Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).
Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.
V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Ještě bych doplnil, že ostatní řidiče potěšíte tím, že ometete i střechu. Sice se většinou nic nestane, pokud sníh ze střechy spadne na auto, které jede za vámi, ale nic příjemného to není.
Ad zimní pneu. Píšete sice, že to jde bez nich. Ale vyhněte se kopcovitým trasám. Takže na hory to bez nich asi moc nepůjde. Přizpůsobit jízdu sice můžete, ale nic to nemění na tom, že nemůžete přizpůsobit jízdu ostatních, takže pokud vám před kola někdo vběhne, tak.... Možná máte pravdu, že je jedno jaké má auto pneu, pokud je třeba jenom mokro, nebo zima, ale stačí 2cm a rozdíl kurva poznáte.
ostatní řidiče potěšíte tím, že ometete i střechuI sebe, pokud je to těžký mokrý sníh. Rád sklouzává na přední sklo.
pokud vám před kola někdo vběhne, tak......je to úplně jedno. Není mi jasné, v čem by měl spočívat problém.
Možná máte pravdu, že je jedno jaké má auto pneuNic takového jsem neřekl. Jedno to samozřejmě není, jen tvrdím, že není pravda, že by na letních gumách nešlo jezdit.
...je to úplně jedno. Není mi jasné, v čem by měl spočívat problém.
...že by v délce brzdné dráhy, schopnosti třeba zmenit směr
Nic takového jsem neřekl. Jedno to samozřejmě není, jen tvrdím, že není pravda, že by na letních gumách nešlo jezdit.
Nevím, mě se zdá, že z toho zápisku to tak nějak vyplývá.
...že by v délce brzdné dráhy, schopnosti třeba zmenit směrAno, jenže vzhledem k tomu, že řidič přizpůsobil rychlost a styl jízdy, se toto kompenzuje. Právě proto mi to nebylo jasné. Kdybych třeba vezl na střeše lednici, také tomu musím přizpůsobit rychlost a styl jízdy, je to úplně stejné.
Volím-li rychlost, kterou pojedu, činím tak na základě velkého množství parametrů.
Jenže v otázce kterou jsem položil, jsou ty parametry úplně stejné. Kromě toho obutí, které jsem snad dostatečně ošetřil tou prázdnou silnicí, atp. Tudíž by jste měl jet i stejně rychle. A pak stačí aby se to stalo x metrů před vámi, a na zimních to třeba ještě půjde ubrzdit.
Uježděný neposypaný sníh sice klouže, ale břečka na posolené silnici klouže mnohem víc.Bohužel silničáři mají ve zvyku solit, ale neodhrnovat. Co si budeme povídat, jde to rychleji a člověk má dřív padla. Na sněhu je nejvíc překvapující, kolik lidí překvapí, že sníh a led kloužou. Jezdí si dál jako prasata a pak to na silnicích vypadá jako předevčírem. No a protože se pár lidí včera vymlátilo a hlavně v televizi ukazovali, jak jsou silnice nebezpečné (tzv. okurková sezóna po okurkové sezóně), včera všichni jeli jako pos*aný po mokrý silnici.
nie je opravneny zdrziavat auta, ktore mozu ist rychlejsieJe k tomu oprávněný úplně stejně, jako ten, komu auto (třeba Š105) prostě rychleji nejede, kdo má méně zkušeností nebo třeba veze náklad (mrazák, vejce, tchyni
Pridam jeste vlastni zkusenosti aktualne:
Pokud jedete casne rano a nebo za soumraku, teploty jsou casto pod nulou (dneska na D2 v 8h vzduch -11 a vozovka -6), prilnavost pneumatik (at leztnich ci zimnich) je tak podstatne horsi a dosahnout smyku je mnohem snazsi. Proto brzdete s rozvahou a jemne, radsi drive pricemz se ale koukejte do zrcatek, aby to do vas nekdo necekane nenapasoval. Pokud mate to stesti a jedete na zledovatelem povrchu, obcas se stava, ze auto zacne tancovat (me se to stava s pohonem napredek) nezkousejte to dorovnavat volantem a radsi prislapnete lehce plyn - auto se srovna samo. Kdyz vidite nekoho v prikope, zbytecne nezpomalujte a nekoukejte se na nej, bud zajedte nakraj silnice a bezte nabidnout pomoc a nebo proste projedte - nechapu jak nekdo muze "cumakovat" na dalnici :/
Stim snihem na strese si nejsem az tak moc jisty, pokud je napadaneho vice snehu a dobrzdite na krizovatce a ted vam z niceho nic masa snehu prilati na kufr (pate dvere), protoze ridic za vama jej proste nechtel pred jizdou uhrnout, neni to nic veseleho a navic to muze poskodit auto - jo, skla obcas umi prasknout.
Preji hodne bezpecne najetych KM ;)
Sakra, v kazde autoskole se prece rika, ze ten levy pruh je "rychlejsi"Nemám rád borce, kteří bez ohledu na vlastní rychlost trčí v levém pruhu, i když je pravý volný. Odůvodňují to obvykle tím, že pravý má horší povrch. To je sice pravda, ale problém je v tom, že je pak je lze předjet pouze se spácháním přestupku. Jindy pravý pruh volný není, oni trčí v levém (přitom nepředjíždějí) a nejde je předjet vůbec. Netýká se to zdaleka jen kamionů.
nechapu jak nekdo muze "cumakovat" na dalnici...a pak se vybourá taky
Doufam, ze ve meste plati, ze pokud jsou dva pruhy a predjizdim zprava, tak je to soubezna jizda (Ne ze bych to snad casto delal, radsi si jedu svejch 50). Na dalnici mimo mesto je to samozrejme prestupek.
Jj, taky me vzdy trochu vytaci, kdyz nekdo na dalnici jede furt v levym pruhu, vetsinou z lenosti, ze se mu nechce prejizdet tam a zpatky. Na vic dle zakona schvalnosti se dostana na vasi uroven presne v okamziku, kdy potrebujete predjet kamion.
Doufam, ze ve meste plati, ze pokud jsou dva pruhy a predjizdim zprava, tak je to soubezna jizdaSouběžná jízda to není, je to jízda v jízdních pruzích. A samozřejmě to není přestupek.
Tiskni
Sdílej: