abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:22 | IT novinky

    Správní rada americké mediální skupiny Warner Bros. Discovery (WBD) podle očekávání odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od firmy Paramount Skydance za 108,4 miliardy dolarů (2,25 bilionu Kč). Paramount podle ní neposkytl dostatečné finanční záruky. Akcionářům proto doporučuje nabídku od Netflixu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | Bezpečnostní upozornění

    Na WhatsAppu se šíří nový podvod, který ovšem vůbec nevypadá jako hackerský útok. Žádná krádež hesla. Žádné narušení zabezpečení. Žádné zjevné varovné signály. Místo toho jsou lidé trikem donuceni, aby útočníkům sami poskytli přístup, a to pouhým provedením toho, co vypadá jako běžný ověřovací krok. Bezpečnostní experti Avastu tento nový typ útoku nazývají ghostpairing, protože útočníci si při něm tiše vytvářejí „zařízení duchů“, které žije uvnitř vašeho účtu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Nová verze

    Český LibreOffice tým vydává aktualizaci překladu příručky LibreOffice Draw 25.8. Tato kniha se zabývá hlavními funkcemi programu Draw, vektorové grafické komponenty systému LibreOffice. Pomocí Draw lze vytvářet širokou škálu grafických obrázků. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace a tým hledá dobrovolníky pro další překlady.

    ZCR | Komentářů: 0
    dnes 04:00 | IT novinky

    Anthony Enzor-DeMeo je novým CEO Mozilla Corporation. Mozillu převzal po dočasné CEO Lauře Chambers. Vybudovat chce nejdůvěryhodnější softwarovou společnost na světě. Firefox by se měl vyvinout v moderní AI prohlížeč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Nová verze

    Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.6 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Podrobnosti na demo stránce.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 01:33 | Komunita

    Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 00:33 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.12. 15:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (20%)
     (17%)
     (23%)
     (15%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 477 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 11.12. 20:04
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    11.10.2006 13:21 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Pokud ne tamto, tak toto už provokace je.
    11.10.2006 13:29 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..

    Šmarjápanno - jestli tohle je provokace, tak jsem kralevic dánský.

    11.10.2006 13:31 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Já nevím. Je to úplně stejná otázka jako kolik stojí rohlík tam a tam. A třeba v tuto chvíli je pro mě taky důležitá informace. Šupajdím do fóra…

    Nesmrdí to trochu?
    Filda avatar 11.10.2006 13:41 Filda | nejmenší velkoměsto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Hamlete, nezlob!
    Komix na Hovno
    11.10.2006 13:59 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Řekl bych, že je to vtipná provokace a proto to patří do blogu, kde se tomu můžeme zasmát a ne do diskusí :-). Ale pokud byla ta otázka položena se vší vážností, tak bych se asi taky ptal jinde (na obecním úřadě apod.) než na ábíčku ;-)
    θηριον ειμι
    11.10.2006 14:13 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    A kde si asi myslíš že pracuju ;-) Sběrné suroviny nespadají pod úřad, a na webových stránkách nejrůznějších sběren jsem našel maximálně informaci, že železo vykupují. Ovšem za kolik? To už ne.
    11.10.2006 15:02 Richard Gavenda | skóre: 19 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    A proto se zeptám na serveru orientovanému na Linux. To je přece dneska úplně normální.
    11.10.2006 13:25 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    S titulkem naprosto souhlasím, ale pravděpodobně z jiného důvodu, než by autor čekal ... taky nestačím kroutit hlavou.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.10.2006 13:32 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Tahle patička taky smrdí provokací&hellip ;-)
    11.10.2006 15:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Já? Ale kdež, jak bych mohl ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.10.2006 13:29 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    hodnotim jako dobre, i kdyz si nemyslim, ze by tato otazka patrila do Diskuse. a cenu zeleza nejlip zjistis u hnedych spoluobcanu.
    11.10.2006 13:45 djjet | skóre: 2 | blog: djjet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    no ked prides do masiarne, a spytas sa, ze kolko stoji SUSE linux, asi ta tiez poslu niekam. Inak mne to osobne nevadi, ale byt adminom linux fora tak v ramci zachovania poriadku by som tvoj prispevok tiez zmazal. ako nic v zlom. :)
    freshmouse avatar 11.10.2006 14:07 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Souhlasím.
    11.10.2006 13:53 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Otázku, zda jde o provokaci jsem položil já a dotaz jsem nezamykal, protože to udělat nemůžu. Otázku jsem položil proto, že jako jediný rozumný důvod, pro položení takového dotazu (zvláště je-li položen pravidelným návštěvníkem diskusí) mne napadla snaha o provokativní formu upozornění na rostoucí počet tolerovaných off-topic dotazů v diskusích. Proto mne zajímalo, zda to tak bylo myšleno; byl-li dotaz myšlen vážně, pak s vámi musím souhlasit, opravdu nezbývá než kroutit hlavou…
    11.10.2006 14:04 id2307 | skóre: 8 | blog: Jmenoblogusmiobsahovatjenznaky | Dvůr Králové nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    správná neprovokující otázka by měla znít:
    kolik dostanu za kg železa ve formě počítače s nainstalovaným linuxem ;)
    Prcek avatar 11.10.2006 14:23 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    http://odin.inetsol.cz/download/news/cenik0903.pdf
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    11.10.2006 14:49 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Díky. To je přesně to co jsem hledal.
    David Watzke avatar 11.10.2006 15:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Bohajeho...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Mikos avatar 11.10.2006 17:21 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Je ten člověk blbej nebo navedenej?
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    David Watzke avatar 11.10.2006 17:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    IMNSHO provokuje...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.10.2006 17:51 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    A někdy to ani nemá úroveň :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.10.2006 19:46 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Oceňuju autorovu snahu šetřit životní prostředí.
    Z cizáckých anglických zkratek zastupujících pěkná česká slova se mi dělá blujno. :-P
    David Watzke avatar 11.10.2006 19:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Z cizáckých anglických zkratek zastupujících pěkná česká slova se mi dělá blujno. :-P
    Buď rád, že se mnou nemusíš komunikovat naživo.

    PS: Že by zrovna "podle mého ne zas tak moc skromného názoru" byla ukázka pěkný češtiny, to teda nevím...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.10.2006 20:14 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Tak zle by snad zase nebylo. :-)

    Není nad to si tříbit sloh. Já v takových případech napíšu třeba: „Myslím si, že…“
    David Watzke avatar 11.10.2006 20:35 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Tak zle by snad zase nebylo. :-)
    Těžko říct, ale když tě rozhodí "IMNSHO", tak bys IMHO (:-D) po debatě se mnou odcházel se slovy "Holy shit!" :-D
    Není nad to si tříbit sloh. Já v takových případech napíšu třeba: „Myslím si, že…“
    Že seš to ty, polepším se.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.10.2006 20:45 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Kdybys byl hrdý na svůj jazyk, tak bys takhle nepsal. :-)
    David Watzke avatar 11.10.2006 20:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Ještě nejsem, jazyk jsem vlastně pořádně ještě ani nepoužil :-D

    Ne, vážně: nejraději bych na celý zeměkouli jeden jazyk - pak by nebylo co řešit.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.10.2006 20:56 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Takhle je ten svět pestřejší. Na celém světě jen jeden jazyk, jeden národ, jedna země, jeden vůdce, … Fujtabl. :-D
    Filip Dominec avatar 12.10.2006 14:56 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Ano! Unifikace je hnus! A už to začíná: na celém světě jediná desítková soustava, jediný unicode, prakticky jediná metrická soustava, jeden unicode... :)

    Ale vážně: Unifikace komunikačních protokolů a s tím spojených věcí je důležitá pro rozvoj civilizace. Mezinárodní jazyk by velmi pomohl a naštěstí to k němu spěje. S totalitou či Vůdcem to nesouvisí. Ale nic ve zlém - nechci zrušit národní jazyky...
    12.10.2006 15:02 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Unifikace je hnus!
    Pryč s Prologem! :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    12.10.2006 17:21 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Mám pocit, že už se stalo… :-)
    Mikos avatar 11.10.2006 20:53 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    A tvoje partnerka je taky hrdá na tvůj jazyk? ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    11.10.2006 20:57 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Asi jo? :-)
    Filip Dominec avatar 12.10.2006 14:50 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Například já jsem hrdý na svůj jazyk. Pojem IMHO v něm neexistuje - jeho vyjádření ale vypadá podobně jako IMHO skrz vlnité sklo. Bohužel k němu ještě nemám znakovou sadu v počítači. :)
    12.10.2006 16:12 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Hrát si s jazykem je docela zábava, ještě zábavnější musí být tvorba jazyka vlastního. :-)
    11.10.2006 21:25 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Ono mít názor není úplně to samé jako myslet (si něco). Ale neměj starost, určitě se to ošklivé IMHO dá přepsat nějak česky.
    11.10.2006 21:51 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Napsat se dá kdeco. Třeba ještě „podle mého názoru“, „můj názor je ten, že…“, „tvrdím, že…“ a mnoho dalších věcí, proč se držet kecací tabulky pro tupce? ;-) Já si navíc nepotrpím na „skromné“ názory. :-)
    freshmouse avatar 11.10.2006 21:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Hmm, občas použiju BTW, ale že bych musel psát věty typu: "AQHT dům HZHJT hlava noha HJGHJGT HJTIOIOPBV voda," to ne.
    11.10.2006 22:07 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Mně nedělá problémy ťuknout sedmkrát navíc a napsat raději mimochodem. :-)
    masožravá palma avatar 11.10.2006 22:24 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    A já vždycky přemýšlím, co tu dělají ti velbloudi. Mimochodem je pěkné slovo v mluveném projevu, ale pro psaný projev (nemyslím tím krásnou literaturu), kde má funkci méně podstatného řádícího slova, je příliš dlouhé. Napsat to není zas takový problém, ale když člověk čte text, aby z něj vytáhnul podstatné informace, ne kvůli pokochání se vytříbeným slohem a jazykem, docela se o něj zasekne. (A to říkám já, které nedělá problémy přečíst i koolem pěti různých knih za den.)
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    11.10.2006 22:34 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Mimochodem že je dlouhé? No trošku jo, ale není zase až tak dlouhé, aby se nedalo nahradit něčím delším, třeba nějakým pestřejším opisem.

    A když už došlo na to čtení, já jsem poslední dobou tak strašně líný, že kromě odborné literatury a článků na síti nečtu skoro vůbec nic, nějak na to nemám čas, měl bych se polepšit. :-)
    masožravá palma avatar 11.10.2006 22:49 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Jsou v něm 3 'm' a 'ch' to jsou dlouhá písmena. A navíc v něm nejsou mezery. Já na jeden pohled dokážu přečíst „Mimochodem že je dlouhé“ což jsou čtyři slova a na druhý pohled přečtu „No trošku jo, ale není zase“ což je šest slov. Z jednoduché rovnice plyne, že mimochodem je dlouhé jako tři normální slova :-).
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    masožravá palma avatar 11.10.2006 22:14 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..

    To také nebyl „skromný“ názor, ale „ne zrovna skromný“:-).

    Sama si se sice domnívám, že když se mluví/píše jedním jazykem, tak se mluví/píše jedním jazykem, ale (a pozor tohle je neskromný názor) občas nějaký významový odstín jedním jazykem vyjádřit lze a jiným, i kdyby ses rozkrájel, to tak přesně nesdělíš. A proto pokud vím, že osoba se kterou komunikuji rozumí jazyku, který chci použít, vsunu větu nebo i jen slovo v daném jazyce, místo abych se to snažila nějak složitě opsat pomocí konstrukce „ehem… tak nějak, ale ne úplně… no víš …“.

    Zkratky IMHO a podobné považuji zrovna tady na abíčku za poměrně dobrý příklad výše popsaného případu.

    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    11.10.2006 22:29 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Taky názor. V některých případech je skutečně pohodlnější použít cizí slovo, nakonec čeština jich je plná, stačí se podívat do slovníku cizích slov. Mnohdy je umíme nahradit českými velmi dobře, ale k čemu je to dobré, když nám potom ostatní nerozumějí? To platí třeba o odborných pojmech. Ale pro zkratky IM((NS)H)O to podle mě prostě neplatí. :-) A to není nic zvláštního, přece tu patičku nemám napsanou jen tak ze srandy. :-)
    masožravá palma avatar 11.10.2006 22:57 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..

    Patičku znám a provokuju :-). Nic si ze mě nedělej. Já si myslím, že rozpad Rakouska-Uherska byla chyba a na Bílé hoře jsem vyhrála.

    A mimochodem výše napsané neznamená, že nejsem vlastenec. Ba právě naopak svoji zem, a hlavně město, mám strašně moc ráda, jen se mi nezdá, že by bylo důležité, jak se jmenují (hlavně, že jsou krásné a moje), a vím, že větší útvary se lépe brání. (Jo a Rakousko-Uhersko je/by bylo lepší než EU.)

    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    12.10.2006 08:56 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    (Jo a Rakousko-Uhersko je/by bylo lepší než EU.)
    Tojo, stačilo říct, že na císaře pána sraly mouchy a hned jsi byla ve vězení :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    12.10.2006 10:18 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Byla to děsná totalita to Rakousko! Když jsi zlobil k neunesení, jako Havlíček, poslali pro tebe kočár a odvezli do Alp, tam ti jsi dostával od zlého Bacha vínko... ;-)

    Neříkám že je to terno, ale proti tomu, co bylo pak. Politický vězni měli také zvláštní režim. Ten ale spočíval v tom, že nebyli s kriminálníkama, posílali si do hospody pro jídlo... No, jistě, zrovna můj prastrýc byl za vlastizradu odsouzen k smrti. Ale pak Císař otočil kopyta a byla amnestie a ta se opět vztahovala hlavně na politické... žabaři... ;-)
    12.10.2006 16:10 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Rakousko-Uhersko mělo i své výhody, přeci jen větší země může být silnější než země menší (a líp se brání), ale protože postavení českého (a slovenského) národa nebylo v tomto státě rovnoprávné s národem německým a maďarským, takže bylo v R.-U. jakési vnitřní pnutí. (Antinacionalisté by jistě za tímto pnutím hledali národovce, což však byl pouze nutný důsledek příčin jiných, totiž jazykových (a částečně náboženských).)

    Jestli bylo R.-U. lepší než dnešní EU, to posoudit nedovedu, ale ani bych se tomu nedivil. Rakousko-Uhersko mohlo škodit nanejvýš sobě a svému bezprostřednímu okolí, Evropská unie škodí téměř celé Evropě.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.