Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Efektivita tohoto typu vzdělávání je zhruba třetinová,To dost záleží na implementaci, a taky je to dost individuální. Mně osobně (z hlediska žáka) by to na gymplu bylo přineslo tak desetinásobné zvýšení effektivity. S tou implementací: sám jsi nastínil problémy, které výuku ztěžují. Ale mnohé z nich jsou snadno řešitelné, je to hlavně otázkou politické vůle.
A už dávno neplatí, že učitelé jsou chudáci. Taková učitelka na prvním stupni má v menší obci 30 klacků čistýho.Ty nějakou takovou učitelku znáš? Já jich znám fakt hodně, ale na takový plat dosáhne jen ten, co při tom vykonává minimálně funkci zástupce ředitele a má odkrouceno.
Také ses koukám nezamyslel nad stavem, kdy oba rodičové chodí do práce a po večerech musí učit více svých dětí a každé z jiné třídy. To aby studovali systém jednotřídek.A ty ses pro změnu nezamyslel nad faktem, že se jí vystřídá za ten týden před monitorem těch děcek minimálně 200.
Také ses koukám nezamyslel nad stavem, kdy oba rodičové chodí do práceAle zamyslel, už před nějakým časem. Jenže to by muselo to ministerstvo školství těch 14 let od doby kdy jsem to napsal fungovat.
A i takoví tu budou příštích 30 let učit, protože nebude nikdo, kým by se dali nahradit. Jednoduchý.Spousta z nich by se dala seškrtat zrušením zbytných škol/tříd. Dejme lidem možnost udělat si maturitu zcela bez absolvování SŠ, a za pár let uvidíme, kolik lidí ještě na SŠ chodí, a pak se to nějak prořeže. A ještě se samozřejmě mohou učinit jiná motivační opatření, např. odstupňovat platy podle kvalifikace. Pokud bude mít učitel vystudovavší matfyz dvojnásobný plat oproti matlákovi s pajdákem, samozřejmě se to na složení učitelského sboru nějak projeví. Skoro vše je to jen otázkou politické vůle.
Ve fyzice je to ještě drsnější. Vysokoškolská stojí na analýze, středoškolská vůbec. A vysvětlovat rovnoměrně zrychlený pohyb bez integrálů....To je ovšem dané tím, jak blbě je to postavené. Úplně klidně by se mohly v prvním ročníku SŠ zopakovat funkce a probrat nějaký základní praktický newtonovský kalkulus (na to fakt není potřeba teorie míry a Lebesgueův integrál), jenž by na celou SŠ fysiku bohatě stačil, a s nímž by dávala mnohem větší smysl. Naivní pojetí integrálu jako plochy pod grafem funkce je schopné pochopit i devítileté dítě, a na SŠ fysiku bohatě stačí – integrace dráhy při rovnoměrně zrychleném pohybu se pak prostě převede na výpočet obsahu pravoúhlého trojúhelníku. Ostatní věci typu kombinatoriky a projektivní geometrie by se klidně mohly probírat až později.
Promin, ale tohle je fakt uplne zcestne (ale bohuzel caste:() uvazovani. Protoze stredoskolsky ucitel vubec nemusi byt matematicky genius a dokonce ani matematicky nejak extremne pokrocily. Stredoskolsky ucitel matematiky by mel vetsinu studia stravit didaktikou stredoskolske matematiky. Tedy jak spravne tu matematiku ucit. Musi mit zkusenosti s tim, jak se urcitym typum zaku nejlepe chapou ruzne problemy, znat priklady z realneho zivota, umet to zazivne popsat... Tohle by se mel naucit na vysoke skole, protoze jenom tohle z nej udela skveleho ucitele. Analyza VII. z nej dobreho ucitele neudela. Bohuzel, realita je odlisna a funguje to jak popisujes.
Jinymi slovy - obecny absolvent matfyzu bude tu matematiku perfektne chapat, to je jasny. Ale ke skvelemu uciteli mu bude chybet prave ta didaktika. A tu rozhodne za tyden/mesic nedozene. Tohle samozrejme plati v idealnim svete. V realnem svete to bohuzel (alespon za me) fungovalo jinak - je kladen maximalni duraz na vyuku matematiky, didaktika je brutalne osizena, rekl bych ze pomer byl 80/20...
Protoze stredoskolsky ucitel vubec nemusi byt matematicky genius a dokonce ani matematicky nejak extremne pokrocily. Stredoskolsky ucitel matematiky by mel vetsinu studia stravit didaktikou stredoskolske matematiky. Tedy jak spravne tu matematiku ucit. Musi mit zkusenosti s tim, jak se urcitym typum zaku nejlepe chapou ruzne problemy, znat priklady z realneho zivota, umet to zazivne popsat...Tady podle mne vůbec nejsme ve sporu. Ale z mého pozorování to nakonec jde lépe absolventům matfyzu, o důvodech se můžeme dohadovat. Jedním z nich může být, že výuka didaktiky na českých pajdácích je mizerná. Možná jsou zapálenější a mají větší vnitřní motivaci. Možná jsou obecně více zvyklí řešit problémy, a praktická didaktika je jen další takový problém. Je to složitá problematika, která by byla na samostatný výzkumný projekt.
nicméně „středoškolskou matematiku“ se i obecný absolvent matfyzu v klidu zvládne naučit za měsíc, možná i za týden, v tom bych problém neviděl.
Tohle je ten spor, tvrdim, ze obecny absolvent matfyzu se za mesic ani tyden nestihne DOBRE naucit ucit "stredoskolskou matematiku".
Jasne, muzeme jit hodne meta a dostat se az na smysl skolstvi. Nicmene, pokud pomineme extremni polohy vysledku, to neovlivni ten spor - tedy ze obecny absolvent matfyzu =/= ucitel (a to po ani tydenim ci mesicnim samostudiu). To, ze absolvoval matfyz u nej schopnost uceni nezaklada. V podstate se jedna o klasicky omyl - fachidiocie. (Stejne to plati pro lekare, malire, prekladatele, pekare ...).
Muj point byl ukazat, ze mistrovstvi v jakemkoliv oboru nerika o schopnosti ten obor dobre ucit (skoro) nic. (A prosim porad se bavime o stredni skole)
To je pěkná píčovina, pro život je to asi nejdůležitější ze všech stupňů škol.Ale hovno
Základka je pro chytré děti zbytečná buzerace, protože jsou po celou dobu napředTo asi dost závisí na základce, protože v mém případě (až na některé předměty typu cizích jazyků, ty byly tragické na všech stupních s výjimkou latiny na SŠ, což byl asi tak jediný předmět, který mě tam bavil) to učitelé vcelku zvládali podle kommunistického přístupu „každému podle jeho potřeb“, abych z toho neměl značný pocit buzerace a a marnosti, vcelku mi fandili a podporovali mě v činnostech typu předmětových olympiád apod. Na gymplu to měla většina učitelů zcela na háku, ve třídě bordel a hluk, že z toho bolela hlava, takže nejen že se nedalo soustředit na smysluplnější činnosti typu četby pod lavicí, a bylo to natolik vyčerpávající, že to ve výsledku ovlivňovalo schopnost věnovat se něčemu užitečnému v čase po škole.
a vejška je zase většinou příliš specializovaná - pro půlku lidí je platná jen v práci, pokud se drží oboru, pro druhou jen jako zdroj titulu (například u nás v IT kanclu máme všichni minimálně Bc., ale z jedenácti lidí jen jeden člověk matfyz a jeden informatiku na technice, zbytek jsou nesouvisející obory od chemické syntézy až po medicínu, filosofii a učitelství tělocviku).Dělat vejšku pro titul je hovadina, co jiného na to říci.
Dělat vejšku pro titul je hovadina, co jiného na to říci.Ne že bych šel na vejšku kvůli titulu, ale není to hovadina, mám za Ing. každý měsíc bonus 10K k platu (zcela explicitně, a je to znát, protože nemám statisícový plat), i když je zcela z jiného oboru. Na mnoha jiných pozicích, kde jsem dělal nebo se ucházel, byl zase titul mezi požadavky k přijetí, obvykle opět zcela nezávisle na oboru. Hovadiny jsou to, co cpou do hlavy HR managerům. Jinak holt jsi měl mizerný gympl.
i) Lidi, kteří v životě moc matematiku nepoužívají, a jejich dovednosti několik let od maturity nepřesahují náplń učiva ZŠ, ii) lidi, kteří v životě matematiku používají, ale „středoškolská matematika“ jim je k hovnu.Já středoškolskou matematiku používám celý život (+ 2 semestry vysokoškolské, ale to bylo spíž opakování té středoškolské + nějaká praktická statistika). V IT praxi, na lodi při navigaci, při různém technickém i netechnickém hobby. Plus samozřejmě tuny té základoškolské matematiky, jako jsou procenta, trigonometrie apod, ale přiznejme si, kdo tohle měl naposledy na základce a neměl středoškolskou matiku, téměř jistě to v dospělosti už neumí.
Já středoškolskou matematiku používám celý život (+ 2 semestry vysokoškolskéNo OK, tak to máme jednoho, ale z toho se relevantní statistické závěry dělat nedají.
Neuměl bych bez ní ani programovat, takové věci jako pochopení číselných soustav atd, to je vše středoškolská matematika.Zdroj? Myslím, že číselné soustavy jsme na gymplu neměli (co já vím, možná na průmyslovkách se to bere), a v RVP to není (ale koukám, že v současných RVP není skoro nic. Kvadratická rovnice, sin, cos, log, exp, trocha kombinatoriky, trocha stereometrie, vsjo. To i naše jinak příšerná učitelka se tvářila, že učí derivace.
Nebo si přečíst článek o nějakém algoritmu v odborném tisku - abych ho mohl implementovat - to bych bez sš matematiky nerozluštil.Co konkrétně třeba? Drtivá většina článků, které čtu já, se rozhodně s pouhými ZŠ+SŠ znalostmi rozlouskat nedá.
Pokud před nástupem na peďák nebudu vědět, že budu splňovat podmínky pro vyšší plat, platné v době kdy dostuduji, tak na peďák nepůjdu.To je tak trochu účel, většina českých peďáků jsou tragédie.
Podle mě je celý přístup odrazování špatný. Prostě bych tam nalákal všechny. A přijal jen ty nejschopnější.Asi se teď poněkud míjíme. Já jsem mluvil o odrazování lidí, kteří to nikdy neměli dělat, od výkonu učitelské profese. Z velké části se jedná o ty, kteří ji momentálně vykonávají. Ty, předpokládám, mluvíš o přijímání uchazečů na pedagogické fakulty. Ale jo, proč ne, můžeme od roku X zavést nové pedagogické programy mající tvrdší kritéria na výběr uchazečů o pedagogické vzdělání, s tím, že absolventi tohoto programu budou automaticky dostávat nějaké garantované minimum. Ale nepřidával bych automaticky již stávajícím učitelům ze starých programů, spíš bych zavedl nějaký alternativní kvalifikační proces, kterým se budou moci dostat na onu novou úroveň. Ti ostatní by měli v ideálním případě odejít. Ale pořád je tu paralelní potíž v samotných pedagogických fakultách, které mají od kvalitního vzdělávání budoucích učitelů daleko. Proto bych dal do nových programů kromě jiného například dostatečně dlouhou zahraniční praxi, a nahnal bych do fakult lidi odjinud, protože provětrat český akademický smrádek trochou svěžího větru by dost prospělo.
Byli učitelé a učitelky, před kterými jsme měli respekt a i přes vyšší věk měli lepší přehled, než ty mladé vyorané myši.Ale jistě. Jenže to právě dost možná souvisí s tím, že úroveň vzdělávání učitelů pak postupně upadala (z mnohých příčin).
Z tebe úplně táhne to komunistický centrální plánování.Asi ani nevíš, co to centrální plánování je, protože jinak bys to jako reakci na předchozí příspěvek nenapsal.
Víš proč se špatní učitelé nevyhazujou? Protože špatnej učitel naučí víc než žádnej učitel.Není pravda, špatný učitel demotivuje a učivo znechutí. Což je mnohem horší než to prostě vůbec neučit.
Víš proč na peďák berou prakticky všechny? Protože nemaj na výběr.Školský systém je složitý, problémy jsou na různých úrovních, a řešení prostě nespočívá v tom, že se tam jen nalijou prachy, ostatní parametry se nezmění, a bude se doufat, že se vše zázračně vyřeší. Ano, je potřeba nalít tam prachy, ale to zdaleka nestačí. (Jak chceš třeba v praxi vyhazovat ty neschopné učitele?)
Když budou v učitelství prachy, bude spousta zájemců, a VŠ si budou moct vybírat. A když bude spousta schopných absolventů, bude kým nahrazovat špatné učitele.
Ale napřed musí bejt motivace, pak budou studenti, a až pak bude kým nahrazovat ty špatné. Obrácený cesty nejdou. Ty někoho dneska nasereš tím že mu nezvedneš plat na úroveň budoucích absolventů, a pak ho tam ještě nejmíň 6 let necháš učit. Gratuluju.
VŠ ty lidi vykopnou po prvním semestruProč? Za to, že byli schopni se těch pár věcí, na které má SŠ program vyhrazené čtyři roky, za pár měsíců samostatně? To bych považoval na VŠ jednoznačně za výhodu.
No, krom toho že ten systém bude plodit ještě větší fachidiotsví, než máme teď,Můžeš to nějak odůvodnit? Jakou konkrétní nepostradatelnou věc, kterou se dotyčný těžko naučí samostatně, přinese člověku průměrný provinční gympl?
bych opravdu chtěl vidět, jak se někdo za 4 měsíce naučí fyziku a biologii.Já jsem se naučil učivo jednoho ročníku na gymplu (+ dva roky francouzštiny navíc) během letních prázdnin, a to jsem ještě dva týdny ležel se zápalem plic.
Já jsem se naučil
To je přeci irelevantní. Je spousta lidí (dětí, chce se mi říct) kteří se prostě nenaučí nic bez toho aby jim to někdo názorně ukázal a vysvětlil.Tak ty ať chodíé do školy a učí se každý den podle osnov, ale proč mají být brzdou pro talentované děti? Celou ZŠ jsem se absolutně nudil, dělal bordel a chodil za školu, což mi procházelo jen proto, že jsem měl samé jedničky. Na gymplu jsem se nudil ve všech předmětech, které mě bavily (angličtina, matematika...) a málem propadal z dějepisu a spol, protože to už se tak snadno jako na základce nedalo. Ale i tyhle předměty jsem nakonec zvládnul na dvojky či trojky ve zlomku času, který jsem jim měl oficiálně věnovat.
Ano, v rámci povinné docházky by měla být kontrola průběžná třeba jednou za rok či za pololetí.Takhle to ale funguje. Kamarád má sezónní zaměstnání, řeší zahrady a každou zimu jezdí s rodinou do Karibiku, kde dělá pro změnu lodivoda. Když se vrátí, absolvují děcka přezkoušení. Ovšem jeho nejstarší syn už šel do páté třídy a tam už je to jiné, takže se tomu museli přizpůsobit. Žena s nejmladším a nejstarším zůstala doma a s ním jel pouze prostřední syn. Pak máme docela dost známých, co učili děcka doma, ve škole měly vždy jen to přezkoušení a normální školní docházky se začali účastnit až od 5 třídy. Jenomže to jsou všechno případy, kdy byl vždy jeden z rodičů doma, nechodil do práce, a místo toho se plně věnoval dětem. Což je bohužel pro většinu domácností v ČR nereálné.
Problem je v tom, ze maturita je hovadina.S tím bych i souhlasil. Jenže (nejen) v ČR je maturita vstupenkou na VŠ. Pokud by se měl systém změnit tak, že se v přijímacím řízení na VŠ na formality typu maturita nehledí, budu jedině pro.
dostatečně širokéYeah, well, that's just, like, your opinion, man.
v textu máš špatný linky na vobrázky
si myslim že teďko jakoby máme všichni doma nějakej věčí bordýlek než vobyčejně takžeto beru ale trošičku si před focení uklidit moh to zase jako jóó :O :D aspoň voblečení přehozený přes vopěradlo nějakej ten pestrobarevnej cumel z bavlnky housky na topení a takový ty divný pytlíčky si moh nachvilku schovat. kapicový rači fotky neukazuj :O :D :D ;D
joa ten strejček na vobrázku je tesla nebo jenom nějakej podobnej příbuznej?? :O ;D
Maji kabinety, vsichni tam maji pracovni pocitace, maji vyucovat odtamtud.Pokud vím, tak to řeší ti, co doma připojení či vhodné vybavení nemají. Učit z domu pro ně znamená především úsporu času, který mohou ušetřit ve prospěch relaxu. Takový luxus, že by se mezi několika videokonferencemi mohli natáhnout a alespoň na chvíli vypnout a dopřát relax unaveným očím, ve škole obvykle nemají.
Proc by zrovna ucitelky mely mit pravo na relax navic misto dojizdeni do skoly?Že by proto, že při on-line výuce tráví mnohem víc času tím, že sedí na prdeli u monitoru? Pokud vím, tak lékařům, sestrám ani všem těm ostatním profesím které zmiňuješ se objem práce neznásobil. Spíš naopak.
Že by proto, že při on-line výuce tráví mnohem víc času tím, že sedí na prdeli u monitoru?Tahle změna za posledních 30 let postihla mnoho povolání, kde se pracuje pod střechou, a nikdo jiný to právo na relax taky nedostal. Samozřejmě úspora času ve prospěch relaxu při práci z domova je nic proti ničemu a je nechť je přáno každému, kdo může pracovat z domova, ale není to důvodem obviňovat školství, že něco nezajistilo. Něco jiného by to bylo, kdyby jako zaměstnavatel práci z domova vyžadovali, ale tak tomu v tomto případě zřejmě není.
Moje žena byla pro nově vzniklou situaci díky mně vybavena nadstandardně dobře, ale většina ostatních učitelů, kdyby neměla vlastní notebooky a internetové připojení by byla upřímně řečeno v loji.A další věc. K té změně u těch povolání nedošlo během uplynulých 30 let ze dne na den, ale postupně. A už vlbec ne ze dne na den, kdy se během jednoho týdne v předminulém měsíci, musely tisíce učitelů přizpůsobit situaci, na kterou se je doposud nikdo ani nepokusil připravit!
Jasně jsem uvedl: ...Proč by měli být v loji? Ve škole určitě počítač a internetové připojení mají, takže bohatě stačí jet do práce jako všichni ostatní.
A už vlbec ne ze dne na den, kdy se během jednoho týdne v předminulém měsíci, musely tisíce učitelů přizpůsobit situaci, na kterou se je doposud nikdo ani nepokusil připravit!Ano, taky to podle toho vypadá - v rozsahu někde mezi naprostou katastrofou a mizérií. Byl by zázrak, kdyby to vypadalo líp, adaptace na tak zásadní změnu skutečně nejde ze dne na den a nejenom ve školství. Ani to nicméně není důvod, proč by učitelé měli mít nárok na nějaké výhody navíc.
…, ale už se blýská na lepší časy s jasnou preferencí Teams.Aneb vzhůru a s nadšením do područí Microsoftu! Vážený, v tomhle se názorově zcela zásadně rozcházíme. Podle mě má pro tohle existovat jednotná platforma spravována z prostředků ministerstva školství, postavená na opensource.
Komunikace rozhodne neni cteni literatury ani zadny psani.Pro primitiva asi ne.
Za sebe bych chtěl jenom říct, že dnes je doba kdy se láme chleba. Blbcům se už nikdo, tak jako v minulosti věnovat nebude.Ha, ha, ha. Viděl jsi alespoň fragmenty nových osnov a požadavků na podklady? Vše směřuje k tomu, aby i univerzitu udělal i naprostej d***l. A proč? Protože na to má přeci právo.
Ahoj, také mám doma učitelku s jejím vlastním debianím pracovištěm. Online hodiny naštěstí neučí, nicméně velice chápu a přitakávám autorovi blogu. Během cca 5-10 pracovních dnů museli/la přejít na "vzdálenou" výuku.
Bylo v tom hodně stresu, "hudrování na hrozné nástroje", určitě to znáte...
Jejich informatici se snaží/li pro ně vypracovávat návody a pomůcky, jak ten moodle použít a využít. Všechna čest. IT support ve škole s 50-tkou učitelů musí být hodně výzva (Dr. Chocholoušek). Musím říct, že nástroje mají slušné, akorát je nic nenutilo nástroje začít používat. Covidu se to povedlo.
No, po cca dnu "hudrování" na to žena sedla, zkusila, něco zplodila, vyzkoušela, našla pár chyb, opravila, zkusila, vylepšila... Pak se situace uklidnila a jde to nějak.
Studenti se zájmem studovat pracují a odevzdávají úkoly, ignoranti ignorují proces výuky nadále. (však se jim nic nestane, díky MŠ, že?).
Nemyslím si, že by si žena za práci "učitel na homeoffice" mzdu nezasloužila.
...a neverím, že to vyučovanie týmto spôsobom bez predchádzajúcej koncepčnej, premyslenej prípravy tých učiteľov je nejaké systematické a efektívne...skôr ide o formalizmus... nahádžem tam nejaké materiály a úlohy, aby som niečo vykázal(-a), že robím... a tá spätná väzba, to by som chcela vidieť...Pani, nevím co jste byla za učitelku vy, ale žena učí už 12 let současně všechny žáky od první po devátou třídu. Za "normální" situace vstávala ráno o půl šesté, o půl osmé vycházela do školy, vracela se někdy kolem čtvrté, schrupla, odreagovala nějakou činností a pak od osmi opravovala, dělala přípravy, atp., než jsem jí připomněl, že je jedna hodina ráno a bylo by žádoucí jít spát. Nejhorší přitom bylo asi prvních pět let, než si vypracovala přípravy, které teď už jenom rozvíjí a doplňuje. Po devíti letech, co ze školy vypadli někdejší prvňáci měla konečně možnost zažít pocit zadostiučinění, který ji poskytla zpětná vazba od bývalých žáků. Teď jede online výuku. Videokonference, plus e-maily. S nižšími ročníky co ještě neumí pořádně psát to ani jinak nejde. Ti starší už jsou schopni vypracovat úkoly, nad kterými zas ja trubka sedí do noci – tentokrát z toho důvodu, že je mnohem obtížnější pracovat s rukopisem, co žák cvakne na mobilu. To, co vy popisujete, je pro ni něco naprosto nemyslitelné.
no, tí experti, čo u nás vyrobili edupage sa škrabali pravou rukou za ľavým uchom
to de celkem normálně :D stačí u toho jakoby natočit hlavu a jeto :O :D :D ;D
Za sebe bych chtěl jenom říct, že dnes je doba kdy se láme chleba. Blbcům se už nikdo, tak jako v minulosti věnovat nebude. Je pouze na rodičích, jestli svoje děti přesvědčí o tom, že je pouze v jejich zájmu aby se učilynemecky detsky psychiatr M. Winterhoff, ktery vydal nekolik provokativnich knih (mmj. 'Nemecko hloupne') zastava nazor, ze deti az do 15 let nejsou schopny samy realizovat, ze se musi ucit. Zrovna tak, jako si deti samy necisti zuby, kdyz na ne rodice nedohlizeji. K soucasne situaci (online learning) minil vyse zmineny, ze je to katastrofa, protoze z psychologickeho a psychiatrickeho hlediska potrebuji deti nejakou osobu, ke ktere maji vztah a obrazovka tou osobou muze byt jen tezko.
Studies have shown that such education has a parity with, if not better, standards than traditional methods of schooling.Imamura, E (1987). In Conventional and nonconventional schooling: a comparison of pupil performance in rural schools and schools of the air. University of Western Australia
Tiskni
Sdílej: