Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
Tak jsem z nudy začal dělat na prográmku pro nahrávání z opengl aplikací. recordmydesktop nefunguje moc dobře (ve fullscreenu to bliká, je to pomalé, hnusný výstup) a GLC se chová tak nějak divně, někdy vytvoří několik streamů po stisku start/stop, někdy to všechno nacpe do jednoho, při přepnutí na další soubor to v něm vytvoří stejný počet prázdných streamů jako v předchozím a pak začne vytvářet nový, pokud jsou v souboru 2 a více streamů, tak na začátku druhého je jen černo a to tolik sekund, jako v předchozím streamu, ... a hlavně nechutně obrovské soubory kvůli neztrátové kompresi.
Tak jsem se pustil do něčeho "svého". Budou tam nějaké nápady z GLC, ale mělo by to podporovat více opengl oken v rámci jednoho programu, a zachycené snímky se budou rovnou "posílat" do mencoderu ke kompresi. Zvukem se zatím zabývat nebudu, možná, až to budu potřebovat. Zatím je to na dobré cestě a stačí mi dodělat to posílání do mencoderu, což by nemuselo trvat dlouho. Taky to není tak úplně thread safe, ale co, kdo by se plácal s takovou věcí. A taky by to ubíralo asi na výkonu, samý zamykání.
Tiskni Sdílej:
Držim palce, už jen rozjet u sebe grafiku (ATI Radeon 4200) a bude to fajn
bych u tebe mohla bydlet a zároveň tě zkoumat.To vidím skoro živě, raději to ani nekomentuju.
Nahrávání OpenGL aplikací jsem řešil před rokem a nic uspokojivého jsem nenašel. Rád vyzkouším.