abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 510 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    14.4.2007 20:16 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Ja mam s autobusaky pomerne dobre zkusenosti. Obzvlaste se "starou generaci", ktera jezdila jeste za totality. Tehdy pousteli za volant autobusu az po pomerne dlouhe dobe praxe a bylo to znat.
    backslash avatar 14.4.2007 20:38 backslash | skóre: 1 | blog: backslash | Spišská Nová Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Ja mám chvalabohu zlé skúsenosti len s jedným lokálnym autobusárom, ktorý ma minule takmer nabral. Vracal som sa od priateľky a kvôli pár magorom, ktorí parkujú rovno pri križovatke som nevidel na ľavú stranu, tak som jemne vošiel do križovatky, no o chvíľu sa z miernej zákruty vyrútil (a to doslova) autobus s inkriminovaným vodičom. Tak som zaradil spiatočku a začal cúvať naspäť do bočnej uličky, odkiaľ dom vyšiel. Na tom by nebolo nič zlého, keby ten vodič ešte s flegmatickým výrazom v tvári nezrýchľoval ... Len tak tak som sa skryl naspäť. Tfuj tfuj ...
    Keď nevieš, tak nefušuj!
    14.4.2007 21:19 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Před týdnem jsem si to šmrdolil autobusem do Prahy a nějaký smrad mě praštil přes nos. Koukám kde co a řidič si za jízdy zapálil cigáro. A nejen to, celou cestu kecal se svým kamarádem :-) Ten zápisek se hodil.
    Jan Drábek avatar 14.4.2007 22:34 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Je známo že kouření nebo telefonování za jízdy snižuje hodně pozornost... Nedávno jsem viděl řidiče auta se zapálenou cigaretou a telefonem v ruce u ucha. Popojížděl hned za tramvají. (Rybkova - Brno)
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Luk avatar 14.4.2007 22:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Popojížděl hned za tramvají.
    Jeho problém. Nabodnutí na spřáhlo bolí skoro stejně jako naražení na kůl :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.4.2007 22:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Řidič autobusu (vozidla hromadné přepravy osob) má (nebo aspoň ještě relativně nedávno měl) kouření zakázáno přímo v silničním zákoně (dříve vyhlášce). Řidič osobního auta jen ten telefon.
    14.4.2007 22:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    (kouření za jízdy, samozřejmě)
    15.4.2007 09:07 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Řidič autobusu má zakázáno kouřit ve vozidle, tj. i když stojí musí si zapálit venku.
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    15.4.2007 10:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    To jsou ale AFAIK jen interní předpisy dopravce. Za jízdy je to porušení silničního zákona.
    15.4.2007 11:00 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    paragraf 7 odstavec 2

    Řidič vozidla hromadné dopravy osob nesmí ve vozidle kouřit a za jízdy jíst a pít, bavit se s přepravovanými osobami a vpouštět je do prostoru vyhrazeného pro řidiče, rozjíždět se před uzavřením dveří a otevírat dveře před zastavením.
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    14.4.2007 21:20 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    já zažil jednoho co měl vedle sebe na panelu učebnici angličtiny a docela soustředěně v ní četl.
    16.4.2007 07:01 Qwerty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    To ještě nic není, před pár lety jsem jezdil z Karlových Varů do Prahy se společností ČSAD Kladno. Jeden z řidičů měl v busu televizi a když padla půl osmá večer (což odpovídalo průjezdu po Letné), tak si řidič pustil zprávy na Nově a věnoval se zpravodajství ;-)
    Michal Fecko avatar 14.4.2007 22:26 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    LOL :-D
    otula avatar 14.4.2007 23:08 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Mě vytlačil do protisměru autobus v Rakousku. Naštěstí zrovna nic nejelo.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.4.2007 23:48 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Mám dvě poznámky:

    - autobusáci poměrně často projedou křižovatku těsně po tom, co padla červená

    - trolejbusy se dokáží rozjet i zabrzdit velmi prudce a jejich řidiči to často používají.
    15.4.2007 09:26 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Jezdivam casto trolejbusem a musim rict, ze je strasne moc hovad, kteri netusi, ze vezou lidi. Elektromotor dava trolejbusu obrovske zrychleni, v malych rychlostech obzvlaste velke, a je velmi neprijmne, kdyz ho ridic vyuziva pri vyjizeni ze zastavky. Cloveka to hodi dozadu, potom doprava, doleva (a nakonec treba stejne brzdi do kolony). S brzdenim jsou na tom podobne. V souhrnu bych rekl, ze asi pulka trolejbusaku nejezdi tak, jak by pasazer chtel a ocekaval.
    Max avatar 15.4.2007 12:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Nejsem autobusák a nechci se jich zastávat, ale co tak koukám, tak ani jeden z vás se asi nedokáže vžít do jejich situace a jen by je kritizoval. Možná by jste se měli nad touto větou trochu zamyslet a představit si v reálu ten stav ;-) :
    Chceme dokonalý řidiče, který jezdí plynule, nedělají prasečinky a jezdí vždy včas.

    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luk avatar 15.4.2007 14:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Prvotní je vždy bezpečnost. Jak bezpečnost cestujících, tak ostatních účastníků provozu. Jízdní řád je až druhotný. Takže v první řadě by řidič neměl jet jako dobytek jen proto, aby byl na další zastávce včas. Stejně toho s autobusem zase tolik nenažene (nejvíce získá jízdou na červenou, jak v křižovatce, tak na přejezdu - ale to je prasba z nejhorších).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Max avatar 15.4.2007 15:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    ...Jízdní řád je až druhotný...

    Ano pane předpise, ale řekni to těm lidem, co na něj čekají na zastávce(v Phe to tak hektické většinou nejni, když jede bus každou chvíli, ale v odlehlejších částech je to už jiný ;-). By jsi byl možná překvapen, kolik z těch lidí by dalo přednost trošku prasáčtější jízdě, jen aby byli v čas na místě ;-) ) a taky jeho nadřízeným ;-).

    Stejně toho s autobusem zase tolik nenažene

    Když jede pomaleji, tak těch 10min na 30min pěkně ztratí ;-).
    Pokud jde o prasečinky typu rychlé vyjíždění ze zastávek přímo před auta, co jedou za ním apod., tak snad existuje nepsané pravidlo (možná je i psané), že autobusu se dává přednost, když né kvůli něčemu jinému, tak aspoň ze slušnosti. A pokud vím, tak každý, kterého znám, tak činí a když vidí před sebou bus v zastávce, tak přibrzdí ...

    Pravidla a předpisy nejsou vše ;-). Nějaké nepsané meze, které se tolerují, jsou a doufám, že vždy budou ...
    Zdar Max
    PS: ohledně toho zrychlení u takových trolejbusů. Známý dělá řidiče trolejbusu a říkal, že když byl prázdný a nebyl tam nikdo, tak mu na rozjezd(do 50-60km/h) nestačil ani bavi(přesný typ si už nepamatuju), ale trolejbusy mají oparvdu pěknou akceleraci ...
    Měl jsem sen ... :(
    15.4.2007 16:06 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Nevím, jak je to v Praze, ale v Brně je v JŘ dost "vaty", aby se dalo jezdit na čas i v hodně hustém provozu (a načas se opravdu jezdí). Nevýhoda je, že se některé linky mimo špičku vlečou 20 - 30 km/h.
    Luk avatar 15.4.2007 16:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Jízdní řád by měl být přizpůsoben tomu, jaká je hustota provozu. To třeba u pražské MHD není (jízdní doba je naplánována stejně v 8 ráno jako v 11 večer), takže busy mají ve špičce zpoždění, kdežto mimo ni mají problém s tím, aby neodjely příliš brzy.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.4.2007 16:44 jgv | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Ten odjezd je celkem v pohode - "Vazeni cestujici, vyckavame na presny cas odjezdu." :-D
    15.4.2007 16:46 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    V Brně je potom evidentně víc "vaty", protože spoje nejedou načas (s max. zpožděním 2 minuty) jen když je nějaká mimořádka. Odvrácenou stranou mince je to, že se mimo špičku jezdí pomalu a v některých zastávkách se chvíli počká. V nočních hodinách toto odpadá díky systému rozjezdů, které mají svůj vlastní JŘ a trasy.

    V době RISu by sice nebyl problém upravovat dynamicky jízdní doby podle provozu, ale mohlo by se to týkat jen linek s hustým intervalem a vyžadovalo by to 2 věci:
    • Vyřešit návaznosti na radiální linky s velkým intervalem, aby se ty návaznosti "nerozbily" se změnou jízdní doby
    • Nainstalovat na všechny zastávky dotčených linek elektronické hlásiče
    Luk avatar 15.4.2007 20:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Není nutné upravovat jízdní řád dynamicky (myslím, že to ani neumožňuje zákon). Stačí, aby byly jiné časy ve špičce a mimo ni. Například pražská linka 213 má ve směru na JM celkovou jízdní dobu 26 minut - bez ohledu na to, jestli je to v 8 ráno, v 5 odpoledne nebo v 11 večer.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.4.2007 22:04 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Pokud jsou různé oficiální jízdní časy v různou denní dobu tak to znamená:
    • Nelze dost dobře na JŘ napsat jednu dobu jízdy
    • Musí se ošetřit návaznosti. Úspora času většinou* není dostatečná na to, aby se stihl dřívější přípoj, a proto je jedodušší nehýbat dobrotou a nechat MHD jet pomaleji. U tangenciálních a okružních linek s mnoha přestupními body se návaznosti mohou rozbít úplně.
    Dynamický jízdní řád už dávno neoficiálně funguje tam, kde se jednotná jízdní doba dost dobře nedá zajistit a přitom je dostatečně hustý interval spojů. Příkladem může být brněnská trolejbusová linka 26, kde se na odkazované zastávce nezřídka sjedou dva vozy, které vyjely s rozdílem 5 minut (po 6 km na středním městském okruhu se není čemu divit).

    * mimo noční hodiny. To v Brně řeší naprosto samostatná síť tzv. rozjezdů.
    16.4.2007 08:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    V Brně je potom evidentně víc "vaty", protože spoje nejedou načas (s max. zpožděním 2 minuty) jen když je nějaká mimořádka.
    ve kterém Brně žiješ? ;-) vzpomínám si na situace typu "čekám 18 minut v zimě v dešti a proklínám se, že jsem radši nešel 7 minut na tramvaj s pětiminutovým intervalem než spolehnout na to, že bus má jet za 4 minuty" nebo "vyrážím na vlak o autobus dřív než bych potřeboval, a v době, kdy už má jet ten další, si na zastávce spílám, že jsem byl líný jít pěšky, což by bylo na jistotu, a uvažuju, ke kterému božstvu se modlit, aby něco obratem přijelo a neuvízlo to se mnou v zácpě" ... když jsem nemohl jezdit na kole, autobus č. 60 mě spolehlivě donutil raději se pokaždé projít dál na tramvaj a mít dojížděcí dobu plusmínus pět minut stabilní, nežli doufat, že autobusem ušetřím 5-10 minut a tolik se nenachodím, když při naprosté většině pokusů jsem spíš tak 10 minut prodělal, a to ještě tráveno postáváním na zastávce, což už se teda radši projdu ...
    17.4.2007 10:36 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Holt autobusy 60, 44, 84 nepoužívám tak často a zvlášť na té 60 se budou dělat jízdní doby opradu těžko. Ta linka je ale extrém, v podstatě ve všech ulicích, kterými jezdí, se pravidelně tvoří zácpy a u nemocnice nemá čas na obrat...
    15.4.2007 16:09 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Je přímo povinnost umožnit vyjetí vozidla hromadné přepravy osob ze zastávky a to i zastavením, platí to pouze v obci. Snad to jednou dojde i autobusákům kteří to testují na E 13 u Málkova a podobně mimo obec.

    Spoždění autobusu by nebylo žádné neštěstí kdyby člověku neujel přípoj, pak už je to pěkně v háji.
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    Luk avatar 15.4.2007 16:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    By jsi byl možná překvapen, kolik z těch lidí by dalo přednost trošku prasáčtější jízdě, jen aby byli v čas na místě
    Problém je, že prasením se toho moc nenažene (viz dále).
    Když jede pomaleji, tak těch 10min na 30min pěkně ztratí
    Ztratí se snadno, získá mnohem hůř. Tím spíš u busu, který neoplývá ani vysokou maximálkou, ani velkou akcelerací. Záleží samozřejmě na trase. Ale aby řidič nechutně prasil jen proto, že ze ztracených 5 minut nažene 1 minutu zpět, to za dobrý nápad nepokládám.
    námý dělá řidiče trolejbusu a říkal, že když byl prázdný a nebyl tam nikdo, tak mu na rozjezd(do 50-60km/h) nestačil ani bavi(přesný typ si už nepamatuju), ale trolejbusy mají oparvdu pěknou akceleraci ...
    Pěknou akceleraci mají i tramvaje (nové nebo rekonstruované s polovodičovým řízením), a to přesto, že je to kov na kov. Protože mají poháněné všechny nápravy, zdatně při rozjezdu konkurují autům s pohonem předních kol.

    Jak tehdy vykolejila tramvaj na KN v Praze, objevovaly se hlasy, že takovou rychlost (32 km/h) tramvaj nemohla tak rychle nabrat. Mohla docela snadno, a také ji nabrala.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Max avatar 15.4.2007 16:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Problém je, že prasením se toho moc nenažene (viz dále).

    Viz dále :)

    Ale aby řidič nechutně prasil jen proto, že ze ztracených 5 minut nažene 1 minutu zpět, to za dobrý nápad nepokládám.

    Já taky ne, ale tohle je extrém ;-). Většinou jsou obstojnější a nedělají extrémní prasečinky jako jízda na červenou apod. Jinak o té jízdě na červenou by se dalo taky rozepsat ;-). Většinou jsou to zkušení řidiči(a znalí zdejšího terénu) a ví, jaké zpoždění má zelená a zda se to dá stihnout, nebo nikoli. Navíc třeba v Phe jsou většinou fronty, takže opravdu nehrozí, že rozjíždějící auto bude mít takovou mega akceleraci (a blbýho řidiče), že to ten bus nestihne. Samozřejmě i tak je to špatně. Oranžovou ještě jo, ale červenou opravdu ee.

    Apropo, když už jsme u tý mega akcelerace tramvají / trolejbusů, nevíte někdo, jakou mají tak spotřebu? :)
    Zdar Ma
    Měl jsem sen ... :(
    15.4.2007 17:03 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Apropo, když už jsme u tý mega akcelerace tramvají / trolejbusů, nevíte někdo, jakou mají tak spotřebu? :)
    Zdar Ma
    Vozidla DPmB - to ale bohužel nic neříká o výkonu (a odběru) při rozjezdu.
    Luk avatar 15.4.2007 20:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Je to jednoduché. Obvykle to jsou sériové motory (kromě nejnovější tramvají a možná i trolejbusů, které mají asynchronní motory), čili se u nich skoro nemění odběr při různé zátěži. Tedy pokud by maximální výkon např. u trolejbusu byl 140 kW a účinnost 85 %, bude to žrát cca 165 kW. Samozřejmě za předpokladu, že se využije opravdu plný výkon.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.4.2007 21:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Párkrát jsem koukal na ukazatel ampérmetru ve starší tramvaji - při rozjíždění a brždění ukazoval okolo 400A. Nevím ale, v kterém místě se toto měření provádí a tedy jestli je možné pro výpočet spotřeby brát v úvahu trakční napětí 600V.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 15.4.2007 21:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    400 x 600 = 240 000 W

    To by mohlo odpovídat. Motory jsou 4 x 40 kW, tj. 160 kW, čili při příkonu 240 kW by byla účinnost 67 %.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.4.2007 22:14 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    V Brně má takřka vše sériové motory. Výjimkou jsou tramvaje anitra (Asynchronní NÍzkopodlažní TRAmvaj ;-)), pár rekonstrukcí T3R.EV a Vario LF. První asynchronní trolejbusy mají přijít až letos.
    Luk avatar 15.4.2007 20:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Navíc třeba v Phe jsou většinou fronty, takže opravdu nehrozí, že rozjíždějící auto bude mít takovou mega akceleraci (a blbýho řidiče), že to ten bus nestihne.
    Mám ještě v živé paměti, jak se mi (v Praze na křižovatce Žitné a Mezibranské, resp. Sokolské) dokutálel k nohám motorkář, který ostře vypálil na čerstvou zelenou (ze Žitné) a byl sražen autem, jedoucím na čerstvou červenou (z Mezibranské). Motorkář byl vůl, ale vina byla jednoznačně na řidiči auta. Zelená byla i na přechodu, protože v okamžiku srážky už jsem byl ve vozovce.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.4.2007 17:08 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Ono je to hlavně o výkonu a typu motorů - srovnej si na výše odkazované stránce výkon např. K2 a "wany" (Vario LF).
    Josef Kufner avatar 16.4.2007 17:37 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Jak tehdy vykolejila tramvaj na KN v Praze, objevovaly se hlasy, že takovou rychlost (32 km/h) tramvaj nemohla tak rychle nabrat. Mohla docela snadno, a také ji nabrala.
    Jen tak mimochodem, pod tou tramvají tehdy praskla kolej.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Luk avatar 16.4.2007 17:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    To je pro mě novinka, nikde jsem o tom zatím nečetl (doufám, že máme oba na mysli totéž). Co je ale nesporné, že tramvaj jela cca 32 km/h v místě, kde je max. povolená rychlost 15 km/h. A není to nice neobvyklého, většina řidičů takhle vymetá oblouky. Prasknutí kolejnice mohlo být způsobeno kombinací vady materiálu a zátěže velkou odstředivou silou.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Josef Kufner avatar 16.4.2007 18:08 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Jo, myslíme totéž. Ta kolejnice byla na tom místě svařená a praskla. Byl jsem tam ten den asi tak hodinu potom co to uklidili. Co jsem na to tak koukal, tak kdyby tak kolej nepraskla, byla by to tramvaj asi zvládla. Ale jak praskla, tak se kolej trochu vychýlila a o druhou část pak muselo kolo vyskočit. Čáry, kudy tramvaj pokračovala tam byly vyryté ještě hodně dlouho a hádej, kde začínaly... Skoro bych i řek, že nemusela jet až tak rychle, jak říkali.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Luk avatar 16.4.2007 18:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Ty čáry jsou tam dodnes. Tedy aspoň ještě nedávno byly, současný stav neznám.

    Problém je, že už dnes nelze zjistit, jak to bylo. O tom, že tramvajáci v tomto místě (a na mnoha jiných) prasí, není sporu. Všechny kolejové prvky jsou navrženy na určitou zátěž, která odpovídá nějaké rychlosti. A je klidně možné, že právě inkriminované místo bylo "vymetáním" oblouku zatěžováno nejvíc.

    Trať na KN byla rekonstruována v roce 1997, v době nehody byla tedy už skoro 8 let stará a při kombinaci vysoké hustoty provozu a přetěžování se ani nelze moc divit, že k tomu prasknutí došlo. Tím nechci snímat vinu z řidiče, ale na druhou stranu jel tak, jak se jezdí běžně (už jsem o tom psal).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    backslash avatar 15.4.2007 13:35 backslash | skóre: 1 | blog: backslash | Spišská Nová Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    ... a to nádherné kvílenie tyristorov pri rozbiehaní ... proste labúžo :-)
    Keď nevieš, tak nefušuj!
    14.4.2007 23:58 EiFFeL | skóre: 27 | blog: EiFFeL | Vranovská Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    nejak mi nesedi spojeni prejizdeni a zpomaleni ktere je pouzito v sekci Nedodrzeni bocniho odstupu
    Luk avatar 15.4.2007 00:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Proč? Když potřebuji předjet cyklistu a nemohu dodržet (pro danou rychlost) dostatečný boční odstup, zpomalím. Pokud jedu např. 90 km/h, je bezpečný odstup zhruba 1,5 metru. Je-li tam méně (např. proto, že proti jede kolona aut), jedu při předjíždění pomaleji. U kamionů jsou vzhledem k rozměrům tyto vzdálenosti větší. Jde o to, že čím vyšší rychlost, tím silnější jsou vzduchové turbulence, které zapůsobí na předjížděného. Samozřejmě záleží i na jeho rychlosti - čím rychleji jede, tím je stabilnější proti pádu (gyroskopický jev), ale je také citlivější na boční síly.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.4.2007 10:20 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Nějak mi přijde protiřečící si spojení "čím rychleji jede, tím je stabilnější proti pádu (gyroskopický jev), ale je také citlivější na boční síly".
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    15.4.2007 10:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Já v tom rozpor nevidím. Pokud vás tlaková vlna hodí metr do strany, je to pohyb v ose setrvačníku, takže proti tomu vám gyroskopický efekt nijak nepomůže.
    Luk avatar 15.4.2007 14:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Přesně tak. Čím rychleji cyklista jede, tím je odolnější proti pádu, ale zase snadněji se posune v příčném směru, tedy například před následující vozidlo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.4.2007 21:59 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Snadnost posunutí cycklisty je dána rychlostí toho kamionu. Rychlost cyklisty jednoznačně napomáhá stabilitě, zkuste si jet minutu krokem a sledujte pohyby řídítek.Srovnejte to s tím, když jedete třicítkou.
    15.4.2007 22:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků

    Pořád ignorujete zásadní fyzikální rozdíl mezi pohybem řídítek a potažmo otočením kola (náklon osy setrvačníku, tím obtížnější, čím je větší moment hybnosti, tj. čím jedete rychleji) a posunutím celého kola do strany (posun celého setrvačníku ve směru jeho osy, závisí pouze na hmotnosti).

    Jinak ale nesouhlasím ani s názorem, že rychle jedoucí cyklista je vůči boční "facce" náchylnější. Podle mne to nezávisí na rychlosti cyklisty, ale pouze na jeho hmotnosti a síle toho vzdušného nárazu (a ta závisí na rychlosti předjíždějícího vozidla).

    Luk avatar 15.4.2007 22:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Jinak ale nesouhlasím ani s názorem, že rychle jedoucí cyklista je vůči boční "facce" náchylnější.
    Není "náchylnější", ale "facka" má větší následky. Už jsem to vysvětlil níže.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.4.2007 22:37 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Jinak ale nesouhlasím ani s názorem, že rychle jedoucí cyklista je vůči boční "facce" náchylnější. Podle mne to nezávisí na rychlosti cyklisty, ale pouze na jeho hmotnosti a síle toho vzdušného nárazu (a ta závisí na rychlosti předjíždějícího vozidla).
    Při velké rychlosti a malém bočním odstupu se mnohev víc uplatňují rozdíly tlaků dané rozdílem rychlostí proudění vzduchu a Bernoulliho principem.
    Luk avatar 15.4.2007 22:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Tohle by se výrazněji projevilo až při vyšších rychlostech. Pokud uvažujeme v rovině 15 km/h vs. 30 km/h, lze to zanedbat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 15.4.2007 22:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Jenže současně s tím se zhoršuje citlivost na boční sílu (neplatí to jen pro kolo, ale třeba i pro auto). Jednoduše - jestliže působí určitá boční síla po určitý čas, při malé rychlosti se to projeví určitým (malým) bočním posunem. Pokud stejná síla působí stejný čas při vyšší rychlosti, boční posun bude (kvůli vyšší rychlosti) mnohem větší.

    Kdo řídí auto, zná to moc dobře. Pokud přijde boční poryv větru a auto jede 30 km/h, vychýlí ho to (než řidič zareaguje a vykompenzuje to volantem - reakční dobu předpokládejme konstantní) např. o 20 cm. Stane-li se to v rychlosti 90 km/h, bude boční výchylka 60 cm, protože je rychlost 3x vyšší. To je také důvod, proč se při silném nárazovém větru nemá jezdit rychle.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    16.4.2007 00:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Tahle úvaha by platila, kdyby ten poryv větru způsobil pootočení auta, což IMHO nenastává. Je to i v rozporu s mou zkušeností - při jízdě po dálnici se mi ve 130 km/h zdá auto proti bočnímu nárazovému větru stabilnější než třeba v 90 km/h.
    Luk avatar 16.4.2007 09:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Moje zkušenost je právě taková, že čím vyšší rychlost, tím se boční vítr projeví hůř. A nemusí auto pootočit (což by se stalo jen v případě, že člověk nedrží volant dostatečně pevně nebo je velká vůle v řízení), stačí jen to, že se deformují pneumatiky a neodvalují se přímo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.4.2007 11:00 Jaroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Pokud jede cyklista těsně po okraji vozovky, tak se předjíždějící kamion většinou nesnaží ani změnit směr jízdy a prostě cyklistu lízne. Je to záležitost nezkušenosti toho cyklisty. V zájmu vlastní bezpečnosti je lepší, pokud jede cyklista s mírným odstupem od okraje vozovky. Tím je předjíždějící kamion nucen vybočit vlevo a cyklistu objet, cyklista pak má následně prostor k uhnutí ke krajnici. Pokud jedete se skupinou dětí, tak je také lepší, když dospělý na konci jede mírně vlevo, chrání tím děti před sebou právě od těch líznutí bezohlednými řidiči.
    15.4.2007 11:35 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    V ježdění metr vlevo od čáry jsou přeborníci zmrdi v trikotech a pro jistotu tak jezdí i na čtyřproudovkách kde je 2 metry široká krajnice. Situaci kdy podobného dojíždím v 80 km/h a zmetek který se za mnou kvůli policajtům schovává celou trasu se rozhodne vjet do levého pruhu bych přál podobným chytrákům několikrát denně. Když je možnost tak se člověk cyklistovi vyhne obloukem ale někdy to zkrátka nejde, buď zrovna potkávám něco širokého ( a náklaďák většinou uhne ke kraji abych měl víc místa) nebo blbce který jede po čáře a kdybych to i ubrzdil tak mám za zadkem hromadnou havárii protože ti co přes náklaďák samozřejmě žádného cyklistu neviděli nemají nárok to ubrzdit. Dejte si řidiči osobáků ručku na srdce komu to zapálí a kousek uhne ke kraji když v protisměru něco překáží a táhne se za tím fronta jak u Stalingradu
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    15.4.2007 22:09 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Když je možnost tak se člověk cyklistovi vyhne obloukem ale někdy to zkrátka nejde, buď zrovna potkávám něco širokého
    Máš nějaký rozumný příklad? Auta mají uprostřed pedál na jehož nepoužívání už dojelo hodně lidí. Když nemůžu předjet, musím brzdit. Jenom je škoda, že kvůli pár zmrdům, kteří jsou schopni líznout cyklistu, jezdí cyklisti víc uprostřed a někdy tak zdržují.
    Dejte si řidiči osobáků ručku na srdce komu to zapálí a kousek uhne ke kraji když v protisměru něco překáží a táhne se za tím fronta jak u Stalingradu
    Vem si to z pohledu toho druhého v koloně. Chci předjet, jedno auto mi uhýbá, ale kde mám jistotu, že a) se nevrátí zpátky, zrovna, když to místo budu potřebovat b) další auto taky uhne. Osobně bych se do předjíždění moc nehrnul, počkal bych si na nějakou díru. Sám většinou uhýbám, ale tomu za mnou. Protisměrným vozidlům uhýbám, až když vidím, že jsou schopni urvat levou půlku auta.
    15.4.2007 22:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Máš nějaký rozumný příklad? Auta mají uprostřed pedál na jehož nepoužívání už dojelo hodně lidí.
    Víc lidí dojelo na nepoužívání mozku - zrovna včera jsem potkal magora, který na jeden zátah předjel dodávku, osobák a kamion, to všechno v kopci s nepřehledným horizontem... neměl šanci vidět na druhou stranu a pokud by tam něco jelo, tak by neměl kam uhnout.

    Ne že by takovýhodle hovada byla škoda, kdyby se o něco roztřelil, jenže většinou to dopadne tak, že se vůl střetne s Š120, zabije její osádku a jemu se přitom nic nestane.
    Quando omni flunkus moritati
    16.4.2007 06:55 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Az te potreti za jeden tyden nazene piskar z te krajnice do skarpy, tak te jizda po krajnici prejde. A co se tyce odstavnych pruhu, tam je hodne zajimavych predmetu jako kaminky, sklicka, dratky a tak. Ty si jich s autem ani nevsimnes, ale takovy zmrd v trikotu na to muze dojet. Treba i tak, ze se ti slozi pred auto.

    A ten zbytek jsou jen tvoje vymluvy. Jde to. Staci jen pouzivat mozek.
    16.4.2007 10:07 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Je zajímavé, že odstavný pruh je najednou zřejmě úplně čistý když je pro kolaře výhodnější objíždět auta zprava. Dokud kolem něj létají auta kilem tak se plandá v pruhu ale jakmile doprava ubere pomalu na nulu tak kamínky a jiné nebezpečné věci asi zmizí že ? Já výmluvy nepotřebuji, já jenom vím kolik za sebou potáhnu aut když místo abych cyklistu ne zrovna hezky objel za ním dobrzdím a potáhnu se pár kilometrů. Po pár minutách těm osobákům vzadu už jebne v hlavě a začnou předjíždět kusy kolony i když je v protisměru nějaké auto a o tohle tedy nestojím. To už je na mne moc adrenalinu najednou, navíc bych se ani nedivil kdyby ten zoufalec s osobákem který se na poslední chvíli přede mne zařadí sejmul zrovna toho cyklistu kterého jsem z jemnocitu neolíznul.

    Je pravda, že to chce používat mozek: jezdím 20 let náklaďákem, dobrých 10 let jsem jezdil na kole a IQ mám dost přes průměr abych rozeznal co je rozumné a co blbost. Celé dny koukám jak lidi na silnicích fungují, kolikrát je dost neuvěřitelné co dokážou a proto rady abych použil mozek beru jen od lidí které znám.
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    16.4.2007 11:22 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    ...jezdím 20 let náklaďákem...
    Jo tak to jo, to chapu, takovi mne prave naucili jezdit o neco dal od kraje. Protoze jim dlouholeta praxe a mozek poradili, ze cyklista u krajnice neni prekazka a duvod k pohnuti volantem. On kdyztak uhne. Uhne. Protoze si spocita, ze naves vyhraje. Pomer tech, ktery se mi na me ceste do/z prace vyhnou v bezpecne vzdalenosti je v pripade osobaku tak 5:1 ve prospech normalnich a myslicich. U nakladaku tak 2:1.
    Celé dny koukám jak lidi na silnicích fungují, kolikrát je dost neuvěřitelné co dokážou ...
    To ja taky, neboj... Teba ten autobusak, co na prehledne krizovatce v patek rano vyjel z prehledne vedlejsi pred auto a donutil mne zpomalit z 80 km/h na pulku. Prece nebude brzdit a radit, ne?
    16.4.2007 12:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Dokud kolem něj létají auta kilem tak se plandá v pruhu ale jakmile doprava ubere pomalu na nulu tak kamínky a jiné nebezpečné věci asi zmizí že ?
    Nezmizí, ale v té pomalosti už je vidíš a můžeš se jim vyhýbat.
    Quando omni flunkus moritati
    15.4.2007 20:08 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    +1
    A jeste nejhorsi je to na masine. Clovek si v zatacce pribrzdi aby mel vic mista, a hned se tam nekdo nacpe(i osobak). Jizda tesne pri kraji je primo sebevrazda. Jedine snad jed stejne rychle jak auta, ale kdyz chci dodrzovat rychlost v obci, a mimo me to zas tak rychle nejede. A i kdyby, pak se to projevi v zatacce. Na rovine ho drzim za sebou, ale pak si me v zatacce "smlsne".
    Nejlepe je jed uprostred pruhu, a kdyz vidim ze me nekdo chce predjed a mam dost mista, tak mu trochu uhnu.
    15.4.2007 21:40 PepaPrudič
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    A jeste nejhorsi je to na masine. Clovek si v zatacce pribrzdi aby mel vic mista, a hned se tam nekdo nacpe(i osobak).
    No jo, když je člověk mašinfíra, tak nic nezmůže. Jak mu postavěj výhybky a semafory, tak musí jet. Ať už řídí osobák, rychlík, nebo Pendolíno.
    Nejlepe je jed uprostred pruhu, a kdyz vidim ze me nekdo chce predjed a mam dost mista, tak mu trochu uhnu.
    ... a on na ten jed najede, otráví si kola a dojezdil ;-)
    16.4.2007 10:50 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    kdyz vidim ze me nekdo chce predjed a mam dost mista

    To já když vidím že to co chci jíst už někdo jiný předjed, tak to just nesním, ani když mám místa dost.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    15.4.2007 15:06 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    "jízda zákazem vjezdu" ... a obzvláště oblíbená je jízda po tramvajovém pásu nebo odstavném pruhu ...
    Luk avatar 15.4.2007 15:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Někde je autobusům jízda po tramvajovém pásu povolena (např. na některých místech v Praze).

    Jinak co je skutečně extrabuřt (i když to s tímhle až tolik nesouvisí), jsou jízdní pruhy vyhrazené pro autobusy, ale jen v určité hodiny v určitých dnech (třeba Praha, ul. Českobrodská). Než si člověk stihne přečíst, kdy to vlastně platí (a že má rychle vypadnout), může už dostat flastr.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.4.2007 21:04 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Nehledě na to, že věnovat pozornost provozu a číst dvacetimetrový nápis na silnici naráz moc dobře nejde.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 15.4.2007 21:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Ukazuje to na "genialitu" autorů tohoto opatření. Podobných věcí jsou (nejen) na silnici spousty.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.4.2007 21:55 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Ridic z nehody u Nazidel nebyl profi autobusakem (mel padelane osvedceni), takze to bych jako priklad neuvadel.
    Luk avatar 15.4.2007 22:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky autobusáků
    Nejsem si jist, zda měl padělaný i řidičák. Pokud ano, není co řešit. Pokud ne, pak byl způsobilý k řízení autobusu, byť ne jako řidič z povolání. Kdyby vezl místo turistů partu svých kamarádů (ne v rámci své pracovní činnosti), byla by situace naprosto stejná.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.