abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 732 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Darth Phantom avatar 25.3.2009 16:29 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    Tož valit šalinó bude drahé jak sviňa. Kurvy jedny... :-)
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    thingie avatar 25.3.2009 16:30 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku

    To je tendenční, právě občasné cesty po Brně v časech kdy nepotřebuju mít šalinkartu, nebo krátké cesty mimo Brno v kombinaci s šalinkartou je univerzální jízdenka nejpoužitelnější. Pro delší cesty mimo Brno jsou pro mne nejvýhodnější jízdenky ČD.

    Růžové lži.
    25.3.2009 17:16 e | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku

    No ta 2zonova je i za 18,-. Mimo Brno plati 45 minut, takze vetsinou staci... A pak se vyhoda univerzalni jizdenky taky stira... Protoze uspora 50 haliru neni snad ani uspora.

    JA RAD PORADM KDYZ VIM vic (hebmilo.cz)
    25.3.2009 17:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    tak to je hustota ... doteď jsem si říkal, že něco přes těch 40 Kč, co dám navíc za dojíždění autem, mi za tu ušetřenou circa hodinu denně stojí, od dubna už to bude jenom něco pod třicet, když vezmu přítulku do školy, tak to vyjde skoro šulnul, a když ještě ze školy, tak už se to autem vyloženě vyplatí ... tak to je teda fakt hustá politika MHD, předpokládám, že hafo lidí přestane jezdit úplně, nezbyde než zdražit, aby se vykompenzovala ztráta, pak se budou rušit nevytížený linky, a pak to můžou zabalit úplně
    thingie avatar 25.3.2009 18:32 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku

    To je taky úžasnej komentář, tohle, já bych ho normálně vytisknul a někde ukazoval.

    Růžové lži.
    otula avatar 27.3.2009 00:13 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    Nevím, zda to myslíš vážně, nebo ironicky, každopádně s Kavolem v tomto naprosto souhlasím. Na krátké trasy po Brně se už MHD vůbc neoplatí ani pro jednotlivce, natož když jede v autě lidí více. Jestliže třeba má drahá jezdí z Černých Polí do Bohunic, jede tam MHD asi půl hodiny, jednorázovou jízdenkou by zaplatila od dubna 24 korun. Na kole jsem tam za 15 minut, autem za chvilku - je to cca 7 km, takže benzínu člověk projede řekněme za 15 - 20 korun. Ať se DPMB vzpamatuje.

    Automobilový provoz se za posledních 10 let v Brně tak šíleně zvednul, že je mi z toho do breku. Jezdit na kole už je pomalu za trest. Když si v sobotu v poledne vyjedu třeba směrem na Útěchov a Vranov, jezdí kolem mne kolony aut jak po dálnici. Dřív tam projelo jedno auto za hodinu. Jenže proč by lidé jezdili předraženou MHD, když mohou sednout do auta a mít to za stejné prachy mnohem pohodlněji? :-(
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    thingie avatar 27.3.2009 01:36 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku

    Myslím to samozřejmě ironicky. A vlastně už ani nepotřebuju žádný další komentář, abych ukázal proč.

    V první části říká, že cena jízdenky pro něj nakonec stejně není až tak důležitá, protože z různých důvodů je stejně ochoten dát za cestu autem víc, a vlastně v podstatě tolik, že mu na ceně jízdenky ani nezáleží.

    V druhé se pak rozčiluje nad tím kolik ta jízdenka stojí, protože…  hm, proč vlastně? Ani nevím.

    Nevyřčený link by tam asi měla být myšlenka, že desetikoruna na jednorázové nebo stokoruna na předplatní jízdence je nějaký zásadní rozdíl který lidi z veřejné dopravy žene do aut, a naopak. To naopak tam samozřejmě neexistuje ani omylem, a to první je značně sporné. Je to maximálně viditelná záminka, ale skutečný důvod? Těžko. Možná pro lidi co na auto nemají, nebo jen obtížně, a pro lidi co auto zatím nemají, ale nevěřím tomu, že to dělá dramatický rozdíl. Ty skupiny co při zdražení jízdenky začnou jezdit autem, a když je drahý benzín, tak jedou autobusem, to je kolik? I kdyby deset procent, což je extrémní číslo, tak furt, co to je.

    Cena jízdenky mě nerozčiluje, v absolutním měřítku ji stále považuju za přijatelnou. Spíš mi někdo vysvětlete, proč průjezd trolejbusu Slovákovou ulicí je v libovolném okamžiku zoufalým milimetrovým procpáváním se skrz tuny zaparkovaných aut (na dohled od parkovacího domu!). Například. Napadá mě snad jedině to, že volat po nižší ceně jízdenky nic neznamená, zatímco představa, že se například omezí parkování na místě kde já parkuji by skutečně konkrétně i mne donutila uvažovat o MHD namísto auta, a ne jen představovat si jak tím pojedou ostatní a já budu mít víc ulice pro sebe…

    Růžové lži.
    otula avatar 27.3.2009 09:19 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    Máš pravdu v tom, že poměr mezi těmi co jezdí MHD a autem není přímo úměrný cenám jízdenek, ale zároveň znám dost lidí, kteří jezdili MHD a na dojíždění autem do práce přesedlávali se zdražováním jízdného. A stejně tak znám lidi, kteří plánují začít dojíždět autem od dubna, kdy pro ně ta cena už překročí hranici.

    Samozřejmě, je mnoho lidí, kteří by autem jezdili, i kdyby MHD byla zdarma. Jeden kolega dojíždí autem do práce, přitom bydlí 200 metrů daleko. Já chodím 2 km pěšky.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    27.3.2009 14:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    V první části říká, že cena jízdenky pro něj nakonec stejně není až tak důležitá, protože z různých důvodů je stejně ochoten dát za cestu autem víc, a vlastně v podstatě tolik, že mu na ceně jízdenky ani nezáleží.
    no tak to jsi ovšem to, co říkám, otočil o 180 stupňů ...

    cena jízdenky pro mě důležitá je, protože za svoje pohodlí nejsem ochoten ani schopen zaplatit nekonečně mnoho; rovnice vypadá takto:

    cena dojíždění autem - cena jízdenky = cena za luxus

    a jestliže "cena za luxus" přesáhne únosnou míru, pak si prostě "luxus" odpustím - jenže při současném vývoji tato spíše klesá k nule (nebo paradoxně i klesá pod ní, pokud budu uvažovat "společnou domácnost"!)

    a současný rozdíl cca 40 Kč míru únosnosti rozhodně nepřesahuje, ve srovnání s úsporou asi hodiny mého času

    kdyby se rozdíl blížil opačné mezi, tedy ceně dojíždění autem, pak už bych dal přednost té úspoře finanční, která by za rok činila například zhruba totéž, kolik by mě stály nové dveře do bytu, než na ně ale za této situace spořit tímto způsobem nejméně tři roky (když znova nezdraží a budu počítat, že budu jezdit neefektivně sám), to radši vydržím s těmi dveřmi starými ...
    V druhé se pak rozčiluje nad tím kolik ta jízdenka stojí, protože…  hm, proč vlastně? Ani nevím.
    protože současný vývoj (nejen cenový) totálně zabíjí výhody MHD, přičemž se rozčiluju proto, že nevyužít výhod MHD považuju pro společnost a v důsledku tudíž i pro mě za poměrně nešťastné
    Nevyřčený link by tam asi měla být myšlenka, že desetikoruna na jednorázové nebo stokoruna na předplatní jízdence je nějaký zásadní rozdíl který lidi z veřejné dopravy žene do aut, a naopak.
    nikoliv, desetikoruna ani stokoruna žádný zásadní rozdíl není - mluvím o celkové ceně, ta desetikoruna je pouze krokem určitým směrem vzhledem k té celkové ceně ... deset korun zdražení nevyžene najednou 10% lidí z MHD pryč, ta změna je pozvolná - Otula, který má v Brně asi delší zkušenosti než já, mluví například o horizontu 10 let ... já když si vzpomenu, co nejdál pamatuju, dalo se jet přes Brno tuším za 8 Kč, což tehdy bylo asi půl piva, od dubna to bude dražší než jedno pivo (jak které jak kde), to už si zase víc lidí (včetně mě) rozmyslí, jestli místo sednout na MHD si nedají radši to jedno pivo (obrazně), zatímco nad půlpivem by ani neuvažovali (a to ještě pivo za tu dobu zdražilo neúměrně inflaci, AFAIK)
    ... Napadá mě snad jedině to, že volat po nižší ceně jízdenky nic neznamená, zatímco představa, že se například omezí parkování na místě kde já parkuji by skutečně konkrétně i mne donutila uvažovat o MHD ...
    ale to je z principu špatný přístup - mít něco nevýhodného, a výhodnější věci zpenalizovat tak, až se to nevýhodné stane výhodným :-/
    27.3.2009 21:17 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    ale to je z principu špatný přístup - mít něco nevýhodného, a výhodnější věci zpenalizovat tak, až se to nevýhodné stane výhodným :-/
    Pokud je situace, že je něco výhodného s velkými externalitami a něco méně výhodného bez externalit, tak jsou v podstatě jen dva přístupy: buď tu věc s externalitami penalizovat, nebo tu "nevýhodnou" dotovat.
    Nicky726 avatar 25.3.2009 19:13 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    LOL
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    25.3.2009 21:55 Pilgrim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku

    Trochu podrobneji tohle tema rozebira D-FENS. Ma tam sice par nepresnosti (IMO napr. cenu casu urcuje trochu dost od boku, nebo zapocita opotrebeni auta, ale ne jeho porizovaci cenu), zato jako bonus pridava neco ze sve odbornosti (srojarina, motory) - male srovnani co se tyka ekologie ;) 

    26.3.2009 08:29 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku

    Opotřebení auta = snížení jeho ceny v důsledku používání (po cizácku amortizace). Je pravda, že D-FENS tam nepočítal to, že musím to auto zaplatit a tudíž mám peníze blokované. Na druhou stranu, D-FENS postupoval podle běžné účetní praxe.

    26.3.2009 08:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    Ten Dfensí článek je dost divný. Podle mě zanedbává moc věcí na to, aby mu vyšlo auto levnější, než mhd. U mě je jenom povinné a havarijní daleko dražší, než roční kupón a odhaduji, že je to pořád dražší, i kdybych si kupoval jednotlivé jízdenky. A to vůbec nepočítám pořizovací náklady*, benzín, dálniční známku, letní pneumatiky, nějaké ty opravy a podobné radosti majitele vozu.

    Pokud by mělo auto vyjít nákladově srovnatelně, s mhd, tak by to muselo být služební. Nebo by měl být časový zisk vážně výrazný, aby se dalo počítat se stráveným časem.

    * i za předpokladu, že každé dva tři roky auto prodá a koupí si další, tak takových 20 až 30 tisíc stejně na novém doplatí. A to ještě nesmí nakupovat/prodávat přes bazary, protože jejich marže mu to celé prodraží ještě víc.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.3.2009 10:28 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    Vezmi do úvahy též šrotovné.
    26.3.2009 12:01 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku

    Ale tady jde přece o to, že spousta lidí auto už prostě má. Pak má smysl se zajímat pouze o amortizaci.

    never use rm after eight
    26.3.2009 14:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    Ale tady jde přece o to, že spousta lidí auto už prostě má.
    bingo, to je hlavicka hrebicku

    auto pouzivam na veci, ktere hromadna doprava proste neobslouzi (napr. CD prestaly brat k preprave lode uz uplne, posilat je jako jiny naklad je nerealne; muzu si autobusem zajet do lesa na drivi?), no a kdyz uz ho mam a zivim, tak cim vic s nim jezdim, tj. dojizdim-li do prace, tim vic se mi snizuji relativni naklady na kilometr
    Berysek avatar 26.3.2009 15:23 Berysek | skóre: 3 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku

    +1

    Naprosto přesné Kavole. Jako majiteli auta se mi jízda MHD prostě nevyplatí (pokud se nejede chlastat ;-)). Pro studenty a jiné chodce je cena MHD stále přijatelná, i když je neustálé zdražování velmi nepříjemné. Bohužel na bezplatnou hromadnou dopravu naši radní stále neslyší, asi se jim zdá, že nákladné investice do infrastruktury dotované EU prospívají naší ekonomice

    Linux here, Linux there, Linux, Linux everywhere... :)
    26.3.2009 15:39 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    Naprosto přesné Kavole. Jako majiteli auta se mi jízda MHD prostě nevyplatí (pokud se nejede chlastat ;-))
    Ale to auto jsi si pravděpodobně nekupoval abys nemusel jezdit MHD, ale z jiných důvodů, ne? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Berysek avatar 27.3.2009 11:58 Berysek | skóre: 3 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku

    Já si ho kupoval právě z toho důvodu, abych nemusel jezdit MHD. K nám v pozdních hodinách jezdí doprava velmi zřídka a vzhledem k tomu, že jsem končíval ve 22 hodin, tak to byl děs jezdit domů 1,5 hodiny. Samozřejmě ale ke koupi přispěla i potřeba rodiny...

    Linux here, Linux there, Linux, Linux everywhere... :)
    26.3.2009 14:37 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    A to vůbec nepočítám pořizovací náklady*, benzín, dálniční známku, letní pneumatiky, nějaké ty opravy a podobné radosti majitele vozu.

    prosimte precti si to jeste jednou ... co si myslis, ze je asi zahrnuto v tech 3,90 Kc/km, se kterymi tam pocita?

    26.3.2009 15:34 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    No raději by sis měl přečíst to, co jsem napsal já. Všechno, co jsi vyjmenoval začíná "A to vůbec nepočítám". Porovnával jsem jenom svoje dvě fixní platby - roční jízdenka na MHD versus roční pojištění auta a auto vyjde daleko dráž, a to i za předpokladu, že jsem to auto dostal a vůbec s ním nejezdím. Nejsem ekonom, nebo účetní, abych jenom tak hala bala přepočítával fixní a proměnné náklady na provoz a všechno to schoval pod kouzelné slůvko amortizace a pak s tím operoval.

    DFensovi vyšlo MHD dražší jenom díky jeho pofidérním 225 korun/hod, kterými ocenil svůj čas strávený cestováním, což je jenom Pišvajcova konstanta nutná k dosažení očekávaného výsledku. Když má na výsledek největší vliv jeho nejméně podložená část, je zbytečné se jím zabývat.

    A přitom stačilo říct, že auto je sice dražší, ale nemusím se tlačit s vohnouty a ušetřím hodinu denně a za to mi to stojí. Ale uznávám, že by to pak už nebyla typická úderná dfensovina, takže by to asi ani nenapsal ;-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    thingie avatar 26.3.2009 15:51 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku

    To jsou prostě bláboly které si lidé vymýšlejí, aby měli "vědecky podložené" proč teda jezdí autem. Ne že by napsali prostě "na to auto mám, na tom kolik stojí veřejná doprava mi vlastně stejně moc nezáleží, tak co", ale musí k tomu dodat nějaké velkolepé úderné gagaga, které u kavola je nějaký pseudospravedlivý hněv nad cenama jízdného, například. Rozumná diskuse samozřejmě nemožná.

    Růžové lži.
    27.3.2009 15:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    ano, když začneš s tím, že něčí názor jsou bláboly, tak pak rozumná diskuse není možná ...

    opravdu si myslíš, že situace, kdy jízda dvou lidí autem je výhodnější než jízda dvou lidí (spolu s ostatními) MHD nejen časově, ale i finančně, je v pořádku?
    27.3.2009 14:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    No raději by sis měl přečíst to, co jsem napsal já. Všechno, co jsi vyjmenoval začíná "A to vůbec nepočítám". Porovnával jsem jenom svoje dvě fixní platby ...
    pak ale nechápu, proč jsi to dával do souvislosti s odkazovaným článkem ...
    - roční jízdenka na MHD versus roční pojištění auta a auto vyjde daleko dráž, a to i za předpokladu, že jsem to auto dostal a vůbec s ním nejezdím.
    nojo, jenže to je špatný předpoklad ... článek mluví o nákladech na ježdění (a opět jako výše, pokud nenavazuješ na článek, pak mi není jasné, proč to takto píšeš)
    Nejsem ekonom, nebo účetní, abych jenom tak hala bala přepočítával fixní a proměnné náklady na provoz a všechno to schoval pod kouzelné slůvko amortizace a pak s tím operoval.
    to není "jenom tak hala bala" - věci mají určitou pořizovací cenu a určitou životnost, servisy mají určité sazebníky prací, předpokládá se určitý počet kilometrů ujetých ročně ... když říkáš, že nejsi účetní, tak ti nezbyde než spolehnout na to, co za tebe spočítali jiní, nelze ovšem říci "já tomu nerozumím a proto to nemůže být použitelné"
    DFensovi vyšlo MHD dražší jenom díky jeho pofidérním 225 korun/hod, kterými ocenil svůj čas strávený cestováním, což je jenom Pišvajcova konstanta nutná k dosažení očekávaného výsledku. Když má na výsledek největší vliv jeho nejméně podložená část, je zbytečné se jím zabývat.
    ok, tož si klidně zvol konstantu vlastní, jak ty si hodnotíš svůj čas, a dosaď ji do vzorce ... pokud ti v tomtéž vyjde MHD jako levnější, stav se někdy u nás, milerád směním peníze za pár hodin tvého času stráveného prací u nás na zahradě v kurzu podle té tvé konstanty
    A přitom stačilo říct, že auto je sice dražší, ale nemusím se tlačit s vohnouty a ušetřím hodinu denně a za to mi to stojí. Ale uznávám, že by to pak už nebyla typická úderná dfensovina, takže by to asi ani nenapsal ;-).
    ono záleží, jak tu hodinu využije ... pokud v "ušetřené" hodině napsal ten článek, hm, nevím, jak tam to chodí, normálně by to mohl být honorář tak 200 - 300 Kč, tak pro něj ten den auto bylo zcela určitě levnější o (honorář - cena za dojíždění autem + cena za dojíždění MHD)
    26.3.2009 15:45 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    Neboj. Další krok bude, že všude namalujou na silnici různobarevný čáry, navrch zavedou mýtné pro jízdu odkudkoliv kamkoliv a pak se s autama všichni budeme moct tak akorát vyfotit :(
    thingie avatar 26.3.2009 15:53 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku

    Už aby to bylo.

    Růžové lži.
    xsubway avatar 27.3.2009 14:12 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Včera jsem využil auto

    ... Brno centrum 17h - a myslím, že to na fotku určitě bylo. Jednalo se ale o vyjmečnou situaci - s novorozencem k lékaři. (Běžně dám za dopravu 6200,- Kč: roční jízdné na dvě brněnská pásma + jedno mimobrněnské).

    A s autem je to tak: mám na něj, chci ho, tak si ho koupím - a bez zbytečných řečí. A integrovanou dopravou [1] jezdím, protože prostě chci ;-) (a taky je to pro mě jediná příležitost ke čtění [2]).

    27.3.2009 23:29 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Včera jsem využil auto
    [2]
    Napsal ten bejk kromě Jména růže, Foucaultova kyvadla a Baudolina něco čitelného? :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Nicky726 avatar 28.3.2009 00:00 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Včera jsem využil auto
    Obě dvě prvně zmíněné mi přišly vysoce čitelné, i když Jméno růže více. Třetí jsem zatím nečetl.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    28.3.2009 00:15 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Včera jsem využil auto
    Mně taky. Ale Ostrov včerejšího dne je děsný a Tajemný plamen královny Loany jsem radši ani nečetl. Zaplať pámbů za Monaldiovou a Sortiho.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    xsubway avatar 28.3.2009 12:00 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše třeba Poznámky na krabičkách od sirek

    [3] není to vždycky čtivé, ale je na tom krásně vidět, že zatímco italové řeší neustále Republiku saló [4] my neustále omýláme útěk Špekouna [5], například.

    Poznámka: samozřejmě nečtu jen Eca ;-)

    26.3.2009 22:31 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku

    Tvůj případ je docela specifickej proto, že:
    - máš to z baráku docela daleko na zastávku
    - máš po cestě "lom jízdného" neboli "daň za bydlení mimo město"
    - bydlíš i pracuješ poblíž stejné městské radiály
    - hromadná doprava jezdí po trochu jiných osách a tím pádem by tě nutila do dvou přestupů
    - auto už máš kvůli něčemu jinýmu

    Za takových podmínek a současných cen energií by bylo s podivem, kdyby pro tebe auto nebylo výhodnější. Předpokládám, že kdybys pracoval blíž historickému jádru města a denně by se tě týkalo popojíždění v kolonách a hledání parkovacího místa, nebo kdybys o pořízení auta teprve uvažoval, tak by to až tak výhodně nevycházelo.
    27.3.2009 13:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    Tvůj případ je docela specifickej proto, že:

    - máš to z baráku docela daleko na zastávku
    no, to je relativní ... těch 5 minut není o nic horší než když jsem bydlel v Černovicích (tam to bylo 5-7, podle toho, jak vyšel semafor)
    - máš po cestě "lom jízdného" neboli "daň za bydlení mimo město"
    to se ovšem týká všech způsobů dopravy, takže přímé srovnání má smysl a má smysl se ptát, jestli ten "lom jízdného" je vyřešený dobře - proč za mnohakilometrovou cestu přes celé Brno platit míň než za popojetí z přilehlé vesnice sedm zastávek směrem do centra?

    (podle mě by lepší smysl dávaly pouze čistě časové jízdenky, jízdní doba dle řádu bez započtení času na přestup - domnívám se, že náklady u MHD jsou dány spíše časem než ujetými kilometry, v městském provozu při zastávkách co pár set metrů vydá kilometr jízdy tak aspoň za tři kilometry mimo město, baj woko ... ale jak říkám, pouze domněnka, nepočítal jsem to)
    - bydlíš i pracuješ poblíž stejné městské radiály
    opět vyvstává otázka, proč tato není dostatečně dobře obsloužena MHD ... což souvisí s následujícím:
    - hromadná doprava jezdí po trochu jiných osách a tím pádem by tě nutila do dvou přestupů
    to jsi spočítal blbě, nutí mě do tří přestupů - anebo místo druhého přestupu jít zbývající úsek pěšky, což vzhledem ke kratší trase a nečekání na přestupech vyjde časově v průměru snad ještě lépe (pak by mi stačil levnější lístek, což ovšem nekompenzuje nevýhody chůze pěšky)
    - auto už máš kvůli něčemu jinýmu
    to ovšem není specifikum mojeho případu, auto má dneska kdekdo ;-)

    no ale právě proto mluvím o nákladech na kilometr - samozřejmě celkové náklady na auto se s MHD nedají srovnat, pokud nezačneme kalkulovat s tím ušetřeným časem, jenže ty se rozpouštějí právě i do jiných akcí, které s autem podnikám (a které by mně bez něj v součtu vyšly patrně dráž, pokud by se vůbec daly uskutečnit ...)
    Za takových podmínek a současných cen energií by bylo s podivem, kdyby pro tebe auto nebylo výhodnější. Předpokládám, že kdybys pracoval blíž historickému jádru města a denně by se tě týkalo popojíždění v kolonách a hledání parkovacího místa, nebo kdybys o pořízení auta teprve uvažoval, tak by to až tak výhodně nevycházelo.
    to máš samozřejmě pravdu, ale neshodneme se asi na tom, zda vnímat můj případ jako značně atypický ...
    27.3.2009 21:51 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    Časové jízdné má jeden hák: rozbije se při jakékoliv nepředvídatelnosti. Tím pádem by sis buď nebyl jistý, zda dojedeš, nebo bys potřeboval jízdenku na delší čas, než by odpovídalo běžné cestovní době. Nejlepší pro tvůj případ by podle mě bylo zónové jízdné s velkorysým časovým limitem a s jemnými, různě dlouhými zónami. To by ale zase naráželo na problémy s nepřehledností (viz Praha a její pseudopásma). Tohle je těžko řešitelný problém, jakékoliv zlepšováky odvozené ze šedivých teorií začnou brzy narážet na zelené stromy života...
    opět vyvstává otázka, proč tato není dostatečně dobře obsloužena MHD
    Tak tady je celkem jednoduchá odpověď: provoz VHD po dané radiále se přirozeně směruje do dvou uzlů dle vzdálenosti dojížďky: buď na KPN, nebo na Zvonařku. Vzhledem k tomu, že ty z té radiály odbočíš ještě dřív, než se busy dostanou na jedno z těchto míst, tak tvoji relaci tudy vedená VHD už z principu obsloužit nemůže. Leda by mezi tvým bydlištěm a pracovištěm byla dostatečná poptávka na to, aby uživila "přímák" v prokladu se základními linkami do přestupních uzlů...
    - auto už máš kvůli něčemu jinýmu
    to ovšem není specifikum mojeho případu, auto má dneska kdekdo ;-)
    No to sice jo, ale obvyklé (ve městě) je stále jen jedno auto v domácnosti, přestože více aut už není žádná mimořádnost. A pak na spolujízdu je potřeba mít nějak syncnuté rozvrhy dne - jinak jsou nemotorizovaní členové stále závislí na VHD, kole, chůzi, ...
    to máš samozřejmě pravdu, ale neshodneme se asi na tom, zda vnímat můj případ jako značně atypický ...
    To byl pokus o nadsázku. ;-)
    28.3.2009 11:13 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    Časové jízdné má jeden hák: rozbije se při jakékoliv nepředvídatelnosti.
    ale vždyť píšu, že by bylo vázané na jízdní řád - tedy podle nominální doby na danou trasu, nikoliv podle toho, jestli prostředek stojí v zácpě nebo sviští po zelené vlně
    Tohle je těžko řešitelný problém, jakékoliv zlepšováky odvozené ze šedivých teorií začnou brzy narážet na zelené stromy života...
    no, zatím mě napadá jen jedna věc, a to opruz s nutností znovu označit jízdenku při každém nástupu (anebo definovat standardní přestupy)
    opět vyvstává otázka, proč tato není dostatečně dobře obsloužena MHD
    Tak tady je celkem jednoduchá odpověď: provoz VHD po dané radiále se přirozeně směruje do dvou uzlů dle vzdálenosti dojížďky: buď na KPN, nebo na Zvonařku. Vzhledem k tomu, že ty z té radiály odbočíš ještě dřív, než se busy dostanou na jedno z těchto míst, tak tvoji relaci tudy vedená VHD už z principu obsloužit nemůže. Leda by mezi tvým bydlištěm a pracovištěm byla dostatečná poptávka na to, aby uživila "přímák" v prokladu se základními linkami do přestupních uzlů...
    dva přestupní uzly (z toho jeden až za centrem) na baj woko čtvrtinu města plus významné přilehlé "externí sídliště" (jak to výstižněji nazvat ...?) mi přijde dost málo

    uzel KPN má nevýhodu, že neobsluhuje (resp. obsluhuje jen velmi mizerně) právě ty příčné směry ... vůbec celý ten komplex "technologického parku" a okolí postrádá spojení s jakýmkoliv použitelným uzlem, všechno zajímavé jej míjí

    domnívám se, že by významně pomohlo vytvoření nového uzlu s návazností na vlak a tramvaj v Řečkovicích (vzhledem k relativní odlehlosti tam vlak obecně postrádá napojení), kam by se protáhla konečná 12 a 13, zespoda by se tam mohla přivést nějaká tramvaj odbočující z trasy do Bystrce (časem se to v tom směru určitě osídlí hustěji) a mezi to by se mohl nasadit trolejbus odbočující z trasy 12, 13 a protínající technologický park směrem dolů

    to je samozřejmě dosti optimistická vize ... začal bych tím propojením Řečkovic (resp. vjezdu do Brna ve směru z výpadovky na Svitavy) s alternativní trasou do centra, kterou zajišťuje 12, 13
    ... A pak na spolujízdu je potřeba mít nějak syncnuté rozvrhy dne - jinak jsou nemotorizovaní členové stále závislí na VHD, kole, chůzi, ...
    to u normálních pracujích není zase až tak velký problém ;-)
    28.3.2009 23:10 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    Dobrá, a jak v systému s čistě časovým jízdným ošetříš šalinkarty?

    Ad obsluha TP: tady je prostě problém. Nádraží, ke kterému se uzel KPN přimyká, je dál od města, než přirozené centrum KP (Husitská) a ještě k tomu excentricky k blízké radiále MHD (Palackého). Kvůli tomu se vytvořil roztahaný "trojuzel" KPN-Semilasso-Husitská, ne nepodobný konglomerátu Hbf, AN Grand, Úzké a Zvonařky na jihu. Od Husitské na západ pak vede docela dobře obsloužená radiála, která ovšem míjí technopark až za docházkovou vzdáleností. V této situaci by přidávání dalšího uzlu podle mě moc problémů nevyřešilo. Spíš by to chtělo upravit ulice na trase +- Záhřebská-Podnikatelská-Herčíkova-Boženy Němcové/Riegrova pro obousměrný hustý provoz autobusů a přesměrovat okružky a tudy. 53 by se pak mohla proměnit opět v obousměrnou linku v trase Kolejní-Podnikatelská-Záhřebská-Skácelova-Husitská(-KPN). To by umožnilo dostat TP na hlavní trasy i při současných možnostech města.

    Protažení tramvajové tratě z Technoparku dál než do Medlánek podle mě není moc reálné. Jednak proto, že už dnes jsou 12/13 za hranicemi kapacity a dál jim přitěžovat není moc rozumné, druhak kvůli řečkovickému kopci. Řekl bych, že dnes by už neprošla novostavba tak strmé trati, i kdyby si to všichni Medlánečtí a Řečkovičtí přáli. A to si hlavně v případě Medláneckých obyvatel dost dobře nedokážu představit... To už bude dřív v provozu diametr. ;-)
    ... A pak na spolujízdu je potřeba mít nějak syncnuté rozvrhy dne - jinak jsou nemotorizovaní členové stále závislí na VHD, kole, chůzi, ...
    to u normálních pracujích není zase až tak velký problém ;-)
    Kurňa, a já doteď žil v domnění, že klouzavá pracovní doba nebo práce na směny se týká nezanedbatelného množství normálních pracujících. ;-)
    29.3.2009 15:29 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám zabili univerzální jízdenku
    Dobrá, a jak v systému s čistě časovým jízdným ošetříš šalinkarty?
    a co brání i při čistě časovém jízdném běžných jízdenek zachovat pro šalinkarty systém pásem? - nebo to třeba vylepšit o uvedení "domovské zastávky" a počítat vzdálenost od ní, jako kdyby si tam člověk při nástupu cvakl časový lístek? ... což sice dává možnost najet toho více po oblouku kolem této zastávky, ale nad tím bych přimhouřil oko jako nad adekvátním bonusem předplatní jízdenky ...

    a vůbec, víš, že já bych tyto úložky neřešil vůbec, že jsem zastáncem MHD zadarmo ;-)
    Protažení tramvajové tratě z Technoparku dál než do Medlánek podle mě není moc reálné. Jednak proto, že už dnes jsou 12/13 za hranicemi kapacity a dál jim přitěžovat není moc rozumné,
    já si myslím, že z velké části za to může právě to, že nejsou moc jiné možnosti, všechno valí na Hbf a přes Českou; 12 a 13 jsou za hranicí kapacity pouze v tomto úseku, od Konečňáku po Tauferky se skoro všecko vysype ven, akorát po ránu dojede na Červinkovu pár nadšenců, co šlapou do TP pěšky přes lávku
    ... druhak kvůli řečkovickému kopci. Řekl bych, že dnes by už neprošla novostavba tak strmé trati,
    jo, tak to patří mezi věci, které mě pěkně serou - máme čím dál lepší technologické možnosti, ale čím dál větší omezení na různé parametry :-(
    Kurňa, a já doteď žil v domnění, že klouzavá pracovní doba nebo práce na směny se týká nezanedbatelného množství normálních pracujících. ;-)
    hm, no tak zrovna co se týče TP, tam jsou ty směny dost aktuální (by mně zajímalo, jak to dělají ti, co nemají auto, v noci ...) - ale rozhodně to není většinový případ

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.