V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Tak jsem se po dlouhé době rozhodl zapařit si nějakou tu gamesu. Volba padla na Nexuiz. Večer jsem dal emerge nexuiz
a šel spát. V poledne jsem po probuzení seskočil z palandy přímo k počítači, zapnul monitor a s napůl zalepenýma očima zkoumal, jestli už se to stáhlo a zkompilovalo.
Zkompilovalo. Nastal čas spuštění. Píšu do konzole nexu<TAB><TAB> a vypíší se 3 příkazy: nexuiz, nexuiz-glx a nexuiz-sdl. Pouštím nexuiz-glx. Protože si říkám, že hra založená na Quake 1 enginu nemůže být tak náročná, klikám v options na nejvyšší možné detaily při rozlišení 1280x1024. Pouštím kampaň.
Po chvilce načítání čumím jak divej. Nemálo se to seká. Tak, že to nejde hrát. Ale grafika, ta je docela hezká. Smutně stahuji detaily na minimum, rozlišení přepínám na 800x600. Sice je to už lepší, dá se to trochu hrát, ale jsou tu stále otravné záseky. A grafika je na poblití - bez odlesků, bez bump mapingu, prostě hnus.
Zajímalo by mě, jestli má s hrou někdo nějaké zkušenosti, jestli mu hraje bez sekání, na jaké detaily, na jaké rozlišení, na jaké sestavě. Moje sestava:
Athlon 64 3000+, socket 739 (~2GHz) 512 MB RAM GF 6600 GT, 128 MB DDR3 (AGP 8x), ovladač nvidia 100.14.09
Distro je Gentoo, 64bit. Nexuiz 2.3
Tiskni
Sdílej:
Nebudeš litovat ;)