abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:33 | Upozornění

    Vyšla kniha Počítačové programy a autorské právo. Podle internetových stránek nakladatelství je v knize "Významný prostor věnován otevřenému a svobodnému softwaru, jeho licencím, důsledkům jejich porušení a rizikům „nakažení“ proprietárního kódu režimem open source."

    javokajifeng | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Bezpečnostní upozornění

    Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:33 | Nová verze

    Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:33 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Komunita

    Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.10. 20:11 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.10. 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 16:00 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (40%)
     (47%)
     (14%)
     (16%)
     (17%)
     (14%)
     (17%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 161 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 07:30
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    11.7.2007 19:26 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Díváte se na to moc černě. Možná není obraz úplně ideální, ale je pěkně barevný))
    11.7.2007 19:49 kolmis | skóre: 3 | blog: kolmis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    :) rada bude ?
    11.7.2007 20:31 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Myslel že drm zakodovaný stream přehrajete. Ale místo požadovaného obrazu uvidíte barevné kostičky a nevím co :))
    Baník pyčo!
    pdp7 avatar 11.7.2007 20:33 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    A jakou cekas radu? DRM si v linuxu nikdy neprehrajes!
    Michal Fecko avatar 11.7.2007 20:52 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Nastastie
    11.7.2007 21:11 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    No, nějaký uzavřený přehrávač pro linux to prý uměl, co jsem tak zaslechl... v nějaké zprávičce
    Baník pyčo!
    Michal Fecko avatar 11.7.2007 21:16 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Velke stop DRM!!! Viac tu...
    11.7.2007 23:23 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Klidek, však já nejsem zastáncem DRM :). Taky se mi nelíbí...
    Baník pyčo!
    pdp7 avatar 11.7.2007 21:19 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Opravdu? Dokaz to!
    pdp7 avatar 11.7.2007 21:21 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    To byl dotaz pro HFechse.
    11.7.2007 23:22 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Mno, už to asi zpětně nedogooglim. Ale principálně koupit licenci a vytvořit komerční uzavřený přehrávač DRM pro linux a prodávat ho nikdo nikomu nebrání. Ale samozřejmě otevřená varianta je utopie, protože DRM spolehá na tzv. černou skříňku.
    Baník pyčo!
    jnc avatar 11.7.2007 21:27 jnc | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    11.7.2007 21:27 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Ano. Smrt DRM, je to ksindl. Doufám, že jste to myslel takhle a ne, že je ksindl ten lunex, když tam DRM nelze přehrát :-)
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    11.7.2007 21:41 kolmis | skóre: 3 | blog: kolmis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    jelikož příspěvek začíná spojením "DRM svinstvo....", je jasné, kam je výtka směřována :) Já to fakt nechápu, multimediální obsah, o kterém si dokážu jen těžko představit, že ho bude někdo nějak ripovat nebo graboval, je chráněn DRM. To je na hlavu. Navíc jak jsem psal, tak live stream se přehrává ve flashi, a pochybuju, že ten je takto chráněn. jsem toho názoru, že v tomto případě není ochrana požadavkem zadavatele (FIFA), ale prostě výmyslem firmičky dodávající streamovací řešení.
    12.7.2007 00:44 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Eh co? Jenom tezko si dokazete predstavit, ze ho bude nekdo ripovat nebo grabovat? Ctu spravne?
    Muzete mi vysvetlit kdo by platil FIFA ty silene licencni poplatky za vysilani v TV kdyz si to prece muzou vsichni stahnout z internetu :)
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    11.7.2007 21:46 kolmis | skóre: 3 | blog: kolmis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    jo a abych nezapoměl, tak taky SMRT SPARTĚ! ;)
    12.7.2007 00:53 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Achjo, tohle ANTI-DRM hnuti je fakt ujete. Nekdo vam poskytuje sluzbu, ktera je normalne placena zadarmo a vy jeste nadavate ze to je chranene DRM.

    Kurna, tak na to necumte. Nekupujte si hudbu chranenou DRM a hry s ochranou proti kopirovani. Nekupujte si DVDcka, Blu-ray, etc...

    Kdyz se objevil uzavreny prehravac pro Linux, ktery umel DRM tak se na nej okamzite vrhla banda pravniku, protoze pry porusoval GPL licenci, tak se pak nedivte ze v Linuxu nic neprehrajete, protoze s timhle pristupem se vam na to kazdy vysere.

    Kdyz nekdo pribali uzavrene ovladace k distribuci, tak je hned smejd, ktery okrada sve uzivatele o svobodu.

    Vcera jsem koukal na videa k vydani GPL-v3 je to opravdu smutne, vety stylu: "Kdyz vam nekdo tvrdi ze GPL v3 neni dobra, tak ho prosim neposlouchejte." mluvi samy za sebe.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    kyknos avatar 12.7.2007 11:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Na to se dá odpovědět stejně. Pokud se ti nelíbí GPLn, tak ji ani pod ní distribuovaný sw nepoužívej. Totéž platí pro autory libovolného přehrávače.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.7.2007 11:35 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    No a to je prave ten problem. Problem je v tom pouziva. Jelikoz GPL prorusta pres API, bude brzo muset byt veskery linuxovy software pod GPL.

    GPL je skvela licence, sice je vhodna spis pro komercni software, nez pro open-source, ale budiz. Porad je to skvela licence. Bohuzel ta banda kolem Stallmana z ni dela priserny bumerang.

    Ne jenom ze se chteji zbavit uzavreneho software, ale chteji se take zbavit vsech ostatnich open-source licenci. Stallman to primo rekl ze ostatni licence jsou proste spatne.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    kyknos avatar 12.7.2007 11:44 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Nevím, proč by neměla být vhodná pro open source software. A nikoho nikdo nenutí používat GPL kód. Každý si může napsat vlastní. Včetně přehrávače.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.7.2007 12:09 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Ano, kazdy si muze napsat vlastni. For je v tom ze nebude na cem stavet.

    Tahle diskuze nema cenu. Za 10 let se muzem sejit a poklabosit si o tom jak to dopadlo. Dle meho nazoru GPL zpusobi konec open-source.

    Doporucuji vsem mrknout na video k vydani GPLv3. Stoji to fakt za to. Docela mne to vyvedlo z omylu (konecne jsem pochopil kauzu TiVo).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    kyknos avatar 12.7.2007 14:00 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Bez GPL by nikdy žádné opensource nebylo.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.7.2007 16:20 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    A tu o červené karkulce ještě prosím
    12.7.2007 17:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Byla jednou jedna Červená Karkulka a ta se rozhodla, že naprogramuje jádro. Moc lidí se do spolupráce nehrnulo. Potom Karkulka změnila licenci svého jádra na GPL a najednou se objevila spousta vývojářů, kteří chtěli pomoct.

    Zdá se, že licence Karkulce docela pomohla.
    Quando omni flunkus moritati
    12.7.2007 20:31 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    A teď bych prosil to vysvětlení, proč by bez GPL žádné open source neexistovalo.
    pdp7 avatar 12.7.2007 22:36 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Napr: Jadro "Linux", sam Linus tvrdi ze je to opensource. Ale licenci ma GPLv2 a IMHO vsechno co je pod GPL se da oznacit jako free software, ne? Tak jaky pak opensource?

    Opensource = volovina ktera parazituje na freesoftware (GPL) :-)
    14.7.2007 10:16 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Free software = podmnožina opensource tvořená fundamentalisty. ;-)
    pdp7 avatar 14.7.2007 12:33 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    13.7.2007 16:59 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    LOL :-D ;-)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    pdp7 avatar 13.7.2007 20:38 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Qaukallatam pusawanky sumaq wayta nannita kichkatapas waqtanchaspa kuyasgaypa makinman! :-)
    kyknos avatar 12.7.2007 18:04 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Nechápu, co se ti na tom videu nelíbí. RMS má pravdu.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.7.2007 08:52 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Jeeee, to je krasne psychedelicky barevne....

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    12.7.2007 22:37 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRM svinstvo, co to má bejt ?
    Jakožto fanda aktivního sportování a ne koukání na to, jak nějací přeplacení hoši, kteří si pro prachy vědomě ničí zdraví, běhají po hřišti, DRM vítám :-D. Třeba čas ušetřený nekoukáním na videa aspoň někdo využije k něčemu smysluplnějšímu, třeba dokonce k aktivnímu sportu.;-)

    Jinak ani v ostatních případech mi DRM tak zásadně nevadí. Já jsem zákazník a pokud mě diskriminují, tak jejich produkt ignoruji a pomlouvám, čímž oni přichází o zákazníka a doufejme, že časem (až nás bude víc) i o zisk a dobré jméno.

    Videonahrávky čehokoliv nejsou nic, bez čeho bych nedokázal žít, nebo co by mě společensky degradovalo.
    θηριον ειμι

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.