abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:33 | Nová verze

    Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | IT novinky

    Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | Pozvánky

    Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.

    Petr Krčmář | Komentářů: 4
    8.9. 22:00 | IT novinky

    Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.9. 18:44 | Zajímavý článek

    Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.

    🇵🇸 | Komentářů: 6
    8.9. 14:22 | Nová verze

    Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    8.9. 13:22 | IT novinky

    V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    7.9. 04:11 | Komunita

    V Berlíně probíhá konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí KDE Plasma Akademy 2025. Při té příležitosti byla oznámena alfa verze nové linuxové distribuce KDE Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.9. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.1, tj. první opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.12, tj. dvanáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (3%)
     (3%)
     (2%)
    Celkem 157 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 4.9. 16:12
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    20.8. 11:22 Avi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    No tak chlastej katalyzator.
    20.8. 11:50 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

    No tak u mne ta expirace až do roku 1996 nebyla tak velká, takže se mi mozek vyvinul poměrně dobře, ale od roku 2008 jsem v Praze a posledních 10 let na sobě příznaky intoxikace pozoruji. Ale doposud za tím žádný felčar otravu olovem nehledal. A po pravdě ani já ne, protože jsem se až do dnešního dne o projevy intoxikace olovem nezajímal.

    20.8. 12:32 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Podle tohoto odkazu:

    https://dspace.tul.cz/server/api/core/bitstreams/d7805250-93cc-4d63-b5e0-c66120b26dea/content

    to je kolem 0,1 g / litr paliva = 1 kg olova na 10 000 litrů spáleného paliva.

    10 000 litrů je při spotřebě kolem 7 l / 100 km je kolem 15 km /l = 150 000 km / 1 kg olova

    U bezolovnatého benzínu je uveden obsah olova ve výše uvedeném zdroji max. 0,01 g / litr paliva, to je 1 kg olova na 100 000 l bezolovnatého paliva.
    20.8. 14:02 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

    Vycházel jsem z této informace. Z uvedeného vychází na 700 litrů 0.84 kg tetraethylolova (to je těch 0,15% z 560 kg benzínu), z kteréžto cca 2/3 hmotnosti připadá na olovo. Takže výsledek pro jeden tisíc litrů olovnatého benzínu vychází v kilogramech na…

    >>> (1000 / 700) * 0.84 / 3 * 2
    0.7999999999999999
    

    A bezolovnatý benzín, u kterého je uveden obsah olova ve výši max. 0,01 g / litr paliva (sic!), je s odpuštěním: protimluv. Každopádně olovnatý benzín se stále používá, byť ne v tak masovém měřítku, jako do roku 2021.

    21.8. 13:45 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Jestli si vzpomínám dobře tak v rafinerii se míchalo v poměru 1:1260
    21.8. 17:58 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Objemovém nebo hmotnostním?
    21.8. 19:05 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Bohužel to mi mi už ten němec vymazal z paměti.Pro zajímavost https://theses.cz/id/ivadl2/30179989
    20.8. 13:03 Isthvan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Asi myslis expozice. Kazdopadne, felcary vzdy upozorni na svuj blog. Jak jinak maji poznat, ze je zasazen i mozek?
    20.8. 14:05 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Ano, měl jsem na mysli expozici, při zběžném čtení jsem se přehlédl. Pokud jde o mozek, tak ten už je dost vyvinutý na to, aby i po intoxikaci fungoval líp než ten tvůj.
    20.8. 18:11 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    nechci ti kazit radost ze sebe sama, ale pokud si netrávil dětství a mládí někde v hloubi boubína, tak si sraček snědl, vypil a nadýchal u nás v čssr až až
    xkucf03 avatar 21.8. 00:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    A máš pocit, že jsi byl olovu vystavený víc než běžný Pražák? Asi by to chtělo udělat testy, ale je mi to trochu divné – kdyby to měl být problém teď, tak co teprve starší generace, které žily ve velkých městech v dobách, kdy se běžně jezdilo na olovnatý benzín? Lze namítnout, že u nás bylo méně aut, ale třeba v USA? Spíš bych čekal, že se to bude v čase zlepšovat a těch zdravotních problémů bude méně.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.8. 10:52 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    a to su ktore priznaky? predpokladam "pozvolný rozvoj anémie – únava, námahová dušnost, apatie" ktore su uvadzane pri uplne vsetkom...
    21.8. 00:45 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Joa ty příznaky demence má po kovidu a očkování každej, šak to kolem vidíš....
    21.8. 00:47 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    T vl to měli bejt jako samostatné příspěvek...
    Max avatar 20.8. 12:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    A tak se zdá, že zaostalost a rozlehlost zemí jako je Rusko, je dnes výhodou.

    S tím se nedá moc souhlasit. Sice mají menší počet aut per člověk, ale zaostalé země si vybírají daň zase někde jinde. Trpí pak jinými ekologickými katastrofami, chybí dodržování, kontrola a vymáhání ekologie apod. Takže např. netřídí odpad, nevhodně ho uchovávají, mají problémy s radioaktivní i chemickou kontaminací odpadu atd. A to není to jediné, viz třeba největší ekologická katastrofa v arktidě, kterou udělali Rusové v roce 2020, což je relativně včera a člověk by řekl, že takové banální věci, jako stojící nádrž, jsou dávno podchyceny. Navíc se to úřady dozvěděli až za dva dny po katastrofě, a to z internetu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.8. 12:42 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Tak třeba katastrofa v Mexickém zálivu od společnosti BP - to nevypadá na zaostalou zemi... :-)

    A co se týče odpadu, zaostalé země ho budou produkovat násobně méně než tzv. "bohaté" země.

    Co se týče třídění odpadu, jsme na špici, ovšem už se nemluví o následném zpracování. :-(

    Ještě pořád se házejí odpadky v Řecku do místních strží v horách?
    Max avatar 20.8. 14:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    BP udělala velký průser, ale minul tě point, nepíši o tom, kdo udělal větší katastrofu, píši o tom, že v zaostalé zemi dojde ke katastrofě zjevně už jen při banálních věcech.
    Řecko někdy házelo radioaktivní i chemicky kontaminovaný odpad do nějakých strží? Já se jen ujišťuji, zda se bavíme o stejné věci.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.8. 14:13 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

    Promiň Maxi, ale to co píšeš je pitomost. Vývěry surové ropy, nebo asfaltu jsou a byly v přírodě běžná věc. Stejně jako výskyt radioaktivního materiálu. Běžná nebyla jeho koncentrace a množství soustředěné do hustě obydlených oblastí ve formě, kterou denodenně inhaluješ, ať chceš, nebo nechceš.

    20.8. 14:34 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Tak ono se to v hustě zabydlených oblastech chová stejně. Třeba zrovna to Rusko má spoustu měst a aglomerací. Odhadem dle Wiki žije ve 309 městech nad 50.000 lidí v Rusku 85 miliónů lidí, cože je víc než půlka populace. A polovina z této skupiny dokonce žije ve městech nad půl miliónu obyvatel. Ten zbytek je sice rozhozený v obrovské ploše, ale to těm prvním lepší vzduch ve městech nedělá.
    20.8. 17:31 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Taková banální věc, jako rentgenování svárů trubek ve Three Mile Islandu? ;-)
    Max avatar 21.8. 12:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Bavíme se o aktuálním stavu, nechápu, jak s tím souvisí 46 let starý whataboutismus.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.8. 18:01 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Jistě, všechno předtím chceš vymlčet, jako by neexistovalo.

    Jenže předtím existovalo: https://www.youtube.com/watch?v=2qeC-bVIOE0
    21.8. 18:50 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Krásné časy mladí. dobře popsané.
    21.8. 19:36 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    od kdy zrovna tobě vadí vymlčování čehokoli :-D
    Max avatar 21.8. 23:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Bavíme se o aktuálním stavu, svět se posunul, Rusko nikoli. Ale chápu, dotknul jsem se tvé modly a ty se cítíš dotčen :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.8. 09:05 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Nevim, ale jestli nevidíš žádný posun v rusku tak seš slepej. SSSR byl socialistický autoritářský režim který se transformoval do chlastacího anarchokapitalismu, pak chlastacího oligokapitalismu, pak krátké epizody autoritářského oligokapitalismu a následně kolem roku 14 se přetransformoval do diktátorského oligokapitalismu. asi tak. Jestli nevidíš rozdíl mezi socialistickým autoritářským šitem a diktátorským kapitalismem tak by ses měl aspoň zamyslet.
    Max avatar 22.8. 09:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    :DDD
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    V rusku nikdy nebyl anarchokapitalismus!
    22.8. 10:56 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    byl ze začátku, za jelcina. z toho se vyprofilovali oligarchové a dali "volnému" kapitalismu (anarchokapitalismu) specifická pravidla.
    Anarchokapitalistickí evanjelizátori ti na to povedia, že to nebol skutočný anarchokapitalizmus. Aj keď vlastne neviem, čím by to podložili, lebo už aj Urza vycúval z NAPu ako základného princípu, IMHO preto, že podľa NAPu by bolo legitímne týrať vlastné zvieratá a to najmä ženy anarchokapitalistov nenesú radostne ("Urzík, pozri na tie milé oči šteniatok, to im nesmieš dopustiť!")...
    22.8. 12:14 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Také tam nebyl skutečný komunizmus. Ten vlastně v novodobé historii, kromě pár izraelských kibuců, nebyl nikde ;-)
    Definujme si anarchokapitalismus jako volny trh. Ten tam byl? Ne! Stat fungoval, mel silove slozky, mel vymahanou legislativu, dokonce vedl utocne valky proti jinym statum....
    20.8. 14:10 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

    Řeč je o olovu a jeho vlivu na lidské zdraví.

    A po nedávné havárii u Hustopečí máme právo akorát skromně šoupat nohama, protože v porovnání velikosti území per capita, jsou ekologické škody mnohem větší.

    Max avatar 20.8. 14:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Schválně se nezaměřuješ na velikost ekologické katastrofy jako takové (ani na rychlost řešení, informovanost, komplikovanost, příčiny apod.), ale nesmyslně to přepočítáváš na hustotu obyvatelstva a víc tě nezajímá. Kdyby v Číně někdo vylil území velikosti ČR ropou, a bylo to v místě s téměř nulovým osídlením, tak prohlásíš, že se nic neděje. Definoval jsi si nesmyslná kritéria a na těch pak stavíš argumentaci.
    Chápu, že mluvíš jen o olovu, ale svět není černobílý a ono vyzdvihování zemí třetího světa je nesmysl, protože prostě sice nemají auta, ale mají tunu závažnějších věcí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.8. 16:05 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

    Maxi, tobě fakt nedochází jaký objem toho olova byl za těch 100 let vypuštěn do ovzduší ve formě, která se jen tak neusadí?

    Je přeci logické, že tam, kde byla hustě obydlená aglomerace, s hustým provozem je kontaminace mnohonásobně vyšší, než tam, kde projelo auto jednou za uherský rok a navíc je všude kolem nějaký porost, na který ten prach sedne a podkud ho vítr znovu nesfoukne, tak ho déšť jednou za čas spláchne na zem, odkud ho nazpátek jen tak nevyfouká.

    Letos jsme v Americe svědky rozsáhlých lesních požárů. A hoří i v místech, co během té stovky let fungovaly jako ten přírodní filtr. Teď je to všechno zase v luftě a putuje světem – včetně toho olova. Situace je tedy zcela odlišná, než když v minulosti bouchla nějaká sopka, nebo shořel les či savana.

    My dva ale žijeme v Praze. Já na rozdíl od tebe nejsem motorista, pracuji v centru a chodím pěšky. Nejčastěji tou nejhorší trasou Mírák-Karlák, ráno tam a večer zpět. A zhruba po 8 letech jsem začal mít pocit, že je něco divně. Jako by mi občas docházel kyslík. Ne v plicích, ale ve svalech. Řešil jsem to, ale nikdy nic nenašli a rentgen ok. Jednou mi předepsali Ventolin, aby se neřeklo že s tím nic nedělají, ale ten ty stavy spíše zhoršoval. Ale jakmile vypadnu na delší dobu z Prahy do OV, nebo do Jeseníků, je situace výrazně lepší. Což asi nebude náhoda. Mimochodem, ve stejnou dobu mi také diagnostikovali tu steatózu, kterou se podařilo zlepšit až loni. Tak jsem se kousnul na rok do zadku a jsem tak zvědav, co ukáže přeměření teď, protože váha je víceméně stejná, ale připadám si, jako bych měl zas o těch 10 kilo víc a do toho ještě piriformis z těch pitomých činek. Počátkem září jdu do trouby.

    Max avatar 21.8. 12:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Takže svádíš své zdravotní problémy čistě jen na olovo? Spalováním nafty, benzinu apod. (dlouhou dobu bez olova) vzniká velká kupa sraček. A některé z nich mohou i za vznik alergií. Ale ano, olovo i dnes je přítomno ve vodě, možná stále ještě někde existují olovnaté rozvody vody apod.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.8. 11:05 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Takže svádíš své zdravotní problémy čistě jen na olovo?

    Nic takového jsem nenapsal. Popsal jsem ti pouze svoje subjektivní pocity. Jediný problém co v současné době mám, mi způsobilo to pitomé tělocvičení s činkami.

    21.8. 13:44 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Možná kdybys místo Ventolína zkusil radši tohle:
    My žijeme v Praze to je tam
    kde se jednou zjeví Duch sám.

    Jinak mi to připomíná, že tady nejspíš všem hrabe, najednou po 30 máš příznaky otravy olovem, tvl to je na chocholouška. můžeš si s majitelem SVDJ podat ruku. pro jistotu se nech vyšetřit aji na rakovinu slinivky. Což má určo stejný příznaky a taky se to těžko odhaluje. Jinak to že ti v praze dochází kyslík je tim že to je normální, v praze máš hlavně spoustu prachu ve vzduchu, spoustu sraček ze aut (a ne, není to to olovo) a úplně jinou vlhkost... Jo a taky nezapomeň že seš o dost starší což na výdrži taky moc nepřidá. A taky určo máš medikaci na tlak, to taky má slušný vedlejší účinky. mmchdm starý tělo pokud ho aktivně netrénuješ poměrně brzy ochabuje, defacto požírá nepoužívanou svalovou hmotu. což znamená že pokud aktivně nesportuješ, fíza jde po padesátce dost rychle do kopru.
    22.8. 11:13 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Jinak to že ti v praze dochází kyslík je tim že to je normální, v praze máš hlavně spoustu prachu ve vzduchu, spoustu sraček ze aut (a ne, není to to olovo) a úplně jinou vlhkost...

    Olovo ve sloučeninách je součástí toho prachu. A nebudeš přeci zpochybňovat, že u milionové aglomerace, přes kterou vedla (až do vybudování obchvatů) veškerá automobilová i letecká doprava ta koncentrace bude vyšší než kdekoliv jinde.

    A taky určo máš medikaci na tlak, to taky má slušný vedlejší účinky. mmchdm starý tělo pokud ho aktivně netrénuješ poměrně brzy ochabuje, defacto požírá nepoužívanou svalovou hmotu. což znamená že pokud aktivně nesportuješ, fíza jde po padesátce dost rychle do kopru.

    Nemám žádnou medikaci. Zvýšený tlak máme dědičný a to že aktivně nesportuji neznamená, že bych se nehýbal. Všeho moc škodí. Medikamentů i sportu.

    Alesi, nechci byt osklivy, ale mam pocit, ze mas proste normalni priznaky muze ve strednim ci pozdnim strednim veku... Pokud ti delaji dobre jeseniky, kup si tam chatu ci apartman, a jezdi tam na vikendy. Zmena prostredi, lepsi vzduch, mene stresu... To dela s zivotni pohodou a tim i s fyzicnem divy. ;-)
    20.8. 12:38 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    A to nevíš, že v pístových leteckých motorech se pořád olovo do benzínu přidává...
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    20.8. 14:07 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Vím. A právě proto jsem zmínil i ty piloty, aby si náhodou někdo nemyslel, že je cílem blogu prezentovat jako ty zlé jen „motoristy”.
    xkucf03 avatar 20.8. 16:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Sláva motorismu!
    Ono obecně to dělení na „motoristy“ a „nemotoristy“ je poněkud nesmyslné, protože na motoristech (ať už automobilových, leteckých nebo jiných) jsou závislí prakticky všichni. Jestli dotyčný sedává za volantem nebo ne, je úplně jedno.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 23.8. 21:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sláva motorismu!
    Ne. Může tam být rozdíl klidně o řád až dva. Je to jako kdybys napsal (tvoje oblíbené téma tady), že je nesmyslné dělení na socialisty/levičáky a kapitalisty/pravičáky, protože prakticky každý z nich má v agendě i nějaké body, které lze označit za ty z opačného tábora.
    Gréta avatar 25.8. 12:01 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sláva motorismu!
    každý z nich má v agendě i nějaké body, které lze označit za ty z opačného tábora.

    nj ale některý ty body nemyslej vážně, to vostatně bylo todlecto funkčni vobdobí krasně vidět na fialově pětitotaliční vládě. Davaj si tam ty body jenom z duvodu marketingu a kuli volebním kalkulačkám, relalně je plnit nechtěj. Tadlecta současná předvolebni kampaň je navic děsně zajimava tim že nejvíc nejvěčí strana eště ani nezveřejnila program, druhá nejvěčí zveřejnila program teprve před pár dnama. Nemá cenu těm bodům přisuzovat víc věčí vahu než jakou jim tim svým ignorováním dali jejich vlastni autoři :D ;D

    nesmyslné dělení na socialisty/levičáky a kapitalisty/pravičáky,

    v duchu předchozího komentu dělení na pravičáky a levičáky spíš nedává smysl z toho duvodu páč na pravičácích jsou závislý všichni levičaci. Bez kapitalismu by si městcký libtardi nemohli vobjednat z rudý číny nový kryty na iphony s fotkou čegeváry :D ;D

    Heron avatar 23.8. 21:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sláva motorismu!
    Dnes jsem v Olmiku viděl tři Tesly, takže dělení má smysl, ale trochu modernější než nafta, navíc v Litvínově mají poruchu na kompresoru pro etylén.
    26.8. 09:04 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sláva motorismu!
    A k čemu ti je takovej etylén, víš? A ehm, proč to uvádíš v souvislosti s naftou?
    1.9. 15:40 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sláva motorismu!
    uplny nesmysl
    21.8. 12:36 modrý a zelený benál
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Sluší se poznamenat, že pár roků zpátky byl schválený 100-oktanový bezolovnatý benzín na prakticky všechny písťáky. Takže dnes má kdejaká aeroklubácká Cessna u víčka plnění modrý nápis "100LL" (low lead) a hned vedle zeleně "100UL" (unleaded).
    Ano, muze byt. Avsak nedeje se, ze by zde bylo nejak hodne lidi otravenych olovem, ze? Spise naopak... A dale mi nesedi to, ze 1kg olova se uvolni po spaeni 1000 l paliva...
    vlastikroot avatar 20.8. 16:10 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Na wiki uvadej 0.4g/L, tzn. to je 400g TEL na 1000L benzinu. A v tom TEL je cca 40% to olovo. Takze to vychazi na cca 160g kovovyho olova v 1000L paliva.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Dekuji.
    20.8. 16:16 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Pavelemu to nesedělo taky, ale jak jsem našel, tak to asi je. Ovšem i kdyby to číslo bylo o řád menší, na věci to nic nemění, protože toho olova vyletěly do luftu tuny. Našel jsem, že jen Bitterfeldu za války vyráběli němci ročně 5 milionů tun syntetického benzínu ročně a do toho se to rvalo taky. Takže i kdyby to číslo bylo desetkrát menší, pořád toho olova byly mraky.
    Dekuji. Bylo mi to divne. Stale souhlasim s tim, ze olova je hodne a ze je to humus. Neni to vsak nic akutniho.
    20.8. 17:07 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Neni to vsak nic akutniho.

    To jsem si myslel taky, dokud jsem si nepřečetl jak se ta otrava projevuje. Lidi mají všeobecně hledat tendenci hledat jiné příčiny svých trablů, než ty, které to opravdu jsou.

    Pointou toho blogpostu mělo být původně to, že se tu řeší rybářská olůvka, co váží nula nula prd, ale kolik toho olova v mnohem horší podobě lítá po venku o tom nikde ani muk.

    S pointou absolutne souhlasim. Debilni je snaha zakazat olovo zejmena u streliva.
    20.8. 16:08 Tom K | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Olovnatý benzín bylo zakázáno prodávat od 1.1.2001, takže 24 let a nikoli 15.
    Intoxikace olovem je snadno diagnostikovatelná, takže by mělo stačit říct doktorovi.
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    20.8. 17:10 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

    Oficiální zákaz a realita jsou dvě zcela rozdílné, vzájemně nesouvisející entity. V tomhle případě totiž nelze ukázat prstem na konkrétního viníka, kterého by dav mohl zlynčovat. A i kdyby to udělal, na realitě se tím nic nezmění.

    20.8. 17:12 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Ale buď bez obav. Laboratorní vyšetření na těžké kovy nestojí ani dva litry.
    20.8. 17:21 Tom K | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Jsem bez obav a držím ti palce. Ale sebelepší myšlenka nesmí být prosazovaná pomocí neplatných argumentů a důkazů. Protože pak ji někdo zpochybní. Ikdyž většina zemí omezovala olovnaté přísady do benzínu dávno před rokem 2000, furt šlo do vzduchu příliš olova na to aby se nad tím dalo mávnout rukou.
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    20.8. 21:21 michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Nebo z vlasu zde https://www.lifelinediag.eu/cs/objednavka/
    20.8. 17:39 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Olovo není výsada střelců z palných zbraní, už ve starověku z něj munici dělali průmyslově. Dodnes se nachází v celkem neporušeném stavu, což je důkaz, že ojrozákaz olověných střel je blbost, protože přes povrchovou vrstvu oxidu se olovo do přírody nedostane. Jak se jednou zapouzdří, zůstane po tisíciletí.
    xkucf03 avatar 21.8. 00:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo / problémy s EU
    EU dlouhodobě útočí na různé skupiny lidí, např. na motoristy (individualismus, schopnost samostatně cestovat) nebo třeba lidi, kteří jsou schopní se bránit, protože z nich má strach – snaží se o odzbrojení obyvatelstva.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.8. 07:50 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo / problémy s EU
    Jak už to tak v totalitních režimech bývá ;-)
    1.9. 15:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo / problémy s EU
    motorista a schopnost samostatne cestovat :))))
    2.9. 09:38 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo / problémy s EU
    Zde ma franta absolutni pravdu ty blbe podrzitko :-D Nebo uznavas jen chuzi? A co boty, mas?
    Gréta avatar 2.9. 13:42 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo / problémy s EU
    A co boty, mas?

    ani nvm co je pro libtardy víc horší, jestli boty z vopravdický kůže kuli který muselo umřít ňáký zviřátko nebo boty z ropnejch syntetickejch materiálů :D :D

    2.9. 14:11 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo / problémy s EU
    :-D

    Prijatele jsou patrne jen drevaky a boty z kuze zvirete, ktere zemrelo zalem.
    🇵🇸 avatar 2.9. 14:29 🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo / problémy s EU
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    2.9. 14:38 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo / problémy s EU
    My jsme natolik svobodomyslni, ze te nechame obouvat si, co ti dela dobre dejve ;-)
    2.9. 20:51 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo / problémy s EU
    Každopádně v těch botkách cupital déle, než se poštěstí valné části nositelů moderní obuvi. Dožil se 77 let – v časech kdy neznali antibiotika, ba ani pitomý aspirin.
    2.9. 21:19 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo / problémy s EU
    22.8. 10:22 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Dovolím si uvést citaci z https://www.birdlife.cz/s-olovem-ci-bez-olova/ (pohled ornitologa na problematiku zákazu olova).
    Pro volně žijící živočichy jsou nejvýznamnějšími zdroji olova v přírodě olověné střelivo (vystřelené při lovu zvěře) a rybářské zátěže (ztracené při lovu ryb), které se nacházejí, kromě těl lovených zvířat, především ve vodě a v půdě. Tam mohou bez podstatných změn přetrvávat desítky až stovky let, dostanou-li se však do kyselého prostředí v žaludcích ptáků nebo savců, začnou se uvolňovat sloučeniny olova, vstřebávat do krve, transportovat do měkkých tkání a kostí.
    Rybarske zateze nevim... Ale zhasnute zvire olovo v tele opravdu trapit nemusi...
    22.8. 12:23 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Tak ten odstavec se očividně týkal ptactva, které střelivo pozře (omylem, či úmyslně). Pokud jde o střelivo, které se dostane do zvířecí tkáně při zásahu, pak takové zvíře nemusí vždy uhynout a i pokud se tak stane, tak jej nemusí střelec vždy dohledat a pak se stává potravou jiných zvířat, které to již trápit může.
    K memu olovo se postolka tedy opravdu nedostane :-D Omyl opravdu nehrozi.
    Pokud jde o střelivo, které se dostane do zvířecí tkáně při zásahu, pak takové zvíře nemusí vždy uhynout a i pokud se tak stane, tak jej nemusí střelec vždy dohledat a pak se stává potravou jiných zvířat, které to již trápit může
    To, ze po zasahu neuhyne, je zanedbatelne mnozstvi pripadu. To same plati pro nedohledane kusy. Je to naprosto zanedbatelne mnozstvi. Byl jsi nekdy na kachnach? ;-)
    22.8. 13:43 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Je to naprosto zanedbatelne mnozstvi.
    Však o tom se celá ta diskuze vede. Kde je ta hranice zanedbatelnosti. Kolik rtuti, kadmia, arsenu můžeš vylejt v lese, aby ty důsledky byly zanedbatelné. Pak jsou tu tací lidé, kteří si myslí, že by bylo možná nejlepší nevylejvat tam radši nic. Zejména, pokud k tomu není moc důvod. A recipročně je potřeba uvést, že zde jsou pochopitelně i tací, kteří se domnívají, že do toho, kolik těžkých kovů sypou po lese nikomu nic není.
    Byl jsi nekdy na kachnach?
    Tak se zamysli, kolik broků z těch co vystřelíš z těch kachen vytáhneš a kolik jich tedy zůstane v přírodě. Já vím, to množství bude zanedbatelné...
    kteří se domnívají, že do toho, kolik těžkých kovů sypou po lese nikomu nic není.
    Presne tak. Pokud tak cinim ve svem lese ci sve honitbe, je do toho kazdemu nic. Samozrejme cesky zakon o myslivosti je paskvil a mel by byt zrusen. Je to naprosto hnusny relikt socialismu. Ale to by bylo na nejakou dalsi debatu.
    Tak se zamysli, kolik broků z těch co vystřelíš z těch kachen vytáhneš a kolik jich tedy zůstane v přírodě. Já vím, to množství bude zanedbatelné...
    Ano, je to zanedbatelne... Mam dobrou musku.
    22.8. 14:27 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Ano, je to zanedbatelne... Mam dobrou musku.
    A co s těma kachnama pak děláš? Protože, jestli všechny broky (až na zanedbatelné množství) skončí v tý kachně, tak takovej pták určitě není k jídlu.
    22.8. 16:18 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Rozpouští se v kyselinách (trávicím traktu), ne v krvi. Není to cukr. Teda pokud nepoužíváš olověný cukr coby střelivinu.
    22.8. 17:02 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Nejde primárně o to, že by byl jedovatej, ale že bude úplně na maděru.
    22.8. 20:34 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

    Kápni božskou. Že tys nikdy neviděl brokovnicí střeleného ptáka?

    Já viděl načadit z pěti metrů vránu. Na maděru teda nebyla. Není to žádná kachna. Má tuhé peří a skončila jako psí žrádlo, takže žádná střelba pro zábavu..

    20.8. 22:52 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Já se divil, že zrovna autor si stěžuje na zamořování životního prostředí, ale pak mi došlo, že to má být patrně v jeho uvažování argument proč jako teď na to už můžeme srát a zamořovat dál. (předpokládám, to už mě to přestalo bavit číst, takže teoreticky na konci mohl být nějej twist a já tomu křivdím)
    21.8. 14:29 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Pokud jsi to nedočetl, nemáš k tomu co plkat.
    21.8. 23:22 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Ale evidentně mám pravdu, cope & seethe :D
    21.8. 23:29 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Jinak samozřejmě 100% souhlasím, že to byl ohromnej průser a nezodpovědnost. S čím už nesouhlasím, to je to Rusko. Tam je problém, že jak je veliký, tak několikanásobně víc na všechno serou a kontaminace tam naopak bude vyšší. Že je sibiř velká a prázdná a tím čistější, ti nepomůže, protože budeš žít někde v obydlených zónách, kde se to kvůli sraní na ekologii naopak zkoncentrovalo víc.

    Ať už karcinogenní naftový saze z dopravy, olovo z benzínu, nebo třeba pesticidy a insekticidy v půdě, vzduchu, vodě a potravinách. V Rusku se extrémně stříká na polích. Známej, co do toho dělá a byl před ruskou invazí na Ukrajinu v těch oblastech, mi to ukazoval na videu. Používají toho podle něj několikanásobně víc než u nás.
    22.8. 11:19 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Tu ironii u toho Ruska, jsi očividně nepostřehl, že? Jaký by to byl rozdíl, kdybych uvedl nějakou díru v Jižní Americe, nebo v Africe? Šlo mi o to vypíchnout paradoxní skutečnost (kterou bychom mohli aplikovat třeba i na Čínu), že se díky své zaostalosti přehoupli přes období blažené nevědomosti, aniž by dosáhli stavu na hranici přírodní katastrofy. Jako např. svého času v Londýně, či Paříži.
    20.8. 23:44 Tom K | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    21.8. 19:42 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Je tam kdejaká řiť, ale Czech republic chybí.
    21.8. 21:03 Tom K | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Nechtělo se mi věřit, ale dokonce i v česku se měření chvilku věnovali. https://archiv.szu.cz/uploads/documents/chzp/info_listy/Inform_list_olovo_13_2.pdf

    Jen by mě zajímalo. Holky dokážou odbourávat olovo lépe?
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    22.8. 11:01 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

    Díky za link. Je to sice jen „medián”, tedy žádný dlouhodobý výzkum, navíc z různých lokalit, v různém období. Nicméně určitý obrázek se z toho udělat dá. Především potvrzuje to, co se pokouší někteří diskutující bagatelizovat – že to olovo ovlivňovalo mentální vývoj nemalého procenta české populace.

    Jen by mě zajímalo. Holky dokážou odbourávat olovo lépe?

    Na to ti stačí triviální otázka: „Jak mizí olovo z krve?”

    Z chlapa, pokud nedostane do rypáku obvykle krev neteče. Takže se v krvi drží tak dlouho, dokud se kontaminovaný hem nerozpadne. Červené krvinky žijí kolem čtyři měsíců. Vzhledem k tomu že obsah olova v krvi klesne během 30 dnů na polovinu, je logické že poslední kontaminovaná buňka jde do háje až po těch 4 měsících. Ženská s pravidelnou menstruací za tu dobu krvácí nejmíň 4x. O to rychleji se tedy ty buňky nahrazují.

    Při otravě je důležité aby tělo mělo dost železa – dobrým zdrojem je hovězí maso a játra, do krve se pak toho olova dostane méně a rychleji se vyloučí. A dostatek vápníku zas ovlivňuje množství, které se stihne uložit do kostí, odkud se pak uvolňuje pomalu, ale jistě po zbytek života. Ovšem jaký máme současný trend? Nežer hovězí, nepřeháněj to s mlíkem a dej si brouky! Žij zdravě a pokud budeš žrát málo, budeš ještě zdravější!

    Je to absolutní non-sens, což potvrzuje fakt, že mé ztučnění jater kleslo až poté co jsem se začal důsledně vyhýbat všemu co obsahuje fruktózu, a začal žrát na snídani stejky, holdovat ayranu a mlsat sušené maso.

    A víš co je na tebou odkazované studii nejúděsnější? Mediánové procento dětí, které měly v testovaných oblastech roku 1996 nad 100 mikrogramů olova na litr krve. U dospělých se to olovo v těle časem nastřádá, ale u nich? Odkud byly? A jak vysoké dávku olova v těch místech nasávaly děti v dobách, kdy to nikdo neřešil?

    Také je zjevné, že v roce 2008 byla situace lepší, ale ne všude. Někde dokonce začala být i horší. Laicky bych řekl, že to bylo dáno sociálním vzestupem, kdy stoupl objem soukromé automobilové dopravy.

    xkucf03 avatar 22.8. 11:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Z chlapa, pokud nedostane do rypáku obvykle krev neteče. Takže se v krvi drží tak dlouho, dokud se kontaminovaný hem nerozpadne. Červené krvinky žijí kolem čtyři měsíců. Vzhledem k tomu že obsah olova v krvi klesne během 30 dnů na polovinu, je logické že poslední kontaminovaná buňka jde do háje až po těch 4 měsících. Ženská s pravidelnou menstruací za tu dobu krvácí nejmíň 4x. O to rychleji se tedy ty buňky nahrazují.
    To by pak mělo pomoci dárcovství krve nebo pouštění žilou…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.8. 12:12 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Jen by pak v krevních bankách museli krev dělit na olovnatou a bezolovnatou :-D
    Max avatar 22.8. 12:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Tak mně napadá, co takový upír? Nemá problémy s olovem v krvi?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.8. 16:20 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Řekl bych, že se přinejmenším za letu zadýchává 8-P
    22.8. 19:28 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Až když se mu usadí v kostech, to by potom dost mohl mít problémy s létáním :-D

    https://www.youtube.com/watch?v=nqBurO1Ju-Q
    22.8. 19:49 Tom K | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Odborná literatura se zabývá pouze radioaktivní látkou v organismu a olovem ne, takže lze pouze spekulovat.
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    bindiff avatar 23.8. 18:42 bindiff | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Upír určitě létá na olovnatou krev, na ně EU snad ještě nedosáhne. = )
    🏳️‍🌈 • 🏳️‍⚧️ • UwU
    Heron avatar 23.8. 18:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Zdarec z metalového Olomouce.
    23.8. 19:08 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Bacha na těžké kovy.
    Heron avatar 23.8. 20:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Max avatar 22.8. 12:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Nebo hirudoterapie? :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.8. 12:12 Tom K | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Ano. Vyhýbat se fruktóze je velmi dobrý nápad viz ...

    Fruktóza se po vstřebání v tenkém střevě dostává do jater, kde se primárně zpracovává. V játrech je fosforylována a přeměněna na látky jako glukóza, laktát a mastné kyseliny, přičemž její metabolismus není závislý na inzulínu, což vede k rychlému toku metabolickými drahami a zvýšené produkci tuků. Ve svalech a dalších tkáních může fruktóza vstoupit do glykolýzy přímo jako fruktóza-6-fosfát prostřednictvím enzymu hexokináza.

    Podobně dobré je výhýbat se glukóze a sacharóze.

    Byl bych opatrný při tvrzení, že se olovo v těle nastřádá. To je možné jen pokud je přítok rychlejší než schopnost odbourávat. A protože všechny studie ukazují, že se množství olova v lidech snižuje, znamená to že se stíhá odbourávat. Tzn. současné a budoucí generace mají šanci.
    Vývojové poškození starších generací je samozřejmě nevratné.
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    22.8. 16:22 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Bohužel zatím mají volební právo a právo být voleni zástupci těchto generací.
    22.8. 19:20 Tom K | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Přesnější by bylo napsat máme.
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    22.8. 20:27 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

    Mají. A protože toho využívají ti nejvíc poškození, je ze mne opět po letech nevolič. Letošní volby pro mne nedávají smysl. Stejně jako když to byl duel nepohřbená mrtvola versus ta už pohřbená.

    Počkám si až vychcípou. Konce vlády jedné strany jsem se taky dočkal.

    Heron avatar 24.8. 14:42 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Mareš z Badatele.net říkal, že se krmivo pro kuřata a slepice omylem namáčelo ve rtuti, takže v sedmdedátkách je možné všechno.
    24.8. 20:42 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

    V tomto místě, kdosi koncem 70. let vyhodil stovky starých teploměrů. V každém z nich byla docela slušná dávka rtuti. A jeden z kluků dostal podnikatelský nápad tu rtuť vytěžit, a tak zblbnul kluky z okolí aby ty teploměry rozbíjeli a shromažďovali tu rtuť do flašky a když jsme se byli na ty sběrače kouknout, tak už toho měli asi litr a půl.

    24.8. 21:17 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Pokud si při tom neolizovali prsty, tak bych v tom neviděl problém. Doufám že to vybrali všechno, mám přírodu radši bez lidských odpadků, i tu městskou.
    24.8. 23:13 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Mně bylo fuk co dělali. Koukal jsem na ně už tehdy jako na magory. Spíš si říkám, jak asi dopadl ten, co tu sklenici měl pak doma.
    25.8. 13:21 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Kovovou rtut muzes klidne vypit, nic ti neudela. Od teplomeru k dimethylrtuti vede dlouha cesta...
    25.8. 14:12 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    To dělat nebudu, mám radši tuhou stolici :-D
    21.8. 00:43 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Zaprvý, nemáš otravu olovem, to už máš větší pravděpodobnost že tvoje příznaky souvisí s nějakým artefaktem po kovidu nebo očkování proti němu. Za druhý většina olova ze vzduchu zoxidovala, usadila se a byla spláchnuta do řek a odtekla do oceánu. Za třetí jukni kolik radioaktivní složky je v uhlí a udělej si výpočet kolík se toho dostalo do vzduchu než se elektrárny odpopilkovaly.... :-)
    21.8. 14:40 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    .. to už máš větší pravděpodobnost že tvoje příznaky souvisí s nějakým artefaktem po kovidu nebo očkování proti němu. Za druhý většina olova ze vzduchu zoxidovala, usadila se a byla spláchnuta do řek a odtekla do oceánu. Za třetí jukni kolik radioaktivní složky je v uhlí a udělej si výpočet kolík se toho dostalo do vzduchu než se elektrárny odpopilkovaly.... :-)

    Ale prdlačky.. Očkovaný nejsem a průběh kovidu jsem měl mírnější než běžnou chřipku.

    Pokud jde o oxidy olova. Něco si o tom přečti. Jsou neméně jedovaté, pokud se dostanou do těla. A jemný prach se jen tak neusadí. Jen si vzpomeň jak loni touhle dobou táhnul prach ze Sahary. Já to viděl z Kladska. Tam modro, jasno a nad Čechama se táhla červená deka.

    A pokud jde o uhlík, iluze si nedělám. Ta kontaminace se jednou prostě musela projevit.

    Jo a ještě k výše uvedenému. Z logiky věci plyne, že pokud žiješ v prostředí, kde se musí tělo vyrovnat s takovými problémy, má to vedlejší efekty. V Andách maj indoši větší objem plic. Tady, pokud žiješ v zamořené oblasti se ti přizpůsobí pumpa - prohání víc krve, protože se přenáší míň kyslíku. No a to se také projeví hypertenzí, zrychleným tepem i při mírné námaze atp. Obzvláště když tvůj organismus na to není adaptovaný.

    21.8. 16:21 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    To olovo dávno odteklo do oceánů, protože na prachu se sráží voda do kapek a ty pak tečou řekama pryč. fakt. ano může se pořád u venkovských cest vyskytovat, ale v praze prostě všecko odteklo s prachem kanálama pryč. Tvoje problémy podle mě zcela určitě souvisí s něčím jiným, já bych tipoval jenom problémy stárnutí a vedlejší účinky kompenzace tlaku. Zkus se nechat vyšetřit na chrápání, jestli nemáš apnoi, to prý taky způsobuje chronickou únavu.

    ještě k tomu uhlí - to má totiž v sobě i stopy radioaktivních látek třeba uranu - 5-10ppm. Ale když to pronásobíš miliony spálených tun vyjdou ti dost vysoký čísla vypuštěnýho množství do vzduchu, teď už tedy uloženýho v popílku na skládkách...
    Nevim, kolik je alesovi, mam pocit, ze nekde psal, ze k 60... Jeho problemy budou v tomto veku uplne normalni. Ani se nejedna o problemy, ale spise o prirozene chatrani telesne schranky.
    21.8. 19:35 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Tak to si mne s někým asi pleteš.
    21.8. 21:54 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Tak já ti poradím. Běž do Pelhřimova, ať víš, do čeho deš. :-)

    Nepsal jsi, ze jsi rocnik 65 ? Nebo snad 68 ?
    22.8. 16:25 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    To tedy nepsal. I když tomu tady nikdo nebude věřit, pamatuji si ze srpna 69 coby nemluvně, pouze jak otec sledoval tv.
    22.8. 22:59 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    To tedy nepsal. I když tomu tady nikdo nebude věřit, pamatuji si ze srpna 69 coby nemluvně, pouze jak otec sledoval tv.
    Takže jsi ročník mezi 65 - 69. :-)
    23.8. 00:23 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Nastuduj si co je nemluvně.
    24.8. 08:51 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    co by měl studovat když pojem nemluvně nemá s oficiálním dělením dětského věku nic do činění?

    pokud si myslel kojenec, tak ten si pamatuje kulový a ne jak s tátou koukal na televizi

    tzn bud sis něco vsugeroval, nebo si měl s mluvením zpoždění...
    24.8. 14:30 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    co by měl studovat když pojem nemluvně nemá s oficiálním dělením dětského věku nic do činění?

    pokud si myslel kojenec, tak ten si pamatuje kulový a ne jak s tátou koukal na televizi

    tzn bud sis něco vsugeroval, nebo si měl s mluvením zpoždění...

    To si myslíš ty, protože máš v hlavě vymeteno. Kojenecké období tehdy trvalo s bídou půl roku. A moje nejstarší vzpomínka je z doby, kdy jsem ještě nebyl ani na světě. Pamatuji si kdy, kde a komu jsem řekl svou první větu - bylo to dříve než jsem uměl chodit, v září 69, když začala ségra chodit po prázdninách do školy. Dodnes si pamatuji jaké to bylo, když mě máti vezla v kočáře a vím i kudy. A z vyprávění to mám těžko, protože jsou to vzpomínky, které nelze popsat. Opravdu by mne zajímalo, jak bys někomu popisoval jeho pocit, když se nechtěl rozloučit se svým oblíbeným kožešinovým fusakem, protože z něj vyrostl. A jsou to tak triviální momenty, že by nikoho ani nenapadlo ti o nich něco říkat. A jsou to i situace, při kterých jsem byl vyfocen, takže vím, že to není žádný nahodilý výplod mozku a podle nich lze i přesně určit kdy to bylo. Kupř. první Mikuláš, atp.

    Pamatuji si, jak tehdy začínaly moje sny, i první říkanku z jeslí. Jak jsem jezdil výtahem za kamarádem, do 12. patra a hrůzu, z toho že, by se nahoře ten výtah nezastavil. Přestěhovali se do prvního patra, když mu byly 3 roky.

    A taky si pamatuji, jak "dospěle" jsme se jako kluci vnímali ve školce, a kdy se holky začaly před námi stydět, když se měly převléct do pyžama. To nám bylo asi šest.

    24.8. 14:38 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Ovšem vysvětlení, jak to že si to pamatuji, nemám. Můj otec si ze svého předškolního věku pamatoval jen to, jak mu otec (můj děda) přivezl z Rumunska paštiku (1942). Ale možná to bylo dáno tím, že měl také banální vzpomínky na pocity a situace, které neuměl popsat. Protože to, jak při bombardování, které ho zastihlo cestou ze školy, přeskočil dvoumetrový plot aniž by věděl jak, si pamatoval opravdu živě (1945).
    24.8. 19:25 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Pamatuji si kdy, kde a komu jsem řekl svou první větu - bylo to dříve než jsem uměl chodit, v září 69, když začala ségra chodit po prázdninách do školy. Dodnes si pamatuji jaké to bylo, když mě máti vezla v kočáře a vím i kudy. A z vyprávění to mám těžko, protože jsou to vzpomínky, které nelze popsat. Opravdu by mne zajímalo, jak bys někomu popisoval jeho pocit, když se nechtěl rozloučit se svým oblíbeným kožešinovým fusakem, protože z něj vyrostl. A jsou to tak triviální momenty, že by nikoho ani nenapadlo ti o nich něco říkat. A jsou to i situace, při kterých jsem byl vyfocen, takže vím, že to není žádný nahodilý výplod mozku a podle nich lze i přesně určit kdy to bylo. Kupř. první Mikuláš, atp.

    Pamatuji si, jak tehdy začínaly moje sny, i první říkanku z jeslí. Jak jsem jezdil výtahem za kamarádem, do 12. patra a hrůzu, z toho že, by se nahoře ten výtah nezastavil. Přestěhovali se do prvního patra, když mu byly 3 roky.

    A taky si pamatuji, jak "dospěle" jsme se jako kluci vnímali ve školce, a kdy se holky začaly před námi stydět, když se měly převléct do pyžama. To nám bylo asi šest.
    Ovšem vysvětlení, jak to že si to pamatuji, nemám.

    tak já ti ho dám, ale slib, že nebudeš smutný:

    když se narodíš, tak je tvůj svě malý a všechno v něm má neskutečný význam - vytvoří si vtah k plyšákovi (u mě to byla kočka čičina) a emoce s mím spojené jsou pro tebe silné a nekončí když ti jsou já nevím dva roky. Mladý má Lopucha od porodnice a ještě ted když mu je 7 má Lopuch v jeho životě pořád význam tzn ty emoce si pořád připomínáš a nezapomeneš je. Jenže to nejsou vzpomínky z toho půl roku, ale furt dokola připomínaný události
    Dodnes si pamatuji jaké to bylo, když mě máti vezla v kočáře a vím i kudy... ...A jsou to tak triviální momenty, že by nikoho ani nenapadlo ti o nich něco říkat
    ale jo - taky si pamatuju kudy jsem s dědou chodil, ale je to proto, že jsme tamtudy chodili/jezdili 1000x a o čem jiném jsem si měl s dědou povídat, než o tom co vidíme. a dělám to tak já se svými dětmi, dělají to tak všichni mí známí okolo

    a co se týká toho připomínání - děje se to - naběhne mi třeba nějaká fotka ze vzpomínek, nebo vidíme v tv něco kde jsme byli (naposledy třeba pláž Hel) a já mu řekl, hele, vzpopmínáš jak sis tam hrál?

    tzn ano, možná si nějak extra vyvinutý, ale spíš ne - sorry... v průměru budeš stejný pacient jako my všichni okolo...

    24.8. 20:51 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    ale jo - taky si pamatuju kudy jsem s dědou chodil, ale je to proto, že jsme tamtudy chodili/jezdili 1000x

    Až na to, že to byly většinou situace, které se staly pouze jednou.

    24.8. 22:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Tak jo no, tak si holt úžasný no, stane se :-D
    24.8. 22:35 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    ale jo - taky si pamatuju kudy jsem s dědou chodil, ale je to proto, že jsme tamtudy chodili/jezdili 1000x

    Až na to, že to byly většinou situace, které se staly pouze jednou.

     

    Ale to je v tvém věku naprosto v pořádku, že si pamatuješ věci z dětství.

    Když se zeptáš jakéhokoliv důchodce, odpoví ti, že si perfektně pamatuje historky z dětství, ale co měl na oběd už si nepamatuje.

    Běžná věc. Jinak mozek je velice nespolehlivý a rád si vymýšlí, upravuje a přikrášluje věci z minulosti.

    24.8. 21:13 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Moje nejstarší vzpomínka je, jak lezu ze schodů. Bylo to v paneláku, nahoře sousedka říkala mámě jestli nespadnu, a ta jí odpovídala že ne, že jsem šikovný. Nespadl jsem.

    Tipnul bych to tak do doby kdy jsem začínal chodit. Včil vysvětluj.

    Jo a velký význam to pro mě určitě mělo, protože dodnes je turistika můj koníček :-D
    24.8. 22:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Proč bych ti to vysvětloval já? Zeptej se té sousedky kolikrát ti to připomněla když tě dalších x let na tech schodech potkávala. Bylo to tipuju něco ve smyslu: Ježíš ty jsi ale vyrostl, pamatuju si jak si tady jednou málem spadnul ze schodu ale maminka říkala…

    Tak to dělají VŠECHNY babičky/sousedky/tety co je svět světem
    24.8. 22:34 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Vzhledem k tomu, že jsme se odstěhovali asi o rok později, blábolíš nesmysly jak Fiala.

    A mám podobných vzpomínek víc, dokonce jsem se u některých později snažil lokalizovat ta místa, ale rodiče, se kterými jsem tam byl, se na to už nepamatovali.
    24.8. 22:53 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Tak ti to připomínala mamka no. Ty to taky dělají rády
    dokonce jsem se u některých později snažil lokalizovat ta místa, ale rodiče, se kterými jsem tam byl, se na to už nepamatovali.
    Holt si lhal a vymyslel sis už jako malý - a vydrželo ti to. Co se dá dělat. Pamatuješ třeba, jak si tady lhal o té babičce s dokresleným hk?
    25.8. 06:22 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Ta si to nepamatovala, připomínal jsem to já jí :-D

    Ohledně toho lhaní, kdo tu lhal že Rusové si vyhodili Nordstream sami a že Ukrajinci neútočí na jaderné elektrárny? Já jsem říkal pravdu...
    25.8. 07:56 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    to, že občas, když se ti to hodí použiješ i pravdu snad nikdo nezpochybňuje

    Ale dotaz byl na věc (jednu z mnoha) o kterých si lhal
    25.8. 09:27 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    To, že ti to hlava nepobírá a papouškuješ ukrajinský narativ, také nikdo nezpochybňuje ;-)

    Tak nám teď řekni, jakou nejstarší vzpomínku máš ty?
    25.8. 10:47 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Jaký narativ tady papouškuju prosím? Dáš nějaký odkaz?

    A řekneš už proč si tady tolikrát lhal?

    Moje první vzpomínka (asi - ale nic staršího zatím z hlavy nevyhrabu) je na psí tlapky opřené o sklo ve dveřích - ale mám ji černobílou, a je to z chodby, takže jsem u toho pravděpodobně sedel, nebo stál. Kolik mi mohlo být ¯\_(ツ)_/¯ pracovní verzi mám 3 roky (a zeptat se už nemám koho)
    25.8. 14:13 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Černobílou? To jsi viděl v televizi ;-)
    25.8. 16:37 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    to je klidně možný - a je to přesně o čem píšu - tyhle "vzpomínky" můžou mít hromadu jiných vysvětlení než je genialita a mozková nadřazenost (oboje domnělé) nad plebsem...
    25.8. 22:59 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/rady-a-navody/houby-na-pribramsku-jsou-plne-olova.nejezte-je-radi-odbornici

    V pode klesa olovo len cca 3mm za rok.

    A BTW, kto chodite na Brdy na huby? Alebo na Pribramsko?
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    22.8. 00:27 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Který vůl je schopen napsat, že podstata jedovatosti olova je, že se váže na hemoglobin?

    Drž se svého kopyta ševče! A nemel tu voloviny!
    22.8. 06:34 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Tak račte vysvětlit po svém podstatu jeho toxického působení. Chytrolíne.
    23.8. 04:57 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Podstatou jeho toxického působení je, jako u většiny těžkých kovů, že se váže na enzymy a blokuje biochemické dráhy.

    Ale to, že někdo píše kokotiny, no co. Internet je plný lží.

    Proč by si každý ajťák nemohl psát svoje výcucy z prstu a palce u nohy co ho namane? Jako tento článek, pod kterým diskutujeme.

    Proč by si ajťáci, mistři světa amoleta a všeználkové, nemohli myslet, nemohli vymýšlet lži podle toho jak jim chutnal oběd a kolik planěk plotu mají před barákem.

    Byly doby, kdy se ajťáci zabývali počítači. Protože to byla věc, které obvykle rozumějí. A věděli, že když se pouští do jiných oborů - chybějí jim znalosti.

    Ale klidně si tu piště hovadiny, koho to štve, že jo...
    23.8. 13:33 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Tolik keců a vysvětlení nikde.
    23.8. 14:11 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Tolik keců a vysvětlení nikde.
    Jak to? Myslím že to bylo řečeno jasně:

    Podstatou jeho toxického působení je, jako u většiny těžkých kovů, že se váže na enzymy a blokuje biochemické dráhy.

    Prostě to poškodí enzymy, které pak nemohou vykonávat svoji funkci.

    V tom filmu The Man Who Accidentally Killed The Most People In History odkazovaném níže se dále mluví o tom, že poškozuje myelinové pochvy chránící nervy což vede k poškození nervové soustavy.

    K tomu např. studie zde

    https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/93385/BPTX_2006_1_11310_MDIPL001_168964_0_32955.pdf
    -- OldFrog
    23.8. 17:33 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Jde o to, jakým způsobem ty enzymy poškodí.
    29.8. 22:23 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Vy jste snad nejtoxičtější postava, co jsem tady kdy potkal. Jednou jsem se vás slušně, a pln zaujetí, zeptal, zda máte zjištěno, nejste-li nějak spřízněn s fyzikem Kapicou. A odpověď byla útočná.

    Ani u vás nevidím náznak smyslu pro humor -- a tam, kde vám chybí znalosti, nastupuje o to jízlivější jazyk. Nicméně, na hemoglobin se vskutku neváže olovo, ale oxid uhelnatý. Olovo se skutečně váže na enzymy a na proteiny. S hemoglobinem to souvisí tolik, že olovo se váže na ty enzymy, jež stojí za produkcí hemu.

    Dále nevíte, že "olovo" (bromid, chlorid) v atmosféře funguje jako kondenzační jádro atd. Ale sebevědomí máte dost.
    31.8. 18:25 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Jednou jsem se vás slušně, a pln zaujetí, zeptal, zda máte zjištěno, nejste-li nějak spřízněn s fyzikem Kapicou. A odpověď byla útočná.

    Opravdu? Račte doložit odkazem.

    Pokud se týče olova v atmosféře. V blogpostu nejde o to, jak funguje v atmosféře, ani o mechanismus jakým poškozuje organismus, ale o to, kolik tun se ho za 100 let vypustilo do ovzduší!

    31.8. 21:51 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Proboha, právě že jde o to, jak se chová v atmosféře. To olovo nezůstává totiž pak na místě. V atmosféře se drží pár dní, týden. Takže je celkem jedno, jaké číslo člověk vypočte, protože ta koncentrace v daném okolí prudce klesá. Fajn, houby například umějí olovo vázat. Ale obecně se většina olova odplaví. Spadne s deštěm (kondenzační jádra) a putuje do moří. Proto jíst některé mořské ryby nemusí být výhrou. Jinými slovy, byť se pak olovnaté soli drží například v jílovité půdě kol cest, tam se většinou nepěstuje nic, co bys dennodenně -- či vůbec -- jedl. Ani na pražské magistrále nepozoruji vinice.

    Jestli se N tun dostalo do mořských sedimentů, ti může být zcela jedno. To olovo včera nepřiletělo z vesmíru. Takže na tvůj aktuální stav má vliv zcela něco jiného.
    31.8. 18:55 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

    A pokud ti tahle odpověď přišla útočná, tak sem do diskuzí ve vlastním zájmu nepiš, když ti i zcela neutrální a vyčerpávající odpověď emocinálně ubližuje.

    31.8. 21:53 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Moje emoce jsou zcela v pohodě, jen tvoje očividně ne. Směj se více na svět a nebudeš se muset bát 50 let starého olova. Pokud nemáš olověný dudlík nebo nešňupeš galenit.
    2.9. 20:56 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

    Směju se jen pokud je něco k smíchu, což tedy anonymní výpady rozhodně nejsou.

    ..nebudeš se muset bát 50 let starého olova.

    Já se ho nebojím. Mám ho ve skříni přes 20 kilo, ovšem ve zcela bezpečné formě malých ingotů. Ovšem těm, co zásluhou plíživé intoxikace zpitoměli, už dnes nepomůže ani svěcená voda.

    Gréta avatar 2.9. 13:57 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    hemoglobin se vskutku neváže olovo

    volovo se ale fakt jako váže na helmogoblin, řiká to chatgpt i hele vědci :O ;D

    pokavaď do krve dostaneš děsně moc volova tak to zničí membranu červenejm krvinkám a vybuchnou :O :O ale takle votrava volovem asi běžně neprobíhá :D ;D

    Gréta avatar 25.8. 11:44 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Který vůl je schopen napsat, že podstata jedovatosti olova je, že se váže na hemoglobin?

    nicmeně volovo se skutečně važe na helmogoblin a při akutní votravě děsně moc moc velkým množššstvím volova hele skutečně praskaj červený krvinky :D ;D

    22.8. 15:47 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Takhle se nedá expozice olovem v životním prostředí hodnotit, záleží přece na degradačních procesech, jejich délce, variabilitě apod. Nejvhodnější bude podívat se na studie, které se přímo zabývali obsahem olova a jeho sloučenin v organismu. Namátkově třeba tady https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12122345/ se tvrdí, že ve Francii poklesly průměrné hodnoty krevního olova od začátku 80. let (rok 1979–82) do roku 1995 o více než 50 %. Což je hezké, ale zase záleží, co by z toho mělo vlastně vyplývat pro zdraví populace? Třeba se olovo přesunulo do kostí. Vadilo by to, nevadilo by to? Skutečnost je fakt složitá a osobně bych se neodvažoval nic tvrdit.
    -- OldFrog
    22.8. 15:51 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Jsem samozřejmě rád, že se tetraetylolovo do benzínu už nepřidává, protože není o co stát, ale kolik olova je v jaké formě dnes v prostředí přítomné bys si netroufal tvrdit. Věřím ale, že na to jsou studie a od těch bych se odpíchnul pokud bych si chtěl udělat alespoň trošku kvalifikovaný názor.
    -- OldFrog
    22.8. 23:51 Buran
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Lidi užívali pitnou vodu s olověnými trubkami v Praze v polovině 70 let jsme to předělávali. Lidé žili se 120v v síti v některých částech pražských částech. Lidi v panelácích žili(žijí) s azbestem. Nikomu to nevadilo. Osobně si myslím že pro zdraví to bylo tisíckrát méně nebezpečné než dnešní svinstvo např. v potravinách.
    23.8. 13:23 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Lidi užívali pitnou vodu s olověnými trubkami v Praze v polovině 70 let jsme to předělávali. Lidé žili se 120v v síti v některých částech pražských částech. Lidi v panelácích žili(žijí) s azbestem. Nikomu to nevadilo. Osobně si myslím že pro zdraví to bylo tisíckrát méně nebezpečné než dnešní svinstvo např. v potravinách.
    Myslím, že je dobře, že se lidé zajímají o to, v jakém prostředí žijí a snaží se ho zlepšit.

    Dlouho to trvá, protože (nejen) nadnárodním společnostem jde jen o zisk za a ne o udržitelnost. Rychle si nahrabat a po mně potopa. :-(
    23.8. 13:28 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    A právě proto je potřeba spousta expertýz, aby se alespoň některý přešlapy odhalily a odstranily.
    -- OldFrog
    23.8. 08:52 baba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

    Ono olovo ve strelivu nebo trubkach neni totez co tetraetylolovo v benzinu.

    Ale to mistnim eurohujerum tezko vysvetlite.

    Rad koukam na Veritasium. Tetra ethyl olovo zde: The Man Who Accidentally Killed The Most People In History

    a PFOA / C8 / C6 / PFAS / PFOS / PFHxS ... zde: How One Company Secretly Poisoned The Planet

    23.8. 14:04 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Díky, The Man Who Accidentally Killed The Most People In History - opravdu zajímavé. A děsivé současně.
    -- OldFrog
    27.8. 18:48 boo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    nejak jsem nepojal uz v uvodu proc ten clanek zde? o tom ze je nedokocena veta kousek dal, to se stava..
    28.8. 19:39 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
    Protože je to blogpost, a ne honorovaný článek.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.