abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 496 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník

    Pamatujete na firmu Macromedia?

    10.12.2024 15:54 | Přečteno: 1464× | Jen tak na okraj | poslední úprava: 10.12.2024 15:56

    Lámal jsem si s hlavu, jak vytáhnout z animovaného SVG jeden frame a přemýšlel nad tím, proč je tenhle formát stejný prasopes jak PDF, neboť nic z toho co jsem našel na webu nevedlo ke kloudnému výsledku. Prostě jedna věc a milion a jedno řešení. Nakonec jsem přišel na to jak to obejít a jednoduchým shellovým skriptem vykuchat to co je třeba. A jelikož mám ve zvyku když píšu dokumentaci, zadloubat si v historii, vyjuklo na mne známé jméno, o kterém jsem v téhle souvislosti dosud neměl tušení.

    FreeHand i FlashMX jsem svého času používal, ale ne jako ti magoři co v tom dělali i různá navigační menu atp. Vyzkoušel jsem v tom jen zkusmo několik jednoduchých vektorových animací, protože pro SVG, i když má podporu animace, podobný software, který by byl volně k dispozici neexistoval. Dnes už bych použil Synfig Studio. I to má vlastní formát, ale ten vychází z SVG. Zkrátka. „Flash” byl, coby webová technologie (alespoň tedy pro mne), mrtvý dřív než tuhle firmu spolklo Adobe.

    A tak jsem až dnes, ke svému překvapení, zjistil, že se o konec fy. Macromedia v letech 2004/2005 postaral stejný hrobař, který v letech 2010/2015 potopil i NokiiStephen Elop.

           

    Hodnocení: 71 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.12.2024 17:19 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Jasne flash byla mrdka, hlavne kdyz nekoho napdalo udelat v tom celej interaktivni web aby to bylo cool. Steve to nastesti zabil protoze to byl zrout uplne vseho a spousta lidi rval;a a byl;a proti, prtoze nechapali ze budoucnost je html a hejbatka v tom, ano prevazne linuksari rvali protoze spravnej linuksar se nechce ucit a prechod na html bylo uceni se.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    10.12.2024 18:37 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?

    Meleš z hladu. Naprgali jsme s kámošem dynamický web s integrovaným javascriptovým wysiwyg editorem pro linuxové desktopové prostředí ÚMOb Ostrava-Jih v době, kdy se každému pod výrazem Ajax vybavil leda tak nějaký čokl, který po sračkách typu wordpress, joomla, drupal, moodle & etc. ještě ani neštěkl.

    10.12.2024 20:05 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Kapica je praotec moderniho webu :-D
    10.12.2024 20:46 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    To si kuř.
    10.12.2024 22:07 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    diskless sendvice, moderni web, vanoce, ohen,... ja cekam s cim jeste prijde...
    10.12.2024 22:40 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?

    Spíš bys měl přemýšlet nad tím, s čím už jsem dávno přišel a ty o tom víš pořád absolutní prd.

    10.12.2024 23:14 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    pobav me, prehanej, napis s cim si prisel, pochlub se tady at se zase pobavime...
    11.12.2024 11:32 zRadovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    No zacne palit ceskou whisky a pri panaku s Donaldem naporcuji Ukrajinu.
    11.12.2024 12:03 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?

    Nač nosit dříví do lesa? Navíc RealJ je ukázkový odstrašující příklad. Jo kdyby tak četl včas brožurku Alkohol ničitel pokroku dělné třídy. To by alespoň tušil co ho čeká. Teď už je pozdě. Soudnost již ztratil i charakter utrpěl.

    11.12.2024 12:36 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Pobavilo. Chlastat to neumi, ridicak to nema, vynalezce kola, vanoc, ohne a diskless sendvicu... ale vsichni kolem jsou idioti...
    11.12.2024 14:52 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Všichni ne. Ale ty jsi mezi nimi králem.
    11.12.2024 15:55 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Alesi, ty jsi spravce tech linuxu na FEL CVUT, ze? Staci se podivat na shodan jakej jses odbornik... treba webdav.agents.fel.cvut.cz aka https://www.shodan.io/host/147.32.80.109 ...
    11.12.2024 16:14 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Subnet 80 není pod mým palcem joudo. Ten si oprašuje inteligent tvého kalibru z katedry počítačů.
    11.12.2024 16:16 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    :D ty jsi se tady chlubil ze spravujes vsechny ty linuxy u vas na univerzite... no a ted to spravuje nejaky jiny jouda... :D Asi Gagarinuv bratr... :D
    11.12.2024 17:54 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    ty jsi se tady chlubil ze spravujes vsechny ty linuxy u vas na univerzite...

    Nepodsouvej svoje dojmy. Kdybys nebyl matelo, tak by sis to dohledal.

    11.12.2024 18:13 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    no a tahle mediawiki bezi na tebou spravovanem linuxu? https://www.shodan.io/host/147.32.87.136
    11.12.2024 18:28 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Jo. A máš s tím problém? Je to jen disklessový virtuál.
    11.12.2024 20:17 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    no pokud ti nevadi ty vsechny zranitelnosti tak je to v pohode... :D
    11.12.2024 19:48 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Náhodou ta jeho učebna patří k jedné z top 10 největších z celého karláku.
    11.12.2024 16:19 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    se klidne pochlub rozsahem ktery spravujes...
    11.12.2024 12:18 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Zapomněl si kolo, to (znovu)vynalezl dokonce několikrát...
    Každý má právo na můj názor!
    11.12.2024 12:23 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Jistě. A na jednom z nich jezdí i Trekker.dk
    AsciiWolf avatar 10.12.2024 21:47 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Tak to opravdu ne. Flash byl na Linuxu snad ještě větší a problémovější odpad, než na Windows.
    10.12.2024 17:55 jejda | skóre: 25 | blog: jejda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Dneska už jsou uživatelé tak vymasírovaní, že když se na webové stránce nic nehýbe neposkakuje nebliká neotravuje, tak mají pocit že je něco v nepořádku a ty internety jsou asi trochu rozbité. Přitom informační přínos takových pohyblivých cypovin je nula a akorát to zbytečně žere zdroje. To se ale těžko vysvětluje někomu, kdo nikdy neviděl jak vypadal web před rokem 2000.
    10.12.2024 18:08 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    co? staci adblocker a nic se nehejbe
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    10.12.2024 18:31 jejda | skóre: 25 | blog: jejda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Tak já si u sebe poradit jakžtakž umím. Když se ale někdy omylem mrknu na obrazovku běžných uživatelů, jdou na mě mdloby. Nejvíc smutno je mi ale z toho, že oni si myslí že to co vidí je normální.
    10.12.2024 19:53 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    To ale neplatí zdaleka jenom o Internetu. :-D
    10.12.2024 20:41 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Na co si ty konzervativci furt stěžují když je dnes vše tak jednoduché.
    10.12.2024 20:57 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    To je tvůj brácha? A je mu dobře?
    10.12.2024 23:29 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    To jste neměl brát vážně, to má za cíl pobavit.
    10.12.2024 23:40 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Otázka stále platí.
    10.12.2024 22:09 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    reklamy obecne me neserou, pokud je web neplaceny tak at si ma reklamy jake chce... obcas na nejakou kliknu, obcas neco pres reklamu nakoupim... co me sere jsou ruzne reklamy pres obsah... nastesti je na vyber, nelibi se mi, jdu o dum dal.
    10.12.2024 22:14 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    "jak vytáhnout z animovaného SVG jeden frame" - hele, Alesi, ty jako ten velmistr vesmiru nemas zalohu zdrojovych souboru? Flash byl na svou dobu skvely, umel to co html v te dobe nenabizelo. Ze ho nahradilo html je jaksi logicke, nikdo si nechtel porizovat nejaky placeny sw pro svuj blogisek typu kenyho_stesky.
    10.12.2024 22:38 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?

    Vem si prášky. Píšeš nesmysly a mícháš jako obvykle jabka s hruškama.

    V době, kdy jsem si hrál s flashem jsem měl o linuxu ještě velmi mlhavou představu. A k ledu šel ten soft od Macromedie mimo jiné proto, že žádnou verzi pro linux neměl.

    A na webu to bylo absolutně k hovnu, protože to bez pluginu nejelo. Takže to bylo skvělý asi jako tvoje IT skils.

    10.12.2024 23:14 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    "V době, kdy jsem si hrál s flashem jsem měl o linuxu ještě velmi mlhavou představu." - takze se nic nezmenilo za tech 20 let... "že žádnou verzi pro linux neměl" - jj, nemit verzi pro system ktery mel tehdy 0.00004% podil na trhu zabilo Macromedii... :D "protože to bez pluginu nejelo" - njn, akorat ze vsichni krome tech 10ti linuxaku ten plugin meli pripadne si ho mohli nainstalovat kdyz se jim nezobrazil obsah... Je videt, Alesi, ze jsi odbornik!
    10.12.2024 23:39 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Zkrátka. „Flash” byl, coby webová technologie (alespoň tedy pro mne), mrtvý dřív než tuhle firmu spolklo Adobe.

    MS Windows nepoužívám od roku 2003.

    A dáme si malé historické okénko, jo? Openintranet a jeho moduly v říjnu 2004 a Wordpress ve stejnou dobu.

    11.12.2024 09:54 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    no a kde skoncil ten tvuj openintranet? Pouzivaji ho miliony lidi stejne jako wordpress? V roce 2004 jsem taky psal kokotiny...
    11.12.2024 10:39 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?

    To že jsi psal kokotiny neznamená, že tak programovali všichni. Ten openintranet vznikal pro potřeby úřadu a dodnes tam běží. Zřejmě ti uniklo, že odkazy vedou na WaybackMachine. Ten systém jsme totiž vyvíjeli dva. A já nemohl ten kód vyplivnout ven, z několika důvodů. A jedním z nich bylo i to, že na něm stála kámošova živnost. V roce 2008, kdy nastoupil na moje místo už mým osobním potřebám více vyhovoval systém MediaWiki, který využívá mnohem víc lidí než ten tvůj podělaný wordpress. Snažil jsem se ho přesvědčit, aby ten kód uvolnil jako open-source, ale marně.

    Domnívám se, že se mu do toho nechtělo ze stejného důvodu, z jakého nemám volně vystavené svoje skripty pro diskless – aby to mohl udělat, musel by ten kód přepsat tak, aby byl plně generický aby se z něj nedaly vytáhnout informace, které by se daly zneužít. A to obnášelo hromadu práce navíc, kterou by mu nikdo nezaplatil.

    11.12.2024 10:46 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Alesi, nechces zacat psat pohadky? Pohadkar jedna radost...
    11.12.2024 11:00 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Na tebe nemám.
    11.12.2024 12:32 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Ve spouste veci ne, s tim jenom souhlasim, ale ty pohadky o tom co vse umis a co vse jsi vynalezl... Jak muj exkolega rikal o lidech jako ty: Takovych odborniku naseru po ranu za plny hajzl.
    11.12.2024 14:50 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Tak si naser a neotravuj na abclinuxu.
    11.12.2024 07:53 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    proč je tenhle formát stejný prasopes jak PDF
    OK, jaky jiny siroce podporovany vektorovy format je v plaintextu? Zadny. Navic ten "prosopes" je obycejne XML s celkem rozumnou strukturou s stylovanim (az tak, ze funguje DOM ve webovych prohlizecich), jak jsi musel sam zjistit, kdyz jsi to grepoval scriptem.

    Jestli ty si nahodou nepletes SVG s EPS, coz skutecne je podobny postscript jako v PDF. Proto taky LaTeX umi importovat EPS, nikoli SVG...
    11.12.2024 09:55 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Mistr se nikdy neplete! Nikdy! I kdyby jo tak nikdy!
    11.12.2024 10:08 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?

    To si tedy nepletu. Na každé krabičce cigaret máš varování, že kouření škodí zdraví, ale prasopsí formát, ve kterém se mixují vektory a bitmapy žádné varování nemá. Furt je to SVG nebo PDF a ty se jen divíš, proč výsledek vypadá tak blbě a když k tomu přidáš ještě formulářové prvky, zabezpečení a možnosti skriptování, tak je z toho totál guláš. Uznej, že není normální abys u každého SVG souboru zkoumal jak z něj vykuchat těch pár objektů co tě zajímají, jen proto, že se přehrávání animovaného SVG nedá pozastavit.

    Nebo znáš nějakou fintu, jak otevřít animované SVG tak aby vypadalo jako v určitém konkrétním čase? Pokud ano, sem s ní!

    V blogpostu jsem zmínil Synfig. Ten je také v plaintextu, ale využívá canvas.

    11.12.2024 10:19 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    se mixují vektory a bitmapy
    WTF? jediny zpusob, jak dostat do SVG bitmapu je uplne stejna hruuuuza jako embedding v HTML:
    < image width="100" height="100" xlink:href="data:image/png;base64,IMAGE_DATA"/>
    formulářové prvky, zabezpečení a možnosti skriptování
    Nic takoveho SVG nema.
    otevřít animované SVG tak aby vypadalo jako v určitém konkrétním čase
    To je snad zalezitost prohlizece, jestli umi animaci pozastavit. OGV/AV1 pauzujes po framech v cem?
    11.12.2024 11:00 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?

    Jo. Je to hrůza. Proto o tom píšu.

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="no"?>
    <!-- Created with Inkscape (http://www.inkscape.org/) -->
    
    <svg
       width="4.7624998mm"
       height="4.7624998mm"
       viewBox="0 0 4.7624998 4.7624998"
       version="1.1"
       id="svg5"
       xml:space="preserve"
       xmlns:xlink="http://www.w3.org/1999/xlink"
       xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"
       xmlns:svg="http://www.w3.org/2000/svg"><defs
         id="defs2" /><g
         id="layer1"
         transform="translate(541.00836,204.99565)"><image
           width="4.7624998"
           height="4.7624998"
           preserveAspectRatio="none"
           style="image-rendering:optimizeQuality"
           xlink:href="data:image/png;base64,iVBORw0KGgoAAAANSUhEUgAAABIAAAASCAYAAABWzo5XAAAABHNCSVQICAgIfAhkiAAAAaZJREFU
    OI3Fkz1IW1EYhp8jQaWK1IrUQagSa7Bgqq0oSHEVXQUrlMahwcGsuncsOtQIOhStEBfxZ2qWDt0K
    hiDBH1LRGoKSpCoSr1xRuuRz8aaeXDVUSn3X837P+d73cOA+JSLyTyBNr4ckF1ZwV2Bz37C2mQaS
    S922zbh/jFTpU1KGflZw1aSUQil1bQciIiMjH5hZTtL6wm27xJEvggX1eH1snD6guqOH2G6CYvMk
    P8jj9WkAgFDGiaujndhugs3wKv7eZ9qMyo0G8PbdYNYQyjipqXdRVFZBOLLOYWyP8sMU6ehnlDVA
    TtkWIPhthVDGyX5dNzX1LtZ2kgQXghiRKOU727wfcGsQLZpSSvnHPsrXziEqnrcB8H09zvmvfQpP
    TB4eH+Aw4hwZYVY2Kq0E9o1ERGaWk5iPnrD14yeb4VWK1yK8PI8y2l/LcXyOrp4WAGanJ229Kgvi
    8fpYPGvgt2lSnY7TUmWwtDT/x6iUutqjiGjxstEsyJvHCQJfPmWHbVffIO353SVpAlMTfwWwlO3o
    lbuWxtKzW82X8WyxNOX7Z/9NF5oH0Cn7zqkSAAAAAElFTkSuQmCC
    "
           id="image140"
           x="-541.00836"
           y="-204.99565" /></g></svg>
    
    Nic takoveho SVG nema.

    Nemá, ale může mít.

    To je snad zalezitost prohlizece, jestli umi animaci pozastavit. OGV/AV1 pauzujes po framech v cem?

    U mpv pozastavíš přehrávání mezerníkem a po rámcích přehrávat přes tečku (vpřed) a čárku (vzad). Z editorů můžeš použít Avidemux, Blender, aj.

    11.12.2024 11:39 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Nemá, ale může mít.
    To se mi snad zda! Autori zaslouzi povesit za koule do pruvanu.
    11.12.2024 10:33 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    a nebylo by moralne lepsi ten obsah nevykradat? Se tady chlubis co vse umis ale ve finale vykradas SVG nekoho jineho...
    11.12.2024 10:44 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?

    Ty jsi mi ale dojmolog. To musíš ze sebe pořád dělat hloupého osla? Píšu tam snad někde co je to za SVG? Nebo si chodíš krást žrádlo i doma do ledničky?

    11.12.2024 12:33 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Dedukce mi rika ze pokud jsi takovy odbornik jak se chlubis tak mas zdrojove data toho SVG. No a pokud nemas tak budto nejsi takovy odbornik nebo je to proste cizi obsah.
    11.12.2024 17:58 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?

    Tvoje dedukce stojí za starou belu. To SVG generuje z asciicastu termsvg a řešil jsem otázku jak z toho, pokud možno bez většího sraní, vyexportovat jeden frame. Jenomže lopata tvého formátu se ztrácí již u zkratky SVG.

    12.12.2024 09:46 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Export recorded asciicast to svg
    Jezisi kriste.

    Inzenyrsky zajimave reseni, ale jaka asi kralici nora vedla k tomuhle napadu? Proc nestaci animovany GIF s indexovyma barvama? Same otazky...
    12.12.2024 09:56 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    njn, je to takove Alesove reseni jako u zverolekarky. Proc delat veci jednoduse, kdyz to muzes delat jako totalni picus.
    12.12.2024 10:01 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Totalni picus jen nadava zatimco nahrava terminal do lowbitrate MPEG. Tohle je aspon technicky zajimave...
    12.12.2024 12:37 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    technicky zajimave je to na urovni kolecka misto elektrickeho voziku pro invalida...
    12.12.2024 13:13 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Přílohy:

    Přílohy by ti to snad mohla objasnit, ne? Položím ti několik otázek:

    • Když je ten záznam moc rychlý na to abys stihnul některou pasáž. Jak ho zpomalíš?
    • Když je tam nějaký text, kterému nerozumíš, jak ho zkopíruješ a pastneš do překladače?
    • Když to používá malé fonty. Jak to zvětšíš?
    12.12.2024 13:56 karkar | skóre: 7 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Jé, to je moc hezký.... :-) Vážně, takový pěkný záznam do videa jen tak nenacpeš, full HD by mělo aspoň desítky mega... Akorát mi nejni jasný proč to svg má 600kilo anžto ten textový záznam jenom cirka 15.... Jsem měl za to že svg je v podtsatě definovaný rendr, takže by měl stačit jen o něco málo větší soubor než je ten textový záznam... nebo ne?
    12.12.2024 15:52 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Akorát mi nejni jasný proč to svg má 600kilo anžto ten textový záznam jenom cirka 15....

    Tak na tohle už ti mohu dát odpověď. Viz můj aktuální blogpost na téma asciicast.

    12.12.2024 22:59 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Předpokládám, že někdo chce prezentaci na webu. Proto SVG. Jinak by použil nástroje script a scriptreplay z util-linux.
    13.12.2024 00:45 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Předpokládáš blbě. SVG se hodí, když chceš vložit někam obrázek screenu z nějakého záznamu. A ty nástroje co zmiňuješ fungují jinak a také mají jiný účel. Přečti si ten poslední blogpost. Třeba pochopíš, čemu teď nerozumíš.
    13.12.2024 01:04 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Mimochodem, jen o příspěvek výš máš názornou ukázku. Je to moje "poznámka", jak použít xmllint k procházení XML strukturou SVG. Chvíli trvalo než jsem zjistil, že je potřeba nejprve použít setns. V asciicastu vidíš všechny události, ale protože abclinuxu widget pro jeho přehrávání nemá, nezbývá ti než si přehrát to animované SVG, jestli chceš vidět jak se to dělá. Osobně zastávám názor, že je lepší ten postup vidět, než si o něm číst. To je totiž operace, která klade mnohem vyšší nároky na abstraktní řešení. Kupř. takový RealJ ho vůbec nemá, takže dodnes nepochopil co jsou to ty disklessové sendviče, k čemu se hodí a jak se s nimi pracuje.
    Gréta avatar 13.12.2024 13:19 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    ak vytáhnout z animovaného SVG jeden frame

    myslimže by to moch umět hele ffmpeg a asi i hele imagemagick :O ;D

    13.12.2024 13:43 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?

    Neumí. Prakticky otestováno. Všimni si, že se ve všech případech předpokládá že to video generuješ ze samostatných rámců. Ale přivedl jsi mne na myšlenku jak rozšířit ten skript svgframe.

    14.12.2024 22:44 Heretik 《小魔神》
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete na firmu Macromedia?
    Flash míval v jistých kruzích stylovou přezdívku "Adobe Infiltrator"

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.