Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Tak jsem z nudy začal dělat na prográmku pro nahrávání z opengl aplikací. recordmydesktop nefunguje moc dobře (ve fullscreenu to bliká, je to pomalé, hnusný výstup) a GLC se chová tak nějak divně, někdy vytvoří několik streamů po stisku start/stop, někdy to všechno nacpe do jednoho, při přepnutí na další soubor to v něm vytvoří stejný počet prázdných streamů jako v předchozím a pak začne vytvářet nový, pokud jsou v souboru 2 a více streamů, tak na začátku druhého je jen černo a to tolik sekund, jako v předchozím streamu, ... a hlavně nechutně obrovské soubory kvůli neztrátové kompresi.
Tak jsem se pustil do něčeho "svého". Budou tam nějaké nápady z GLC, ale mělo by to podporovat více opengl oken v rámci jednoho programu, a zachycené snímky se budou rovnou "posílat" do mencoderu ke kompresi. Zvukem se zatím zabývat nebudu, možná, až to budu potřebovat. Zatím je to na dobré cestě a stačí mi dodělat to posílání do mencoderu, což by nemuselo trvat dlouho. Taky to není tak úplně thread safe, ale co, kdo by se plácal s takovou věcí. A taky by to ubíralo asi na výkonu, samý zamykání.
Tiskni
Sdílej:
Držim palce, už jen rozjet u sebe grafiku (ATI Radeon 4200) a bude to fajn
bych u tebe mohla bydlet a zároveň tě zkoumat.
Nahrávání OpenGL aplikací jsem řešil před rokem a nic uspokojivého jsem nenašel. Rád vyzkouším.