Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Prostě o všem o linuxu o životě o práci atd.
Tiskni
Sdílej:
Začnu obvyklým: S ELM327 se spojíte pouze s auty které podporují OBDII protokol, eventuelně CAN-BUS. V reálu jsou to v Evropě benzínová auta vyrobená po roce 1999 a diesely po 2003. Při použití "generického" OBDII sw přečtete základní údaje o motoru, pro rozšířená data (Airbagy, ABS, ESP, GEM, Tacho) potřebujete soft, který umí "PID" konkrétních výrobců. Pro Fordy používám ScanXL od PalmerPerformance, na Škodovky a koncernová auta potřebujete VAG-COM + kabel, Opel neznám.
Na tom odkazovném shopu prodávají věci z DealExtreme, akorát za pětinásobek ceny.
Scantools se mi nikdy nepodařilo zkompilovat, chce to nějakou obskurní (možná i prehistorickou) knihovnu. ScanXL víceméně chodí pod Wine, jen občas špatně čte ze seriovýho portu - patrně nějaký problém s časováním.
Konkrétně mám doma toto obdii-usb-car-diagnostic-cable-black-blue-orange-dc-12v-42827 a na cestě ke mně je toto elm327-bluetooth-obd-ii-wireless-transceiver-dongle-16921
věci z DealExtremez kterého prosím? asi tuším, že se bude jednat o ten antiradary apod., ale kabel mají za cca 1400.- což není zase tak špatná cena (viděl jsem ho za cca 35€.- někde v SK, ale s poštovným tu částku to dalo taky). Jak jsem psal uvažoval jsem o tom LCD-OBDII přístroji na china-vasion ho mají za cca 90€ což celkem i jde, samostatný kabel někde kolem 12-20€ dle konfigurace.
V reálu jsou to v Evropě benzínová auta vyrobená po roce 1999 a diesely po 2003.
A jaký HW/SW se dá použít pro asijská auta vyrobená v 80. letech?
kabel, ve kterým je MAX232 na převod úrovní z RS232 na TTL a pak nějak neřád, kterej převádí TTL na automotive (0V,12V?) - ale jinak si všechnno řídí ten sériovej port. Ovládám to přes VAG-COM a bavím se se SIMOSem 2PAno pro K-line nebo L-line, který jsou principielně RS232 to jde. Pro Fordí SAE J1850 PWM nebo GM SAE J1850 VPW, nedejbože CAN-BUS už to tak jednoduchý není. Tady už je lepší/jednodušší/rychlejší se spolehnout na LM327. Btw, tenhle kabel stejně funguje jen se starým VAGem a autama z konce 90. let, ne?
Fakt? Já jsem žil v představě, že to moc kompatibilní není. Resp. že je to nějaká sériová komunikace, ale sdost jiná, než RS232. Vybavuje se mi nějakej šíleně pomalej úvodní handshaking kolem 9 b/s a pak nějaký pinkání datagramů tam a zpátky.
To bylo asi KWP2000 - vzhledem k rychlosti (pomalosti) se to dá provozovat přes klasický RS232 viz http://pinoutsguide.com/images/obd2_iso9141-2_cable.gif ale netuším, jestli Vag-com nedělá bit-banging.
Mám tu zapsaný toto:
ISO 9141-2 Asynchronous serial data rate 10.4 kBaud Somewhat similar to RS-232, however the signal levels are different Communications happens on a single, bidirectional line without additional handshake signals UART signaling K-line idles high, with a 510 ohm resistor to Vbatt The active/dominant state is driven low with an open-collector driver Message length is restricted to 12 bytes, including CRC ISO 14230 KWP2000 Physical layer identical to ISO 9141-2 Data rate 1.2 to 10.4 kBaud Message may contain up to 255 bytes in the data field