abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:44 | Bezpečnostní upozornění

    Ubuntu 26.04 patrně bude ve výchozím nastavení zobrazovat hvězdičky při zadávání hesla příkazu sudo, změna vychází z nové verze sudo-rs. Ta sice zlepší použitelnost systému pro nové uživatele, na které mohlo 'tiché sudo' působit dojmem, že systém 'zamrzl' a nijak nereaguje na stisky kláves, na druhou stranu se jedná o možnou bezpečnostní slabinu, neboť zobrazování hvězdiček v terminálu odhaluje délku hesla. Původní chování příkazu sudo

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 21:33 | Komunita

    Projekt systemd schválil kontroverzní pull request, který do JSON záznamů uživatelů přidává nové pole 'birthDate', datum narození, tedy údaj vyžadovaný zákony o ověřování věku v Kalifornii, Coloradu a Brazílii. Jiný pull request, který tuto změnu napravoval, byl správcem projektu Lennartem Poetteringem zamítnut s následujícím zdůvodněním:

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 25
    včera 17:22 | Nová verze

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 163 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.3. 15:22 | IT novinky

    Eric Lengyel dobrovolně uvolnil jako volné dílo svůj patentovaný algoritmus Slug. Algoritmus vykresluje text a vektorovou grafiku na GPU přímo z dat Bézierových křivek, aniž by využíval texturové mapy obsahující jakékoli předem vypočítané nebo uložené obrázky a počítá přesné pokrytí pro ostré a škálovatelné zobrazení písma, referenční ukázka implementace v HLSL shaderech je na GitHubu. Slug je volným dílem od 17. března letošního

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    21.3. 15:11 | Zajímavý projekt

    Sashiko (GitHub) je open source automatizovaný systém pro revizi kódu linuxového jádra. Monitoruje veřejné mailing listy a hodnotí navrhované změny pomocí umělé inteligence. Výpočetní zdroje a LLM tokeny poskytuje Google.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    21.3. 04:44 | Zajímavý software

    Cambalache, tj. RAD (rapid application development) nástroj pro GTK 4 a GTK 3, dospěl po pěti letech vývoje do verze 1.0. Instalovat jej lze i z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1139 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Nezbývá než kroutit hlavou..

    11.10.2006 13:18 | Přečteno: 1424× | Jen tak na okraj

    nad tím co všechno kdo je schopen považovat za provokaci. Hodil jsem tu do diskuze dotaz za kolik se dnes vykupuje kilo železa, a ta byla administrátory uzamčena s dotazem zda-li to má být provokace? Nemá. I když si kladu nápodobný dotaz. Protože nevidím nic provokativního na potřebě znát orientačně ceny za výkup druhotných surovin, pro kalkulaci vysloužilých PC. Naštěstí jsem krom tuny nic neříkajících informací o tom že se železo vykupuje, našel i stránku s orientačními cenami. Takže se již obejdu i bez pomoci tohoto fora.

           

    Hodnocení: 23 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.10.2006 13:21 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Pokud ne tamto, tak toto už provokace je.
    11.10.2006 13:29 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..

    Šmarjápanno - jestli tohle je provokace, tak jsem kralevic dánský.

    11.10.2006 13:31 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Já nevím. Je to úplně stejná otázka jako kolik stojí rohlík tam a tam. A třeba v tuto chvíli je pro mě taky důležitá informace. Šupajdím do fóra…

    Nesmrdí to trochu?
    Filda avatar 11.10.2006 13:41 Filda | nejmenší velkoměsto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Hamlete, nezlob!
    Komix na Hovno
    11.10.2006 13:59 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Řekl bych, že je to vtipná provokace a proto to patří do blogu, kde se tomu můžeme zasmát a ne do diskusí :-). Ale pokud byla ta otázka položena se vší vážností, tak bych se asi taky ptal jinde (na obecním úřadě apod.) než na ábíčku ;-)
    θηριον ειμι
    11.10.2006 14:13 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    A kde si asi myslíš že pracuju ;-) Sběrné suroviny nespadají pod úřad, a na webových stránkách nejrůznějších sběren jsem našel maximálně informaci, že železo vykupují. Ovšem za kolik? To už ne.
    11.10.2006 15:02 Richard Gavenda | skóre: 19 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    A proto se zeptám na serveru orientovanému na Linux. To je přece dneska úplně normální.
    11.10.2006 13:25 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    S titulkem naprosto souhlasím, ale pravděpodobně z jiného důvodu, než by autor čekal ... taky nestačím kroutit hlavou.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.10.2006 13:32 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Tahle patička taky smrdí provokací&hellip ;-)
    11.10.2006 15:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Já? Ale kdež, jak bych mohl ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.10.2006 13:29 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    hodnotim jako dobre, i kdyz si nemyslim, ze by tato otazka patrila do Diskuse. a cenu zeleza nejlip zjistis u hnedych spoluobcanu.
    11.10.2006 13:45 djjet | skóre: 2 | blog: djjet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    no ked prides do masiarne, a spytas sa, ze kolko stoji SUSE linux, asi ta tiez poslu niekam. Inak mne to osobne nevadi, ale byt adminom linux fora tak v ramci zachovania poriadku by som tvoj prispevok tiez zmazal. ako nic v zlom. :)
    freshmouse avatar 11.10.2006 14:07 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Souhlasím.
    11.10.2006 13:53 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Otázku, zda jde o provokaci jsem položil já a dotaz jsem nezamykal, protože to udělat nemůžu. Otázku jsem položil proto, že jako jediný rozumný důvod, pro položení takového dotazu (zvláště je-li položen pravidelným návštěvníkem diskusí) mne napadla snaha o provokativní formu upozornění na rostoucí počet tolerovaných off-topic dotazů v diskusích. Proto mne zajímalo, zda to tak bylo myšleno; byl-li dotaz myšlen vážně, pak s vámi musím souhlasit, opravdu nezbývá než kroutit hlavou…
    11.10.2006 14:04 id2307 | skóre: 8 | blog: Jmenoblogusmiobsahovatjenznaky | Dvůr Králové nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    správná neprovokující otázka by měla znít:
    kolik dostanu za kg železa ve formě počítače s nainstalovaným linuxem ;)
    Prcek avatar 11.10.2006 14:23 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    http://odin.inetsol.cz/download/news/cenik0903.pdf
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    11.10.2006 14:49 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Díky. To je přesně to co jsem hledal.
    David Watzke avatar 11.10.2006 15:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Bohajeho...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Mikos avatar 11.10.2006 17:21 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Je ten člověk blbej nebo navedenej?
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    David Watzke avatar 11.10.2006 17:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    IMNSHO provokuje...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.10.2006 17:51 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    A někdy to ani nemá úroveň :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.10.2006 19:46 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Oceňuju autorovu snahu šetřit životní prostředí.
    Z cizáckých anglických zkratek zastupujících pěkná česká slova se mi dělá blujno. :-P
    David Watzke avatar 11.10.2006 19:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Z cizáckých anglických zkratek zastupujících pěkná česká slova se mi dělá blujno. :-P
    Buď rád, že se mnou nemusíš komunikovat naživo.

    PS: Že by zrovna "podle mého ne zas tak moc skromného názoru" byla ukázka pěkný češtiny, to teda nevím...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.10.2006 20:14 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Tak zle by snad zase nebylo. :-)

    Není nad to si tříbit sloh. Já v takových případech napíšu třeba: „Myslím si, že…“
    David Watzke avatar 11.10.2006 20:35 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Tak zle by snad zase nebylo. :-)
    Těžko říct, ale když tě rozhodí "IMNSHO", tak bys IMHO (:-D) po debatě se mnou odcházel se slovy "Holy shit!" :-D
    Není nad to si tříbit sloh. Já v takových případech napíšu třeba: „Myslím si, že…“
    Že seš to ty, polepším se.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.10.2006 20:45 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Kdybys byl hrdý na svůj jazyk, tak bys takhle nepsal. :-)
    David Watzke avatar 11.10.2006 20:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Ještě nejsem, jazyk jsem vlastně pořádně ještě ani nepoužil :-D

    Ne, vážně: nejraději bych na celý zeměkouli jeden jazyk - pak by nebylo co řešit.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.10.2006 20:56 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Takhle je ten svět pestřejší. Na celém světě jen jeden jazyk, jeden národ, jedna země, jeden vůdce, … Fujtabl. :-D
    Filip Dominec avatar 12.10.2006 14:56 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Ano! Unifikace je hnus! A už to začíná: na celém světě jediná desítková soustava, jediný unicode, prakticky jediná metrická soustava, jeden unicode... :)

    Ale vážně: Unifikace komunikačních protokolů a s tím spojených věcí je důležitá pro rozvoj civilizace. Mezinárodní jazyk by velmi pomohl a naštěstí to k němu spěje. S totalitou či Vůdcem to nesouvisí. Ale nic ve zlém - nechci zrušit národní jazyky...
    12.10.2006 15:02 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Unifikace je hnus!
    Pryč s Prologem! :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    12.10.2006 17:21 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Mám pocit, že už se stalo… :-)
    Mikos avatar 11.10.2006 20:53 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    A tvoje partnerka je taky hrdá na tvůj jazyk? ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    11.10.2006 20:57 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Asi jo? :-)
    Filip Dominec avatar 12.10.2006 14:50 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Například já jsem hrdý na svůj jazyk. Pojem IMHO v něm neexistuje - jeho vyjádření ale vypadá podobně jako IMHO skrz vlnité sklo. Bohužel k němu ještě nemám znakovou sadu v počítači. :)
    12.10.2006 16:12 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Hrát si s jazykem je docela zábava, ještě zábavnější musí být tvorba jazyka vlastního. :-)
    11.10.2006 21:25 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Ono mít názor není úplně to samé jako myslet (si něco). Ale neměj starost, určitě se to ošklivé IMHO dá přepsat nějak česky.
    11.10.2006 21:51 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Napsat se dá kdeco. Třeba ještě „podle mého názoru“, „můj názor je ten, že…“, „tvrdím, že…“ a mnoho dalších věcí, proč se držet kecací tabulky pro tupce? ;-) Já si navíc nepotrpím na „skromné“ názory. :-)
    freshmouse avatar 11.10.2006 21:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Hmm, občas použiju BTW, ale že bych musel psát věty typu: "AQHT dům HZHJT hlava noha HJGHJGT HJTIOIOPBV voda," to ne.
    11.10.2006 22:07 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Mně nedělá problémy ťuknout sedmkrát navíc a napsat raději mimochodem. :-)
    masožravá palma avatar 11.10.2006 22:24 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    A já vždycky přemýšlím, co tu dělají ti velbloudi. Mimochodem je pěkné slovo v mluveném projevu, ale pro psaný projev (nemyslím tím krásnou literaturu), kde má funkci méně podstatného řádícího slova, je příliš dlouhé. Napsat to není zas takový problém, ale když člověk čte text, aby z něj vytáhnul podstatné informace, ne kvůli pokochání se vytříbeným slohem a jazykem, docela se o něj zasekne. (A to říkám já, které nedělá problémy přečíst i koolem pěti různých knih za den.)
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    11.10.2006 22:34 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Mimochodem že je dlouhé? No trošku jo, ale není zase až tak dlouhé, aby se nedalo nahradit něčím delším, třeba nějakým pestřejším opisem.

    A když už došlo na to čtení, já jsem poslední dobou tak strašně líný, že kromě odborné literatury a článků na síti nečtu skoro vůbec nic, nějak na to nemám čas, měl bych se polepšit. :-)
    masožravá palma avatar 11.10.2006 22:49 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Jsou v něm 3 'm' a 'ch' to jsou dlouhá písmena. A navíc v něm nejsou mezery. Já na jeden pohled dokážu přečíst „Mimochodem že je dlouhé“ což jsou čtyři slova a na druhý pohled přečtu „No trošku jo, ale není zase“ což je šest slov. Z jednoduché rovnice plyne, že mimochodem je dlouhé jako tři normální slova :-).
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    masožravá palma avatar 11.10.2006 22:14 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..

    To také nebyl „skromný“ názor, ale „ne zrovna skromný“:-).

    Sama si se sice domnívám, že když se mluví/píše jedním jazykem, tak se mluví/píše jedním jazykem, ale (a pozor tohle je neskromný názor) občas nějaký významový odstín jedním jazykem vyjádřit lze a jiným, i kdyby ses rozkrájel, to tak přesně nesdělíš. A proto pokud vím, že osoba se kterou komunikuji rozumí jazyku, který chci použít, vsunu větu nebo i jen slovo v daném jazyce, místo abych se to snažila nějak složitě opsat pomocí konstrukce „ehem… tak nějak, ale ne úplně… no víš …“.

    Zkratky IMHO a podobné považuji zrovna tady na abíčku za poměrně dobrý příklad výše popsaného případu.

    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    11.10.2006 22:29 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Taky názor. V některých případech je skutečně pohodlnější použít cizí slovo, nakonec čeština jich je plná, stačí se podívat do slovníku cizích slov. Mnohdy je umíme nahradit českými velmi dobře, ale k čemu je to dobré, když nám potom ostatní nerozumějí? To platí třeba o odborných pojmech. Ale pro zkratky IM((NS)H)O to podle mě prostě neplatí. :-) A to není nic zvláštního, přece tu patičku nemám napsanou jen tak ze srandy. :-)
    masožravá palma avatar 11.10.2006 22:57 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..

    Patičku znám a provokuju :-). Nic si ze mě nedělej. Já si myslím, že rozpad Rakouska-Uherska byla chyba a na Bílé hoře jsem vyhrála.

    A mimochodem výše napsané neznamená, že nejsem vlastenec. Ba právě naopak svoji zem, a hlavně město, mám strašně moc ráda, jen se mi nezdá, že by bylo důležité, jak se jmenují (hlavně, že jsou krásné a moje), a vím, že větší útvary se lépe brání. (Jo a Rakousko-Uhersko je/by bylo lepší než EU.)

    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    12.10.2006 08:56 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    (Jo a Rakousko-Uhersko je/by bylo lepší než EU.)
    Tojo, stačilo říct, že na císaře pána sraly mouchy a hned jsi byla ve vězení :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    12.10.2006 10:18 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Byla to děsná totalita to Rakousko! Když jsi zlobil k neunesení, jako Havlíček, poslali pro tebe kočár a odvezli do Alp, tam ti jsi dostával od zlého Bacha vínko... ;-)

    Neříkám že je to terno, ale proti tomu, co bylo pak. Politický vězni měli také zvláštní režim. Ten ale spočíval v tom, že nebyli s kriminálníkama, posílali si do hospody pro jídlo... No, jistě, zrovna můj prastrýc byl za vlastizradu odsouzen k smrti. Ale pak Císař otočil kopyta a byla amnestie a ta se opět vztahovala hlavně na politické... žabaři... ;-)
    12.10.2006 16:10 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezbývá než kroutit hlavou..
    Rakousko-Uhersko mělo i své výhody, přeci jen větší země může být silnější než země menší (a líp se brání), ale protože postavení českého (a slovenského) národa nebylo v tomto státě rovnoprávné s národem německým a maďarským, takže bylo v R.-U. jakési vnitřní pnutí. (Antinacionalisté by jistě za tímto pnutím hledali národovce, což však byl pouze nutný důsledek příčin jiných, totiž jazykových (a částečně náboženských).)

    Jestli bylo R.-U. lepší než dnešní EU, to posoudit nedovedu, ale ani bych se tomu nedivil. Rakousko-Uhersko mohlo škodit nanejvýš sobě a svému bezprostřednímu okolí, Evropská unie škodí téměř celé Evropě.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.