Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Bohužel... Asi se ze mne bude muset stát flegmatik...
Ale já to opravdu nechápu, to se ti lidi nebojej, že je někdo smete? Nebo na kole?
Pak stojí v odbočovacím pruhu kde svítí zelená (za ním kolona lidí co opravdu potřebujou odbočit) a čeká až se rozsvítí i zelená na rovně a snaží se dostat do průběžného pruhu, aby to hned na další křižovatce zopakovalKdybych tuhle situaci nevidal bezne ve Vysocanech u Fenixu v podani Prazaku, tak bych ti mozna i veril. Kdyz zajizdim do pruhu, kde nebudu odbocujicim prekazet (pro zmenu musim cekat nez odboci ti prede mnou), tak se mi od spolucestujicich (Prazaku) dostalo pouceni "na to ser, voni si poradej".
Neverim, ze je to vysada vidlaku, delaji to bezne i mistni, to jsem chtel napsat, nic vic, nic min.Tak proč jsi to nenapsal, a napsal jsi úplně něco jinýho?
Pak stojí v odbočovacím pruhu kde svítí zelená (za ním kolona lidí co opravdu potřebujou odbočit) a čeká až se rozsvítí i zelená na rovně a snaží se dostat do průběžného pruhu, aby to hned na další křižovatce zopakovalI v Uherském Hradišti při výjezdu od Tesca, kde je vyhazovací šipka se čeká na zelenou. Podobně i v Pardubicích, kde je u ČEZ arény zelená šipka dopředu a doprava. A dělají to i Pardubáci, Hradišťáci, ne jen "balíci z venkova". Přijde mi to, že ti lidé si jaksi v hlavě nedokáží spojit, co ta šipka (či jakákoliv jiná dopravní značka) vlastně znamená. :)
Jj, to je jasné. :) Já to tady také vidím tak, že pravidlo pravé ruky zná defakto málokdo. :)Neznalí pravidla pravé ruky jsou nejhorší na parkovištích v obchodních centrech, zvláště v nákupní špičce. Na každém křížení se člověk musí třikrát rozhlédnout, aby ho někdo nesejmul.
Je opravdu hodně známý vtip, takže bych autora nepodezříval, že to byla "blbost kterou plácnul". Spíš ty nesleduješ kontext ;)I to se může stát. Na druhou stranu, podle mě není moc známý, a nejspíš to ani není dost vtip. A nebo prostě jenom nepocházím z venkova.
podle mě není moc známý,+1, já si též nevybavuju, že bych to potkal někdy dřív než tu
a nejspíš to ani není dost vtip.jsem téhož názoru
tohle je něco jinýho - neznat cestu někam, to se stát může tohle je o chování se kolem toho - tzn - neznám cestu, tak zastavím kde nepřekážím (pokud to jde), nebo teda zastavím jak idiot, ale snažím se to rychle vyřešit a vypadnout, ale nekomentuju to slovy:
- tude sem byl v praglu a ty vole, zastavím ptam se ty kočiny, kde je museum a vona na mě čuměla jak zjara a ty kokoti kolem troubili jak blbý
- nebo opačně jedu takhle po vesnici 80 abych to stihnul a ten idiot s hnojem ne a ne uhnout, tak jsem ho vytroubil a on se rozčiloval div nebouch
je to o lidech, ne o městech kde jezdí - v praze je asi nejhustší provoz u nás a tak tam bude logicky nejhustší koncentrace magorů
a ten sedlák s hnojem taky kolikrát jede metr od krajnice a nikoho nepustí (asi aby si to všichni užili)
tak to jim dost fandíš - venkovan v prazeTo si dost fandíš, že kdo není z Prahy je "venkovan". Naopak mám dojem, že pepíci jsou burani z buranova (samozřejmě ne všichni, ale mám takové nutkání si myslet, že ta penetrace tam je nějak velká). Vidím na dálnici denně auta s "pepickou" značkou, co neví, na co je blinkr, neví, jak se připojit na dálnici, aby neomezil ani neohrozil někoho, kdo na ní jede a nebo jak se jezdí na kruháči. Systém zipu? Vůbec, co to je? Prostě jedu a nedívám se, samozřejmě ne vždy to musí být pražák
druhej rozdíl oproti Praze je, že zatimco nás první auto pustilo a projelo se v pohodě, tak v Praze by dva v tom levém co nejrychlejš přidali, abysme jim tam náhodou nevjeli a další 3 by začali troubit...hele a to máš jenom z doslechu nebo jsi v Praze byl aspoň na školním vejletě?
vidím co u nás řidiči dokážou...aha ... no, na blbce člověk narazí všude ve stejné koncentraci, takže je-li v Praze víc řidičů celkem, je logický, že je tam, při stejným podílu, i větší počet blbců, tudíž ty srážky jsou častější
A nesnažte se mi namluvit, jak u nás perfektně funguje zip a všichni řidiči jsou tak strašně ohleduplní :)rozhodně mi přijde, že zip funguje líp než v Brně - i když tuhle jsem byl mile překvapen, když jsem byl na Milady Horákové vpuštěn dle pořadí i když jsem najížděl na jiném místě než auto přede mnou (hm, takže vlastně to auto přede mnou bylo zas mínus, co se týče zipu, neb se tam cpal pomalu ještě přes křižovatku namísto na konci připojovacího pruhu) - a hned za rohem, při vjezdu na Sportovní, jsem zas potkal dementa, co si vynucoval průjezd v průběžném pruhu co se týče ohleduplnosti, v popsané situaci jsem nikdy neměl problém(*) dostat se, kam jsem potřeboval - netvrdím, že pokaždé mě pustilo hned první auto co mohlo, ale nepřijde mi, že by se to v tomto ohledu po republice nějak zásadně lišilo (*) možná to taky souvisí s vlastním stylem jízdy, když nemám problém nacpat se kam to jde, tak to asi budu vidět trošku jinak než nějakej sváteční řidič, kterej kolem sebe potřebuje kilometr místa, a když mu ostatní nechaj jen půlku z toho, tak nenajede a pak si stěžuje, jak jsou na něj zlí ...
Já jsem neřek že v Praze je to horší než jinde v ČR :) porovnávalo se to s tou Vídní ...promiň, v kontextu předchozí diskuse jsem si nějak blbě vyložil to "u nás" a vůči čemu to vymezuješ nicméně dovolil bych si trvat na tom, že popsaná situace ("... a další 3 by začali troubit") rozhodně není pro Prahu úplně typická, a na druhou stranu se může stát i v té Vídni (i když nejspíš méně často než v Praze) (ano, i po Vídni jsem něco málo najezdil, a tedy i různé prasení tam potkal ...)
V Praze je takový zvyk, že i když jsou cedule všude, na rozhodující křižovatce chybíno ... tak si vzpomínám posledně když jsem jel v Brně od IBM do Prahy
Přesně tak. Nechápu cyklisty, kteří odbočej aniž by se podívali, a zárověň nechápu ty, kteří vjedou z boční ulice aniž by se podívali, co kdyby se to auto muselo nečemu uhejbat.... Zvláštní, jak se lidé nebojí...
Znám i člověka, který svůj zvyk suverénně a bez bázně vkročit na přechod ospravedlňuje tím, že má přeci přednost a auta mají povinnost zastavit.§ 54, odstavec 3 zákona o provozu na pozemních komunikacích:
„Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem.“Takže až někomu takhle vleze pod kola, je to jeho vina.
Měl jsem 3 srážky z chodciA pokaždé tchýně, ne? Co čert nechtěl...
má přeci přednost a auta mají povinnost zastavit.A pak potká tramvaj :) (nehledě na to, že nic jako absolutní přednost neexistuje a chodec nesmí skočit pod auto a řidiči starej se).
nehledě na to, že nic jako absolutní přednost neexistuje a chodec nesmí skočit pod auto a řidiči starej seZa tohle by zasloužil jeden každý novinář, který ve své době použil tu úžasnou frázi "absolutní přednost chodců na přechodu" pár přes hubu. Protože tohle je především jejich chyba - vyšla novela zákona, nějaký pitomec z ní vydedukoval, že chodci mají absolutní přednost, a najednou toho byly plné noviny i televize. A lidi tomu od té doby věří, i když je to kravina, protože "to přeci říkali v televizi". A o pár měsíců později pak následovala druhá vlna reportáží, kdy novináři rozumovali nad tím, že chodcům ta jejich absolutní přednost na přechodech nějak nevychází, a nehodovost šla "nečekaně" nahoru.
Tehdy tomu přispělo i na hlavu postavené načasování, protože novela vstoupila v platnost IIRC k 1. březnu, kdy bylo všude mokro a nic moc světlo. Navíc dobrá polovina přechodů byla po zimě ve stavu, kdy by nebyly vidět ani za sucha a za světla; s obtahováním a značením se samozřejmě začalo až poté, co nehod přibylo.
Tohle mne na našich legislativcích (lhostejno z které strany) štve asi nejvíc: že se potenciální negativní dopady a chyby v návrhu zákonů začnou řešit až poté, co zákon vstoupí v platnost a problémy (někdy bohužel v podobě mrtvých obětí) nastanou. Přitom většinou by stačilo se předem aspoň trochu zamyslet, jestli ten zákon náhodou nemůže mít i nějaké negativní efekty. Někdy dokonce zákon projde i přesto, že jsou zákonodárci předem upozorňováni odbornou veřejností, že jsou v něm chyby a že budou mít takové a takové negativní dopady.
Mediální kampaň zvaná "absolutní přednost" bohužel přinesla své neblahé ovoce. Zatímco v roce 2000 došlo na přechodech pro chodce ke 496 nehodám a 7 chodců zahynulo, o rok později došlo na přechodech ke 938 nehodám a domů se nevrátilo celkem 30 chodců. I počty lehkých a těžkých zranění se přibližně zdvojnásobily.Myslím, že to hovoří za vše.
ukázala rukou budoucí směr své jízdy a po cca dvou/třech vteřinách začala odbočovat, aniž se ohlédla za sebe,jo, kdyby po dvou trech vterinach, ja jednou malem nabral cyklistku, co neukazala...
jen v té Octávii nemusí mít tak fatální následkyA z toho duvodu maji lide pocit "nesmrtelnosti". To, co se pred dvaceti lety povazovalo za vaznou bouracku se dnes diky vsem tem bagum, pasum a zonam bere jako mrzutost. Pojistovna to zaplati a jede se dal. Opravdu, ridim skoro dvacet let v autech se vozim jeste o neco dyl a co si dnes nekteri ridici vedome dovoli mi hlava opravdu nebere. Zatacku, do ktere neni videt a ktera se driv jezdila sedmdesat dnes bezne kilo. Kus za barakem mam misto o kterem vim, ze tam po ranu casto prebihaji srnky. Predloni mi tam jedna ukradla poklici, jak jsem se o ni v sedmdesatce otrel, takze tam zpomalim na 60-70 a mam oci na stopkach. Den co den mam v zadech letce, ktery povazuje devadesatku za prezitek a skutecnost, ze by tam mohlo neco vybehnout povazuje za pohadku.
Úplně bude stačit, když se řidiči naučí vypínat zadní mlhovku, když je hned za nimi další auto.Tady si myslím to samé co o vypínání směrovek. Není to až tak nepříjemné aby bylo potřeba je vypínat a riskovat, že je zase řidič zapomene zapnout. Intenzita mlhovky a brzdových světle je zhruba stejná takže když přede mnou stojí někdo na brzdě je to prašť jak uhoď. Jediný problém s mlhovkou vidím v případě kdy za autem musím jet delší dobu a řidič ji má zapnutou i v případě kdy už není potřeba. To se dá vyřešit buď zvětšením rozestupu nebo předjetím.
Tak až někdy při rozjezdu sestřelíte nějakého cyklistu nebo někoho na skútru, tak se nedivte, bude totiž očekávat, že logicky jedete rovně a zkusí vás na semaforech předjet nebo podjet (dle situace).Predtým ako sa pohnem, smerovku zapínam.
(2) Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat včas před započetím jízdního úkonu s ohledem na okolnosti provozu na pozemních komunikacích, zejména na řidiče jedoucí za ním a na povahu jízdního úkonuDávať "včas pred začatím" neznamená, že keď stojím ~50 sekúnd na červenej, že ho musím mať zapnuté. Ako som už písal, keď naskočí zelená, zapnem ho.
(4) Znamení o změně směru jízdy dávané směrovymi světly ponechá řidič jen do doby ukončení změny směru jízdy, vybočení z něho, nebo pokud vozidlo nezaujme místo v jízdním pruhu, do kterého přejíždí.Táto veta je irelevantná, pretože hovorí o tom, do kedy *maximálne* ("*jen* do doby") môže byť smerovka zapnutá.
Mimochodem vsimnul jste si, ze o tuhle Vasi ohleduplnost vuci ridicum co jsou za Vama tady NIKDO nestoji? Proc asi?Ja o nu stojim a dakujem autorovi za pouzivanie zdraveho rozumu. A len pre istotu zopakujem - blikanie smerovkou STOJACEHO AUTA v KOLONE prida na bezpecnosti a plynulosti UPLNE HOVNO. Ten za mnou vie, kam chcem odbocit, pretoze v momente, ked sa za mna zaradil, smerovka este blikala. Druhy a dalsi za nim vidia jeho smerovku, moju vo vacsine pripadou nevidia. Zmrdi *1 na bicykloch a motorkach, zavaznym sposobom *2 porusujucim bezpecnost, su mi u prdele. *1 nie je osobny utok *2 co je nebezpecnejsie jednanie? Neblikajuce, v kolone STOJACE vozidlo, alebo kluckovanie motorkou pomedzi vozy a podchadzanie z prava, kedy moze niekto napriklad v nahlej nevolnosti mat potrebu otvorit dvere a pripadne vystupit?
kedy moze niekto napriklad v nahlej nevolnosti mat potrebu otvorit dvere a pripadne vystupit?ROFL
Ja o nu stojim a dakujem autorovi za pouzivanie zdraveho rozumu. A len pre istotu zopakujem - blikanie smerovkou STOJACEHO AUTA v KOLONE prida na bezpecnosti a plynulosti UPLNE HOVNO. Ten za mnou vie, kam chcem odbocit, pretoze v momente, ked sa za mna zaradil, smerovka este blikala. Druhy a dalsi za nim vidia jeho smerovku, moju vo vacsine pripadou nevidia. Zmrdi *1 na bicykloch a motorkach, zavaznym sposobom *2 porusujucim bezpecnost, su mi u prdele. *1 nie je osobny utok *2 co je nebezpecnejsie jednanie? Neblikajuce, v kolone STOJACE vozidlo, alebo kluckovanie motorkou pomedzi vozy a podchadzanie z prava, kedy moze niekto napriklad v nahlej nevolnosti mat potrebu otvorit dvere a pripadne vystupit?Pokud jezdite v Cesku, naucte se laskave nase predpisy, at tu nikoho neohrozujete:
Cyklistům § 57 odst. 3 českého zákona č. 361/2000 Sb. povoluje předjíždět nebo objíždět zprava po pravém okraji vozovky nebo po krajnici vozidla, která se pomalu pohybují nebo stojí při pravém okraji vozovky, pokud je k tomu po pravé straně dostatek místa.
Ja len vravím, že je to proti vyhláške. ... porušujete zákona) tak se rozhodni, jestli mluvíš o vyhlášce nebo zákonu
(4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti.
Viděl jste někdy jezdit po městě lidi na skútru?
(4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti.
Tak až někdy při rozjezdu sestřelíte nějakého cyklistu nebo někoho na skútru, tak se nedivte, bude totiž očekávat, že logicky jedete rovně a zkusí vás na semaforech předjet nebo podjet (dle situace).
V Praze se neuvěřitelně rozmáhá čekání s blinkrem až na oranžovou/zelenou (tedy kromě toho, že spousta řidičů neukazuje vůbec).Nic ma nevie viac nasrat, ako ked predomnou niekto stoji na semafore a neustale sa mi snazi nezmyselnym blikanim vyvodit epilepticky zachvat. Idealne ked ma nejake moderne auto s LED blinkrami, to mam chut vyjst z auta a kladivom mu ich rozmlatit. Ja signalizujem zmenu smeru jazdy do momentu, nez sa za mna niekto postavi. Nasledne blinker vypinam.
Nic ma nevie viac nasrat, ako ked predomnou niekto stoji na semafore a neustale sa mi snazi nezmyselnym blikanim vyvodit epilepticky zachvat.Doporučuju klapky na oči :). Vzhledem k tomu, že ti hrozí epileptický záchvat, sedíš na sedadle spolujezdce nebo vzadu a nic se nestane, když budeš mít přes hlavu přehozený hadr. Jinak ano, blikám zhruba jako všichni ostatní, tzn když stojím uprostřed kolony v odbočovacím pruhu, tak vůbec.
Já už získal dojem, že v autech vyrobených v posledních dvou letech blinkry vůbec nejsou. U dražších kusů asi ještě déle.
Ale jsou, používají se, když majitel zaparkuje na přechodu, v křižovatce nebo na podobném skvělém místě. Jen asi nejdou zapínat jednotlivé strany, ale jen obě současně…
Ten co přijíždí z té vedlejší mohl dávno projet křižovatku kdyby ten na hlavní dal včas blinkr ale takhle musí stát jak debil a dávat přednost tomu komu ji vlastně dávat nemusí.Ne každý, kdo bliká, skutečně odbočí, a ne každý, kdo bude odbočovat, bliká. Moc bych na to nespoléhal, může mít třeba rozbité vracení přepínače.
Když třeba někdo přijede z Anglie
..jim tam vzadu blikají v podstatě všechny červená světla co vzadu na dané straně mají,To je k vidění i na evropských autech .... stačí, když uhnije ukostření
říká se tomu efektu vánoční stromeček nebo barevná hudba. Celkem běžně se to stává u přívěsů, ...to mi povídej ... minulej víkend jsem předělával elektriku na vleku, chvíli jsem uvažoval, že dva roky záruka ještě neprošla, ale pak jsem na své zásady omlacovat věci výrobcům/prodejcům o hlavu, aby se odnaučili prodávat šmejdy, rezignoval, neb ten vlek teď potřebuju na stěhování a ne mít ho měsíc v reklamaci, a náklady na vlastnoruční opravu v řádu 4 hodin a 500 Kč se tak akorát rovnaly tomu to na tu reklamaci odvézt a zase si to vyzvednout takže tady aspoň veřejně pomluvím výrobce a typ: Agados Handy-7 v čem byl problém? - jednak odrbaný přívodní kabely a) průřez, spočítal jsem, že při tom, co může svítit najednou, by to v daném zapojení chtělo na kostru (společnej vodič) asi 4 mm², v originále bylo 0,75 mm² a to se mi ani nechtělo věřit, že to fakt těch 0,75 mm² je ... nahradil jsem 1,5 mm² s tím, že kvůli ztrátám do 10% tam nebudu dávat kabel tlustej jak sloní noha (v originále vycházely ztráty přes třetinu!) b) opláštění PVC, pro namáhaný kabel naprosto nevhodné, dal jsem klasický CGSG c) absolutně žádná ochrana proti vytržení ... protože konektory zjevně nepočítaly s tloušťkou kabelu, co jsem použil, nemohl jsem to udělat pořádně, tak jsem to aspoň omotal páskou, lepší než drátem do voka, ehm, tedy originální řešení, kdy to drželo jen za drátky uchycené v konektoru - a jednak špatně doléhající kontakty u žárovek ... to jsem provizorně vyřešil různým vypodložením, vzhledem ke konstrukci to asi nemá jiné efektivní řešení než vyměnit celá světla
obchadzam prekazku na pravom okraji vozovky( cyklistu, dieru v zemi, ... ). Uhybny manever nesmie vyzadovat vacsie zvysenie pozornosti a autom nezasahujem do protismeru. V opacnom pripade raz bliknem.Ze zákona se bliká a není to (jen) kvůli protijedoucím autům.
Ze zákona se bliká a není to (jen) kvůli protijedoucím autům.Zo zakona sa robia rozne picoviny, napriklad sa vyplnaju scitacie formulare ...
Pokud ale někdo pravidla dodrží a někdo ne protože si myslí že to ví líp tak je to bordel. Bordel tím horší že se neřeší. Pořád se bazíruje na rychlosti, pořádají se zátahy na prošlý obvazy, razie na ty co zaparkovali čtvrt metru dál než měli, policejní komanda krouží jak supi kolem aut na parkovištích a číhají komu propadne čas na lístku, ale přestupky co můžou zabíjet se neřeší.přesně tak.. Taky mě se** že se řeší jen to na čem můžou snadno nahrabat..
tak tady nevím jestli to je kruháč, dlouho jsem tam nejel.je, proto to odkazuju - ale zajímalo mě, jestli je to kruháč i podle kolegy
Jako dobré řešení mi to nepřipadá, při těch rozměrech už to je poněkud matoucí a asi i zbytečné. Lepší by možná bylo řešit to jako jednotlivé křižovatky s přednostmi podle provozu na jednotlivých komunikacích.já na tom vidím dobré to zjednosměrnění, jednou stranou se jede dolů a druhou nahoru přednost podle provozu by asi moc nefungovala, hlavní tah je z Husitské na Skácelovu (a naopak), čili kdyby před příslušnými odbočkami měl člověk pokračující po kruhu zastavit a čekat, než mu projedou všechna přijíždějící auta, tak tam bude stát do alelujá, a jak se tam nastřádají dvě-tři auta za sebou, tak zablokují i ty další, co by odbočovaly, a bude to stát celé - naopak čas od času přibrzdit na nájezdu a počkat než projede to jedno kroužící auto není problém
je, proto to odkazuju - ale zajímalo mě, jestli je to kruháč i podle kolegyAko je tam vyriesene zastavenie, kedze v kruhaci sa stat nesmie? A co tam robia autobusove zastavky? Ako su vyriesene tie ostre uhly na Charvatskej, Srbskej a spol? Tie ulice su obojsmerne? Vidim jediny jeden plus oznacit to ako kruhac - usetrene zlte znacky na hlavnej. Znacky daj prednost v jazde sa neusetrili, pretoze namiesto nich budu znacky "kruhac". Takze celkovo na to nemam nazor. Pokial je to kruhac, tak je to minimalne problem so zastavenim na ulici a s autobusmi. A vlastne, v CR je bezne, ze zastavky su v strede jazdnych pruhov, pripadne na dialniciach bez pripajacich pruhov, takze sa ani neni comu cudovat...
Ako je tam vyriesene zastavenie, kedze v kruhaci sa stat nesmie? A co tam robia autobusove zastavky?značkami, místní úprava má přednost před obecnou
Ako su vyriesene tie ostre uhly na Charvatskej, Srbskej a spol?přepni si na fotomapu, myslímže z ní je celkem jasné, že se ten úhel dá vytočit
Tie ulice su obojsmerne?ty dvě jmenované ano
A vlastne, v CR je bezne, ze zastavky su v strede jazdnych pruhov, pripadne na dialniciach bez pripajacich pruhov, takze sa ani neni comu cudovat...ehm, ne všechno, kde jsou dva a více pruhů v jednom směru a povolená rychlost 130/80, je dálnice ...
značkami, místní úprava má přednost před obecnouAha. Hlavne ze ja si robim co chcem a za kruhac uznavam len co ja chcem ...
Autobusy jsou MHD a ty myslím mají nějakou vyjímku.reagoval jsem na "Tam by neměl šanci se ani otočit ani někam vjet.", ne na to, jestli mají zákaz
Kruhový objezd to určitě je, chodím tamtudy každej týden. Jen to teď nedokážu s jistotou říct, že to je kruháč.Vy „kruháčem“ míníte něco jiného, než „kruhový objezd“?
Kruhový objezd to určitě je. Jen to teď nedokážu s jistotou říct, že to je kruhový objezd.To mi moc smysl nedává…
Kruhový objezd to určitě je. Jen to teď nedokážu s jistotou říct, že to je kruhový objezd.Domnívám se, že to je kruhový objezd ale musel bych se tam jít podívat abych mohl s jistotou říct, že to je kruhový objezd.
nestiham naraz radit, tocit volantom a prepinat packuTakovej pripad jsem zazil taky. Pani nakonec po osmem neuspesnem pokusu vzdala snahu o RP a udelal dobre. Bez legrace, kdyz jsem delal papiry, tak neco podobneho prohlasit pred zkousejicim, letel bych jak namydlenej blesk.
... prohlasit pred zkousejicimano, teorie je hezká ale v praxi se holt takové věci stávají, taky jsem nedávno při sjezdu z kruháče vynechal blinkr, ač to nemám rád a nadávám když mi to někdo udělá, tož jsem se styděl, že i já jsem vinen, ale holt jsem musel zkorigovat trajektorii, takže se mi páčka dostala z dosahu prstů, a v danou chvíli, s druhou rukou na řadící páce, jsem vyhodnotil, že je důležitější dokončit řazení a mezitím pevně držet volant jednou rukou než blikat, a tedy buď držet volant nula rukama nebo na neutrálu zůstat viset v kopci
-druhý a třetí případ-všecko špatně. Kruhový objezd má svá pravidlaBingo. Napriklad jeho vystavba by sa mala riadit technickymi normami a pripadne este zdravym rozumom, ktory ale pri rozhodovani o jeho umiestneni v nasich podmienkach casto chyba. Nepopieram prinos kruhoveho objazdu, ked je naprojektovany ako kruhovy objazd. Ale neakceptujem, ked nejaka sliepka na obecnom JZD rozprava svoje zazitky z dovolenky v Skandinavii hlavnemu veterinarovi, toho casu starostovi, a spolocne sa dohodnu, ze pre zvysenie bezpecnosti by bolo dobre pred kravinom postavit kruhovy objazd. A to, ze su tam domy? Ze do neho nie je vidiet? Ze je postaveny tak kokotsky excentricky, ze pri prijazde urcitym smerom ho nie je vidiet vobec a clovek az na poslednu chvilu skoci na brzdy, aby nepreletel kruhacom v protismere? To je im fuk.
a to bez ohledu na to jaký je celkový tvarVid. predosly text.
Je to proto aby auta která vjíždí do kruháku věděla kdy můžou vjet a kdy dát přednost.Do kruhacu mozu vojst az v pripade, ze maju volno, tzn. po nom neprichadza ziadne ine auto.
Když blinkr nedáš tak ten co tam čeká ti pak dával přednost zbytečně, mohl dávno projet.A svoj nestastny omyl pochopi az v momente, ked si bude davat v servise za svoje peniaze vyklepavat plechy a buduci rok mu pride drahsia zlozenka na povinne rucenie
Do kruhacu mozu vojst az v pripade, ze maju volno, tzn. po nom neprichadza ziadne ine auto.To je snad jasné, že na kruhový objezd vjedu až mohu, abych neohrozil/neomezil ostatní účastníky.
No třeba zde na tomto kruháči to nikdo nedává - myslím Ty auta co jedou dálejá jo ...
Např. jeden člověk co jel od Rosic tak při vjezdu na kruháč hodil směrovku doprava, že pojede na Brna... ale až před sjezdem
a ten co stál na odbočce u Lídlu tam vletěl. Jasné je , že ten kdo byl na kruháči má přednost, ale on se hájil tím, že si myslel, že auto odbočuje vpravo tak proto tam vjel.to se hájil naprosto správně, při vjezdu na kruháč se smí blikat právě když jej člověk opouští na první odbočce, takže to auto dalo najevo, že nebude pokračovat po kruháči a tedy nebyl důvod dávat přednost
To sa hajil naprosto nespravne a prednost ma dat v kazdom pripade. Nastudujte si znovu predpisy.a ten co stál na odbočce u Lídlu tam vletěl. Jasné je , že ten kdo byl na kruháči má přednost, ale on se hájil tím, že si myslel, že auto odbočuje vpravo tak proto tam vjel.to se hájil naprosto správně, při vjezdu na kruháč se smí blikat právě když jej člověk opouští na první odbočce, takže to auto dalo najevo, že nebude pokračovat po kruháči a tedy nebyl důvod dávat přednost
To sa hajil naprosto nespravne a prednost ma dat v kazdom pripade. Nastudujte si znovu predpisy.Zákon č. 361/2000 Sb., §2 q) dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy, §22 (5) Řidič vjíždějící na kruhový objezd označený dopravními značkami „Kruhový objezd“ společně se značkou „Dej přednost v jízdě!“ nebo „Kruhový objezd“ společně se značkou „Stůj, dej přednost v jízdě!“ musí dát přednost v jízdě vozidlům a jezdcům na zvířatech jedoucím po kruhovém objezdu a organizovanému útvaru chodců a průvodci vedených a hnaných zvířat se zvířaty jdoucími po kruhovém objezdu. podle tvojeho výkladu zákona by tam ten od Lidlu musel stát a nenajíždět, dokud se na kruhovém objezdu pohybuje jakékoliv auto (jezdec, útvar chodců, zvířata) kdekoliv, i kdyby bylo třeba na opačné straně nicméně skutečnost je taková, že stejně jako není třeba čekat než kruháč opustí auto pohybující se na opačné straně než najíždějící, který bude dávno pryč než tam to auto dokrouží, tak pokud by řidič na tom kruháči opravdu odbočoval k Lidlu, tak ten od Lidlu tam mohl v klidu najet, počínaje si zcela v souladu s tím, že by řidič, co měl přednost, nemusel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy
Kde je rozpor s tym, co som pisal?
5) Řidič vjíždějící na kruhový objezd označený dopravními značkami „Kruhový objezd“ společně se značkou „Dej přednost v jízdě!“ nebo „Kruhový objezd“ společně se značkou „Stůj, dej přednost v jízdě!“ musí dát přednost v jízdě vozidlům a jezdcům na zvířatech jedoucím po kruhovém objezdu a organizovanému útvaru chodců a průvodci vedených a hnaných zvířat se zvířaty jdoucími po kruhovém objezdu.
Kde je tam zmienka o predpokladoch, ukazovateloch smeru, domnienkach a dohadoch? Nikde. Takze plati, co som povedal a nemam to zo svojej hlavy. Mne sa to tiez nepaci, tiez vchadzam do kruhacu ked vidim, ze ho auto opusta ( smerovka ) a tiez by som bol neuveritelne nasrany, keby som tam vosiel a rozbil si plechy o niekoho, kto tu smerovku mal zapnutu, ale siel rovno. Ale pomohlo by mi to co? Hovno. Nedal som prednost, flastr, body a prachy. Bodka. Bez diskusie.
Mimochodom toto presne plati v pripade akejkolvek krizovatky, opytajte sa akehokolvek (dopravneho) policajta. Blikajuca smerovka jednoducho neznamena, ze tam mozem vojst, musim si byt isty, ze vozidlo skutocne odboci. Ze je to prakticky neuskutocnitelne je vec ina, ale takto hovoria predpisy.
V roce 2007 Nejvyšší soud rozhodl, že není vina na straně řidičkyehm, ehm, v odkázaném usnesení se jaksi nepíše to co tvrdíš ... tímto usnesením se pouze vrací věc k novému projednání krajskému soudu, a to ze dvou důvodů 1) procesní pochybení, kdy šlo o trestní řízení bez nutného souhlasu osoby blízké 2) odvolání zpochybňující výhradní vinu řidičku - NS toto uznal jako oprávněné, ale to rozhodně nelze interpretovat jako že podle něj není (žádná) vina na straně řidičky tedy a) nerozhodl, že není vina na straně řidičky, pouze že odvolání je oprávněné, s tím, že vina bude znovu stanovena, b) v posouzení oprávněnosti připouští spoluvinu
Neukazování je podle mne podobný případ.je tu drobný rozdíl ... je několik vyjímek z pravidel o povolené rychlosti, takže je možné předpokládat vozidlo pohybující se rychleji než je v daném místě povoleno obecnými předpisy[*], avšak není (mi známa) žádná vyjímka z povinnosti dávat znamení o změně směru [*] tak mě ještě napadá, a na základě čeho mohla řidička předpokládat, že to auto má povoleno 50, že tam třeba není místní úpravou povoleno více? - nevím, kde se to stalo, ale několik takových křižovatech v obcích znám, např. pokud se dobře pamatuju, na E551 v obci Mláka je povolena vyšší rychlost, a nějaké odbočky tam jsou nicméně v principu jsou to podobné případy a plně souhlasím, že:
Není možné pořád předpokládat, že ostatní v provozu nedodržují pravidla, to by se silniční doprava úplně zastavila.
... podle toho odůvodnění se dá očekávat, že kdyby nižší soud rozhodl, že řidička má na nehodě také podíl, NS by mu to v případě odvolání znova vrátil.nedá Co se týče posouzení samotné viny dovolatelky, bude nutné v novém rozhodování vzít také v úvahu názory obsažené v relevantní judikatuře a s ohledem na ně poté znovu posoudit samotné shledání viny (případně spoluviny) dovolatelky. pokud vezme v úvahu věci v odůvodnění výše uvedené a znovu posoudí shledání viny, těžko mu to NS vrátí na základě téhož - nehledě na to, že ta závorka "případně spoluviny" připouští, že to posouzení může dopadnout i tak, protože v původním, jak jsem vyrozuměl, není o spoluvině řeč, proč tedy o ní mluvit, pokud by se nepřipouštěla?
Vozidla s právem přednosti v jízdě musí při překročení rychlosti mít rozsvícené majáky,to mluvíš o §41 ... a co §18 odst. 9? (a pak tu máme jěště možnost překročit zákon při záchraně života atd.)
Rychlost v obci lze zvýšit max na 80 km/ha v onom případu byla vypočtena na 86 km/h ... ten rozdíl 6 km/h by byl jistě stejně zásadní jako rozdíl 36 km/h
Osobně si myslím, že by na takové zvýšení měli být řidiči na vedlejší silnici nebo chodci před přechodem upozorněni, ale to už je v ČR fikce.já si zase myslím, že jestli někdo stojíc neumí odhadnout, jestli se auto k němu blíží řádově 50 km/h nebo 90 km/h, tak se tomu autu nemá cpát pod kola ... a jestli si svůj odhad neumí zkontrolovat a vyrazí někam, kam nekouká, tak už vůbec nemá co dělat na silnici nebyl jsem tam, neviděl jsem to, ale podle toho odůvodnění se rozjela, aniž by se podívala, co se blíží v pruhu, který křižovala, což je IMO zcela flagrantní porušení §5 odst. 1 písm b) - to je jako třeba kdybych na dálnici vyjel do levého pruhu, aniž bych mrknul do levého zrcátka a přes rameno, jenom na základě toho, že jsem se před půl minutou koukal do prostředního zrcátka a ty světla za mnou se mi zdály daleko ... mít explicitní značku ve stylu "pozor, platí všechny dopravní předpisy, i ty, které neznáte" mi přijde tak trošku naprd ...
a pak tu máme jěště možnost překročit zákon při záchraně života atd.Ovšem při tom překračování zákona nesmí dojít k větší škodě, než kterou se snažíte odvrátit. Takže v podmínkách ČR bude vždy existovat lepší varianta, než nějaká divoká jízda po silnici.
já si zase myslím, že jestli někdo stojíc neumí odhadnout, jestli se auto k němu blíží řádově 50 km/h nebo 90 km/h, tak se tomu autu nemá cpát pod kola ...Ona to odhadovat nepotřebovala – to auto bylo dost daleko, takže ji stačilo vědět vzdálenost a rychlost už nezjišťovala.
a jestli si svůj odhad neumí zkontrolovat a vyrazí někam, kam nekouká, tak už vůbec nemá co dělat na silniciNS je jiného názoru.
nebyl jsem tam, neviděl jsem to, ale podle toho odůvodnění se rozjela, aniž by se podívala, co se blíží v pruhu, který křižovalaTo jste si to odůvodnění přečetl špatně. Ona se podívala doleva, auto bylo dost daleko, podívala se doprava a jela – a soud nižšího stupně jí vytýkal, že se nepodívala znova doleva. NS ale tvrdí (podle mne logicky), že se nemůže o všem pořád dokola přesvědčovat, musí se spolehnout na to, že také ostatní budou dodržovat nějaká pravidla.
mít explicitní značku ve stylu "pozor, platí všechny dopravní předpisy, i ty, které neznáte" mi přijde tak trošku naprd ...O takové značce jsem já nepsal.
NS ale nerozhodoval o vině nebo spoluvině,vs
V roce 2007 Nejvyšší soud rozhodl, že není vina na straně řidičkyděkuji za podnětnou diskusi p.s.
Ona se podívala doleva, auto bylo dost daleko, podívala se doprava a jela – a soud nižšího stupně jí vytýkal, že se nepodívala znova doleva.nás již ve školce učili, že při přecházení silnice se máme podívat vlevo, pak vpravo, a ještě jednou vlevo jak vykračujeme ale to jsem tehdy žil v úplně jiném státě, kde ještě vesměs platil selský rozum a fyzikální zákony, a ne píčoviny typu "absolutní přednost"
neumí odhadnout, jestli se auto k němu blíží řádově 50 km/h nebo 90 km/h, tak se tomu autu nemá cpát pod kolaPokud mne pamet neklame, tam byl problem s terenni konfiguraci, na te hlavni byl snad nejaky zlom, za kterym se to auto objevi na posledni chvili. Pri rychlosti 50 km/h casu dost, pri rychlosti 86 km/h uz ne. Mistni znalci mne kdyztak opravi.
Pokud mne pamet neklame, tam byl problem s terenni konfiguraci, na te hlavni byl snad nejaky zlom, za kterym se to auto objevi na posledni chvili.z toho usnesení: Namítá, že ona zachovala potřebnou opatrnost, před vjezdem do křižovatky se rozhlédla a s ohledem na vzdálenost vozidla poškozeného a povolenou rychlost v daném místě do ní vjela. takže o něm věděla, nikoliv že by se tam objevilo na poslední chvíli
Jenže tady máme trend honu na "nebezpečnou rychlost" tak si to holt vyžere i ten druhý a ještě z něj uděláme exemplárního piráta.ehm, já bych tedy s dovolením s nějakou tou spoluvinou toho rychle jedoucího souhlasil ale rozhodně mi hlava nebere, jak někdo může vůbec uvažovat o tom, že by ta řidička neměla žádnou vinu ...
Mimochodem, „apatický“ rozjezd z nuly na 20 km/h za dvě sekundy odpovídá zrychlení z nuly na sto za 10 sekund.ROFL
rozjezd z nuly na 20 km/h za dvě sekundy odpovídá zrychlení z nuly na sto za 10 sekund.
Za předpokladu, že se na tu stovku budete rozjíždět s konstantním zrychlením. Ale takový předpoklad je naprosto odtržený od reality.
já bych spíš než paušální spoluvinu bral rekonstrukci situace.kdo mluví o "paušální" spoluvině?
Je fakt že kdyby ten druhý jel povolenou rychlostí tak by asi stačil zareagovat i kdyby mu tam blbě vjela a i kdyby ne tak by nehoda měla menší následky.a přesně proto nese část viny, jestliže svévolně porušil zákon (a je mi jedno, jestli šlo o rychlost v obci nebo jiné pravidlo, já z něj toho piráta nedělám; za toho bych ho považoval, například kdyby ten úsek byl nepřehledný, ale jestliže ho viděla na 200-250 m, no tak tedy OMG ...)
Kde je rozpor s tym, co som pisal?v té části, co jsi znovu neocitoval (skoro bych si myslel, že jsi ji necitoval schválně právě proto)
Kde je tam zmienka o predpokladoch, ukazovateloch smeru, domnienkach a dohadoch? Nikde. Takze plati, co som povedal a nemam to zo svojej hlavy.dobře, takže podle tebe je v pořádku (resp. podle zákona by se mělo) stát a "dávat přednost" celou dobu, co se něco pohybuje po kruháči, i když je to třeba na opačné straně, jak jsem uvedl příklad?
... ale takto hovoria predpisy.[Citation needed] předpisy mluví tak, jak jsem citoval - nesmím auto, kterému mám dávat přednost, donutit náhle změnit rychlost nebo směr jízdy; a jestliže se naše trajektorie míjí, tak k tomuto z principu nemůže dojít, takže svůj jízdní úkon mohu zahájit ... takže se v tomto případě můžeme bavit maximálně o porušení §4 nebo §5, nejspíše §5 odst. 1 písm b), ale určitě ne o porušení §22 odst. 5
takže se v tomto případě můžeme bavit maximálně o porušení §4 nebo §5, nejspíše §5 odst. 1 písm b), ale určitě ne o porušení §22 odst. 5tak jsem si přečet to usnesení, co níže odkázal Filip Jirsák, a těší mě, že se shodnu s NS, také se tam mluví o §5 a §22 a že §22 byl patrně dodržen
Tej som neprikladal ziadnu vahu, pretoze jej znenie je uplne jasne.Kde je rozpor s tym, co som pisal?v té části, co jsi znovu neocitoval
dobře, takže podle tebe je v pořádku (resp. podle zákona by se mělo) stát a "dávat přednost" celou dobu, co se něco pohybuje po kruháči, i když je to třeba na opačné straně, jak jsem uvedl příklad?Nie je to v poriadku a nepaci sa mi to. Zakony bohuzial mnohokrat neodpovedaju potrebam reality. Na veci to ale vobec nic nemeni, ja nemam pravo moralne hodnotit velkost a vhodnost objazdu, ty nemas pravo hodnotit, kedy doslo k nedaniu prednosti. Mimo to vozidlo na opacnej strane kruhaku je dostatocne casovo vzdialene na to, aby si ten manever uskutocnil a dokoncil, takze to je trosku s realitou nesuvisiaci extrem. Ked su ale 2 exity tesne za sebou, tolko casu zase nemas, takze manever by si mal podla rozumu ( nie zakona ) zacat najskor az ked vidis, ze to auto ma fakt nakrocene do predosleho exitu. A to aj vacsina ludi ( vratane mna ) robi. Urcite sa do kruhacu nenarvem bezmozgovo len podla blikajuceho svetla. Bud ak mam dost casu, alebo ak je jasne, ze auto ten kruhac opusta ( zmenou trajektorie
... ale takto hovoria predpisy.
[Citation needed]Vsak si to sam citujes:
nesmím auto, kterému mám dávat přednost, donutit náhle změnit rychlost nebo směr jízdy--
jestliže se naše trajektorie míjí, tak k tomuto z principu nemůže dojít, takže svůj jízdní úkon mohu zahájitVase trajektorie sa minaju az v momente, ked auto, co je v kruhaci, tu trajektoriu zmeni, nie ked da smerovku. Ale dost, dohovoril som, nema to cenu. Uznavam, ze som rebel a mnoho veci riesim na krv, ale to s tou prednostou nie je z mojej hlavy a sic sa mi to nepaci, uznavam to ako rozumny kompromis, ktory usetri par desiatok plechov rocne.
ano, je naprosto jasné, že nemusíš dávat přednost autu, kterému nekřížíš cestu, to jenom ty tu neustálě tvrdíš opak ...Tej som neprikladal ziadnu vahu, pretoze jej znenie je uplne jasne.Kde je rozpor s tym, co som pisal?v té části, co jsi znovu neocitoval
já jsem se ale neptal, jestli se ti to líbí nebo jestli zákony odpovídají potřebám - já se ptal, jestli podle tvého výkladu zákona by to tak být mělo, na což ses vyhnul odpovědidobře, takže podle tebe je v pořádku (resp. podle zákona by se mělo) stát a "dávat přednost" celou dobu, co se něco pohybuje po kruháči, i když je to třeba na opačné straně, jak jsem uvedl příklad?Nie je to v poriadku a nepaci sa mi to. Zakony bohuzial mnohokrat neodpovedaju potrebam reality.
Na veci to ale vobec nic nemeni, ja nemam pravo moralne hodnotit velkost a vhodnost objazdu, ty nemas pravo hodnotit, kedy doslo k nedaniu prednosti. Mimo to vozidlo na opacnej strane kruhaku je dostatocne casovo vzdialene na to, aby si ten manever uskutocnil a dokoncil, takze to je trosku s realitou nesuvisiaci extrem.mno, já tedy vozidla na opačné straně kruháku potkávám běžně, takže o "s realitou nesouvisejících extrémech" bych rozhodně nemluvil ... o kousek výše jsi tvrdil něco v tom smyslu, že povinnost dávat přednost, tedy nevjíždět na kruháč, vyplývá pouze z přítomnosti druhého auta na kruháči bez ohledu na konkrétní okolnosti " ... musí dát přednost v jízdě vozidlům a jezdcům na zvířatech jedoucím po kruhovém objezdu a organizovanému útvaru chodců a průvodci vedených a hnaných zvířat se zvířaty jdoucími po kruhovém objezdu." Kde je tam zmienka o predpokladoch, ukazovateloch smeru, domnienkach a dohadoch? Nikde. takže buď jsi ve svých názorech konzistentní a v tomto "s realitou nesouvisejícím extrému" budeš taky prosazovat, že je třeba čekat na nájezdu, nebo uznáš, že tady meleš píčoviny a nějaké další předpoklady než jen přítomnost auta na kruháči pro to uplatnění přednosti jsou
Ked su ale 2 exity tesne za sebou, tolko casu zase nemas, takze manever by si mal podla rozumu ( nie zakona ) zacat najskor az ked vidis, ze to auto ma fakt nakrocene do predosleho exitu.... a stejně tak nemáš právo hodnotit, co ten řidič viděl nebo neviděl
vidím, že máš dost zásadní potíže s logikou, z tohoto rozhodně nevyplývá to, co jsi napsal a k čemu jsem požadoval citaci těch tvých imaginárních předpisů platících zřejmě jen v tvé hlavěVsak si to sam citujes:... ale takto hovoria predpisy.[Citation needed]nesmím auto, kterému mám dávat přednost, donutit náhle změnit rychlost nebo směr jízdy
nerozumím, co tím básník chce říci ... ta trajektorie je dána úmyslem řidiče odbočit blinkrem tento úmysl oznamuje, na trajektorii nemá vliv pokud tento úmysl změní, tak ano, změní se trajektorie, ale tím se trajektorie v popisovaném případě právě mohou přestat míjet, nikoliv že by se okamžikem změny míjet začalyjestliže se naše trajektorie míjí, tak k tomuto z principu nemůže dojít, takže svůj jízdní úkon mohu zahájitVase trajektorie sa minaju az v momente, ked auto, co je v kruhaci, tu trajektoriu zmeni, nie ked da smerovku.
Uznavam, ze som rebel a mnoho veci riesim na krv, ale to s tou prednostou nie je z mojej hlavy a sic sa mi to nepaci, uznavam to ako rozumny kompromis, ktory usetri par desiatok plechov rocne.ano, důkaz autoritou, to je nejlepší
... ale až před sjezdemSprávně by bylo, když tam vjíždím a chci pokračovat dále dát levý blinkr a při projetí odbočky k Lídlu dát pravý.
já jo ...jezdím tam každý den a u aut přede mnou jsem neviděl, že by někdo dal nějaký blinkr.
Správně by bylo, když tam vjíždím a chci pokračovat dále dát levý blinkr[Citation needed]
Při vjíždění na kruhový objezd a jízdě po kruhovém objezdu, … , řidič nedává znamení o změně směru jízdy;
V zákoně o silničním provozu je třeba také „na pozemní komunikaci se jezdí vpravo“ ... ale určitě „musí se“.aha, takže nesmím předjíždět, objíždět překážku, atp. (asi jako "Při vjíždění na kruhový objezd a jízdě po kruhovém objezdu" nesmím dát blinkr, ani kdybych sjížděl, že?)
Co kdybyste se tedy konečně vyjádřil k podstatě problému?k té už jsem se vyjádřil
Podle zákona při vjíždění na kruhový objezd řidič musí, může nebo nesmí ukazovat?... ale když tedy víme, že někteří tady neumí česky, tak ještě jednou a jinak: může, v závislosti na okolnostech
Podle zákona při vjíždění na kruhový objezd řidič musí, může nebo nesmí ukazovat? … V obou případech se tím myslí výchozí způsob bez nějakých výjimek, tedy to, co zákon říká větou „na pozemní komunikaci se jezdí vpravo“ resp. „při vjíždění na kruhový objezd … řidič nedává znamení o změně směru jízdy“.Ale oni tady vlastně někteří neumí česky.
Ale oni tady vlastně někteří neumí česky.ano, neumí: V obou případech se tím myslí výchozí způsob bez nějakých výjimek není to náhodou něco trošku jiného než Nesmí: případně Znamená to „nesmí“. v odpovědi na Což je zvláštně řečeno, těžko říct, jestli to znamená, že "nesmim", nebo že "neměl bych" nebo "nemusím"... - kde by bylo na místě říci "neměl bych" (případně "nesmím, pokud ...") ...?
V zákoně je afaik napsáno, že při vjezdu řidič blinkr "nedává". Což je zvláštně řečeno, těžko říct, jestli to znamená, že "nesmim", nebo že "neměl bych" nebo "nemusím"...Z toho je patrné, že se řeší, co se v zákoně v paragrafu o znamení o změně směru jízdy v části o kruhovém objezdu myslí slovem „nedává“. Podle dalších částí zákona je zřejmé, že se tím myslí „nesmí“. Nebo-li že by ten odstavecmohl být přesněji napsán
Při vjíždění na kruhový objezd a jízdě po kruhovém objezdu, nepřejíždí-li z jednoho jízdního pruhu do druhého podle § 12 odst. 5, řidič nesmí dávat znamení o změně směru jízdy; při vyjíždění z kruhového objezdu řidič je povinen dát znamení o změně směru jízdy.
když říká „řidič nedává znamení o změně směru jízdy“, myslí se tím „nesmí dávat znamení o změně směru jízdy“. Jednoduché, že?Pre Teba asi ano, pre zvysok populacie zase az tak nie. Vychadzas z implicitneho predpokladu, ze sa tou vetou nieco zakazuje, pretoze poznas jej kontext. Bez kontextu to vobec nie je zrejme. Dana veta zakona ma byt formulovana exaktne, ma byt zakazova alebo prikazova. Nema len nieco konstatovat, aby nasledne nedochadzalo k pochybnostiam o jej vyzname. Napriklad "Pred vjazdom do k.o. vodic nesmie davat znamenie o zmene zmeru jazdy" BTW - Filip Jirsak neprispieva do diskusii na ABCLinuxu. ... a mas utrum
Pre Teba asi ano, pre zvysok populacie zase az tak nie. Vychadzas z implicitneho predpokladu, ze sa tou vetou nieco zakazuje, pretoze poznas jej kontext.mno, mně přijde, že ten kontext právě absolutně nechápe - ať už kontext zákona nebo kontext tohoto vlákna diskuse ... zákon tou větou stanovuje defaultní chování, neplatí-li nějaké jiné pravidlo - což rozhodně není ekvivalentní s tvrzením, že podle zákona se řidič takto musí chovat a v této diskusi, jsme pod příspěvkem, který říká: Podle předpisů se ale nemá (nebo dokonce nesmí, nejsem si zcela jist) dávat blinkr ve chvíli kdy člověk na kruháč vjíždí (byl by stejně redundantní, protože při vjezdu člověk musí odbočit vpravo) Pokud někdo jede rovně, měl by začít blikat až ve chvíli kdy mine odbočku k benzince nebo Lidlu - ne dříve. - tu je problém, že Bilbo to nepatřičně rozdělil na část obecnou a na část týkající se toho konkrétního případu diskutovaného výše, o které mluví až v druhé větě uvozené "pokud" a obecně rozhodně neplatí, že by se ze zákona nesmělo při vjíždění na kruháč blikat
Při vjíždění do kruháku se znamení nedává, no tak ho prostě nedávám.vs
Pokud dám blinkr vpravo tak to logicky znamená že pojedu vpravo, tedy hned následujícím výjezdem nebo pomocným pruhem pro odbočení vpravo který na některých kruhákách bývá.... netrpíš tak náhodou rozdvojenou osobností nebo něčím takovým, že jednou říkáš A ("nedávám") a podruhé non A ("(pokud) dám")?
Tiskni
Sdílej: