abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | IT novinky

    V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    18.12. 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    18.12. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    18.12. 05:22 | Zajímavý software

    QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (17%)
     (0%)
     (9%)
     (0%)
     (4%)
     (4%)
     (13%)
     (35%)
     (17%)
    Celkem 23 hlasů
     Komentářů: 12, poslední dnes 16:06
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Úroveň národa v Čechách i v Moravě

    20.7.2005 18:48 | Přečteno: 1236× | Jine | poslední úprava: 20.7.2005 18:48

    Jako student jsem těžko sháněl brigádu, kterou bych mohl provozovat v téměř libovolnou dobu a tak jsem vzal za vděk celkem slušně placenou prací, jako tazatel výzkumu trhu. ( To sou takový ty prudiči co vám volaj v devět večer a chtěj někoho ve věku kterej se u vás doma zásadně nevyskytuje :) ) To jsem ovšem ani z daleka netušil co na mě národ ( Nebo alespoň ta jeho část vlastnící pevnou linku ) přichystá...

    Tak za 1. mě docela zarazilo kolik národa má jen základní vzdělání. Z těch, který jsou ochotný dělat nějakej ten rozhovor je to zhruba 30%, pak následuje 20% vyučených a zbytek se dělí mezi 40% Sš, 5% Vš a 5% který to nejsou ochotni sdělit.

    Za 2. V každém výzkumu, ať je to kvůli bankovnictví, reklamě, obchodům atd. je systém 1 až 5 kdy jedna je dobrý a 5 špatný, je to pro zrychlení, protože se s těma lidma nemůžu bavit hodinu. Ty lidi ten systém prostě nechápou, čovek se zeptá a voni řeknou "jo". Tak řikam. "takže jedna nebo dvě?" A voni. "jo" Pak je teda přinutim k nějakýmu číslu a u druhý, třetí, další a další otázky se situace zoufale opakuje. Proboha proč.

    Další oříšek je rozdíl mezi bankou a spořitelnou, člověk by si myslel, že je to to samý a vono taky jo, ale ne tak lidi na drátě. Banka je prostě banka a spořka je spořka, kdyš se jich zeptam na spořku a použiju slovo banka tak mi řeknou. "Ale ja chodim do spořitelny" Pak je to na 10 min vysvětlování, že spořka = banka. Jo a kdž už sem u tý spořitelny, sposta lidí neví kdo je to klient, jinak si neumím vysvětlit celkem častou situaci, kdy dostanu na úvodní otázku. ( Je tam nějaký klient ... spořitelny ? ) Odpověď " Ne, ne, já tam mám jen účet ale klient nejsem."

    Taky, sou lidi, což nechápu, kdy řeknu "Dobrý den" a voni hned zavěsej. Jak věděj kdo volá? A kdyš nechtěj nikoho tak proč to zvedaj?

    Možná byste si řekli že poslední tři body se týkaj mizivého procenta lidí, ale opak je pravdou potíže s 1 a 5 má minimálně 80% dotázaných.

    Těch bodů je mnohem víc, je jich vlastně tolik, že bych s tím popsal několik stránek, ale to se mi za prvý nechce a za druhý by to asi ani nikdo nečetl.

    Tolik k úrovni národa, tedy alespoň vlstníků pevných linek.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Valoun avatar 20.7.2005 19:05 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Minutka
    Já mám zkušenost pouze z druhé strany. Nudil jsem se doma u televize, a tak jsem volajícímu panu Dotazníkovi vyhověl. Že prej to bude "minutka". Šlo o poslechovost rádií, jejich program a slogany atd. atd. No, nakonec jsem zjistil, že podle pana Dotazníka má "minutka" více než 3000 vteřin ;-)

    Pak se má člověk divit, že většina národa radši hraje debily, pokládá telefony, nebo zazdí, že má doma po ruce osobu, která odpovídá zvrhlým choutkám pana Dotazníka.
    20.7.2005 19:38 Kodein | skóre: 4 | blog: kodblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minutka
    Je pravda, že většinou se říká minimálně o 5 minut míň. ( Většinou ale jen u rozhovorů na více než 15 minut ) Ale na druhou stranu ses přece nudil takže ti to mohlo bejt jedno. U mě je většinou minutka opravdu minutka. Ale jak to de nad 20 minut, většinou se ptáme ve firmách, tak klidně říkám 10 až 15 :) a pak se to nějak okecá.

    Jinak můžu tě ubezpečit, že zvrhlé choutky nemá přímo pan dotazník, ale jeho nadřízení kteří výzkumy vymejšlí a to tak debilně jak to jen de. Pan dotazník ten výzkum nenávidí víc, než všichni dotazovaní a to z toho prostého důvodu, že zatímco ty to jednou slyšíš a přetrpíš, on nedělá několik 12 hodinových směn nic jiného než ho dokola čte.

    Do svého soukromého průzkumu jsem zahrnul jen ty lidi, kteří si na debily nehrajou poňač si troufam tvrdit, že po 2 letech v týhle práci už to poznám.

    Jo a tenle minutkovej rádio dotazník dělá konkurence a vyplňoval sem ho taky :)
    20.7.2005 19:30 undz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Ztráta času
    Myslím si, že toto je velmi jednoduché, defakto každý člověk který má vysokou nebude chtít trávit večery z Panem XY který se ho bude ptát na otázky .... já teda každý takový telefonát okamžite podkládám. Dokonce si myslím že takové průskumy nemají absolutně smysl a akorát otravují lidi.
    20.7.2005 19:40 Kodein | skóre: 4 | blog: kodblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztráta času
    To s tím smyslem mohu jen potvrdit, jedinej smysl, kterej to má je ten, že za to dostanu prachy :)
    Luk avatar 20.7.2005 19:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše :-)
    Další oříšek je rozdíl mezi bankou a spořitelnou...
    Za reálného socialismu byla jedna státní spořitelna (ta byla "pro lidi"), a pak bylo několik bank, kam se normální smrtelník běžně nedostal: SBČS (tam tak maximálně pro těch pár valut, které se směly měnit), ČSOB (jen zaměstnanci podniků obchodujících s cizinou) a ŽB (jen devizoví/tuzexoví tuzemci ;-)). No, a pro spoustu lidí to tak zůstalo. Banky jsou jen pro firmy a pro zbohatlíky, tak je ani nenapadne tam chodit.
    Taky, sou lidi, což nechápu, kdy řeknu "Dobrý den" a voni hned zavěsej.
    To je proto, když je někdo do telefonu slušně pozdraví, oni už tuší zradu :-)

    Upřímně řečeno, s telefonickými "průzkumníky" se také nebavím. Nemám chuť ztratit zcela zbytečně kus svého času na to, aby nějaká firma získala informace, jak mě co nejlíp "natáhnout".
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.7.2005 19:56 Kodein | skóre: 4 | blog: kodblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: :-)
    To bych pochopil u důchodců, ale u mladejch lidí?

    Většinou dělaj průzkumy firmy, který už tě natáhly, jen chtěj vědět jestli to bylo dostatečně :)

    Já se s nima bavim jen z kolegiality, ale moje "výhoda" je, že většinou se nesměj bavit s člověkem co to dělá taky.
    21.7.2005 01:08 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše dobry den
    Taky, sou lidi, což nechápu, kdy řeknu "Dobrý den" a voni hned zavěsej. Jak věděj kdo volá?

    Pokud nenasleduje okamzite po pozdravu bud predstaveni toho, kdo vola nebo aspon pozadavek na nejakou osobu k telefonu (je tam pan X.?), tak muzes vzit jed na to, ze je to nejaky takovy otrava s dotaznikem nebo "zarucene skvelym obchodem"... Tak proto lidi hned zavesi. Je fakt, ze ja zavesim vetsinou az, kdyz se me zeptaji, jestli nemam nahodou nekolik minut cas... :P
    21.7.2005 07:35 Kodein | skóre: 4 | blog: kodblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dobry den
    Problém je, že tihle zavěsej už když doříkávam slovo "den". Taky mě serou ti, který nemůžou otevřít hubu a říct "nemám zájem" a prostě jen zavěsej, ale to bych chtěl asi moc.
    Zní to dobře, asi tam půjdu makat :-)
    21.7.2005 12:59 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše úroveň? - kdož jsi bez viny, hoď kamenem ...
    Úroveň národa v Čechách i v Moravě
    on se při tom výzkumu někdo koupal v Moravě? :-)
    21.7.2005 13:14 Kryštof D. | blog: kryblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: úroveň? - kdož jsi bez viny, hoď kamenem ...
    jsi puntíčkář
    21.7.2005 20:10 Kodein
    Rozbalit Rozbalit vše Re: úroveň? - kdož jsi bez viny, hoď kamenem ...
    No, a hlavně je to schválně... :)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.