abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:22 | Nová verze

    Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:44 | Nová verze

    Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | Zajímavý článek

    Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:11 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) podporuje vyjádření partnerů ze Spojeného království, kteří upozorňují na škodlivé aktivity společností Anxun Information Technology (též „I-S00N“) (pdf) a Beijing Integrity Technology (též „Integrity Tech“) působících v kyberprostoru a sídlících v Čínské lidové republice (ČLR). Tyto společnosti jsou součástí komplexního ekosystému soukromých subjektů v ČLR,

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 04:55 | IT novinky

    Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:22 | IT novinky

    Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    9.12. 21:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.12. 17:00 | IT novinky

    Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.12. 11:33 | IT novinky

    IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (47%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 451 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 2.12. 18:34
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)

    20.6.2006 19:04 | Přečteno: 1002× | Rouhání největší

    Dva vyvolení telefonní operátoři dostali od končící vlády na rozloučenou pěkný dáreček - dotovaná volání. Vláda totiž schválila, že kromě dnešních cca 60 tisíc tělesně postižených budou dotovány ze státních prostředků též telefonní služby pro dalších 200 tisíc lidí s nízkými příjmy. Toto rozhodnutí ale pořádně smrdí.

    Dnes to vypadá tak, že tělesně postižení platí za telefonní služby méně peněz. Konkrétně o 200 Kč, které přidá stát. Týká se to jen pevné telefonní linky, a tyto služby poskytuje ... kdo asi? Samozřejmě náš (Zemanovou vládou nazvaný) "národní operátor".

    Nová úprava předpokládá dvě změny: jednak se k tělesně postiženým přidá i nízkopříjmová skupina, a za druhé se zvýhodnění bude týkat též mobilního telefonu. Ovšem pozor - stejně jako u pevné linky, i zde bude výběr omezen na jediného telefonního operátora. Ten zatím není určen, bude vybrán v soutěži během následujících měsíců.

    Nechám-li stranou to, zda se vůbec mají příspěvky na telefon poskytovat (můj názor je, že nikoli, ale to teď neřešme), velice mi vadí omezení na jediného operátora - jak u pevných linek, tak u mobilů. Vítězný operátor získá jistotu příjmů od dané skupiny lidí, pokud tedy dodrží "stanovenou kvalitu" (takovou, se kterou bude vstupovat do soutěže), už ho další věci nemusejí zajímat. Proto i kdyby jiní operátoři někdy později zavedli mnohem kvalitnější a levnější služby, nebude jim to ve vztahu k této skupině nic platné.

    Druhým aspektem je, že příslušným lidem nemusí vyhovovat nabídka vybraných operátorů a raději by využívali služeb někoho jiného. V tom jim sice nikdo nebrání, ale museli by zaplatit plnou cenu. Proto je vlastně takový člověk nucen využívat horší službu jen proto, že služba lepší a třeba reálně levnější není dotována.

    Mnohem raději než toto řešení bych viděl (když už poskytovat státní příspěvek na telefonní služby), kdyby si příjemci dotace sami zvolili operátora, u něj tarif podle toho, jak jim to vyhovuje, a na základě faktur od operátora by obrželi dotaci do výše stanovené částky. Bylo by to mnohem férovější a současně výhodnější pro lidi, jichž se dotace týkají.

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.6.2006 19:06 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Snad byste od rudé lůzy nečekal něco inteligentního? :-D
    David Ježek avatar 20.6.2006 19:11 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    ehm: Intelligence is the mental capacity to reason, plan, solve problems.... ... tak nejak mam pocit, ze to se od jistych danemi placenych prizivniku opravdu cekat neda :-D
    20.6.2006 19:21 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    páni, za dvě stovky by se určitě dala sehnat kyanidová kapsle, ale to sem psát nebudu, bo by mě salónní levičáci, pseudohumanisti a multikultizmrdi sežrali zaživa.
    20.6.2006 19:53 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Pán je fašista? Alebo len primitív?
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    David Watzke avatar 20.6.2006 20:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Mezi tím je nějaký rozdíl?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    20.6.2006 20:25 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Chcel som začať písať niečo o podmnožinách, ale asi je to fuk :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    20.6.2006 20:58 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Mám pocit, že množina fašistů a množina primitivů má neprázdný průnik, ale nesplývají.
    21.6.2006 15:25 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Ano mnozina Fasistu je podmnozina primitivu.
    21.6.2006 16:20 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Obávám se, že to není pravda.
    20.6.2006 20:42 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    klid, to byl jen vtip, já bych se sežrat nenechal :-D
    20.6.2006 20:55 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    20.6.2006 19:28 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    V tom jim sice nikdo nebrání, ale museli by zaplatit plnou cenu.
    Rozumím to mu správně? Že oni tedy nebudou platit plnou cenu, ale tu dotaci dostane přímo operátor? Takže ten vyvolený operátor bude mít informaci o tom, kdo je nízkopříjmový?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Luk avatar 20.6.2006 19:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Vypadá to takto: Člověk si podá na obecní úřad žádost o příspěvek. Pak si vybere u operátora službu (z těch, na které se dotace vztahuje) a na základě schváleného rozhodnutí o přidělení příspěvku mu bude operátor účtovat nižší cenu (sníženou o výši dotace) a následně u ČTÚ uplatní požadavek na doplacení do plné výše.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.6.2006 20:36 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    To je ovšem hrozné ponižování! Ke komerčnímu subjektu by se informace, že někdo patří do nějaké sociálně slabé skupiny, vůbec neměla dostat. Proč to nevyplácí přímo těm lidem, na kterých by pak také bylo, aby doložili, že ty peníze využili k danému účelu (když už má tedy taková dotace existovat)?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Luk avatar 20.6.2006 22:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Proč to nevyplácí přímo těm lidem, na kterých by pak také bylo, aby doložili, že ty peníze využili k danému účelu (když už má tedy taková dotace existovat)?
    Vždyť to říkám :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.6.2006 23:20 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    No pozor! Vy chcete navíc, aby si mohli zvolit i operátora, ale to by celou věc prodražilo. Pokud získá operátor exkluzivitu a stát mu nažene zákazníky, které by navíc jinak nezískal, může jim nabídnout výhodnější podmínky. Přitom ale operátora nemusí zajímat, kdo je konkrétně ten chudý, stačí mu pouze počty. Člověk by dostal určitou částku, kterou by mohl využít k nákupu nějakých vybraných služeb standardně poskytovaných operátorem, a operátor by pak státu vrátil část peněz, která představuje zvýhodnění těchto zákazníků. Příjemci dotací by tak nebyli ponižování a zároveň by se nějaké peníze ušetřily.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    20.6.2006 23:26 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Jako výmluva pro soc. dem. je to dobré, ale jinak k takovému postupu není důvod. Dalo by se o tom uvažovat v případě, kdy by všichni operátoři měli stejné služby, jenže ten obvykle nenastává.
    20.6.2006 23:56 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Mně především celé dotace na telefonování připadají směšné. Dovedl bych si spíše představit dotace na nákup počítače a provoz internetu pro sociálně slabé rodiny s dětmi. Mohlo by to snížit handicap v přístupu ke vzdělání takových dětí.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    21.6.2006 00:09 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    S tím souhlasím. Ovšem dotace na nákup počítače by byla podmíněna vyloučením nákupu placeného programového vybavení spolu s počítačem. (Tedy Windows klidně ano, ale jen tehdy, pokud by je MS věnoval chudým zdarma.)
    Luk avatar 21.6.2006 00:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Pokud získá operátor exkluzivitu a stát mu nažene zákazníky, které by navíc jinak nezískal, může jim nabídnout výhodnější podmínky.
    Může, ale také nemusí. Co ho k tomu nutí? Nic. Jediným vodítkem pro něj je to, co nabídl v soutěži. A tam se dá pořádně kouzlit - ostatně Český mobil (Oskar - dnešní Vodafone) také v soutěži o licenci nabídl bezkonkurenčně nejlepší podmínky, ale pak je plnil jen naoko a veškeré původní tarify hezky rychle z nabídky vytěsnil.

    Další důvod, proč to vůbec nemusí být výhodné, jsou skutečné potřeby versus cíl operátora. Operátor samozřejmě chce, aby se u něj utratilo co nejvíc, a to samozřejmě nekoresponduje s tím, co chce zákazník. A pokud si zákazník může vybrat operátora mj. podle toho, jaké služby mu nejlépe vyhovují, bude to pro něj výhodnější.

    Jsem pro to, aby stát pouze stanovil max. výši příspěvku a okruh služeb, na které se to bude vztahovat (např. vnitrostátní hlasové služby, SMS a pořízení tel. přístroje - nepatřily by tam hovory na čísla se zvýšeným tarifem, mezinárodní hovory, roaming, mobilní Internet apod.). Volba operátora a tarifu by měla zůstat na člověku samotném.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.6.2006 19:54 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Nejaky operator? Spravne by jsi mel psat Eurotel/Telefonica :(
    Luk avatar 20.6.2006 19:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Nezapomeň, že se mění vláda. A že to tedy může dopadnout úplně jinak.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.6.2006 20:28 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    "Proto je vlastně takový člověk nucen využívat horší službu jen proto, že služba lepší a třeba reálně levnější není dotována."

    Rozhodne ne NUCEN, spravne slovo by bylo motivovan.

    Kazdopadne s vami souhlasim, bohuzel zijeme ve state, kde je lehce pod 50 % aktivnich volicu levice a nejsilnejsi levicova strana si zrejme mysli, ze telefonovani patri k zakladnimu zivotnimu standardu. :/
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    Luk avatar 20.6.2006 23:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Protože k základnímu životnímu standardu typických voličů levice patří také lahváče, můžeme být rádi, že se zatím ještě nedotují ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.6.2006 23:16 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    Hulení taky a to je pro změnu zdaněný. Ale třeba to pivo na předpis by nebylo špatné. :-)
    20.6.2006 23:34 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volání s příspěvkem = dobrý byznys (pro někoho)
    "a nejsilnejsi levicova strana si zrejme mysli, ze telefonovani patri k zakladnimu zivotnimu standardu. :/
    Protože dnes patří. Zkuste si žádat o práci a neuvést telefonní číslo, na kterém jste dosažitelný.

    Jiná věc je, že jak telefony, tak např. předplacené karty jsou dnes tak laciné (pro skutečně potřebné hovory, podotýkám), že dotovat takto malou částku vypadá hodně populisticky. Takový člověk by si měl financovat telefonování ze sociální dávky (eventuelně jednorázově navýšené o příspěvek na zakoupení telefonu, což je možná pro někoho velká investice, i když jde dnes o 1200-2000 Kč).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.