Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 3. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.
Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.
Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.
Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.
Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.
Ještě bych doplnil, že ostatní řidiče potěšíte tím, že ometete i střechu. Sice se většinou nic nestane, pokud sníh ze střechy spadne na auto, které jede za vámi, ale nic příjemného to není.
Ad zimní pneu. Píšete sice, že to jde bez nich. Ale vyhněte se kopcovitým trasám. Takže na hory to bez nich asi moc nepůjde. Přizpůsobit jízdu sice můžete, ale nic to nemění na tom, že nemůžete přizpůsobit jízdu ostatních, takže pokud vám před kola někdo vběhne, tak.... Možná máte pravdu, že je jedno jaké má auto pneu, pokud je třeba jenom mokro, nebo zima, ale stačí 2cm a rozdíl kurva poznáte.
ostatní řidiče potěšíte tím, že ometete i střechuI sebe, pokud je to těžký mokrý sníh. Rád sklouzává na přední sklo.
pokud vám před kola někdo vběhne, tak......je to úplně jedno. Není mi jasné, v čem by měl spočívat problém.
Možná máte pravdu, že je jedno jaké má auto pneuNic takového jsem neřekl. Jedno to samozřejmě není, jen tvrdím, že není pravda, že by na letních gumách nešlo jezdit.
...je to úplně jedno. Není mi jasné, v čem by měl spočívat problém.
...že by v délce brzdné dráhy, schopnosti třeba zmenit směr
Nic takového jsem neřekl. Jedno to samozřejmě není, jen tvrdím, že není pravda, že by na letních gumách nešlo jezdit.
Nevím, mě se zdá, že z toho zápisku to tak nějak vyplývá.
...že by v délce brzdné dráhy, schopnosti třeba zmenit směrAno, jenže vzhledem k tomu, že řidič přizpůsobil rychlost a styl jízdy, se toto kompenzuje. Právě proto mi to nebylo jasné. Kdybych třeba vezl na střeše lednici, také tomu musím přizpůsobit rychlost a styl jízdy, je to úplně stejné.
Volím-li rychlost, kterou pojedu, činím tak na základě velkého množství parametrů.
Jenže v otázce kterou jsem položil, jsou ty parametry úplně stejné. Kromě toho obutí, které jsem snad dostatečně ošetřil tou prázdnou silnicí, atp. Tudíž by jste měl jet i stejně rychle. A pak stačí aby se to stalo x metrů před vámi, a na zimních to třeba ještě půjde ubrzdit.
Uježděný neposypaný sníh sice klouže, ale břečka na posolené silnici klouže mnohem víc.Bohužel silničáři mají ve zvyku solit, ale neodhrnovat. Co si budeme povídat, jde to rychleji a člověk má dřív padla. Na sněhu je nejvíc překvapující, kolik lidí překvapí, že sníh a led kloužou. Jezdí si dál jako prasata a pak to na silnicích vypadá jako předevčírem. No a protože se pár lidí včera vymlátilo a hlavně v televizi ukazovali, jak jsou silnice nebezpečné (tzv. okurková sezóna po okurkové sezóně), včera všichni jeli jako pos*aný po mokrý silnici.
nie je opravneny zdrziavat auta, ktore mozu ist rychlejsieJe k tomu oprávněný úplně stejně, jako ten, komu auto (třeba Š105) prostě rychleji nejede, kdo má méně zkušeností nebo třeba veze náklad (mrazák, vejce, tchyni
Pridam jeste vlastni zkusenosti aktualne:
Pokud jedete casne rano a nebo za soumraku, teploty jsou casto pod nulou (dneska na D2 v 8h vzduch -11 a vozovka -6), prilnavost pneumatik (at leztnich ci zimnich) je tak podstatne horsi a dosahnout smyku je mnohem snazsi. Proto brzdete s rozvahou a jemne, radsi drive pricemz se ale koukejte do zrcatek, aby to do vas nekdo necekane nenapasoval. Pokud mate to stesti a jedete na zledovatelem povrchu, obcas se stava, ze auto zacne tancovat (me se to stava s pohonem napredek) nezkousejte to dorovnavat volantem a radsi prislapnete lehce plyn - auto se srovna samo. Kdyz vidite nekoho v prikope, zbytecne nezpomalujte a nekoukejte se na nej, bud zajedte nakraj silnice a bezte nabidnout pomoc a nebo proste projedte - nechapu jak nekdo muze "cumakovat" na dalnici :/
Stim snihem na strese si nejsem az tak moc jisty, pokud je napadaneho vice snehu a dobrzdite na krizovatce a ted vam z niceho nic masa snehu prilati na kufr (pate dvere), protoze ridic za vama jej proste nechtel pred jizdou uhrnout, neni to nic veseleho a navic to muze poskodit auto - jo, skla obcas umi prasknout.
Preji hodne bezpecne najetych KM ;)
Sakra, v kazde autoskole se prece rika, ze ten levy pruh je "rychlejsi"Nemám rád borce, kteří bez ohledu na vlastní rychlost trčí v levém pruhu, i když je pravý volný. Odůvodňují to obvykle tím, že pravý má horší povrch. To je sice pravda, ale problém je v tom, že je pak je lze předjet pouze se spácháním přestupku. Jindy pravý pruh volný není, oni trčí v levém (přitom nepředjíždějí) a nejde je předjet vůbec. Netýká se to zdaleka jen kamionů.
nechapu jak nekdo muze "cumakovat" na dalnici...a pak se vybourá taky
Doufam, ze ve meste plati, ze pokud jsou dva pruhy a predjizdim zprava, tak je to soubezna jizda (Ne ze bych to snad casto delal, radsi si jedu svejch 50). Na dalnici mimo mesto je to samozrejme prestupek.
Jj, taky me vzdy trochu vytaci, kdyz nekdo na dalnici jede furt v levym pruhu, vetsinou z lenosti, ze se mu nechce prejizdet tam a zpatky. Na vic dle zakona schvalnosti se dostana na vasi uroven presne v okamziku, kdy potrebujete predjet kamion.
Doufam, ze ve meste plati, ze pokud jsou dva pruhy a predjizdim zprava, tak je to soubezna jizdaSouběžná jízda to není, je to jízda v jízdních pruzích. A samozřejmě to není přestupek.
Tiskni
Sdílej: