Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Software LibrePods osvobozuje bezdrátová sluchátka AirPods z ekosystému Applu. Exkluzivní funkce AirPods umožňuje využívat na Androidu a Linuxu. Díky zdokumentování proprietárního protokolu AAP (Apple Accessory Protocol).
Byl vydán AlmaLinux OS 10.1 s kódovým názvem Heliotrope Lion. S podporou Btrfs. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Placená služba prohledávání zprostředkovatelů dat a automatického odstraňování uniklých osobních údajů Mozilla Monitor Plus bude 17. prosince ukončena. Bezplatná monitorovací služba Mozilla Monitor bude i nadále poskytovat okamžitá upozornění a podrobné pokyny k omezení rizik úniku dat. Služba Mozilla Monitor Plus byla představena v únoru loňského roku.
Jako student jsem těžko sháněl brigádu, kterou bych mohl provozovat v téměř libovolnou dobu a tak jsem vzal za vděk celkem slušně placenou prací, jako tazatel výzkumu trhu. ( To sou takový ty prudiči co vám volaj v devět večer a chtěj někoho ve věku kterej se u vás doma zásadně nevyskytuje :) ) To jsem ovšem ani z daleka netušil co na mě národ ( Nebo alespoň ta jeho část vlastnící pevnou linku ) přichystá...
Tak za 1. mě docela zarazilo kolik národa má jen základní vzdělání. Z těch, který jsou ochotný dělat nějakej ten rozhovor je to zhruba 30%, pak následuje 20% vyučených a zbytek se dělí mezi 40% Sš, 5% Vš a 5% který to nejsou ochotni sdělit.
Za 2. V každém výzkumu, ať je to kvůli bankovnictví, reklamě, obchodům atd. je systém 1 až 5 kdy jedna je dobrý a 5 špatný, je to pro zrychlení, protože se s těma lidma nemůžu bavit hodinu. Ty lidi ten systém prostě nechápou, čovek se zeptá a voni řeknou "jo". Tak řikam. "takže jedna nebo dvě?" A voni. "jo" Pak je teda přinutim k nějakýmu číslu a u druhý, třetí, další a další otázky se situace zoufale opakuje. Proboha proč.
Další oříšek je rozdíl mezi bankou a spořitelnou, člověk by si myslel, že je to to samý a vono taky jo, ale ne tak lidi na drátě. Banka je prostě banka a spořka je spořka, kdyš se jich zeptam na spořku a použiju slovo banka tak mi řeknou. "Ale ja chodim do spořitelny" Pak je to na 10 min vysvětlování, že spořka = banka. Jo a kdž už sem u tý spořitelny, sposta lidí neví kdo je to klient, jinak si neumím vysvětlit celkem častou situaci, kdy dostanu na úvodní otázku. ( Je tam nějaký klient ... spořitelny ? ) Odpověď " Ne, ne, já tam mám jen účet ale klient nejsem."
Taky, sou lidi, což nechápu, kdy řeknu "Dobrý den" a voni hned zavěsej. Jak věděj kdo volá? A kdyš nechtěj nikoho tak proč to zvedaj?
Možná byste si řekli že poslední tři body se týkaj mizivého procenta lidí, ale opak je pravdou potíže s 1 a 5 má minimálně 80% dotázaných.
Těch bodů je mnohem víc, je jich vlastně tolik, že bych s tím popsal několik stránek, ale to se mi za prvý nechce a za druhý by to asi ani nikdo nečetl.
Tolik k úrovni národa, tedy alespoň vlstníků pevných linek.
Tiskni
Sdílej:
Pak se má člověk divit, že většina národa radši hraje debily, pokládá telefony, nebo zazdí, že má doma po ruce osobu, která odpovídá zvrhlým choutkám pana Dotazníka.
Další oříšek je rozdíl mezi bankou a spořitelnou...Za reálného socialismu byla jedna státní spořitelna (ta byla "pro lidi"), a pak bylo několik bank, kam se normální smrtelník běžně nedostal: SBČS (tam tak maximálně pro těch pár valut, které se směly měnit), ČSOB (jen zaměstnanci podniků obchodujících s cizinou) a ŽB (jen devizoví/tuzexoví tuzemci
). No, a pro spoustu lidí to tak zůstalo. Banky jsou jen pro firmy a pro zbohatlíky, tak je ani nenapadne tam chodit.
Taky, sou lidi, což nechápu, kdy řeknu "Dobrý den" a voni hned zavěsej.To je proto, když je někdo do telefonu slušně pozdraví, oni už tuší zradu
Upřímně řečeno, s telefonickými "průzkumníky" se také nebavím. Nemám chuť ztratit zcela zbytečně kus svého času na to, aby nějaká firma získala informace, jak mě co nejlíp "natáhnout".
Úroveň národa v Čechách i v Moravěon se při tom výzkumu někdo koupal v Moravě?