Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Tohle je můj blog, psát tu občas budu o tom co se týká počítačů, KERNEL ULTRAS a nebo i o jiných tématech.
Dneska jsem si stáhnul a nainstaloval generátor fraktálů Fyre o kterém se tu nedávno psalo (nebo to bylo na rootu?) a vygeneroval pár tapet na plochu, které může kdokoliv a jakkoliv použít.
Do komentářů napište prosím jak se vám líbí a jaké další (pokud vůbec nějaké) by ste ještě chtěli.
Tak to holt je, když se člověk nudí - místo aby dělal něco užitečnýho tak se zabývá věcma jako skinování icewm, výběr a změna login obrazovky a bootsplash obrazovky a tak dále a tak podobně. Přitom moje moje osobní stánky přímo volají po rekonstrukci a vylepšení a na muziku na počítači sem od roku 2004 nesáhnul a dokončení alba "Technology Myths" je stále v nedohlednu ...
UPDATE
Další materiál následuje:
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 7.8.2006 15:20
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        7.8.2006 15:20
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
         ). Inak, na 2d fraktály je o dosť lepší Xaos, realtime prelet mandelbrotovou množinou je leckdy lepší než dovolenka pri mori
 ). Inak, na 2d fraktály je o dosť lepší Xaos, realtime prelet mandelbrotovou množinou je leckdy lepší než dovolenka pri mori  
             7.8.2006 15:29
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        7.8.2006 15:29
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        kam sem jenom dal ty krajinyk vygenerovany v terragenu pred lety? nekde na cd sou, snad je najdu ...
 7.8.2006 15:40
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        7.8.2006 15:40
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         8.8.2006 09:24
genius2000.log             | skóre: 10
             | blog: poznamky_linuxaka
        8.8.2006 09:24
genius2000.log             | skóre: 10
             | blog: poznamky_linuxaka
            
         8.8.2006 09:32
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        8.8.2006 09:32
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         
             7.8.2006 15:55
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        7.8.2006 15:55
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         7.8.2006 16:45
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        7.8.2006 16:45
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
         7.8.2006 17:01
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        7.8.2006 17:01
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        tak to sem na ten xaos sam zvedav. ale asi nebude mit tu vyhodu fyre - ze bezi pod unix/linux stejne jako pod win. ale co ja vim, treba ho nekdo naportoval ...
 7.8.2006 17:17
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        7.8.2006 17:17
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         7.8.2006 17:47
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        7.8.2006 17:47
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
         7.8.2006 17:52
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        7.8.2006 17:52
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         7.8.2006 19:09
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        7.8.2006 19:09
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
         
             7.8.2006 17:04
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        7.8.2006 17:04
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        to je pravda ale zase se to takle da lip pouzit jako pozadi na plochu (ikdyz existuji i pohyblivy a vlnici se pozadi, ale tam nevim jestli to moc nezatezuje system aby to bylo jeste pouzitelny).
 7.8.2006 17:41
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        7.8.2006 17:41
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
         
             7.8.2006 16:44
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        7.8.2006 16:44
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
         7.8.2006 16:46
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        7.8.2006 16:46
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
         7.8.2006 18:06
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        7.8.2006 18:06
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         7.8.2006 22:08
brozkeff             | skóre: 13
             | blog: Zpátky po 10 letech
             | Žďár nad Sázavou
        7.8.2006 22:08
brozkeff             | skóre: 13
             | blog: Zpátky po 10 letech
             | Žďár nad Sázavou
         8.8.2006 06:39
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        8.8.2006 06:39
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
         
             8.8.2006 09:38
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        8.8.2006 09:38
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         
             8.8.2006 18:34
brozkeff             | skóre: 13
             | blog: Zpátky po 10 letech
             | Žďár nad Sázavou
        8.8.2006 18:34
brozkeff             | skóre: 13
             | blog: Zpátky po 10 letech
             | Žďár nad Sázavou
        render trval par hodin, nevim uz kdy sem zacal, ale skoncil sem asi v pul jedny rano. 
 8.8.2006 19:46
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        8.8.2006 19:46
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
         
             8.8.2006 10:05
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        8.8.2006 10:05
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň