Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.
Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).
Samsung představil svůj nejnovější chytrý telefon Galaxy Z TriFold (YouTube). Skládačka se nerozkládá jednou, ale hned dvakrát, a nabízí displej s úhlopříčkou 10 palců. V České republice nebude tento model dostupný.
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.11.1. Přehled novinek v Changelogu.
Byla vydána nová verze 15.0 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04 1.1 a 20.04 OTA-11. Vedle oprav chyb a drobných vylepšení je řešen také středně závažný bezpečnostní problém.
I letos vyšla řada ajťáckých adventních kalendářů: Advent of Code 2025, Perl Advent Calendar 2025, CSS Advent Calendar 2025, Advent of A11Y 2025, Advent of AI Security 2025, Advent of Agents (in Google) 2025, Advent of Svelte 2025, …
Fedora zve na dvoudenní testování (2. a 3. prosince), během kterého si můžete vyzkoušet nové webové uživatelské rozhraní (WebUI) projektu FreeIPA. Pomozte vychytat veškeré chyby a vylepšit uživatelskou zkušenost ještě předtím, než se tato verze dostane k uživatelům Fedory a celého linuxového ekosystému.
Eben Upton oznámil zdražení počítačů Raspberry Pi, kvůli růstu cen pamětí, a představil 1GB verzi Raspberry Pi 5 za 45 dolarů.
Linus Torvalds na YouTube kanálu Linus Tech Tips staví dokonalý linuxový počítač.
Ještě bych doplnil, že ostatní řidiče potěšíte tím, že ometete i střechu. Sice se většinou nic nestane, pokud sníh ze střechy spadne na auto, které jede za vámi, ale nic příjemného to není.
Ad zimní pneu. Píšete sice, že to jde bez nich. Ale vyhněte se kopcovitým trasám. Takže na hory to bez nich asi moc nepůjde. Přizpůsobit jízdu sice můžete, ale nic to nemění na tom, že nemůžete přizpůsobit jízdu ostatních, takže pokud vám před kola někdo vběhne, tak.... Možná máte pravdu, že je jedno jaké má auto pneu, pokud je třeba jenom mokro, nebo zima, ale stačí 2cm a rozdíl kurva poznáte.
ostatní řidiče potěšíte tím, že ometete i střechuI sebe, pokud je to těžký mokrý sníh. Rád sklouzává na přední sklo.
pokud vám před kola někdo vběhne, tak......je to úplně jedno. Není mi jasné, v čem by měl spočívat problém.
Možná máte pravdu, že je jedno jaké má auto pneuNic takového jsem neřekl. Jedno to samozřejmě není, jen tvrdím, že není pravda, že by na letních gumách nešlo jezdit.
...je to úplně jedno. Není mi jasné, v čem by měl spočívat problém.
...že by v délce brzdné dráhy, schopnosti třeba zmenit směr
Nic takového jsem neřekl. Jedno to samozřejmě není, jen tvrdím, že není pravda, že by na letních gumách nešlo jezdit.
Nevím, mě se zdá, že z toho zápisku to tak nějak vyplývá.
...že by v délce brzdné dráhy, schopnosti třeba zmenit směrAno, jenže vzhledem k tomu, že řidič přizpůsobil rychlost a styl jízdy, se toto kompenzuje. Právě proto mi to nebylo jasné. Kdybych třeba vezl na střeše lednici, také tomu musím přizpůsobit rychlost a styl jízdy, je to úplně stejné.
Volím-li rychlost, kterou pojedu, činím tak na základě velkého množství parametrů.
Jenže v otázce kterou jsem položil, jsou ty parametry úplně stejné. Kromě toho obutí, které jsem snad dostatečně ošetřil tou prázdnou silnicí, atp. Tudíž by jste měl jet i stejně rychle. A pak stačí aby se to stalo x metrů před vámi, a na zimních to třeba ještě půjde ubrzdit.
) Jen co se tyce snehu na strese jeste bych podotknul ze to ma vliv diky aerodynamice na spotrebu.Co se tyce zimnich gum je jen teorie ze si nekdo bude lepe vybirat trasu
A jeste mam takovej dojem ze letni pneumatiky budou nicit dame-li na ne retezy.Nebo se mylim?
(v Praze z Kladenské ulice na sídliště Červený Vrch). Břečka se solí. Měl jsem co dělat to vyjet. Ale s letními bych si ani neškrtl. V minulosti jsem na univerzálkách párkrát zůstal v kopcích viset (žádné hory, jen Vysočina
. Ty rádce, co říkají, že se jezdit na letních gumách dá, ale nesmí se jezdit do kopce, děsně miluji
Uježděný neposypaný sníh sice klouže, ale břečka na posolené silnici klouže mnohem víc.Bohužel silničáři mají ve zvyku solit, ale neodhrnovat. Co si budeme povídat, jde to rychleji a člověk má dřív padla. Na sněhu je nejvíc překvapující, kolik lidí překvapí, že sníh a led kloužou. Jezdí si dál jako prasata a pak to na silnicích vypadá jako předevčírem. No a protože se pár lidí včera vymlátilo a hlavně v televizi ukazovali, jak jsou silnice nebezpečné (tzv. okurková sezóna po okurkové sezóně), včera všichni jeli jako pos*aný po mokrý silnici.
)
nie je opravneny zdrziavat auta, ktore mozu ist rychlejsieJe k tomu oprávněný úplně stejně, jako ten, komu auto (třeba Š105) prostě rychleji nejede, kdo má méně zkušeností nebo třeba veze náklad (mrazák, vejce, tchyni
), kterému musí přizpůsobit jízdu.
Slušný řidič totiž, pokud překáží ostatním, je na vhodném místě nechá, aby ho bezpečně předjeli. I když samozřejmě existuje kategorie bezohledných, kteří jedou stále nalepení na středové čáře (čímž BTW porušují § 11, odst. 1).
Pridam jeste vlastni zkusenosti aktualne:
Pokud jedete casne rano a nebo za soumraku, teploty jsou casto pod nulou (dneska na D2 v 8h vzduch -11 a vozovka -6), prilnavost pneumatik (at leztnich ci zimnich) je tak podstatne horsi a dosahnout smyku je mnohem snazsi. Proto brzdete s rozvahou a jemne, radsi drive pricemz se ale koukejte do zrcatek, aby to do vas nekdo necekane nenapasoval. Pokud mate to stesti a jedete na zledovatelem povrchu, obcas se stava, ze auto zacne tancovat (me se to stava s pohonem napredek) nezkousejte to dorovnavat volantem a radsi prislapnete lehce plyn - auto se srovna samo. Kdyz vidite nekoho v prikope, zbytecne nezpomalujte a nekoukejte se na nej, bud zajedte nakraj silnice a bezte nabidnout pomoc a nebo proste projedte - nechapu jak nekdo muze "cumakovat" na dalnici :/
Stim snihem na strese si nejsem az tak moc jisty, pokud je napadaneho vice snehu a dobrzdite na krizovatce a ted vam z niceho nic masa snehu prilati na kufr (pate dvere), protoze ridic za vama jej proste nechtel pred jizdou uhrnout, neni to nic veseleho a navic to muze poskodit auto - jo, skla obcas umi prasknout.
Preji hodne bezpecne najetych KM ;)
Sakra, v kazde autoskole se prece rika, ze ten levy pruh je "rychlejsi"Nemám rád borce, kteří bez ohledu na vlastní rychlost trčí v levém pruhu, i když je pravý volný. Odůvodňují to obvykle tím, že pravý má horší povrch. To je sice pravda, ale problém je v tom, že je pak je lze předjet pouze se spácháním přestupku. Jindy pravý pruh volný není, oni trčí v levém (přitom nepředjíždějí) a nejde je předjet vůbec. Netýká se to zdaleka jen kamionů.
nechapu jak nekdo muze "cumakovat" na dalnici...a pak se vybourá taky
Zažil jsem kdysi dokonce (v Praze na Vinohradské), jak někdo čuměl na auto rozmlácené po kolizi s tramvají, a narazil kvůli tomu do téže tramvaje.
Doufam, ze ve meste plati, ze pokud jsou dva pruhy a predjizdim zprava, tak je to soubezna jizda (Ne ze bych to snad casto delal, radsi si jedu svejch 50). Na dalnici mimo mesto je to samozrejme prestupek.
Jj, taky me vzdy trochu vytaci, kdyz nekdo na dalnici jede furt v levym pruhu, vetsinou z lenosti, ze se mu nechce prejizdet tam a zpatky. Na vic dle zakona schvalnosti se dostana na vasi uroven presne v okamziku, kdy potrebujete predjet kamion.
Doufam, ze ve meste plati, ze pokud jsou dva pruhy a predjizdim zprava, tak je to soubezna jizdaSouběžná jízda to není, je to jízda v jízdních pruzích. A samozřejmě to není přestupek.
) a ty zamezily vzniku
závějí hlavně na silnicích 2. a 3. třídy. Ty dnes téměř nejsou - z důvodů právních sporů s majiteli polí a okolí cest. A toje někde vidět.
nicméně fakt je ten, že v Praze (a i obecně) je mnohem víc problémů způsobeno idioty, kteří neumí jezdit, než péčí silničářů - jasně, každej se musel někdy učit, teď myslím především ty magory, co neví, že to neumí ... ono se dá jet i na té břečce, ale nedovolím si na ní ani polovinu toho, co na pevném sněhu - jenže když do toho někdo vyjede s tím, že "je to posypaný, to není led, to nemůže klouzat", tak to pak vypadá jak to vypadá, a ještě navíc se to hodí na silničáře, že se blbě postarali, a ti pak dělají blbosti jako výše uvedené sypání štěrkem "pro oko", jen aby vykázali činnost
Tiskni
Sdílej: