abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (62%)
     (23%)
     (8%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 52 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Solaris 10 a jeho instalace na x86 či x64 (domácí PC)

    18.3.2005 08:09 | Přečteno: 2083× | UNIX | poslední úprava: 18.3.2005 17:37

    Pro ty kdo Solaris 10 skutečně instalují či se k tomu chystají a potřebují opravdu jen trochu cílené pomoci.

    Oznámení o diskusi
    Na ROOTu je diskuse Instalace Solarisu 10 na x86 - rady o instalaci OS Solarisu 10 (x86 či x64) firmy SUN na domácí PC či notebook.

    Cíl diskuse
    Tato diskuse má jeden přesně vyhraněný cíl. Je určena pro lidi co se řídí heslem „Learning by doing“ a má za úkol pomoci s instalací Solarisu 10 (x86 či x64) na domácí PC či notebook lidem s předchozí zkušeností z UN*X světem. Předpokládá se tedy, že cílová skupina má zkušenosti se strukturou UN*Xu, instalací, manuály i příkazem man, umí hledat na Internetu a hlavně jsou sami zvídaví.

    Forma diskuse
    Vzhledem k cílové skupině jsou občas vysvětlovány pouze rozdíly ve příkazech nebo dokonce jen v logice. Řekněme, že diskuse je doplňkem či jen komentáři k samostudiu. Proto tam také nejsou vysvětlovány principy a tak. Myslíme si, že v tomto ohledu je dokumentace k Solarisu více než vítečná a v mnoha ohledech i nepřekonatelná. Solaris 10 sice nemněl v době vzniku diskuse klasické Documentation CD, ale originál SUN manuály se postupně objevily. Navíc já jsem technik a bývalej HOTLINE pracovník. Mé návody a postupy jsou někdy až moc strohé a výlučně zaměřené na konkrétí jeden aktuální problém.

    Solaris 10 pro x86 (x64)
    Snaha instalovat Solaris na domácí PC či notebook je stará jako port Solarisu na x86 (x64) sám. Prosím, nemá cenu polemizovat nad smysluplností tohoto kroku. Je ale potřeba otevřeně přiznat, že to není oficiální „TARGET PLATFORM“. Na druhou stranu SUN vyrábí současné době POWER stanice se procesorem Opteron (x64) což nás zase o kousek přibližuje. Pokud jsou činěny nějaké poznámky a stesky na toto téma nechť jsou prosím vnímány jen z technického hlediska.

    Rozmanitost důvodů
    Samotní uživatelé mají k vlastní instalaci Solarisu 10 na domácí PC či notebook rozmanité důvody a my účastníci diskuse tyto důvody zcela respektujeme. Na diskusích také zazněly názory, že tlak na instalaci na domácí PC bude stoupat, jak poroste zájem o Solaris 10 v souvislosti například s efekty „Free a Open“. Mnoho profesionálních správců Solarisu jej také v poslední době instaluje na notebooky s cílem získat jeho používáním „day to day experience“.

    Vznik diskuse
    Není to „One man show“ i když to tak někdy vypadá. Přátelé chtěli vyzkoušet Solaris 10, ptali se a po úspěšné instalaci, hecovali tak dlouho až mně zlomili. Také přispívaly, ale někteří si přály zůstav v tajnosti, za to se ale ptali dost na tělo a jiní jsou jen CITUJI Pavla: „po česku pohodlní“.

    Proč na ROOTu?
    Důvod je jen v neutrální názvu serveru ROOT.cz (neobsahuje Linux či tak), žádný jiný důvod není. Záznam diskuze v PDF bude také dočasně (ZDE bude link). Navíc se pracuje na vlastní doméně www.solaris-os.org - CZ Solaris OS komunita, vybudování portálu ale nějakou dobu potrvá. Až bude hotov bude vše přesunuto tam a stopy zde pečlivě zameteny. Mnějte s námi zatím moc prosím strpení
    Chtěl bych tímto speciáně poděkovat Danielovi, který je mimochodem pekelník :-)

    Proč nediskutujete o:
    Je mnoho zajímavých oblastí ve zčeřených vodách Solarisu, jenž by stály za diskusi. Vás zcela jistě napadne třeba 10 nových vlastností Solarisu 10, rozdíly v koncepcích Solarisu vs. jiné UN*Xy a tak, mne by samotného naopak třeba zajímala podrobná diskuse o historii Solarisu i patformy Sparc všeobecně. Berte tuto diskusi o instalaci jako začátek a že s její si pomocí můžete mezi sebou říci třeba : "Vyzkoušet Zones na vlastní kůži si můžeš tak a tak." pak si možná o reálné zkušenosti i podiskutovat. Odhaduji, že minimálně 7 z 10 nových vlastností Solarisu je možné úspěšně vyzkoušet i na domácím PC.

    Můj vztah k Linuxu, FreeBSD a Solarisu
    Viz můj profil na ABCLinuxu.

    Velké poděkování
    Děkuji všem jenž mi pomohly s touho diskusí a doufám, že jsem se nikoho moc nedotkl. Touto diskusí jsem žádného přítele ze světa UN*Ixů neztratil a mnoho jich získal. Chvála bohu, když jsem s touto diskusí začínal mněl jsem mnoho obav. Pro upřesnění jestě dodám, že jsem technik, ne prodejce či markeťák. Úkol to byl nelehký a jak říkají generálové po vyhrané bitvě „Příště vyhrajeme ještě snadněji a s menšími ztrátami“. Z celého srdce děkuji i lidem jenž Solaris živí a mají jej opravdu rádi, za pochopení naší snahy nechat do jejich světa nahlédnout vzbouřence. Já sám jsem totiž trojetník, viz můj profil na ABCLinuxu.

    Přeji vám úspěšnou instalaci Solarisu 10

    Rudolf        

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.3.2005 13:16 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Vlastni web...
    Zkuste si založit vlastní web a tam se tomu věnujte. Nepřijde to na žádné velké peníze (za doménu .info to dělá cca Kč 200,-/rok?) a jsem si jist, že Sun platí velice dobře, ne? Napište si třeba celé rozhraní v Javě, provozujte to na serveru se Solarisem a buďte šťasten.

    Proboha to sem ale furt necpěte! Tento portál má v názvu slovo "LINUXU". IMHO se mohou objevit i dotazy ohledně jiných OS (a je na to i příslušná sekce), ale takové jsou spíše řídké a jedná se opravdu JEN O DOTAZY.

    Vaše snaha je beztak pouhým házením hrachu na zeď. Nějaké pochybné PR nehodlám dále podporovat (a myslím, že ani nikdo jiný) a navíc ve vaší zdejší činnosti nevidím žádný smysl a už vůbec nevidím smysl vzhledem k primární zaměřenosti tohoto portálu a vzhledem ke skladbě jeho čtenářské obce.

    Nadto na Googlu je k nalezení množství informací, které mají kvalititativně vyšší vypovídací hodnotu než vaše přízpěvky.

    Toto je také naposledy, co jsem kliknul na příspěvek či dodaz, pod kterým se objevilo vaše jméno.
    18.3.2005 14:07 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    Pane Fiala, děkuji za přínostný podnět ohledně domény, hned jsem jej zapracoval.

    Vím kde jsem i kdo sem :-)

    ABClinuxu je i pro svůj název UNIX komunita:
    Hlednání na ANClinuxu vrátí:

    Solaris 112 (Odečetl jsem 5 svých)
    FreeBSD 310

    Muj BLOG je v UNIX, ne ve LINUX kategorii.

    PS: A jen malá poznámka, vidáte nen link na ABClinuxu vlevo nahore? Hlásá UNIXSHOP.

    Ing Rudolf Kutina
    18.3.2005 16:26 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    Nekomolte moje jméno laskavě! Na to nejsem ani zvědavej ani zvyklej!
    18.3.2005 16:37 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    Prosím tě, nech toho napadání.
    20.3.2005 21:35 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    Nikoho nenapadám, jen nemám rád, když někdo komolí moje jméno. Toť vše.
    18.3.2005 14:45 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    Myslím, že jsme v BLOGu. Čímž si odpovíte na všechno na co tady naražíte. Narazil jsem i na horší příspěvky s naprosto nulovou info hodnotou.
    18.3.2005 14:56 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    Plně po Anglicku souhlasím s Berikem :-)
    Mimochodem, Beriku, ten Gentoo instaler ve tvém BLOGu vypadá moc pěkně.
    Už se na něj těším.

    Ing Rudolf Kutina
    18.3.2005 15:24 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    ten Gentoo instaler ve tvém BLOGu vypadá moc pěkně.
    No je to jen link na obrázky, já na tom nepracuju. Blog mám jen tady na abíčku s nejrůznějšími nesmysly(koho zajímaj?). A stránky bez informací na druhém konci světa, takže asi na ně těžko narazíš ;-)
    18.3.2005 15:33 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    Jakálov pozitivní informace o Gentoo potěší mé srdéčko.

    Ing Rudolf Kutina
    18.3.2005 16:05 Lukáš Cirkva | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    Priznam se, ze bych take uvital vice technickych informaci. Zatim pisete vsude povetsinou marketingove informace nebo obecnou chvalu na Solaris, ktera spise skodi nez pomaha.

    Samozrejme blog je neco jineho, ale proc i tam nepsat kvalitni informace...

    Na zaver dodavam, ze Solaris mam rad a nejen proto, ze mne leta zivi.
    18.3.2005 16:35 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    No tak s tímto příspěvkem musím souhlasit.

    Můj vztah k Solarisu? Instaloval jsem devítku na Ultru ? a Blada 150. Takže zkušenost žádná a vztah totéž :-(
    18.3.2005 16:46 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    Ano, i já doufám, že i na technické informace zbude prostor a hlavně bude dost lidí je udržovat korektní. Navíc je možná dobře, že web nějakou dobu bude trvat, alespoň se informace o Solaorisu 10 pěkně nakupí a prověří životem :-)

    Velká prosba, pokud máš nějaký nápad na strukturu té tecnické části dej vědět Danovi (na doméně je link). Já jsem technik a bývalej HOTLINE pracovník. Má návody a postupy jsou někdy až moc zaměřené na konkrétí jeden problém.

    Kluci to zkoušely Soalris říklay 6e nejvíc je zarazil koncep DCA.
    18.3.2005 17:32 Lukáš Cirkva | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    Velká prosba, pokud máš nějaký nápad na strukturu té tecnické části dej vědět Danovi (na doméně je link).
    Struktura neni podstatna, staci jen kdyz bude prehledna. Dulezita je kvalita informaci, ktere budou na techto strankach.

    Preji hodne stesti.
    18.3.2005 18:25 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    Kvalita bude jistě závislá i od počtu lidí, kteří se zůčastní. Dobře zpracovat někajaký aspekt operačího systému vyžaduje mnohé úsilí a navíc v případě Solarisu mluvíme o celé generaci jednoho operačního systému.

    Když si například přečteš komentáře ke skutečně skvělému článku OpenBoot Prompt od Zděnka Burdy volá se tam např. po více příkladech.

    To je věčný problém článků o nějakém aspektu OS. Na portálu máš uživatele ze široké škály od nezkušených uživatelů jiného UN*Xu, kteří chtéjí "Jen rychle instalovat a vyzkouzet" a chtějí nejlépe "ALL IN ONE - Solaris in 30 minutes" - pro ty píšu já :-) , až po zkušené Adminy, kteří prahnou dozajista po "výměně reálných zkušenotí a určité zaručené minimální hloubce".

    Má někdo nápad jak na to?
    U Solaris portálu je ještě jeden problém, že zatím bude česky jen jeden.
    18.3.2005 19:49 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    V oblasti Problem Oriented příspěvků bych se chtěl inspirovat hlavně Gentoo. Jejich problem specific step-by-step dokumenty jsou velmi propracovamé a při tom jednouché i cílené.
    18.3.2005 14:58 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    Ze jsi cetl muj blog? :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    18.3.2005 15:10 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    Dobře ovládáš VIM a nemáš rád extrémy?
    Budeme si časem rozuměnt :-)
    Já se BLOGovat teprve učím.

    PS: A souhlasím že Linux (UN*X) není pro každého. Jo a ten formát OpenBootu se mi moc líbí! LaTEX ??? Ing Rudolf Kuitna
    18.3.2005 15:13 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...
    Tvoje karukatura je o moc lepší než ta moje
    Ing Rudolf Kutina
    18.3.2005 15:57 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...OT
    Sice je to OT, ale mohl by ses zbavit svého "podpisu" u každého příspěvku, když máme profily?
    18.3.2005 16:19 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...OT
    Snažím se a doufám že se i lepším :-)
    18.3.2005 17:30 <Luda> | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...OT
    Hlavne to vypada jako by chtel ukazat to Ing.
    18.3.2005 17:40 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastni web...OT
    Ok Jsem Rudolf a rikaj mi natiku, vzal jsem to již na vědomí!

    Znášto příloví:

    Do mrtvoly se už nestřílí :-)
    2.11.2005 12:14 podmi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 10 a jeho instalace na x86 či x64 (domácí PC)
    Zdravim vsechny. Mohli by jste mi poradit se Solarisem 10?? cela instalace mi probiha docela uspesne ale jakmile se uz chysta neco doopravdy nainstalovat, ukaze se mi hlaska ze nemuze najit disk a at si zkontroluji zapojeni disku a napajeni :( nevite prosim nekdo v cem by mohl byt problem???

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.