abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 29.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Detailní přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Po zranitelnostech Copy Fail a Dirty Frag přichází zranitelnost Fragnesia. Další lokální eskalace práv na Linuxu. Zatím v upstreamu neopravena. Přiřazeno ji bylo CVE-2026-46300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Komunita

    Sovereign Tech Agency (Wikipedie) prostřednictvím svého fondu Sovereign Tech Fund podpoří KDE částkou 1 285 200 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:55 | IT novinky

    Google na včerejší akci The Android Show | I/O Edition 2026 (YouTube) představil celou řadu novinek: Gemini Intelligence, notebooky Googlebook, novou generaci Android Auto, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | IT novinky

    Evropská komise by do léta mohla předložit návrh normy omezující používání sociálních sítí dětmi v zájmu jejich bezpečí na internetu. Prohlásila to včera předsedkyně EK Ursula von der Leyenová, podle níž řada zemí Evropské unie volá po zavedení věkové hranice pro sociální sítě. EU částečně řeší bezpečnost dětí v digitálním prostředí v již platném nařízení o digitálních službách (DSA), podle německé političky to však není dostatečné a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 04:11 | Nová verze

    Multiplatformní open source aplikace scrcpy (Wikipedie) pro zrcadlení připojeného zařízení se systémem Android na desktopu a umožňující ovládání tohoto zařízení z desktopu, byla vydána v nové verzi 4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 23:22 | Pozvánky

    Chybí vám někdo, s kým byste si popovídali o bastlení, technice, počítačích a vědě? Nechcete riskovat debatu o sportu u piva v hospodě? Pak doražte na virtuální pokec u virtuálního piva v rámci Virtuální Bastlírny organizované strahovským MacGyverem již tento čtvrtek. Možná se ptáte, co se tak může probírat? Dají se probrat slavná výročí - kromě 55 let obvodu 555 (což je mimochodem prý andělské číslo) a vzpomínky na firmu Signetics -

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    12.5. 23:11 | Zajímavý software

    GTK2-NG je komunitní fork GTK 2.24 (aktuální verze je 4.22). Oznámení a diskuse v diskusním fóru Devuanu, forku Debianu bez systemd. Není to jediný fork GTK 2. Ardour je například postaven na vlastním forku GTK 2 s názvem YTK.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 17:33 | Pozvánky

    V neděli 17. května 2026 proběhne v Českých Budějovicích první MobileLinux Hackday zaměřený na Linux v mobilech, embedded platformy a open source hardware. Po sedmi úspěšných měsíčních setkáních v Praze se akce přesouvá také do jižních Čech, aby se komunita mobilního Linuxu mohla potkat i mimo hlavní město. Akce se uskuteční v konferenčním sále Vajgar v Clarion Congress Hotelu (Pražská tř. 2306/14) se zahájením mezi 14:00 až 15:00 a … více »

    lkocman | Komentářů: 0
    12.5. 15:00 | Komunita

    Vývojáři Debianu zhruba v polovině vývojového cyklu Debianu 14 s kódovým názvem Forky rozhodli, že Debian musí dodávat reprodukovatelné balíčky, tj. kdokoli si může nezávisle ověřit, že daný binární balíček vznikl překladem a sestavením z konkrétních zdrojových kódů. Aktuálně je reprodukovatelných 98,29 % balíčků.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (9%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 1599 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    5.8.2009 12:55 | Přečteno: 1569× | Rôzne | poslední úprava: 5.8.2009 13:00

    Zistil som, že na tomto serveri je niekto nesmierne populárny, pteto som musel jeho fanúšikom priniesť čo najskôr nový článok.

    A to u príležitosti vidania nového KDE 4.3 Mac OS X. Chcel som ho vyskúšať, ale nakoniec som skončil u prvého screenshotu pri blogu o KDE 4.3. Ak by som bol autor niečoho takého, hambil by som sa taký screenshot zverejniť, nehovoriac o písaní veľmi poučného blogu o KDE 4.3. Zopár chýb na screenshote som označil.

    Dobré ráno.

    Rozuzlenie:

    1. Menu príliš natlačené
    2. Žiadne vizuálne oddelenie
    3. detto
    4. Priveľké medzery
    5. Zlé vertikálne centrovanie
    6. Príliš veľké divné písmo
    7. Neštandardný dvojitý okraj
    8. Nie je centrované
    9. Malé začiatočné písmeno
    10. Toto má byť akože antialiasing?
    11. Neštandardný hnusne vyzerajúci okraj a pozadie
    12. Chýba centrovanie
    13. Hups, niekomu asi ušla ruka pri kreslení
    14. Vertikálne zle centrované
    15. Písmo nezapadne do systému
    16. Zlé umiestnenie
    17. Toto sa mi už ani nechce komentovať

    PS: Neberte to vážne. Ale fakt som to nevydržal, nemám rád keď niekto nadáva na prostredie, ktoré nepoužívam. Ešte drobnosť: nemám nič proti Mac OS X ani jeho užívateľom.

           

    Hodnocení: 78 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.8.2009 12:57 9002
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Fakt ten screenshot KDE4 v tomto blogu vyzera otrasne!!!!

    5.8.2009 13:11 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    kdyby sis aspon vzal na popis GUI OSX a ne dashboard, takhle je to trapny a jen to dokazuje ze GUI OSX je dokonaly :-)
    hmm
    mirec avatar 5.8.2009 13:21 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Ten blog je rovnako trápny ako ten, ktorý parodujem. Trápnosť je zámer (nemám chuť nikoho uraziť, teda možno jedného človeka ;) ).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    5.8.2009 13:26 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Ne, je to jiny, ty popisujes dashboard (aplikace v OSX) a on popisuje GUI KDE a ne treba jen Plasmu.
    hmm
    5.8.2009 13:29 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Nie je tam iba dashboard, viď plocha a vrchný panel...
    5.8.2009 13:48 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Příloha:
    Muzes posat toto
    hmm
    mirec avatar 5.8.2009 13:53 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Načo by som to robil?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Acci avatar 5.8.2009 13:54 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Můžu se zeptat, jak se jmenuje ta aplikace, co ti zobrazuje na ploše přehrávánou písničku v iTunes?

    5.8.2009 13:56 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    CoverSutra, ale neni to OpenSource :-)
    hmm
    Jendа avatar 5.8.2009 13:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    1. text "petrhaustralia@me.com" ve From je moc vpravo a dole
    2. vpravo nahoře růžová jednotka - název je rozmazaný schválně, aby nebyl vidět, nebo chybí?
    3. monitor sítě (0.0KB/s) je moc vpravo
    6.8.2009 09:58 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    > Muzes posat toto

    Zejmena priserny antialiasing, kteremu naprosto chybi grid-fitting. Takze svislice pismen nejsou alignovane na hranice pixelu a jsou rozplizle (odstrasujici priklad je treba to 'l' ve from adrese). Jak vypada poradny antialiasing je mozne videt treba na screenshotu KDE: http://www.abclinuxu.cz/images/screenshots/3/7/141073-chyby-v-gui-v-kde-4-3-31785.png

    Vykook avatar 6.8.2009 10:13 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

     Nechci nekomu kazit radost, ale pri antialiasingu se text upravuje primo na miru LCD, takze to ze se ti zda na screenshotu rozmazany je naprosto irelevantni.

    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    6.8.2009 10:27 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Ze to je rozmazany je snadno videt, kdyz si screenshot nekolikrat zazoomujes v grafickem editoru. Slusny antialiasing pouziva grid-fitting - mechanismus zajistujici aby svislice pismen byly zarovnane na pixely (takze rozmazane jsou akorat oble nebo sikme casti pismen).

    mirec avatar 6.8.2009 11:14 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Ako sa to tak vezme. Pri väčších fontoch môžu práve nezarovnané čiary urobiť písmo hladším / krajším. Na menších fontoch to ale považujem za takmer nevyhnutnosť (písmo je tak krásne ostré a čitateľné aj pri veľkosti 6px).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 6.8.2009 11:36 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Příloha:
    Pre tých, ktorí netušia o čom hovorím názorna ukážka rozdielu.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    6.8.2009 11:56 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Jo, ten spodni text ma v poradku grid-fitting, ale zas ma priserny kerning (stridaji se tam jedno a dvoupixelove mezery mezi pismeny)

    mirec avatar 6.8.2009 13:57 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Příloha:
    Hmm, nezáleží to náhodou hlavne od fontu? Nasledujúci obrázok je s iným fontom (zapnutý / vypnutý hinting).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    6.8.2009 14:10 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Jo, na fontu to take zalezi (ale i na renderovacich rutinach). V tomhle priklade uz jsem s prvnim radkem zcela spokojen :–) .

    6.8.2009 23:14 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Promin mi mou zvedavost, ale co je to za font, a kde byl renderovan? Vysledek se mi rovnez velmi libi, rad bych mel podobne male, ale stejne skvele citelne pismo v terminalu.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    mirec avatar 7.8.2009 08:38 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Renderovaný pomocou freetype (takmer každá aplikácia v Linuxe). Typ písma Droid (písmo pre Android).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Vykook avatar 6.8.2009 13:02 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Nesla by prosim jeste jedna fotka bez tech car? ;-) 

    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.8.2009 14:34 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    ...plus na tom dashboardu je jeste pulka widgetu od tretich stran. A ty "vytky" na stranu menubaru jsou prakticky vsechny irelevantni ;-)

    Nejlepsi je ale stejne bod c. 9 :-D To by stalo za to zadat do Apple bugzilly.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    mirec avatar 5.8.2009 15:04 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Tu to bol bod číslo 1 (samozrejme tiež užívateľom pomenované adresáre). Žeby sme to dali aj do bugzilly KDE? :D
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    5.8.2009 15:18 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    A čo tá veta "let me thing about it" na tom žltom papieriku? To by podľa Acciho logiky mala byť tiež chyba Apple.

    default avatar 5.8.2009 14:51 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    nemám chuť nikoho uraziť, teda možno jedného človeka

    Proč?

    mirec avatar 5.8.2009 15:01 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Lebo presne o to sa ten jeden človek snaží v blogu veľmi podobnému môjmu (lenže on to myslí vážne, ja nič z toho čo som napísal vážne nemyslím).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    default avatar 5.8.2009 21:25 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Z tvého zápisku cítím, že se ti ten jeho zápisek moc nelíbil. Proč chceš být jako on?

    mirec avatar 6.8.2009 08:12 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Chcem mu len ukázať aký je pokrytec, keď kritizuje v KDE "chyby" ktoré má priamo vo vlastnom systéme. Samozrejme nič z toho o čom píšem by mi reálne nezabránilo v používaní nejakého systému a ani to nepovažujem za chyby ;) A priznávam si, že KDE 4 nie je bezchybné (ani náhodou), dokonca aj z toho čo píše by mali byť asi 2 veci opravené, ale aj tak sú to blbosti, ktoré si človek môže nastaviť.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    default avatar 6.8.2009 12:09 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Když ono nic není dokonalé… :-D

    Jendа avatar 5.8.2009 13:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    :-D Fascinuje mě, že má převodník délky úplně jiné selecty (takové ty rozbalovací roletky), než převodník měn. Jak může někdo vydržet mít na obrazovce dvě stejné komponenty a každou úplně jinak barevnou?! Já bych to nemohl používat, neustále by mi to odvádělo pozornost. :-D
    Acci avatar 5.8.2009 13:53 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    +1 :-D

    Milan Lajtoš avatar 5.8.2009 13:56 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Ako paródia fajn, ale keď si zoberieš, že tento screenshot je od obyčajného užívateľa a ten s KDE 4.3 je z oficiálneho oznámenia, tak je tam trošku kontrast.
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    mirec avatar 5.8.2009 14:00 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X
    Je to len čistá paródia. Žiaden zámer zosmiešniť Mac OS ani jeho užívateľov (teda okrem toho, ktorého parodujem). Zámerne som vyberal kraviny, ktoré som si všimol a pri bežnej práci by mi boli absolútne ukradnuté. A dokonca zámerne som použil tento konkrétny desktop. Mimochodom aj oficiálne screenshoty vydáva len človek a nie je to východzie nastavenie.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    5.8.2009 17:53 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Myslím, že tu šlo spíš o to ukázat, jak nevkusný desktop má někdo, kdo rozkřikuje ódy na své grafické cítění.

    5.8.2009 13:57 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyby v GUI v (KDE 4.3) Mac OS X

    Tenhle blog se mi libi + naslo by se tam jeste par dalsich _chyb_

    ZeX/OS - http://zexos.org

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.