Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
no jako nevím ale spousta lidí bude mít podobný názor, že to VOLVU uškodí.
Uškodí víc, než kdyby ho zlikvidovali úplně? :-) Trochu mi to připomíná podobné reakce, když IBM prodávala svou divizi notebooků. Nebylo by lepší počkat, jak to opravdu dopadne?
Škoda těch aut.Copak ona za posledních let vlády Forda (ne-li více) ještě za něco stála? Prostě nemůžu prodávat pořád pryč na historickou pověst, ta časem ztratí na lesku. Ne že by nepřímo úměrně navzdory (nebo je to kvůli) rostoucí technické "nabušenosti" nešla kvalita a spolehlivost moderních vozů do kytek bez ohledu na výrobce... I když možná je to jenom nostalgie po časech, kdy to šlo spravit kladivem a na každé vsi se dalo poskládat řešení z dostupného materiálu.
a ostatních výrobků co Čína děláEhm, a jsou vůbec nějaké výrobky, které Čína nedělá?
Já jen, že dost značek, které jsou hodnoceny kladně, jsou vyráběny v Číně/Vietnamu/Taiwanu, případně jsou odtamtud součásti a tady se to jenom skládá.
Asi před rokem jsem na veletrhu u nás seděl v podobném SUV čínské produkce jako je XC90 od VOLVA, úžasná cena, vybavení auta na úrovni vyšší třídy, ale to provedení ( nelícující plasty, hrkající díly ), doufám, že opravdu Volvo bude zase Volvem.100% souhlas. Take jsem v cinskem SUV sedel. Z 5 metru pekne na pohled, z blizka prehlidka odflaknute prace a nedotazenosti.
spousta lidí bude mít podobný názor, že to VOLVU uškodíTa spousta si hlavně evidentně koupí něco jiného. Anebo to není až taková spousta, aby to ceněné Volvo zaplatila. Nechápu tyhle nářky. Trh to přece zařizuje tím nejlepším možným způsobem.
Trh to přece zařizuje tím nejlepším možným způsobem.Nebo tím nejhorším. Anebo jakýmkoli způsobem mezi tím. Trh se zařizuje různými způsoby a neexistuje způsob jak stanovit nebo odhadnout jak dobrý nebo zlý výsledek bude.
Nebo tím nejhorším.Komunisto!!!
Trh se zařizuje různými způsoby a neexistuje způsob jak stanovit nebo odhadnout jak dobrý nebo zlý výsledek bude.Vidím, že jste ideologicky pomýlený. Topolánek má pravdu, že to Rudé Nebezpečí číhá všude!!!
Trh to přece zařizuje tím nejlepším možným způsobem.Ne, trhu je úplně jedno, co je správné, trh je jenom hra na toho, kdo zbyde.
Čína dožene kvalitu vyráběných automobilů velmi rychle. Tak jako to dokázaly jihokorejské automobilky. Koupě Volva jim k tomu naví pomůže. Získají know-how.Asi jsi vubec nepochopil, o co jde. Know-how je irelevantni, cinani ho nemaji malo. Jde o to, ze cinane z principu nemaji zajem delat kvalitni veci. Cina funguje stylem "zaplavime svet". Kvantita nad kvalitu. A funguje ji to. Podhodnoceni a terorizovani otroci v cinskych tovarnach tezkou budou vyrabet kvalitni auta, i kdyby meli know-how na warpovy pohon... Jine to je, pokud si tu vyrobu v cine zada zahranicnin firma, ktera vylozene vyzaduje, ze to musi byt high-end vyrobky. Ale cinani sami?...
a) A nebylo to dáno komunismem? Tehdy CZ nebyl vyspělý stát b) To, že to ještě nenastalo neznamená, že to nenastane a to bude teprve průser. Tahle rádoby krize je vyumělkovaná "debilama" z USA, a evropané se toho chytli a začali bláznit. Banky aspol. a jejich manageři, uzavírat smlouvy s každým bezdomovcem to se prostě nedělá c)Nevím co tím myslíš. Taky to nevím
tie automobilky to nemaju lahke.
Ale nutno priznat, ze zkazu zapocal uz puvodni svedsky vlastnik znacky... zcasti nejspis i kvuli danovym podminkam v tehdejsim Svedsku
Spyker ale vypada nadejne.
23. října Volvo zveřejnilo hospodářské výsledky za třetí čtvrtletí, kdy se propadlo do ztráty 3,3 miliardy švédských korun. Ve stejném období loňského roku přitom společnost dosáhla zisku 3,2 miliardy švédských korun.Jedno období zisk a druhý taková ztráta. No spíše vedení přelévalo peníze z jedné strany na druhou a snažilo se zachránit sama sebe.
). A to nejen kvuli presunu vyroby do Ciny, ale taky kvuli designovym zmenam, ktere z krasnych decentne tvarovanych stroju delaji pokroucene preplacane vytvory...
Interiery nastesti jeste stale patri mezi to nejlepsi, co se na trhu s auty da nalezt. Minimalismus, cisty design.
Tiskni
Sdílej: