Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
Protože můj skriptík v bashi na hledání v obsahu souborů byl nechutně pomalý a už mě to štvalo, tak jsem upatlal narychlo jednu utilitku v C++. Je to trošku prasácky, ale pro mé účely to stačí. Ke stažení v příloze prvního komentáře, jak skriptík, tak program.
Pokud vynalézám kolo, tak sry, já na to žádnou utilitku ve svém systému neznám.
Rychlost hledání je na mém systému 0.6s vs. 13s v celém stromu téhle věci.
Ještě jedna věc, kompilujte buď s parametrem -std=c++0x
, nebo vyhoďte ten static_assert (ale ujistěte se, že je podmínka splněna, jinak to bude chybovat u velkých souborů, např, na x86-32 při definování _FILE_OFFSET_BITS=64)
Tiskni
Sdílej:
grep -raliF 'hledany-text' directory
, pripadne pokud Jardik zvlada regularni vyrazy, tak grep -raliE 'extended-regexp' directory
.
Docela by me zajimal rozdil oproti tomu tvymu CPP. Udelej benchmark. Zkus to s tim -raliF
to hleda plain-text, zadny regexp (regexp bude zrejme o trosku pomalejsi).
time grep -raliF Sys_FullPath . ./branches/next_ghost/unix/system.cpp ./branches/next_ghost/unix/.svn/text-base/init.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/unix/.svn/text-base/system.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/unix/init.cpp ./branches/next_ghost/libs/system.h ./branches/next_ghost/libs/memman.cpp ./branches/next_ghost/libs/.svn/text-base/memman.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/libs/.svn/text-base/system.h.svn-base ./branches/next_ghost/game/realgame.cpp ./branches/next_ghost/game/music.cpp ./branches/next_ghost/game/globmap.cpp ./branches/next_ghost/game/macros.cpp ./branches/next_ghost/game/gamesave.cpp ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/gamesave.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/skeldal.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/globmap.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/inv.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/dialogs.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/music.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/realgame.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/menu.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/book.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/macros.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/interfac.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/interfac.cpp ./branches/next_ghost/game/dialogs.cpp ./branches/next_ghost/game/menu.cpp ./branches/next_ghost/game/inv.cpp ./branches/next_ghost/game/book.cpp ./branches/next_ghost/game/skeldal.cpp real 0m4.747s user 0m4.616s sys 0m0.127s [jardik@Jardik-ArchPC skeldal]$ time /home/jardik/Projects/FindInFiles/findinfiles Sys_FullPath ./branches/next_ghost/unix/system.cpp ./branches/next_ghost/unix/.svn/text-base/init.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/unix/.svn/text-base/system.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/unix/init.cpp ./branches/next_ghost/libs/system.h ./branches/next_ghost/libs/memman.cpp ./branches/next_ghost/libs/.svn/text-base/memman.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/libs/.svn/text-base/system.h.svn-base ./branches/next_ghost/game/realgame.cpp ./branches/next_ghost/game/music.cpp ./branches/next_ghost/game/globmap.cpp ./branches/next_ghost/game/macros.cpp ./branches/next_ghost/game/gamesave.cpp ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/gamesave.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/skeldal.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/globmap.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/inv.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/dialogs.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/music.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/realgame.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/menu.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/book.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/macros.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/interfac.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/interfac.cpp ./branches/next_ghost/game/dialogs.cpp ./branches/next_ghost/game/menu.cpp ./branches/next_ghost/game/inv.cpp ./branches/next_ghost/game/book.cpp ./branches/next_ghost/game/skeldal.cpp real 0m0.625s user 0m0.560s sys 0m0.063s [jardik@Jardik-ArchPC skeldal]$Můj se zdá být cca 7x rychlejší.
find . -type f -exec grep .....
, ale spis find -type f -print0 | xargs -0r grep ....
- to se pak spusti jeden grep s vice souborama najednou, kdyz tam neni extremne moc souboru (nenarazi se na limit delky parametru prikazu), tak se to spusti opravdu pouze jednou.
0m0.132s
, ignore case jsem nechtěl. Tak to se omlouvám za nařčení grepu z pomalosti, je jen o kousíček pomalejší. Ten --mmap pro grep nemá žádný přínost, je to furt stejný.
find KDE_HLEDAT -type f -not -path '*/.svn/*' -print0 | xargs -0r grep -lFI HLEDANY
bez "-i" a s "-I" (binarni soubory ignorovat).
real 0m0.141s