Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 
             28.8.2006 15:21
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        28.8.2006 15:21
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
Mimo to zastávám názor, že používat best practices a scm tooly vůbec je potřeba od začátku, a ne až v okamžiku, kdy to v lepším případě "přestane jít dělat ručně", v horším autor zjistí, že to, co spáchal za posledních X hodin je "úplně na nic" a začne zoufale hledat, která z kopií zdrojáků na disku je ta poslední ještě fungující  
            
 28.8.2006 19:59
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        28.8.2006 19:59
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         , nebo se pokusit "provést diff", a nad diffem pak hádat, co z těch změn jsou fixy, co reorganizace... mnohem pravděpodobnější je, že s povzdychnutím celý balík od vývojáře prostě zahodí, protože nebude mít nervy na to, hrabat se paralelní verzí svého balíku, a zkoumat, proč, co, kde a jak. 
Přitom kdyby dostal několik diffů, jeden pro každý bugfix, jeden pro každý set nových funkcí či reorganizací, je pro něj prozkoumání změn mnohem pohodlnější a jednodušší, a hlavně na první pohled vidí, co patří k čemu, a může si vybrat -- triviální opravy commituje obratem, o složitějších může přemýšlet o každém zvlášť a stejně tak může mnohem pohodlněji rozhodnout o začlenění navrhovaných vzlepšení či změn ve struktuře ... 
Nehledě k tomu, že může mít mezi tím u sebe rozděláno několik nových featur, které zatím nereleasoval, nebo zrovna teď dostal mailem podobný balík od jiného vývojáře. Viz příspěvek Michala Kubečka níže.
Vývoj open-source software, má-li k něčemu vést, musí podléhat určitým pravidlům, stejně jako cokoliv, na čem se podílí více lidí, a jakkoliv z vlastní zkušenosti velmi dobře vím, jak se vývojáři téměř štítí sáhnout na cokoliv, co jen trochu zavání scm ( ano, jsem configuration manager
, nebo se pokusit "provést diff", a nad diffem pak hádat, co z těch změn jsou fixy, co reorganizace... mnohem pravděpodobnější je, že s povzdychnutím celý balík od vývojáře prostě zahodí, protože nebude mít nervy na to, hrabat se paralelní verzí svého balíku, a zkoumat, proč, co, kde a jak. 
Přitom kdyby dostal několik diffů, jeden pro každý bugfix, jeden pro každý set nových funkcí či reorganizací, je pro něj prozkoumání změn mnohem pohodlnější a jednodušší, a hlavně na první pohled vidí, co patří k čemu, a může si vybrat -- triviální opravy commituje obratem, o složitějších může přemýšlet o každém zvlášť a stejně tak může mnohem pohodlněji rozhodnout o začlenění navrhovaných vzlepšení či změn ve struktuře ... 
Nehledě k tomu, že může mít mezi tím u sebe rozděláno několik nových featur, které zatím nereleasoval, nebo zrovna teď dostal mailem podobný balík od jiného vývojáře. Viz příspěvek Michala Kubečka níže.
Vývoj open-source software, má-li k něčemu vést, musí podléhat určitým pravidlům, stejně jako cokoliv, na čem se podílí více lidí, a jakkoliv z vlastní zkušenosti velmi dobře vím, jak se vývojáři téměř štítí sáhnout na cokoliv, co jen trochu zavání scm ( ano, jsem configuration manager  ), trvám na tom, že zasílání změn v podobě dobře komentovaných patchů je pro open source základ.
 ), trvám na tom, že zasílání změn v podobě dobře komentovaných patchů je pro open source základ.
             
             28.8.2006 21:46
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
        28.8.2006 21:46
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
         28.8.2006 21:50
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
        28.8.2006 21:50
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
         28.8.2006 22:17
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        28.8.2006 22:17
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         28.8.2006 23:25
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
        28.8.2006 23:25
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
         30.8.2006 06:46
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        30.8.2006 06:46
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        dave amd64 ~/compile/wxDVDShrink $ ./configure
Running configure script for wxDVDShrink ...
Checking depencies ...
        wxGTK (required) ... found.
Depencies test OK.
Generating install and uninstall scripts ... done.
Generating Makefile ... done.
dave amd64 ~/compile/wxDVDShrink $ make
g++ -Wall -c -o output/objs/src/analyze.o  -I/usr/lib64/wx/include/gtk2-unicode-release-2.6
-I/usr/include/wx-2.6 -DGTK_NO_CHECK_CASTS -D__WXGTK__ -D_FILE_OFFSET_BITS=64
-D_LARGE_FILES -DNO_GCC_PRAGMA  src/analyze.cpp
In file included from /usr/include/dvdread/ifo_read.h:24,
                 from src/analyze.cpp:24:
/usr/include/dvdread/ifo_types.h:32:2: error: #error "Must include
<inttypes.h> or <stdint.h> before any libdvdread header."
make: *** [output/objs/src/analyze.o] Error 1
             30.8.2006 18:24
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
        30.8.2006 18:24
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
         30.8.2006 18:37
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        30.8.2006 18:37
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         30.8.2006 20:45
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
        30.8.2006 20:45
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
        
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                