abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 507 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Automýty 3 - předjíždění

    19.9.2006 22:22 | Přečteno: 16000× | Život řidiče | poslední úprava: 8.11.2008 21:43

    Vítám vás u třetího dílu automýtů. Bude věnován silničním pravidlům, a to konkrétně předjíždění.

    Zatímco předešlé dva díly byly zaměřeny přímo na samotná auta a technické věci související, dnes to budou věci okolo předjíždění. A to proto, že je to operace, která na silnici patří (z těch legálních) mezi nejnebezpečnější, a přitom kolem které panuje dost nejasností a pověr.

    Mýtus sedmý: přejetí plné čáry a zakázané předjíždění jedno jest

    Hlavně po letošním prvním červenci se lze často doslechnout a dočíst, že za přejetí plné čáry přijde člověk o řidičák. Je to nesmysl. Zákon nic takového neříká a kdo něco takového tvrdí, pouze zbytečně šíří paniku.

    Onen přísný trest, tedy zákaz činnosti + 6 bodů + pokuta 5-10 tisíc, se ukládá za předjíždění v případech, kdy je to zakázáno. Tedy samozřejmě na zákazu předjíždění, před horizontem, v nepřehledné zatáčce, na železničním přejezdu, na přechodu pro chodce apod.

    Plná čára (i dvojitá) je zcela něco jiného. Je sice zakázáno ji přejíždět (nebo nákladem přesahovat) - kromě specificky uvedených případů - ale předjíždění rozhodně nezakazuje. Proto za přejetí plné čáry (tj. porušení zákazu uloženého vodorovnou dopravní značkou) hrozí pokuta do 2000 Kč blokově, resp. až 2500 Kč ve správním řízení. Body ovšem žádné, natož zákaz řízení.

    Mýtus vznikl zřejmě ze zkušenosti, že se plná čára a zákaz předjíždění vyskytují často společně. Není to ovšem pravidlem, najdeme jak "sólo" plnou čáru, tak i zákaz předjíždění kombinovaný s čárou přerušovanou. Předjíždět lze totiž i při plné čáře (např. jednostopé vozidlo nebo někoho, kdo jede po krajnici), aniž by byla přejeta. Proto to nelze směšovat.

    Mýtus osmý: cyklistu lze předjet přes plnou čáru

    Kdo si přečetl předchozí odstavce, musí mít už jasno. Protože ony věci spolu nesouvisejí, cyklista se přes plnou čáru v žádném případě předjíždět nesmí. Problém ovšem je, že kdyby se to dodržovalo stoprocentně, mělo by to dalekosáhlé důsledky.

    Představme si situaci, že cyklista jede po silnici s plnou čarou, a to buď na silnici s menší šířkou (např. 6 m), nebo třeba dále od okraje. Dojede ho auto, a jeho řidič má nyní tři možnosti:

    1. Předjede cyklistu a přejede při tom plnou čáru. Tuto možnost zvolí valná většina řidičů, při správném vyhodnocení situace je bezpečná a nenaruší výrazněji plynulost provozu. Problém je v tom, že je nelegální a hrozí za ni výše uvedená pokuta.
    2. Předjede cyklistu bez přejetí plné čáry. Někteří řidiči zvolí právě toto, většinou ze strachu z trestu za přejetí plné čáry. Ve skutečnosti jim hrozí mnohem vyšší trest, a to za zakázané předjíždění. Podle § 17, odst. 5, písm. c, řidič při předjíždění mj. nesmí ohrozit jiné účastníky silničního provozu. A v případě předjetí cyklisty s bočním odstupem 30 cm se o takové ohrožení bezesporu jedná. Kdo takhle "líže" cyklisty, je prostě dobytek a trest si zaslouží.
    3. Pojede za cyklistou až do místa, kde ho bude předjet, aniž poruší nějaké pravidlo. Tato možnost je jediná správná podle zákona, v reálném provozu však skýtá jedno obrovské nebezpečí. Je-li na silnici větší provoz, brzy se vytvoří kolona. Je nemalá pravděpodobnost, že se najde řidič, kterému se nechce plazit za cyklistou, "osolí to" a předjede všechna auta před sebou, a cyklistu k tomu. Snad netřeba více komentovat.

    Z výše uvedeného vyplývá, že i když je předjetí cyklisty přes plnou čáru jednoznačně přestupkem, z pohledu bezpečnosti a plynulosti provozu se mnohdy nejedná o nijak nebezpečnou věc, samozřejmě jen v situaci, že při tomto manévru nemůže dojít k omezení nebo ohrožení kohokoliv.

    Mýtus devátý: v křižovatce se nesmí předjíždět

    Zákon to říká tak trochu naruby. V křižovatce se skutečně obecně nesmí předjíždět, existuje ovšem řada případů (a s novým zákonem jich přibylo), kdy se předjíždět smí. Předjíždění zprava (toho, kdo odbočuje vlevo) vynechám, tam je to logické. Existují ale tři zásadní případy, které si zaslouží samostatnou zmínku.

    První je předjíždění na hlavní silnici. Je povoleno, ovšem pozor na to, že předjíždění na přechodu pro chodce je přísně trestaným přestupkem. A přechody u křižovatek často bývají. Druhé riziko tkví v tom, že řidiči si tuto možnost předjíždění leckdy neuvědomují a při odbočování z vedlejší silnice vpravo (na hlavní) se podívají jen doleva. Sice se dopouštějí přestupku, ale to nezachrání život tomu, kdo (zcela v souladu s předpisy) předjížděl a s oním zapomětlivcem se čelně srazil. Nehody tohoto typu bývají často velice vážné, protože se odehrají ve vysoké rychlosti. Proto je lepší, pokud sebeméně hrozí vjetí auta z vedlejší silnice, na předjíždění raději zapomenout.

    Podobná situace je u řízených křižovatek. I tam se smí předjíždět (na zelenou), a rizika jsou tam úplně stejná. Tedy přechody (i když mají chodci červenou, je to pořád přestupek), a také vjetí auta, kterému svítila zelená šipka.

    Třetím případem je to, co bylo povoleno teprve od července - a sice předjíždění jednostopých vozidel. Ta lze nyní předjíždět i při jízdě křižovatkou po vedlejší silnici. Není to ale dobrý nápad, hlavně cyklisté s tím totiž vesměs nebudou počítat a mohou být snadno sraženi.

    Zkrátka - problematika předjíždění je relativně komplikovaná, ale vyplatí se ji dobře znát, aby člověk kvůli zbytečné chybě nepřišel o řidičák, nebo v horším případě dokonce o život. V příštích automýtech se opět podíváme na nějaké podobné záludnosti, v nichž panuje obecný zmatek.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.9.2006 22:35 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Tak jsem to celý poctivě přečet, protože jsem se hrozně těšil na ten vztah k linuxu, a vono nic! To jsem se teda nechal zase jednou napálit.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    20.9.2006 09:06 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Inu, nejde vzdy o Linux, obcas jen o zivot :-)
    20.9.2006 10:00 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Priste doporucuju precist nazev:-)
    V podstatě nic nevím
    20.9.2006 10:36 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    To jsem udělal a proto jsem byl taky tak zvědavej, jak na tohle téma naroubuje linux. Jinak bych nějaké autopříběhy nikdy nečetl.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    19.9.2006 23:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Mohu potvrdit, že zejména představa, že v křižovatce se předjíždět nesmí, opravdu patří k nejhojněji rozšířeným omylům ohledně pravidel silničního provozu. Člověku pak nezbývá než raději myslet za druhé a v křižovatce bez světel nepředjíždět, i když by podle pravidel mohl. Stejně jako vždycky trnu, když mám na dálnici předjet dvojici náklaďáků jedoucích za sebou…
    20.9.2006 08:05 Jiří Snopek | skóre: 10 | blog: Jirkův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    S cyklistou je to jednoduche... proste ho objizdim, nikoli predjizdim... a niceho se nedoupoustim... ani prejeti cary je v tom pripade povolene.
    20.9.2006 09:06 bubo. | skóre: 20 | blog: Buboo | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    No to ste asi necitali alebo prehlidli toto:

    "Kdo takhle "líže" cyklisty, je prostě dobytek a trest si zaslouží."!!

    S cim na 1000% suhlasim.
    ICQ 217-602-332
    20.9.2006 09:15 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Tohle je taky docela zajímavý. :-)
    20.9.2006 09:29 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Hmmm. A proto jezdím výhradně bez helmy :-D.

    Btw. moc pěkný seriálek :-), je vidět, že i nelinuxové zápisky mohou být zajímavé...
    θηριον ειμι
    20.9.2006 09:39 Jiří Snopek | skóre: 10 | blog: Jirkův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Jelikoz cyklistu objizdim, nikoli predjizdim, tak smim prejet plnou caru, takze o "lizani" nemuze byt rec!!
    Dalibor Smolík avatar 20.9.2006 09:54 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    svatá prostoto :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.9.2006 12:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Ta myšlenka je pěkná, ale nemá žádnou oporu v zákoně, protože dokud cyklista jede, tak je účastník silničního provozu, nikoliv překážka.
    Quando omni flunkus moritati
    20.9.2006 13:37 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    A proto je potreba ho nejdriv prejet a pak ho muzes objet... :-D :-)
    20.9.2006 15:31 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Pšt! To se neříká nahlas... :-D Už teď tento postup používá poměrně dost řidičů (hlavně autobusáci brněnské MHD :-().
    θηριον ειμι
    20.9.2006 09:56 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    hmm, s dojetím vzpomínám na pobyty v cyklisticky civilizovaných zemích, kdy jsem zažil, že se za cyklistou vlečou kolony celé kilometry, nikdo nikoho nevytrubuje, když je možno, tak cyklista zastaví a nechá ostatní přejet.

    Španěláci, kucí vopálený, mi dokonce ve stoupání plnili bidony vlastní vodou a krmili mne pomeranči.

    A to se nezmiňuji o sestřelovaní, ostřikování, házení potravinami a vůbec.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    20.9.2006 09:55 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Onen přísný trest, tedy zákaz činnosti + 6 bodů + pokuta 5-10 tisíc, se ukládá za předjíždění v případech, kdy je to zakázáno. Tedy samozřejmě na zákazu předjíždění, před horizontem, v nepřehledné zatáčce, na železničním přejezdu, na přechodu pro chodce apod.

    Plná čára (i dvojitá) je zcela něco jiného. Je sice zakázáno ji přejíždět (nebo nákladem přesahovat) - kromě specificky uvedených případů - ale předjíždění rozhodně nezakazuje. Proto za přejetí plné čáry (tj. porušení zákazu uloženého vodorovnou dopravní značkou) hrozí pokuta do 2000 Kč blokově, resp. až 2500 Kč ve správním řízení. Body ovšem žádné, natož zákaz řízení.

    Tomuto nerozumim.Dyt je naplne care zakazano ji predjizdet.Proc tam pises jiny trest?

    V podstatě nic nevím
    xvasek avatar 20.9.2006 10:06 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Není to pravda. Třeba já na motorce často při plné čáře předjíždím. Na široké silnici není nejmenší problém; pokud teda člověk nenarazí na blbce, který jede 10cm od čáry a vpravo má 3 metry místa. Dokonce nám v autoškole explicitně říkali, že se to může. Nevím o tom, že by se to od roku 1997 nějak změnilo.
    20.9.2006 10:23 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    To ale neprezidis plnou caru
    V podstatě nic nevím
    20.9.2006 10:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    No a právě proto si to předjetí může dovolit, ne? :-D
    xvasek avatar 20.9.2006 13:55 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Aha, u věty "Dyt je naplne care zakazano ji predjizdet." jsem nějak nezaregistroval slovo "ji". Stejně tam pak jedno "d" přebývá. :-)
    20.9.2006 21:40 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    :-) no jo v praci malo casu:-)Dizleksie postupuje
    V podstatě nic nevím
    6.12.2013 11:32 konzultant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Dysgrafie
    xvasek avatar 20.9.2006 10:00 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Předjíždění v křižovatce (na hlavní silnici) má ještě jedno celkem výrazné riziko - pokud se předjížděný rozhodne odbočit doleva. V dnešní době jsou navíc blinkry pro spoustu lidí zbytečným přežitkem a pokud je už někdo používá, tak je dává 3 metry před křižovatkou. Známý takto těžce boural a mě nedávno málem smetl autobus zezadu, když si špatně vysvětlil můj blinkr a myslel si, že budu předjíždět přede mnou jedoucí traktor.

    Proto v křižovatce zásadně nepředjíždím a byl bych pro úplný zákaz tohoto manévru.
    20.9.2006 10:32 Jiří Snopek | skóre: 10 | blog: Jirkův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Ja myslim, ze neni treba nic vic sprisnovat, myslim, ze by bohate stacilo, kdyby ten na mesic naklusali policajti do ulic a hlidali dodrzovani stavajiciho zakona. Hlavne by to chtelo, aby jim nekdo vysvetlil, ze je podstatny merit rychlost ve vsedni den pred skolou, ne o vykendu u cedule konec obce mezi polma...

    Tim ze by se zacalo hlidat na mistech, kde dava smysl dodrzovat rychlost, tak bysme se naucili jezdit jako nemci v nemecku a ten zbytek jako predjizdeni na krizovatkach a pouzivani blinkru by prislo samo.

    Byl jsem svedkem uzasneho manevru jedne nemky u cedule zacatek obce kousek za prahou... Jela mimo obec presnych 90km/h, blizila se cedule zacatek obce, ona stale nezpomalovala, rikal jsem si, jaky je to dobytek, ze pojede jako vetsina cechu tech 90km/h az na krizovatku mezi domy, kde pobihaji deti... ale to jsem se sakra splet... 15m pred ceduli duplna na brzdu, ze ten manik s audinou co ji vysel na zadku mel co delat, aby ji nezboril cely kufr. Od cedule pokracovali 50km/h ... tohle se taky naucime, jen nad nama musi nekdo drzet bic.
    20.9.2006 12:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Tim ze by se zacalo hlidat na mistech, kde dava smysl dodrzovat rychlost, tak bysme se naucili jezdit jako nemci v nemecku

    A ještě bych dodal jednu věc, která by hodně pomohla: pokud by bylo vidět, že omezení rychlosti odpovídají dopravní situaci. Ono dodržovat značky, která jsou (a není jich málo) o 30 km/h níž, než by odpovídalo realitě, je velmi frustrující. Takové značky rozhodně to ve veřejnosti neposilují pocit, že drakonický silniční zákon je tu kvůli zvýšení bezpečnosti silničního provozu a ne kvůli buzeraci řidičů, získání politických bodů u nátlakových skupin a přilepšení obecním pokladnám.

    Jenže to by vyžadovalo, aby úředníci u své práce mysleli, čehož bohužel mnozí z nich nejsou schopni. Dokládá to třeba i současný stav na dálnicích, kde se jeden po druhém budují rámy pro elektronické mýtné. Budují se postupně, ale celou dobu, co se s tím začalo (už jsou to čtyři týdny a konec v nedohlednu), je kolem všech stanovišť naprosto zbytečné omezení na 80 km/h (jízdní dráha není zúžena ani o decimetr), naštěstí tedy aspoň u většiny je ta osmdesátka otočená ven ze silnice, takže je to "jen" 100 km/h - ale bohužel ne všude. Na 33 kilometrech R10 jsem takových míst napočítal pět v každém směru, na D1 mne počítání přestalo bavit u desítky… :-(

    Jinak zcela jednoznačně musím prohlásit, že člověk, který v devadesátce s autem za sebou těsně před cedulí dupne na brzdu (ne proto, že by mu tam někdo vlétl nebo z jiného neočekávaného důvodu), je u mne větší prase a daleko nebezpečnější řidič než ten, kdo u cedule (která je obvykle nejméně půl kilometru dřív, než by měla) sundá nohu z plynu a nechá auto zpomalit postupně. Ono dodržovat předepsanou rychlost a jezdit bezpečně jsou dvě zcela rozdílné věci…

    20.9.2006 12:27 Jiří Snopek | skóre: 10 | blog: Jirkův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Ano, znaceni, to je otazka sama pro sebe...

    Jinak zcela jednoznačně musím prohlásit, že člověk, který v devadesátce s autem za sebou těsně před cedulí dupne na brzdu (ne proto, že by mu tam někdo vlétl nebo z jiného neočekávaného důvodu), je u mne větší prase a daleko nebezpečnější řidič než ten, kdo u cedule (která je obvykle nejméně půl kilometru dřív, než by měla) sundá nohu z plynu a nechá auto zpomalit postupně. Ono dodržovat předepsanou rychlost a jezdit bezpečně jsou dvě zcela rozdílné věci…

    Souhlasim, ta cedule neni zbytecne daleko, je asi 100m pred prvnim domem, coz neni zas tak zle. Ale sitace by mela byt opacna, sundam nohu z plynu daleko pred ceduli a ceduli miji v padesatce...

    Kazdopadne to byla velmi nebezpecna situace, ale zpusobena obema ridici, prvni zpomalil prilis prudce, druhy nemel v umyslu zpomalit vubec a jeste temer nedodrzel bezpecnou vzdalenost mezi nimi. ;-)

    20.9.2006 19:25 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Pcha, s temi ramy jsem zazil lepsi vec (tedy ja ne, ja mam rozum). Ted v patek v brzkem odpoeldni zavreli D1, aby mohli ten ram vztycit. Kolona cekala asi hodinu. Tyhle veci snad planuje zaprisahly nepritel automobilismu...
    20.9.2006 19:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Stejně mám neodbytný pocit, že když už stát jednou tu hračku bude mít, bude otázka jednoho, nanejvýš dvou volebních období, než se rozhodnou uvalit mýtné i na osobáky. Opravdu velmi rád bych se mýlil…
    Josef Kufner avatar 20.9.2006 19:57 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Vždyť to mýtné se platí už teď. Dálniční známky jsou prakticky totéž.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Luk avatar 20.9.2006 20:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Jenže tohle bude vymakanější. Bude to totiž umožňovat sledování pohybu aut. Až se přejde na satelitní systém (a ono se přejde...), bude dílo dokonáno. Ať žije Velký bratr!
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Josef Kufner avatar 20.9.2006 20:21 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Vidiš, to mi zrovna nedošlo. Tohle je opravdu ošklivé. Pryč s tím!
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.9.2006 14:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Až se přejde na satelitní systém (a ono se přejde...)
    tak naokraj ... ono v podmínkách konkursu na elektronické mýtné bylo, že se nesmí využívat satelitní navigace, aby ten konkurs mohla vyhrát ta správná firma ... btw, kamarád mě tuhle poinformoval, že EU, které jinak lezem do řiti, naopak satelitní navigaci doporučuje ... vtipné :-/
    20.9.2006 21:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Jenže takovýhle nákladný (na zřízení i provoz) systém se nebude nasazovat proto, aby z lidí vydřeli v průměru 800 Kč za rok…
    20.9.2006 20:23 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    No, pokud by to bylo jako ve Francii, tak bych to jeste mozna kousnul. Neni to levne, ale podle meho subjektivniho nazoru maji lepsi dalnice nez Nemci (alespon tech par, co jsem projel).
    20.9.2006 20:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Tyhle veci snad planuje zaprisahly nepritel automobilismu...
    Tenhle popis na Šimonovského docela sedí.
    Quando omni flunkus moritati
    20.9.2006 20:24 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    zrovna tohle bych na nej nesvadel :-)

    To byla prace lidi z RSD a firmy, ktera to pro Kapsch stavi...
    21.9.2006 03:17 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Ministr je zodpovědný za výběrové řízení a zrovna v tomhle výběrovém řízení došlo k takovému bordelu a porušení zákona, že je škoda mluvit.

    Krom toho, stejně se časem bude přecházet na satelit, ať už z důvodu sjednocení se zbytkem EU, nebo kvůli Velkému Bratrovi (nebo obojí), takže rámy jsou naprosto zbytečné a za pár let bude na dálnicích bordel, až je budou sundávat.
    Quando omni flunkus moritati
    xvasek avatar 20.9.2006 14:06 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Já si myslím, že je něco jiného, když někdo srazí v 80km/h děcko na dědině, a když tranbus odbočuje velvo do JZD a někdo do něj zezadu narazí, protože neviděl blinkr. To první plyne z vědomého ohrožování ostatních účastníků provozu, to druhé je zbytečně opomíjená velmi nebezpečná situace, která by se IMHO měla systémově řešit.
    2.8.2010 23:40 Hanka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    naprosto souhlasim, nevim jestli se od roku 2006 neco zmenilo, ale asi zatim ne. Kazdopadne ja nepredjizdim v krizovatce a pri najizdeni z vedlejsi se poradne ujistim ze nekdo na hlavni prave nepredjizdi...
    29.12.2012 13:17 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 3 - předjíždění
    Hochu, to co tu píšeš je už teď holý nesmysl, právě jsem se na školení dozvěděl, že za předjetí plné čáary cyklistu či jiné vozidlo a budeš u toho chycen ti automaticky seberou řidičák na půl roku, dostaneš sedm, teď už šestibodové přestupky nejsou, bodů a pokutu, takže bacha na věc!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.