abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 5
    dnes 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 31
    včera 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (74%)
     (9%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 804 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Škola->práce->škola

    22.5.2010 16:35 | Přečteno: 1559× | osobní | poslední úprava: 22.5.2010 16:59

    Vzhledem k tomu, že schopností zajímavě psát zrovna neoplývám jsem si dal cca před rokem předsevzetí, že už nikdy žádný blog vést nebudu. Obzvlášťě, že nebudu spamovat Abclinuxu :-) Nicméně jak teď koukám nemusím mít výčitky, k věci tu opravdu nepíše už nikdo :-D

    Můj poslední příspěvek byl jak jsem našel práci. Vydržel jsem to rok a pak jsem dal výpověď. Ten rok tam byl celkem fajn, dá se říct, že mě to bavilo a když jsem odcházel tak mi to bylo trochu i líto.

    Ale přes to všechno byl odchod ze školy řádná kokotina řekněme neuvážené rozhodnutí :-D. Už sakra vím, k čemu ta teorie na FI MUNI byla!

    Když jsem byl poprvé v prváku, docent Brandejs na přednášce řekl "na to abyste byli PHP programátoři vysokou školu nepotřebujete". Tehdy jsem ještě nevěděl, že rok mě PHP bude celkem slušně živit :-)

    Ale začalo se k tomu schylovat. Jak je známo FI MUNI je poměrně teoretická. A to mě začlo poměrně hodně štvát. Bylo jí moc a já jsem vůbec nechápal na co mi ty sračky budou. Tak jsem se rozhodl nenervovat a nechal jsem tomu "volný průběh". Prostě a jednoduše jsem se nechal vylít.

    Práci jsem našel asi 14 dní poté, co jsem si dal životopis na Jobs. Byl jsem docela překvapen a jenom mě to utvrdilo v tom, že prezenční studium nepotřebuju.

    No a pak uplynul rok, nějaké to zamyšlení....a jsem zpátky ve škole, skoro na tom samém. A libuju si. Mám to tam rád a neměnil bych.        

    Hodnocení: 93 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.5.2010 18:06 chickadee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola

    Já jsem zatím u 'škola (FAV ZČU) → práce' a ty pocity byly stejný (na co mi ty sračky budou, prezenční studium nepotřebuju, …). Zatím to tak nevypadá, ale třeba se to taky časem změní...

    Neměl jsi problém s návratem do studijního režimu?

    22.5.2010 18:29 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Studijním režimem myslíš, co :-))? Co mě štve je samozřejmě míň peněz na účtě, to je pochopitelný. Jinak žádnej problém, učení na zkoušky je sice někdy opruz, ale dá se zvládnout
    22.5.2010 18:53 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    A ta teorie je konkretne u toho PHP programatora k cemu? Nebo jste zjistil, ze to programovani az zas tak nemusite a mirite vys? Treba na analytika?
    22.5.2010 19:06 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    PHP programátorovi je samozřejmě výška na dvě věci :-). Programování se ale nevzdám, nešel jsem do školy kvůli kariérnímu postupu, ale abych se naučil novým věcem. Přičichl k něčemu složitějšímu než je obyčejné ťukání kódu a tak...
    Josef Kufner avatar 22.5.2010 19:43 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Na jazyku nezáleží. Tvořit kvalitní programy na úrovni se dá i v PHP, stejně jako se dá nechutně prasit v C++, Javě nebo čemkoliv jiném.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.5.2010 19:56 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    No tak to prr. Na to abys psal kvalitní programy v PHP výšku a vůbec nějakou teorii FAKT nepotřebuješ.
    Josef Kufner avatar 22.5.2010 20:37 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    V tom případě asi máme rozdílný pohled na to, co je "kvalitní".

    Ono tu vejšku nepotřebuješ ani k programování v jakémkoliv jiném jazyce, ale ty programy pak podle toho vypadají a PHP (i Java) na tomhle docela dost trpí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    vlastikroot avatar 22.5.2010 20:47 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Trocha teorie je jako dost praxe, člověk se časem naučí psát tak, aby to nebylo sprasený. Jen je špatný (a oblíbený právě u PHP prasičů) učit se při práci.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Josef Kufner avatar 22.5.2010 20:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Což ale znamená jen to, že tu teorii, co se učí na vejšce, nakonec stejnak potřebuješ, ať jde o PHP nebo cokoliv jiného.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.5.2010 21:21 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Tak nás učí asi jinou teorii. Já teď jenom trochu rýpám do PHP, protože těžko si v něm představit řešení nějakého těžšího problému, než je webová aplikace menšího rozsahu. Myslíš, že PHP programátor musí umět implementovat třebas quicksort, mít nějaké ponětí o průběhu složitostí algoritmů atd? Na PHP vysoká škola skutečně netřeba. Ale neříkám, že PHP je špatný jazyk. Naopak, velice dobře slouží svému účelu je to jednoduchý jazyk na jednoduché účely
    Josef Kufner avatar 22.5.2010 22:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    A v Javě, Pythonu nebo C++ si to představit dokážeš?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.5.2010 22:50 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Nepochybně se tyhle jazyky dají použít pro psaní širšího spektra aplikací.
    default avatar 22.5.2010 23:28 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Vono je to dvojsečný. Třeba Ableton Live je psaný celý v C++. Dobře, pár řádek kódu v Pythonu pro integraci. A píší to muzikanti. Ani jeden z nich nemá vyštudovaný IT. A je to nejstabilnější software v mym kompu. Oproti tomu třeba NetBeans píší vyštudovaní IT odborníci a stačí blbě kliknout a už to generuje stack tracy.

    Takže ono to asi o tý škole moc nebude. Bude to spíš o přístupu. Někdo chce stabilní aplikaci a někdo chce pískoviště. A ten, kdo opravdu chce stabilní aplikaci, tak ji napíše i bez quicksortu. :-D
    22.5.2010 23:40 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    1) Vyštudovaní IT odborníci nemusí být dobří teoretici. Ono skoro každá škola jde vystudovat tak, že ne Vás zanechá minimální následky.

    2) Je to také o puntičkářství. Myslím si, že takový dobrý matematik, či fyzik, který je k puntičkářství chca nechcva doveden, dokáže programovat lépe, než většina ajťáků.

    3) Dnešní ajťáci umějí hovno, a říkám to s vědomím, že budu napaden za toto tvrzení. Dnešní ajťáci se učí, že se vlastně nic nepotřebují učit. Nepotřebují umět dělat s pamětí, na to mají garbage collector. Nepotřebují quick sort, na to mají knihovny. Nepotřebují padesát tisíc věcí, tudíž znalosti dnešních ajťáků jsou obvykle na bodu mrazu, oproti schopnostem ajťáků před 20 lety.

    Pokud nesouhlasíte, zeptejte se vystudovaných ajťáků na věci, která jsou naprostým základem teorie. Třeba co je to číslo NaN, nebo co je to dvojkový doplněk. Pokud 10% dnešních ajťáků bude aspoň tušit co to je, byť bez odpovědi, bude to úspěch.

    4) Zejména vzhledem k bodu 1) a 3) bych si nedovolil ani náhodou dát rovnítko mezi „vystudováním IT“ a „znalostí teorie“, výsledný průnik těchto dvou množin je procentuálně velmi malý. Tudíž odovozovat potřebnost teorie od vystudovaných ajťáků je „špatná metodika“.
    23.5.2010 12:26 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Neviem, teda, presne o co vam ide, ale tipoval by som, ze ste studovali nejaku inu skolu, momentalne pracujete v it(a preto, teda, nemate ponatie, co je to vlastne ta teoria okolo it) a tymto ste si chceli len zvysit ego. Mimochodom tie detaily spominane v bode 3 sa ucia tak v 1. rocniku Bc a su to v podstate uplne hluposti(no dobre, dvojkovy doplnok je celkom fajn,ovsem podobne veci sa na vysokej skole student uci odvodzovat, nie pamatat). Tak 99 % tychto vasich "teoretickych" zakladov, su uplne jednoduche prakticke veci, ktore sa priemerny skutocne teoreticky zamerany clovek nauci za par sekund(a to snad aj s vyhladanim), resp. aspon v tom pripade NaN si to za par sekund odvodi.
    Pokial chceme zaklady teorie, tak sa moze jednat v podstate tak o navrhy algoritmov(skutocne navrhy, nie vsetko riesit cez brute force...) alebo zaklady teorie mnozin(v zmysle relacie, ekvivalencia) alebo zaklady logiky a pod.
    Quiksort mozno nikto nevie, lebo kazdy pozna mergeSort alebo heapSort alebo trie ;).
    23.5.2010 13:07 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    ...ale tipoval by som, ze ste studovali nejaku inu skolu, momentalne pracujete v it(a preto, teda, nemate ponatie, co je to vlastne ta teoria okolo it) a tymto ste si chceli len zvysit ego ...

    proc si na tom google a jinde na internetu nenajdete nic o autorovi tohoto prispevku. Pan Ponkrac je IT-svedomi ceske informatiky. Informatika je prece i trochu o informacich a informovat se.
    23.5.2010 13:19 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Pretoze ma to vobec netrapi a nemam cas a dovod sa takymi hlupostami zaoberat(tou castou som sa len snazil vysvetlit ako na mna jeho prispevok posobil)?
    23.5.2010 14:59 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    V pohodě, klidně to berte jako moje ego.

    Podstatou toho příspěvku bylo, že kolega nade mnou cosi odvozoval od „znalosti teorie“, ale zaměnil znalost teorie a „vystudováním IT“.

    Zjišťuji obecně, že i mezi profesionály je názor, že lidé se čím dál více, než na fakta soustřeďují na „osobní dojem“ z názoru. Ptal jsem se mezi mnoha odborníky a bylo mi potvrzeno, že to cítí stejně a je to obecný trend.

    Jasně, že si všechno všichni odvodí. Sice já si to memyslím, ale to je jedno. Ale zkuste si někdy dát dohromady, co vzniklo v IT v době, kdy lidé teorii znali a co vzniká teď. Jen velmi marně hledám koncept něčeho v IT co by třeba vznikl ve 21. století. Zato vidím, že už velmi mnoho let se pouze recykluje z doby, kdy lidé znali teorii.

    Chápu zcela současný trend, důležité je prezentovat, nikoho neurazit, vyjadřovat se mlhavě, politicky korektně. Co říkáte není důležité, důležité je především nevyjadřovat prvky žádné nadšení, žádného zaujetí, žádné snahy po ničem – je třeba psát klidně, vyrovnaně, impotentně korektně, raději s nulovými myšlenkami, než aby to snad někoho mohlo urazit.
    23.5.2010 15:40 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola

    Ta narazka nebola myslena nijak zle(a vzhladom na vas posledny odstavec mi prijde dost divne ako moc vas "zasiahla"). Fakty su sice pekne, ale tam, kde je to skutocne dolezite a dava to zmysel(a nehnevajte sa na mna, ze ma vas zivot skutocne nezaujima, tuto informaciu by som si hladal jedine, ak by som vedel, ze ju konstruktivne vyuzijem(nie, obycajna diskusia na abclinuxu nie je konsturktivnym vyuzitim novo ziskanych faktov)).

    Samozrejme, ze si vsetci vsetko neodvodia(ale skola by prave to odvodzovanie mala studenta naucit, pokial to student neovlada, je to chyba skoly). Ovsem to neznamena, ze mate vediet naspamat napr. algoritmus quiksortu... Ten uz totiz niekto napisal. Dolezite je vediet princip toho algoritmu(i.e. rekurzivne delenie vstupu) a byt schopny ho aplikovat na ine problemy(ktore este neboli efektivne vyriesene). To je(aj ked len celkom zakladna) znalost teorie, nie nejake hlupe odrecitovanie quiksortu a poznanie par skratiek(NaN a pod.).

    Mozno sa vam to nebude chciet verit, ale poviem vam jedno verejne tajomstvo: takmer vsetko, co sa kedy spravilo bolo pomocou malych pokrokov. Nieco skutocne vyznamne sa podari objavit raz za par desiatok rokov a aj to z velmi velkej casti stavia na predchadzajucich teoriach.

    Pokial este stale tvrdite, ze NaN patri do teorie, tak to prosim uz nerobte. Iba tym znevazujete skutocnu teoriu. Navyse ludia teoriu stale poznaju(pozrite si pokroky v takej zlozitosti alebo kvantovom pocitani za poslednych par rokov) a jej vyznam by(aspon v nasich koncinach) mal v najblizsich rokoch len a len stupat. Povedal by som, ze tych ludi je pravdepodobne aj cosi viac oproti minulym rokom(ovsem nie nejak vyznamne viac).

    Co sa tyka posledneho odstavca, tak to je skoda reci. Podobne veci mam celkom hlboko v pazi.

    23.5.2010 16:01 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Ale zkuste si někdy dát dohromady, co vzniklo v IT v době, kdy lidé teorii znali a co vzniká teď. Jen velmi marně hledám koncept něčeho v IT co by třeba vznikl ve 21. století. Zato vidím, že už velmi mnoho let se pouze recykluje z doby, kdy lidé znali teorii.

    Z tohoto názoru lze usuzovat, že nemáte dostatečně otevřené oči a duševně žijete v době kolem r. 2000. Nic si z toho nedělejte, takové lidi potkávám denně.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    default avatar 23.5.2010 17:31 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Ale zkuste si někdy dát dohromady, co vzniklo v IT v době, kdy lidé teorii znali a co vzniká teď. Jen velmi marně hledám koncept něčeho v IT co by třeba vznikl ve 21. století.
    Webové aplikace, rychlejší JavaScript v prohlížečích, znásilňování HTTP protokolu. Vám je to málo? :-D :-D :-D
    Josef Kufner avatar 22.5.2010 23:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Ukaž mi jedinou věc, která by šla napsat v C++, Javě nebo Pythonu a nešla v PHP.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.5.2010 23:40 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Použitelné jádro Linuxu.
    Josef Kufner avatar 23.5.2010 00:24 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Ano, stejně tak se v PHP budou těžko programovat jednočipy s 8KB paměti.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.5.2010 23:46 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Těžko budu psát v PHP desktopovou aplikaci, to bych si dal... Nebo taková aplikace využívající více vláken.
    Josef Kufner avatar 23.5.2010 00:33 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Gtk, Qt i vlákna pro PHP existují.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.5.2010 01:59 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    V PHP lze teoreticky udělat hodně, ale prakticky nic moc.

    Jednak špatná kvalita interpretru (například uměle zkriplené a osekané některé featury, aby je autoři mohli prodávat zvlášť).

    Další věc je, že počet platforem, na kterých běží PHP interpretr je silně omezen oproti takovému C++.

    PHP jako takový nemá žádný standard, je definován chováním jednoho interpreteru, tudíž si snadno neběhnete, kdybyste dsnad dělali klon (ne že by neexistovaly), nebo chtěli na něm udělat něco většího mimo web. Není zaručeno žádné hjeho chování do budoucna.

    Samzořejmě obalit a zavolat můžete v každém jazyce co chcete, i GUI i další. Ale ono jde souložit i s ovcí principiálně, ale s ženou je to určitě lepší. A úplně stejně jde s PHP dělat i GUI, ale téměř s čímkoli jiným je to lepší.

    Myslím, že nějaké důkazy typu co nejde s PHP je pitomost. S PHP jde hodně. Ale neuspokojí to. Je to problémově orientovaný jazyk navržený na dynamický web. Jistě dokáže uvařit kafe, pokud připojíte kávovar, a nebo jde v něm dělat desktop. Ale něco dokázat je ještě hodně daleko od toho, aby na danou věc to byl efektivní nástroj (což PHP není), nebo vhodný nástroj.

    A jak říkám, jistě lze souložit i ovci, stejně tak jako používat na GUI PHP. Ale radost není dělat ani jedno.
    23.5.2010 00:08 kokot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Analitik je vys nez programator?
    23.5.2010 02:11 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Dobrý analytik bez pardonu musí být velmi zkušený programátor.

    Bez dlouholeté programátorské praxe samozřejmě analytika dělat můžete, ale nikdy z Vás nebude dobrý analytik a Vaše výsledky budou škodit asi stejně, jak když EU řídí Evropu.

    Být dobrým analytikem chce větší schopnosti a je to větší meta, než dobrý programátor. Zhruba tam, kde vynikající programátor se svými požadavky a schopnostmi končí, tam začínají požadavky na schopnosti dobrého analytika.

    Analytik může tvrdě ovlivnit efektivitu i pracnost celého dílu, stejně jako výsledek. Může způsobit, že několikaletou práci celého týmu můžete spláchnout do WC. Podle schopnosti analytika můžete stejný program, nebo projekt udělat za 10 člověkoroků, stejně jako za 1000 člověkoroků, a přitom výsledek bude stejný.

    Pokud jste člověk typu „sedni a dělej“ jste nejhorší analytik. Analytik je člověk, který se bude flákat, kouřit cigárkou, chlastat, chodit za ženskýma, a pak si sedne vedle 10 pracantů, začátečnických programátorů, kteří programujou až se z nich kouří, a udělá jejich projekt sám dříve, než oni. Navíc jeho projekt je lehčeji udržovatelnější. Trochu nadsazuji, ale snad tím definuji, jaké kvality to vyžaduje.
    stanger avatar 23.5.2010 10:02 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Analytik neni narozdil od programatora potreba. :)
    23.5.2010 12:29 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Taky google, seznam a v podstate kazda firma, ktora pracuje s netrivialnym mnozstvom dat by s vami urcite suhlasila. :)
    stanger avatar 23.5.2010 12:40 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola

    Ted je otazka, kolik je takovych projektu vuci tem "mensim". I kdyz v seznamu ani v googlu nepracuju a nevim co znamena netrivialni mnozstvi dat. :)

    Ale obecne se mi daleko lip pracuje pri pouziti scrumu (pokud je spravne aplikovan) a dalsich agilnich metodik.

    23.5.2010 13:15 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Proste hromadne spracovanie dat vzhladom na vypoctovy vykon(tj. napr. antivirove spolocnosti, vyhladavace...). Priamy pomer skutocne netusim, ale prirodzene je pozicii analytikov menej nez programatorov.
    Analytik by mal byt prave ten, co prinesie rozdiel medzi neda sa/neoplati sa(trvalo by to napr. 10 rokov) a da sa(zajtra to je vypocitane). Prirodzene, nie vzdy to ide, ale celkom casto sa to spravit da.
    22.5.2010 19:05 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Zalezi co chces delat. Ja zastavam teorii ze jakakoliv skola je vzdycky k necemu dobra ale zase je potreba zachovavat urcitou efektivitu ve vyuzivani casu, tzn travit 5 let ve skole a pak delat treba neco uplne jineho ma velmi maly smysl, resp lze tech 5let vyuzit lip.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    22.5.2010 19:11 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Je potřeba studovat dokud tě to baví a máš tu možnost. Pokud tě to baví, využití se prostě se pak musí najít... Jinak to něco o tý škole svědčí
    22.5.2010 19:30 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Já jsem strávil 6 let studiem fyziky, a teď se taky živím jako IŤák :-) A rozhodně si nemyslím, že to mělo malý smysl. Zrovna ta fyzika je fajn, podle mě to člověka naučí dobře analyticky myslet a hledat neobvyklá řešení tam, kde si je třeba jiní neumí ani představit.
    Heron avatar 22.5.2010 20:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola

    Jsem na tom podobně. Titul z fyziky a IT technik.

    Zrovna ta fyzika je fajn, podle mě to člověka naučí dobře analyticky myslet a hledat neobvyklá řešení tam, kde si je třeba jiní neumí ani představit.

    No zrovna u tebe ... Ale co, nebudu rýpat, každý může mít slabou chvilku.

    22.5.2010 21:30 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    To si klidně rýpni, já s tím problém nemám. To, že se neshodneme v některých otázkách mi také problém nedělá. Nicméně chápu, že máš pocit převahy a správnosti svých postoje, když s tebou tvůj názor sdílí na tematickém serveru s víceméně stejně laděnými návštěvníky více lidí než se mnou :-)
    Heron avatar 22.5.2010 22:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Já jsem se svými názory většinou v menšině, také proto je mi počet lidí souhlasících či nesouhlasících ukradený. Platnost tvrzení se neměří hlasováním (i když si to třeba IPCC přeje).

    Spíše mě zarazilo to "analytické myšlení" ve srovnání s několika diskusemi z poslední doby. Nic víc.
    22.5.2010 22:35 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola

    Spíše mě zarazilo to "analytické myšlení" ve srovnání s několika diskusemi z poslední doby.

    Příklad?

    Heron avatar 22.5.2010 22:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Především diskuse o cenzuře internetu a marginálně diskuse o IPv6.
    23.5.2010 09:10 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    A pán čeká, že kdo nemá stejný názor, nedokáže analyticky přemýšlet. Tak to jo :-) Ale tohle mě u tebe také nepřekvapuje.
    Heron avatar 23.5.2010 10:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola

    Výsledek přemýšlení na základě stejných vstupů by měl dospět k podobnému cíli. Nikoliv přesně opačnému. Pokud je tomu tak, jedna ze stran udělala chybu. Všimni si, že jsem nepoužil slovo názor. Pochopitelně jsem mohl chybu udělat na mé straně, případně jsme oba nepracovali se stejným vstupem. Příklad:

    1) Internet nechceme poškodit.
    2) Cenzura škodí Internetu.
    3) Cenzura nezabrání šíření nevhodných materiálů.

    Z tohoto mě (pokud v mé úvaze není chyba, kterou nevidím) jednoznačně plyne, že cenzura je nesmyslná - nepomůže vyřešit daný problém a ještě uškodí Internetu.

    Zkusme si s tím pohrát. Jak by se šlo dobrat jiného výsledku? Co takhle třeba nahrazením bodu 1 za:

    1x) Chceme poškodit Internet.

    Potom by výsledek logické úvahy byl pro cenzuru. Tedy přesně opačný. Co ty další dva body? Bod tři je jasný, ty nevhodné materiály tu byly již dávno před Internetem, tj jakýkoliv zásah do Internetu na jejich existenci nemůže mít vliv. Tento bod si tedy fakticky můžeme škrtnout. No ale pak tam zůstane 1) a 2).

    Pojďme ještě dál. Pokud Internet považujeme za síť pro svobodné šíření informací (já ano) tak je cenzura špatná a škodí Internetu. Ale není to pro danou úvahu nakonec jedno? Co nám zde zůstalo? Bod 1. Takže pokud někdo chce poškodit Internet, tak bod 2 (v podobě cenzury) je jedním z možných prostředků. A pokud někdo nechce poškodit Internet, měl by být proti cenzuře. Tvar bodu jedna je tedy vlastně cílem.

    Tolik můj myšlenkový pochod. :-)

    23.5.2010 12:13 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Nechci tohle rozebírat příliš podrobně, protože to je fakt na delší diskuzi. Přesto, pár poznámek k formálnělogické stránce věci. Tvá úvaha obecně platí jen pro dobře strukturované rozhodovací problémy. A případ šíření dětské pornografie není z mnoha důvodů ten případ. Druhá poznámka se týka kvality rozhodnutí na základě informovanosti (tedy množství vstupů a jejich znalosti). Ty jsi uvedl pouze tři vstupy, což je dost málo pro takhle komplexní problém. Navíc uvedené vstupy jsou dosti vágně a obecně definované. A k tomu ještě nejsou příliš objektivní, podněcují přijetí závěru, který je ve shodě s tvým očekáváním. Kvalita následného rozhodnutí bude zákonitě dosti kulhat. Tohle jsou sice jen obecné kecy, ale celkem dobře popisují tvůj přístup.
    Heron avatar 23.5.2010 16:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Tvá úvaha obecně platí jen pro dobře strukturované rozhodovací problémy. A případ šíření dětské pornografie není z mnoha důvodů ten případ. Druhá poznámka se týka kvality rozhodnutí na základě informovanosti (tedy množství vstupů a jejich znalosti). Ty jsi uvedl pouze tři vstupy, což je dost málo pro takhle komplexní problém

    To by mě právě zajímalo, proč podle tebe není šíření DP tento příklad. Internet na to nemá vliv (jednoduše proto, že to existovalo i před ním), na počet diváků to také nemá vliv, protože je to člověku vrozené. Co v mém rozhodování chybí tak zásadního, že je k vůli tomu potřeba zcenzurovat přístup k Internetu pro všechny jeho uživatele?

    Navíc uvedené vstupy jsou dosti vágně a obecně definované.

    Tak samozřejmě, je to krátký komentář v diskusi, nikoli 500 stránková rigorózní práce. Myslím, že význam těch pojmů je obecně jasný, pokud ne, mohu je vysvětlit.

    Tohle jsou sice jen obecné kecy, ale celkem dobře popisují tvůj přístup.

    Ano, ono je jednodušší to takhle smést ze stolu, než přinést vlastní pohled na věc. Chápu.

    23.5.2010 16:35 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola

    Já jsem akorát uvedl, že problém šíření dětského porna na Internetu není dobře strukturovaný rozhodovací problém. Jako takový není možné ani na základě identických vstupů očekávat u dvou rozdílných osob totožná rozhodnutí a závěry. Nehledě na to, že množina námy uvažovaných vstupů se navíc liší. Toť pouze zdůvodnění toho, proč dva jedinci s analytickým myšlením mohou dojít k protichůdným závěrům. Já navíc nesouhlasím s tvými předpoklady, například si nemyslím, že blokováním stránek se nesníží počet diváků.

    Chápu, že jde o krátký komentář z tvé strany. To je samozřejmě v pořádku, ale pak opět nesmíš očekávat, že dojdeš ke kvalitnímu závěru, a už vůbec ne, že s ním bude každý, například já, souhlasit. Navíc ty pojmy nejsou zase tak jednoznačně definované. Například co to znamená uškodit Internetu? Tvůj pohled by mohl vypadat tak, že škodit Internetu znamená omezit jeho svobodu, svobodu šíření informací, kvůli kterým celý Internet vznikl. Fajn, nic proti tomu nemám. Pro mě je ovšem ke škodě Internetu, když se stává nosným médiem podobných záležitostí, jako je dětské porno. Taky mi vadí omezení svobody, nejsem žádný cenzor, ať si o mě kdo chce myslí co chce. Ty co mě znají mají spíš opačný názor. Ale jsou věci které se mi prostě nelíbí. Tečka.

    Já jsem ze stolu nic nesmetl, jen jsem ti, opakuji, ukázal, proč není nutné, abysme se mi dva shodli za předpokladu, že oba dokážeme analyticky myslet. Stačí takto? Nehodlal jsem se zde znovu bavit o tématu samotném, tak ani tento thread nezačal.

    Heron avatar 24.5.2010 11:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Já navíc nesouhlasím s tvými předpoklady, například si nemyslím, že blokováním stránek se nesníží počet diváků.

    Mě by opravdu zajímal psychologický proces, jak se sledováním DP stane z nepedofilního člověka pedofil. Já vycházím z toho, že jejich počet je přesně daný, jelikož je to vrozená vlastnost. Pokud není, rád se nechám poučit.

    Například co to znamená uškodit Internetu? Tvůj pohled by mohl vypadat tak, že škodit Internetu znamená omezit jeho svobodu, svobodu šíření informací, kvůli kterým celý Internet vznikl.

    Ano, tohle je docela přesné.

    Fajn, nic proti tomu nemám. Pro mě je ovšem ke škodě Internetu, když se stává nosným médiem podobných záležitostí, jako je dětské porno.

    Internet je komunikační prostředek. Je jasné a zcela očekávatelné, že stejná data (informace), jako si lidé předávali ústně, na kamenné desce, na papíře, na fotografické desce, kazetě či DVD, se budou předávat i pomocí Internetu. A ano, jakékoliv umělé omezení této komunikace považuji za špatné.

    Mě se také nelíbí veškerý digitální obsah na Internetu, ale nebudu někomu chtít zakazovat jeho materiály, protože on by mi pak mohl zakázat mé. A to by se mi nelíbilo o hodně víc. Toto je takový pohled z druhé strany. Představ si, že někdo chce zakázat tvé oblíbené informace (třeba fyzikální články, protože je jednou pro vždy dané, že Země je středem vesmíru, že jo).

    Taky mi vadí omezení svobody, nejsem žádný cenzor, ať si o mě kdo chce myslí co chce. Ty co mě znají mají spíš opačný názor. Ale jsou věci které se mi prostě nelíbí. Tečka.

    To z vět typu: "je potřeba něco dělat" opravdu neplyne. Pokud někdo není cenzor, měl by být velmi opatrný a místo rychlého byť třeba špatného blokování raději nedělat nic a situaci analyzovat.

    Já jsem ze stolu nic nesmetl, jen jsem ti, opakuji, ukázal, proč není nutné, abysme se mi dva shodli za předpokladu, že oba dokážeme analyticky myslet. Stačí takto? Nehodlal jsem se zde znovu bavit o tématu samotném, tak ani tento thread nezačal.

    No jak to tak vypadá, tak možná máme oba kvalitní analytické myšlení, ale neshodneme se ani na vstupech :-D.

    24.5.2010 12:05 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola

    Co se tohoto týče, já si naopak myslím (ale stejně jako u tebe jde o čistě můj nepodložený názor), že pedofilie není vrozená záležitost. Mám za to, že je to do jisté míry věc, která se dá ovlivnit okolím, výchovou apod. Přece jenom, pokud se toto dá léčit, pak by mělo být možné tomu i předejít. Narozdíl třeba od sexuální orientace. Toť můj laický subjektivní názor. Ale to je zase opět trochu mimo téma, neboť jsme se bavili o tom, zda blokováním dětského porna na Internetu klesne počet diváků. Tedy nikoliv o tom, zda klesne počet pedofilů. Nicméně toto je další z věcí, která je třeba zahrnout mezi vstupy našeho rozhodovacího problému: naše neshoda ohledně vrozenosti pedofilie. Pokud by byla vrozená jak říkáš, pak by opatření ve formě cenzury moc nepomohlo. Naproti tomu, pokud by nešlo o vrozenou věc, jak si myslím já, pak by toto mohlo být jistým ovlivněním okolí, které může mít za následek, že se tato úchylka u někoho nerozvine.

    Chápu tvou motivaci. Jakékoliv omezování jakékoliv komunikace je špatné. No, jak se to vezme. Tady je asi třeba respektovat morální hodnoty většiny společnosti, a ta zdá se dětské porno odsuzuje. Internet vznikl ve specifické době a vytvořili ho specifičtí lidé, kteří se třeba touto otázkou ani nezabývali (spíš určitě ne). Šlo o nadšené badatele, jejichž prvotní myšlenkou bylo sdílení vědeckých informací. Opět budu trochu přirovnávat, možná nepříliš přesně, ale odráží to můj stav mysli. Když vědci pracovali na rozvoji jaderné fyziky, taky je zprvu nenapadlo, že to lze využít k vytvoření jaderné bomby. Když si to uvědomili, bylo pozdě a vzít zpět to nešlo. Tak alespoň vznikl úřad pro kontrolu jaderných zbraní. V tomto spatřuji něco podobného. Jsem si vědom, že analogie není přesná, ale tak nějak to vidím.

    Věř mi, že jsem celkem opatrný. Než něco provedu, raději si to 10x promyslím znovu a znovu, zatímco jiní už by jednali. To je občas dobrá vlastnost, ale často taky nevýhoda. Neříkám, že v tomto případě jsem si to extra promýšlel, ale dal jsem dost na intuici. Ale celá tato debata se dostává do trochu jiných kolejí, než měla. Už jsem řekl, že princip toho blokování si představuji trochu jinak. V této diskuzi se jen snažím bránit krok ze strany suveréní společnosti.

    A co se týče neshody na vstupech, to je zcela normální. Ono není jednoduché se oprostit od předsudků a osobních preferencí a zvolit vstupy kompletně a objektivně. A já v tom problém nevidím. Pokud je někdo schopen debatovat věcně, pak je mi zcela jedno, že má naprosto rozdílný názor.

    default avatar 24.5.2010 12:43 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Co se tohoto týče, já si naopak myslím (ale stejně jako u tebe jde o čistě můj nepodložený názor), že pedofilie není vrozená záležitost. Mám za to, že je to do jisté míry věc, která se dá ovlivnit okolím, výchovou apod. Přece jenom, pokud se toto dá léčit, pak by mělo být možné tomu i předejít. Narozdíl třeba od sexuální orientace. Toť můj laický subjektivní názor. Ale to je zase opět trochu mimo téma, neboť jsme se bavili o tom, zda blokováním dětského porna na Internetu klesne počet diváků. Tedy nikoliv o tom, zda klesne počet pedofilů. Nicméně toto je další z věcí, která je třeba zahrnout mezi vstupy našeho rozhodovacího problému: naše neshoda ohledně vrozenosti pedofilie. Pokud by byla vrozená jak říkáš, pak by opatření ve formě cenzury moc nepomohlo. Naproti tomu, pokud by nešlo o vrozenou věc, jak si myslím já, pak by toto mohlo být jistým ovlivněním okolí, které může mít za následek, že se tato úchylka u někoho nerozvine.
    Blokováním sítě, kterou se dětská pornografie nešíří, to určitě nespravíš. Ať je to jakkoli subjektivní či objektivní.
    24.5.2010 12:47 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Tohle moc nechápu. Máš na mysli ty false-positives, které se na blacklist dostali? Jinak nevím co máš na mysli.
    default avatar 24.5.2010 12:56 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Už jsem tu psal postup, jak se dostat k dětské pornografii ve třech krocích. Doporučuju nastudovat technologie a sám prakticky vyzkoušet. Zjistíš, že všechny ty filtry můžou tak akorát filtrovat Wikipedii, CNN, BBC a další. Dětské pornografie se to vůbec netýká. Technicky to ani snad nejde, určitě né současným modelem.

    Až budu v Praze, klidně se můžeme sejít a přes připojení od T-Mobile se na pár obrázků podívat. Když budeš mít zájem. :-D
    Heron avatar 24.5.2010 12:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Proč tak složitě? Já měl v ruce CD během tří dnů.
    default avatar 24.5.2010 14:04 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Takhle to máš do tří minut. :-D
    24.5.2010 13:00 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Dík, ale myslím, že se bez těch obrázků obejdu :-) Ale dobře, já chápu, že se na ten blacklist dostaly legitimní stránky. Technicky to asi není vymakané, upřímně nevím přesně jak to funguje. Ale morální princip mi zcela proti srsti není.
    Heron avatar 24.5.2010 13:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola

    Ono to jde dokonce i bez Toru. Mohu si založit galerii, uploadnout tam svých 8000 fotek a pomocí steganografie do toho něco zašít (do 120Gpx se toho vejde). Tobě pošlu heslo třeba na koresponďáku. Ta galerie neobsahuje nic závadného (prostě fotky nějakého amaterského fotografa, těch jsou miliony), nejde (pokud se to udělá dobře) zjistit, že tam je něco vloženého a ty fotky si kromě tebe stáhne stotisíc lidí (takže nelze zjistit, kdo si to stahuje pro fotky vodní hladiny a kdo pro ten vložený obsah). Jen ty máš klíč k jejich otevření. Tak a teď to blokuj. :-)

    Morální princip je hezká věc, ale nesmí více škodit než pomáhat.

    24.5.2010 13:17 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Ale vždyť já tohle přece chápu. Technicky je to složité, vím. A stávající řešení není ideální, vím. Přijde mi, že ty se snažíš razit cestu buď krásné, dokonalé, bezchybné a neomylné řešení, nebo nic. Raději než přijmou obezličku, nechat problém být a akademicky o tom diskutovat třeba dalších několik let. Vážně mi to tak přijde. Já raději přijmu polofunkční opatření, ale ihned s tím, že nezapomenu, že je třeba neustále zlepšovat a přemýšlet o jiných cestách a alernativách, a třeba nakonec k tomu krásnému řešení jednou dojít. Ale není možné donekonečna jen vést řeči.
    Heron avatar 24.5.2010 13:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Přijde mi, že ty se snažíš razit cestu buď krásné, dokonalé, bezchybné a neomylné řešení, nebo nic.

    Já se snažím najít řešení daného problému. Zapálený dům lze jistě také řešit tím, že budu polévat vodou radnici, ale ten dům stejně shoří a radnice bude ještě k tomu promáčená. Cenzura Internetu není řešením daného problému, protože to jde obejít se znalostí síťařiny ze střední školy, případně lze na to napsat triviální návod (viz default).

    Já raději přijmu polofunkční opatření,

    Já bych také byl pro polofunkční řešení. Třeba ve smyslu vypnutí serveru (soudní příkaz) na kterém se ta data nacházejí. Sice to nezabrání zneužití dětí, ale zase se tím trochu zamezí šíření (pokud ti to tak vadí). Toto je řešení které postihne pouze zákazníky daného serveru. Cenzura postihne všechny.

    default avatar 24.5.2010 14:14 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Mně vadí ten neveřejný seznam. Klidně ať si blokují, ale já chci mít kontrolu nad tím, co blokují.
    Technicky to asi není vymakané, upřímně nevím přesně jak to funguje.
    Technicky je to vymakané tak, že dětské pornografie se to netýká. Současný model může blokovat tak akorát legální obsah, jak už koneckonců předvedli. Současné technické řešení lze tak akorát zneužít k cenzuře. Ostatně mám ten dojem, že o to jim jde.
    Ale morální princip mi zcela proti srsti není.
    Ano. Souhlasím. Ale buď ať to udělaj transparentně, nebo ať se na to vykašlou.
    Heron avatar 24.5.2010 12:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Přece jenom, pokud se toto dá léčit, pak by mělo být možné tomu i předejít.

    Co vím, tak se to léčit nedá. Pokud ovšem za léčbu nepovažujeme kastraci.

    Chápu tvou motivaci. Jakékoliv omezování jakékoliv komunikace je špatné. No, jak se to vezme. Tady je asi třeba respektovat morální hodnoty většiny společnosti, a ta zdá se dětské porno odsuzuje.

    Nepřipadá mi morálně správné něco skrývat, pokud to něco se bude stejně dál provozovat. Protože to pak jen vyvolá klamný dojem, že tento problém neexistuje a zmenší se tlak na jeho řešení.

    Takže bych raději chtěl vidět snahy pochytat pachatele zneužívající děti. Nikoliv pochytat diváky, kteří nikdy nikomu neublížili (nebo dokonce jenom lidi, kteří mají nějakou tu fotečku na disku a třeba o tom ani neví). Snímky umírajících lidí jsou zcela běžně dostupné a nikdo proti jejich zobrazování moc nebojuje. Znamená to snad, že morálka většiny souhlasí s vraždou (zabitím, cokoliv)? Doufám, že ne. Přesto je to denně v TV.

    Když vědci pracovali na rozvoji jaderné fyziky, taky je zprvu nenapadlo, že to lze využít k vytvoření jaderné bomby. Když si to uvědomili, bylo pozdě a vzít zpět to nešlo. Tak alespoň vznikl úřad pro kontrolu jaderných zbraní. V tomto spatřuji něco podobného. Jsem si vědom, že analogie není přesná, ale tak nějak to vidím.

    Na jaderné fyzice, stejně jako třeba na kovářství a internetu, není nic špatného. Zvyšuje to kvalitu života: jaderná fyzika přináší například léčebné a zobrazovací metody; kovářství nůž, pomocí kterého si krájíme potraviny; internet pak globální komunikaci. Vždy se najde někdo, kdo to zneužije. A zde analogie končí. Zatímco nožem mohu někoho zranit, atomovou bombou zabít statisíce, tak přímo pomocí Internetu to udělat nelze -- stejně jako nikoho nezabiju teorií z oblasti jaderné fyziky. A pokud se pomocí Internetu skupinka lidí domluví, že někoho zabijí, nemůže za to Internet. Mohou za to ti lidé.

    24.5.2010 13:09 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola

    Pod léčbou jsem měl na mysli něco v tomto smyslu, pokud tedy taky nejsi jeden z těch, kterým bytostně vadí odkaz na Wiki.

    Ano, je možné že to zdánlivě vyvolá ten dojem, že problém ustupuje. Ale mám dojem, že to může vyvolat ten dojem jen u veřejnosti, nikoliv u do problému zasvěcených institucí. Pokud bychom připustili, že pedofilie se dá léčit, nebo alespoň potlačit projevy, pak čím snadnější bude přístup ke zdroji, tím obtížnější bude u pedofilů tyto choutky potlačit. Navíc, mně osobně přijde Internet pořád jako celkem anonymní místo. Pokud je donutíš najít si jiný, obtížnější, komunikační kanál, může to mít pozitiva. Např. může být snažší se dopátrat skutečnách pachatelů v případě, že budou muset použít nějaký obtížnější, a tudíž ne tak obvyklý způsob distribuce. Bude jich méně, budou lépe sledovatelná. Tady bych viděl právě problém v tom, že divák je v tomto případě dost často pachatelem. A nebo se v něj může vyvinout.

    Ano, za všechno mohou lidé. Ale znáš to, když je něco hodně snadné, snadno člověk podlehne, právě proto, že je to jen člověk.

    Heron avatar 24.5.2010 13:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    http://www.abclinuxu.cz/blog/mavater/2010/5/skola-prace-skola/diskuse#67

    Odkaz na wiki mi nevadí, jen údaje z české wikipedie beru s rezervou, třeba jako údaje z Blesku.

    Pokud je donutíš najít si jiný, obtížnější, komunikační kanál, může to mít pozitiva. Např. může být snažší se dopátrat skutečnách pachatelů v případě, že budou muset použít nějaký obtížnější, a tudíž ne tak obvyklý způsob distribuce.

    Tak pátrej.

    24.5.2010 13:28 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Dobře, a kolik průměrných pedofilů ví, co je to steganografie a jak ji použít? Kdyby si měl pedofil každý obrázek prohnat nějakým filtrem, který mu jej rozkóduje, asi by ho za chvíli trefilo. Jako kdyby si kuřák musel před zakoupením každé krabky stoupnout na pět vteřin na špičku pravého ucha. No to se na to rovnou může vykašlat... :-) Ale dobře, vážně. Pokud by třeba použili tohle, pak to může nahrát těm, kteří se pachatele snaží vypátrat. Náhlý nárůst stažení steganografického SW XYZ ze Slunečnice je třeba celkem dobré vodítko.
    Heron avatar 24.5.2010 13:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Dobře, a kolik průměrných pedofilů ví, co je to steganografie a jak ji použít?

    Co vím, znal jsem jednoho a ten si to byl schopný sám navrhnout a napsat.

    Pokud by třeba použili tohle, pak to může nahrát těm, kteří se pachatele snaží vypátrat. Náhlý nárůst stažení steganografického SW XYZ ze Slunečnice je třeba celkem dobré vodítko.

    Ano, jisté vodítko to je. Teď ještě dokázat, že v těch obrázcích něco je a že to něco porušuje zákon. To už bych nechal na pánech kriminalistech. Ostatní lidé si dál mohou užívat necenzurovaného internetu.

    Jakub Lucký avatar 24.5.2010 14:11 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Pokud je donutíš najít si jiný, obtížnější, komunikační kanál, může to mít pozitiva. Např. může být snažší se dopátrat skutečnách pachatelů v případě, že budou muset použít nějaký obtížnější, a tudíž ne tak obvyklý způsob distribuce.
    Třeba když si budou na RapidShare nahrávat GPG zašifrované .tar.bz2 ? To je relativně jednoduchý a naprosto bezpečný způsob distribuce. Bez majitele privátního klíče nezjistíte co tam je. Nezjistíte kdo to zašifroval. Když budou velmi jednoduše šikovní, nezjistíte, kdo to tam nahrál...

    Náhle se celé důkazní portfolio skládá ze souboru náhodných dat (která minimálně dalších 10 let náhodná budou) a anonymních (anonymizovat se na internetu je triviální, viz několik ) emailů kocicka9832@yahoo.com a kocourek3456@gmail.com, které si linky poslali, což je naprosto legální.

    Další postup, steganografie, už tu padl

    Další postup, distribuce "linuxové distribuce" se skrytým TrueCrypt oddílem

    Dalších (podobných) postupů jsou desítky

    Obecně, pod restriktivním nátlakem, dochází spíše k větší opatrnosti za cenu nepohodlí než obráceně, na tom bychom se mohli shodnout? A pokud se dnes distribuuje dětské porno přes HTTP, nebude se po restrikcích používat spíše některý z výše uvedených kanálů?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Heron avatar 22.5.2010 20:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    travit 5 let ve skole a pak delat treba neco uplne jineho ma velmi maly smysl

    S tím si dovolím nesouhlasit. Toto by platilo, kdyby se VŠ považovala za výcvikový tábor pro opice. Pak by se dalo říct, že pokud ta opice bude dělat něco jiného, tak byl ten výcvik zbytečný. Ale VŠ (a podle mě vzdělávání obecně) je o něčem jiném. Člověk se naučí řešit problémy různými cestami, naučí se přemýšlet, používat kritické myšlení a věděcký postup práce, který se pak hodí kdekoliv. A hlavně se ta dlouhá léta potkává se vzdělanými a inteligentními lidmi a mnoha různými názory, které musí konfrontovat. I to je velmi důležité.

    Bohužel dnes mnoho lidí považuje VŠ za prostředek pro vyšší (tabulkový) plat a financování škol obecně je nastaveno na kvantitu (počet studentů) a nikoliv na kvalitu.

    22.5.2010 21:01 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    samozrejme, proto jsem nenapsal zadny smysl. jakekoliv vzdelani je k necemu dobre. ale treba misto skoly 5 let pracovat na nejake rozumne pozici(pokud zrovna je takova moznost) taky nemusi byt uplne spatne a na trhu prace pak takovy clovek bude mit mozna vetsi vahu nez novy vysokoskolak.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    23.5.2010 02:01 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Když jsem byl poprvé v prváku, docent Brandejs na přednášce řekl "na to abyste byli PHP programátoři vysokou školu nepotřebujete".
    Aneb typický Brandejs a vlastně celá FI MUNI - kdo programuje v PHP, je patlal, kdo používá agilní metodiky, je patlal, kdo dělá... Jediná správná informatika se dělá na CVT a jejím vrcholem je vyprodukovat informační systém v Perlu :-P

    Kdyby se udělovali tituly za aroganci, má už každý tři čestné doktoráty. Na FI se můžete mnoho naučit, ale tohle zrovna tomhuto postoji bych se ve vlastním zájmu vyhnul.
    23.5.2010 08:54 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Taky nikdo neříká, že musíte všechno dělat jako Brandejs.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Jakub Lucký avatar 23.5.2010 11:08 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    jejím vrcholem je vyprodukovat informační systém v Perlu
    No vida, že bych se vykašlal na přijímačky na DAMU a šel konečně na nějakou informatiku? :-D
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    23.5.2010 18:43 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Tak ono prekvapivo fi muni uci informatiku(nie az tak informacne technologie), takze pokial tam ides s tym, ze chces byt php programator, tak je to skutocne dost zbytocne.
    23.5.2010 22:10 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    A když tam jdu s tím, že chci být [váš oblíbený jazyk] programátor tak to není zbytečné?
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    23.5.2010 23:00 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Nj, mal som tam dat vyvojar jednoduchych webov ;).
    Ale fi skutocne nie je moc pre typickych programatorov v lubovolnom jazyku. Pokial tam ides s tym, ze chces zlepsit svoje programovacie schopnosti, tak ti prirodzene pomoze(a pravdepodobne aj v tom php, otazka je ako casto sa v php pri vyvijani webov stretnes s niecim, kde ti to pomoze).
    V skratke fi sa nikdy moc nesnazila produkovat nejakych programatorov. Fi uci hlavne mysliet(matematicky a informaticky), prakticku cast nechava skor na tebe.
    Cize zhrnutie: pokial vies, ze chces cely zivot len nieco jednoduche pisat(typicke weby a pod.), fi ti moc nepomoze(az na to, ze ti pravdepodobne rozsiri obzory a prestanes to chciet).
    Josef Kufner avatar 24.5.2010 00:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    az na to, ze ti pravdepodobne rozsiri obzory a prestanes to chciet
    To je docela podstatná drobnost.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    24.5.2010 09:57 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    Ovsem kopa ludi(aspon co som pocul) sa cez to proste neprenesie a myslim, ze je vhodne ich najprv varovat. Prvy odliv totiz zacina uz niekedy po 2 tyzdnoch studia.
    24.5.2010 06:24 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škola->práce->škola
    pokial vies, ze chces cely zivot len nieco jednoduche pisat(typicke weby a pod.)
    A tohle je docela brutální předurčení :)
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.