abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    23.4. 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    23.4. 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 722 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    openSUSE 11 - mobility test

    3.7.2008 23:38 | Přečteno: 1347× | Software

    V minulých dnech jsem psal o zkušenostech s distribucí openSUSE 11 nainstalovanou na desktop formou aktualizace z verze 10.3. Na notebook jsem instaloval "načisto". Jak to dopadlo?

    Zatímco na stolním počítači jsem openSUSE 11 instaloval jako aktualizaci předchozí verze, na notebook (IBM ThinkPad R51) putovala distribuci v podobě čisté instalace, bez uchování jakýchkoli souborů z dřívějška (data jsem měl samozřejmě přemístěná jinam). Cílem bylo zjistit, jak si nová verze distribuce poradí s notebookovým prostředím a s nároky, které na ni budu klást.

    Samotná instalace proběhla naprosto hladce. Boot z DVD, nastavení všech potřebných parametrů (hlavně balíků softwaru) a spuštění vlastní instalace. Ta proběhla za zhruba 20-25 minut, šlo o přibližně 2,5 GB instalovaných dat. Této fázi se nedá nic vytknout.

    Po instalaci a nabootování nového systému mě příjemně překvapilo, že jsou písma tak velká, jak mají být. V případě aktualizace (přes 10.3) byl výskyt "blech" zřejmě způsoben něčím ze staré verze, jinak si to nedovedu vysvětlit. Takže nyní stačilo jen odstranit obludu ze systémové nabídky a systém byl připraven k práci.

    Vlastně ještě ne. Ještě je potřeba rozchodit bezdrátovou síť. Ale ouha! KNetworkManager tvořil zřejmě někdo, kdo utrpěl menší úder o futro, případně ránu gumovou palicí určenou na omráčení prasete při zabíjačce. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit, že lze klíč WPA zadávat pouze v hexadecimální formě. Kdo má tu hromadu číslic opisovat? Pokud si dobře vzpomínám, tak v KDE 3.5 šel klíč zadat více způsoby, podobně jako jde u protokolu WEP - v KDE 4 však zjevně nikoliv (u WPA). Mohl jsem sice najít ethernetový kabel, dočasně se připojit drátově a klíč překopírovat přímo z obrazovky WiFi AP. Nakonec ale zvítězila metoda "otrok", čili opsání číslic z obrazovky, což jsem vykonal se skřípěním zubů, ale kupodivu bezchybně.

    Síť však ani potom nechtěla naskočit (rozběhla se až po restartu, nevím proč). To ale není nejhorší. Nejhorší je, že jsem se nikde nedozvěděl, co kde selhalo. KNetworkManager se tvářil, že se něco děje, a pak ikona zešedla. Toť vše - žádná zpráva, žádné informace. Proboha, to je takový problém udělat ovládání sítě aspoň na té úrovni, na jaké je ve Windows XP z doby před 7 lety?

    Síť tedy běží, přišel čas (ještě před aktualizací softwaru) přidat si oblíbené repozitáře. Vyberu z nabídky spuštění Yastu .... a nic. Nenaskočí. Zkusím to z příkazové řádky. Yast naběhne, ale textově (přes ncurses). A v konzoli svítí hláška, že není nainstalován Qt front-end. Proč to? Proč se nenainstaloval, když se instalovalo prostředí KDE, ke kterému tento front-end logicky patří? No, to je taková drobná muška, kterou lze vcelku snadno spravit.

    K notebooku nedílně patří uspávání a probouzení. Jak uspávání do paměti, tak na disk. Oba druhy při zkoušení fungovaly spolehlivě, dokonce po probuzení vždy naskočila bezdrátová síť, což u verze 10.3 nebylo (musela se pokaždé aktivovat ručně). Bohužel, stejně jako u starších verzí ale pořád blbne zobrazování (vykreslování pozadí oken apod.) po probuzení systému uspaného do paměti. Stává se to jen někdy, ale je to hodně nepříjemné. Pro intenzivnější pracovní využití notebooku je to hodně zásadní problém. A opět - letitá ikspéčka s tím žádné problémy nemají; je ostudou pro Linux, že se to dosud nepodařilo vyřešit.

    Další problémy se objevily při pokusu připojit externí monitor. Ve Windows je to tak, že se zobrazování ovládá aplikací od IBM, kde lze přepínat různé režimy, jak předdefinované, tak uživatelské. Pokusil jsem se dosáhnout dostatečně rozumné funkce nastavováním přes SAX, ale pohořel jsem.

    Nepodařilo se mi donutit X server, aby aspoň zobrazoval na ten externí monitor v jeho nativním rozlišení (1280x1024), přestože test zobrazení fungoval. Úplně stejně selhal i pokus správně zobrazovat na oba monitory vedle sebe, přestože i zde bylo testovací zobrazení v pořádku. Je to opět dost zásadní problém - dlužno ale dodat, že u předchozí verze openSUSE jsem se o toto vůbec nepokoušel. V každém případě by bylo zatraceně dobré kdyby to fungovalo. Asi by se mi to podařilo rozchodit ruční editací xorg.conf, ale od toho máme v distribuci konfigurační nástroje, aby žádná editace nebyla potřeba.

    Nezkoušel jsem BlueTooth, nezkoušel jsem klasický modem, nezkoušel jsem infraport a některé další věci. Asi by to fungovalo, ale v tuto chvíli to prostě nepotřebuji. Co se mi naopak povedlo (a mám z toho velkou radost), byla aktivace přepínání klávesnice stejnou klávesovou zkratkou, jakou se to dělá ve Windows (levý Alt + levý Shift). Muset přemýšlet, ve kterém systému zrovna jsem a jak tedy přepínat klávesnice, je mimořádně otravné. O aktivaci tohoto přepínání se pokouším dlouhá léta a teprve nyní to bylo úspěšné (dříve se to tvářilo, že to jde, ale nikdy to nefungovalo).

    Celkově mám tedy z openSUSE 11 smíšené pocity. Spousta věcí je tam dobrých, ale na druhou stranu je také hodně toho, co nefunguje, jak by mělo a co dost komplikuje používání distribuce na notebooku. Musím tedy pochválit vývojáře aplikací i tvůrce distribuce, ale současně také připomenout, že je stále co dohánět. A někdy je to zpoždění zatraceně velké.

           

    Hodnocení: 90 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.7.2008 23:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Bohužel, stejně jako u starších verzí ale pořád blbne zobrazování (vykreslování pozadí oken apod.) po probuzení systému uspaného do paměti. Stává se to jen někdy, ale je to hodně nepříjemné. Pro intenzivnější pracovní využití notebooku je to hodně zásadní problém. A opět - letitá ikspéčka s tím žádné problémy nemají; je ostudou pro Linux, že se to dosud nepodařilo vyřešit.
    U mě se nic takového neprojevuje. (ATI)

    Jinak všechny ostatní problémy (a asi i tenhle)... Nahlásit! :-)
    Luk avatar 3.7.2008 23:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    U mě se nic takového neprojevuje. (ATI)
    To bude asi tím, že mám Intel.
    Jinak všechny ostatní problémy (a asi i tenhle)... Nahlásit!
    Až seberu sílu ;-) Včera jsem chtěl ohlásit chybu v Tortoise SVN, a když jsem se konečně zaregistroval do jejich BTS, zjistil jsem, že tam stejně nemůžu přidat hlášení (právo mají jen vyvolení). Musí se to posílat do konference. Připadá mi to padlé na hlavu (když už mají ten tracking veřejný, tak proč to do něj nemůžu strčit rovnou?).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 23:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    U toho novelího BTS můžeš bugy reportovat přímo :D
    5.7.2008 16:34 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    To mu prijde rozumne. Pokud bych uz chtel provozovat BTS, taky bych to delal tak. Pro reportovani bugu je nejlepsi email a prima komunikace s vyvojarem, BTS pak vyvojar pouziva jako jakysi verejny TODO list.
    Luk avatar 5.7.2008 17:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    To je věcí názoru. Já osobně jsem raději, když ohlašovatel vyplní v BTS potřebné informace. Pokud mi to pošle mailem, musím to tam vkládat ručně, na některé věci se doptávat na etapy atd. Víc mi vyhovuje, když je ohlašovatel přímo naveden funkcemi BTS (v mém případě Mantis) k tomu, aby zadal vše potřebné - pak se mohu mailem doptat na podrobnosti, které tam chybějí. Ušetří mi to dost času, který bych musel věnovat mailovému ping-pongu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jan Drábek avatar 4.7.2008 08:25 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Asi by se mi to podařilo rozchodit ruční editací xorg.conf, ale od toho máme v distribuci konfigurační nástroje, aby žádná editace nebyla potřeba.


    No, bohužel zrovna intel karty potřebují přidat direktivu VirtualSize (ostatní karty dost pravděpodobně ne) a nějak to v yastu nezohlednili.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    4.7.2008 10:17 WPA2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    OpenSUSE 11/KDE4 mi WPA klíč v ascii formě normálně vzalo.
    Luk avatar 4.7.2008 10:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Mně taky. Tedy se to tak tvářilo. Ale nefungovalo to a po opětovném otevření okna s klíčem tam byl v HEX formě úplně jiný, než být měl. Navíc pro WEP se jednotlivé způsoby zadávání klíče přepínají, kdežto u WPA je jen jedno textové pole a nikde nic přepínat nejde.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 10:34 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Podle nadpisu jsem čekal, že se bude zkoušel mobilní IP, překryvné bezdrátové sítě a podobné serepetičky a ono nic. Jsem hluboce zklamán ;)
    Luk avatar 4.7.2008 10:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Myslím, že nemá smysl zkoušet serepetičky (které stejně nevyužiju), když jsou problémy se základními věcmi.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 12:00 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Teda podle toho zápisu je OpenSUSE 11 asi opravdu fakt hrozné.
    4.7.2008 12:47 Jakub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Jéje, mám podobné problémy (a taky si říkám když to zvládají XP z roku 2001 proč jsou s tím takové problémy v OpenSUSE z roku 2008).
    Bluebear avatar 4.7.2008 14:25 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    když to zvládají XP z roku 2001 proč jsou s tím takové problémy v OpenSUSE z roku 2008

    Protože Windows XP znáš a ovládáš, zatímco Linux zatím ještě neznáš dost. To přijde časem - pokud se tedy nevrátíš k Windows XP :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    4.7.2008 15:02 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Myslím, že v tomhle případě to nebude tímhle. V Linuxu je (uživatelsky) síťování opravdu na bodu mrazu. Nevím jak v KDE, ale v Gnome je NetworkManager taky dost nestabilní a dělá si co chce.
    Luk avatar 4.7.2008 16:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Ostatně výchozí metodou správy sítě je i v openSUSE pořád ještě statické ovládání (bez NetworkManageru).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 16:30 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Co bych dal za to, kdyby to tak zůstalo...
    Luk avatar 4.7.2008 17:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Když to budeš chtít, tak si to tam nastavíš. Ale podle mě by jako výchozí měla být dynamická správa (NetworkManager).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 17:04 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    A podle mě mětoda ifup. Nevybereš si, 100 lidí, 100 názorů. Nehledě na to, že nechápu, co je nedynamického na kombinaci ifup + scpm.
    Luk avatar 4.7.2008 17:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    A podle mě mětoda ifup. Nevybereš si, 100 lidí, 100 názorů.
    Nejsem typický uživatel, přesto jsem rád, když se nemusím starat o věci, u kterých je starání se zbytečné.
    Nehledě na to, že nechápu, co je nedynamického na kombinaci ifup + scpm.
    Ano, dynamické to v podstatě je. Ale je to složitější na ovládání.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 17:21 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Ano, dynamické to v podstatě je. Ale je to složitější na ovládání.
    K scpm je i grafický frontend.
    4.7.2008 20:15 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    V skutocnosti je to tak, ze NM je default na notebookoch ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    Luk avatar 4.7.2008 20:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Aha, a proč byl tedy puntík v radiobuttonu u "ifup"?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 20:31 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Selhala detekce notebooku?
    Luk avatar 4.7.2008 21:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Copak já vím?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 21:16 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Skus vytvorit file /tmp/test.ycp:
    {
     import "Arch";
    
     UI::OpenDialog(`Label(sformat("Is Laptop : %1", Arch::is_laptop())));
     UI::UserInput();
     UI::CloseDialog();
    }
    
    A spustit
    yast2 /tmp/test.ycp
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    Luk avatar 4.7.2008 22:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Error while creating client module /tmp/test.ycp :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 23:04 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Musi to byt v tych {...} zatvorkach. Pripadne sa mi ozvi kludne na jabber
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    Luk avatar 5.7.2008 00:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Byla to moje chyba. Na konci jsem vynechal jednu kulatou závorku :-D Ale vrací to True, takže to notebook asi detekovalo správně.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.7.2008 07:33 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Fajn, mozes mi poslat tarball z /var/log/YaST2/* ?
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    Luk avatar 5.7.2008 13:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Pošlu (mám to připravené), ale musím vědět kam. Mailovou adresu na tebe nemám a ta jabberová nějak nefunguje (prý server nenalezen) :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.7.2008 14:10 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Poslal som ti moju mailovu adresu ako sukromnu spravu.
    Btw - divne, ten jabber by mal fungovat, nebude to zas preklep? ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    5.7.2008 14:40 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Podla logu je to zapnuty NetworkManager, takze pravidlo plati
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    4.7.2008 16:55 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    A to je druhý problém. Pro normálního smrtelníka je způsob z W XP ideální. Jsou připojeni kabelem? Fajn, z DHCP si vezmeme adresu a ostatní údaje. Kable odpojíme a jdeme do někam, kde je wifina. Fajn! Mám ji v seznamu sítí označenou pro automatické připojení. A je to. Tohle na Linuxu chybí, být schopný za běhu automaticky přecházet mezi wi-fi sítěmi a kabelovým připojením.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.7.2008 19:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Tak tohle zrovna KNetworkManager - alespoň u mě - dělá správně. Už se mi ale tolik nelíbí některé jeho jiné manýry.
    4.7.2008 20:16 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Hm, ifplugd a priority?
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    4.7.2008 16:00 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    a navic Win XP rozhodne v roce 2001 WPA nepodporovali - natoz bezchybne, ale to ze je NetworkManager (zatim!) celkem zabugovany je fakt
    Luk avatar 4.7.2008 16:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    a navic Win XP rozhodne v roce 2001 WPA nepodporovali
    To je sice pravda, ale myslím, že SP1 už podporu obsahoval.
    ze je NetworkManager (zatim!) celkem zabugovany je fakt
    Problém je už to, že i samotný vznik NM byl pořádně opožděný.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 4.7.2008 16:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    To nic nemění například na faktu, že pokud se nelze připojit k WiFi AP, měl by to systém dát najevo trochu lépe než jen tím, že je zašedlá ikona sítě.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.7.2008 15:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    NetworkManager je obecně šmejd. To si žije ve svém nějakém zvláštním světě...
    4.7.2008 15:12 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Souhlasím.
    5.7.2008 10:51 pingwin | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Asi by bylo nejlepsi kdyby lidi v SUSE naprogramovali neco na zpusob centra spravy site, ktera je v Mandrive. A vys... se na NM. Je to asi nejvetsi bolistka vsech distribuci ktere NM pouzivaji.
    5.7.2008 10:57 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    A YaST snad nemá síťový modul, nebo co?
    5.7.2008 11:09 pingwin | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Podle me neni dobre zintegrovany se zbytkem systemu, tim myslim treba ikonu v system tray v Gnome/Kde pro rychly vyber wifi siti. Je pravda ze jsem naposled wifi nastavoval na NB na opensuse 10.2...
    5.7.2008 11:36 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11 - mobility test
    Ehm, nebol to network-manager-gnome-plugin? ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.