abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | IT novinky

    Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 10:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:00 | IT novinky

    ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:11 | Nová verze

    Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.

    lukve | Komentářů: 3
    včera 22:11 | Nová verze

    Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    9.11. 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 4
    9.11. 05:00 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (22%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 340 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Neuronová komprese obrázku v Pythonu

    24.10.2005 23:58 | Ostatní | poslední úprava: 12.1.2007 18:23

    Prozkoumal jsem možnosti balíku SNNS (Stuttgart Neural Network Simulator) a jeho rozhraní v jazyce Python tak, že jsem vytvořil krátký program na vytvoření neuronové sítě a metodou Backpropagation jsem síť naučil na identické bloky o velikosti 8 x 8 pixelů z jednoho konkrétního obrázku. Po naučení jsem síti předložil postupně celý obrázek (po blocích) a zrekonstruoval výstup sítě zpět, jako obraz. Výsledkem je obrázek, který koresponduje se známými metodami ztrátové komprese pomocí neuronových sítí.

    Více...        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jiří P. avatar 25.10.2005 08:35 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neuronová komprese obrázku v Pythonu
    velice zajimave... Myslite, ze pujde lepe ridit stupen komprese? To ale bude pravdepodobne predmetem dalsiho badani... Dost by me zajimala moznost zvyseni max. kvality komprese, ale jak jsem pochopil, tak algoritmus konverguje. Mohla by byt resenim zmena struktury NS?
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    25.10.2005 19:11 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neuronová komprese obrázku v Pythonu
    Dobrý den,

    stupeň můžete řídit velmi snadno - počtem prvků ve skryté (prostřední) vrtstvě. Já jsem použil 16 neuronů, můžete zkusit schválně počet zvýšit nebo snížit - výsledky by mohly být zajímavé.

    Dále lze použít n-bitovou kvantizaci u ukládání obrázku ve zkomprimované podobě. Tzn převod reálných čísel na intervaly. To je ale dost hrubé dělení, jemnější se pak myslím dá dělat u vylepšených verzí (například intenzita nějakého preprocessingu obrázku).
    25.10.2005 14:31 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neuronová komprese obrázku v Pythonu
    Jestli tomu dobre rozumim. Stredni vrstva neuronu reprezentuje obrazek, ktery nese 64x mene bitu. Tedy se se jedna o ctverecky 8x8 pixelu z puvodniho obrazku reprezentovane 1 bytem informace (pokud je napr. obrazek v 256 urovnich sedi)? A pokud ano, jak dopadli testy s neznamymi obrazky privedenymi na stredni vrstvu (jedna se o sit s doprednym sireni)?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    25.10.2005 19:16 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neuronová komprese obrázku v Pythonu
    Jeden blok je reprezentovan 64 bajty, pomoci stredni vrstvy je pak preveden na 16 realnych cisel, ktere mohou byt ulozeny s ruznym kodovanim. Napriklad pro ulozeni jednoho realneho cisla do 8 bitu ziskavame usporu 1:4. Typicky se pouziva bitu mene.

    Schopnost generalizace je u neuronovych siti dobry (viz ten java applet v odkazech). Zalezi ovsem, na jaky obrazek sit naucite. Pokud napriklad na oblicej, pak dalsi obliceje budou docela zretelne, horsi uz to bude na naprosto jiny typ obrazku. Pak by to dopadlo, jako pri pouziti jen nekolika cyklu.
    25.10.2005 19:49 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neuronová komprese obrázku v Pythonu
    Diky. Myslim si, ze zajimavejsi experiment by predstavovalo predlozeni serie obrazku s pouze jednim avsak pokazde jinym oblicejem. Zdali by totiz sit s doprednym sirenim byla schopna extremne vysoke komprese napr. fotografii na pas.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.