abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:55 | IT novinky

    Klávesnice IBM Enhanced Keyboard, známá také jako Model M, byla poprvé představena v roce 1985, tzn. před 40 lety, s počítači IBM 7531/7532 Industrial Computer a 3161/3163 ASCII Display Station. Výročí připomíná článek na zevrubném sběratelském webu Admiral Shark's Keyboards. Rozložení kláves IBM Enhanced Keyboard se stalo průmyslovým standardem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    dnes 12:00 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 13 s vylepšenou podporou HiDPI či objektovým Transcriptem. Pharo je programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 1
    dnes 04:00 | IT novinky

    Java má dnes 30. narozeniny. Veřejnosti byla představena 23. května 1995.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 21:55 | IT novinky

    1. července Mozilla vypne službu Fakespot pro detekci podvodných recenzí v internetových obchodech. Mozilla koupila Fakespot v květnu 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | IT novinky

    8. července Mozilla vypne službu Pocket (Wikipedie) pro ukládání článků z webu na později. Do 8. října si uživatelé mohou vyexportovat data. Mozilla koupila Pocket v únoru 2017. Několik měsíců byl Pocket integrovanou součástí Firefoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | Upozornění

    Turris OS má aktuálně problém s aktualizací související s ukončením podpory protokolu OCSP u certifikační autority Let's Encrypt.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:00 | Zajímavý článek

    Nevidomý uživatel Linuxu v blogu upozornil na tristní stav přístupnosti na linuxovém desktopu (část první, druhá, závěr), přičemž stížnosti jsou podobné jako v roce 2022. Vyvolal bouřlivou odezvu. Následně např. Georges Stavracas shrnul situaci v GNOME. Debata o jiném aspektu přístupnosti, emulaci vstupu pod Waylandem, také proběhla na Redditu.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 8
    včera 03:00 | Komunita

    DevConf.CZ 2025, tj. open source komunitní konference sponzorovaná společností Red Hat, proběhne od 12. do 14. června v Brně na FIT VUT. Publikován byl program a spuštěna byla registrace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 28.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (29%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 87 hlasů
     Komentářů: 6, poslední včera 14:43
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    20.6.2006 19:06 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Snad byste od rudé lůzy nečekal něco inteligentního? :-D
    David Ježek avatar 20.6.2006 19:11 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    ehm: Intelligence is the mental capacity to reason, plan, solve problems.... ... tak nejak mam pocit, ze to se od jistych danemi placenych prizivniku opravdu cekat neda :-D
    20.6.2006 19:21 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    páni, za dvě stovky by se určitě dala sehnat kyanidová kapsle, ale to sem psát nebudu, bo by mě salónní levičáci, pseudohumanisti a multikultizmrdi sežrali zaživa.
    20.6.2006 19:53 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Pán je fašista? Alebo len primitív?
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    David Watzke avatar 20.6.2006 20:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Mezi tím je nějaký rozdíl?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    20.6.2006 20:25 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Chcel som začať písať niečo o podmnožinách, ale asi je to fuk :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    20.6.2006 20:58 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Mám pocit, že množina fašistů a množina primitivů má neprázdný průnik, ale nesplývají.
    21.6.2006 15:25 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Ano mnozina Fasistu je podmnozina primitivu.
    21.6.2006 16:20 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Obávám se, že to není pravda.
    20.6.2006 20:42 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    klid, to byl jen vtip, já bych se sežrat nenechal :-D
    20.6.2006 20:55 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    20.6.2006 19:28 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    V tom jim sice nikdo nebrání, ale museli by zaplatit plnou cenu.
    Rozumím to mu správně? Že oni tedy nebudou platit plnou cenu, ale tu dotaci dostane přímo operátor? Takže ten vyvolený operátor bude mít informaci o tom, kdo je nízkopříjmový?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Luk avatar 20.6.2006 19:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Vypadá to takto: Člověk si podá na obecní úřad žádost o příspěvek. Pak si vybere u operátora službu (z těch, na které se dotace vztahuje) a na základě schváleného rozhodnutí o přidělení příspěvku mu bude operátor účtovat nižší cenu (sníženou o výši dotace) a následně u ČTÚ uplatní požadavek na doplacení do plné výše.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.6.2006 20:36 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    To je ovšem hrozné ponižování! Ke komerčnímu subjektu by se informace, že někdo patří do nějaké sociálně slabé skupiny, vůbec neměla dostat. Proč to nevyplácí přímo těm lidem, na kterých by pak také bylo, aby doložili, že ty peníze využili k danému účelu (když už má tedy taková dotace existovat)?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Luk avatar 20.6.2006 22:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Proč to nevyplácí přímo těm lidem, na kterých by pak také bylo, aby doložili, že ty peníze využili k danému účelu (když už má tedy taková dotace existovat)?
    Vždyť to říkám :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.6.2006 23:20 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    No pozor! Vy chcete navíc, aby si mohli zvolit i operátora, ale to by celou věc prodražilo. Pokud získá operátor exkluzivitu a stát mu nažene zákazníky, které by navíc jinak nezískal, může jim nabídnout výhodnější podmínky. Přitom ale operátora nemusí zajímat, kdo je konkrétně ten chudý, stačí mu pouze počty. Člověk by dostal určitou částku, kterou by mohl využít k nákupu nějakých vybraných služeb standardně poskytovaných operátorem, a operátor by pak státu vrátil část peněz, která představuje zvýhodnění těchto zákazníků. Příjemci dotací by tak nebyli ponižování a zároveň by se nějaké peníze ušetřily.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    20.6.2006 23:26 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Jako výmluva pro soc. dem. je to dobré, ale jinak k takovému postupu není důvod. Dalo by se o tom uvažovat v případě, kdy by všichni operátoři měli stejné služby, jenže ten obvykle nenastává.
    20.6.2006 23:56 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Mně především celé dotace na telefonování připadají směšné. Dovedl bych si spíše představit dotace na nákup počítače a provoz internetu pro sociálně slabé rodiny s dětmi. Mohlo by to snížit handicap v přístupu ke vzdělání takových dětí.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    21.6.2006 00:09 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    S tím souhlasím. Ovšem dotace na nákup počítače by byla podmíněna vyloučením nákupu placeného programového vybavení spolu s počítačem. (Tedy Windows klidně ano, ale jen tehdy, pokud by je MS věnoval chudým zdarma.)
    Luk avatar 21.6.2006 00:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Pokud získá operátor exkluzivitu a stát mu nažene zákazníky, které by navíc jinak nezískal, může jim nabídnout výhodnější podmínky.
    Může, ale také nemusí. Co ho k tomu nutí? Nic. Jediným vodítkem pro něj je to, co nabídl v soutěži. A tam se dá pořádně kouzlit - ostatně Český mobil (Oskar - dnešní Vodafone) také v soutěži o licenci nabídl bezkonkurenčně nejlepší podmínky, ale pak je plnil jen naoko a veškeré původní tarify hezky rychle z nabídky vytěsnil.

    Další důvod, proč to vůbec nemusí být výhodné, jsou skutečné potřeby versus cíl operátora. Operátor samozřejmě chce, aby se u něj utratilo co nejvíc, a to samozřejmě nekoresponduje s tím, co chce zákazník. A pokud si zákazník může vybrat operátora mj. podle toho, jaké služby mu nejlépe vyhovují, bude to pro něj výhodnější.

    Jsem pro to, aby stát pouze stanovil max. výši příspěvku a okruh služeb, na které se to bude vztahovat (např. vnitrostátní hlasové služby, SMS a pořízení tel. přístroje - nepatřily by tam hovory na čísla se zvýšeným tarifem, mezinárodní hovory, roaming, mobilní Internet apod.). Volba operátora a tarifu by měla zůstat na člověku samotném.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.6.2006 19:54 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Nejaky operator? Spravne by jsi mel psat Eurotel/Telefonica :(
    Luk avatar 20.6.2006 19:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Nezapomeň, že se mění vláda. A že to tedy může dopadnout úplně jinak.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.6.2006 20:28 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    "Proto je vlastně takový člověk nucen využívat horší službu jen proto, že služba lepší a třeba reálně levnější není dotována."

    Rozhodne ne NUCEN, spravne slovo by bylo motivovan.

    Kazdopadne s vami souhlasim, bohuzel zijeme ve state, kde je lehce pod 50 % aktivnich volicu levice a nejsilnejsi levicova strana si zrejme mysli, ze telefonovani patri k zakladnimu zivotnimu standardu. :/
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    Luk avatar 20.6.2006 23:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Protože k základnímu životnímu standardu typických voličů levice patří také lahváče, můžeme být rádi, že se zatím ještě nedotují ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.6.2006 23:16 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Hulení taky a to je pro změnu zdaněný. Ale třeba to pivo na předpis by nebylo špatné. :-)
    20.6.2006 23:34 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    "a nejsilnejsi levicova strana si zrejme mysli, ze telefonovani patri k zakladnimu zivotnimu standardu. :/
    Protože dnes patří. Zkuste si žádat o práci a neuvést telefonní číslo, na kterém jste dosažitelný.

    Jiná věc je, že jak telefony, tak např. předplacené karty jsou dnes tak laciné (pro skutečně potřebné hovory, podotýkám), že dotovat takto malou částku vypadá hodně populisticky. Takový člověk by si měl financovat telefonování ze sociální dávky (eventuelně jednorázově navýšené o příspěvek na zakoupení telefonu, což je možná pro někoho velká investice, i když jde dnes o 1200-2000 Kč).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.