abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (23%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 47 hlasů
     Komentářů: 5, poslední dnes 20:57
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    5.8.2009 12:57 9002
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Fakt ten screenshot KDE4 v tomto blogu vyzera otrasne!!!!

    5.8.2009 13:11 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    kdyby sis aspon vzal na popis GUI OSX a ne dashboard, takhle je to trapny a jen to dokazuje ze GUI OSX je dokonaly :-)
    hmm
    mirec avatar 5.8.2009 13:21 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Ten blog je rovnako trápny ako ten, ktorý parodujem. Trápnosť je zámer (nemám chuť nikoho uraziť, teda možno jedného človeka ;) ).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    5.8.2009 13:26 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Ne, je to jiny, ty popisujes dashboard (aplikace v OSX) a on popisuje GUI KDE a ne treba jen Plasmu.
    hmm
    5.8.2009 13:29 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Nie je tam iba dashboard, viď plocha a vrchný panel...
    5.8.2009 13:48 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Příloha:
    Muzes posat toto
    hmm
    mirec avatar 5.8.2009 13:53 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Načo by som to robil?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Acci avatar 5.8.2009 13:54 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Můžu se zeptat, jak se jmenuje ta aplikace, co ti zobrazuje na ploše přehrávánou písničku v iTunes?

    5.8.2009 13:56 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    CoverSutra, ale neni to OpenSource :-)
    hmm
    Jendа avatar 5.8.2009 13:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    1. text "petrhaustralia@me.com" ve From je moc vpravo a dole
    2. vpravo nahoře růžová jednotka - název je rozmazaný schválně, aby nebyl vidět, nebo chybí?
    3. monitor sítě (0.0KB/s) je moc vpravo
    6.8.2009 09:58 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    > Muzes posat toto

    Zejmena priserny antialiasing, kteremu naprosto chybi grid-fitting. Takze svislice pismen nejsou alignovane na hranice pixelu a jsou rozplizle (odstrasujici priklad je treba to 'l' ve from adrese). Jak vypada poradny antialiasing je mozne videt treba na screenshotu KDE: http://www.abclinuxu.cz/images/screenshots/3/7/141073-chyby-v-gui-v-kde-4-3-31785.png

    Vykook avatar 6.8.2009 10:13 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

     Nechci nekomu kazit radost, ale pri antialiasingu se text upravuje primo na miru LCD, takze to ze se ti zda na screenshotu rozmazany je naprosto irelevantni.

    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    6.8.2009 10:27 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Ze to je rozmazany je snadno videt, kdyz si screenshot nekolikrat zazoomujes v grafickem editoru. Slusny antialiasing pouziva grid-fitting - mechanismus zajistujici aby svislice pismen byly zarovnane na pixely (takze rozmazane jsou akorat oble nebo sikme casti pismen).

    mirec avatar 6.8.2009 11:14 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Ako sa to tak vezme. Pri väčších fontoch môžu práve nezarovnané čiary urobiť písmo hladším / krajším. Na menších fontoch to ale považujem za takmer nevyhnutnosť (písmo je tak krásne ostré a čitateľné aj pri veľkosti 6px).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 6.8.2009 11:36 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Příloha:
    Pre tých, ktorí netušia o čom hovorím názorna ukážka rozdielu.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    6.8.2009 11:56 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Jo, ten spodni text ma v poradku grid-fitting, ale zas ma priserny kerning (stridaji se tam jedno a dvoupixelove mezery mezi pismeny)

    mirec avatar 6.8.2009 13:57 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Příloha:
    Hmm, nezáleží to náhodou hlavne od fontu? Nasledujúci obrázok je s iným fontom (zapnutý / vypnutý hinting).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    6.8.2009 14:10 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Jo, na fontu to take zalezi (ale i na renderovacich rutinach). V tomhle priklade uz jsem s prvnim radkem zcela spokojen :–) .

    6.8.2009 23:14 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Promin mi mou zvedavost, ale co je to za font, a kde byl renderovan? Vysledek se mi rovnez velmi libi, rad bych mel podobne male, ale stejne skvele citelne pismo v terminalu.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    mirec avatar 7.8.2009 08:38 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Renderovaný pomocou freetype (takmer každá aplikácia v Linuxe). Typ písma Droid (písmo pre Android).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Vykook avatar 6.8.2009 13:02 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Nesla by prosim jeste jedna fotka bez tech car? ;-) 

    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.8.2009 14:34 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    ...plus na tom dashboardu je jeste pulka widgetu od tretich stran. A ty "vytky" na stranu menubaru jsou prakticky vsechny irelevantni ;-)

    Nejlepsi je ale stejne bod c. 9 :-D To by stalo za to zadat do Apple bugzilly.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    mirec avatar 5.8.2009 15:04 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Tu to bol bod číslo 1 (samozrejme tiež užívateľom pomenované adresáre). Žeby sme to dali aj do bugzilly KDE? :D
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    5.8.2009 15:18 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    A čo tá veta "let me thing about it" na tom žltom papieriku? To by podľa Acciho logiky mala byť tiež chyba Apple.

    default avatar 5.8.2009 14:51 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    nemám chuť nikoho uraziť, teda možno jedného človeka

    Proč?

    mirec avatar 5.8.2009 15:01 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Lebo presne o to sa ten jeden človek snaží v blogu veľmi podobnému môjmu (lenže on to myslí vážne, ja nič z toho čo som napísal vážne nemyslím).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    default avatar 5.8.2009 21:25 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Z tvého zápisku cítím, že se ti ten jeho zápisek moc nelíbil. Proč chceš být jako on?

    mirec avatar 6.8.2009 08:12 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Chcem mu len ukázať aký je pokrytec, keď kritizuje v KDE "chyby" ktoré má priamo vo vlastnom systéme. Samozrejme nič z toho o čom píšem by mi reálne nezabránilo v používaní nejakého systému a ani to nepovažujem za chyby ;) A priznávam si, že KDE 4 nie je bezchybné (ani náhodou), dokonca aj z toho čo píše by mali byť asi 2 veci opravené, ale aj tak sú to blbosti, ktoré si človek môže nastaviť.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    default avatar 6.8.2009 12:09 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Když ono nic není dokonalé… :-D

    Jendа avatar 5.8.2009 13:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    :-D Fascinuje mě, že má převodník délky úplně jiné selecty (takové ty rozbalovací roletky), než převodník měn. Jak může někdo vydržet mít na obrazovce dvě stejné komponenty a každou úplně jinak barevnou?! Já bych to nemohl používat, neustále by mi to odvádělo pozornost. :-D
    Acci avatar 5.8.2009 13:53 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    +1 :-D

    Milan Lajtoš avatar 5.8.2009 13:56 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Ako paródia fajn, ale keď si zoberieš, že tento screenshot je od obyčajného užívateľa a ten s KDE 4.3 je z oficiálneho oznámenia, tak je tam trošku kontrast.
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    mirec avatar 5.8.2009 14:00 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Je to len čistá paródia. Žiaden zámer zosmiešniť Mac OS ani jeho užívateľov (teda okrem toho, ktorého parodujem). Zámerne som vyberal kraviny, ktoré som si všimol a pri bežnej práci by mi boli absolútne ukradnuté. A dokonca zámerne som použil tento konkrétny desktop. Mimochodom aj oficiálne screenshoty vydáva len človek a nie je to východzie nastavenie.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    5.8.2009 17:53 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Myslím, že tu šlo spíš o to ukázat, jak nevkusný desktop má někdo, kdo rozkřikuje ódy na své grafické cítění.

    5.8.2009 13:57 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Tenhle blog se mi libi + naslo by se tam jeste par dalsich _chyb_

    ZeX/OS - http://zexos.org

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.