abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | Humor

    Copilot automaticky vkládal do pull requestů 'propagační tipy', reklamní text se na GitHubu objevil ve více než jedenácti tisících pull requestech. Po vlně kritiky byla tato funkce zablokována a produktový manažer Tim Rogers připustil, že umožnit Copilotovi upravovat cizí pull requesty bez vědomí autorů byla chyba.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    dnes 12:55 | Upozornění

    Je 31. března a tedy Světový den zálohování (World Backup Day). Co by se stalo, kdyby Vám právě teď odešel počítač, tablet nebo telefon, který používáte?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 12:44 | Upozornění

    Digitální a informační agentura (DIA) přistupuje ke změně formátu důvěryhodného seznamu České republiky z verze TLv5 na verzi TLv6, která nastane 29. dubna 2026 v 00:00 (CET). Ke změně formátu důvěryhodných seznamů členských států (tzv. Trusted Lists) dochází na základě změn příslušné unijní legislativy. Důvěryhodné seznamy se používají v rámci informačních systémů a aplikací zejména pro účely ověřování platnosti elektronických

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 05:00 | Nová verze

    Rspamd (Wikipedie), tj. open source systému pro filtrování nevyžádané pošty, byl vydán v nové major verzi 4.0.0. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:11 | Nová verze

    SolveSpace (Wikipedie), tj. multiplatformní open source parametrický 2D/3D CAD, byl vydán v nové verzi 3.2. Přehled novinek v Changelogu na GitHubu. Vyzkoušet lze novou oficiální webovou verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 18:22 | Pozvánky

    Organizátoři Dne IPv6, tradiční akce věnované tématům spojeným s tímto protokolem, vyhlásili Call for Abstracts. Na webu konference mohou zájemci přihlašovat příspěvky o délce 20 nebo 40 minut či 10minutové lighting talky a to až do 30. dubna. Tvůrci programu uvítají návrhy přednášek z akademického i komerčního sektoru, které mohou být technického i netechnického zaměření. Den IPv6 se letos uskuteční 4. června a místem konání bude i

    … více »
    VSladek | Komentářů: 12
    včera 15:00 | Zajímavý software

    Euro-Office (Wikipedie) je evropský fork open source kancelářského balíku OnlyOffice. Za forkem stojí koalice firem IONOS, Nextcloud, Eurostack, XWiki, OpenProject, Soverin, Abilian a BTactic. Cílem je zajistit digitální suverenitu Evropy a snížit závislost na neevropských platformách. Projekt vznikl mimo jiné v reakci na nedávné uzavření cloudové služby OnlyOffice. OnlyOffice obviňuje Euro-Office z porušení licenčních podmínek. Na možné problémy upozorňuje i Collabora Online. Jednostranná změna licence není v pořádku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 05:11 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:22 | Komunita

    Během akce Arduino Days 2026 byl publikován Arduino Open Source Report 2025 (pdf) a oznámeno 7 nových produktů kompatibilních s deskou UNO Q (Arduino USB-C Power Supply, USB-C Cable, USB-C Hub, UNO Media Carrier, UNO Breakout Carrier, Bug Hopper, Modulino LED Matrix).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    29.3. 20:22 | IT novinky

    Google v pátek spustil v Česku Vyhledávání Live. Tato novinka umožňuje lidem vést plynulou konverzaci s vyhledávačem v češtině. A to prostřednictvím hlasu, nebo prostřednictvím toho, na co ukážou svým fotoaparátem či kamerou v mobilu. Rozšíření této multimodální funkce je možné díky nasazení Gemini 3.1 Flash Live, nového hlasového a audio modelu, který je od základu vícejazyčný, takže umožňuje lidem po celém světě mluvit na vyhledávač přirozeně a v jazyce, který je jim nejbližší.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1195 hlasů
     Komentářů: 29, poslední dnes 11:17
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.10.2008 00:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Hlavně by měli Operu stabilizovat. Mám dojem, že jim začalo téct do bot a tak to valí bez pořádného testování. Občas se něco zblázní a i když zavřu všechny taby, žere Opera stále 100 % CPU. Někdy se to začně donekonečna timeoutovat na nějakém serveru a do restartu programu odmítá se k tomu serveru připojit, prostě to pořád někde drží. Pak to všude možně padá, na Facebooku se to ze skriptů zase málem zasekne. Ach jo, takhle to dřív nebylo :-(
    28.10.2008 00:23 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Mě občas spadne když použiji vícekrát gesto zpět. Ale jinak jede celkem v pohodě, ikdyž řada 9.5 je slabší. Snad to bude lepší.
    frEon avatar 28.10.2008 14:44 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    musim to zatukat, zadne pady jsem uz _velmi_ dlouho nezaznamenal. Mozna je to tim, ze nemam zadny plugin na flash...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.10.2008 14:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Mně občas vycrashuje Opera i na tom rozbalení dalších dotazů na úvodní stránce Abc.
    Luk avatar 28.10.2008 16:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Já aktuálně zažívám pády v situaci, kdy dám stahovat nějaký větší soubor a ještě před dokončení stažení zavřu stránku, kde byl odkaz. Ale dělá to jen někdy. Horší ale je, že určitých okolností (nastane velmi zřídka, ale občas přece jen) dokáže Opera vyčerpat veškerou paměť a dotlačit systém do OOM. Kdysi tohle dělal X Server (kvůli Opeře), ale to je naštěstí minulostí - dnes to dělá Opera sama. Nejhorší není samotné spuštění oom-killeru, ale fakt, že to před tím swapuje jak divé a není šance s tím moc udělat (a trvá to i řadu minut, než se paměť vyčerpá úplně).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Heron avatar 28.10.2008 19:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Ano, ty pády při stahování potvrzuji.

    Btw děje se ti také toto?: pomocí fce Links vyberu odkazy na soubory (mnoho), které pak dám uložit. Ve stahování mám ovšem jen libovolné čtyři soubory soubory (ty se také uloží) a zbytek ne. Podle squidu se to stahuje všechno, a když potom ručně vyberu ty nestažené, je to hned - ale netahá se to ze squidu, Opera to asi ukládá lokálně do nějakého tempu.
    Luk avatar 28.10.2008 20:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Ano, a už jsem to před hodně dlouhou dobou reportoval. Zatím to zjevně nevyřešili. Konkrétně jde o tyto případy:
    1. Stahuji soubory (typicky pomocí "Uložit do složky pro stahování"). Většina se stáhne správně, některé ale v cílovém adresáři chybí.
    2. Z některého souboru se stáhne část, zbytek chybí (podle "Přenosů" by mělo být staženo všechno).
    3. Stahování souboru se přeruší (výpadek sítě apod.). Při navázání stahování (ručně) se to tváří, že to stahuje, ale soubor nenarůstá.
    4. Při použití "Přenést znovu" (čemuž případně předchází smazání staženého souboru) se to opět jen tváří, že to stahuje.
    Ve všech případech je to skutečně tak, že se soubor stahuje do dočasného adresáře (prokázáno pozorováním). Jenže není jasné, proč. Nastává to jen málokdy, ale podle mých pozorování tím pravděpodobněji, čím je pomalejší a méně spolehlivé připojení.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Zdenek.Z avatar 28.10.2008 23:22 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Flash je v Opeře spouštěný ve wrapperu jako samostatný proces, takže se mi už dlouho nestalo, že by Opera spadla kvůli němu (i když jinak občas padá). Akorát je v ní Flash pomalejší než ve FF a občas se cuká. Ale když se mi nelíbí, tak ho můžu odstřelit aniž by to Opeře nějak vadilo.
    30.10.2008 15:38 Kuk!
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Opera bezi naprosto stabilne, skutecne pada pouze kdyz je zapnuty flash. Nejhorsi je, kdyz je na strance vice flashovych prvku a jeste k tomu v jinem tabu dalsi. Pokud se flash vypne, tak jsem zadne spadnuti nezaznamenal. Flash je zly pro Operu :(
    Zdenek.Z avatar 30.10.2008 15:44 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Tak to potom nechápu proč, protože když udělám killall operapluginwrapper, tak se mi ještě nikdy nestalo, že by to shodilo i Operu. Tak mi nějak není jasné, jak by mohla spadnout kvůli flashi. Ale nevidím do toho, takže nepopírám, že to je možné. No, schválně ho zkusím doma na nějakou dobu vypnout, jestli se chování Opery (padavost, rychlost) nějak znatelně změní.
    Zdenek.Z avatar 30.10.2008 19:29 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Tak zrovna spadla při pokusu změnit jazyk spellcheckingu. Takže jen flashem to nebude.
    28.10.2008 15:59 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Obcas stretnem link (aj tu to uz bolo nejaky odkaz na znenie spravicky, iba v ramci ABCL), ktory opera odmietne natiahnut. Podla chytania paketov dokonca ani neodosle request. Proste nic. Kliknem na neho, cele to "blikne" a nic sa nestane. Vedlajsi link funguje ok. Serveromani sietou to nebude, pretoze to by aspon odoslalo request. Mozem restartovat operu, pocitac nic. Proste ten link sa nikdy v opere nenacita. Musim v Konqeurore. Akokeby pri urcitej kombinacii textu v linku zblblo parsovanie a URL alebo co a to deterministicky.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    otula avatar 28.10.2008 00:45 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Mne by potěšilo, kdyby něco udělali s postupným "zahleňováním" Opery. Když se vyčistí adresář ~/.opera, tak program startuje velmi svižně. Jenže po nějaké době používání trvá start déle a déle, a mám vždy pocit, že se mi během toho zadře disk, jak zběsile chroupe data.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    28.10.2008 00:53 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10

    To by možná mohla vyřešit menší cache nebo vyprazdňování cache po ukončení. 9.5 udělala v tomto bych řekl veliký pokrok a na disk už se hrabe co nejmíň.

    Heron avatar 28.10.2008 07:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Tím to není. Diskovou cache mám vypnutou a také to startuje pomalu. Dle mého je to DB fulltext vyhledávání, RSS, emailů apod. To ale mazat nechci, zrychluje to práci.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.10.2008 00:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Přesně tak, pomalé je i ukončování. Radši Operu sestřelím, to je hned.
    28.10.2008 10:05 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    A nemůže ono zasekávání souviset se sestřelováním? Třeba po sestřelení zůstanou nějaká pomocná data Opery v nekonzistentním stavu a když pak na ně Opera při používání narazí, zblbnou ji.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.10.2008 11:14 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Naopak, mám dojem, že po sestřelení se to i rychleji pouští.
    28.10.2008 17:53 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Když se vyčistí adresář ~/.opera, tak program startuje velmi svižně. Jenže po nějaké době používání trvá start déle a déle, a mám vždy pocit, že se mi během toho zadře disk, jak zběsile chroupe data.
    Veru tak. Ja to už dlhšie pozorujem, že Opera s vekom (s dobou používania, rádovo v mesiacoch) spomaľuje a pravidelné čistenie proti tomu účinkuje/pomáha len málo.
    SomaFM commercial-free internet radio
    28.10.2008 01:35 Zdeněk Večeřa | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Po zkouknutí videa mám hned několik pocitů:

    - Nastavení (preferences) se mi líbí.
    - E-mailový klient také vypadá dobře (ano, připomíná Otulook, což je dobře, ne?), ale pořád bude hrát "druhé housle". Kdyby se raději vývojáři zaměřili na standardy, JS a výkon.
    - Opera jde v designu cestou minimalizace, takže nevěřím, že takto bude final vypadat (jsou to jen screeny, nic funkčního). Pokud by ale takto vypadala, byl by to krok zpět. Připomíná mi Operu 6/7. Už jen chybí reklama.

    btw, nevíte, co je to za hudbu? Je fajn.
    28.10.2008 11:23 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Taky si nemyslím, že takto bude vypadat nová Opera, ani bych to nechtěl, ostatně jak píšu ve článku. Ale to nastavení a email se mi líbí. To by si Opera mohla vypujčit.
    28.10.2008 08:39 e | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Mně by stačila synchronizace feedů. Ať mám přehled, co už mám přečteno, ať jsem v práci nebo doma.
    JA RAD PORADM KDYZ VIM vic (hebmilo.cz)
    28.10.2008 11:12 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Sync feedů bych chtěl taky. Mimochodem už jsem to nahlásil do bugzilly.
    29.10.2008 17:17 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Čtu tu diskusi a nestačím se divit... kdysi (v placených dobách) jsem Operu používal jako jediný rozumně použitelný prohlížeč na Linuxu a nepamatuji, že bych měl potíže s padáním nebo rychlostí. V poslední době už ji mám jen na testování a pomalosti jsem si všiml, ale připisoval jsem to nějaké chybě u sebe. Z této debaty to vypadá, jako kdyby to byl zcela nepoužitelný zmetek...
    29.10.2008 18:02 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    To máš tak - vždy se ozývají hlavně ti, kterým to nefunguje. Já si na žádné pády nevzpomínám, na rychlost si nestěžuju - nemám s ní zkrátka žádný problém. Jen jsem líný to jen tak napsat do diskuse :)
    I am Jack's wasted life.
    29.10.2008 19:11 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10

    Asi tak. Mě Opera padla asi před měsícem. A to všechny verze jenom upgraduji přes staré. I přechod na 9.5. A vše běží v poho. Akorát ten pád s tim gestem zpět přetrvává od starších verzí.

    Luk avatar 29.10.2008 20:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Z této debaty to vypadá, jako kdyby to byl zcela nepoužitelný zmetek...
    To samozřejmě není. Já Operu používám tak v 95 % (zbytek zhruba rovnoměrně Firefox a IE, výjimečně Konqueror), a to v Linuxu i Windows, a téměř bez problémů. Trápí mě vlastně jen to občasné padání (ale to padají i ostatní browsery, např. IE nejméně řádově častěji), občasné potíže s downloadem a samozřejmě již několikrát zmiňované neduhy Flashe.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.10.2008 00:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    V těch dobách byla Opera vážně dobrá, teď rychle letí dolů...
    Heron avatar 30.10.2008 09:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Tak to rozhodně není. Ano, jsou tam nějaké chybky, ale stabilní to je (nepamatuji si, kdy mi naposled Opera řachla a když už, tak díky ukládání session jsem hned tam kde před pádem). Stále je bleskurychlá. Pokud to někdo používá jako browser (většina mých kámošů) a nikoliv i jako RSS a Mail klienta (s x set tisíci emaily jako já), je to stále nejrychlejší prohlížeč. A jak jsem psal, pomalé spouštění mi neva, protože fulltext index (který to dle mého zpomaluje), využívám pořád. Takže se ten čas zase rychle vrátí.
    Zdenek.Z avatar 30.10.2008 13:18 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    S řečmi o nejrychlejším prohlížeči bych byl opatrný. Operu i Firefox jsem používal střídavě několik let. Teď bohužel používám obojí protože na některé věci je prostě Firefox výrazně rychlejší (třeba různé Google apps - tam Opera dost silně zaostává), na jiné je zas Opera rychlejší (třeba na prohlížení logů z Continua je Firefox otřesně pomalý když se pokusím změnit velikost fontu nebo scrollovat). Pak třeba ve Firefoxu mi jede rychleji flash (ale v Opeře je zas ve wrapperu, takže ho můžu kdykoliv zabít). A většina operací mi sice přijde v Opeře plynulejší, ale pak se vždycky při načítání něčeho většího na chvíli zasekne, což FF nedělá. Používám to na dvou počítačích, jeden Pentium M @ 1,5 GHz, 1,5 GB RAM, druhý desktop C2D @ 3 GHz, 4 GB RAM, takže žádné předpotopní stroje. Na tom druhém mám navíc téměř novou instalaci OS a téměř nový profil, takže argumentace bordelem v profilu taky padá.

    Nemám s nima moc zkušeností na Windows, jen z Fedory a Ubuntu. Stejné zkušenosti mám i z jiných počítačů, ale ne tak moc.

    Ukládání session má jak FF, tak Opera, ale to je workaround, který neřeší problémy se stabilitou. Pokud mám ve formuláři nějaká data nebo mám otevřenou stránku, která se po reloadu načte jinak (třeba zdejší diskuse a zvýraznění nových příspěvků), tak mi obnovení session po pádu moc nepomůže.

    Navíc jak Opera, tak FF mají funkce, které mě na druhém silně chybí (je jich pár, často drobnosti, ale takové, které u mě hodně ovlivňují použitelnost), ale to už jsem off-topic.
    14.11.2008 13:27 Mira
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Opera je výborná a není to jen browser! Že je to i Rss čtečka a mail klient je výborná věc. Ov šemmi chbí taková základní věc jako kalendář, či nějakej organizér, ktrý by se mohl synchronizovat službou OperaLink™. To bych pak nemusel na několika strojích mít několik programů a stačila by opera.

    Opeře zdar!!
    20.11.2008 13:17 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10
    Kalendář do sidebaru FF i Opery - http://cal.webkitchen.cz/
    20.11.2008 20:33 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese Opera 10

    Tak na tohle jsem uplně zapoměl. Díky

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.