abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 510 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    7.7.2011 19:40 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Piš o tom. Tlač to prosím kam to půjde.

    Tohle musí veřejnost vědět ze dvou důvodů, jednak že s otevřeným software lze dost ušetřit (i TCO) a jednak, že by stejně ten rozdíl 50:1 nešel udělat, kdyby se na P5 nepouštělo rozpočtu žilou.
    7.7.2011 19:52 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    To nemá cenu. Místo linků s odkazy na podobné věci si lidi raději přeposílají idotské maily typu - "Nepřepošleš-li tuhle sračku nejmíň stopadesáti lidem kolem, do roka umřeš."
    AsciiWolf avatar 7.7.2011 20:29 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Veřejnosti je to jedno. Veřejnosti je vlastně jedno všechno, co se jich bezprostředně netýká. Bohužel...
    7.7.2011 22:58 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Nemyslím si to. Tedy nerozporuji pravdivost výroku, zásadní chybu shledávám už v prvním slově.

    Existuje hodně lidí, co je jim to jedno, docela dost jiných, co jim to přijde podstatné aspoň když se jim vysvětlí o co běží.
    Bluebear avatar 7.7.2011 23:09 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Nezaměňuj beznaděj s lhostejností. Většina lidí má dost práce s vlastním živobytím a nad zbytkem mávla rukou - co jiného taky zbývá?

    Kdo je mladý, nezávislý a trochu dobrodružné povahy, ten už je v zahraničí. Zbyli tu ti, kteří odejít z nějakých důvodů nemohou (citovou vazbu na zemi beru taky jako příčinu) - a těm nezbývá než mlčet a snášet to s vědomím, že líp už bylo.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    7.7.2011 23:25 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    no, jestli se vetsina naroda ma tak blbe, ze nema cas premyslet, proc se ma blbe a ten zbytek si mysli, mu nezbývá než mlčet a snášet to, tak pak je asi vazne na case zacit premyslet o emigraci... sorry, ale tohle je IMHO zvrhly zpusob mysleni, o kterem kazdy korupcnik a politik sni: jen at si mysli, ze s tim nejde nic delat, musi to snaset a drzi hubu. Muzes o tom mluvit se znamymi, co voli ODS, CSSD a podobnou chatru, napsat blog jako tenhle a milion dalsich veci. Treba to k nicemu nebude, ale porad to bude mnohonasobne hodnotnejsi (minimalne moralne), nez rikat, ze s tim nejde nic delat a musim to snaset...
    Bluebear avatar 8.7.2011 00:14 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Promiň, ale to není zvrhlý názor, to jsou jen fakta. Smutná a beznadějná, to ano. Takový je vesmír. Nic neuděláš (pokud nejsi bůh), nezbývá ti než se snažit přežít, dokud to jde - a nakonec umřít. Tak jsme na tom všichni.

    Ale pokud tě to potěší (asi ne), tak pokud jsi jakžtakž mladý a zdráv, dožiješ se změny.

    Při současných nastaveních se ekonomika do pár let zcela složí (stačí nahlédnout do libovolné učebnice makroekonomie, podívat se na nastavení daní a státních výdajů a je to jasné jak slunce). Potom, až opravdu nebude co jíst, pak nastane skutečná mela, po ulicích poteče krev, budou hořet auta, rozbíjet výklady a vzduch zhoustne kamením a olovem.

    A ta doba přijde. Už teď se o naší zemi v zahraničí hovoří jako o společnosti balkánského ražení.

    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    belisarivs avatar 8.7.2011 09:00 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Promiň, ale to není zvrhlý názor, to jsou jen fakta.
    Nejsou zadna fakta. Pouze interpretace. A tohle je priklad primo exemplarni.
    těm nezbývá než mlčet a snášet to s vědomím, že líp už bylo
    A kdy prosim te? Snad ne za rudych brachu?
    Už teď se o naší zemi v zahraničí hovoří jako o společnosti balkánského ražení.
    Kde?
    IRC is just multiplayer notepad.
    8.7.2011 09:06 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    No objektivní fakta podle mého existují, ale jen někdy. Třeba obvod rovníku nebo teplotu tání vody můžeme pokládat za fakt.

    Na otázku "jaká je politická angažovanost českého národa" ale vždy každý řekne svůj dojem. Takže tady žádná opravdová fakta nebudou.

    Můj dojem zase je, že to tak beznadějné není.
    belisarivs avatar 8.7.2011 09:49 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Třeba obvod rovníku nebo teplotu tání vody můžeme pokládat za fakt.
    Opravdu? Pokud bys chtel nejakou rozumnou presnost, tak mas celkem dost po srande.

    Nekde jsem cetl, ze mereni delky hranice mezi Spanelskem a Portugalskem vyslo 2x dost jinak (staci se zamyslet nad komplexnosti mereni).

    To same s vodou. Jednak voda netaje a jednak to IMHO ovlivnuje dost paramatru (jako tlak nebo rozpustene mineraly), takze vzdy vis vice ci mene hrube hodnoty. To bych za fakt nepovazoval.
    IRC is just multiplayer notepad.
    9.7.2011 02:20 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Délka rovníku se neměří. Jako délka hranice mezi dvěma státama, o které nikdo neví, kudy vede. Neměří se vůbec, nebo aspoň ne stejným způsobem.

    S vodou je to spíš filosofická otázka. Pro chemika je voda H2O(bez příměsi) a tudíž taje, vře atd. při přesně daných teplotách a tlacích. A má na to dokonce diagram :-D

    http://stevengoddard.files.wordpress.com/2010/09/water-phase-diagram1.jpg

    Pro ostatní lidi je tu voda(teplá, studená) a pak úplně jiné věci jako: led, sníh, námraza, jinovatka, mlha, pára(ovšem jen ta bílá, nedejbože, že by nebyla vidět :-D )
    9.7.2011 16:22 George
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Filozoficka otazka? A co je pro takove lidi pak treba teplota tani kysliku? Asi magie ne?
    9.7.2011 16:21 George
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Voda netaje? To jsou mi veci.
    Dalibor Smolík avatar 8.7.2011 10:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Teplota tání vody .. Hm, moje známá se snažila uvařit na horské chatě v Tatrách fazole. Voda vřela jak divá, fazole téměř syrové. Holt při hodinách fyziky chyběla :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.7.2011 10:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Nejen ona. Tu vodu bych fakt chtel videt tat. A led zmrznout a paru se vyparit :-)
    Dalibor Smolík avatar 8.7.2011 10:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Jo, na to už belisavris poukazoval .. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.7.2011 11:07 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    To bude DOST prifarbene rozpravanie. V 2400mnm vrie voda pri 91.2C, co nie je az tak zasadny rozdiel, aby sa to dalo podat ako Voda vřela jak divá, fazole téměř syrové.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    9.7.2011 13:57 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    No jak vidět, pokud někdo poctivě navštěvuje hodiny fyziky i zeměpisu, tak si neužije vtip :-)
    9.7.2011 01:27 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    To je podle mě blbost, v Tatrách přišla oproti bežné nadmořské výšce v ČR maximálně o 5 st C. Takže spíš koupila blbý fazole :-D
    pol128 avatar 7.7.2011 19:51 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Keď len tak z brucha strelím číslo, tak do 50 miliónov sa zmestí 50 úplatkov a do jedného len jeden. Takže pre darmožráčov v štátnej správe je 50 miliónov lepší kšeft ako jeden...
    7.7.2011 20:15 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Proboha, kdy už konečně přijdete na to, že cena je jen jedním ukazatelem při výběrových řízeních? Stanovení hodnotících kritérií je velmi složité, metodika výběrových řízení je exaktní věda, nastavují se bodová ohodnocení, a přijatelnost se posuzuje výpočtem. Podle vašeho skutečně naivního prizmatu by se mohlo svítit loučemi protože cena jedné louče je asi 100 x nižší než cena jedné žárovky. Kdybych já vás posuzoval stejně, nepořizoval bych vám počítač, protože k čemu mít data na disku když si můžete stejná data na levných kusech recyklovaného papíru uložit do jedné dřevěné skříně která stojí bratru tisícovku? Že na disku je najdete dřív? Aha - tak to je zřetelehodné kritérium. Ještě posoudíme, zda v tomto případě nebudeme bazírovat na nejnižší ceně. Nebudeme. A stejně je to s výběrem softu. Prostě nelinuxový desktop je dlouhpdpbě výhodnější a je to obecně známá věc. Můžete se válet a kopat kolem sebe nožičkama, odborník vás velmi rychle vyvede z vašeho naivního světa. Teď mne můžete kamenovat, protože jsem si dovolil se rouhat vašemu Bohu. A mně je to co? Mně je to fuk.
    belisarivs avatar 7.7.2011 20:18 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Takze jedno nabozenstvi vyvracis nabozenstvim jinym? A co argumenty, tech se nedockame? Mavani jakymsi imaginarnim odbornikem muze udelat dojem tak maximalne na pitomce na novinkach. Ale ne tady.
    IRC is just multiplayer notepad.
    7.7.2011 20:25 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Hm. Pěkný výlev, až na to že jde o demagogickou snůšku zcela neopodstatněných tvrzení. Já totiž - na rozdíl od vás - na tom úřadě dělal. Peníze které jinde tečou do software šly na nákup hardware. Každý z našich úředníků měl LCD v době, kdy na většině jiných úřadů mžourali na rozplizlý CRT monitor. Každý z nich měl k dispozici plnohodnotný desktop s vlastním nastavením dostupný z libovolného stroje - žádné cestovní profily. A veškerý software (včetně toho co vyžadoval MS systém) byl spravovaný centralizovaně. Každý kdo o tom něco ví, ví že přechod na MS Windows na Ovajih byl naprosto zbytečný krok uskutečněný jen díky finanční injekci z magistrátu.
    7.7.2011 20:33 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    A mně je to co? Mně je to fuk.
    Na to, ze je ti to fuk mas docela dlouhy vylevy :-)
    okbob avatar 7.7.2011 21:08 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    To, co slýchám porůznu poslední rok od lidí, kteří mají co do činění se státní správou, a podle toho, co jsem zažil "nepochopitelného" koncem 90 let na MZP, tak cena a funkčnost jsou skutečně ty poslední kritéria - tím prvním je částka, která se ulije do kapsy vyhlašovatele výběrového řízení. IT státní správy a armády je pro pár lidí eldorádo - a samozřejmě z větší částky je větší bakšiš - o funkcionalitu jde v poslední řadě - a pokud by se správně zamazalo, tak věřím, že by i ten Linux oslovil.
    7.7.2011 22:21 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Neexistuje zdůvodnění vysvětlující, proč by srovnatelný fungující úřad se srovnatelnou agendou měl za totéž platit 50x více než jiný.

    Na to můžete vymýšlet metodiku jakou chcete. Ostatně váš příklad je zcela absurdní, protože v oné Ostravě před outsourcingem používali srovnatelné vybavení. A právě proto, že nejsem fanatik, předpokládám zhruba stejné výsledky bez ohledu na nasazený systém.
    7.7.2011 23:11 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    cena jedné louče je asi 100 x nižší než cena jedné žárovky
    Prosím sto loučí za dvanáct korun .
    7.7.2011 23:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Uvědomuješ si, že 50 milionů za rok je 5 milionů za měsíc? Můžeš si stanovit kritéria jaká chceš, ale pokud nechceš každý měsíc kupovat nový exchange server nebo podobnou hračku, tak je to pro pouhou jednu městskou část k*****ky hodně.
    Quando omni flunkus moritati
    8.7.2011 06:39 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Na starem NB jsem neměl windows (na novem mam - jen kvuli online aktualizacim BIOSu). Pocitejme co jsem usetril: Windows -2000, Office -2000, Antivir -500 tj 4500 a to jsem s cenou hodne dole. 4500 je temer polovina ceny klasickeho desktopu nebo tretina NB. Proste Linuxove PC je pro mne z dlouhodobeho hlediska mnohem vyhodnejsi nez PC s licencovanym sw.
    8.7.2011 06:52 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Poslouchej, chytrolíne:

    Informační technologie zajišťovala na Praze 5 Pražská energetika (PRE), přední dodavatel elektřiny. "Praha 5 byla snad jediná na světě, kde se informační technologie outsourcovaly u společnosti, která IT nedělá,"...

    Nebo:

    Rychlost připojení ... činí 64 kbit/s, v současnosti přitom poskytovatelé nabízejí rychlosti připojení v jednotkách až desítkách Mbit/s. Ročně radnice za internetové připojení platí kolem deseti miliónů korun.

    Těď mě to trklo, neregistrovaný Milan, ty budeš sám Milan Jančík, že jo?
    8.7.2011 08:12 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Podle vašeho skutečně naivního prizmatu by se mohlo svítit loučemi protože cena jedné louče je asi 100 x nižší než cena jedné žárovky.

    To by byla opravdu hloupá zakázka, kdyby v ní nebylo zdokumentováno, jaké jsou požadavky na svítivost, trvanlivost a čistotu provozu...
    7.7.2011 21:15 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Tak v Prahe su asi vyssie platy IT odbornikov ako niekde v prdelakove v Ostrave nie?
    belisarivs avatar 7.7.2011 21:18 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    A ty jsi odkud Felvidecane?
    IRC is just multiplayer notepad.
    8.7.2011 07:23 Bubo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Hm, tak to bol fakt silny argument..
    belisarivs avatar 8.7.2011 09:03 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    To nebyl vubec zadny argument.
    IRC is just multiplayer notepad.
    9.7.2011 15:02 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Taky ty Čoboly, belisavře,nemusím,jen ať si táhnou, viď ?
    9.7.2011 15:05 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    překlep, belisarivsře :-)
    7.7.2011 22:46 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    V komerční sféře asi jo, ve státním mají tabulky. Je tam trochu volnost v osobním ohodnocení. Ale asi i v komerční sféře se nebude průměrný plat lišit o víc, než dvojnásobek.
    7.7.2011 22:03 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    A v příštích volbách zase všichni volte, TOP 09, ODS, CSSD, KSCM....
    7.7.2011 22:06 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Osobne to vidim bud ods (kvuli starym znamym ;-) ) nebo svobodne. Docela posilhavam po jejich programu a libi se mi to. Hlavne lidi nevolte piraty. Zavsivence v psp cr fakt nechci.
    7.7.2011 22:18 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    ...Osobne to vidim bud ods ...

    mozna ze by nebylo od veci, kdybyste si prohledl ten program na ten trenink zvysovani IQ, jak tady inzeroval kolega Kratochvil. Treba by to pomohlo.
    7.7.2011 22:19 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    JJ, asi by mi to pomohlo. Tobe kazdopadne ne. K nule se deset procent pricita spatne.
    Bluebear avatar 7.7.2011 23:13 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Je zajímavé, že nejvíc řečí a nejsilnější, nejostřejší a nejpevnější názory mají ti, kteří nemají registrovaný login.

    Stejně jako kdysi v době papírových dopisů: ti nejodvážnější, nejupřímnější a nejlépe informovaní kritici jaksi nesebrali morální sílu se pod své dopisy podepsat...
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    7.7.2011 23:28 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Je treba se podepisovat pod bezvysledne plkani o politice a svetonazoru? Nepovazuji to za natolik dulezite...
    Bluebear avatar 7.7.2011 23:57 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Ano, je to třeba, protože tím ukazuješ, že tvůj názor má nějakou hodnotu aspoň pro tebe. Tím, že se podepíšeš, riskuješ a dáváš najevo, že ti to za to stojí. V dnešní době a u nás se snad za plky na internetu nezavírá, ale vždycky se může stát, že tě někdo pozná, počká si na tebe a namlátí ti.

    A pokud ti ten názor nestojí za to riziko, tak proč marníš čas svého života - to nejcennější, co máš a co už nikdy nemůžeš dostat zpět - tím, že produkuješ věci, které ty sám považuješ za zcela bezcenné?

    (Mimochodem: tvá přezdívka odkazuje na Lokiho, tedy boha lsti, klamu a úskoku. Ten musel dobře znát cenu slova - i když třeba zrovna lhal, vždycky musel přesně vědět, co říká, komu a proč.)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    8.7.2011 00:36 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    To, ze muj nazor ma cenu alespon pro mne, davam najevo tim, ze ho sem napisu. To mi zabere nejaky cas a tedy urcitou cast meho zivota, cehoz si samozrejme vazim. Mate pravdu, ze to tady obcas prezenu a zajdu do osobni roviny, jsem stary nervak a lepsi uz to se mnou nebude. Verte, ze s opacnym nazorem, nez mam ja, byvam konfrontovan velmi casto. Nekdy probiha diskuse v klidu (ve spolecnosti slusnych lidi), nekdy byva zivelna az kontaktni a majici blizko k brachialnim projevum. Za svuj zivot jsem zazil bezpocet politickych debat. Jestli to k necemu bylo, to si nehodlam soudit. Me nazory se nezmenily. Dada si jinak celkem vazim. Imponuji mi jeho zkusenosti s rozlicnymi operacnimi systemy (alespon to, co uvadi ve svem profilu).
    AsciiWolf avatar 8.7.2011 11:03 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    +1
    8.7.2011 11:42 Azzurro | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    7.7.2011 23:41 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Hm, ja radsi zavsivence nez tu zlodejskou zkorumpovanou pakaz, ktera se lidem smeje do ksichtu.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    8.7.2011 07:24 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Neboj, takovýhle jako jsou LOKI kteří vidí jak se rozkrádá a stejně je pak půjdou volit je ve společnosti většina... :-(
    8.7.2011 08:18 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Ano, to už jsme slyšeli, všichni jsou ovce. Můžeš na ně zase jednou zabečet, aby viděli, jak jsi nad věcí.

    Co ale v daném případě navrhuješ ty?

    Nejít volit? Či máš nějakou vyvolenou neparlamentntní stranu?
    8.7.2011 10:58 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..

    Co ale v daném případě navrhuješ ty? Nejít volit? Či máš nějakou vyvolenou neparlamentntní stranu?

    Tohle je na celé situaci nejhorší. Žádná dobrá volba vlastně neexistuje. Už několikrát se do parlamentu dostaly nové (Zelení, VV) nebo pseudo-nové (US, TOP09) strany, ale nikdy nešlo o změnu k lepšímu.

    8.7.2011 12:40 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Nejsem prorok či mesiáš ani nemám jednoznačné řešení a jestli nějaké mám tak se podle něho stoprocentně také neřídím. Teďka jsem shlédnul filmek na www.zlo.cz a to docela dobře popisuje oč jde a půjde v příštích desetiletích. Těch indícií je na netu a nebo v literatuře dostatek na to aby si člověk udělal obrázek o současném i budoucím stavu a možným řešením. Obecným řešení je přežít ( nic nového pod sluncem že :-)) )! Rozdělil bych problém do několika rovin.

    1) Politická rovina:

    Co se týká problémů politických stran tak ten řešit nelze. Rozebírat to nebudu všichni ten marast známe, takže zbývá volit pouze ty strany které nebudou tolik rušit sociální stát a dupat po politicích co to jde. Obecně žádná ze stran a to i těch mimoparlamentních nenabízí řešení. Pokud by jste se chtěl takovou tu stranu vytvořit, tak nenaleznete dostatečnou podporu plebsu, aby jste něco mohl změnit. A pokud by jste ji získal tak nemáte dostatečné státní zdroje na to aby jste si mohl ve střední evropě dělat co chcete a učinit změnu systému. Okamžitě by jste se dostal do izolace a lidé by vás za snížení své životní úrovně ukamenovali. Takže pouze zbývá vzdorovat a tlačit. Pokud přestanete totiž tlačit na politické elity tak urychlíte pád...

    2) Ekonomická rovina

    Z ekonomické roviny je důležité aby jste byli v současném světě potřební, což znamená mít třebas technické znalosti/dovednosti, aby jste byli alespoň slušně zaplaceni v práci. A měli nějaké finanční zdroje.

    3) Sociální rovina

    To je jednoduché a složité zároveň. Bez společnosti lidí nepřežijete a myslet si že se odstěhujete na opuštěný ostrov a budete kašlat na lidi je prostě nereálná pitomost. Na druhou stranu splynout s davem a nepřipouštět si problémy, respektive se na ně nepřipravovat je taky z dlouhodobého hlediska hazard. Domnívám se že je strašně důležité vytvářet komunity lidí kteří mezi sebou kooperují/spolupracují a to nejenom na materiální bázi ale hlavně na úrovni sdílení myšlenek, nápadů a inovací. Slovo komunita je strašný slovo a hrozně těžko se něco takového buduje, ale jak je vidět na principech svobodného softwareu, jde to a je to životaschopné. :-)

    Závěr

    Suma sumárum prostě vytěžit z tohoto systému co nejvíce a výsledný bakšiš věnovat na bohulibé cíle, jako je barák na vesnici, polnosti, vytváření své soběstačnosti, popřípadě soběstačnosti vesnice a osvojovat si vlastnosti jak si zaopatřit jídlo, teplo, pro svoji rodinu tak aby na vás sociální dopad z jakýchkoli změn (klimatických/politických/ekonomických) dopadl co nejméně. Přičemž bez kooperace v rámci různých komunit se neobejdete... takže být soběstačný, spolupracovat s lidmi kteří chtějí spolupracovat a zabezpečovat se. :-) řešení to není samozřejmě pro všechny lidi, ale to je život. Silní přežijí hloupí zajdou hladem... :-) ještě podotýkám že změny ať už jakékoli nebudou samozřejmě skokové ale postupného rázu. Takže si to většina lidí v tomto dlouhodobém procesu ze začátku ani neuvědomí a až si to uvědomí tak bude pro ně bohužel pozdě, protože budou sociálně vyřazení...
    8.7.2011 17:37 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Odhliadnuc od toho,že mám zimomriavky zo spoločnosti, kde vládnu technokrati, ktorí ju nakoniec privedú ku tej katastrofe, ktorú popisujete, pochybujem, že by sa Vám so svojou rodinou a členmi akejsi komunity podarilo uniknúť na vidiek do ,,bezpečia." Museli by ste žiť v opevnených osadách a strážiť prístup na svoje lúky, polia a lesy, aby sa Vám tam nenasťahovali tí sociálne vylúčení. Známky toho, ako to bude vyzerať, sú už zreteľné v okrajových regiónoch, v akom žijem, kde z tisícov pracovných príležitostí v priemysle a v poľnohospodárstve ostali len stovky a desiatky a kam z krajských miest všelijakými veľmi prešpekulovanými spôsobmi sťahujú tzv. ,,neplatičov"( napr. sa to robí tak, že tie mestá odkúpia za babku chátrajúce domy na dedinách po zomrelých,aby sa zbavili rodín nežiaducich obyvateľov, a z tých dediniek potom ujde zvyšok ako - tak civilizovaného obyvateľstva, ktoré tam aj tak nemá dostatočný zdroj obživy).

    Tam, kde tí soc. vyradení nadobudnú dosť veľkú početnú silu a kde postupne klesajú na úroveň živočícha prežívajúceho resp. živoriaceho zo dňa na deň, zaháňajúceho hlad už od raného veku riedidlami a inými omamnými prostriedkami, je široké okolie ohrozené nájazdami organizovaných lúpežných skupín, ktoré nemajú zábrany vyrúbať stromy v národnom parku, postaviť si chatrče pod Vaším lesom na vašej pôde, odniesť z poľa alebo z pivnice zemiaky, obrať vaše jablká, vyrabovať vašu špajzu.A prípadne vás aj zabiť za pár korún.Oni to nebudú pokladať za nič nemravné, pretože budú brániť svoje právo na to živorenie a na živorenie svojej rodiny.Budete musieť začať zabíjať.
    8.7.2011 21:21 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    tady trochu dochází k omylu co to komunita znamená. :-) Přečti si můj text znova a lépe. Uvádím tam že bez kooperace mezi ... tedy nejde a nelze vytvářet totálně uzavřené systém, neboť nejsou životaschopné... Apropo členem komunity jseš taky voe, jmenuje se to komunita abclinuxu.cz voe... :-))))
    9.7.2011 02:31 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Apropo členem komunity jseš taky voe

    ....niektoré myšlienky, nápady a inovácie?))
    pavlix avatar 8.7.2011 23:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Ty jsi nikdy neslyšela o klasech na poli, které se pod náporem větru ohnou, a když vítr přejde, tak se zase narovnají?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    corwin78 avatar 8.7.2011 08:05 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Nenadávej pirátům, víš o nás kulové. Zato o ODS se ví velmi dobře, že je to banda gunerů (znám jich dost a vím co mají na svědomí) a Svobodní nemají daleko k fašounům.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    AsciiWolf avatar 8.7.2011 11:02 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Hlavne lidi nevolte piraty. Zavsivence v psp cr fakt nechci.
    Pronesl někdo, kdo chce volit ODS...
    pavlix avatar 8.7.2011 11:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Zavsivence v psp cr fakt nechci.
    Hlavně že ty seš úžasnej, tebe bych tak volil :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.7.2011 22:14 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    vite pane kolego, ona Praha 5 je takova specificka, zejmena jeji dlouholety a byvaly starosta pan Milan Jancik. Operni zpevak, doktor prav z Plzne a Master of Business Administration na soukromé vysoké škole Brno International Business School.

    Pro ty, kteri stale jeste veri na nespokvrnene poceti pany Marie jen dodavam - clen ODS.

    Zkuseny obcan Prahy 5 k vasemu blogu jen suse poznamena: 'jenom 50 milionu' - hm je videt ze Jancik uz neni u valu, uz nedokazou krast jak driv.
    7.7.2011 22:18 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Pokud mate konkretni poznatky o tak zavazne trestne cinnosti, jiste jste je oznamil na policii. Pokud cerpate jen z legend a pomluv, prestante laskave hanet ostatni.
    7.7.2011 22:24 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Vy vážně volíte ODS. Občan vidící předražené zakázky selským rozumem pochopí, že jde o tunel. Ale důkaz šanci získat nemá, protože na předání obálky jaksi nebyl pozván.

    Že takový jedinec jako vy uvažuje o Svobodných beru jako varování. Také jsem pokukoval po jejich programu, ale začínají mi smrdět.
    7.7.2011 22:28 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Je uplne jedno koho volim. Pomluva je humus a presumpce neviny je snad normalni princip. Kdyz se dany cin prokaze, tak se to musi potrestat, tam neni o cem mluvit. Ale dadova retorika je jen lacine kydani hnoje na ostatni (zejmena schopnejsi), proti kteremu se jen velmi tezko brani. Podle vasich reci vsak soudim, ze mne stejne nepochopite.
    okbob avatar 7.7.2011 22:40 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Měl byste se namočit trochu do politiky - takhle působíte hrozně naivně.

    U politiků by presumpce neviny neměla platit - stačí, že už mají imunitu. Oni by měli dokazovat - tím, že otevřou své účty a doloží příjmy, že se jedná o falešné nařčení. Sorry - ale nevšiml jsem si, že bychom měli nějak extrémně schopné politiky.
    7.7.2011 23:33 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Měl byste se namočit trochu do politiky - takhle působíte hrozně naivně.

    Jiste, namocit do politiky bych se trochu mel, v tom s vami jen souhlasim. :-) Jeli naivni odmitavy postoj k pomluvam lidi, pak jsem tedy naivni a jsem za to rad. Presumpce neviny by platit mela. Jinak by stacilo, aby treba tady dad podal jen tak na jakehokoli politika trestni oznameni - staci anonymne. Zacne se to setrit, zmedializuje se to... a ten politik, i kdyz nic nespachal, si uz v politice neskrtne. Verejne ocernovani a pomlouvani je velmi nebezpecna vec, ale dadovi to nemam za zle, levicove smyslejicim jedincum byvaji tyto praktiky vlastni.
    okbob avatar 8.7.2011 05:19 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Vy asi nežijete v ČR?

    Tady z úst politika padlo "zničte záznam (o korupčním jednání) nebo jděte na policii" - a do dnes je tento politik hlavním ideologem strany. Jinde si politička odnese 100 tis v hotovosti a zase se vůbec nic nestane.
    8.7.2011 11:55 Azzurro | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    A víte, jak to v tomto "právním" státě dopadne? Do 1 měsíce Vám příjde dopis, pachatel nezjištěn, spis se odkládá. Jako jednotlivec v tomto nezmůžete vůbec nic. Nemáte přístup k důkazům, nemáte na soukromé detektivy, kteří by důkazy byli schopni obstarat. Nemáte na právníky, kteří by za Vámi stali proti právníkům těchto lidí. Oni si již natolik nahrabali, že mají na to, si svou "spravedlnost a právo" uhájit.

    Zde by pomohla jen nějaká organizace, o které nemám ani potuchy, která by byla schopna za takovými případy jít. Něco podobného, jako Bratrstvo spravedlivých.

    Jinak nejde o pomluvy, některým zbyla ještě kouska zdravého selského rozumu a dokáží si spočítat, kolik je 1 + 1. A o tom tento zápisek je.
    9.7.2011 15:30 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Verejne ocernovani a pomlouvani je velmi nebezpecna vec, ale dadovi to nemam za zle, levicove smyslejicim jedincum byvaji tyto praktiky vlastni.

    Teď si veřejně pomluvil levicově smýšlející jedince,přičemž zřejmě máš vlastní indikátor na zjišťování těchto evolučně méněcenných exemplářů.
    7.7.2011 23:44 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Hezky receno. Ja mel chut napsat, ze je blbej nebo navedenej. Ale tohle vypada lip :-)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    7.7.2011 22:43 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Ale důkaz šanci získat nemá, protože na předání obálky jaksi nebyl pozván.
    to je bohuzel stale precenovani nasi policie a zejmena statnich zastupitelu, ve skutecnosti je to jeste mnohem horsi - muzes to mit nahrano i s komentarem na videu a stejne se to odlozi
    7.7.2011 23:12 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    hlavně si prosím tě nedělej iluze třeba o čssd a o tom, že na jejich úřadech a magistrátech je to svatý
    9.7.2011 07:11 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    To si asi nikdo nedela. Na druhou stranu, v boji proti korupci verim vic CSSD nez ODS. Proc? Myslim, ze v CSSD je vic idealistu (= blbcu, kteri se skutecne nenechaji uplatit), a tedy, prestoze tam je korupce take, je jimi trochu vic moderovana (navic si myslim, ze je vnitrne o neco malo demokratictejsi nez ODS). Ono totiz aby jsi s tim "odmitanim idealismu" neprijal zase jinou iluzi, totiz ze vsechny strany jsou 100% stejne.
    9.7.2011 07:43 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..

    v boji proti korupci verim vic CSSD nez ODS.

    tak věř no, nečekej, že tady na foru Ti někdo (kdo třeba něco konkrétního ví) může dát důkaz co by tě přesvědčil, takže asi tak.

    dělal jsem u stavební firmy co se zabývala státníma zakázkama a její majitel teď dostal 4.5 roku za jednu akci a 6 za druhou natvrdo (obě vyhrané a získané za vlády socdem). A ano, některé zakázky se dělaly pro města, kde vládla čssd, kamarádil s Urbanem a tak

     

    ps. prvně šel do vazby až když socdem šla od válu, ale ty lidi se kterýma spolupracoval jsou na radnicích dál ...

    9.7.2011 07:52 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..

    Ono totiz aby jsi s tim "odmitanim idealismu" neprijal zase jinou iluzi, totiz ze vsechny strany jsou 100% stejne.

    strany třeba ne, ale lidi jo

    jo a taky jsem zažil majitele stavebnin, co měl 15 let po pádu komunistů na zdi Husáka a taky to byl šizuňk vychcanej jak mraky co mu nebylo nic svatý :-/

    9.7.2011 11:17 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..

    Myslim, ze v CSSD je vic idealistu (= blbcu, kteri se skutecne nenechaji uplatit), a tedy, prestoze tam je korupce take, je jimi trochu vic moderovana

    Kteří to jsou ti idealisté? Gross? Paroubek? "Luftjarda" Tvrdík? "Pět na stole v českých" Doležel? Vlček? Benda?

    (navic si myslim, ze je vnitrne o neco malo demokratictejsi nez ODS)

    Máte to podepřeno nějakými fakty? Myslíte, že Paroubek byl větší demokrat než Topolánek?

    10.7.2011 13:35 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Ne, myslim jejich clenskou zakladnu CSSD. Tam je IMHO vic idealistu, a je to uz logicke z principu postoju, ktere zastavaji jejich priznivci (a obecne priznivci levice vs. priznivci pravice). Stejne tak s tou demokraticnosti - hlavni duvod, proc si to myslim, je existence vice nazorovych proudu uvnitr CSSD nez ODS; dukazem je treba vetsi rozptyl jejich poslancu pri hlasovani.

    Tim odpovidam i ostatnim. Mluvim o statistickem rozdilu, takze nevim, jak by me mohly konkretni individualni pripady o necem presvedcit (a ani jsem je nijak nepopiral).
    10.7.2011 15:42 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Jenže právě ta členská základna si do svého čela zvolila lidi jako je Paroubek nebo Benda, i když se dobře ví, co jsou zač.
    10.7.2011 18:59 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Podle teto logiky jsou zkorumpovani vsichni obcane v CR.

    O co mi jde - odmitam zjednoduseni, ze vsechny strany jsou stejne zkorumpovane. Nemusi to byt (a asi ani neni) pravda.
    10.7.2011 19:45 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Obávám se, že všechny významné strany jsou zkorumpované přibližně stejně. Zkorumpovaní nejsou jen ti, kteří nemají žádnou moc.
    9.7.2011 11:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    navic si myslim, ze je vnitrne o neco malo demokratictejsi nez ODS
    A co ten případ, kdy Paroubek ze stranické pokladny nakoupil poslancům a senátorům fotoaparáty a dal jim rozkaz vyfotografovat volební lístek, který při _tajné_ volbě prezidenta házeli do urny? To bylo taky demokratičtější?

    Quando omni flunkus moritati
    okbob avatar 7.7.2011 22:34 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Ono v ČR se důkazy hledají těžko, a navíc se musí dokazovat úmysl, neb blbost je beztrestná - ale to, že sama ODS ruší buňku na Praze 5 o něčem vypovídá.
    7.7.2011 23:46 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    To je vymena mecu :-)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    8.7.2011 10:15 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    zdravim pane Kapica,

    to, ze jste se podilel na linuxovem reseni v Ostrave, to se vi. To, ze jsou obcas cenove nadsazene zakazky, je take bohuzel bezne. To, ze Vam da Microsoft vcetne partneru specialni cenu [delaji to i jini], jen at tam jsou "Okna" je take bezne. Jedna vec jsou take pozadavky zakaznika a tak dale.....

    Presto ale nechapu jednu vec. __Proc__ se tedy nepodilite na dalsim reseni, co bezi na Linuxu, nekde jinde ??

    gf
    8.7.2011 11:58 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    zdravim pane Kapica,

    to, ze jste se podilel na linuxovem reseni v Ostrave, to se vi. To, ze jsou obcas cenove nadsazene zakazky, je take bohuzel bezne. To, ze Vam da Microsoft vcetne partneru specialni cenu [delaji to i jini], jen at tam jsou "Okna" je take bezne. Jedna vec jsou take pozadavky zakaznika a tak dale.....

    Presto ale nechapu jednu vec. __Proc__ se tedy nepodilite na dalsim reseni, co bezi na Linuxu, nekde jinde ??

    gf

    A kdo říkal, že se nepodílím? ;-) Momentálně dělám na tomhle. Pokud by někoho zajímalo víc čím se zaobírám, stačí když čas od času prozkoumá naši wiki. Především tedy kategorii - IT DCE.

    Mimochodem práce v linuxovém prostředí byla mým primárním kritériem a než jsem nastoupil tam kde jsem teď, tak jsem odmítnul i několik lukrativnějších nabídek - právě proto abych se už nemusel prudit s produkty MS.

    Pokud ještě mohu něco napsat k linuxovým desktopům na Ovajih. Tak ty sice byly nahrazeny asi dva roky poté, co jsem se z rodinných důvodů přešoupnul do Phy, ale pánové co se o to zasloužili se krapet přepočítali. Domnívali se totiž, že po odchodu mého bývalého šéfa, pana Perzyny budou mít volnou ruku k tomu, aby mohli úřad Ovajih bezostyšně dojit, asi tak jako na Praze 5. Béďa (pan Perzyna) totiž držel radní tvrdě na uzdě tím, že požadoval, aby dodané Microsoftí řešení poskytlo minimálně stejnou funkcionalitu co linuxové a to za stejný objem financí. Jeho nástupce, pan Škubal, se ukázal tvrdší, než si mysleli, takže i když tam pravděpodobně náklady na IT stouply, určitě ne na takovou otřesnou úroveň.

    8.7.2011 17:08 Jack Ketch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Aby dodané Microsoftí řešení poskytlo minimálně stejnou funkcionalitu co linuxové? Jestli vám skutečně stačí minimálně stejná funkcionalita, dal bych vám Win 95. Vše novější je vůči Linuxu jako BMW vůči Fabii.
    pavlix avatar 8.7.2011 18:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Zkus jít s Win 9x do nějaké firmy, kde se používá Linux :). Nechají tě odvézt.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.7.2011 19:40 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Ja bych ho nekrmil... stejne se jenom nudi.
    pavlix avatar 8.7.2011 23:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Já ho právě klidně nakrmím, až se zadáví :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.7.2011 12:03 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    prý "pouhých" 50 milionů ročně. [...] předtím, než se "osvíceným" radním podařilo odtamtud vymýtit linuxové desktopy - trapný jeden milión ročně.
    Ještě zdroj té naivní představy, že čím míň peněz se utratí, tím lépe, a že to tak skutečně někdo chce. Pravicová propaganda?
    8.7.2011 12:13 otec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Co je špatně na názoru, že čím míň cizích peněz se utratí, tím lépe?
    8.7.2011 12:16 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Co je špatně na názoru, že čím míň cizích peněz se utratí, tím lépe?
    Všechno. Ve skutečnosti je to tak, že čím víc cizích peněz se utratí, tím jsou všichni spokojenější. A naopak. Začněte šetřit a všichni budou nasraný až na půdu. Zkuste vyargumentovat opak.
    8.7.2011 12:43 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Jakých cizích? Utrácí moje daně!
    8.7.2011 12:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    xkesh se orientuje podle vlastního pojetí ekonomiky, ve kterém je správně plýtvat a rozhazovat peníze...
    Quando omni flunkus moritati
    8.7.2011 17:09 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    xkesh se orientuje podle vlastního pojetí ekonomiky, ve kterém je správně plýtvat a rozhazovat peníze...
    Moje pojetí? Jenom se koukám kolem sebe a vidím.

    Vysvětlete, jak ekonomice pomůže, když se budou peníze namísto rozhazování šetřit (a přihoďte i příklad, která ekonomika to takto dělá). Peníze, které ušetříte, jsou z ekonomiky pryč. Šetření by mělo být stejně trestné jako ničení fyzických peněz :-)

    (Ostatně teď jsem škobrtnul o takový článek o tom, jak šetření ekonomiku brzdí, resp. jí vůbec nepomáhá).

    Stejně dojdete k tomu, že to tak je, ale že peníze se mají vyhodit za to, za co chcete vy, čemuž budete říkat "šetření a nerozhazování".
    LukynZ avatar 8.7.2011 18:13 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Nejde o to setrit, ale usetrit nekde, aby se to pouzilo jinde, kde je to treba
    8.7.2011 18:53 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Treba na vytapeni Hluboke nebo Opencard, ze...
    8.7.2011 20:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Peníze, které ušetříte, jsou z ekonomiky pryč.
    Pleteš si pojmy a dojmy. A nebo přesněji, používáš slovo šetřit v tom významu, který se ti hodí víc.

    Peníze, které ušetří stát nejsou z ekonomiky pryč, protože pokud je ušetří, nemusí o ně nikoho obrat na daních a ten někdo je s největší pravděpodobností utratí za něco, co chce sám.

    Když radnice vyhodí padesát melounů za nic, napakuje se na tom pár lidí a ostatní utřeme hubu a nemáme z toho nic.
    Quando omni flunkus moritati
    8.7.2011 21:24 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    pokud je ušetří, nemusí o ně nikoho obrat na daních
    Nemusí, ale obere. Nejdřív se vybírá a až potom se rozhoduje co s tím. Kdyby se stát rozhodl vybrané peníze "ušetřit"
    a ten někdo je s největší pravděpodobností utratí za něco, co chce sám.
    Třeba do hracích automatů nebo je prožere... to přece známe z televize.
    Když radnice vyhodí padesát melounů za nic, napakuje se na tom pár lidí a ostatní utřeme hubu a nemáme z toho nic.

    Koukám, že zpochybňujete základní princip kapitalistického podnikání urvat co se dá. Ty peníze nikdo nesežere, ale ti, kdo se napakují, za ně přece zase něco koupí od jiných, kteří se tím pádem taky napakují atd. atd. atd. Takhle to přeci funguje, ne?

    Kdyby se ty peníze nevyhodily, tak by se eště rozdaly nějakejm sockám, anebo by se musely investovat tam, na co se dneska pumpují jiné fondy. Tím se problém jen posune.

    Velkým problémem leckterých dobrých řešeních je, že se v nich netočí dostatek peněz, aby byla brána vážně.
    9.7.2011 00:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Třeba do hracích automatů nebo je prožere... to přece známe z televize.

    No a co, jsou to jeho prachy a žádný xkesh myslící na naše dobro mu do toho nemá co kecat.
    Koukám, že zpochybňujete základní princip kapitalistického podnikání urvat co se dá.
    V prvé řadě zpochybňuju tvoje tvrzení, že to je základní princip.
    Ty peníze nikdo nesežere, ale ti, kdo se napakují, za ně přece zase něco koupí od jiných
    A neměli by si tedy náhodou za ty peníze nakupovat ti, kdo si je vydělali poctivou prací, místo těch, kdo mají známé na radnici?
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 9.7.2011 04:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Maminko, tatínku, pomóc!
    Nemusí, ale obere. Nejdřív se vybírá a až potom se rozhoduje co s tím.
    A když se v roce 2011 utratí míň, tak je nižší deficit a v roce 2012 se nemusí zvyšovat DPH.
    Třeba do hracích automatů nebo je prožere... to přece známe z televize.
    Tak mi pošli všechny své peníze, stejně bys je jenom prožral nebo naházel do automatů.
    Dalibor Smolík avatar 8.7.2011 12:50 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Ve skutečnosti je to tak, že čím víc cizích peněz se utratí, tím jsou všichni spokojenější. A naopak. Začněte šetřit a všichni budou nasraný až na půdu
    To je fakt. Když člověk padá z výškové budovy, je na tom lépe, když ta budova je vyšší. Má lepší výhled, déle letí a tvrdý dopad na zem příjde o aspoň o chvíli později. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.7.2011 17:14 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Ve skutečnosti je to tak, že čím víc cizích peněz se utratí, tím jsou všichni spokojenější. A naopak. Začněte šetřit a všichni budou nasraný až na půdu
    To je fakt. Když člověk padá z výškové budovy, je na tom lépe, když ta budova je vyšší. Má lepší výhled, déle letí a tvrdý dopad na zem příjde o aspoň o chvíli později. :-)
    Vaše analogie je úplně mimo. Děláte, jako kdyby peníze byly něco, co se dá jíst. Ve skutečnosti nemůžete jíst, dokud ty peníze neutratíte za jídlo. Takže jediný efekt šetření je, že umřete hlady.
    9.7.2011 02:02 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Ovšem to je efekt toho státního "šetření"
    belisarivs avatar 9.7.2011 15:22 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Takze kdyz nekdo misto kaviaru a stoleteho vina setri, a koupi si nejake normalni jidlo, tak vlastne umre hlady. Tak to pak jo.

    Zacinam mit pocit, ze zakladnim predpokladem pro pochopeni tve logiky je, tam zadnou logiku nehledat.
    IRC is just multiplayer notepad.
    9.7.2011 22:20 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Takze kdyz nekdo misto kaviaru a stoleteho vina setri, a koupi si nejake normalni jidlo, tak vlastne umre hlady.
    Ne, hlady umře ten, kdo prodává kaviár a stoleté víno... a ten, od koho si ten kupuje normální jídlo... atd. atd. Takže jeden bude mít levné "normální jídlo" a všechny ty peníze, co by jinak utratil a nechal plnit jejich funkci bude syslit někde ve slamníku. A všichni kolem, včetně těch, co prodávaj "normální jídlo" budou jásat, jaxi pěkně šetříme. Sice si od nikoho skoro nikdo skoro nic nekoupí, ale šetříme, tak máme holt za tři.
    zakladnim predpokladem pro pochopeni tve logiky je, tam zadnou logiku nehledat.

    Základním předpokladem logiky je, že když je řeč o ekonomice, tak neabstrahujeme ekonomické subjekty vznášející se ve vakuu, a nepostulujeme hovadinu, že ušetřené peníze mají pro ekonomiku nějakou pozitivní hodnotu.
    9.7.2011 07:34 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    9.7.2011 10:18 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Vzhledem k tomu, že ty smlouvy nejsou zveřejněné, a že podle článků o IT víme, jak je to s pravdivostí údajů na iDnes, nemá takovýto článek naprosto žádnou vypovídací hodnotu.
    9.7.2011 11:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Přesně, u Pandurů bylo všechno čisté a koupili jsme si výborný auta za skvělou cenu, kterou nám všude závidí.
    Quando omni flunkus moritati
    9.7.2011 11:57 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    To netvrdím. Já jen říkám, že odkaz, který si použil, má jako důkaz kvalitu hajzlpapíru a to ještě použitého.
    9.7.2011 12:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Doporučuji věnovat pozornost hlavičkám příspěvkům, stejně jako faktu, že 2. osoba jednotného čísla od slovesa být se píše jsi.
    Quando omni flunkus moritati
    pavlix avatar 9.7.2011 12:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    hlavičkám příspěvkům
    Koho poučuješ?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.7.2011 12:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Táhni, sám toho máš na triku taky dost.
    Quando omni flunkus moritati
    9.7.2011 12:31 Lupínek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Pokaždé, když čtu jeden z tvých komentářů, se sám sebe ptám, zda má smysl někomu na internetu říkat, co si o něm myslím.
    pavlix avatar 10.7.2011 01:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Táhni, sám toho máš na triku taky dost.
    Mně přijde velice úsměvné, když se někdo ve stejné větě zároveň projevuje jako grammar nazi a nezvládne to ani správně napsat. Jinak bych se do tebe kvůli češtině nikdy v životě nepouštěl. Ale je vidět, že se umíš sám chytit do vlastní pasti. Nehledě na to, že nemáš kouska smyslu pro humor ani sebekritiku, když chycení se do vlastní pasti vyčítáš druhému člověku.

    Nehledě na to, že tě nepovažuju za člověka schopného posoudit můj jazykový vkus.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.7.2011 14:52 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Mně přijde velice úsměvné

    Ako nezávislý pozorovateľ som si tiež myslela, že ide len o také úsmevné naťahovanie sa (škádlení)... a pre takú blbosť ako sú preklepy zrazu celkom vážna potýčka.Tie isté vety nadobudli úplne iný význam a stratili humorný podtext...

    K jazykovej a štylistickej správnosti, včítane používania interpunkcie(čo je tvrdý oriešok aj pre znalca) toľko, že málokto je v tomto smere dokonalý a tiež dostatočne dôkladný, aby si po sebe zápisok starostlivo skontroloval.Chyby nemusia byť dôkazom nedostatku jazykovej zdatnosti.Ale ako pseudoargument sa hodia.

    Videla som niekde inde dnes už aj oveľa hrubšie útoky pod pás,odrážajúce zrejme spoločenskú náladu... a napdlo mi... nevie niekto o lacnom prenájme nejakého opusteného ostrova?
    pavlix avatar 10.7.2011 20:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Ako nezávislý pozorovateľ som si tiež myslela, že ide len o také úsmevné naťahovanie sa (škádlení)... a pre takú blbosť ako sú preklepy zrazu celkom vážna potýčka.
    Vážná potyčka by to mohla být jen kdybych se tím byl ochotný více zabývat :). Zamysli se nad svoji schopností odhadovat lidi a situace :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.7.2011 23:19 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Zamysli se nad svoji schopností odhadovat lidi a situace :).

    Dobrá rada. Každý by si ju mal vziať za svoju.:)
    9.7.2011 12:29 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    copa, kopnul jsem Ti do bůžka?

    nežer to tolik - mezi ods a čssd je rozdíl jen v tom, jak svým zlodějinám říkají - ne v tom, že jedni je dělají a druzí ne

    9.7.2011 12:00 Lupínek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    To je omyl. Původní smlouva byla vypovězena a Topolánkovým kabinetem podepsána nová. Pokud to z článku na iDnes nevyplývá, tak to o tomto serveru něco vypovídá.

    IHNED.cz o tom informuje jasněji:
    O nákupu 199 pandurů s opcí na 35 dalších v hodnotě 20,8 miliardy korun rozhodla v roce 2006 vláda Jiřího Paroubka (ČSSD). Koncem roku 2007 kabinet Mirka Topolánka (ODS) od zakázky ustoupil kvůli porušení smluvních podmínek ze strany dodavatele - firmy Steyr. O půl roku později ale rozhodl o nové zakázce, v jejímž rámci Česko koupilo 107 transportérů za 14,4 miliardy korun. Smlouva na dodávku vozidel byla podepsána na jaře 2009.
    Jeden Topolánkův pandur jsou skoro o cenu jednoho portugalského panduru dražší než jeden Paroubkův pandur. Ikdyž takové srovnání asi nemá bez dalších informací valný smysl.
    8.8.2011 16:20 Křen Ivo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci..
    Divný.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.