abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 524 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    Automýty

    25.4.2006 22:14 | Přečteno: 2563× | Život řidiče | poslední úprava: 8.11.2008 21:32

    V oblasti automobilové dopravy často slýcháme různé mýty. Některé z nich bych chtěl nyní vyvrátit. A předem říkám - kdo to nechce číst, ať to nečte. Zbytečně by se pak rozčiloval...

    Mýtus první - silnice plné starých vraků

    Každou chvíli slýcháme stesky, jak jsou naše silnice plné pojízdných vraků. Bývá to doplněno o informaci, že náš vozový park má průměrné stáří 14 let (osobní auta). Jeden bývalý ministr chtěl dokonce obnovu aut silně dotovat ze státního rozpočtu (což je nápad zralý na odbornou péči). Skutečnost je ale úplně jiná. Na našich silnicích potkáváme auta ve zcela jiném složení.

    Údaje o průměrném stáří a o počtu automobilů Škoda 120 jsou údaje o registrovaných vozidlech. To samozřejmě nic neříká o tom, kolik toho tato auta najedou. A pravda je takové, že čím starší auto, tím toho v průměru najede méně - pro zmíněné "stodvacítky" odhaduji roční nájezd na úrovni 2-3 tisíce km. Potkat takové auto na silnici 1. třídy (nebo dokonce dálnici) je hodně řídká událost. Naopak nejvíce jezdí auta do 3 let stáří. Podle toho, co člověk vidí v bazarech, činí nájezd těchto (typicky firemních) aut okolo 50000 km/rok.

    Z toho je zřejmé, že vliv starých aut na aktuální silniční provoz je zanedbatelný - a to jak z hlediska dopravně bezpečnostního, tak z hlediska zátěže životního prostředí (mnohem horší jsou - dnes již i u osobáků převažující - naftové motory; ale to je na jinou debatu). Není sebemenší důvod proti nim jakkoli násilně zasahovat nebo dokonce dotovat jejich nahrazení.

    Mýtus druhý - dovoz ojetých aut plní naše silnice vraky

    Další mýtus je, že dovoz ojetých aut z ciziny zaplní naše silnice rozpadajícími se vraky. Tento hlas zní hlavně od výrobců a dovozců nových vozů, kteří si usilovným tlakem na politiky snaží zvýšit prodej - aby se prostě německá ojetina v Německu také sešrotovala a Češi kupovali výhradně nová auta (nebo v nejhorším místní ojetiny).

    Pravda je ale opět jiná. Typickým kupcem levné ojetiny z dovozu není člověk, který by si koupil nový vůz. Naopak, pokud by neměl možnost koupit si (ať už místní nebo dovezenou) ojetinu, bude řadu dalších let opatrovat rozpadající se starou škodovku, moskviče nebo wartburga. Když si koupí např. pětiletou ojetinu, může nechat tento skutečný (třeba třicetiletý) vrak sešrotovat a bude jezdit ekologičteji a bezpečněji.

    Někdo může namítnout: "Máme dost vlastních ojetin." Nemáme. Auta kvalitativně srovnatelná s tím, co se sem běžně dováží ojetého, se v Česku vyrábějí přibližně 8 let. Prodávané ojetiny pocházejí většinou z firem, kde si vytrpěly své. Proto je na českém trhu s ojetými auty poměrně málo vozů v dobrém stavu, navíc většina nabízených aut má velice chudou výbavu. Naopak ve státech jako je Německo, Francie nebo Belgie je trh plný velice zajímavých ojetin, s málo najetými kilometry, bohatou výbavou, za nízkou cenu.

    Iluze, že si někdo místo 5 let staré ojetiny za 100 tisíc (fplný palbě) koupí úplně novou, víc než dvakrát dražší fóbiji fjunijoru (případně některou z pojízdných nákupních tašek za 10 průměrných platů), je obvykle zcela lichá.

    Možnost dovážet bez omezení auta z ciziny, a to i třeba auta 8-10 let stará, je důležitá z hlediska inovace českého vozového parku. A pokud se někdo obává případného horšího technického stavu dovezených aut, měl by soustředit své úsilí na stanice technické kontroly. Tam se totiž rozhoduje o tom, co bude po našich silnicích jezdit, a nelze tolerovat stav, kdy "za flašku" projde totálně shnilý wartburg, stejně jako podobně vypadající ojetina z ciziny.

    Mýtus třetí - v Praze se nejvíc prasí

    Návštěvníci Prahy mají nezřídka pocit, že se v Praze jezdí velice agresivně, a hlavně nebezpečněji než jinde. Není to tak. Mimořádně hustý provoz sice vede k poněkud jinému stylu ježdění, ale obecně to není nebezpečnější než jinde (to tvrdím jako "venkovan", který jezdí autem do Prahy jen občas).

    Sice se v Praze často překračuje nejvyšší dovolená rychlost, parkuje se leckde, ale člověk tam tolik nevídá "dělání dvou pruhů z jednoho" (pardubická specialita), jízdu prostředkem ulice (jihočeská specialita), nepotkává tolik opilých řidičů (jihomoravská specialita) apod. Prostě, každý kraj má svá specifika, odpovídající tomu, jak se v dané oblasti jezdí a žije.

    Nedá se tedy říct, že v Praze jsou řidiči větší prasata než jinde. Jsou prostě jen přizpůsobení situaci, která v pražském provozu panuje. Na řidiče odjinud to může působit děsivě, ale když zase Pražák přijede třeba na Moravu, cítí se tam podobně. Je to zkrátka všude podobné a Praha nijak nevybočuje z běžné české řidičské úrovně.


    Máme ještě celou řadu podobných mýtů, ale o nich zase někdy jindy. Pro dnešek už to bohatě stačilo.

           

    Hodnocení: 79 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jaké je stáří vašeho vozidla (auta, motorky, kola...)?
     (8 %)
     (9 %)
     (12 %)
     (21 %)
     (21 %)
     (31 %)
     (3 %)
     (6 %)
    Celkem 155 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.4.2006 22:27 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    "dělání dvou pruhů z jednoho" (pardubická specialita)

    Tohle mohu potvrdit pouze na dvou místech v Pardubicích, kde se s tím pravidelně setkávám. V Praze to potkávám o hodně častěji.

    První místo je nájezd na most u ramovky, kde je blbě řešená křižovatka a při pokusech donutit řidiče dodržovat jeden jízdní pruh (směr od hasičů) pomocí betonových bloků bylo hned na Dukle hned všechno zacpané. Betonové zábrany za pár dní zmizely. (zdroj této informace je můj táta) Místo druhého pruju je tam zebra, kterou využívají kamiony aby se tam vůbec vytočily. Když si tam někdo stoupne a potká z rychlodráhy kamion, tak je to pak docela zajímavé :-)

    Druhé místo je rychlodráha mezi Pardubicema a Hradcem, tam je celkem normální potkat i tři auta vedle sebe jedoucí v protisměru.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Luk avatar 25.4.2006 23:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    Přidám další místa z Pardubic. Jedno je na rychlodráze (kpt. Jaroše) před křižovatkou u Anenského podjezdu (směr k nádraží). Druhé na chrudimské, před křižovatkou s odbočkou na Přelouč. A třetí nahoře při nájezdu na most směr Přelouč. To jsou také prakticky všechna místa, kde k tomu může dojít (jinde buď není takový provoz, nebo je tam víc pruhů). V Praze mě žádné typické místo na tento styl jízdy nenapadá (děje se to spíš ojediněle a náhodně).

    Ale není to až tak důležité. Prostě jsem tím chtěl říct, že Praha není PrasiŘidičů ráj.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.4.2006 23:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    Jestli to dobře chápu, "děláním dvou pruhů z jednoho" se rozumí to, že se tam, kde je dostatečně široký pruh, před křižovatkou řadí auta vedle sebe podle směru, kam pokračují, přestože podle značení by měla stát v jednom pruhu za sebou. To je k vidění i jinde a upřímně řečeno, nevidím na tom nic špatného, IMHO to provozu jednoznačně pomáhá a spíš to svědčí o špatné práci těch, kdo dopravní značení na takových křižovatkách navrhovali. V Boleslavi vím dokonce o místě, kde se po letech konečně probudili a přizpůsobili značení zažité a osvědčené praxi…
    Luk avatar 25.4.2006 23:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    Na některých ze zmíněných křižovatek původně byly dva pruhy. Jenže neměly 3,5 metru, proto se při rekonstrukci muselo postupovat podle norem a udělat tam jen jeden pruh. Tedy ono by to vyřešit šlo, ale to by bylo moc práce navíc, a takhle to bylo jednodušší :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.6.2006 13:16 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    já to zas potkávám dost v Řecku, ale tam sice se nedodrzujou moc pravidla, ale na druhou stranu jsou tam dost ohleduplni ridici... napr. v athenach se docela casto deje ze na dvouproudovce jedou vedle sebe 2 autobusy a 2 osobni auta naraz ;))
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    25.4.2006 23:39 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše navrh na anketu
    Kdyz jsme u tech aut: co tak udelat anketu na abicku na tema stari vaseho vozu :-)
    25.4.2006 23:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrh na anketu
    Co vám brání? :-)
    Luk avatar 25.4.2006 23:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrh na anketu
    Už jsem ji vytvořil (viz výše) ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    hajma avatar 26.4.2006 10:17 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrh na anketu
    chybí mi tam "nemám"
    21 promarněných znaků
    Luk avatar 26.4.2006 12:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrh na anketu
    Kdo nemá, nehlasuje ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xvasek avatar 26.4.2006 09:14 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    No já po Praze jezdím fakt nerad. Připadám si jako Homer v dílu "Homer versus New York". Něchápu to tam. Třeba maximálka je stanovaná na 70, já jedu z slušnosti "jenom" 90 a všichni okolo tak 110 a za mnou troubí a bliká nějaký moula v BMW, že ať táhnu někam a nezdržuju. Nebo neznám pruhy a potřebuju odbočit a samozřejmě zjistím, že jedu ve špatném pruhu. Okolo provoz jako prase a já dávám blinkr, že bych chtěl jako přejet tam, kam potřebuju. Vedle mě začne troubit borec "kam že se ten blb z dědiny cpe, tady tě nikdo nepustí" a za mnou zase troubí že ho zdržuju, že se do toho vedlejšího pruhu stejně nedostanu. Prostě to nechápu.

    Ale zase jsem v Praze pochopil, k čemu je TDi. Tam člověk nemá moc času podřazovat, když se potřebuje vecpat se do nějaké mezírky, tam je potřeba zadupnout plyn a okamžitá reakce auta bez ohledu na zařazenou rychlost. Prostě TDi - na ježdění nic moc, ale do Prahy ideální. :-)

    Mám sice v profilu Zlín, ale taky jsem najezdil pár desítek tisíc po Brně, když jsem tam pracoval, nikde jsem takový problém neměl.
    26.4.2006 12:58 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    No ja jsem prazak a po praze mam najezdeno dost. Co se tyce toho pousteni neni to tak hrozne. Staci dat blinkr a trochu si najet. Prvni auto te mozna nepusti ale treti uz ano :)) Kdyz na tebe nekdo pri tomhle manevru troubi tak je to neurotickej blb a at si troubi stejne to kolonu nepopozene.

    Co se tyce rychlosti, klidne dodrzuj 70 a vubec se netrap tim ze zavodnik s BMW nekam specha. Je to jeho problem, ma dodrzovat stejnou rychlost. Pokud se ti takovyto neurotik nalepi na kufr, tak pokud to jde uhni. Blaznum se nema odporovat.

    Co mi vadi vic je ze nekteri z techto frajeru nepochopili jak se pouziva blinkr a zmenu smeru jizdy proste ostatnim neoznamuji.
    xvasek avatar 26.4.2006 13:10 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    Já normálně jezdím defenzivně (teda v autě skoro vždycky, na motorce občas :), uhýbám na krajnici rychlejším, striktně dodoržuju pravidlo zipu a tak. Výše popisovní neurotici mě normálně spíš pobaví než vynervují, ale pokud jedu v sedumdesátce devadesát a pořád jsem zoufale nejpomalejší, tak už se necítím úplně dobře.

    Ale možná bych si tady na ty místní pravidla taky zvyknul, kdo ví. Teď navštěvuju Prahu fakt radši vlakem, pak se dá jezdit krtkem a šalinou a hlavně si můžu dát pivko kdykoli mám chuť.
    26.4.2006 09:51 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    Ad prvni 2 body absolut souhlas.

    Jen s tim rozdilem ze si neopecovavam starou skodovku (jednu jsem s kamosem udelal a to me dokonale vylecilo), ted si opecovavam 17 let staryho trabanta. Dal jsem za nej 1500 a asi 8000 za dily, mozna i vic, nebo taky zadarmo, viz muj blog:

    http://www.abclinuxu.cz/blog/uz_mam_taky_blog/2005/9/2/100103

    Pokud by mi stat prispel na to abych vozil svoji rodinu bezpecneji a jezdil ekologicteji proc ne, beru vsemi deseti. Jenze ted si to se skromnym statnim platem a zenou na matersky dovolit proste nemuzu.

    Stejne tak by mi pomohlo i vetsi zlegalizovani dovozu z nemecka. Kamarad hleda na nemeckych aukcich a neni problem najit vyborne zachovale kulate uno rocnik treba 97 (nebo tak nejak, nemam v tom vubec prehled kdy se co vyrabelo, proste prima auto), ktere pouzival dedek na jizdy do supermarketu za pouhych 100€. Domluvit se neni problem, jenze je potreba to nekde nejak dostat pres hranice a hlavne mit cesky papiry a pak to nekde v dilne prekuchat na ty cesky papiry.

    Kdybych si takovy auto mohl privyzt legalne, klidne bych schnilyho trabanta poslal do vecnych lovist nebo nekumu daroval.

    Ale neeee, misto toho abych mel poradny bezpecny a ekologicky auto budu kluvi nasim panum poslancum jezdit ve smradlavem, rozpadajicim se a nebezpecnem trabosovi. Echt gut!

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    26.4.2006 10:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    Ale neeee, misto toho abych mel poradny bezpecny a ekologicky auto budu kluvi nasim panum poslancum jezdit ve smradlavem, rozpadajicim se a nebezpecnem trabosovi.

    Ani ne tak kvůli nim, oni ten dovoz neomezují pro vlastní plezír, ale proto, aby vyhověli svým oblíbeným lobbistům… :-(

    26.4.2006 10:50 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    Od července končí omezení na maximální stáří dovezených ojetin na osm let. Takže potom si můžete přitáhnout, co chcete...
    Nemám rád NVidii!
    Luk avatar 26.4.2006 12:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    To je v pořádku (i když to, pokud vím, platí jen pro země EU). Ale SAP a SDA silně lobbovaly, aby tomu tak nebylo. Proč asi? :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.4.2006 10:55 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    V podstatě souhlas, jsem vlastně taky vidlák, co jezdí shodou okolností po Praze, takže vím o čem to je. Blbě se mi třeba jezdí po Hradci Královým, kde pozoruju často jev, že levý pruh jede pomaleji než pravý a jsa zvyklý používat ten levý, bývám v Hradci občas dost nervózní.

    Jenom bych se chtěl ohradit proti používání mýtu, že dieslový motor znečišťuje přírodu víc než benzínový. :-)
    Nemám rád NVidii!
    26.4.2006 12:47 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    statistika nepusti, v rovnakom mnozstve vyfukovych plynov skodi viac :-)

    to, ze diesel ma vyrazne vyssiu efektivitu (mimochodom, uz i obycajny parny stroj s trojitou expanziou - snad som to dobre napisal - ma vyssiu ucinnost ako benzin), to v statistike neuvidis.

    Luk avatar 26.4.2006 12:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    Jenom bych se chtěl ohradit proti používání mýtu, že dieslový motor znečišťuje přírodu víc než benzínový.
    V tuto chvíli to tak jednoznačně je. Naprostá většina prodávaných nafťáků nemá (a ještě dlouho mít nebude) filtr pevných částic, navíc mají pouze primitivní oxidační katalyzátor. Benzinové motory jsou oproti tomu vybaveny plnohodnotným řízeným katalyzátorem, proto mají ve většině sledovaných škodlivin nižší emise než motory naftové.

    Jediná výhoda vznětových motorů je jejich větší účinnost. Ale v některých jízdních režimech (jízda ustálenou rychlostí) už jim dnes výrazně šlapou na paty benzinové motory s přímým vstřikováním.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.4.2006 13:47 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    Musíme se bavit o stejně starém motoru na benzín a na nafu. A ta účinnost toho dieslu totiž taky souvisí i s množstvím těch plynů, jak je poznamenáno o kousek výše. Takže si stojím za tím, že je to mýtus. Jiná věc je, že nafťák smrdí víc než benzín, to je bez debat.
    Nemám rád NVidii!
    Luk avatar 26.4.2006 16:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    Také jsem měl na mysli stejně stará motor. Třeba aktuální verze 1.4 16V versus 1.4 TDI, obojí od Volkswagenu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 26.4.2006 16:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    Omlouvám se za tu češtinu :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xvasek avatar 26.4.2006 17:05 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    Máš to někde nějak podložené? Nemyslím účinnost, ale typické nmožství nebezpečných plynů. Nemůžu nic vygooglit.
    Luk avatar 26.4.2006 20:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    Tady jsou tabulky pro jednotlivé normy (momentálně platí Euro 4, ale většina aut v reálném provozu je zatím podle Euro 3). Většina typických motorů se v příslušných podmínkách pohybuje mírně pod úrovní těchto norem. Myslím, že je to dostatečně vypovídající (doporučuji se zaměřit na jiné škodliviny než CO, protože ten moc problematický není).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xvasek avatar 26.4.2006 12:58 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty
    Plyny jsou mi ukradené, vadí mi hlavně ty brikety, co létají z výfuku. Za dieselm se nedá normálně jet, aniž by byl člověk po dvaceti kilometrech jak prase.
    12.6.2006 08:24 Rootan | skóre: 5 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty

    On by to ten filtr pevných částic vyřešil, ale proč ho kupovat, když je to většinou za příplatek a ještě se to musí cca co 70-100 tisíc km měnit a výměna příjde hodně přes 10 000,-?

    Kdyby pak třeba takové auto dostalo nějakou daňovou úlevu na pořizování těchto "eko" součástek, tak by top mohlo být o něco lepší.

    Je to jako např. toyota prius (nebo jak se to jmenuje). Na co takové "eko" auto, když stojí jak luxusní limo a platím 19% DPH za pořízení i ND a kdo ví kolik bude třeba vrazit do údržby? ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.