Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Také řešíte síťování v QEMU a máte v tom tak trošku guláš? Pokud ano, tak se vám možná bude hodit můj manuálek v naší wiki.
Nejrůznějších "návodů" můžete nalézt na internetu přehršel, ale mě kupř. docela chybělo nějaké polopatické schéma, jak to vlastně funguje. Sbírám takhle nejrůznější střípky, zlehka je přežvykuji a publikuji v rámci naší wiki. Všechno je odzkoušeno a odtrápeno na vlastní kůži, ale jak zcela oprávněně poznamenal kolega, určitě by neškodilo, kdyby ty věci čas od času okouknul i někdo jiný a případně upozornil na to, co jsme pochopili blbě. Omlouvám se tímto za poněkud stručný text (pořád ještě dopisuji nějaké věci na výše odkazovanou stránku wiki) a skrytou reklamu.
Tiskni
Sdílej:
U novějšího QEMU se musí přidat volba -machine accel=kvm, jinak použije emulaci, přesto že je modul pro kvm v jádře zaveden. Proháněl jsem sítí mezi dvěma virtuály - ještě přes jiný stroj tam a zpět - gigový blok dat, abych měl na lince přenosy v obou směrech. Asi to je zbytečné uvádět, ale při aktivivaném kvm to trvalo cca 4,5 minuty, bez ohledu na to, jestli jsem to honil přes vde, nebo jinak (rozdíl byl v řádu sekund). A bez aktivovaného kvm to zabralo cca 12x delší dobu (mezi 50 - 55 minutami). Opět. Mezi připojením vde switchů přes ssh nebo přímo přes soket a přímým připojenám nebyl výraznější rozdíl.
Při použití vde switche dokonce vychází přenosová rychlost spíš mírně vyšší, než když jsem stejný přenos realizoval přes tap zařízení a s využitím modulu vhost. A taky bylo nižší zatížení CPU.
U novějšího QEMU se musí přidat volba -machine accel=kvm, jinak použije emulaci, přesto že je modul pro kvm v jádře zaveden.O které verzi mluvíte? Na mojí 0.15 nic takového nepozoruji.
lucy (HOSTSERVER) :~# qemu-system-x86_64 --help QEMU emulator version 0.15.50, Copyright (c) 2003-2008 Fabrice BellardAle popravdě řečeno - pokud jde o verzi, tak to není v případě QEMU žádná relevantní informace. Jinými slovy řečeno - používám verzi z gitu aktuální k 30. srpnu.
Verze 0.15.50 je kompilovaná z vývojové repository, kde se vyvíjí SPICE, zatím co oficiální vývojová repozitory QEMU má číslo verze 0.15.0.