Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Protože můj skriptík v bashi na hledání v obsahu souborů byl nechutně pomalý a už mě to štvalo, tak jsem upatlal narychlo jednu utilitku v C++. Je to trošku prasácky, ale pro mé účely to stačí. Ke stažení v příloze prvního komentáře, jak skriptík, tak program.
Pokud vynalézám kolo, tak sry, já na to žádnou utilitku ve svém systému neznám.
Rychlost hledání je na mém systému 0.6s vs. 13s v celém stromu téhle věci.
Ještě jedna věc, kompilujte buď s parametrem -std=c++0x
, nebo vyhoďte ten static_assert (ale ujistěte se, že je podmínka splněna, jinak to bude chybovat u velkých souborů, např, na x86-32 při definování _FILE_OFFSET_BITS=64)
Tiskni Sdílej:
grep -raliF 'hledany-text' directory
, pripadne pokud Jardik zvlada regularni vyrazy, tak grep -raliE 'extended-regexp' directory
.
Docela by me zajimal rozdil oproti tomu tvymu CPP. Udelej benchmark. Zkus to s tim -raliF
to hleda plain-text, zadny regexp (regexp bude zrejme o trosku pomalejsi).
time grep -raliF Sys_FullPath . ./branches/next_ghost/unix/system.cpp ./branches/next_ghost/unix/.svn/text-base/init.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/unix/.svn/text-base/system.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/unix/init.cpp ./branches/next_ghost/libs/system.h ./branches/next_ghost/libs/memman.cpp ./branches/next_ghost/libs/.svn/text-base/memman.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/libs/.svn/text-base/system.h.svn-base ./branches/next_ghost/game/realgame.cpp ./branches/next_ghost/game/music.cpp ./branches/next_ghost/game/globmap.cpp ./branches/next_ghost/game/macros.cpp ./branches/next_ghost/game/gamesave.cpp ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/gamesave.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/skeldal.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/globmap.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/inv.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/dialogs.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/music.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/realgame.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/menu.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/book.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/macros.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/interfac.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/interfac.cpp ./branches/next_ghost/game/dialogs.cpp ./branches/next_ghost/game/menu.cpp ./branches/next_ghost/game/inv.cpp ./branches/next_ghost/game/book.cpp ./branches/next_ghost/game/skeldal.cpp real 0m4.747s user 0m4.616s sys 0m0.127s [jardik@Jardik-ArchPC skeldal]$ time /home/jardik/Projects/FindInFiles/findinfiles Sys_FullPath ./branches/next_ghost/unix/system.cpp ./branches/next_ghost/unix/.svn/text-base/init.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/unix/.svn/text-base/system.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/unix/init.cpp ./branches/next_ghost/libs/system.h ./branches/next_ghost/libs/memman.cpp ./branches/next_ghost/libs/.svn/text-base/memman.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/libs/.svn/text-base/system.h.svn-base ./branches/next_ghost/game/realgame.cpp ./branches/next_ghost/game/music.cpp ./branches/next_ghost/game/globmap.cpp ./branches/next_ghost/game/macros.cpp ./branches/next_ghost/game/gamesave.cpp ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/gamesave.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/skeldal.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/globmap.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/inv.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/dialogs.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/music.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/realgame.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/menu.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/book.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/macros.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/.svn/text-base/interfac.cpp.svn-base ./branches/next_ghost/game/interfac.cpp ./branches/next_ghost/game/dialogs.cpp ./branches/next_ghost/game/menu.cpp ./branches/next_ghost/game/inv.cpp ./branches/next_ghost/game/book.cpp ./branches/next_ghost/game/skeldal.cpp real 0m0.625s user 0m0.560s sys 0m0.063s [jardik@Jardik-ArchPC skeldal]$Můj se zdá být cca 7x rychlejší.
find . -type f -exec grep .....
, ale spis find -type f -print0 | xargs -0r grep ....
- to se pak spusti jeden grep s vice souborama najednou, kdyz tam neni extremne moc souboru (nenarazi se na limit delky parametru prikazu), tak se to spusti opravdu pouze jednou.
0m0.132s
, ignore case jsem nechtěl. Tak to se omlouvám za nařčení grepu z pomalosti, je jen o kousíček pomalejší. Ten --mmap pro grep nemá žádný přínost, je to furt stejný.
find KDE_HLEDAT -type f -not -path '*/.svn/*' -print0 | xargs -0r grep -lFI HLEDANY
bez "-i" a s "-I" (binarni soubory ignorovat).
real 0m0.141s