abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    7.5. 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 145 hlasů
     Komentářů: 10, poslední včera 17:35
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    23.12.2010 09:52 Tomáš Srnka | skóre: 7 | Bratislava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Presne to som si vsmiol pred nedavnom v hrackarstve. Univerzalnych dielov je mininum, vsetko su specialne diely, nepouzitelne pre vlastne hranie mimo navodu. Pouzitelna sada lega zacinala niekde pri 90-120 eur.
    xvasek avatar 24.12.2010 00:23 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    A není to náhodu tak, že ty prefabrikáty se prostě prodávají, protože je o ně zájem? IMHO se dají sehnat v pohodě sety s normálními kostkami, máme třeba žlutý domek, který se dá výborně kombinovat s bagrem a nakládačem (taktéž žluté), postavil jsem z těch tří parádní 25 cm dlouhý offroad. Spíš bych řekl, že stavět z moderních sad je těžší, protože mám relativně hodně různých malých hnusnotvarníčků (i hodně stejných), takže výsledných kombinací je hodně víc, než když měl člověk za komárů sklápěč, otáčeč, čelní sklo, čtyři nápravy, šest desek a kopec jedniček, dvojek, trojek, čtvrek a šestek. V podstatě se to jenom rozjelo do tří směrů - první je jednodušší a dává LEGO menším dětem, protože se složí několik kostek a je z toho letadlo (to jsou ty sady, na které si autor a ty stěžujete), "normální" sady jsou taky, ale méně - hlavně domky; asi o to není takový zájem. No a pak je tady Technics, který byl sice proklatě složitý už dávno, ale s dnešními sadami se dále zesložiťuje.
    24.12.2010 00:46 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Sám sis odpověděl. Jedna sada je na nic. Navíc prakticky každá sada sebou nese nějaký nový typ kostek. To je případ onoho zmíněného Technicsu. Stačí si porovnat zdánlivě shodné sady, které se znova dostávají do prodeje, s těmi původními. Takže máš sice hromadu kostek, ovšem od každé třeba jen po dvou kusech, celkově ti to pak je na nic, protože vždy zrovna jako naschvál je třeba kostka, kterých není dost. Stavebnice nemá být hlavolam. Má rozvíjet fantazii a tvůrčího ducha.

    K těm velkým boxům. Zase tak velké nejsou a navíc to jsou opravdu jen základní kostky, bez různých doplňků. Přál bych vám vidět jak vypadaly sety před dvaceti lety. Moje neteře, které na nich vyrostly, si je chrání jak oko v hlavě aby je měly jednou pro své děti.
    xvasek avatar 25.12.2010 00:14 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Máme i staré sady (domek a auto z osmdesátých let), obsahují prakticky jenom "univerzální" díly plus pár specialit. Zrovna to staré auto je na prd v tom, že podvozková deska je jenom jeden různě perforovaný díl. Osobně mi přijdou nové sety o dost atraktivnější - jednak jsou výtvory hezčí a druhak je to variabilnější - víc možností, jak to zkombinovat a co z toho postavit (v rozporu s blogpostem). Že mám tři sady mi nevadí, všechny byly malé a levné, v součtu za všechny tři okolo tisícovky (ve slevě z Intersparu), což je určitě menší zlomek výplaty, než ten domek kupovaný za totáče.

    Technic a proklatě složitý? No nevím, v Americe se používá k výuce na základních a středních školách. Stejně jako řady Education Mindstorms a když to zvládnou děcka ze základky, tak to tak proklatě těžké asi nebude:-D. Jsem zvědavý, jestli to bude fungovat někdy i u nás, protože zatím si tu opravdu můžeme připadat jak za těch komančů.

    23.12.2010 09:59 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO

    Této věci jsem si také všiml, a celkem mi vadila. Ale když jsem po tom pátral, tak jsem zjistil, že se dají koupit i sady obyč kostiček, např. http://shop.lego.com/ByCategory/Product.aspx?p=5549&cn=227&d=304 Akorát to nijak nepropagují a možná to ani v obchodech nemají běžně skladem.

    Děti se bohužel lehce zblbnou reklamou a chtějí co vidí v televizi. Obvykle ale ty jednoúčelovky brzy odhodí a vrátí se k věci, u kterých mohou uplatnit svoji dětskou fantazii. Ve výsledku si nejvíc vyhrají s prázdnými krabicemi od bot, klackem co našly v parku apod.

    23.12.2010 10:41 Rebel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    To s tou reklamou je velka pravda, deti i rodice bezhlave kupuji kazdy kram, ktery je aktualne popularni, nezavisle na tom, jestli se s tim da hrat.

    Sady kostek se daji koupit, ale asi ne uplne vsude, treba v Makru jich maji nekolik, alespon pro Duplo, takove barely nebo krabice s kostickami.
    Josef Kufner avatar 23.12.2010 10:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Tyhle univerzální sady k sehnání jsou celkem bez problémů v každém větším hračkářství, kde Lega mají trochu víc než jednu polici. Jen je třeba koukat porůznu u země a tak...

    Docela dobré jsou ty městské sady. Tam je minimum velkých neforemných dílů a protože domečky se jinak než ze základních kostek špatně staví, tak je jich tam dost.

    Ale doporučuju sehnat i Merkur, protože z Lega se nedá postavit všecko. Hlavně ty větší a funkční stavby s nějakým tím motorem...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Isah avatar 23.12.2010 15:46 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO

    Jasně, vždyť se prodávají i extra kostičky a velké boxy, kde jsou třebas okna, dveře, střechy, dají se koupit různá zviřátka...

    Je to geniální stavebnice, máme Lego kostek pér tisíc. Od Série Lego quatro, což bylo Lego pro mimina, kostky jsou veliké, přes Duplo, tam lze také dokoupit jakýkoliv doplněk, aniž bys musel kupovat sadu a teď už jedem v normálním Legu. Syn dostal vlak ze série Lego City na dálkové ovládání a budeme dokupovat koleje. Sada kolejí je za pár šupů. Uděláme si doma mega železnici. Ceny mne tolik netrápí, syn Lego miluje, stavíme z kostiček cokoliv, tak dokupujeme a mám kamarádku co v Legu pracuje, takže mám 30% slevu na cokoliv.

    Dost věcí seženeš i v sekci bazar na Legáčkovi.cz nebo na Mimibazaru.cz , kde se prodávají i nové díly, postavičky, stromy...

    Ten vlak je úžasnej. Pár kostiček a jezdí to. Moc se mi to líbí. A stavění blbin z Lega mne fakt baví :-)

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Josef Kufner avatar 23.12.2010 16:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Hele, a existuje i elektrifikovaná verze vlaku? Takové, že to není na baterky, ale s kovovýma kolejema? Když jsem na to teďka někdy koukal v obchodě, tak to bylo celé plastové...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.12.2010 22:07 random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Jojo, bratranci takovou mají, i když ji koupili snad před deseti lety. Ty koleje byly dost drahé, ale překvapilo mě jaký má ta lokotka odpich. Když otočíš ovladačem na max, tak snadno vyletí z kolejí jen tím, že se při rychlém rozjezdu postaví na zadní. Vyblbnout se s tím dá doalelůja - i teď po letech.
    Isah avatar 23.12.2010 23:07 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO

    Nevím, zeptám se na to. Jestli se dělá něco s kovovými kolejemi. Ten co máme my, ten plastový je super, ani v nejvyšší rychlosti nevykolejil, má 7 rychlostí a 8 frekvencí. Realistické zvuky, když se rozjíždí je to jako opravdový el. vlak. Je to dostatečně bytelné. Ještě prodávají ten nákl. vlak, ten má také plast. koleje. Koleje se dají dokupovat.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    23.12.2010 10:03 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Ale vzdyt to je zakladni princip tohodle systemu, vytahnout z lidi co nejvic penez za co nejmin muziky. Proc prodavat jednu stavebnici, se kterou si muze decko postavit 1000 veci a vydrzi mu na 2-3 roky nebo dele, kdyz se muze prodat stavebnice, ze ktere jdou postavit 2-3 veci a vydrzi mu na 2-3 mesice a pak rodice koupi dalsi... Jestli se vam to nelibi, tak takoveho vyrobce nepodporujte, to je asi tak vsechno co muzete udelat :-)
    AsciiWolf avatar 23.12.2010 10:07 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    +1 :-)
    23.12.2010 14:49 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    +1, bohuzel
    kotyz avatar 23.12.2010 10:09 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    vykaslete se na LEGO, CHEVA je lepsi ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 23.12.2010 10:11 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    nebo aspon byla, mozna uz dneska taky zlegovatela ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    23.12.2010 10:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Merkur, jedině Merkur ...
    23.12.2010 10:42 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    +1 :-) Nejlepsi stavebnice na svete..
    gtz avatar 23.12.2010 12:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    tak tak pamatuji si ho ještě za dob totality
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    23.12.2010 13:21 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Docela mě překvapilo, kde všude se merkur nachází... poměrně hodně překvapen jsem byl, když byl v dětském koutu na křižníku Belfast v Londýně :)))
    23.12.2010 14:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    určitě to byl Merkur a ne Meccano?
    23.12.2010 14:27 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Hmm, tak to jsi mě dostal :) o tomhle jsem netušil a podle toho popisu to vypadá pravděpodobněji :)
    limit_false avatar 25.12.2010 20:47 limit_false | skóre: 23 | blog: limit_false
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Jee, ono to jeste porad existuje - http://www.merkurtoys.cz/cz/index.htm

    Vlastne jediny rozdil mezi Meccanem a Merkurem je ze Merkur pouziva metricke miry.
    When people want prime order group, give them prime order group.
    23.12.2010 22:03 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    +1, šroubováčky z Merkura používám dodnes, je to už 40 let. jsou to ještě ty poctivé, ne ten ohnutý drát.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    23.12.2010 22:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Kdyby jen ohnutý drát. V jednom mým merkuru je místo šroubováku nějakej tlustej ocelovej plech, ve kterým je vyřezána díra a na druhém konci je zbroušen tak, aby pasoval do těch šroubů.
    kotyz avatar 23.12.2010 10:45 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Příloha:
    jeden z mejch starejch vytvoru :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    23.12.2010 13:20 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    +1, na ní jsem vyrůstal :) oproti tomu lego jsem doma snad neměl žádné...
    kotyz avatar 23.12.2010 13:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    to sme na tom stejne.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    23.12.2010 13:41 Paja250 | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    A co seva? Tu jsem měl doma já, lego jsem nikdy neměl. A potom byla ta geniální věc jménem Merkur :-) .
    23.12.2010 14:06 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Tak tohle jsem někde potkal, ale doma jsem to nikdy neměl :)) pak si pamatuju ještě na jednou jinou, starou stavebnici, ale tam už si na název fakt nevzpomenu... jednotlivé díly měly velkou spoustu takových malých výstupků (cca jako některé gumové rohožky, ale bylo to tvrdé) a při stavění se to takto zapichovalo do sebe :) no a pak jsem měl doma i ten merkur, akorát ten byl ještě po otci a zrovna 2x moc dílů jsem neměl :/
    23.12.2010 14:46 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Tu sevu som tiez niekde stretol, ale uz si nepamatam kde. Asi v skolke alebo niekde na 1. stupni zakladky.

    Tu druhu "rohozkovu" mame ste niekde doma. Vsetky diely boli ale uplne identicke a lisili sa iba farbou. A zas az tak vela sa z toho postavit nedalo.

    Doma sme este mali aj socikovsku kopiu Lega, tehlicky boli striktne cervene, ozubene diely bol modre (bol tam dokonca aj slimakovy prevod) a gumene "pneumatiky" boli biele. Ak neboli bony na Lego, tak to bolo dobre. Malo to ale tragicku vyrobnu kvalitu a presnost a bolo bezne, ze pri klasickom prekryvajucom sa murovani bolo treba vyberat, ktora zo 100 identickych tehliciek sadne ku susednej bez pouzitia nasilia a zaroven nebude mat prilis velku volu - hrubka steny tehliciek bola dost premenliva.

    Este sme mali zvacsenu plastovu kopiu Merkuru. Vratane plastovych srubiek a maticiek. Dielov bolo samozrejme tiez podstatne menej, ale boli aj nejake ozubene kolesa.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    23.12.2010 20:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Rohožku jsem měl taky :-). Ještě byla nějaká stavebnice z takovejch dílů jako P v azbuce :-D na nožičkách byly takový piny, který šly zapojit do tý přepony. Šly z toho zapojovat takový tyče.
    kotyz avatar 23.12.2010 17:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    cece to sme snad meli este ve skolce :-D a z neceho hodne podobnyho sme na gymplu pri chemii staveli molekuly :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    23.12.2010 16:04 pan Klobouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Jo Cheva? Už jsi spolu skládal nové a necelých 20 let staré kostičky Lega? Nepoznáš rozdíl, ten plast vůbec nedegraduje. Což se o různých aušusech co Lego kopírují říct nedá. Když jsme pro dceru přimíchali do Dupla kostičky po mladším bráchovi, musel jsem udělat čistku a ty napodobeniny z toho vyházet. Vyšisované, popraskané, olezlé...
    23.12.2010 17:34 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Nazývat chevu aušusem, co kopíruje lego mi přijde trochu odvážné :) Navíc cheva nikdy nebyla a ani se nikdy nesnažila být kompatibilní s legem
    tsLnox avatar 23.12.2010 19:37 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Jo jo, CHEVA a Merkur... Lego jsem nikdy neměl, a vůbec mi to nechybí :-D
    23.12.2010 10:19 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Chtěli byste, aby si vaše děti mohly postavit doma malé legové městečko? Zapomeňte, pokud nejste ochotni vypláznout alespoň dvacet až třicet tisíc za několik krabic stavebnice.
    Lego v EU prehralo súdny spor o ochrannú známku pre ich kocky, takže teraz môže rovnaké kocky vyrábať ktokoľvek (vlastne ich vyrábali firmy už aj predtým, ale teraz z tým už Lego nemôže robiť nič), takže je len otázka času, kedy sa na trhu objavia lacnejšie verzie tých kociek.
    23.12.2010 10:29 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Ja na lego nedam dopustit. Jako malemu mi to rodice hodne kupovali. Lego technic bylo taky hodne fajn. Chevy jsem mel plne kyble :-) Ale nejvic jsem si uzil s Merkurem. S tim si obcas hraju dodnes ;-)
    23.12.2010 10:33 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    zdravim,

    nejak jsem se posledni rok "pripletl" ke kupovani hracek. Je to vcelku drahe. A ne nadarmo se rika, ze z deti pres rodice vymamite lepe penize nez z dospelych. To je obchod.

    A abych dal nejakou odpoved:

    - Bud na to vydelate. Je to hezky cil. A pujde Vam to lepe nez kdyby jste vydelaval na neco jineho pro sebe.

    - Anebo obejdete pribuzne a opraste stare drevene krabice s hrackami. Budou sice jiz pouzite, ale osvedcene. Vim, ze jsme doma nemeli nejnovejsi hracky, ale s temi starsimi se hralo pekne a rekl bych, ze byly mozna lepsi nez ty dnesni [teda jak v cem].

    Obcas je zajimave sledovat, s cim si deti hraji a co je skutecne bavi. Podle me take existuje rozumne mnozstvi hracek, s kterymi jsou deti schopny si hrat. Je-li jich vice, tak je bud nepouziji anebo prebihaji mezi ruznymi hrackami[neplati vzdy].

    Jo, ale musim uznat, ze v tech hrackach je hodne velky pokrok. Obcas nevim, zda ty hracky vymysleji pro deti nebo i pro rodice.

    gf
    23.12.2010 10:45 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Chtělo by to udělat open LEGO! A vyfrézovat ty kostky z nerezu! :-) A každý by si mohl nechta vyfrézovat kolik jenom chce kostek! Ale k tomu je potřeba FREE CAD. :-)))))
    kotyz avatar 23.12.2010 10:46 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    LOL :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Samae1 avatar 23.12.2010 11:50 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Z plastu už lze tisknout a svobodný kostky na netu taky někde budou.
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    frEon avatar 23.12.2010 12:45 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    heeej, z nerezu by to bylo tak mrte husty. Akorat nevim, jestli je to ok pro deti. Ja bych to pro sebe bral
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Josef Kufner avatar 23.12.2010 12:53 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Akorát si nejsem moc jistý, že by to fungovalo... přecejen ten materiál musí být trošku pružný.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    frEon avatar 23.12.2010 16:27 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Ted jsem si poradne predstavil, co se pri skladani kosticek s nimi deje a mas pravdu. Ale kdyby to melo na bocnich stranach tloustku treba 0.5mm, pak by to u vetsich kosticek mohlo dostatecne pruzit.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    23.12.2010 18:40 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Fungovalo. klasická strojařina, pružnosti netřeba když máš vychytaný tolerance. :-)
    23.12.2010 15:56 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Pak už je lepší pokročit k tomu, že zajedeš do Ferony, koupíš si za 300 Kč 5 kg odpadu z oddělení hliníkových profilů, dále strojní závitník M4, nějaké šrouby a matičky a smontuješ si to, co potřebuješ, v dílně.
    frEon avatar 23.12.2010 16:24 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Příloha:
    akorat mi chybi ta dilna... A ze by se hodila, povetsinu roku vypada moje kuchyn tak jako na obrazku v priloze.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    23.12.2010 21:57 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Hádám, že žrát se to nedá.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    frEon avatar 27.12.2010 12:44 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    no, neni to dobre na stolici
    Talking about music is like dancing to architecture.
    24.12.2010 13:13 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Hehe, tohle kdybych udělal doma, tak si tu se mnou do konce příštího roku nebudou povídat ani rybičky :D
    frEon avatar 27.12.2010 12:45 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    zenskou zrovna nemam, tak si to mohu dovolit ;-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    23.12.2010 18:40 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Já bych si z toho stavěl nějaký ty pokusný zařízení do laboratoře a nebo jednoučeláky. :-))
    23.12.2010 15:55 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Drevo by bolo lepsie, jednoduchsie, lacnejsie, zdravsie. Ale asi by sa musel vymysliet iny sposob spajania lebo vystupky by boli asi malo, resp. by to nebolo spolahlive.
    23.12.2010 10:48 danc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    pokud vim (nemam to prakticky vyzkouseno), tak existuji vyrobci hracek kompatibilnich s legem - kosticky maji stejne rozmery jako original - tak snad zkusit se porozhlednout po techto alternativach...
    carnero avatar 23.12.2010 11:02 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Pro děti je to asi na ho... - i když takové ty City motivy jsou dost univerzální, relativně levné a docela hravé (letadla, policajti, hasiči a podobné věci mezi děckama oblíbené). Ale pro nás dospělý :D Začínal jsem na krabici od vysavače plné kostiček ze kterého se dalo postavit město. Ale to se nehýbalo. Pak přišel Technic kterým jsem mohl i týrat domácí zvířata protože produkty z něj byly rychlejší než pes na dlažbě v kuchyni. A teď se to dá i programovat. Jen to chce druhou práci jen na LEGO :D Ale stěžovat si nemůžu, pro mě je to pořád stejný mor. Pořád stejně drahý - pamatuji si, jak mi matka vozila LEGO z Belgie protože u nás se nedalo koupit prakticky nic (dva tři roky po pádu bolševika). Opravdu maličká krabička kostiček vyšla asi na tolik, jako dneska průměrně velká krabička se stavebnicí Technic. Už tehdy mi rodiče říkali, že na LEGO musím být opatrný (a neztrácet pořád ty kostičky), protože je šílené drahé. A drahé nebylo jen to z dovozu, drahé bylo i to koupené u nás. Jen ne tak šíleně.
    23.12.2010 11:05 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Presne. Vzpomnel jsem si, ze mi ho zhruba ve stejnou dobu vozil otec z Nemecka, protoze vychazelo o dost levneji.
    multi avatar 23.12.2010 11:12 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    z tech prefabrikatu je jednodussi to sestavit, coz oceni hl. deti v cizine
    23.12.2010 12:22 ljfbhefg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    no, mám odložených niekoľko veľkých škatúľ s legom z rôznych zostáv, jeden z mojich synov staval z toho neuveriteľné hviezdne koráby, dinosaury a vesmírne potvory obrích rozmerov, vôbec nie podľa návodov
    Marián Kyral avatar 23.12.2010 12:43 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Naše holky si hodně vyhrají s Duplem. Většinu jsme pořídili levně na Aukru, samostatné/speciální kostky na www.duplik.cz. Teď pomalu přecházíme na menší kostky. Dají se koupit různé sety základních kostek. Včetně speciálních setů okna a dveře, střechy a kola pro auta.

    Já osobně jsem Lego nikdy neměl, takže teď si to vynahrazuji. A těším se na vánoce ;-)
    23.12.2010 13:46 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    V tom je právě ta bída. Pořádné LEGO měl jenom ten, kdo měl nějakým způsobem otevřenou cestu na západ. V našich obchodech se začalo ve větší míře objevovat až po listopadu a to ještě pekelně předražené. Vůbec se dá říct že politika firmy LEGO je řekněme ehm.. poněkud podivná. Kdo s vás se o to trochu zajímal, tak ví, že např. ty edukační sety jsou přííšerně drahé a někde v krámě je tím pádem nepotkáte. Jsou neprodejné. Legový robůtek Mindstorm který teď stojí cca 7 litrů, ale není to tak dávno co stál ještě o dva víc. Jenže bez rozšiřující sady součástek s ním moc kouzel nenaděláte ale tu už obvykle prodejci nenabízí.

    Lego se u nás vyrábí a má tady pobočku již několik let, ale česká mutace webu se objevila teprve nedávno. Že by firma nějak podporovala svoje výrobky ať již cenou, nebo promo akcemi, o tom nevím. Přitom jim spousta lidí dělá reklamu jako prase. Možná jste zaregistrovali šot o Robosoutěži, ale víte o tom že existují i jiné akce? Např. Legoprojekt nebo mezinárodní soutěž First Lego League, která jede i u nás?
    Marián Kyral avatar 23.12.2010 20:06 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Internet, jedině internet. V krámě bývá jen aktuální výběr, většinou předražený a navíc, pro každou zemi jiný :-( Na Aukru se běžně prodávají sety dovezené z Německa a je to něco úplně jiného než je dostupné tady. Taky se občas objeví různé historické sety, které se už dávno nevyrábí.

    Ceny nových setů jsou celkem vysoké, ale vždy existuje možnost koupit již použitý set. Při trvanlivosti Lega, to nebývá problém. Sice nevydrží úplně všechno, ale vydrží dost. A dětem je úplně jedno, jestli je Lego nové, nebo mírně použité.

    Někde jsem četl názor, že Lego je sice dražší, ale vydrží. Hračky Made in China většinou vydrží pár týdnů, někdy ani to ne. Myslím, že investice do Lega se vyplatí.
    Jardík avatar 23.12.2010 13:47 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Válí se mi tu kýbl LEGO Technic a pár stavebnic obyč LEGA, v celkové nákupní hodnotě tak kolem 8 tisíc. Za pár šupů bych to prodal (ve stavu, v jakém to je, bez umytí, pár chybějících dílů, pro jednu technic motorku chybí kolečka (skončila na jednom ubastleném autíčku s infra senzory s atmega8 a jsou trochu provrtaná :-))
    Věřím v jednoho Boha.
    23.12.2010 14:47 faha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO

    beru, za par supu = sup sup, rovnou to zabalte a ja vyrazim z plzne kamze?

    Jardík avatar 23.12.2010 17:21 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Ale no tak ...
    Věřím v jednoho Boha.
    23.12.2010 14:46 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    LEGO me v detstvi vubec neoslovilo. Parkrat jsem ho videl u kamaradu v dobe, kdy uz jsem mel merkur ... a nejak mi prislo, ze z toho nejde postavit skoro nic.

    Jsem samozrejme ten typ, co podle navodu nestavel ani zesilovac, natozpak neco jednodussiho ...

    Takze kreativnim detem merkur a kdyz jim bude neco chybet, tak rucni vrtacku (tou si tolik neublizi, kdyz s tim musi tocit rucne), ctyrku vrtak, pilku na zelezo, pilnik a hlinikovy L profil 10x10x2 z ferrony :-). Pouze hrozi riziko, ze do stavebnice spotrebuji vsechny dostupne kusy plechu :-).

    Yokotashi

    chapadla.cz
    Jendа avatar 23.12.2010 15:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Jó, Lego. Lanovka z Lega. Robot z Lega. Loď na dálkové ovládání z Merkuru a zbytků autíčka na dálkové ovládání. První ubastlený obvod. Jo, to byly časy :-).
    OndraZX avatar 23.12.2010 20:31 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    100% souhlasim - prodavane sety jsou nanic - par kostek za hrisne penize. Ja jsem minuly rok pred vanoci ve Intesparu narazil na baleni opravdu "normalnich / univerzalnich" kostek Lega, bylo to zabalene v takovem kybliku a nebo papiroveho kufriku - jedno baleni stalo cca 500,- Kc a druhe do 400,-Kc - tak jsem koupil obe. Za tu cenu bych nemel ani jeden nesmyslny set

    V kybliku bylo 700 univerzalnich kostek - cislo Lega je 5528 (oznaceni na obalu) - viz odkaz - ale ta cena je vetsi. Ten kufrik vypadal zhruba takto
    the.max avatar 23.12.2010 22:23 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Lego jsem jako skolak mel, tehdy to privezla tusim teta ze zapadniho nemecka nekdy na prelomu '80 a '90. Bylo to Lego Technics a nebylo moc velky. Ty lega jako domecky, lode, pirati atd, to me nikdy nebralo, spi sjsem koukal na technics, ale postupem doby jakoby uplne zmizelo z prodejen. Vsude vyse zminovane jednoucelove prefabrikaty. Take si pamatuju, jak jsem byl u nejakeho spoluzaka doma a ten mi venoval jednu docela velkou sadu, ze uz ho to nebavi a ze stejne budou stehovat a ze rodice reliz e co nechce ze ma bud vyhodit nebo rozdat atd.

    Sevu jsemmel taky, ale nijak zvlast me nebrala, bylo to takve jdnotvarne.

    A pakje tu Merkur. To je naprosto GENIALNI stavebnice proverena dlouhymi roky. Nejlepsi na tom vsem je, ze i kdyz mam merkur jeste po dedovi, tatovi a i pozdeji nove sady co mi koupili babicky atd, porad je to spolu kompatibilni, jen proste stare dily maji jinou a zaslou barvu. Kazdopadne si ale myslim, ze Merkur je stavebnice v podstate s neomezenymi moznostmi, protoze (nektere) jendotlive dily se daji i ruzne priohnout a dotvarovat. Dokonce jsem mel z Merkuru udelany 'case' na pocitac, vyhoda byla ta, ze kdyz jsem potreboval pridat nejaky dalsi disk, tak jsem si proste nekam 'pristavel' pozici. Z merkuru byl napriklad postaveny i plotter Alfi. Proste si myslim, ze Merkur je 'nejtvurcejsi' stavebnice kteou znam a kterou jsem kdy mel.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    23.12.2010 22:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Taky ho použil Wichterle na výrobu kontaktních čoček.

    I když po tom linku na meccano se mě teda meccano líbí víc :-D.
    gtz avatar 23.12.2010 23:24 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Alfi byl udělaný z Merkuru a prodával se jako stavebnice, obrázek zde
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    24.12.2010 13:12 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Jo, na to jsem zapomněl. V mojí microatx kasli, která byla původně také dělána jen na jeden ultraslim disk, jsem přidělal 4 díly z merkuru a nacpal tam 2 barracudy od seagatu :D
    24.12.2010 14:12 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Ale to proste neni pravda. Zakladni kostky jsou u Lega naopak to nejlevnejsi, co si muzete koupit. Do 500 Kc je k mani sada o nekolika stech kouscich ruznych velikosti a barev.

    Problem je spis v tom, ze decka toto netahne tolik, jako ty (nekalikanasobne) drazsi jednoucelove mrchy.
    24.12.2010 15:13 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Na to mám pouze dotaz. Máte dítě? Víte o čem mluvíte? Víte co se mu na tom líbí a co nejvíc používá? Viděl jste někdy jak vypadaly ty skutečně univerzální sety co se vyráběly před lety?
    24.12.2010 23:05 Tomas Rollo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Jo, taky jsem si toho vsiml. Proto jsem rad, ze v garazi mame jeste bednu Lega z dob, kdy jsem byl maly - dcerka si bude mit s cim hrat.

    Jinak si pamatuju na svuj prvni Lego set - malinke pozarni auticko, dohromady cca 20 kostek a ja si s tim vyhral cele tydny :)
    25.12.2010 18:44 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Trošku k té prodejnosti - v jednom období jsem dělal překlady stavebních návodů Lega do češtiny, a později s kamarádem i do slovenštiny. Byla to hrozně zajímavá práce, protože jsme si vlastně vymýšleli názvosloví, které se pak pro určité oblasti Lega dál používaly jako axiomy. Pak to vedení bohužel předalo počítačové firmě do Anglie.

    Ale chtěl jsem spíš zmínit, že šlo o období, kdy Lego šlo z oblasti zábavných stavebnic, plus docela vymakaných elektrických modelů, do konkurence se všemi těmi válečnými hračkami z Hvězdných válek apod. Během 2 let přišli o 20% obratu a hrozně těžko získavali zákazníky zpět na svou původní veselou zábavu.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    GeoRW avatar 25.12.2010 22:15 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    k LEGU boli nejake pisane navody? ja co som mal LEGO, tak boli navody iba kreslene; inak ked som dostal LEGO (velky hrad), tak to boli moje najkrajsie Vianoce :-)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    26.12.2010 20:21 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Sorry dude, blbě jsem to napsal - to nebyly návody, ale názvosloví produktů s jejich krátkým popisem. Ale v tom katalogu bylo tak 200 produktů, takže to bylo pracné časově i na vymejšlení.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    27.1.2014 22:37 LubosHa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Tak to teď o 13 let mladší brácha dostal k Vánocům Lego Technic (konkrétně tohle http://www.hracky-4kids.cz/lego-technic-42008-servisni-truck.html) a samozřejmě jsem nad tím strávil nejvíc času já a on jen tak "dohlížel", takže Lego je opravdu pro každý věk :D

    Článek je sice velmi zajímavý, ale já osobně s ním nemohu vůbec souhlasit. Není pravda, že rodič, který chce svému dítěti pořídít lego, za něho musí hned vyhazovat tisíce. Nemůžeme se do nekonečna bavit o tom, co bylo kdysi. Já sám se řadím ke střední vrstvě a když chci, tak jsem schopen svým dětem lego koupit. Nepořizuji nějaké raritní sety nebo specializované kolekce, které jsou drahé a pro děti zbytečné. Svému synovi jsem nedávno koupil lego City (to u nás totiž nejvíc frčí) a dal jsem za něho pár stovek. Variace jsou podle mě nevyčerpatelné a navíc se dá lego dále rozšiřovat. Dal jsem si tu práci a našel jsem si ho za tu nejnižší cenu na vyhledávačích. Velký úspěch u nás také slavil mix sáček s kostičkami od dupla, které jsem sehnal taktéž přes vyhledávače na http://www.hracky-kong.cz/. Myslím si, že pokud není RODIČŮM líto vyhazovat peníze za cigarety, chlast a další zlozvyky, tak svým dětem mohou pořídit jedno nebo více leg. Zamyslete se nad sebou!

    12.2.2022 08:06 Marcel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LEGO
    Lego edukační sety jsou vhodné především pro děti, které chodí cca od 5. do 8. třídy a můžu fakt doporučit. Je to velmi zábavné i pro dospělé a opravdu si s tím vyhrajete..například s touto sadou je možné učit se základy Steam: https://ruzovka.cz/cs/lego/16469-lego-education-45678-spike-prime-set.html

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.