abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:44 | IT novinky

    Vláda Spojených států získala desetiprocentní podíl v americkém výrobci čipů Intel. Oznámili to podle agentur americký prezident Donald Trump a ministr obchodu Howard Lutnick. Společnost Intel uvedla, že výměnou za desetiprocentní podíl obdrží státní dotace v hodnotě 8,9 miliardy dolarů (zhruba 186 miliard Kč). Částka podle Intelu zahrnuje dříve přislíbené subvence 5,7 miliardy dolarů z programu CHIPS na podporu výroby čipů v USA,

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 27 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Knihovna FFmpeg byla vydána ve verzi 8.0 „Huffman“. Přibyla mj. podpora hardwarově akcelerovaného kódování s využitím API Vulcan, viz seznam změn.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    22.8. 17:44 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti ČR za rok 2024 (pdf). V loňském roce NÚKIB evidoval dosud nejvíce kybernetických bezpečnostních incidentů s celkovým počtem 268. Oproti roku 2023 se však jedná pouze o drobný nárůst a závažnost dopadů evidovaných incidentů klesá již třetím rokem v řadě. V minulém roce NÚKIB evidoval pouze jeden velmi významný incident a významných incidentů bylo zaznamenáno 18, což oproti roku 2023 představuje pokles o více než polovinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    22.8. 13:55 | Komunita

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.8. 13:11 | IT novinky

    Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    22.8. 04:22 | IT novinky

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.8. 22:22 | Nová verze

    Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 21:55 | Komunita

    Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 14:55 | IT novinky

    Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (78%)
     (8%)
     (3%)
     (5%)
     (5%)
     (0%)
    Celkem 59 hlasů
     Komentářů: 6, poslední 21.8. 13:35
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Jak věšet záclony ?

    4.6.2006 14:34 | Přečteno: 5323× | opozdene vydani mandrivy

    Stalo se tak včera, když jsem byl nucen diky již spoře osvětlené místnosti (bez použití dodatečných závěsů) dát záclony do pračky (čas 2:40pm +-)...

    Samotný akt sundavání byl relativně v pohodě, jelikož jsem si je netroufal je nést v ruce (podivně klouzaly) musel jsem nalézt vhodný pytel. Nakonec byly záclony úspěšně uloženy do pračkového bubnu a šel jsem si dát šlofíka.

    Cca po bezmála 2 hod "tvrdého spánku" mě probudil řev mobilu, resp. nastaveného budíku, bohužel jsem zapoměl, že moji postel čeká (dlouho odkládaná) oprava - mám utržený kus spodní lišty, na které je položena dřevěná mřížka a nad ní matrace ... rychle se posadil a čumím jak nudle z bandasky, jsem na zemi ... poslední vrut, který jsem tam ledabyle nedávno přidal, náhlý přesun mého těžiště neudržel, postel zaskřípěla a já se propadl.

    Grr, ještě tohle, ale vstal jsem smířen s tím že se dnešní den trochu protáhne, odebral jsem se k pracímu stroji. Jak se ukázalo, ten fungoval znamenitě, bohužel jsem asi škobrtl nohou o výpustnou hadici, která ač v nádobě umyvadelné ráčila opustiti své místo, a kurva kvůli gravitaci zrovna na podlahu ...

    Navíc, díky tomu, že jsem tvor od přírody dopřávající, před praním jsem trochu prášku (vzhledem k barvě dříve bílých záclon) přidal i do bubnu ...

    Záclony tak musely chvíli sečkat, než jsem vytřel vše a bedlivě omyl (bylo již kolem 6pm)

    Po tak vyčerpávající práci jsem vlhkou místnost opustil a šel se nasytit před dalším výkonem) kterým bylo věšení. Nikdy jsem si nemyslel že pověsit záclony je tak těžké, vzhledem k mé puntíčkářské povaze (jak na co :) jsem si hrál s rozložením a vzdáleností háčků + záhyby takřka další 2 hod. Nakonec jsem dospěl k výsledku, že pokud chci mít dokonale pověšené záclony, musím použít matematiku.

    Záclony jsem tedy sundal (ten den si sousedi museli myslet, že jsem se zbláznil, málokdy se jim naskytne možnost pozorovat chlapa, kterej blbne celej večer u 2 oken na štaflích s pravítkem kalkulačkou a papírem v ruce a to vše jen kvůli záclonám) ... po dlouhých výpočtech jsem dospěl k názoru, že při 7 háčcích, zachování počátečních krajních a koncovýc záhybů 7cm látky z celkového rozměru 140cm, zbývá na rozestup mezi zbývajícími 5 háčky a látkou 15cm, pochopitelně s 3 cm záhybů...

    Toto zjištění me sice vyčerpalo, ale výsledek byl perfektní ... Když jsem se večer pochubil mámě, zkonstatovala susš, že jsem blbej a že kdybych jí řekl, měl bych to hotový do čtvrt hodiny ... Tak to má člověk z toho, že chce občas pomoci :) ps: na počátku jsem se zmínil o závěsech, ty přijdou na řadu příští weekend, ale naštěstí znalý tentokráte poměrů v záhybech nepředpokládám větší potíže ...

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    4.6.2006 14:41 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    Já při věšení záclon matematiku nepoužívám, máma záclony koupila, sešila na nich sklady, aby byly pěkně zvlněné a na mně zůstalo jejich jednoduché sundávání a věšení.
    4.6.2006 14:44 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    Ja záclony vešiam tak, že najskôr prichytím kraje, potom stred a potom stredy vzniknutých polovíc a postup opakujem, kým nie je záclona zavesená. Toto mi pripadá ako najefektívnejší spôsob. (Samozrejme okrem žalúzií :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    NbS avatar 4.6.2006 14:45 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    Chybami se člověk učí :)
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    Andre avatar 4.6.2006 15:00 Andre | skóre: 3 | blog: andreho_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    Ano..ano. Presne tak to delam i ja.

    Pravitko sice k tomu nepouzivam, ale jednou jsem se pokousel spocitat rychlost a drahu dopadu meho tela, kdyby mi ujela zidle. Profesionalni deformace. Vysledek ale nereknu, protoze mi bylo receno at nedelam blbiny a ty zaclony dovesim. :-)

    4.6.2006 16:02 Pst | skóre: 8 | blog: psani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    Předpokládá to ovšem 2^n + 1 háčků.
    NbS avatar 4.6.2006 16:09 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    :)))
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    4.6.2006 16:27 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    V univerze 2^n háčikov je potom riešením jeden odobrať. :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    4.6.2006 17:36 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    Taky mi to mamka kdysi poradila ;-)
    cooler avatar 5.6.2006 01:00 cooler | skóre: 19 | Medzilaborce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    toto je algoritmus zvany divide & conquer :)
    5.6.2006 09:23 Billy The Pilgrim | skóre: 1 | blog: Swamp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    Ja bych tomu rikal varianta binarniho vyhledavaciho stromu - ovsem s tim, ze misto jedne spravne vetve jdeme z rodicovskeho uzlu do obou synu s cilem pokryt vsechny synovske uzly v dane posledni urovni stromu ;)
    5.6.2006 11:09 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    Já bych tomu řekl půlení intervalů. :-)
    5.6.2006 12:17 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    Ty jsi na záclonách dělal binární vyhledávací strom? Byl váhově vývážený, nebo alespoň výškově :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Filda avatar 5.6.2006 11:04 Filda | nejmenší velkoměsto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    správně, záclony se od jaktěživa, věšely pomocí půlení intervalu.
    Komix na Hovno
    NbS avatar 5.6.2006 15:50 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    Uhád záměr :))
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    David Watzke avatar 4.6.2006 14:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    LOOOOOL, tak takhle jsem se dlouho nezasmál... doopravdy maso :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    clipper avatar 4.6.2006 15:36 clipper | skóre: 23 | blog: Nic než tohle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?

    Nakonec jsem dospěl k výsledku, že pokud chci mít dokonale pověšené záclony, musím použít matematiku.

    To když já chci mít pěkně pověšené záclony, použiju manželku :-)

    Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
    4.6.2006 19:54 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    Konečně po dlouhé době dobrý blog (narozdíl od těch polityckých).
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    4.6.2006 20:13 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    no mne to problemy nikdy nerobi, zavesim ako sa podari a ked na to kuknem a je to na hovno, poviem si "ved kto sa na to bude pozerat" ...
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    4.6.2006 21:38 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?

    Správně !

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    5.6.2006 10:07 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    vole, to krutě vládne :))))
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    5.6.2006 14:40 Piki_ | skóre: 10 | blog: Pikiho_blog | Horno Porno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    Tak az po precteni tohodle blogu, jsem si uvedomil, ze jsem
    asi pred rokem zaclony sundal a jeste nevratil :-D
    Az pokacite posledni strom a zabijete posledni zvire, tak zjistite, ze penez se nenajite.
    NbS avatar 5.6.2006 15:51 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak věšet záclony ?
    A jak je vidět neschází ..)) Chce to umýt okna :)
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.