V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Tak jsem z nudy začal dělat na prográmku pro nahrávání z opengl aplikací. recordmydesktop nefunguje moc dobře (ve fullscreenu to bliká, je to pomalé, hnusný výstup) a GLC se chová tak nějak divně, někdy vytvoří několik streamů po stisku start/stop, někdy to všechno nacpe do jednoho, při přepnutí na další soubor to v něm vytvoří stejný počet prázdných streamů jako v předchozím a pak začne vytvářet nový, pokud jsou v souboru 2 a více streamů, tak na začátku druhého je jen černo a to tolik sekund, jako v předchozím streamu, ... a hlavně nechutně obrovské soubory kvůli neztrátové kompresi.
Tak jsem se pustil do něčeho "svého". Budou tam nějaké nápady z GLC, ale mělo by to podporovat více opengl oken v rámci jednoho programu, a zachycené snímky se budou rovnou "posílat" do mencoderu ke kompresi. Zvukem se zatím zabývat nebudu, možná, až to budu potřebovat. Zatím je to na dobré cestě a stačí mi dodělat to posílání do mencoderu, což by nemuselo trvat dlouho. Taky to není tak úplně thread safe, ale co, kdo by se plácal s takovou věcí. A taky by to ubíralo asi na výkonu, samý zamykání.
Tiskni
Sdílej:
Držim palce, už jen rozjet u sebe grafiku (ATI Radeon 4200) a bude to fajn
bych u tebe mohla bydlet a zároveň tě zkoumat.
Nahrávání OpenGL aplikací jsem řešil před rokem a nic uspokojivého jsem nenašel. Rád vyzkouším.