Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Skříň je určena na mATX desky a na plechu, kam se montuje, je velký otvor pro přístup k backplate CPU. Díky tomu bych měl málo místa na uchycení PS4 desky a stejně se mi nechtělo moc skříň rozvrtávat. Z 2mm plechu jsem si tedu udělal "redukci" z mATX na PS4 slim desku. V plechu jsem také vyřízl flexou díru, z druhé strany desky jsou totiž RAM čipy, na které dám nějaké hliníkové pasivky.
Ve skříni je na pravé straně plech určený k připnutí 2,5" pevných disků. Na tento plech jsem namontoval zdroj z PS4 a usadil na původním místě. Horní původní plastový díl nechci použít kvůli odvádění tepla (zadní ventilátor + ventilátor na horním radiátoru). Bude to docela nebezbečné, nesmím tam pak strčit ruku, až to bude pod proudem. Možná původní plastový díl provrtám a nakonec ho tam dám, ještě uvidím.
Chladič na APU jsem zvolil Alphacool Eisbaer s 240mm radiátorem. Na přimontování k desce PS4 použiju původní backplace PS4, AM4 díl připnutý k CPU bloku s provrtanými 2 otvory na rozměr desky. Šrouby použiju dodané s chladičem a ze strany backplatu použiju matičky. Zkoušel jsem to zatím mimo skříň a přítlak vypadá ok i s jen dvěma šrouby a nijak se to nehýbe. Ve finále plánuji přidat mezi matičku a backplate pružinku, ale musím nějakou sehnat. Ta dodaná s chladičem je dlouhá a nechce se mi jí štípat, kdybych to jednou chtěl vyhodit (čti "když to nebude fungovat" ) a chladič použít do PC.
"Redukce" z konektoru pro ventilátor z PS4 na ten počítačový 3pin pro napájení pumpy snad nestojí za zmíňku. Použiju jen 2 vývody (napájení), třetí jsem tam zatím nechal, kdyby to bez něj nechtělo naběhnou kvůli nějaké kontrole otáček ze strany firmwaru. Je potřeba dát pozor, u PS4 jsou prohozeny +12V a GND oproti PC zapojení.
Ventilátory na radiátoru (no zatím jeden kvůli místu na bluray mechaniku) a zadní ventilátor plánuji napájet ze SATA konektoru, udělám si rozbočku na prodlužce, která povede k pevnému disku přimontovanému na bočnici. Přímo ze zdroje se mi to z 12V větve nechce tahat. Místo rotačního disku tam dám SSD (klidně nějaké pomalejší, co nebude moc drahé, jde mi o hluk, rychlost bude lepší než rotační vždy, jak moc, to mě netrápí). Snad to se dvěma ventilátory utáhne.
Z Číny mám objednané delší žilové kablíky k mechanice, abych ji do skříně mohl upnout nahoru k tomu určenému místu. Dále mi zbývá sehnat průchozí distanční sloupky (tak 1cm vysoké), 2mm šrouby k přimontování PS4 desky do mATX "redukce". Pak ještě redukci z napájecího konektoru PS4 do počítačového, abych mohl využít prodlužku s konektorem, co je již ve skříni, nechci z ní táhnou kabel ven. Až to nějak dopadne, tak bude pokračování.
Tiskni
Sdílej:
Místo rotačního disku tam dám SSD (klidně nějaké pomalejší, co nebude moc drahé, jde mi o hluk, rychlost bude lepší než rotační vždy, jak moc, to mě netrápí).
Jak je to s diskem – to se dá takhle snadno vyměnit a ono si ho to pak naformátuje? Tzn. jde tam dát jakýkoli SATA disk? Jaký je tam souborový systém, jsou tam nějaká zajímavá data? A nezkoušel jsi tam dostat GNU/Linux? :-)