Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
To s těmi pravomocemi MěP je fakt zoufalost, zvláště pokud znám případy, kdy se jejími strážníky stali lidé vyhození od "normální" PČR nebo dokonce ani neprošli jejími vstupními podmínkami při přijímacím řízení
Proč skoro všichni, kteří s něčím trochu nesouhlasí to rovnou označí jako naprostý nesmysl?Neřekl jsem, že s tím trochu nesouhlasím. Já si naopak opravdu myslím, že atmosféra strachu na silnicích je naprostý nesmysl. Jistě, jsou věci, které bych označil za ještě větší nesmysly, ale mluvíme-li v kontextu tohoto zápisu v blogu, tak si za tím stojím.
Nejenže jsem ještě nezažil, že by někdo kvůli radaru zpomaloval na 40Já zrovna třeba včera ráno
je to důkazem účinnosti daných opatřeníNeřekl bych. Tito lidé se totiž budou rekrutovat z té skupiny, která neprasí a ani drobné přestupky moc nepáchá. Kdežto prasata budou prasit dál.
Nelze tvrdit, že jeden systém korupci nahrává, kdežto jiný ne.Opět tento názor nesdílím. Systém, kdy je mnohem víc policistů na silnicích, ale jednotlivé sankce nejsou samy o sobě příliš vysoké, je méně prokorupční než tento. Když někomu hrozí (při stejném chování) během stejné cesty buď 5 menších postihů nebo jeden velký, kdy bude mít větší tendenci korumpovat? Když si má vybrat, jestli dá úplatek 5000 nebo zaplatí pokutu 25000, je korupce pravděpodobnější, než když mu bude hrozit pokuta 2000 (i když ji člověk může dostat mnohem častěji). Ostatně, prohřešky na silnici se běžně "trestají smrtí" (tzn. viník se kvůli tomuto provinění zabije), a přesto se do těchto nebezpečných manévrů (předjíždění před vrcholem kopce, jízda přes přejezd na červenou apod.) pouští spousta lidí - a ani absolutní trest je neodradí. Proto je mnohem lepší účinnější kontrola (= více policistů na silnicích, např. jako v obdobích "hurá-akcí" typu Kryštof - ale soustavně, ne jednorázově), než brutální tresty.
Ostatně, prohřešky na silnici se běžně "trestají smrtí" (tzn. viník se kvůli tomuto provinění zabije), a přesto se do těchto nebezpečných manévrů (předjíždění před vrcholem kopce, jízda přes přejezd na červenou apod.) pouští spousta lidí - a ani absolutní trest je neodradí.Bohužel viník nehody - prasič - se málokdy zabije. Většinou zabije spoustu lidí okolo a sám neutrpí téměř žádné zranění.
Nejenže jsem ještě nezažil, že by někdo kvůli radaru zpomaloval na 40,promiň, ale tohle se mi vůbec nechce ti věřit ... třeba sis to jen neuvědomil? to je naprosto standardní situace, někde se třeba jen mihne zelenobílý auto, a už maj všichni nohu na brzdě ...
ale především: i kdyby se to stalo, tak je to důkazem účinnosti daných opatření. Pravidla jsou stanovena kvůli bezpečnosti,bohužel je to důkazem jejich nesmyslnosti - jestliže lidé budou jezdit pomalu jen kvůli pravidlům (resp. tomu, že uvidí radar či jiný vynucovací prostředek)
Jinak co se týče korupce, tak to jsou podle mě liché obavy. Tím nemyslím, že by se policie nenechala podplácet, ale dávat to za vinu systému postihů je absurdní. Nelze tvrdit, že jeden systém korupci nahrává, kdežto jiný ne. Dokud bude existovat institut silniční kontroly, vždy bude prostor pro podplácení.myslímže ti unikla pointa - prostor pro podplácení je, ale z podplácení plyne méně výhod, nežli bude dle nového systému ... když někoho zastaví policajt, dotyčnému tak moc nesejde na tom, jestli mu dá ty peníze na pokutu nebo na úplatek, zatímco když bude bodový systém, bude mít mnohem větší motivaci dát raději úplatek než pokutu, aby se mu nesbíraly body
Na druhou stranu to byla jednoznačně tvoje chyba.milej zlatej, seš úplně mimo: zákon 361/2000 Sb., §18: (2) Řidič nesmí a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním. ... což ta ženská jednoznačně porušila (na druhou stranu Heron mohl porušit §19 odst. 1, ale to jest na posouzení konkrétní situace ...)
a ještě jednou tě žádám, abys mě neříkal milej zlatej - já ti tvoje hrubosti trpět nebudujujda, ono se oslovení "milej zlatej" považuje za hrubost? ... tož sorry kémo ... nicméně, asi ti nezbude nic jinýho, než se s tím sžít (co znamená že to nebudeš trpět? nabonzuješ mě adminům, že ti šlapu po kuřím oku?), aspoň teda dokud sám budeš provokovat a shazovat ostatní lidi :-p
jujda, ono se oslovení "milej zlatej" považuje za hrubost?"Srandiček bylo dost, a teď budeme klopit. Kolik jsi za tu šaškárnu dostal?" "No, já nevěděl, že si tykáme, tady..." "Milej zlatej, my si netykáme! Tykám já tobě, a to je rozdíl! Protože budeš mukl, a muklům já tykám." Asi proto
já se klidně přiznám, že třeba na dálnici jedu na potkávačky běžně dvakrát rychlejšNevím o nikom, kdo by to pravidlo dodržoval. Přitom případy přejetých opilců, "souložících chodců" (termín, který Ivo Jahelka našel ve spisu
štvou mě potom mravokárci, co mě za takovéto věci strašně sepsujouOni to dělají také. Jen to nechtějí přiznat, možná ani sami sobě.
Jakákoliv kolona ve městě je dle tebe plná řiťomilů...kdokoliv kdo vyjíždí z křižovatky na zelenou je řiťomilPřečti si to pořádně, nic takového jsem netvrdil. Ale i v té koloně je potřeba si udržovat bezpečnou vzdálenost (úměrně úrovni pozornosti), kdykoliv to někdo může zadupnout (a často se to stává) - a když jede napěchovaných víc aut za sebou, je z toho parádní řetězovka. Už jsem jich viděl...
Jo tohle povídej policajtům...to je bohužel věc jiná ... taky s tím mám zkušenosti
V CH planuji dalsi "lahudku" - pri velkem poruseni predpisu vam v co nekratsi dobe (aby to melo nejaky efekt) POVINNE VE VASI PRITOMNOSTI SESROTUJI AUTO - jakkoliv drahe - to je spravna vychova ridicu.Tohle rozhodně v pořádku není. To už se můžeme vrátit k veřejnému sekání rukou zlodějům, přibíjení zločinců na kříž a podobně.
Ja jsem pro - lidi jezdi jako hovada (ja taky) a potrebuji vychovat - a to poradne - bohuzel jinak to nejde.jenomže tomu nový systém nepomůže - přečti si ten článek ještě jednou a poctivě
V CH planuji dalsi "lahudku" - pri velkem poruseni predpisu vam v co nekratsi dobe (aby to melo nejaky efekt) POVINNE VE VASI PRITOMNOSTI SESROTUJI AUTO - jakkoliv drahe - to je spravna vychova ridicu.to není správná výchova ale zhovadilost; jinak s tím vyměřováním dle příjmu souhlasím, ovšem muselo by se počítat, kolik peněz člověk skutečně má a ne kolik mu zrovna vyplácí sociálka :-/ - potom při vyměření dostatečně velké pálky by ten člověk třeba to auto prodal, aby ji mohl zaplatit, a netřeba šrotovat
Jak rikam tak jak 90% ridicu u nas, jezdim jak hovado (i kdyz muzu rict ze s rozumem), tak mne to po nazbirani par bodu brzo prejde - A O TO TU JDE NE?no, pokud tě přejde jezdit jak hovado, tak ano, o toto by tu mělo jít (ale imho nejde[*]) ... pokud ovšem stavíš rovnítko mezi "jezdit jak hovado" a "často porušovat předpisy", pak ... ale co bych povídal, prosím, zkus se pokusit pochopit ten článek ... [*] btw, v Německu takové kokotiny, jako omezenou rychlost na dálnicích, povinné svícení nebo bodový systém nemají, a přesto tam je (AFAIK, jsem línej ověřovat) nižší nehodovost než u nás ... čím to?
< [*] btw, v Německu takové kokotiny, jako omezenou rychlost na dálnicích, povinné svícení nebo bodový systém nemají, a přesto tam je (AFAIK, jsem línej ověřovat) nižší nehodovost než u nás ... čím to?Ale urcite tam nezaplati za prekroceni rychlosti o 30km/h ve meste v prepoctu 200,-Kc (jak se mi minuly rok stalo) Jinak ten clanek chapu, ale proste na tuto vec mam jiny nazor - a jak rikam - rozhodne nejsem "svatousek" Jinak jestli nekdo ma, na zaplaceni uplatku policajtovi a ten je uplatny, tak to plati o jakemkoliv systemu. Jde jen o to ze misto 90% ridicu kteri dnes porusuji predpisy to bude po zavedeni bodoveho systemu jen 10% kteri maji znamosti, nebo to uplati (pochybuji ze by se policajt nechal uplatit od kazdeho joudy)- ale mame jim to zavidet? - budme bohati taky - je to nas problem. PS: souhlasim ze zavedeni systemu podle rocnich prijmu by byl u nas asi problem - (podnikatel co neni ve ztrate neni podnikatel)
(podnikatel co neni ve ztrate neni podnikatel)to je napad - 4% ze ztraty, to by pak dostal misto pokuty zaplaceno
Ale urcite tam nezaplati za prekroceni rychlosti o 30km/h ve meste v prepoctu 200,-Kc (jak se mi minuly rok stalo)určitě tam policajti ve městě neměří na přehledné dvouproudovce, kde není široko daleko chodec či cokoliv jiného autem takto ohrozitelného ... jinak na tom něco bude, němčouři u nás dosti prasí, což by si doma nedovolili
Jinak ten clanek chapu, ale proste na tuto vec mam jiny nazor - a jak rikam - rozhodne nejsem "svatousek"promiň, ale z tvého vyjádření, že tě po nasbírání pár bodů přejde jezdit jak hovado, jsem měl pocit, že ne - ten systém totiž člověka naučí ulehčovat situaci zlodějům (tím, že bude nechávat doklady v autě, aby si je náhodou nezapomněl), zatěžovat životní prostředí (pálením benzínu/nafty při popojíždění a hledání vhodného místa k zastavení, aby náhodou nepřišel o body za ne-úplně-předpisové stání apod.), a tak dál, a tak dál, ale nikoliv že by odnaučil předjíždět v nepřehledném místě, nesnažit se sejmout každého cyklistu, atp., což jest to, co já (a luk asi taky?) rozumím pod pojmem "jezdit jak hovado"
Jinak jestli nekdo ma, na zaplaceni uplatku policajtovi a ten je uplatny, tak to plati o jakemkoliv systemu. Jde jen o to ze misto 90% ridicu kteri dnes porusuji predpisy to bude po zavedeni bodoveho systemu jen 10% kteri maji znamosti, nebo to uplati (pochybuji ze by se policajt nechal uplatit od kazdeho joudy)jenže právě těch 10% jsou ty největší prasata ...
budme bohati taky - je to nas problem.výborně - zkus tohle říct nějakýmu dělňasovi, co je rád, že vylezl základku, a že ho vůbec někde za minimální mzdu vzali ...
Ehm v Německu takové kokotiny možná nemaj, ale pokud by u nás vymáhali pokuty jako v Německu, tak nejen že by půlka našich řidičů neměla na rohlíky, ale podobné kokotiny by nebyly potřeba.
To s neomoezenou rychlostí na dálnici je jedne z oblíbených mýtů. na dálnici sice není zákonem omezená rychlost, ale ceduli 120,100 tam potkáš velmi často. Takže ve výsledku je neomezená rychlost tak na 30 % dálnic.
Co se týče jízdy na červenou. Spousta křižovatek má kameru. Kamera fotí. Fotky zpracovává policie. Policie posílá složenky s fotkou (asi cca. 100EUR, už nevím). A teď to hlavní. Nikdo si nedovolí nezaplatit.
Za překročení rychlosti v obci je tam velmi vysoký trest. Praticky jeden z nejvyších, co vás tam můžou za řízení potkat.
Tak to byl krátký výčet věcí co jsem tam během pobytu pochytil.
Ehm v Německu takové kokotiny možná nemaj, ale pokud by u nás vymáhali pokuty jako v Německu, tak nejen že by půlka našich řidičů neměla na rohlíky, ale podobné kokotiny by nebyly potřeba.no, "a vo tom to je" ... u nás je bič na slušné řidiče, kterým občas něco trošku "ujede", a grázlové se vozí v pohodě dál
To s neomoezenou rychlostí na dálnici je jedne z oblíbených mýtů. na dálnici sice není zákonem omezená rychlost, ale ceduli 120,100 tam potkáš velmi často.opět, "vo tom to je" - ta cedule je v místech, kde je to vhodné, a ne nějaké paušální omezení jako u nás ("berte je všechny, však on si je pánbůh přebere") ... Německo mi přišlo do huby protože jsme minulej tejden byli v Mnichově, kus jsem seděl za volantem, a tak vím, že 120 je na dálnici docela obvyklá značka - jenže většinou do zatáček, před spojením pruhů atp.; a když tam ta značka není, tak stejně nikdo (z toho co jsme potkali) se tam nechová tak hovadsky jako u nás
... ta cedule je v místech, kde je to vhodné, a ne nějaké paušální omezení jako u nás ("berte je všechny, však on si je pánbůh přebere") ...Na to konto jsem si vzpomněl na Velkou Británii, kde ve většině nepřehledných míst nejsou konkrétní omezení rychlosti, ale pouze vodorovná dopravní značka
SLOW
. Efekt je IMO mnohem větší než přímé omezení na velmi nízkou hodnotu.
Efekt je IMO mnohem větší než přímé omezení na velmi nízkou hodnotu.ano, to věřím ... ono totiž když jsou u nás čtyřicítky před místy, které není problém projet stovkou i s feldou, natož s něčím lepším, tak se to lidi velmi snadno naučí ignorovat ...
jestli jezdi nejake hovado autem s falesnou znackou, tak at mu klidne hned vemou ridicak. A na handsfre ma snad tady kazdy.Typická demagogie. Výše postihu má odpovídat nebezpečnosti konání, a ne být podepřena podobnými nesmysly.
když jenom mačkám nějaký čudle, tak jde ještě relativně rychle dle potřeby přehmátnoutKdyž bude krize, tak mohu ten telefon okamžitě upustit a přehmátnout na volant. Není moc rozdíl, jestli mám ruku u ucha, někde v prostoru nebo na řadicí páce. Prostě mi šlo o to, že se problém telefonování zveličuje. Telefonování za volantem (podobně jako jiné činnosti nesouvisející s řízením) by měl řidič omezit na minimum, ať už s hands-free nebo bez. Ale dělat z toho hrubý přestupek je blbost.
Zakázáno je "držení přístroje".myslel jsem o čem se bavíte vy dva, ne co je v zákoně ...?
Když bude krize, tak mohu ten telefon okamžitě upustit a přehmátnout na volant. Není moc rozdíl, jestli mám ruku u ucha, někde v prostoru nebo na řadicí páce.rozdíl tam je, psychologickej, rozhodnout se, že zahodím telefon (a kam ho zahodím), je pro některý lidi docela problém
Prostě mi šlo o to, že se problém telefonování zveličuje.to jo
Tiskni
Sdílej: