Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
"zranitelni" se tezko muzou chranit dle sve vule kdyz by vsude behali/prskali "nezranitelni" ignoranti...Kazdy se muze prece chranit efektivne sam: rouska, respirator a treba i totalni izolace. Kazdy muze byt doma, neprijimat navstevy, nechodit ven a vse si nechat privest domu. V cem je problem? Je amoralni toto vnucovat vsem lidem, kteri to nechteji a treba i sami nejsou zranitelni, uz jsou ockovani nebo nemoc uz prodelat.
druha vec ze i zdravej clovek muze mit vaznej prubeh a nemocnice/lekari nejsou nafukovaciNo a? Pravdepodobnost je nizka, ale i pokud se tam clovek dostane, tak si plati pojisteni na socialisticke zdravotnictvi, ne? Pokud zdroje nebudou, peci nedostane. Tak to chodi. Organu na transplantaci je konecne mnozstvi a stejne tak je i konecne mnozstvi zdroju. Ve statnim zdravotnictvi, ktere je financovano zdravotni dani, by se melo zohlednovat kdo kolik do systemu zaplatil a podle toho by mel prioritu pri prideleni pece. To by bylo spravedlivejsi. Nejlepsi by samozrejme bylo zdravotni soustavu kompletne privatizovat a zavest komercni zdravotni pojisteni, ale to je asi mimo ramec diskuse.
když lidem nařídíš pokaždý předtim než si jakoby navlíknou respirátor udělat kormelec nařídíš lidem chodit poměstě jednině samejma zřetězenejma kotrmelcama uděláš pr kampaň s tělocvikářskejma experťama že kotrmelec funguje a necháš ztlouct vokresní gardou každýho kdo se nebojí nevohnout páteř tak by ty čísílka taky letěli dolu. ale kormelcama byto jako asi faktže nebylo :D :D ;D ;D
K těm nadúmrtím se vyjadřuje Lukáš Pollert v rozhovoru.
Nevím, jestli to bylo médii, ale panika zachvátila primární péči, respektive došlo k jejímu selhání. Když jsem řekl, že mnoho z těch 24 000 mrtvých může jít na vrub selhání primární péče, tak se do mě pustili praktici. Ale já vycházím ze své zkušenosti. Pracoval jsem deset let na emergency. A staří lidé často ani nepoznají, že mají teplotu. Nepoznají, že je něco špatně, že mají nízký tlak. Třeba nečůrají 14 dní, mají selhání ledvin, ale oni si toho prostě nevšimnou. V době míru přijdou příbuzní, všimnou si toho a staří lidé se dostanou k praktikovi. Fungovalo to tak desítky let. Ale na jaře 2020 se něco zastavilo. Řeklo se: nikam nechoďte. Hlavně nechoďte za příbuznými, protože je zabijete. A celý život si budete vyčítat, že jste zabil své rodiče či prarodiče.Ale co mě zaujalo v rozhovoru s Pollertem: říká, že plicní ventilátor je nebezpečná zbraň v rukou nezkušeného lékaře. Minulý rok tu byla hysterie, že je málo plicních ventilátorů, tak se jich hromady nakoupily a šup s pacienty na ventilátor. Takže je úplně dobře možné, že ve snaze poskytnout pacientům tu nejdražší péči, je vlastně zabíjíme.Huh. Celou dobu podezirame SARS, a mezi tim ty lidi kosi zabijacke ventilatory. Vidim to pred ocima...
Tebou uznávana morálna hodnota upchala Suezky prieplav. Zvýšil sa sklon grafu ekonomiky. Honba za ziskom sa zmenila na honbu za stratou.
A nespomenieš aké ztraty na životoch spôosbila ta tvoja ekonomika ?
Mňa nezaujíma tvoja ekonomicka modla. Je to len prach.
No nie je to milé.
Rozhodol som sa ignorovať nezmyselné úrážky. Dúfam, že tvoje ego stúplo a prekročilo maximálny tlak nádoby.
No nie je to milé. Ako veľmi obhajuješ svoj nezmysel. Keď sa opatrenia uvolnia. Môžeš si ich dať nabiť zbijačkou do krku.
* dať si nabiť tie akcie, ktoré ti tak chýbaju.
Do třetí skupiny [opatření nesmyslná] řadím veškerá opatření, která jsou aplikována plošně.vs.
Jenže jak se zdá, pro ministerstvo školství bylo mnohem jednodušší a levnější přehodit problém na učitele, rodiče a žáky.Pricemz nechat organizaci distancni vyuky na jednotlivych skolach bylo to jedno z nejrozumnejsich reseni, co mohla vlada udalat, protoze jen skoly maji prehled o aktualni situaci a potrebach ucitelu/zaku. Jine podminky a potreby ma prestizni skola v Praze, jine malotridka v Horni-dolni a jine zkladka v Moste. Prekvapive se podarilo ve skolstvi za ctrnactdni dosahnout neceho, co by jinak trvalo spousty let a stalo miliardy.
Opravdu nevidím důvod, proč by měli být omezováni všichni a všude bez rozdílů, pouze na základě hypotetické hrozby.S tou hrozbou se jen v nasi populaci setkalo minimalne 1.4 milionu lidi! Tohle fakt nejde nazvat hypoteticke. V CR pocet obeti odpovida jednomu okresnimu mestu, v USA treba Atlante nebo Sacramentu. Dokazes si predstavit, jake pozdvizeni by bylo, kdyby nekdo vybombardoval v CR nejake okresni mesto nebo v USA Atlantu?
je moje věc, jestli se chci chránit nebo ne, mohu se rozhodnout, jestli MHD využiju nebo ne.Hele, klidne se muzes rozhodnout nechranit, ale pak by ses mel rozhodnout, taky nevyuzivat sluzeb zdravotniho systemu a taky hradit naklady na lecbu, pokud nekoho nakazis v inkubacni fazi.
Sobecky je zajímá jenom jejich vlastní zdraví
je moje věc, jestli ...Nevím, jestli může začínat nějaká věta ještě sobečtějším úvodem.
Povinnou vakcinaci považuji za porušování lidských právSlusny slamenny panak, obzvlast, kdyz jsme v situaci, kdyz vakciny jsou celosvetove nedostakove zbozi a nedostava se ani na ty, co ho opravdu potrebuji.
O nesmyslnosti nošení roušek už doufám nemá smysl více debatovatS tebou opravdu ne.
Jistě, můžete namítat, že se k zavádění plošných opatření přikročilo až v momentě, kdy začal počet případů prudce narůstat. Jenže kdyby ta opatření skutečně fungovala, tak by měl přinejmenším po uplynutí inkubační doby, což může být dejme tomu 14 dní, začít počet nakažených prudce (a následně i zesnulých) klesat. Ale k žádnému poklesu nic ztoho nevedlo! Spíš naopak.Potom, co pred tremi tydny zakazali cestovani mezi okresy a zavedli plosne testovani ve firmach, sledujeme narust pripadu? (Pro budouci generace, sledujeme ted konecne mirny pokles.)
A kdo ví, jestli tzv. "zplošťování" křivḱy nakažených ve skutečnosti nepřispělo k tomu, aby se k té nákaze propracovali i ti, které by za jiných okolností minula![Citation needed]
A za vrchol všeho považuji, když se experti na pandemie plácají po zádech se slovy "my to říkali". Protože pokud si dobře pamatuji, tak za ony zmíněné čtyři roky pamatuji akorát několik neúspěšných pokusů o vyvolání celosvětové paniky. A jednou jim to zkrátka muselo vyjít!To je fajn, ze je nikdo neposlouchal. Aspon jsme v hmotnych rezervach meli dostatek hliniku misto ochrannych pomucek pro pripad pandemie, protoze budoucnost patri aluminiu.
Byl's u toho?Ano, osobne. Je sice uzasne, ze znas tolik ucitelu, ale tim me neohromis, ani tim, ze delas spravce site na VS.
To byl jeden velkých chaos a improvizace ze strany učitelů.
A ty mi budeš vykládat, čeho a za jakých podmínek se dosáhlo?!Ano, prave ti o tom vykladam. Nevim, jestli spravce site a absolvent vysoke skoly zivota dokaze docenit to, ze v naprosto neocekavanych podminkach, bez jakychkoliv metodickych a finacnich podpor se podarilo najet na distancni vzdelavani a to i za situace, kdy hromada ucitelu nema prilis daleko do duchodu. Delat to v dobe klidu, jenom poradami, pripravami, vybiranim a skolenim toho spravneho reseni by se stravily roky a spalily miliardy korun.
Uvědomuješ si, že u toho čísla které uvádíš (1,4 milionu), je zcela nejednoznačná a neprůkazná metrika?Mozna pro tebe, ale jinak je to pocet potvrzenych pripadu podle KHS, zadne opakovane testy. Ano, toto cislo neni presne, protoze nezahrnuje ty, co se nenechali testovat a vylezeli to. Takze ten pocet skutecnych pripadu bude jeste vetsi. Tedy nejedna se o zadne hypoteticke riziko.
Já za služby zdravotního systému platím, ať se mi to líbí nebo ne, tudíž očekávám že za to dostanu odpovídající službu.To je od tebe sice hezke, ale pokud vas takovych bude vic (staci tisice), muzes na odpovidajici sluzbu zapomenout, protoze jini, co se taky chteli chranit sami, si za sluzbu plati a ti ti zaberou misto ve spitale.
Sobecky se zajímat o své zdraví není nic špatného, pokud při tom neohrožuješ na zdraví někoho jiného.Tak jinym nevycitej, ze se staraji sobecky o sve zdravi. Noseni rousky a ani respiratoru zdravi opravdu neohrozuje. To uz ti tu bylo mockrat vysvetleno.
A o tom, že udržování beznadějných případů při životě zvyšuje pravděpodobnost dalšího nakažení obsluhujícího presonálu a zhoršuje dostupnost lékařské péče těm, co mají větší šance na přežití, jsem psal už minuleA vedels, ze ti co v tom spitale lezi taky plati(li) zdravotni pojisteni a tedy ocekavaji odpovidajici sluzbu?
Polovina našich nemocí je v naší mysli a druhá v našich domovech. A ten zbytek můžeme nechat s důvěrou na starosti lékařům.Viz můj blogpost z 11. března. Mimochodem, Seton sám zemřel v 86 letech na rakovinu slinivky, která se projevila cca půl roku předtím, než zemřel. Jeho otec Joseph L. Thompson, který byl o 38 let starší než Ernest, zemřel v 80 letech. Jen připomínám, že žili v časech, kdy neexistovaly antibiotika, žádné JIP a na horečku mohli použít akorát chinin, nebo odvar z vrbové kůry či tužebníku.
A nejsem absolvent vysoké školy, i když jsem na dvou nějaký ten rok pobyl. Krom jiné na pedagogické fakultě.Na vysoke skole zivota neni dulezite jakou mas fakultu.
Vím přesně za jakých podmínek se rozjížděla distanční výuka, protože jsem byl první na koho se výše zmíněné obrátily.A opravdu si myslis, ze jsi jediny, kdo zna ucitele nebo ma snad za manzelku ucitelku?
protože drtivá většina nakažených měla průběh tak mírný, že si toho ani nevšimla.Ten ,,mirny prubeh'' jde vyjadrit tak, ze kdybychom vybombardovali jedno okresni mesto, vetsina lidi by si toho asi nevsimla.
Takže proč mi brání v tom, abych si mohl zajet na hory? Jít do sauny? Nebo zaplavat si jinde než v řece nebo rybníku?Protoze infekcni nemoci nejsou z podstaty zalezitosti konkretniho cloveka, ale cele spolecnosti.
když jsem cítím, že na mě něco leze, řeším to včas.Coz je u teto nemoci nekolik dni s krizkem po funuse.
to byla iniciativa ze strany řadových učitelů a ne koordinovaná iniciativa, která by přicházela z ministerstva kde hnije pan Plaga!A co mel Plaga delat? Neodpovidej, je to recnicka otazka. Skoly jsou zrizovany obcemi nebo kraji. Kazda skola ma jine podminky. Jak uz jsem psal, pricemz nechat organizaci distancni vyuky na jednotlivych skolach bylo to jedno z nejrozumnejsich reseni, co mohla vlada udalat, protoze jen skoly maji prehled o aktualni situaci a potrebach ucitelu/zaku. Jine podminky a potreby ma prestizni skola v Praze, jine malotridka v Horni-dolni a jine zkladka v Moste. Prekvapive se podarilo ve skolstvi za ctrnact dni dosahnout neceho, co by jinak trvalo spousty let a stalo miliardy. Pokud to budes resit centralne, bud s tim stravis prilis casu (mesice, roky), nebo nepodchytnes spoustu okrajovych pripadu a vylejes s vanickou i dite. (Pouze obrazne.)
O tom že vláda jako taková má na fungování současné distanční výuky asi tak stejné zásluhy, ..., funguje to hlavně díky iniciativě učitelů.Ano a tak to ma i melo byt. Mame totiz distribuovany model regionalniho skolstvi, kdy zrizovatelem jsou typicky obce a kraje. Diky tomu maji ucitele a reditele skol vcelku velkou autonomii (i kdyz jsou sesnerovani tunou dalsich predpisu). Kazda skola je diky tomu specificka, jednak si muze urcit co a jak bude ucit v ramci RVP, napr. nemusi mit standardni tematicke hodiny, ale muze ucit projektove, nebo specificnost plyne ze zamereni. Jinak je koncipovan obor kuchar cisnik s maturitou a jinak gymnazium s rozsirenou vyukou jazyku.
Kdyby se to řešilo dlouhými poradami a podobně, jak píšete, trvalo by to sice dlouho, ale aspoň by to reálně k něčemu bylo dlouhodobě.Regionalni skolstvi ma 130 tis. ucitelu a pres dva miliony zaku/studentu. V takovych podminkach cokoliv naplanovat a provest jakoukoliv zmenu je na roky planovani a priprav. Pro srovnani. Ceska posta nebo Ceske drahy kolem 25 tis. Dokazes si predstavit, ze v takoveto organizaci se ze dne na den zmeni zpusob prace se zakazniky?
Tak jak to je, byly zmatky mezi studenty i učiteli až do konce minulého školního roku. Každý používal něco jiného, nikde se nedalo najít všechno pohromadě a abych se ujistil že mám vše hotové, musel jsem strávit minimálně hodinu každý den tím že jsem procházel vše možné a i přesto mi sem tam něco uniklo.Druhou variantou by bylo, ze by zadna vyuka proste nebyla. Dokazes si predstavit, jak by vyuka probihala pred dvaceti lety? Kdy internet nemely ani nektere skoly, natoz zaci.
Nicméně mám přátele na školách kde to není sdružené do nějaké funkční podoby doteď.Viz vyse. To je problem reditele skoly. Ministerstvo nema nejmensi vliv na to, co dana skola pouziva za software a nemuze to nejak sjednotit. Jsou skoly, kde maji licence MS, proto mohou pouzivat Teams, jinde si plati sluzby Googlu, jinde se mohou rozhodnout pro Zoom. Pokud by ministerstvo naridilo neco centralne, bude z toho jenom dalsi povyk.
Víc se toho naučím tím že se musím látku naučit sám z netuMozna se neucils to nejdulezitejsi a to je, ze clovek se musi ucit predevsim sam.
jelikož o tom kdo bude ředitelem školy nerozhoduje školní inspekce, ale politické tlaky.Ze vsech tech ruznych blbosti, co uz jsi stihl naplacat tato patri stoprocente do prvni desitky! Ano, pri volbe reditele rozhoduji casto politicke tlaky, ale to uz je problem toho, koho jsme si zvolili. Ale nechapu, proc by reditele mela vybirat zrovna ceska skolni inspekce. Reditele Scio-skol nebo skol zrizovanych katolickou cirkvi ma taky vybirat CSI? Nehlede na to, ze je to flagrantni stret zajmu, kdyz by inspekce mela vybirat reditele, ktereho pak bude sama kontrolovat. Kdyz uz chces provokovat lidi, zacni prosim u sebe.
Jelikož ses moc neměl k tomu aby ses pochlubil z jaké perspektivy na svět koukáš, jsem si tedy dal tu práci, abych to zjistil.Hele, to uz je fakt moc. Presne takove kouzelne veticky pronaseli soudruzi za minuleho rezimu, kdyz chteli nekomu zkurvit zivot. Chces i kadrove posudky na mou rodinou, at si to zkratime? Posledni vec, protoze s tebou fakt nemam nejmensi chut uz dal diskutovat.
Ty opravdu nechápeš, proč by měla ředitele škol vybírat nezávislá školní inspekce, která by se měla zodpovídat ministerstvu školství?Ne, opravdu nechapu, jak muze byt nejaka skolni inspekce nazavisla, kdyz se soucasne musi zodpovidat ministerstvu skolstvi. A divim se, ze to nekdo muze pouzit v jedne vete, a dokonce v tak arogantnim tonu.
Ne, opravdu nechapu, jak muze byt nejaka skolni inspekce nazavisla, kdyz se soucasne musi zodpovidat ministerstvu skolstvi. A divim se, ze to nekdo muze pouzit v jedne vete, a dokonce v tak arogantnim tonu.Jak se zdá, nechápeš toho víc. Školství by mělo být v prvé řadě nezávislé na politických stranách. Na tom se snad shodnem. Nebo snad ne? Ale co bych dál vykládal, když o tom napsala před 10 lety slečna Čutková pěknou bakalářskou práci.
V roce 2009 byla v ČR epidemie prasečí chřipky, u které se nakonec prokázaly větší ztráty na životech než u koronaviru v ČR doteď.Máš to nějak ozdrojované? Dle wiki: Podle oficiálních údajů se mexickou prasečí chřipkou nakazilo v ČR 2477 osob a do března 2010 na ni 102 lidí zemřelo. Celosvětově:
- Lab confirmed deaths: 18,449 (reported to the WHO) - Estimated death toll: 284,000I kdybychom těch českých 102 vynásobili poměrem estimated / confirmed, vyjde nám nějakých 1500 úmrtí. Tj srovnání s covidem je minimálně 15x přestřeleno.
Mimo jiné díky tomu že to nebylo po celém světěHmmmm
Ano, prezentuji zde velice povrchní pohled, jestli berete jako povrchní to že se snažím uvést situaci obou stran učitelů i žáků.Popsal jsi situaci, ale jiz nevnimas podstatu problemu.
Z toho co jsem si tu přečetl, je mi jasné že student nejste, učitel také ne a jestli některé učitele znáte, zřejmě zrovna ty šťastlivce na pár školách kde to "funguje"Kdo jsem nebo koho znam, neni pro tuto diskuzi naprosto podstatne.
Pripravit projekt trva netrivialni mnozstvi casu a namahy, obzvlast v oblasti, se kterou nikdo nema zkusenost. Kdo si myslis, ze zna ucitele a dokaze jim nabidnout adekvatni reseni? Reditel, ktery je s nimi v kazdodennim kontaktu, nebo lidi na ministerstvu?Diky tomu maji ucitele a reditele skol vcelku velkou autonomii (i kdyz jsou sesnerovani tunou dalsich predpisu).Pravda, jenže jak jste sám uvedl, velké množství učitelů již nemá daleko do důchodu a ministerstvo školství mohlo minimálně zřídit nějaký menší projekt na podporu těchto učitelů a případně nějak zprostředkovat těmto učitelům cestu k tomu aby se nějak zařídili
I když jsem tu před dvaceti lety nebyl, byla skoro o půl milionu menší populace v ČR, necestovalo se běžně všude po světě a jak říkáte, internet skoro nebyl dostupný většině lidí.Ano, pred dvaceti lety jsme slezli ze stromu a konecne zacali provozovat konespreznou drahu, ... mozna te to prekvapi, ale i tak lidi cestovali po svete a internet byl k dispozici, ale opravdu ho nemel kazdy.
Tehdy by se o tom lidi nemohli bavit na fórech a po internetu,Uff, jeste ze tehdy bylo Mageo a Pruvodce, a mohli jsme tam resit jine blbosti nez nejake nemoci.
V roce 2009 byla v ČR epidemie prasečí chřipky, u které se nakonec prokázaly větší ztráty na životech než u koronaviru v ČR doteď.U epidemie H1N1 WHO odhaduje ztraty na zivotech cca 250 tis. celosvetove. Aktualni skore u COVID-19, je aktualne 2.7mil. celosvetove. Takze zatim desekrat tolik!
akorát bych rád poukázal na fakt že tehdy nebyla žádná celostátní distanční výuka a podobně, a dnes se o tom ani neplkne.Protoze to tehdy opravdu byla "chripecka" (a z vlastni zkusenosti muzu rict, ze pekne hnusna) ve srovnani s COVIDem. Je potreba zduraznit, ze pokud by se COVIDu nechal volny prubeh jako v pripade H1N1, bude to cislo jeste mnohem horsi.
Když nic nezprostředkuje ministerstvo školám, nemůžou pořádně nic zprostředkovat školy učitelům.Proc by neco melo zprostredkovavat ministerstvo. Ta skola ma sve reditele, kteri jsou zodpovedni za vyuku. Kazda skola muze vyuku pojmout po svem. Kdo nejlip rozumi zakum skoly, ucitele, reditele nebo ministerstvo?
A přijde mi naprosto hloupé, aby učitelé kteří nám chtějí zprostředkovat kvalitní vzdělání a snaží se nám vyjít vstříc, museli investovat vlastní peníze do některých služeb a mnoho hodin na to se naučit s těmito službami a připravit vše co by normálně na výuku nepotřebovali.To je bohuzel vseobecny stav skolstvi. Ale jak se meli naucit neco, s cim v zivote nepracovali? Meli vsech 130tis. ucitelu nahnat zpatky na pedagogicke fakulty a tam jim dat semestr predmetu: ,,Ucime pres internet''?
Minimálně se mohlo udělat něco co by jim to usnadnílo. Možná by to dokopalo i ty učitele kteří naopak neudělali nic, aby udělali aspoň něco a studenti tak mohli mít nějaký přínos z jejich hodin. Možná by pak i byl větší zájem studentů a méně flákačů než je.Vyhoreli ucitele budou vyhoreli ucitele, stejne jako flakaci zustanou flakaci. Pomoc z ministerstva to opravdu nezmeni.
To je věc která mě irituje sama o sobě dlouhodobě, protože v současnosti je paměť kolikrát zaměňována s inteligencí a "nejlepší" studenti, kteří mají samé jedničky, jsou chváleni a pak nejsou schopni si poradit se zadanou úlohou, pokud jim ji někdo předtím nenarval v podobné podobě do chřtánu.Kdo muze za to, ze jsi zrovna na takove skole?
já třeba stále nedostal odpověď na svůj už skoro měsíc starý dotaz k probírané látce v informatice, pouze mi bylo řečeno to jakési "Máš to špatně"A myslis, ze v realu by ti ucitelka odpovedela?
Abych to shrnul, jenom jsem vám chtěl dát nějakou tu reakci na vaši ideu fungující výuky u které se podarilo ve skolstvi za ctrnact dni dosahnout neceho, co by jinak trvalo spousty let a stalo miliardy.Ten system neni dokonaly, to souhlasim. Ale na tom tvrzeni si trvam, protoze si nedokazes predstavit, co vsechno by to obnaselo, kdyby se distancni vzdelavani zavadelo smerem zhora. Pro predstavu se muzes podivat napriklad na statni maturity, ktere se pripravovaly 15 let, podobne bolestivy byl prechod na RVP nebo Internet do skol. Pricemz to jsou vsechno drobne inkremenatlni zmeny a nikoliv zmena paradigmatu vyuky, na kterou nejsou pripraveny ani pedagogicke fakulty.
zázračné je maximálně to že to vůbec funguje.Neuveris, ale jsou lidi, kteri chapou, ze i malo muze znamenat opravdu hodne.
Kdo jsem nebo koho znam, neni pro tuto diskuzi naprosto podstatne.Ale to je sakra podstatné! Nic o tom nevíš a pak tu argumentuješ naprostými nesmysly. Viz:
Proc by neco melo zprostredkovavat ministerstvo. Ta skola ma sve reditele, kteri jsou zodpovedni za vyuku. Kazda skola muze vyuku pojmout po svem. Kdo nejlip rozumi zakum skoly, ucitele, reditele nebo ministerstvo?Quido je zrovna na jedné z těch lepších škol, a jeho kamarádi také. A to je na tom právě to tristní. Zcela v duchu: “Mezi slepými jednooký králem”
Ale to je sakra podstatné!Mozna pro tebe, ktery kdyz je v uzkych, zacne vsem okolo nadavat. Narozdil od tebe nemam nutkavou touhu na potkani vykladat, ze znam X, Y lidi, kteri nekde uci. Jestli je odpoved: Nic o tom nevíš a pak tu argumentuješ naprostými nesmysly. reakci na otazku:
Kdo nejlip rozumi zakum skoly, ucitele, reditele nebo ministerstvo?Tak mi to jen potvrzuje, ze dalsi diskuze s GPT-2 nema cenu.
Právě ty známosti, popřípadě zkušenosti jsou to co je podle mě důležitéTo je prave to, co vede k povrchnim uvaham a zaverum. Dulezite je ptat se proc, popr. jak?
Co se týče toho stavu školství, tak snad řeknu už jenom to že udělat jedny stránky s nějakým seznamem použitelných nebo doporučených služeb, by nemuselo být tak časově ani finančně nákladné, když by se na to najali správní lidé.A k cemu by ten seznam byl dobry? Jine pozadavky ma prvni stupen, kdy deti ani nezapnou pocitac, jina malotridka, jine obor kuchar-cisnik s maturitou, jine vyberove gymnazium s vyukou v cizim jazyce. V tech dvou milionech zaku/studentu je navic tolik specialnich pripadu, ze to proste nepodchytis. Treba rodina, kde jediny ,,pocitac'' je smartphone, co ma matka, (to je jeste relativne bezne), ale treba rodina, kde ani jeden rodic nemluvi cesky, to uz je orisek. A to jsou veci, ktere na ministerstvu nevyresis, protoze to reseni musi najit ucitel s konkretni rodinou. A prekvapive i tyto veci se daly vcelku bezbolestne vyresit. Nehlede na to, ze priprava jen obycejne stranky, ktera ma slouzit v takovem rozsahu zabere nemale mnozstvi casu. Neni to o tom stranku udelat, ale vytvorit ten obsah, schvalit jej, ...
je pravda že to bylo relativně pohotové, ale opravdu to je jen zásluhou těch učitelů co tomu dali tu práci...Proto jsem na zacatku psal: nechat organizaci distancni vyuky na jednotlivych skolach bylo to jedno z nejrozumnejsich reseni, co mohla vlada udalat, protoze jen skoly maji prehled o aktualni situaci a potrebach ucitelu/zaku.
Druhou variantou by bylo, ze by zadna vyuka proste nebyla. Dokazes si predstavit, jak by vyuka probihala pred dvaceti lety? Kdy internet nemely ani nektere skoly, natoz zaci.V Austrálii už mnohem déle běží School of the Air, která podle nějakého Imamury měla být podobně účinná jako běžné školy. Co si tak vzpomínám, Česká televize na jaře improvizačně přišla s nějakým vzdělávacím programem. Něco podobného rutinně funguje vedle v Polsku a leckde jinde. Narazilo by to v některých domácnostech? Ano. Probíhala by nějaká forma výuky? Také ano.
Takže proč mi brání v tom, abych si mohl zajet na hory? Jít do sauny? Nebo zaplavat si jinde než v řece nebo rybníku?Protože se starají o své zdraví. Starat se o své zdraví, znamená, mimo jiné, požadovat něco po lidech kolem. Třeba hygienické návyky. Teď se to rozšířilo, i když mnohdy dost přemrštěně. Jo a mimochodem, povinné očkování tu máme AFAIK už dávno.
Prekvapive se podarilo ve skolstvi za ctrnactdni dosahnout neceho, co by jinak trvalo spousty let a stalo miliardy.Tím myslíš vyřazení sociálně slabých dětí ze všeobecného vzdělávání? Ale to teprve bude stát miliardy.
z nehoz chteli mermomoci odejitRozhodně ne všichni.
V další iteraci se dá argumentovat že všechno tohle se předtím dělalo opačně (německy mluvící úředníci dosazení do česky mluvících oblastí, atd).Tak k tomu bych mohl říct jen tolik, že ty nejstarší matriky ke kterým jsem došel byly psané česky (před 1700). Pak se začaly psát latinsky a německé zápisy se objevily až teprve kolem roku 1800. Opět české jsou až před rokem 1900. A teď tedy k onomu "dosazení" úředníků. Je třeba si uvědomit fakt, že 30 letá válka a s ní spojené útrapy značně zredukovaly počty obyvatelstva v českých zemích a ve Slezsku zvláště, neboť tamtudy táhla vojska ze severu. Bylo naprosto logické, že církev, které tam patřila většina pozemků sáhla po nových osídlencích do německých zemí, protože osadníků z řad původního obyvatelstva bylo málo a když už, tak pochopitelně raději zůstali poblíž původních lokací. Šlo tedy od samého počátku o ekonomiku. Vylidněné osady žádné příjmy nepřinášely. A pokud vím, tak v Rakousko-Uhersku platilo, že každý občan měl právo na soudní řízení ve své obcovací řeči. Z hlediska administrativy však bylo pro všechny mnohem jednodušší komunikovat v němčině. Ta tehdy hrála stejnou roli, jako dnes angličtina v rámci EU.
U prvoreublikovyho cetnictva naprosto bezne slouzili obcane nemecke narodnosti.Ano, ovšem pouze za předpokladu, že úspěšně složili zkoušku z českého jazyka. Víme? U četníků ze smíšených oblastí v tom být problém nemusel, jelikož se už předtím museli umět domluvit oběma jazyky. Ale tam kdes o čecha na míle nezavadil těžko.
Švédsko nebylo a není mnohonárodnostním státem.Sámové by mohli povídat. Historicky tu byla taky Švédská říše (která krátce měla i několik kolonií) a unie s Norskem.
Ehm lol ... ten cetnik musel umet cesky ... uz za Rakousko-Uherska. Protoze jestli si neco vybrat rozhodne nemoh, tak to, kde bude slouzit vime?Nevím. V dokumentech R-U četnictva jsem se nehrabal. Smysl dává v tomto směru pouze povinná znalost němčiny.
A jak i tady zaznelo, vsichni ti nemci tu byli jako hoste na uzemi cech.Co to pleteš za nesmysly?! Jako hosta by tu nikdy nikdo nikoho nedotáhnul. Byli to kolonisté, co opět osídlovali opuštěný kraj. V podstatě nemlich to samé co tzv. volyňští, či rumunští češi.
Takze by se meli chopit zbrani a zacit bojovat za pravo na sebeurceni a pripojeni se k tomu kterymu statu jehoz reci zrovna mluvej, ze?Právo na sebeurčení národů byl Wilsonův konstrukt, kterého se pochopitelně Masaryk s Benešem chytili, aby dosáhli rozbití R-U monarchie. Proto ho tady pak také tak adorovali. V USA z jeho politiky moc odvázaní nebyli. Ostatně, v žebříčku hodnocení amerických prezidentů byl spíš průměrný prezident. Zcela v duchu: po použití vyhoďte. Tak mě napadá, že by čechům imponovala jeho otevřená podpora rasismu a segregace? A francouzi a italové je podporovali, protože si také chtěli urvat svoje. Britové byli v tomto směru opatrnější, protože jim ono právo na sebeurčení národů zadělalo na problémy v Impériu.
Ano oficielnim jazykem byla cestina, ale nemcina se pouzivala bezne a temer kazdy cech nemecky umel.Bodejť by taky ne, když znalost němčiny byla pro čechy za Rakouska vstupenkou do státní správy. Pokud jde o ty náctileté mladíky. Je třeba si uvědomit, že do byla mládež narozená 1915–1925. Vyrůstali tedy přesně v tom kritickém období. Rodiče byli bez práce, neměli na žrádlo a ještě je šikanovali čeští policajti. Doporučuji seznámit se s okolnostmi Frývaldovské stávky. Do davu tehdy pálilo četnictvo, ve kterém byli jenom češi. Těm klukům tehdy bylo od 5 do 15 let. Nikoho by tedy nemělo překvapit, že prahli pomstě a využili k ní první příležitost co se naskytla, když jim z Německa dodali zbraně.
CSR narozdil od Izraele nevznikla, ten stat existoval davno predtimNebyl to žádný stát ale království! A Habsburkové byli legitimní následníci českého trůnu, ať se ti to líbí, nebo ne!
O povalecnym odsunu nemcu z (nejen) ceskeho pohranici sme vubec nerozhodovali. To rozhodli tzv spojenci.Tradiční alibistická výmluva. Ve skutečnosti s tím přišel Beneš. Dokud potřeboval podporu Wenzela Jaksche, tak se držel na uzdě. Ovšem hodil ho přes palubu ihned, jakmile došlo k uznání exilové vlády! A ním i veškeré ohledy vůči obyvatelstvu, které svojí politikou soustavně od vzniku ČSR poškozoval.
Taky se nemluvi o tom, ze nas v roce 38 taky nenapadli jen ti skopcaci, ale i ti polaci.A taky se nemluví o tom, že tzv. sedmidenní válka o Těšínsko skončila jen proto, že Francouzi pohrozili, že se na nějaké Českoslovesnko vyserou, pokud nepřestanou útočit proti jejich spojenci, který drží na uzdě ruské bolševiky. A nečti si jen českou wikipedii. Přečti si (pokud jsi toho vůbec schopen) jak se na tento konflikt dívají sami poláci.
… nečetl jsem to pečlivěMožná proto ti uniklo, že jsem uvedl: "Do druhé skupiny spadá například nošení respirátorů v obchodech či MHD." Tj. jde o opatření, které (podle mne) sice nemá žádný positivní efekt, ale jeho dodržování (mi) v zásadě nevadí. A to protože je pouze na mě, jak dlouho se v tom obchodě či dopravním prostředku zdržím a jestli ho vůbec využiju.
Objevil se zajímavý fenomén, zázračně zmizela chřipka.No chřipka možná zmizela, ale fakt, že se mí kolegové poctivým nošením respirátoru propracovali ke koronavirové nákaze, rozhodně stojí k zamyšlení. Na rozdíl ode mne se chodili nechat testovat do špitálu. Já teda nevím, ale osobně považuji povinné testování (a realizované ve špitálech) za první krok k nákaze. Protože kde jinde než tam by se s největší pravděpodobností mohl normální člověk s nákazou potkat, není-liž pravda?
Do druhé skupiny spadá například nošení respirátorů v obchodech či MHDTo jsem právě četl a reagoval na to. Protože to právě bylo jedno z mála nařízení, které dle mě nějaký smysl mělo. Spousta lidí se MHD nevyhne, nákupu se nevyhne ještě více lidí (navíc v přeplněném hyper-super, protože malé obchody zakázali). Nucené návštěvy špitálu jsou kapitolou samy o sobě, lepší nekomentovat. Sám jsem před lety kvůli preventivní prohlídce chytil ve špitále nějakého streptokoka a mám od té doby každý podzim silný kašel (předtím jsem vůbec nevěděl, co to kašel je...
okrem toho nám milí priatelia z EU sľúbili Astru a to druhé na krvné zrazeniny...Jo, také doufáme, že se nám podaří přenechat své dávky těm, co po nich touží. Ale mám obavu, že oni si svůj byznys utéct nenechají, a když to nepůjde psychickým nátlakem, začnou používat fyzický nátlak...
ja som si ho aj tak kúpila, a ešte zinok a céčkoJeště přikup déčko, ten je důležitý pro imunitu :)
Tiskni
Sdílej: