Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
Byly publikovány informace o kritické zranitelnosti v knihovně pro Rust async-tar a jejích forcích tokio-tar, krata-tokio-tar a astral-tokio-tar. Jedná se o zranitelnost CVE-2025-62518 s CVSS 8.1. Nálezci je pojmenovali TARmageddon.
AlmaLinux přinese s verzí 10.1 podporu btrfs. XFS bude stále jako výchozí filesystém, ale instalátor nabídne i btrfs. Více informací naleznete v oficiálním oznámení.
Společnost OpenAI představila svůj vlastní webový prohlížeč ChatGPT Atlas. Zatím je k dispozici pouze na macOS.
Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.5 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.
Rodina jednodeskových počítačů Orange Pi se rozrostla (𝕏) o Orange Pi 6 Plus.
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
V pátek došlo k dlouho očekávané události: otevření silničního obchvatu Kolína. Mají řidiči šanci dozvedět se z mapy, že mají jet jinudy, než byli zvyklí?
Poslanecká sněmovna schválila ve třetím čtení novelu zákona o provozu na pozemních komunikací. Zapracovala do ní i pozměňovací návrh, který přidává nové paragrafy 125f, 125g, 125h, o kterých novináři hovoří jako o „biči na osobu blízkou“. Tyto nové paragrafy jsou přímo učebnicovou ukázkou toho, jak tvorba legislativy vypadat nemá.
Duben je měsíc čeho? No přece bezpečnosti silničního provozu! Vítejte proto u dalšího dílo Automýtů, tentokrát se bude týkat různých věcí okolo zacházení s autem.
Už jsou to skoro dva roky, co jsem napsal poslední díl seriálu Automýty. Protože je poptávka po nových dílech, budu v psaní pokračovat. Tady je tedy další díl - tentokrát o kamionech.
Je to tady! Konečně jsme se dočkali většího než malého množství sněhu. Proto je pravý čas na odpovídající automýty.
V minulých týdnech se mlha objevovala docela často. Rozhodně častěji, než na tuto dobu mnohem logičtější sněžení. Jízda v mlze není legrace a spousta řidičů už na to doplatila.
Šlápnout na plyn a vyrazit vpřed umí každý. Umět ale vždycky včas zastavit nebo zpomalit, to už tak samozřejmé není (a nepomůže ani mít Lamborghini). Další díl automýtů je tady.
Jak už víme, v Česku lidé s oblibou umírají na železničních přejezdech. Je to kromě jiného také proto, že i zde panují různé nebezpečné mýty. Narozdíl od minulých automýtů, kde šlo pouze o peníze, tady jde o život.
Speciálně pro všechny odpůrce aut, ekologické aktivisty a ekoteroristy, pro náruživé cyklisty a chodce, zkrátka pro všechny, kdo neradi dýchají spaliny z motorů, je tu další díl automýtů. Bude zaměřen na spotřebu paliva, oblíbené to téma diskusí řidičů aut všeho druhu.
Vítám vás u třetího dílu automýtů. Bude věnován silničním pravidlům, a to konkrétně předjíždění.
Je tady druhý díl automýtů - v prvním dílu jsem nevyčerpal zdaleka vše, proto s chutí do toho. Dnes to budou autoservisy, osvětlení a oleje.
V oblasti automobilové dopravy často slýcháme různé mýty. Některé z nich bych chtěl nyní vyvrátit. A předem říkám - kdo to nechce číst, ať to nečte. Zbytečně by se pak rozčiloval...