Knihovna FFmpeg byla vydána ve verzi 8.0 „Huffman“. Přibyla mj. podpora hardwarově akcelerovaného kódování s využitím API Vulcan, viz seznam změn.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti ČR za rok 2024 (pdf). V loňském roce NÚKIB evidoval dosud nejvíce kybernetických bezpečnostních incidentů s celkovým počtem 268. Oproti roku 2023 se však jedná pouze o drobný nárůst a závažnost dopadů evidovaných incidentů klesá již třetím rokem v řadě. V minulém roce NÚKIB evidoval pouze jeden velmi významný incident a významných incidentů bylo zaznamenáno 18, což oproti roku 2023 představuje pokles o více než polovinu.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.
Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.
Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.
Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB
Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.
Marek Tóth v příspěvku DOM-based Extension Clickjacking: Data ve správcích hesel v ohrožení na svém blogu popsal novou clickjacking techniku s několika variantami útoků a otestoval ji proti 11 správcům hesel. Výsledkem bylo nalezení několika 0-day zranitelností, které mohly ovlivnit uložená data desítek milionů uživatelů. Jedno kliknutí kdekoliv na webové stránce kontrolované útočníkem umožňovalo ukrást uživatelská data ze
… více »Na dnešní akci Made by Google 2025 (YouTube) byly představeny telefony Pixel 10 s novým čipem Google Tensor G5 a novými AI funkcemi, hodinky Pixel Watch 4 a sluchátka Pixel Buds 2a.
Ještě bych doplnil, že ostatní řidiče potěšíte tím, že ometete i střechu. Sice se většinou nic nestane, pokud sníh ze střechy spadne na auto, které jede za vámi, ale nic příjemného to není.
Ad zimní pneu. Píšete sice, že to jde bez nich. Ale vyhněte se kopcovitým trasám. Takže na hory to bez nich asi moc nepůjde. Přizpůsobit jízdu sice můžete, ale nic to nemění na tom, že nemůžete přizpůsobit jízdu ostatních, takže pokud vám před kola někdo vběhne, tak.... Možná máte pravdu, že je jedno jaké má auto pneu, pokud je třeba jenom mokro, nebo zima, ale stačí 2cm a rozdíl kurva poznáte.
ostatní řidiče potěšíte tím, že ometete i střechuI sebe, pokud je to těžký mokrý sníh. Rád sklouzává na přední sklo.
pokud vám před kola někdo vběhne, tak......je to úplně jedno. Není mi jasné, v čem by měl spočívat problém.
Možná máte pravdu, že je jedno jaké má auto pneuNic takového jsem neřekl. Jedno to samozřejmě není, jen tvrdím, že není pravda, že by na letních gumách nešlo jezdit.
...je to úplně jedno. Není mi jasné, v čem by měl spočívat problém.
...že by v délce brzdné dráhy, schopnosti třeba zmenit směr
Nic takového jsem neřekl. Jedno to samozřejmě není, jen tvrdím, že není pravda, že by na letních gumách nešlo jezdit.
Nevím, mě se zdá, že z toho zápisku to tak nějak vyplývá.
...že by v délce brzdné dráhy, schopnosti třeba zmenit směrAno, jenže vzhledem k tomu, že řidič přizpůsobil rychlost a styl jízdy, se toto kompenzuje. Právě proto mi to nebylo jasné. Kdybych třeba vezl na střeše lednici, také tomu musím přizpůsobit rychlost a styl jízdy, je to úplně stejné.
Volím-li rychlost, kterou pojedu, činím tak na základě velkého množství parametrů.
Jenže v otázce kterou jsem položil, jsou ty parametry úplně stejné. Kromě toho obutí, které jsem snad dostatečně ošetřil tou prázdnou silnicí, atp. Tudíž by jste měl jet i stejně rychle. A pak stačí aby se to stalo x metrů před vámi, a na zimních to třeba ještě půjde ubrzdit.
Uježděný neposypaný sníh sice klouže, ale břečka na posolené silnici klouže mnohem víc.Bohužel silničáři mají ve zvyku solit, ale neodhrnovat. Co si budeme povídat, jde to rychleji a člověk má dřív padla. Na sněhu je nejvíc překvapující, kolik lidí překvapí, že sníh a led kloužou. Jezdí si dál jako prasata a pak to na silnicích vypadá jako předevčírem. No a protože se pár lidí včera vymlátilo a hlavně v televizi ukazovali, jak jsou silnice nebezpečné (tzv. okurková sezóna po okurkové sezóně), včera všichni jeli jako pos*aný po mokrý silnici.
nie je opravneny zdrziavat auta, ktore mozu ist rychlejsieJe k tomu oprávněný úplně stejně, jako ten, komu auto (třeba Š105) prostě rychleji nejede, kdo má méně zkušeností nebo třeba veze náklad (mrazák, vejce, tchyni
Pridam jeste vlastni zkusenosti aktualne:
Pokud jedete casne rano a nebo za soumraku, teploty jsou casto pod nulou (dneska na D2 v 8h vzduch -11 a vozovka -6), prilnavost pneumatik (at leztnich ci zimnich) je tak podstatne horsi a dosahnout smyku je mnohem snazsi. Proto brzdete s rozvahou a jemne, radsi drive pricemz se ale koukejte do zrcatek, aby to do vas nekdo necekane nenapasoval. Pokud mate to stesti a jedete na zledovatelem povrchu, obcas se stava, ze auto zacne tancovat (me se to stava s pohonem napredek) nezkousejte to dorovnavat volantem a radsi prislapnete lehce plyn - auto se srovna samo. Kdyz vidite nekoho v prikope, zbytecne nezpomalujte a nekoukejte se na nej, bud zajedte nakraj silnice a bezte nabidnout pomoc a nebo proste projedte - nechapu jak nekdo muze "cumakovat" na dalnici :/
Stim snihem na strese si nejsem az tak moc jisty, pokud je napadaneho vice snehu a dobrzdite na krizovatce a ted vam z niceho nic masa snehu prilati na kufr (pate dvere), protoze ridic za vama jej proste nechtel pred jizdou uhrnout, neni to nic veseleho a navic to muze poskodit auto - jo, skla obcas umi prasknout.
Preji hodne bezpecne najetych KM ;)
Sakra, v kazde autoskole se prece rika, ze ten levy pruh je "rychlejsi"Nemám rád borce, kteří bez ohledu na vlastní rychlost trčí v levém pruhu, i když je pravý volný. Odůvodňují to obvykle tím, že pravý má horší povrch. To je sice pravda, ale problém je v tom, že je pak je lze předjet pouze se spácháním přestupku. Jindy pravý pruh volný není, oni trčí v levém (přitom nepředjíždějí) a nejde je předjet vůbec. Netýká se to zdaleka jen kamionů.
nechapu jak nekdo muze "cumakovat" na dalnici...a pak se vybourá taky
Doufam, ze ve meste plati, ze pokud jsou dva pruhy a predjizdim zprava, tak je to soubezna jizda (Ne ze bych to snad casto delal, radsi si jedu svejch 50). Na dalnici mimo mesto je to samozrejme prestupek.
Jj, taky me vzdy trochu vytaci, kdyz nekdo na dalnici jede furt v levym pruhu, vetsinou z lenosti, ze se mu nechce prejizdet tam a zpatky. Na vic dle zakona schvalnosti se dostana na vasi uroven presne v okamziku, kdy potrebujete predjet kamion.
Doufam, ze ve meste plati, ze pokud jsou dva pruhy a predjizdim zprava, tak je to soubezna jizdaSouběžná jízda to není, je to jízda v jízdních pruzích. A samozřejmě to není přestupek.
Tiskni
Sdílej: