abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 19:33 | Nová verze

Bylo vydáno Ubuntu 20.04.1 LTS, tj. první opravné vydání Ubuntu 20.04 LTS s kódovým názvem Focal Fossa. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v přehledu změn. Součástí oznámení je infografika Ubuntu od 2004 do 20.04 LTS (png).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:00 | Pozvánky

MojeFedora.cz upozorňuje na letošní Flock aneb letošní online konferenci zaměřenou na přispěvatele do Fedory. Konference probíhá od zítra 7. srpna do neděle 9. srpna, viz program.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Nová verze

Po půl roce od vydání verze 2.31 byla vydána verze 2.32 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 09:33 | IT novinky

Dnes končí bezpečnostní konference Black Hat USA 2020 (Twitter) a začíná bezpečnostní konference DEF CON 28 (Twitter). Kvůli onemocnění COVID-19 ne v Las Vegas, ale pouze virtuálně. Na konferenci DEF CON naplánované přednášky jsou již k dispozici na DEF CON Media Serveru a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 07:33 | Nová verze

Po více než pěti letech byla vydána nová verze 1.7 multiplatformního grafického editoru Pinta (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:33 | Komunita

V září loňského roku Richard Stallman rezignoval na funkci prezidenta Free Software Foundation (FSF). Včera byl zvolen nový prezident. Je jím Geoffrey Knauth (Twitter).

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
5.8. 18:11 | Nová verze

Mozilla na svém blogu informuje o Enhanced Tracking Protection (ETP) 2.0 aneb nové verzi rozšířené ochrany proti sledování ve Firefoxu. Nová verze chrání také před technikou redirect tracking a každých 24 hodin smaže sledovací cookies. Podrobněji na blogu věnovaném bezpečnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
5.8. 14:33 | Nová verze

The Document Foundation oznámila na svém blogu vydání nové verze 7.0 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs) nebo také na Youtube a PeerTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
5.8. 13:33 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 3.2 (3.2.1967.41) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze vylepšený obraz v obraze. Nejnovější Vivaldi je postaven na Chromiu 84.0.4147.108.

Ladislav Hagara | Komentářů: 25
5.8. 01:11 | Nová verze

Wayfire, kompozitní správce oken inspirovaný Compizem běžící nad Waylandem, byl vydán ve verzi 0.5.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Dokážete si představit, že by váš hlavní počítač (desktop, notebook) byl v současné době založen na architektuře jiné než x86 (x86_64)? Například ARM, POWER, RISC-V,…
 (9%)
 (12%)
 (57%)
 (16%)
 (5%)
Celkem 164 hlasů
 Komentářů: 12, poslední včera 15:14
Rozcestník
Štítky: není přiřazen žádný štítek


Vložit další komentář
Dalibor Smolík avatar 9.4.2009 12:29 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Nějak si nedovedu představit, jak někdo (třeba v práci) dostane ban, přičemž ve vnitřní síti jede dalších sto počítačů přes jednu veřejnou IP .. To zarazí všechny ostatní stroje? S tím by mohl být právní problém ..

Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Luk avatar 9.4.2009 12:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
To se řešit nebude. Prostě celá firma dostane banána a hotovo. Padni komu padni. Pořádek musí být, protože tak je to správné.
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
Grunt avatar 9.4.2009 12:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Ještě bych dodal, že ten špionážní software bude jen pro jistý operační systém, takže uživatelé otevřených variant mají smůlu ale u případného soudního sporu se nebudou moci vlastně ani ničím bránit. Takže teprve teď se z GNU/Linuxu ve Francii stává opravdový underground.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Luk avatar 9.4.2009 12:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Jen nevím, jak to chtějí udělat s těmi linuxovými stanice, které má například francouzské četnictvo. Že by měli četníci výjimku? Nebo přejdou zpět na Windows? Anebo budou mít prachsprostě smůlu?
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
9.4.2009 12:51 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Cetnici to musi hlidat tudiz budou rovnejsi ;-)
Grunt avatar 9.4.2009 13:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Nemám nejmenší tušení. Něco jsem našel zde, ale vzhledem k tomu, že neumím Francouzsky moc ani nevím co přesně hledat(klidně bych si ten prográmek stáhl).

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Honza Balák avatar 9.4.2009 12:38 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Jestlipak k tomu backdooru budou zdrojáky, abysme to mohli zkompilovat i v Unix-like systémech... :-D Jinak je to docela síla.
<null>
Luk avatar 9.4.2009 12:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Jestlipak k tomu backdooru budou zdrojáky
Samozřejmě, že ne.
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
9.4.2009 12:53 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Jinak je to docela síla.

Je, ale nekomu se to i libi.
9.4.2009 12:50 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Ten sledovaci program je fajn,. To si ho nainstalujete do virtualnich Windows, v kterych nebudete nic delat a soubezne v realnem OS si vesele delate co chcete :-)
Luk avatar 9.4.2009 13:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Podobně by to šlo i mít dva fyzické počítače, na jednom špiona s Windows, na druhém Linux. Jenže je otázka, jaké budou konkrétní požadavky. Třeba to bude tak, že ten špion bude jen vytvářet tunel na vzdálený proxy server, kde se to teprve bude analyzovat. Čili všechno bude muset jít přes něj, přes jeho virtuální síťové rozhraní, které bude navíc řádným způsobem zkriplené (např. tak, aby ho mohly využívat jen předem určené aplikace).
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
9.4.2009 13:11 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Tak az na takto zkriplene pripojeni jsem se neodvazil ani pomyslet :-)
Luk avatar 9.4.2009 13:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Ono by stačilo kriplení ve stylu Eurotelu z léta 2003. Pro ty, kdo nevědí: ET "optimalizoval" GPRS připojení tím, že obrázky z webů ukládal na své proxy servery a v HTML kódu stránek pak měnil URL obrázků tak, aby se odkazovalo na ty servery ET. Výsledkem bylo, že spousta webů přestala fungovat, zobrazovaly se nesprávné obrázky atd. Dokonce to kurvilo i HTML kód odesílaný přes formuláře. Po silné nátlaku zákazníků to bylo nakonec asi po měsíci zrušeno, později ČTÚ navíc Eurotelu uložil pokutu.
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
9.4.2009 13:30 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Jo jo, jenze dneska uz se sitova neutralita moc nenosi, takze kdovi jak by rozhodl CTU dnes.
9.4.2009 13:16 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
kdo ani po druhém varování nepřestane s činností, která sice může být porušováním autorských práv, ale obecně nemusí - nebude na tom záležet, o vině se nebude rozhodovat u soudu.

Kdo o tom tedy bude rozhodovat?

Algi avatar 9.4.2009 13:21 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Sousedé :-)
I'm a firestarter, twisted firestarter...
9.4.2009 13:24 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Organizace zastupujici prava u nas napr OSA. Ta posle dopis ISP, ze IP z jeho rozsahu "zlobi" tak at kouka varovat uzivatele a v dalsim dopise uz bude rovnou prikaz k blokovani. Hnus.
Luk avatar 9.4.2009 13:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Podle toho, co vím, tak bude rozhodovat ISP na základě podnětů od vykonavatelů autorských práv (typicky vydavatelů hudby a filmů, od softwarových firem apod.).
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
JiK avatar 9.4.2009 15:34 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
normalka, proste si ta nejaka privatni mafie zaridi, ze pro ni stat bude nejen vybirat vypalne (ruzne autorske poplatky a pod.) ale i za ni svym jmenem trestat. Soudit vsak bude sama. Nic noveho, mafie takto efektivne funguji odjakziva.
Grunt avatar 9.4.2009 13:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

HADOPI - Haute Autorité pour la diffusion et la protection des œuvres sur Internet tedy jestli mi to translate dobře přeložil, tak jakýsi Vysoký úřad pro šíření děl a ochranu na internetu

Viz. citace z výše zmíněného článku:

Převážná část návrhu zákona je vytvořit nový správní orgán - tedy Hadopi 2 -, který se bude snažit provést hromadné zákrokem na základě počítačových záznamů.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 9.4.2009 13:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Jen tak pro zajímavost, když jsem tady na ABC hledal nějaké starší zprávičky toho tématu týkající se, tak jsem narazil na jednu u jejíhož nadpisu jsem se jemně pousmál:

Francie má očividně s Čínou velmi

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 9.4.2009 13:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Tady o tom orgánu(nebo co to vlastně je) více a částečně přeloženo do anglického jazyka.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Luk avatar 9.4.2009 14:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Pěkné, ale neví někdo, co přesně znamenají tyto pojmy?
  • the professional organs of defense constituted in accordance with law - profesní sdružení odpovídající našim kolektivním správcům (OSA/Intergram/Dilia/OOA-S/Gestor)?
  • the collecting societies - sběratelské společnosti?
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
Grunt avatar 9.4.2009 14:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
the collecting societies

Nebude to toto?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Luk avatar 9.4.2009 14:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Jako že toto jsou ti kolektivní správci autorských práv? A co je tedy to první? Nebude to něco jako nějaké "komory", "svazy" nebo "federace", řekněme "svaz vydavatelů hudby"?
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
Grunt avatar 9.4.2009 14:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
A co je tedy to první?

Těžko říct. V listu nikde nevidím staré známe(OSA,RIAA,…), takže buď existuje více typů těchto sdružení či co to je a nebo(a to spíš) jsou tím myšleny právě ty správní orgány jako výše zmiňované HADOPI.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
9.4.2009 15:03 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Dokázal bych si představit, že by mohly existovat dva typy organizací. Jednak klasický kolektivní správce autorských práv zabývajícím se vybíráním, správou a distribucí poplatků za použití děl jeho členů, jednak organizace zaměřená na pronásledování těch, kdo díla používají nelegálně. V praxi to asi bude většinou spojeno v jednom.
Grunt avatar 9.4.2009 15:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

On v tom očividně bude ještě větší bordel.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 9.4.2009 15:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Abych pravdu řekl, tak se v tom pěkně začínám ztrácet, jelikož francouzsky neumím ani pípnout, ale ty pojmy vypadají tak nějak podobně:

les organismes de défense professionnelle régulièrement constitués

Haute Autorité pour la diffusion et la protection des œuvres sur Internet

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
kotyz avatar 9.4.2009 14:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Vyberci vypalnyho ;-)
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
10.4.2009 17:20 maertien | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
The collecting societies muze byt i ve vyznamu jakoby inkasujici spolecnosti. Ze by paskvil typu OSA??? :-)
Luk avatar 10.4.2009 17:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Asi jo...
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
9.4.2009 13:19 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Podle aktuálního průzkumu veřejného mínění mezi francouzskými surfaři je 60 procent uživatelů spíše proti zákonu, 42 procent se pak staví ostře proti.

Takže dohromady je proti 102 procent… :-)

Mimochodem, jsem zvědav, jak dlouho bude trvat, než se objeví nějaký červík, který (kromě množení) bude na napadených počítačích stahovat stránky ze zakázaných adres.

carnero avatar 9.4.2009 13:40 carnero | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu


Nedivím se, já bych proti hlasoval také klidně dvakrát :)

Grunt avatar 9.4.2009 13:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Ale jak tak čtu, tak jinde to také není o moc slavnější.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
belisarivs avatar 9.4.2009 14:13 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Nekde jsem slysel/cetl zajimavy nazor.

A to ten, ze Frantici jsou taci bordelari, ze dosazeni implementace takovehoto zakona v praxi ma beztak malou sanci.

IRC is just multiplayer notepad.
9.4.2009 14:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
To je ale ještě horší alternativa - že se to všeobecně bude ignorovat, ale použije se to jako klacek na toho, kdo je z nějakých důvodů nepohodlný.
Grunt avatar 9.4.2009 14:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Jak tak čtu dál(a ještě teda i v případě, že to dobře chápu), tak to asi opravdu nebude mít moc daleko od popravy nepohodlných:

Troisième point de crispation, la future loi va donner à la Hadopi, autorité purement administrative, des pouvoirs judiciaires. Pourtant, constitutionnellement, l'autorité judiciaire est la seule apte à instruire et juger en matière pénale. ­Actuellement, les pirates qui téléchargent illégalement risquent jusqu'à 300 000 euros d'amende et trois ans de prison.
Třetí místo napětí, navrhovaný zákon umožní Hadopi úřad čistě správní, soudní pravomoci. Nicméně, v souladu s ústavou, soudní orgán je pouze v moci zkoumat a rozhodování trestních věcech. V současné době, piráti, kteří ilegálně stahovat jsou až 300 000 eur pokuty a tři roky ve vězení.

BTW, neumí někdo dobře francouzsky? Fakt by mě docela zajímalo co to tam je přesně napsané.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
kotyz avatar 9.4.2009 14:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Aspon budou moct zase jednou stavkovat za dobrou vec ...
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
belisarivs avatar 9.4.2009 15:32 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Frantici? To jo. Ti stavkuji jenom pokud jde o jejich pohodli a socialni davky.

Uz Vychodorimsti generalove o Francich psali jako o pohodlnych (tusim i ve Strategikonu). Ze kdyz Frankove pritahli s vojskem, stacilo je vylakat do horskeho terenu. Tam jim chybelo dobre jidlo, vino a pohodli a po par dnech se rozesli domu.

IRC is just multiplayer notepad.
9.4.2009 15:38 Radek Podgorny | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Aktualizováno: Senátoři nakonec po několikahodinovém jednání odmítli návrh kontroverzního zákona.
Luk avatar 9.4.2009 16:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Jen dobře. Pak ale nechápu, odkud předtím Živě čerpalo. Tu informaci o schválení jsem měl odtamtud.
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
Luk avatar 9.4.2009 16:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Už jsem upravil blogový článek. V diskusi pod původním článkem na Živě vysvětluje, jak došlo k tomu zmatku - zřejmě to bylo takhle leckde.
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
9.4.2009 15:41 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Tak na Slashdotu pisou: 'French Assembly Rejects Three Strikes Bill.' Tusite nekdo, jak to je?

9.4.2009 15:52 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Jo, tak uz to opravili i na idnes. A zrejme to senat opravdu zamitl.

Grunt avatar 9.4.2009 15:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Přijetí shromážděním měla být prý jen formalita, ale jak to vypadá, tak alespoň někdo. Jinak:

Odmítnutím návrhu zákona ale kauza nekončí, navrhovatelé pracují na jeho úpravě.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
JiK avatar 9.4.2009 16:05 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
pohoda, to je v socialismu normalni, je to jako Euroustava/Lisabonska smouva, budou hlasovat tak hlouho dokud to neschvali. Prinejhorsim dostanou listky, kde bude jen ANO. Urednik preci vi lip, co je pro nas dobre!
9.4.2009 16:10 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

> pohoda, to je v socialismu normalni,

No, to je snad normalni v kazde demokracii, ze kdyz parlament (ci senat) neco neschvali, tak to navrhovatel muze podat (po pripadnem prepracovani) znova.

Luk avatar 9.4.2009 16:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Asi to opravdu odmítli. Měl jsem mylné informace čerpané ze Živě.cz.
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
JiK avatar 9.4.2009 15:49 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Zbývá jen doufat, že taková aktivita nepřeroste do celoevropských měřítek.
Cha, cha, chaaaa, cha. Se mi zda, Luku, ze podcenujes bruselske komisare, vzdyt oni jasne rekli, ze v "modernim a kreativnim" pristupu k lidskym pravum cinske komisare dozenou nebo predezenou jiz pristi europetiletku...a necekejte, ze se bude nekdo bourit, protestovat, stavkovat nebo tak, proc, oni si pujci v Asii dalsi penize, krom srotovneho zavedou jeste odstrelne na domy, mobilne na telefony a pivne (kdyz predvedes, ze jsi vychlastal predchozi pivo, dostanes slevu 25% na dalsi) a vsichni budou drzet huby....Evropani nechteji svobodu, jen pohodli. Fungovalo to za Hitlera, bude to fungovat v kazdem socialismu.

A doufam, ze az to bude jako evropska norma, bude to odpojovani nepohodlnych uzivatelu (tech, co koukaji i na ideodiverzni stranky mimo whitelist) zavazne i pro vsechny clenske staty, nechceme preci aby o tom zbytecne a zdlouhave rozhodovali nejaci primitivni poslanci a senatori ve svazovych republikach, kdyz uz o tom rozhodlo nacalstvo v Bruseli, ne?

Grunt avatar 9.4.2009 16:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Cha, cha JiKu. Na tebe jsem se už připravoval:

Le Parlement Européen a, de son côté, voté le 10 avril dernier une résolution qui "invite la Commission et les États membres à éviter de prendre des mesures qui entrent en contradiction avec les libertés civiques et les droits de l'Homme et avec les principes de proportionnalité, d'efficacité et de dissuasion, telles que l'interruption de l'accès à l'Internet."
V Evropském parlamentu se rovněž hlasovat 10. dubna rezoluci, jež "vyzývá Komisi a členské státy, aby nedocházelo k přijímání opatření, která jsou v rozporu s občanskými svobodami a lidskými právy a zásadami proporcionality, účinnosti a zastrašování, jako je například přerušení přístupu na internet.

Viz. více.

Selon l'un des conseillers de Christine Albanel, "la future loi s'appuie sur les réussites qui ont déjà été constatées aux Etats-Unis et en Grande-Bretagne (...) Dans ces pays, une grande majorité des pirates arrêtent les téléchargements illégaux après deux ou trois avertissements
Podle poradce Christine Albanel, že budoucí zákon je založen na úspěších, které již byly zaznamenány ve Spojených státech av Británii (...) V těchto zemích, že velká většina zastavit piráty nelegálním stahováním po dvou nebo třech varování.

Viz. zdroj obou citací.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
JiK avatar 9.4.2009 16:23 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
proboha, cim argumentujes, ze v parlamentu se bude (v budoucnu) mozna hlasovat o rezoluci (prani) ze "by se nemela potlacovat" lidska prava? takovych rezoluci mas deset do tuctu, i kdyby o ni hlasovali a i kdyby ji nahodou schvalili, nema ani vahu papiru na kterem je natistena. Dulezite je, jak budou potom eurokrati hlasovat o samotnem zakazu, hadam, ze stejne jako o zakazu zarovek, plazmovych televizi a jineho kapitalistickeho pozlatka...
Grunt avatar 9.4.2009 16:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Ono to takto vytržené z kontextu a okryplené o GT moc nejde vidět. Když tak klikni na zdroj:

Kdo je proti?

Odpůrci mnoho sdružení uživatelů, pro občany, a francouzské poslanci, advokáti ...V SVM Magazine rovněž zahájila online petici proti němu.

V Evropském parlamentu se rovněž hlasovat 10. dubna rezoluci, jež "vyzývá Komisi a členské státy, aby nedocházelo k přijímání opatření, která jsou v rozporu s občanskými svobodami a lidskými právy a zásadami proporcionality, účinnosti a zastrašování, jako je například přerušení přístupu na internet.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
9.4.2009 16:14 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

A kdo uspesne protestoval proti softwarovym patentum, hm? Americane?

JiK avatar 9.4.2009 16:29 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
A kdo uspesne protestoval proti softwarovym patentum, hm?
nevim, o softwarove patenty se moc nezajimam, nijak mne neomezuji, predpokladam vsak, ze proti nim protestovali hlavne ti, kteri chteji bez placeni pouzivat cizi objevy, bez toho aby zaplatili tem, kdo je patentovali?
9.4.2009 17:03 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Než vypustíš z huby takovuhle kravinu, tak si o softwarových patentech něco nastuduj.

Softwarové patenty nejsou vůbec o nějakých objevech a placení za jejich používání, ale o tom, kdo patentuje víc hovadin, aby mohl ostatní držet v šachu. Víš například, že tlačítko "koupit" na webových stránkách internetového obchodu, je softwarový patent?

Co se softwaru týče, patentováno je v podstatě všechno, každý má svůj podíl, takže velcí se nechávají na pokoji, protože když ty na nás vytáhneš svoje patenty, tak my se budeme bránit svými. Malé firmy se ovšem nechají snadno likvidovat, protože narozdíl od velké firmy nemají na právníky a soudní spory, ve kterých by byl patent zrušen.

Holt se ti to nebude líbit, ale zrovna tohle je oblast, kde v Evropě mají rozum a v Emerice ne.
Quando omni flunkus moritati
JiK avatar 9.4.2009 17:38 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Softwarové patenty nejsou vůbec o nějakých objevech a placení za jejich používání, ale o tom, kdo patentuje víc hovadin,
Kdyz jsou to jen hovadiny, proc sis to tedy nepatentoval prvni?
Co se softwaru týče, patentováno je v podstatě všechno, každý má svůj podíl, takže velcí se nechávají na pokoji
Pokud se nechavaji napokoji, proc te to znepokojuje? Patent je pouze poukaz na sanci soudit se u soudu dane zeme, mas-li pocit, ze tve pravo nekdo porusuje, nic vic a nic min. Je na tobe abys to dokazal, je na tobe abys vycislil skody a abys presvedcil soud ci porotu. Zalovana strana muze snadno dokazat, ze ta ktera vec je obecna nebo znama jiz predtim, zejmena je-li to pravda. Patentove pravo je mekke a velmi tezko vymahatelne, i proto je smerovano vic penez do vyzkumu a vyvoje v USA a Japonsku, kde mas aspon trochu lepsi sanci ochranit si vysledek svych investic (sve Intelectual Property). Vzhledem k tomu, ze jsem vedec, produktem me prace jsou obcas i patenty (zadari-li se) vim jak tezke je ziskat je, pouzit je, obhajit je, licencovat je a predevsim vymahat je.

Vis ty, a ostatni hlasiti kritici jak vubec patenty funguji? Nebo je to jak Zeleni ekologisti, ze zapalene zvanite o necem, o cem vite prd?

Kdyz dodelam novy nanokompozit na kterem ted pracuji, material, kde bude jako matrix slitina na bazi leteckeho duralu a jako vlakno mnou produkovane uhlikove nanotrubice a kdyz ten material bude mit lepsi vlastnosti nez jeho konkurenti, muzu si to se sefem zkusit patentovat. Po docasnem patentu mi mozna udeli normalni, stoji to pres $10.000 a ja mam jen a pouze pravo ZKUSIT se soudit s nekym, kdo by podle meho nazoru muj patentovany material komercne vyrabel. Dokonce i to nalezeni pachatele, zdokumentovani a vynucovani si musim zaridit a financovat sam.

I kdyz to bude celosvetovy patent, nebude mi to pranic platne, kdyz se v Shangai nebo Guangzhou nejaky vykuk rozhodne vyrabet muj nanokompozit a chrlit ho na trh. Bude levnejsi, protoze nemusel platit mesice ci roky vyvoje, vyzkumu a testu, jen postupoval podle predpisu, ktery jsem musel nutne a detailne vlozit do sveho patentu. Jinak by nebyl ten postup chranen. A ja se muzu jit tak akorat vysrat, protoze cinsky soud se celosvetovemu patentu vysmeje...a ja prijdu o penize nejen za prime skody, ale i za patent, pravniky, soud, expertni posudky,...
9.4.2009 18:05 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Kdyz dodelam novy nanokompozit na kterem ted pracuji, material, kde bude jako matrix slitina na bazi leteckeho duralu a jako vlakno mnou produkovane uhlikove nanotrubice a kdyz ten material bude mit lepsi vlastnosti nez jeho konkurenti, muzu si to se sefem zkusit patentovat. Po docasnem patentu mi mozna udeli normalni, stoji to pres $10.000 a ja mam jen a pouze pravo ZKUSIT se soudit s nekym, kdo by podle meho nazoru muj patentovany material komercne vyrabel. Dokonce i to nalezeni pachatele, zdokumentovani a vynucovani si musim zaridit a financovat sam.
Ano, je rozdíl mezi normálními patenty, kde za tím patentem stojí spousta práce a peněz, a softwarovým patentem, kde je patentována naprosto běžná věc, za kterou žádný výzkum ani vložené investované finance nestojí.
Pokud se nechavaji napokoji, proc te to znepokojuje?
Protože malí nemají šanci. Protože spousta věci v Linuxu není, protože v USA je to softwarový patent.
Quando omni flunkus moritati
JiK avatar 9.4.2009 18:40 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Ano, je rozdíl mezi normálními patenty, kde za tím patentem stojí spousta práce a peněz, a softwarovým patentem, kde je patentována naprosto běžná věc, za kterou žádný výzkum ani vložené investované finance nestojí.
A to si myslis proc? Neznam zadnou katerogii "softwarovy patent" je jen US Patent a US Provisional Patent. Pokud si myslis, ze je patentovana naprosto bezna vec, (ja si nemyslim, ze to jde, ale to je vec nazoru, stesti a zkusenosti s lidma z US Patent Office) jiste je AZ SMESNE jednoduchoucke dokazat to v pripadnem procesu, ktery by proti tobe nekdo za sve penize vyvolal, nemyslis?

Staci jeden datovany screenshot s tlacitkem "koupit", starsi nez datum na patentove prihlasce a nebude te to stat ani korunu na pravnika.
9.4.2009 19:13 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Myslím, že se tomu říká "vynálezy implementované počítačem", což samo o sobě zní dost podezřele. A že je možné patentovat metaforu nákupního košíku nebo hypertextový odkaz, to už není podezřelé, to je zhůvěřilé.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
10.4.2009 09:38 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Problém je v tom, že ne všechny patenty jsou takhle snadné, většinou prostě toho právníka potřebuješ a ne všichni na to mají. Tak se radši dohodnou, že budou odvádět poplatky někomu, kdo dotyčnou věc nevymyslel.

Větší problém je v tom, že něco takového vůbec jde patentovat
Quando omni flunkus moritati
Grunt avatar 9.4.2009 18:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Patent je pouze poukaz na sanci soudit se u soudu dane zeme, mas-li pocit, ze tve pravo nekdo porusuje, nic vic a nic min. Je na tobe abys to dokazal, je na tobe abys vycislil skody a abys presvedcil soud ci porotu. Zalovana strana muze snadno dokazat, ze ta ktera vec je obecna nebo znama jiz predtim, zejmena je-li to pravda. Patentove pravo je mekke a velmi tezko vymahatelne, i proto je smerovano vic penez do vyzkumu a vyvoje v USA a Japonsku, kde mas aspon trochu lepsi sanci ochranit si vysledek svych investic (sve Intelectual Property). Vzhledem k tomu, ze jsem vedec, produktem me prace jsou obcas i patenty (zadari-li se) vim jak tezke je ziskat je, pouzit je, obhajit je, licencovat je a predevsim vymahat je.

Co dodat? Není se čemu divit, že GNU vzniklo tam kde vzniklo.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 9.4.2009 18:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu
Holt se ti to nebude líbit, ale zrovna tohle je oblast, kde v Evropě mají rozum a v Emerice ne.

Znovu dodávám zatím.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
9.4.2009 20:12 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se bude popravovat bez soudu

Klidne dodejte. Ja jen reagoval na prispevky, ktere tu tvrdi, ze Evropane jsou pohodlni a nebojuji za svobodu, kdezto Americane ano. Protiprikladem z nedavna, bojem proti softwarovym patentum.

Jenom me jeste zarazi, kdyz je to stavkovani takova pohodlna vec, proc ho Cesi nedelaji casteji? Nebo jim jde opravdu vic o svobodu? 

Grunt avatar 9.4.2009 17:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve Francii se (zatím) nebude popravovat bez soudu

Ještě by mě zajímalo jak to jako chtěli udělat s těmi e-maily.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.