abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | IT novinky

    Evropská rada vydavatelů (EPC) předložila Evropské komisi stížnost na americkou internetovou společnost Google kvůli její službě AI Overviews (AI souhrny), která při vyhledávání na internetu zobrazuje shrnutí informací ze zpravodajských serverů vytvořená pomocí umělé inteligence (AI). Evropská komise již v prosinci oznámila, že v souvislosti s touto službou začala firmu Google vyšetřovat. Google obvinění ze strany vydavatelů

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:44 | Komunita

    Ubuntu 26.04 (Resolute Raccoon) už nebude v desktopové instalaci obsahovat GUI nástroj 'Software & Updates'. Důvodem jsou obavy z jeho složitosti pro běžné uživatele a z toho plynoucích bezpečnostních rizik. Nástroj lze doinstalovat ručně (sudo apt install software-properties-gtk).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    dnes 04:33 | IT novinky

    Thomas Dohmke, bývalý CEO GitHubu, představil startup Entire - platformu pro spolupráci vývojářů a agentů umělé inteligence. Entire získalo rekordních 60 milionů dolarů na vývoj databáze a nástrojů, které mají zefektivnit spolupráci mezi lidmi a agenty umělé inteligence. Dohmke zdůrazňuje potřebu přepracovat tradiční vývojové postupy tak, aby odpovídaly realitě, kdy většinu kódu produkuje umělá inteligence.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Zajímavý projekt

    Toyota Connected North America oznámila vývoj open-source herního enginu Fluorite, postaveného na frameworku Flutter. Pro renderování grafiky využívá 3D engine Filament od společnosti Google a dle svého tvrzení cílí na konzolovou kvalitu her. Fluorite je zřejmě navržen tak, aby fungoval i na méně výkonném hardware, což naznačuje možnost použití přímo v ICE systémech vozidel. Zdrojový kód zatím zveřejněný není.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Bezpečnostní upozornění

    Byl vytvořen nástroj a postup pro překonání věkového ověření platforem Discord, Kick, Twitch, Snapchat (a možná dalších), kód je open-source a dostupný na GitHubu. Všechny tyto sítě používají stejnou službu k-ID, která určuje věk uživatele scanem obličeje a na původní server posílá pouze šifrovaná metadata, ty ale sociální síť už nedokáže sama nijak validovat, 'útok' spočívá ve vygenerování a podstrčení legitimně vypadajících ověřovacích metadat.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 14:11 | IT novinky

    Jihokorejská kryptoměnová burza Bithumb přiznala vážné selhání interních systémů, které ji vystavilo riziku sabotáže a nezabránilo chybné transakci v hodnotě přes 40 miliard dolarů (814 miliard Kč). Druhá největší kryptoměnová burza v Koreji minulý týden při propagační akci omylem rozeslala zákazníkům zhruba 620 000 bitcoinů místo 620 000 wonů (8700 Kč). Incident vyvolal pokles ceny bitcoinu o 17 procent. Většinu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:55 | Nová verze

    Google Chrome 145 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 145.0.7632.45 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Zpátky je podpora grafického formátu JPEG XL, viz Platform Status. Odstraněna byla před třemi lety. Nový dekodér JPEG XL jxl-rs je napsán v Rustu. Zobrazování JPEG XL lze vyzkoušet na testovací stránce. Povolit lze v nastavení chrome://flags (Enable JXL image format).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.2. 22:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.26 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.2. 18:11 | Nová verze

    CrossOver, komerční produkt založený na Wine, byl vydán ve verzi 26. Přehled novinek v ChangeLogu. CrossOver 26 vychází z Wine 11.0, D3DMetal 3.0, DXMT 0.72, Wine Mono 10.4.1 a vkd3d 1.18. Do 17. února lze koupit CrossOver+ se slevou 26 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    10.2. 14:22 | Komunita

    KiCad je nově k dispozici také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit [Mastodon, 𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 849 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    multi avatar 22.8.2010 12:29 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    krasa, takovou knizku, s tim obsahem, solidne vysazenou a v poradnych deskach bych chtel mit take v me knihovnicce :-)
    22.8.2010 13:37 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Ano, bug UŽ na přebalu. Jak typické pro většinu "svobodného" ....
    Aleš Janda avatar 22.8.2010 13:50 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Ale no tak, nedělej ostudu woknařům, všichni nejsou takoví :-)

    Tohle se prostě stane. A jestli tě to potěší, tak to knihařství je normálně komerční, takže bug je zrovna na nejnesvobodnější části té knihy ;-)
    22.8.2010 15:01 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Stát by se to nemělo. Jsem schopen tolerovat překlep na str. 127, ale tohle je opravdu úsměvné. To je jako kdyby prezident USA na návštěvě oslovil anglickou královnu "paní premiérko" ... Ale opakuji, mám za sebou používání spousty svobodného softu a na většině z něj bylo patrné, že tvůrci jde o dílo jako opus, jen aby něco vydal, a nikoli o takové podružnosti jako bezchybnost a funkčnost. Čest výjimkám; samozřejmě.
    Aleš Janda avatar 22.8.2010 15:26 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Ano, stát by se to nemělo, ale u kusové výroby kamarádovi na tom fakt nezáleží. Už jsem ale viděl i horší věci - v jedné učebnici PHP 4 dali na všechny stránky ze strany efektní nápis „učebince PHP 4“, nebo třeba zkažený nadpis CSS od Pixyho. A to je průšvih. Ta moje knížka je víceméně jen taková sběratelská rarita a nástroj pro pohodlné čtení :-)

    Svobodné programy vznikly proto, aby pomohly vyřešit nějaký problém nebo usnadnily práci. Nesvobodné programy zpravidla vznikají proto, aby se prodaly. Což je naprosto výrazný rozdíl i s důsledky z toho plynoucími. Ovšem v kontextu s přebalem knihy považuju tuto debatu za nesmyslnou a zcela off-topic. Tvůj druhý příspěvek beru, ale ten první je prostě zbytečný rejp.

    Jendа avatar 22.8.2010 15:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Zdá se mi, že chyby v tomto jsou nějak extrémně časté. Máma dělá v knihovně a mohla by vyprávět…
    22.8.2010 22:22 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Kamarád dělá počítačový edice knížek - říkal, že to je docela hukot to všechno vyčistit před puštěním k tisku. I dopisovat odstavce či věty musí, aby to správně vyšlo na stránku, apod.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Jendа avatar 22.8.2010 23:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Hlavně poslední dobou to za moc nestojí. Linuxová literatura je na tom velmi dobře (obvykle díky TEXu), ale ostatní díla, která vychází, nejsou obvykle vysázená zrovna nejlépe.
    22.8.2010 13:50 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Líbí se mi jak ta kniha udělána, a nevěděl jsme o ní, ale ted si ji čtu a musím říct, že ji dočtu. I přes monitor. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    belisarivs avatar 22.8.2010 15:28 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Myslite jako kdyz MS vydal knihu s rokem vydani 1900?

    Ale jinak, je zabavne, ze o chybach mluvi zrovna fanda Bugsoftu.
    IRC is just multiplayer notepad.
    22.8.2010 21:54 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Nebyl to dokonce katalog produktů na rok 1900? Všechny určitě ošetřené proti Y2K :-D
    22.8.2010 17:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Ano, bug UŽ na přebalu. Jak typické pro většinu "svobodného" ....
    No ty máš co říkat s Microsoftem. Ten je shopen udělat bug v "lákavém" banneru, který říká "build bug free applications" :-D ... viz tady.

    A taky vzpomeň na ten banner, kde vybělili toho černocha... až na ruku :-D
    22.8.2010 13:57 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    hmm, preco je v ankete iba PDF? Ved na citanie elektronickych knih je mnozstvo lepsich formatov, napr.. Inak knizku som este necital, no chystam sa; ale urcite budem citat v originale a v elektronickej podobe na PDA a urcite nie vo formate PDF :-)
    Aleš Janda avatar 22.8.2010 14:08 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Je to pravda, napadlo mě to až později a už to nemůžu upravit. Berte tedy PDF jako „jakkoli elektronicky“ :-) Kdybych to elektronicky četl já, tak asi na mobilu v nějakém mobilním formátu.
    22.8.2010 15:09 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Oficiální knižní vydání se plánuje, ale napřed je potřeba dokončit korekturu textu.
    Aleš Janda avatar 22.8.2010 15:28 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Vida, to jsem ani nevěděl, že se skutečně plánuje oficiální tisk :-) A na koho ta korektura čeká, nebo kde se na ní pracuje?
    22.8.2010 15:52 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Aktuálně čeká na mě, až si na to zase najdu čas, a pracuje se na ní pořád na wiki Rootu, kde se překládalo. Korektura chybí od kapitoly 13 dál.
    22.8.2010 15:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Pěkný. Mám kopr, takže si to zkusím LaTeXem taky vyjet, ale s pomocí KOMAscriptu a v Palatinu s microtypem. Tuhle knížku bychom na katedře měli mít.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Aleš Janda avatar 22.8.2010 17:15 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Pokud je to možné, mohl bys pak LaTeXový zdroják někam upnout? Celkem rád bych viděl, jak to dělají jiní, a něco se možná přiučil. A ostatním by se to třeba taky šiklo. Samozřejmě jen jestli chceš.
    22.8.2010 17:49 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Samozřejmě. Teď si s tím hraju, aby to lahodilo mýmu oku (což vůbec neznamená, že se to bude líbit jiným). Mám totiž plno jiných povinností, které strašně hoří a sázení textu, se kterým nemám vůbec nic společnýho je výborná přeskoková činnost.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Aleš Janda avatar 22.8.2010 17:56 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Mám totiž plno jiných povinností, které strašně hoří a sázení textu, se kterým nemám vůbec nic společnýho je výborná přeskoková činnost.

    Tohle tak znám! :-D Ta vrcholná díla vznikají právě v době, kdy bych měl dělat něco úplně jiného :-D
    22.8.2010 18:00 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Jsem rád, že se naučím používat xelatex. Doteď jsem všechno dělal pdflatexem.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.8.2010 18:09 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Aha, tak xelatex neumí microtype, to mě docela mrzí. Takže jsem zpátky u pdflatexu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.8.2010 20:20 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Příloha:
    Tady je moje (pre-alfa) verze. Má to ještě plno typografických problémů a chybí tam obrázky, například. Tady je PDFko. Myslím, že si to v tomto duchu dodělám.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Aleš Janda avatar 23.8.2010 20:17 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Díky, pěkné, zejména čísla kapitol vypadají super.

    Má-li se to tisknout, udělal bych ale styl zvlášť pro liché a sudé stránky - aby text nebyl moc u hřbetu knihy.
    23.8.2010 20:46 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    On si to KOMAscript šéfuje sám, jenom je potřeba vyladit parametry. Použil jsem část záhlaví z diplomky, která byla na jinej formát papíru. Až budu spokojenější, poustnu další verzi.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.8.2010 16:36 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně

    Tiše závidím ;-) Mám pár knih, které bych také rád vytiskl (Svobodná kultura je mezi nimi), protože na monitoru se mi čte špatně. Bohužel cena za výtisk jedné knihy je dost vysoká.

    Hodil by se link na tu kamarádovu tiskárnu, abych mohl srovnat (zdali tiskne i kusově).

    Aleš Janda avatar 22.8.2010 17:21 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Odkaz tady, a není to zas až tak drahé; resp. o něco levnější než kdyby se to prodávalo v obchodě. Když k tomu ale přidáš i tisk, tak to bude tak srovnatelné :-) (důkaz, že se kopírovat knihy nevyplácí ;-))
    22.8.2010 19:34 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně

    Díky, kdysi jsem měl návod na tvorbu vlastních desek i slepení hřbetu apod. tak to možná risknu doma.

    pek avatar 23.8.2010 11:22 pek | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    23.8.2010 14:22 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně

    Super, to je ono díky :-)

    24.8.2010 18:28 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    hledej na youtube, je tam spousta videonávodů které jsou podrobnější.
    otasomil avatar 22.8.2010 17:04 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně

    Pekne.

    V ankete chybi moznost: Rad bych si knihu precetl, (v jakekoli podobe) ale nemam na to cas.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    22.8.2010 17:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Já chci taky! ;-) Bylo by to možné?
    Aleš Janda avatar 22.8.2010 17:47 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Pro mě to byla jenom taková zakázka ze známosti, ale jinak to samozřejmě možné je:
    1. stáhni si PDF (nebo jinou verzi)
    2. pokud můžeš, vytiskni ji, ideálně na A5, tj. 2 stránky na A4. Já to tiskl jako knížečku (že se to teoreticky dalo hned svázat), nicméně z nějakých technických důvodů (moc tlustý svazek?) se to pak stejně v knihárně muselo stříhat, takže stačí tisknout nějak, aby po rozstřižení byly naproti sobě o 1 vyšší stránky. Radši se ale poptej v knihárně ;-)
      Pokud tiskárnu nemáš (nebo se ti s tím nechce dělat), v knihařstvích to často udělají za tebe (za nějaký příplatek)
    3. najdi v okolí nějakou knihárnu, kde ti to svážou (já to měl tady, ale jinde to bude podobné)
    4. Dej to tam, zaplať, čekej
    5. Máš knihu :-)
    22.8.2010 19:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    22.8.2010 20:57 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    ideální to je vytisknout to jako tenké sešitky po několika dvojlistech, stačí si prohlédnout jak je dělaná nějaká starší kniha. z toho se pak dá udělat vázaná kniha ve které jde listovat a ne lepená cihla. Nejlíp asi bude předem se informovat v tiskárně jak to připravit.
    22.8.2010 20:41 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    já to zrovna čtu, v PDB na stařičkém palmovi Treo. Pokud jde o vázání knih, jde to i amatérsky a není to příliš složité. Spíš jde o zručnost a pečlivost. Návody se dají najít na netu. Já si kdysi svázal nějaké časopisy, bylo to v době předinternetové, návod tenkrát vyšel v časopise Udělej si sám.
    25.8.2010 08:53 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
    Na dotaz "vydej knihu" jsem našel hodně firem, které nabízejí tisk od jednoho kusu. Asi není nutné to tisknou na koleně a shánět kamaráda kamaráda...
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.