abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:55 | Nová verze

    Immich byl vydán v nové verzi 3.0.0. Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:55 | IT novinky

    Společnost Juno Computers prodávající počítače s předinstalovaným Linuxem má nově v nabídce linuxový tablet Juno Tab 4 - WiFi. Na výběr je Debian, Ubuntu a Kubuntu. Předobjednat jej lze za 949 liber (26 500 korun).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:22 | Nová verze

    Podman (Pod Manager), nástroj umožňující vytvářet a provozovat kontejnery, aniž by uživatel potřeboval práva roota, byl vydán v nové major verzi 6.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Řešena je i vážná bezpečnostní chyba CVE-2026-57231.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | IT novinky

    Společnost Sony oznámila, že od ledna 2028 přestane vydávat nové hry pro PlayStation na fyzických discích. Všechny budoucí tituly budou dostupné výhradně v digitální podobě na PlayStation Store.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Google Chrome 150 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 150.0.7871.46 přináší řadu novinek. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 433 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Soudní dvůr Evropské unie potvrdil rekordní pokutu 4,125 miliardy eur (100 miliard Kč) americké technologické firmě Google ze skupiny Alphabet. Pokutu firmě v roce 2018 vyměřila Evropská komise (EK) za to, že Google podle ní zneužívá operačního systému Android k potlačení konkurence na trhu vyhledávacích služeb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 12:44 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa povolila firmě Anthropic obnovit plný přístup klientů k modelům umělé inteligence (AI) Fable 5 a Mythos 5. Ty byly nedostupné bezmála tři týdny kvůli bezpečnostním obavám vlády, třebaže americké ministerstvo obchodu minulý pátek povolilo omezený přístup k modelu Mythos 5 pro některé „důvěryhodné“ domácí organizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | Zajímavý článek

    Francúzska organizácia na ochranu spotrebiteľa, po viac než ôsmych rokoch skúmania, žaluje Epson za plánované zastarávanie tlačiarní. Súd sa začína dnes, 2. 7. 2026, vo francúzskom Nanterre.

    Vlado99 | Komentářů: 5
    včera 03:00 | Zajímavý software

    Erin Catto, autor open source 2D fyzikálního enginu Box2D (Wikipedie), představil nový 3D fyzikální engine Box3D. Engine je již používán ve hře The Legend of California.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.0.0 multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy nových filtrů na PIXLS.US.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 2039 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek



    Vložit další komentář
    3.7.2008 23:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Bohužel, stejně jako u starších verzí ale pořád blbne zobrazování (vykreslování pozadí oken apod.) po probuzení systému uspaného do paměti. Stává se to jen někdy, ale je to hodně nepříjemné. Pro intenzivnější pracovní využití notebooku je to hodně zásadní problém. A opět - letitá ikspéčka s tím žádné problémy nemají; je ostudou pro Linux, že se to dosud nepodařilo vyřešit.
    U mě se nic takového neprojevuje. (ATI)

    Jinak všechny ostatní problémy (a asi i tenhle)... Nahlásit! :-)
    Luk avatar 3.7.2008 23:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    U mě se nic takového neprojevuje. (ATI)
    To bude asi tím, že mám Intel.
    Jinak všechny ostatní problémy (a asi i tenhle)... Nahlásit!
    Až seberu sílu ;-) Včera jsem chtěl ohlásit chybu v Tortoise SVN, a když jsem se konečně zaregistroval do jejich BTS, zjistil jsem, že tam stejně nemůžu přidat hlášení (právo mají jen vyvolení). Musí se to posílat do konference. Připadá mi to padlé na hlavu (když už mají ten tracking veřejný, tak proč to do něj nemůžu strčit rovnou?).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 23:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    U toho novelího BTS můžeš bugy reportovat přímo :D
    5.7.2008 16:34 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    To mu prijde rozumne. Pokud bych uz chtel provozovat BTS, taky bych to delal tak. Pro reportovani bugu je nejlepsi email a prima komunikace s vyvojarem, BTS pak vyvojar pouziva jako jakysi verejny TODO list.
    Luk avatar 5.7.2008 17:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    To je věcí názoru. Já osobně jsem raději, když ohlašovatel vyplní v BTS potřebné informace. Pokud mi to pošle mailem, musím to tam vkládat ručně, na některé věci se doptávat na etapy atd. Víc mi vyhovuje, když je ohlašovatel přímo naveden funkcemi BTS (v mém případě Mantis) k tomu, aby zadal vše potřebné - pak se mohu mailem doptat na podrobnosti, které tam chybějí. Ušetří mi to dost času, který bych musel věnovat mailovému ping-pongu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jan Drábek avatar 4.7.2008 08:25 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Asi by se mi to podařilo rozchodit ruční editací xorg.conf, ale od toho máme v distribuci konfigurační nástroje, aby žádná editace nebyla potřeba.


    No, bohužel zrovna intel karty potřebují přidat direktivu VirtualSize (ostatní karty dost pravděpodobně ne) a nějak to v yastu nezohlednili.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    4.7.2008 10:17 WPA2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    OpenSUSE 11/KDE4 mi WPA klíč v ascii formě normálně vzalo.
    Luk avatar 4.7.2008 10:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Mně taky. Tedy se to tak tvářilo. Ale nefungovalo to a po opětovném otevření okna s klíčem tam byl v HEX formě úplně jiný, než být měl. Navíc pro WEP se jednotlivé způsoby zadávání klíče přepínají, kdežto u WPA je jen jedno textové pole a nikde nic přepínat nejde.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 10:34 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Podle nadpisu jsem čekal, že se bude zkoušel mobilní IP, překryvné bezdrátové sítě a podobné serepetičky a ono nic. Jsem hluboce zklamán ;)
    Luk avatar 4.7.2008 10:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Myslím, že nemá smysl zkoušet serepetičky (které stejně nevyužiju), když jsou problémy se základními věcmi.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 12:00 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Teda podle toho zápisu je OpenSUSE 11 asi opravdu fakt hrozné.
    4.7.2008 12:47 Jakub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Jéje, mám podobné problémy (a taky si říkám když to zvládají XP z roku 2001 proč jsou s tím takové problémy v OpenSUSE z roku 2008).
    Bluebear avatar 4.7.2008 14:25 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    když to zvládají XP z roku 2001 proč jsou s tím takové problémy v OpenSUSE z roku 2008

    Protože Windows XP znáš a ovládáš, zatímco Linux zatím ještě neznáš dost. To přijde časem - pokud se tedy nevrátíš k Windows XP :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    4.7.2008 15:02 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Myslím, že v tomhle případě to nebude tímhle. V Linuxu je (uživatelsky) síťování opravdu na bodu mrazu. Nevím jak v KDE, ale v Gnome je NetworkManager taky dost nestabilní a dělá si co chce.
    Luk avatar 4.7.2008 16:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Ostatně výchozí metodou správy sítě je i v openSUSE pořád ještě statické ovládání (bez NetworkManageru).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 16:30 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Co bych dal za to, kdyby to tak zůstalo...
    Luk avatar 4.7.2008 17:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Když to budeš chtít, tak si to tam nastavíš. Ale podle mě by jako výchozí měla být dynamická správa (NetworkManager).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 17:04 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    A podle mě mětoda ifup. Nevybereš si, 100 lidí, 100 názorů. Nehledě na to, že nechápu, co je nedynamického na kombinaci ifup + scpm.
    Luk avatar 4.7.2008 17:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    A podle mě mětoda ifup. Nevybereš si, 100 lidí, 100 názorů.
    Nejsem typický uživatel, přesto jsem rád, když se nemusím starat o věci, u kterých je starání se zbytečné.
    Nehledě na to, že nechápu, co je nedynamického na kombinaci ifup + scpm.
    Ano, dynamické to v podstatě je. Ale je to složitější na ovládání.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 17:21 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Ano, dynamické to v podstatě je. Ale je to složitější na ovládání.
    K scpm je i grafický frontend.
    4.7.2008 20:15 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    V skutocnosti je to tak, ze NM je default na notebookoch ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    Luk avatar 4.7.2008 20:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Aha, a proč byl tedy puntík v radiobuttonu u "ifup"?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 20:31 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Selhala detekce notebooku?
    Luk avatar 4.7.2008 21:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Copak já vím?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 21:16 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Skus vytvorit file /tmp/test.ycp:
    {
     import "Arch";
    
     UI::OpenDialog(`Label(sformat("Is Laptop : %1", Arch::is_laptop())));
     UI::UserInput();
     UI::CloseDialog();
    }
    
    A spustit
    yast2 /tmp/test.ycp
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    Luk avatar 4.7.2008 22:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Error while creating client module /tmp/test.ycp :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 23:04 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Musi to byt v tych {...} zatvorkach. Pripadne sa mi ozvi kludne na jabber
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    Luk avatar 5.7.2008 00:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Byla to moje chyba. Na konci jsem vynechal jednu kulatou závorku :-D Ale vrací to True, takže to notebook asi detekovalo správně.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.7.2008 07:33 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Fajn, mozes mi poslat tarball z /var/log/YaST2/* ?
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    Luk avatar 5.7.2008 13:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Pošlu (mám to připravené), ale musím vědět kam. Mailovou adresu na tebe nemám a ta jabberová nějak nefunguje (prý server nenalezen) :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.7.2008 14:10 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Poslal som ti moju mailovu adresu ako sukromnu spravu.
    Btw - divne, ten jabber by mal fungovat, nebude to zas preklep? ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    5.7.2008 14:40 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Podla logu je to zapnuty NetworkManager, takze pravidlo plati
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    4.7.2008 16:55 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    A to je druhý problém. Pro normálního smrtelníka je způsob z W XP ideální. Jsou připojeni kabelem? Fajn, z DHCP si vezmeme adresu a ostatní údaje. Kable odpojíme a jdeme do někam, kde je wifina. Fajn! Mám ji v seznamu sítí označenou pro automatické připojení. A je to. Tohle na Linuxu chybí, být schopný za běhu automaticky přecházet mezi wi-fi sítěmi a kabelovým připojením.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.7.2008 19:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Tak tohle zrovna KNetworkManager - alespoň u mě - dělá správně. Už se mi ale tolik nelíbí některé jeho jiné manýry.
    4.7.2008 20:16 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Hm, ifplugd a priority?
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    4.7.2008 16:00 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    a navic Win XP rozhodne v roce 2001 WPA nepodporovali - natoz bezchybne, ale to ze je NetworkManager (zatim!) celkem zabugovany je fakt
    Luk avatar 4.7.2008 16:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    a navic Win XP rozhodne v roce 2001 WPA nepodporovali
    To je sice pravda, ale myslím, že SP1 už podporu obsahoval.
    ze je NetworkManager (zatim!) celkem zabugovany je fakt
    Problém je už to, že i samotný vznik NM byl pořádně opožděný.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 4.7.2008 16:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    To nic nemění například na faktu, že pokud se nelze připojit k WiFi AP, měl by to systém dát najevo trochu lépe než jen tím, že je zašedlá ikona sítě.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.7.2008 15:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    NetworkManager je obecně šmejd. To si žije ve svém nějakém zvláštním světě...
    4.7.2008 15:12 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Souhlasím.
    5.7.2008 10:51 pingwin | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Asi by bylo nejlepsi kdyby lidi v SUSE naprogramovali neco na zpusob centra spravy site, ktera je v Mandrive. A vys... se na NM. Je to asi nejvetsi bolistka vsech distribuci ktere NM pouzivaji.
    5.7.2008 10:57 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    A YaST snad nemá síťový modul, nebo co?
    5.7.2008 11:09 pingwin | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Podle me neni dobre zintegrovany se zbytkem systemu, tim myslim treba ikonu v system tray v Gnome/Kde pro rychly vyber wifi siti. Je pravda ze jsem naposled wifi nastavoval na NB na opensuse 10.2...
    5.7.2008 11:36 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Ehm, nebol to network-manager-gnome-plugin? ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.