abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 506 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Automýty 8 - sníh

    25.1.2007 21:30 | Přečteno: 2322× | Život řidiče | poslední úprava: 8.11.2008 21:31

    Je to tady! Konečně jsme se dočkali většího než malého množství sněhu. Proto je pravý čas na odpovídající automýty.

    Když sněží, je lepší nevyjíždět. Člověk si ušetří otravné ometání sněhu, nemusí řešit klouzající vozovky ani se zdržovat kvůli uvázlým kamionům. Také nedopřeje svému vozidlu čerstvou dávku soli. Ale jízda za sněžného počasí přece jen jednu výhodu má - dopřeje řidiči možnost dobře zažít chování vozu.

    Jako v mnoha podobných případech, i tady máme nějaké ty mýty, které mezi řidiči přežívají. Podívejme se na některé z nich.

    Mýtus devětadvacátý: posolená silnice neklouže

    Je to jako s oním pověstným štěkajícím psem. Klidně může kousat. Podobně i posolená silnice může klouzat. A to i mnohem víc, než kdyby ji vůbec neposolili. Je-li větší mráz nebo silněji sněží, na silnici zůstává různě tlustá vrstva břečky, která způsobuje, že se silnice chová jako namydlená. Auta omotaná okolo stromů u posolených silnic bývají často právě výsledkem omylu tohoto druhu. Jedno takové bylo dnes na I/2 nad Bernardovem.

    Sůl sice hodně pomůže, ale často dokáže situaci podstatně zhoršit. Uježděný neposypaný sníh sice klouže, ale břečka na posolené silnici klouže mnohem víc.

    Mýtus třicátý: štěrkový posyp je účinný

    Ano, je. Účinně otluče ze spodku (ale i z karoserie) lak i ochranné nátěry, takže se do toho pak výborně zakousne sůl ze silnice vyšší třídy. Mnohem horší je to s přínosem pro bezpečnost jízdy na sněhu. Aby měl štěrk smysl, musel by se sypat v postatně větším množství, než jak se obvykle činí. V reálu to klouže prakticky stejně jako bez posypu, zejména v případech, kdy stále sněží.

    Štěrk nepomůže ani při náledí (o ledovce nemluvě). Naopak zhoršuje stabilitu a vyvolává drobné smyky, které musí řidič stále zvládat. Je tedy dobrý maximálně jako kontrola bdělosti. Kromě štěrku se používá ještě písek a škvára - obě látky jsou sice účinnější než štěrk, ale když sníh sleze, nepříjemně práší. Škvára je navíc nezanedbatelně radioaktivní.

    O smyslu inertních posypů se vedou vášnivé diskuse (i mezi odborníky), zatím se jednoznačné soudy nekonají. Ale vzhledem k praktické realizaci takového posypu (tzn. "aby to moc nestálo") by na něj bylo lepší zapomenout, aby nedělal víc škody než užitku.

    Mýtus jedenatřicátý: s letními pneumatikami se nedá jet

    Tento mýtus živí hlavně novináři, za mocného přizvukování výrobců pneumatik (toužících prodat více drahých zimních gum) a politiků (snažících se dělat líbivá gesta). O tom, že je zimní pneumatika za nízkých teplot (a hlavně na sněhu) mnohem lepší než letní, není sporu. Je ovšem nesmysl, že by nešlo jezdit i na letních gumách.

    Zcela zásadní je totiž jedna věc - přizpůsobení stylu a rychlosti jízdy všem podmínkám, tedy i aktuálnímu obutí. Kdo má obuté letní pneumatiky, musí jet adekvátně pomaleji a volit trasu tak, aby nemusel čelit prudkému stoupání nebo klesání. Každopádně se vyplatí mít s sebou sněhové řetězy a v případě potřeby je nasadit (to se ale týká i aut se zimními pneu).

    Bývaly doby, kdy se žádné zimní pneumatiky nekonaly, ani se tolik nesolily a nesypaly silnice, a jednoduše s tím každý počítal. Dnes se nadává na silničáře (kteří přitom jezdí víc, než kdykoli předtím) a navrhuje se povinnost obouvat zimní pneumatiky. Brzy bychom se mohli dočkat povinných zimních bot - přitom si stačí uvědomit, že to prostě klouže, a hotovo.

    Mýtus dvaatřicátý: stačí omést okna

    Někteří řidiči si myslí, že k bezpečné jízdě stačí, aby si ometli jen okna. Jsou i tací, kteří si udělají jen "tankový průzor" - to nejsou řidiči, nýbrž hazardéři. Jenže ono omést jen okna opravdu nestačí.

    Že se musí omést i vnější zrcátka, snad netřeba dodávat. Ale často se zapomíná na světla, zejména zadní. Kdo má brzdová světla nebo blinkry pod vrstvou sněhu, může špatně dopadnout.

    Ale to není všechno. Důležitá je také kapota - v ní totiž bývá nasávací otvor topení. Když se sníh nasaje do topení (což zejména prašan s oblibou dělá), začíná pořádná legrace. Je-li studené, sníh proletí skrz a udělá závěje uvnitř auta. Pokud je topení horké, část sněhu se zachytí a vypaří. Jak nádherně to dokáže zamlžit skla, snad netřeba dodávat.

    Upřímně řečeno, jízdu na sněhu moc rád nemám. Lepší je klasický hladký led, ten je aspoň zcela nezáludný - prostě brutálně klouže, to je všechno. Sníh je dost nevyzpytatelný, takže je člověk potom rád, že se mu podařilo dojet do cíle, aniž by vyletěl ze silnice nebo by ho někdo sestřelil v zatáčce.

           

    Hodnocení: 87 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xxx avatar 25.1.2007 21:49 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh

    Ještě bych doplnil, že ostatní řidiče potěšíte tím, že ometete i střechu. Sice se většinou nic nestane, pokud sníh ze střechy spadne na auto, které jede za vámi, ale nic příjemného to není.

    Ad zimní pneu. Píšete sice, že to jde bez nich. Ale vyhněte se kopcovitým trasám. Takže na hory to bez nich asi moc nepůjde. Přizpůsobit jízdu sice můžete, ale nic to nemění na tom, že nemůžete přizpůsobit jízdu ostatních, takže pokud vám před kola někdo vběhne, tak.... Možná máte pravdu, že je jedno jaké má auto pneu, pokud je třeba jenom mokro, nebo zima, ale stačí 2cm a rozdíl kurva poznáte.

    Please rise for the Futurama theme song.
    Luk avatar 25.1.2007 21:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    ostatní řidiče potěšíte tím, že ometete i střechu
    I sebe, pokud je to těžký mokrý sníh. Rád sklouzává na přední sklo.
    pokud vám před kola někdo vběhne, tak...
    ...je to úplně jedno. Není mi jasné, v čem by měl spočívat problém.
    Možná máte pravdu, že je jedno jaké má auto pneu
    Nic takového jsem neřekl. Jedno to samozřejmě není, jen tvrdím, že není pravda, že by na letních gumách nešlo jezdit.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xxx avatar 25.1.2007 22:04 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh

    ...je to úplně jedno. Není mi jasné, v čem by měl spočívat problém.

    ...že by v délce brzdné dráhy, schopnosti třeba zmenit směr

    Nic takového jsem neřekl. Jedno to samozřejmě není, jen tvrdím, že není pravda, že by na letních gumách nešlo jezdit.

    Nevím, mě se zdá, že z toho zápisku to tak nějak vyplývá.

    Please rise for the Futurama theme song.
    Luk avatar 25.1.2007 22:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    ...že by v délce brzdné dráhy, schopnosti třeba zmenit směr
    Ano, jenže vzhledem k tomu, že řidič přizpůsobil rychlost a styl jízdy, se toto kompenzuje. Právě proto mi to nebylo jasné. Kdybych třeba vezl na střeše lednici, také tomu musím přizpůsobit rychlost a styl jízdy, je to úplně stejné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xxx avatar 25.1.2007 23:11 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Jasně, ale ja to myslím tak, že třeba někdo jede proti vám a dostane smyk. A skončí vám před čumákem. Sice to není to vaše chyba, ale co je vám to platný, když to neubrzdíte a třeba ho nabouráte.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Luk avatar 25.1.2007 23:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    To se může úplně stejně stát na zimních gumách jako na letních. Jestliže na zimních gumách pojedu např. 50 km/h, můžu mít stejnou brzdnou dráhu jako na letních třeba ve 40 km/h. Tudíž zastavím na stejné vzdálenosti a situace bude stejná.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xxx avatar 25.1.2007 23:41 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    No ale vy se na to díváte tak, že víte, že se to stane, a proto jedete i na zimních 40. Jinak by vám z hlediska bezpečnosti nebránilo jet těch padesát i na letních. Podívejte se na to takhle. Rovná silnice je vidět daleko dopředu, na silnic snížek, vesnice v nedohlednu. Proti jede auto. Kolik pojede, když budete mít letní a klik když budete mít zimní.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Luk avatar 26.1.2007 00:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Volím-li rychlost, kterou pojedu, činím tak na základě velkého množství parametrů. Tedy především podle stavu silnice a vozidla, aktuální viditelnosti, dopravní situace, povětrnostních podmínek atd. Samozřejmě do toho musím zapracovat i ono "coby kdyby".

    Řidič by měl vždycky jet tak, aby mohl řešit i takové situace, které nezaviní. Tedy například to, když někdo vybočí do protisměru, když praskne pneumatika, když na konci zatáčky bude louže oleje apod. Neznamená to, že situace musí vždycky dopadnout nedestruktivně, ale je lepší nehnat se nadoraz, protože pak už toho opravdu nelze moc řešit. Stejně tak je dobré před nebezpečnou zatáčkou předem zmapovat možnosti opuštění silnice, pro případ, že by se nějaký dobytek neudržel ve své půlce.

    Jsou to drobnosti, ale rozhodují o tom, jestli se člověk stane událostí č. 1 ve zprávách na Nově. A naprosto totéž platí i o jízdě na letních gumách. Prostě vím, že se chovají hůř, proto se tomu adekvátně přizpůsobím. Žádné úvahy typu "ale ono by to ještě šlo..." tu nemají místo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xxx avatar 26.1.2007 10:51 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh

    Volím-li rychlost, kterou pojedu, činím tak na základě velkého množství parametrů.

    Jenže v otázce kterou jsem položil, jsou ty parametry úplně stejné. Kromě toho obutí, které jsem snad dostatečně ošetřil tou prázdnou silnicí, atp. Tudíž by jste měl jet i stejně rychle. A pak stačí aby se to stalo x metrů před vámi, a na zimních to třeba ještě půjde ubrzdit.

    Please rise for the Futurama theme song.
    26.1.2007 09:17 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Kupodivu skoro se vsim souhlasim:-)) Jen co se tyce snehu na strese jeste bych podotknul ze to ma vliv diky aerodynamice na spotrebu.Co se tyce zimnich gum je jen teorie ze si nekdo bude lepe vybirat trasu:-)A jeste mam takovej dojem ze letni pneumatiky budou nicit dame-li na ne retezy.Nebo se mylim?
    V podstatě nic nevím
    26.1.2007 09:19 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Proc by se mely letni pneu s retezy nicit?
    26.1.2007 09:55 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    kdyz je zima je smes pneumatiky tvrda.Vim ze u tranzita je treba mit zatezove pneu aby sly retezy pouzit
    V podstatě nic nevím
    26.1.2007 09:58 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Aha. To myslim u normalnich osobaku nehorzi, tam jsou vahy trochu jine. Alespon jsem nikdy zadne poskozeni pneu nepozoroval a ani jsem o nem neslysel. Utrhanych zasterek par bylo :-)
    26.1.2007 10:45 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    je to mozny...jen to byla domnenka... nebo domenka?:-)))
    V podstatě nic nevím
    26.1.2007 10:53 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    domnivam se, ze domnenka ;-)
    26.1.2007 08:35 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    v dobach, kdy se jeste na pidestal vsespasitelnosti nestavel panbuh s krycim nazvem "zimni gumy" jsem (stejne jako skoro vsichni ostatni) jezdil i na hory na letnich (resp. univerzalnich) gumach. Se skodovkou, retezy v kufru, ostrazitost, predvidavost a hlavne mozek v hlave. Vyjel jsem kam jsem potreboval. Zimni gumy jsou fajn, zvladnou vic, ale nekdy mam pocit, ze nekterym davaji pocit nadrazenosti fyzikalnim zakonum.
    26.1.2007 09:51 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    přesně tak ... taky jsem byl se 120 na horách a vesele si jezdil na univerzálkách tam, kde leckterý "lepší" auta sáňkovaly do příkopu atp.

    ono je to jako s tou "absolutní předností chodců" - média jako obvykle udělaly víc škody než užitku, dík naprosto nesmyslný reklamní kampani se lidi začli vrhat autům pod kola v domnění, že musí zastavit fyzika-nefyzika, tak teď se zas glorifikujou zimní gumy, tak si řidiči myslej, opět že nějaký hybnosti a třecí síly můžou ignorovat ... přitom moje zkušenost z Felicie je taková, že zimní gumy většinou "utrhnu" mnohem jednodušej (přestože celkově mají lepší záběr a ovladatelnost)
    26.1.2007 13:15 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Tak. Alebo tá 120 váži o tretinu menej.
    Luk avatar 26.1.2007 13:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Nižší váha je na sněhu nevýhoda. Těžší auto (a/nebo auto na užších gumách) se lépe zařízne do sněhu. Š120 (též Š100/110, MB1000 apod.) má zásadní výhodu v tom, že má poháněnou zadní nápravu a motor vzadu. Má tedy mnohem lepší předpoklady vyjet do kopce než předokolka.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 27.1.2007 12:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Pánové, to jsou chytré rady. Já jezdím s Corsou, to není těžký vůz. Mám zimní gumy. Včera večer jsem jel do středně prudkého kopečka dlouhého asi 50 metrů :-)(v Praze z Kladenské ulice na sídliště Červený Vrch). Břečka se solí. Měl jsem co dělat to vyjet. Ale s letními bych si ani neškrtl. V minulosti jsem na univerzálkách párkrát zůstal v kopcích viset (žádné hory, jen Vysočina :-). Ty rádce, co říkají, že se jezdit na letních gumách dá, ale nesmí se jezdit do kopce, děsně miluji :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    26.1.2007 10:45 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Jo, souhlasím s jedním - je potřeba použít MOZEK. To je totiž věc, která mnohým řidičům chybí. Pak bych ještě možná přidal pud sebezáchovy - někdo ho má asi silně potlačený a ohrožuje nejen sebe, ale i ostatní účastníky provozu. Takový člověk taky na silnici nepatří.
    Free your mind and the ass will follow...
    xvasek avatar 25.1.2007 22:23 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Hmm - takže, nesypat štěrk a písek, nepřezouvat, ale hlavně si před jízdou omést kapotu. :)

    Každopádně trochu z jinéhou soudku - zajímavou zkušenost mám teď se sněhem a jízdou s automatem. Myslel jsem si, že to bude hrůza a děs, a přitom je automat na sníh a led naprosto výborný; o dost lepší, než manuální převodovka. Kroutící moment na kolech se totiž dá daleko líp dávkovat. A dávkování je kupodivu ještě přesnější při sportovním režimu. Zajímavé.
    Luk avatar 25.1.2007 22:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Automat je výborný svojí měkkostí. Tedy klasický automat, s hydroměničem. "Automatické" robotizované převodovky se chovají stejně tvrdě jako převodovky manuální.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.1.2007 22:32 Peter-S | Levice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Neostáva mi iné, ako súhlasiť. Hlavne s tým, že sa dá jazdiť aj na letných gumách, len treba vedieť ako. A pre zvyšok vodičov - nerátajte s tým, že pred vami išlo posýpacie auto...
    All isn't all. There also exists "all + 1", too.
    25.1.2007 22:59 EiFFeL | skóre: 27 | blog: EiFFeL | Vranovská Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    ja osobne jsem pro zavedeni povinnosti zimniho obuti...
    a uplne nejradsi mam ty chytroliny co tvrdi ze by kamiony meli mit zimni gumy...
    25.1.2007 23:04 Petr Zelenka | skóre: 24 | Semice/Stuttgart (Sindelfingen)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Zapoměl jste dodat, že naprosto zásadní vliv na jízdu na sněhu má rozsvícení předních mlhovek. Když jsem tuhle za jiskřivé noci potkal borce, co na sněhu svítil mlhovkama, musel jsem si jen klepat na čelo...
    A teď si uvědomte, jaký je vztah mezi krychlí a motýlem.
    Luk avatar 25.1.2007 23:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Mám pocit, že tohle už jsem někde četl :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.1.2007 23:59 Petr Zelenka | skóre: 24 | Semice/Stuttgart (Sindelfingen)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Že by kolega potkal stejného borce? :-)
    A teď si uvědomte, jaký je vztah mezi krychlí a motýlem.
    26.1.2007 09:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Nikoli, kolega pozoroval jednoho borce jak zápasil s cca 1 cm prašanu na silnici. Nejprve zastavil na autobusové zastávce, spolujezdec si došel něco koupit, pak při pokusu o rozjezd mu to chcíplo a nakonec odjížděl tím stylem, že prošlapával plyn, jako by chtěl túrovat motor. To celé samozřejmě z rozsvícenými předními mlhovkami.
    26.1.2007 18:56 Petr Zelenka | skóre: 24 | Semice/Stuttgart (Sindelfingen)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Tak to je pecka. :-D
    A teď si uvědomte, jaký je vztah mezi krychlí a motýlem.
    26.1.2007 00:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Uježděný neposypaný sníh sice klouže, ale břečka na posolené silnici klouže mnohem víc.
    Bohužel silničáři mají ve zvyku solit, ale neodhrnovat. Co si budeme povídat, jde to rychleji a člověk má dřív padla.

    Na sněhu je nejvíc překvapující, kolik lidí překvapí, že sníh a led kloužou. Jezdí si dál jako prasata a pak to na silnicích vypadá jako předevčírem.

    No a protože se pár lidí včera vymlátilo a hlavně v televizi ukazovali, jak jsou silnice nebezpečné (tzv. okurková sezóna po okurkové sezóně), včera všichni jeli jako pos*aný po mokrý silnici.
    Quando omni flunkus moritati
    26.1.2007 07:14 kanada
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    hm, tady je zas nekdo chytrej jak radio. zrejme by si mel pisatel precist neco o protikoroznich ochranach a o zakusovani soli, to s tim sterkem bude asi spatnej vtip a kreteni, kteri zpusobi za teplot mensich nez pet stupnu nehodu a NEMAJI zimni pneu by meli mit prijit o papiry. prije mi to, ze bloger je tak patnactiletej teoretik a nebo strasne chytrej majitel tricet let stare skodovky, na ktere se nevztahuji fysikalni zakony…
    26.1.2007 09:01 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Mister kanada opět udeřil :-D
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    26.1.2007 09:37 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    zaregistruj se konečně, ať tě můžu blokovat :-)
    26.1.2007 10:30 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Přesně to samé mne napadlo když jsem nenašel mačkátko "blokovat". Není to náhodou ta "diskriminace" když to někdo nemá ? :-)
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    masožravá palma avatar 26.1.2007 11:05 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Nějaký čas tu bylo právě kvůli takovýmto individuím, že neregistrovaní nemohli přispívat do diskusí k blogům. Pár lidí se kvůli tomu zaregistrvalo (např #Tom). Jen netuším, kdy a proč to opět zmizelo.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    26.1.2007 12:58 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Omyl, blokace neregistrovanych uzivatelu nikdy nebyla, o tom bych musel vedet :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    26.1.2007 13:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    IMO je tu řeč o zákazu přispívání do blogů, ne o blokaci neregistrovanych
    Quando omni flunkus moritati
    27.1.2007 07:21 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Jo aha. Sice to opravdu odrazovalo par trollu, jenze to bylo nepratelske vuci obycejnym nahodnym navstevnikum. Proc jsou treba diskuse na linuxsoftu mrtve? Jedinkrat v zivote me diskuse natolik zaujala, abych se zaregistroval a poslal komentar. A ted se mi stejne nechce vzpominat, jake tam mam prihlasovaci udaje a zkoumat, jak se mam prihlasit. Povinna registrace prinasi nemalou barieru, kterou musi ctenar prekonat.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    26.1.2007 10:53 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Zkus učebnici elektochemie, kapitola Koroze a najdi si tam slovo elektrolyt. Nebo si zajeď k moři a popovídej si s námořníky nebo dokaři:) Protikorozní ochrana, v které je díra od šutru je opravdu účinná...
    Luk avatar 26.1.2007 13:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    I když se antikorozní ochrana stále zlepšuje, stále se používají normální ocelové plechy. A když kámen prorazí všechny vrstvy (vrchním emailem počínaje a vrstvou zinku konče), je cesta volná. To pozinkování sice zabrání nejhoršímu (i když je díra až na železo, zinek plní roli "obětované anody", čili odchází přednostně a chrání ocel. Ale je to jen dočasné a částečné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.1.2007 08:45 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Jet na letnich se da, ale zkuste jet za takovym snekem.

    K tem posypovym materialum - vy jezdite podle informace nebo podle stavu silnice? Kdyz je na ni brecka, tak je mi sumak, jestli v ni je sul nebo ne (nehlede na to, ze to ani nepoznam :-) )
    26.1.2007 11:13 X3 | blog: Půlnoční blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Jet na letnich se da, ale zkuste jet za takovym snekem.

    To je prave nejvetsi chyba, lidi si obcas mysli, ze kdyz maji zimni muzou jet uplne normalne a to je ta chyba. Kdyz je na silnicic vrstva snehu, fouka vitr, nezda se mi idealni valit 100kmh jako to dela 90% ridicu, potom jsem ja ten snek, pac to jedu 60kmh - s letnima i se zimnima. Jak uz tu bylo receno zimni jsou lepsi pri brzeni a menevrovani, ale ne zas tak extremne jak si vetsina ridicu mysli..
    Kuk :-)
    26.1.2007 11:24 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Nevim, z ktere casti meho prispevku ste vycet to, co jste napsal, ale ma zkusenost je, ze s letnakama jedou 30 i kdyz se v poho da jet 50. Cerstva zkusenost.

    A jestli je na cerstvym snehu jedno, jaky kdo ma gumy, si nemyslim. Ale nejsem oboru znaly, abych se hadal.
    xvasek avatar 26.1.2007 11:35 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Já si myslím, že docela extrémně. Na zimních zvládnu vyjet kopec s cca dvojnásobným úhlem.
    Max avatar 26.1.2007 21:59 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    S letníma v zimě ani nevyjedu z garáže, obzvláště, když nejni moc prohrnuto. Mám to vlastně hned doprava a trošku do kopečka, takže rozjezd žádný a s letníma je to fakt umění ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    26.1.2007 11:25 CQ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Jet na letnich se da, ale zkuste jet za takovym snekem.

    Si na to kapol. Aj ked vodic moze jazdit na letnych pneu, nie je opravneny zdrziavat auta, ktore mozu ist rychlejsie.
    Luk avatar 26.1.2007 12:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    nie je opravneny zdrziavat auta, ktore mozu ist rychlejsie
    Je k tomu oprávněný úplně stejně, jako ten, komu auto (třeba Š105) prostě rychleji nejede, kdo má méně zkušeností nebo třeba veze náklad (mrazák, vejce, tchyni ;-)), kterému musí přizpůsobit jízdu.

    Slušný řidič totiž, pokud překáží ostatním, je na vhodném místě nechá, aby ho bezpečně předjeli. I když samozřejmě existuje kategorie bezohledných, kteří jedou stále nalepení na středové čáře (čímž BTW porušují § 11, odst. 1).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.1.2007 13:23 misch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Drobnou komplikaci muze byt, ze ten slusby ridic s letnima gumama se treba boji ze uz by se po zastaveni nerozjel :)
    teekey avatar 26.1.2007 20:07 teekey | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    asi bych mohl souhlasit, jenom takova zkusenost z praxe (z tohoto tydne). Nikoho nezajima, proc jedete pomalu (zda mate letni gumy a nebo se bojite naledi), ale jestli ma vozovka dva pruhy jednim smerem, jezdete laskave TIM PRAVYM! Potom to vypada tak, ze ti co hold mistni komunikace znaji a nebo si jenom vic troufaji, klickuji z leva doprava a zpet. Sakra, v kazde autoskole se prece rika, ze ten levy pruh je "rychlejsi" :P

    Pridam jeste vlastni zkusenosti aktualne:
    Pokud jedete casne rano a nebo za soumraku, teploty jsou casto pod nulou (dneska na D2 v 8h vzduch -11 a vozovka -6), prilnavost pneumatik (at leztnich ci zimnich) je tak podstatne horsi a dosahnout smyku je mnohem snazsi. Proto brzdete s rozvahou a jemne, radsi drive pricemz se ale koukejte do zrcatek, aby to do vas nekdo necekane nenapasoval. Pokud mate to stesti a jedete na zledovatelem povrchu, obcas se stava, ze auto zacne tancovat (me se to stava s pohonem napredek) nezkousejte to dorovnavat volantem a radsi prislapnete lehce plyn - auto se srovna samo. Kdyz vidite nekoho v prikope, zbytecne nezpomalujte a nekoukejte se na nej, bud zajedte nakraj silnice a bezte nabidnout pomoc a nebo proste projedte - nechapu jak nekdo muze "cumakovat" na dalnici :/

    Stim snihem na strese si nejsem az tak moc jisty, pokud je napadaneho vice snehu a dobrzdite na krizovatce a ted vam z niceho nic masa snehu prilati na kufr (pate dvere), protoze ridic za vama jej proste nechtel pred jizdou uhrnout, neni to nic veseleho a navic to muze poskodit auto - jo, skla obcas umi prasknout.

    Preji hodne bezpecne najetych KM ;)

    Luk avatar 26.1.2007 20:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Sakra, v kazde autoskole se prece rika, ze ten levy pruh je "rychlejsi"
    Nemám rád borce, kteří bez ohledu na vlastní rychlost trčí v levém pruhu, i když je pravý volný. Odůvodňují to obvykle tím, že pravý má horší povrch. To je sice pravda, ale problém je v tom, že je pak je lze předjet pouze se spácháním přestupku. Jindy pravý pruh volný není, oni trčí v levém (přitom nepředjíždějí) a nejde je předjet vůbec. Netýká se to zdaleka jen kamionů.
    nechapu jak nekdo muze "cumakovat" na dalnici
    ...a pak se vybourá taky :-D Zažil jsem kdysi dokonce (v Praze na Vinohradské), jak někdo čuměl na auto rozmlácené po kolizi s tramvají, a narazil kvůli tomu do téže tramvaje.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    teekey avatar 26.1.2007 21:14 teekey | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    jinak s tim povrchem bych se asi taky vymlouval, nevim jak moc casto zdejsi komunita jezdi autem po dalnici, ale ja jezdim "jenom" v levo. Ovsem kdyz vidim, jak se za mnou riti nejakem deeckar snad dvousetkilometrovou rychlosti tak mu uhnu, proc taky ne jsem clovek, ale nezrusim si tlumice kvuli vyjetym kolejim od kamionu v pravem jizdnim pruhu. To se tyka jenom dalnice, ve mestech nejezdite 150kmh, takze nerovnost neni tak znatelna a citelna ;)
    xxx avatar 26.1.2007 21:36 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh

    Doufam, ze ve meste plati, ze pokud jsou dva pruhy a predjizdim zprava, tak je to soubezna jizda (Ne ze bych to snad casto delal, radsi si jedu svejch 50). Na dalnici mimo mesto je to samozrejme prestupek.

    Jj, taky me vzdy trochu vytaci, kdyz nekdo na dalnici jede furt v levym pruhu, vetsinou z lenosti, ze se mu nechce prejizdet tam a zpatky. Na vic dle zakona schvalnosti se dostana na vasi uroven presne v okamziku, kdy potrebujete predjet kamion.

    Please rise for the Futurama theme song.
    Luk avatar 26.1.2007 22:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Doufam, ze ve meste plati, ze pokud jsou dva pruhy a predjizdim zprava, tak je to soubezna jizda
    Souběžná jízda to není, je to jízda v jízdních pruzích. A samozřejmě to není přestupek.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.1.2007 01:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Za tak samozřejmé bych to nepovažoval, určitě to neplatí déle než od roku 2001.
    27.1.2007 12:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    "podjíždění" (předjíždění zprava) v obci snad nikdy přestupek nebyl - zcela určitě ne od 80. let, hlouběji do minulosti moje znalosti nesahají
    Luk avatar 27.1.2007 13:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Bylo to už ve vyhlášce 100/1975 Sb. (§ 8, odst. 5).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 27.1.2007 13:01 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Bývaly doby, kdy se žádné zimní pneumatiky nekonaly, ani se tolik nesolily a nesypaly silnice, a jednoduše s tím každý počítal.
    Pamatuji silnice 70. a 80. let. V zimě soukromníků jezdilo málo, auta stála na špalkách. Ti co jezdili, byli frajeři a machři (doslova) a pak profíci.Ti si samozřejmě poradili. Za další: na polích vedle silnic stály všude ohrady (sněholamy :-)) a ty zamezily vzniku závějí hlavně na silnicích 2. a 3. třídy. Ty dnes téměř nejsou - z důvodů právních sporů s majiteli polí a okolí cest. A toje někde vidět.
    Dále: nejezdily kamiony. Všechno se tahalo vlakem. Nebyl nikdo, kdo by zatarasil cestu. Tenkrát se to prostě dalo zvládnout na letních gumách, dnes je jiná doba.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.1.2007 16:44 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    vzhledem k mému věku (37) si ta sedmdesátá léta celkem pamatuju.Měli jsme Škodu 1000 MB červenou a používali zimní gumy.Možná se ještě válí ve stodole.K dnešním lamelovým dezénům měly daleko,spíš to byly takové velké zuby.Ve sněhu to zabralo ale na uklouzaném to bylo na nic.Když jsem pak měl trabanta tak jsem je někde taky získal.Sněhové zábrany se málo vyskytují proto že to hnědočeši a nejen oni rozkradli.Pokud někdo jezdí po Praze na letních gumách tak proč ne,výskyt sněhu je sporadický,údržba cest kvalitní ale když na tom někdo vyjede do kalamity,ještě k tomu na Vysočinu(a tím myslím i D1)tak je to debil protože většinou na to nedoplatí jen on sám ale spousta dalších.Přestože oni třeba dobrzdí,nebo se dokážou rozjet do kopce tak kvůli zmrdovi co mu bylo líto pár stovek za sněhuláky tvrdnou někde ve vánici.Já koupil zimáky z doprodeje skladových zásob po 400 Kč.Prohledejte internet však jste šikovní dost,adresu dávat nebudu aby to nebyla reklama.Solení nesnáším,dělají to blbě.Vím o čem mluvím,mám na to vojenské vzdělání.Prohrnutý ujetý sníh sypaný inertem je mnohem lepší,dá se na něm jet i dost zostra když se to umí a ne se potácet jak chromá kačaba v močále prosoleného sajrajtu.
    Dalibor Smolík avatar 27.1.2007 21:03 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Pravda je, že jsme měli Žigulíka - kombi (kolem roku 1985). Když napadl sníh, mnohem lepší vozy zůstaly viset a Žigulík prohrnoval závěje jak za ruské zimní ofenzivy. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.1.2007 21:25 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    U nas v Beskydech snehovou kalamitu na silnici nepamatuji. Proste napadne snih, tak se ujezdi, sem tam projede snezny pluh, nekdy i sype skvaru ci co. Snih je ujezdeny a pevny, jezdi se na nem dobre. Horsi je, kdyz taje na brecku, ale tehdy jej pluhy odsunou. Kdezto v Praze dopravaci vubec netusi, co to je pluh. Zasadne jej nepouzivaji a radlici maji zdvizenou. Misto toho soli a sypou, takze vznikne hnusna brecka.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    29.1.2007 09:46 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Tady se musim Prazaku trochu zastat. V Beskydech napadne snih a pokud neprijde neco necekaneho, tak tak dlouho vydrzi. Praha je v trosku jine nadmorske vysce, takze je velka pravdepodobnost, ze pokud se snih okamzite nevysoli do brecky, ktera odtece, tak dojde k tomu, ze pres den snih nataje, v noci zmrzne, dalsi den zase nataje, dalsi noc zase zmrzne... Vysledek je smrtici. Navic pluhovani je krasna vec. Ale kam? Prikopu kolem silnic v Praze zas tolik neni...
    29.1.2007 10:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    jj, u předchozího jsem si představil takovou typickou pražskou ulici s auty parkujícími všude okolo, a hordy řidičů nastoupených v pět ráno k autu s lopatou, aby si proházeli průjezd metrovým sněhovým valem nahrnutým pluhem :-)

    nicméně fakt je ten, že v Praze (a i obecně) je mnohem víc problémů způsobeno idioty, kteří neumí jezdit, než péčí silničářů - jasně, každej se musel někdy učit, teď myslím především ty magory, co neví, že to neumí ... ono se dá jet i na té břečce, ale nedovolím si na ní ani polovinu toho, co na pevném sněhu - jenže když do toho někdo vyjede s tím, že "je to posypaný, to není led, to nemůže klouzat", tak to pak vypadá jak to vypadá, a ještě navíc se to hodí na silničáře, že se blbě postarali, a ti pak dělají blbosti jako výše uvedené sypání štěrkem "pro oko", jen aby vykázali činnost :-(
    29.1.2007 14:30 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    jo, jo. Asi pred tremi lety jsem musel jezdit skoro kazde rano do Prahy, do Motola. Co jsem obcas videl na prazskych ulicich mi vyrazelo dech.
    27.1.2007 16:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Ještě bych přidal jeden mýtus: "Bezpečná vzdálenost v 90 km/h na zasněžené dálnici je 5 metrů." Kdybych toho šílence neviděl na vlastní oči, neuvěřil bych…
    Luk avatar 27.1.2007 19:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Připomíná mi to vyprávění jednoho policajta z nehodovky. Když se rychlostí 30 km/h se staženým zadkem připlazili k nehodě, "řidič" jim řekl: "Nejel jsem rychle. Tak maximálně 80 km/h." :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 27.1.2007 21:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Tak tohoto "řidiče" bych pověsil za k*ule do průvanu. :-(
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    29.1.2007 22:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Takovou situaci už jsem zažil. Problém byl v tom, že v době, kdy policie přijela, vypadala ta silnice výrazně jinak než v době, kdy k nehodě došlo…
    Luk avatar 29.1.2007 23:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 8 - sníh
    Jenže v uvedeném případě šlo o smyk na ledě (ono totiž vyletět z I/37 u Opatovic dá práci - celý úsek z Pardubic do HK se dá jet skoro s rukama za hlavou, žádné ostřejší zatáčky ani jiné zrady tam nejsou).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.