Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Kolo to samý... ale když si to teď nakous tak na něj jdu sednout i když tam je 5°Na průmyslovce jsem jezdil do školy na kole denně. I v lijáku, na sněhu, ve dvacetistupňovém mrazu. Ale to už je bohužel dávno pryč, postupem času aktivit ubývala, např. na kole jsem seděl naposled před necelými 2 roky
Nejhorší pro mě bylo když jsem si šel v prosinci zaběhat a o tři dny později se dostavila angína. To mě od zimního běhání odradilo.
Problém je v tom, že prostě na to nemáš "naběháno". V lese tu angínu ze zimy nedostaneš, tu chytneš jako následek oslabení organismu, který není na takovou zátěž zvyklý někde v MHD. Kdyby si běhal pravidelně (min 3x tejdně celoročně), tak pro tebe běhání v zimě či létě nebude představovat žádnej rozdíl.
- před pár lety jsem byl nucen si ho koupit (po cca osmnáctiroční pauze), protože jsem byl na pracovišti jediný nesportovec. A nejdřív jsem jezdil cca 10-15 km každý víkend, pak jsem rozvážné, pomalu a opatrně přidával, až po několika měsících to přešlo na 30-40 km dvakrát týdně plus nějak kolem 80-100 km v sobotu... No a když už to trochu šlo, tak jsem se postupně naučil jezdit k nejbližším horám (Beskydy - mojí oklikovou trasou mimo velké cesty cca 100 km tam a zpět) a nakonec postupně přidal i trochu těch Beskyd (na Lysou horu vede nejen silnice, ale i několik - IMHO mnohem hezčích - lesních tras, a je tu i spousta dalších hezkých a vesměs na kole dobře sjízdných cest). Teď už zase jezdím spíš míň, ale to je vynucené okolnostmi (kamarádka nechce/nezvládne takhle jezdit).
Ono to chce za začátku motivaci, ale když už se něco povede, tak pak už si člověk nedovolí ustoupit sám před sebou
Před lety jsem byl hubeňour, někdy v 16 jsem se "spravil" a teď jsem spraven až moc. Asi před měsícem jsem si řekl DOST a začal jsem zběsile klikovat (POZOR: nikoli klikat!) a sedolehovat. Dříve jsem to dělal, a to dost. Na svou postavu jsem byl skutečný Bivoj. Tentokrát to ale moc nešlo a namísto pozvolného stupňování zátěže jsem si naložil příliš. Bolelo mě břicho, ruce i nohy, ale pořád jsem si říkal, že ještě dvacet, ještě deset atd. Po práci jsem si myslel, že moje výkony nejsou tak špatné, ale další den byl masakr. Nebyl jsem schopen jít rovně ani jít na autobus. Takže si dávejte všichni pozor.
Mimochodem, celá moje životospráva je v troskách. Jím hodně, často a nezdravě, moc se nehýbu atp. Ale fakt s tím chci něco udělat, jelikož bude brzy léto, tzn. producírování se v plavkách, a ukazovat na holky, že hladem netrpím není nic moc dobrého. Zítra začnu!
Po práci jsem si myslel, že moje výkony nejsou tak špatné, ale další den byl masakr.Jak říkal kamoš, není umění přijít do fitka a zvednout padesát kilo bicepsovým zdvihem (pochopitelně oběma rukama, málokdo je takové hovado, aby zdvihal padesátikilové jednoručky). Umění je takto odjet pět sérií a koncem týdne zase přijít a zvednout to stejné
Na druhou stranu, co to tu kecám, já po čtvrteční bicepsové supersérii (dal jsem jenom jednu) ty ruce cítím ještě teď
a tentokrat si daj rozumnu hranicu. pravidelne a dlhodobo ju udrzuj, tak to bude ok.
Každému sdělit (rodině, kamarádům, kolegům), že začínám sportovatNaopak, nikomu to neříkat, zvlášť, pokud oni sami nesportují. Jak jsem zjistil, tak většina lidí ví jaké cviky, kolik opakování na partii, a podobné věci, ovšem vidět to na nich není
I když jeden chlapík se dozvěděl o tom, že usilovná představa toho, že člověk cvičí v posilovně, má asi pětinový efekt, co cvičení. Takže stačí pět hodin ležet na posteli a představovat si těžký tréning
Domluvit si individuální cvičení.Je to nezbytnost. Já měl ohromné štěstí, které jsem si uvědomil až v poslední době, že hned ze začátku si nás odchytl trenér Krupa a dal nám pár rad o tom jak a co. Potíž s mnohými trenéry a posilovnami je v tom, že do člověka sypou vrchem spodem různé věci, protože z toho mají peníze. Na to by si člověk měl dát pozor, protože suplementy jsou pro ty zkušenější, co se potřebují dostat víš. Daleko důležitější je správná technika cvičení.
Dohodnout se s kamarády, kteří sportují.Tohle je velice silná zbraň proti vlastní lenosti. Sám sobě si totiž člověk snadno vysvětlí, proč zrovna nemůže. Ale pokud už vím, že jsem s někým domluvený, tak jdu i v případě, že být sám, zůstanu doma.
Veskera moje dnesni fyzicka aktivita - snedl jsem 2 tabulky cokolady a vypil sem flasku kofoly. A abych to vyvazil tak jsem jel koupit do obchodu chleba. Autem
Budu do práce jezdit na kole (chodit pěšky, běhat, jezdit na bruslích)
Zde platí buď případ č. 1 (zítra, zítra...), anebo případ č. 2 (krutá zkušenost a následně zavržení). Čím je vzdálenost větší, tím je pravděpodobnost úspěchu menší. Kdo to má víc než 3 km, ať na to rovnou zapomene. Totéž se týká podobných přesunů kamkoliv. Lenost předem zvítězí, anebo rozhodne nepříjemný zážitek spojený s pokusem o tuto cestu.
Problém dojíždění do práce/školy není ani tak ve vzdálenosti, jako spíš v podmínkách. Například tady v Berlíně je kolo jako dopravní prostředek (ne jako sportovní náčiní, jako je tomu v drtivé většině v ČR) zcela běžná záležitost a i "obyčejný" lidi jezdí i delší úseky. Jenomže Berlín je na rozdíl od Prahy obrovská placka (Kdo si alespoň jednou "vyšlápl" od Vltavy nahoru na Strahov nebo na druhou stranu na Pankrác, ví o čem mluvím
). Díky vhodnejm podmínkám se tu stala doprava na kolech samozřejmostí (další důvod proč v ČR nejezdit na kole - Jak by se na mě ostatní dívali?) a tomu odpovídá i infrastruktura - cyklostezky jsou opravdu všude.
Čímž se dostáváme k "nepříjemnému zážitku" z cesty. Ono to totiž na kole po magistrále neni žádná sranda... O bruslích ani nemluvě (I když i to se dá, občas sem jezdil z práce ze Žižkova domů na Libuš na bruslích - ale pravda, ve 12 v noci je i Vinohradská celkem prázdná. Dokonce už jsem jel na bruslích i dolů ze Strahova, ale co si budem povídat, nikdy jsem si víc nepřál mít zelenou než na semaforu v Holečkově
).
Ono to totiž na kole po magistrále neni žádná sranda...Po magistrále by jel na kole jenom blázen nebo sebevrah (messengeři zjevně do některé z těchto skupin patří)
Nápad sednout na kolo a ujet na jeden zátah 50 km ... má nevyhnutelně těžké následky.50km na kole IMHO nemusí být moc ani pro netrénovaného člověka. Stačí jet zvolna, žádné zběsilé šlapání na rovinkách, když to do kopce nejede, tak ho vyjít. Z osobní zkušenosti - taky nemám nějaký extra trénink (kolo beru spíš jako dopravní prostředek na kratší vzdálenosti), ale když jsem ujel asi 70km, tak jsem byl akorát utahanej a to do rána přešlo.
bohužel patřím k té menšině lidí, kterým endorfiny nic neříkají, pocity blaženosti z pohybu se u mě nedostavují, takže většina sportů mě krutě nebaví ... tudíž jsem schopen provozovat jen to, co se pojí s nějakou jinou zábavou, rozhodně ne tupý dril, a navíc výběr je omezen fyzickou náročností, modrou knížku jaksi nemám úplně zadarmo; bohužel z volejbalu mě "kamarádi" vynechali pro nedostatek soutěživosti (organizaci tělocvičny na zimu táhla klika, která toužila hrát na profi úrovni, a další jaro se už "plácaná" venku neobnovila), když jedu na kole, tak podruhé mě stejná trasa nebaví a potřetí už na ni kašlu, na turistiku též nemám správný naturel - než obíhat jak kamzík nějaké horské chaty, vyhlídky a kdovíco, to radši vezmu bágl na vandr, chrápu v lese a nevadí mi, že neujdu ani 20 km neb jsem půl dne proseděl po hospodách, atd.
p.s. včera jsme byli na Jihlavě, z Luk na Padrtův mlýn - móc pěkný, jen škoda, že nebyl sníh jak dneska, líp by se po něm tahala loď kolem jezů a vůbec krajina by byla zajímavější
) a začalo se hrát "o všechno". Někdo zkazí míč a já až přes les slyším tu hromadu nadávek směrovaných provinilci. Je to legrační, ale politické hádky po hospodách už netáhnou. Teď se řeší, jestli míč v devadesátém devátém byl aut, nebo ne, a kdo za to případně může.
Kolo mám docela rád, pěší turistiku taky. Kolo mě baví, protože jízda sama o sobě je dost zábavná. A pokud jdu pěšky, musí mít cesta nějaký rozumný cíl (například hospodu nebo taky hospodu), nemám příliš rád "okruhy"...
) a jezdím autem .. Pěšky jsem byl za poslední rok jen 2x ... velmi tristní statistika. Až mi mladá pěkná lékařka řekla, že mám obézní břicho. Budu to muset změnit! Ale to už si říkám víc než rok, skutek utek.
Tiskni
Sdílej: