Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Tiskni
Sdílej:
jenž můžou do řad šikovných a tvořivých Návrhářů, Architektů, Inženýrů i Technologů přilákat nejen chlapce, ale i dívky.k tomu bych mel jeden odkaz z konkurencniho portalu: viz
Ženy ve skutečnosti si umí pomoct sami.Sami? Ono kolikrát bohatě stačí jim neházet klacky pod nohy, případně jim pomáhat v podobné míře jako mužům.
Jedna naše kolegyně studentka na FIT chodí patřičně oblečená a u stolu pana profesora se k němu vždy hluboce předkloní, předstírajíce, že potřebuje něco poradit... Slečna má znalosti mizerné ale prospěch výborný.Jedna kolegyně studentka předstírajíce? Otázkou je, proč slečna studuje FIT a ne nějaký obor, kde by se její dovednosti uplatnily mnohem lépe. Na druhou stranu asi nemá smysl vztahovat její vlastnosti na každou jednotlivou ženu, co ten obor studuje nebo vystudovala.
Ono kolikrát bohatě stačí jim neházet klacky pod nohy, případně jim pomáhat v podobné míře jako mužům.Ty jsi někdy viděl, že by se něco takového dělo? Mě se to za studentskou ani profesní část života nikdy nepovedlo.
A věřím, že kdybys jenom trochu chtěl, viděl bys taky.To by mě opravdu zajímalo, jak bych to měl udělat. Dokonce jsem se na to ptal dvou kolegyň, které se mnou v předchozí a současné práci sedí v kanceláři a ani jedna mi nic takového nepotvrdila. Naopak obě dvě byly v tomhle docela "šovinistky".
Možná jsi za celý život skutečně zažil natolik zvláštní statistický vzorekJedna je bývalá unixačka, specialistka na oracle, druhá spravuje jeden místní gigantický informační systém.
na druhou stranu tvé použití slova šovinistky naznačuje, že minimálně zprostředkovaně bys o tom vědět mohl.No, nevím co to naznačuje. Když jsem se jich na tohle ptal, tak to důsledně popřely a reagovaly s pohrdáním vůči svým (cituji) "blbějším" skoro-kolegyním z jiných oddělení, které jsou podle nich naivní kravičky a nemají na nic jiného, než dělání podřadného jobu nezahrnujícímu jakýkoliv technický skill. Já na to čuměl trochu vyjeveně, protože už patřím ke generacím, která chytla ve škole nějaký ten důraz na genderovou vyváženost, navíc jsem k tomu přečetl až moc sci-fi kde jsou hlavními hrdinkami ženy a na rovnost je tam kladen silný důraz (Harringtonová třeba). A pak v reálném životě všechny ajťačky, které jsem poznal dost na to abych se s nimi mohl bavit na takhle osobní úrovni zastávají názor, který je přesně opačný a z podstaty sexistický.
Když jsem se jich na tohle ptal, tak to důsledně popřely a reagovaly s pohrdáním vůči svým (cituji) "blbějším" skoro-kolegyním z jiných oddělení, které jsou podle nich naivní kravičky a nemají na nic jiného, než dělání podřadného jobu nezahrnujícímu jakýkoliv technický skill.Takže celý tvůj statistický vzorek zahrnuje jenom ženy se postojem, který by se dal možná popsat jako elitářský, šovinistický a antifeministický? To mi tak trochu připomíná mačistický stereotyp, jen ten penis a širší ramena tomu chybí. Takový kolektiv normální ženskou přijímá snad ještě hůře než čistě mužský kolektiv, zatímco normálního chlapa úplně v pohodě, ani si nemusí hrát na to, že má nějaké zázračné technické skilly, a nemusí nesnášet normální ženské.
Já na to čuměl trochu vyjeveně, protože už patřím ke generacím, která chytla ve škole nějaký ten důraz na genderovou vyváženostJá naštěstí k takové generaci nepatřím. Na základce měly těžkou protekci holky a nikdo to neřešil. Na osmiletém se nic nezměnilo. Na čtyřletém jsme měli holek tak málo, že tu protekci získaly automaticky. Na vejšce už si člověk všímal jenom těch pár lidí okolo něj, případně těch pár aktivnějších, tam nejsem schopný vyvodit vůbec nic. Mezi pracujícím lidem už se to z mého pohledu ovšem trochu obrací a od pracujících žen se očekává, že budou vynikat v úplně jiných oblastech (komunikace, laskavost, vytváření příjemného prostředí) než muži (vedení, technické kvalifikace, fyzicky náročná práce). Nejsem žádný genderista a neříkám, že by se to mělo z ničeho nic obrátit nebo vyrovnat nebo kdoví co, jen se mi prostě nechce předstírat, že to nevidím.
(komunikace, laskavost, vytváření příjemného prostředí)
Takže celý tvůj statistický vzorek zahrnuje jenom ženy se postojem, který by se dal možná popsat jako elitářský, šovinistický a antifeministický?Proto se ptám tebe, skoro jsi vypadal, že máš nějaké konkrétní případy, kterým se děje újma.
Takový kolektiv normální ženskou přijímá snad ještě hůře než čistě mužský kolektivTo nebyl "takový kolektiv", protože "normální" ženská, máma od dětí tam pracovala taky a nikdo proti ní nic neměl. To vím mimo jiné i proto, že když si mohla vybrat kde pracovat, tak šla k nám, místo do jiného týmu.
úplně v pohodě příjemně pracovat s namyšlenýma ženskýma, co si o takových myslí, že jsou krávy.Prostě jí (v první práci jedna, v druhé taky jedna) ignorovala. Co taky jiného?
Prostě idylka.Jak se říká - jaký si to uděláš, takový to máš. Tohle rozhodně nebylo nic, co by mělo řešení na jiné, než čistě osobní úrovni těch dvou. To jsme se ovšem dostali někam úplně jinam, než kam směřovala moje původní otázka.
(vedení, technické kvalifikace, fyzicky náročná práce)To se odemně opravdu očekává? Tož to nevím jestli bych si ho náhodou neměl radši uřezat.
Největší část onoho házení klacků pod nohy probíhá už v rodinách. Předsudky zakořeněné u většiny populace vedou k tomu, že sociální mobilita směrem k přírodovědným / technickým profesím je u žen prachmizerná.Ono kolikrát bohatě stačí jim neházet klacky pod nohy, případně jim pomáhat v podobné míře jako mužům.Ty jsi někdy viděl, že by se něco takového dělo? Mě se to za studentskou ani profesní část života nikdy nepovedlo.
cilem vychovy divek be melo byt, aby se uplatnovaly vsude tam, kde pro to maji od prirody predpoklady a ne se snazit je prevychovat na takove cinnosti, ktere jejich mozek ne tak dobre zvlada.Presne tak! Takze, vsechny programatory-muze je treba poslat na frontu. Jiz za druhe svetove valky se prokazalo, ze programovani mohou delat zeny, maji k tomu od prirody mnohem lepsi predpoklady. Je to prace fyzicky nenarocna, ktera vyzaduje velkou trpelivost.
Despite the influences of prenatal testosterone on some behaviours that show sex differences, not all behaviours that show sex differences appear to be similarly influenced by testosterone. For instance, much research has been devoted to trying to establish a link between prenatal testosterone levels and postnatal visuospatial and mathematical abilities as reflected in performance on standardized tests. It is widely believed that men and boys are better at spatial and mathematical abilities than women and girls. However, the validity of this generalization depends on the age of the individuals being studied, as well as on the type of task. Specifically, although men perform better than women on tests of mental rotations ability (that is, the ability to rotate two-or three-dimensional figures in the mind and compare them to other figures), these differences are larger in adults than in children (29, 30). In addition, sex differences in performance on other spatial tasks are smaller than the sex differences in mental rotations performance (29, 30). Indeed, for some tasks, such as those requiring spatial visualization skills, or the ability to take spatial manipulations through several steps, sex differences are virtually non-existent (29). Similarly, sex differences in mathematics performance vary with age and the type of task. Among children, girls perform better on measures of computational ability, although there are no sex differences on computational tasks in adults (31). For mathematical concepts, there are no sex differences in children or adults, however, some standardized measures used to screen for admission to University in the United States (the Scholastic Aptitude Test and the Graduate Record Exam) show a sex difference in favour of males (31).3. Nejsou prakticky zadne podklady pro tvrzeni, ze prenatalni testosteron ma vliv na matematicke nebo prostorove schopnosti (viz posledni veta citace).
Despite these sex differences in the population at large, girls and women with CAH do not show consistent alterations in performance on spatial abilities at which males typically excel (32) (Table 1⇓). Although studies occasionally report that females with CAH show enhanced spatial ability, this result is not the norm. In addition, if the effects were reliable, they would be expected to be most marked for measures of mental rotations, since mental rotations measures show the largest sex differences. In contrast, the results are similar for a variety of measures, including measures of spatial visualization, although these measures show essentially no sex differences in the population at large. Similarly, if the findings were reliable, they would be expected to be seen more frequently in larger, rather than smaller, samples. On the contrary, two of the three studies reporting a relationship between CAH and spatial performance have used the smallest and second smallest samples of studies published to date. Both the lack of specificity for measures that show sex differences and the appearance of significant differences in smaller, rather than larger, samples suggest that the effects are spurious. With regard to mathematical performance, instead of showing enhanced mathematical abilities, as would be predicted if androgen exposure prenatally promoted mathematical performance, some aspects of mathematical performance in individuals with CAH appear to be impaired (2, 33–35). Studies relating normal variability in hormones measured in amniotic fluid to postnatal behaviour also provide no support for an association between high levels of androgen and enhanced spatial or mathematical abilities (36, 37). In fact, although many cognitive measures show no relationship to amniotic fluid testosterone, some significant relationships have been reported in the opposite direction (i.e. higher testosterone or other androgens associated with poorer performance on mathematics or spatial tasks (36, 37)). The only possibly supportive data that have been published involved a relationship between the speed of rotating figures on a mental rotations task and testosterone in amniotic fluid (37). However, in the same study, the number of correct answers on the mental rotations test, the usual dependent variable and the one known to show a sex difference and predicted to relate to prenatal testosterone, did not relate to testosterone from amniotic fluid. Thus, there is little or no evidence, either from studies of individuals with CAH or studies relating normal variability in prenatal hormones to postnatal behaviour, that prenatal testosterone influences performance on measures of spatial or mathematical ability.
zážitek, prožitekJaký je mezi tím rozdíl? Zážitek a prožitek mi přijde jako synonymum.
Slečna má znalosti mizerné ale prospěch výborný.Otazka je, jestli za to pak skutecne muze ta slecna, nebo spis ten profesor, ktery ji pusti. Ono totiz ze stejneho sovinismu vychazi i nazor, ze to proste v zivote potrebovat nebude, protoze bude delat neco jineho. Jinak ja bych asi takovou slecnu nechal chodit na zkousku, dokud se to nenauci - je chybou profesoru, ze jim nedosla jeste lepsi strategie.
Ano, v tomhle smeru je Rusko prekvapive napred.Ono je to částečně danné i historicky, například během druhé světové byly v Rudá armádě ženy i na bojových pozicích (i když ne přímo v první linii, ale např. u letectva nebo ostřelovačů), zatímco na západě mohly dělat (až na vyjímky) leda tak zdravotnice nebo pomocné funkce v zázemí. Prostě v Rusku byl a je tento stereotyp o něco slabší, nejspíš tím, že tam v populaci vždy bylo méně mužů než normálně (dodnes je, pokud si to dobře pamatuju, Rusko rekormanem v rozdílu průměrné doby života žen a mužů), ať už za to mohly vlády, války nebo vodka ...
Vidět ženské na lešení, jak omítají baráky, na popelářských autech apod. to nějak není pro mne.Ano, je lepsi je videt jako uklizecky, nebo servirky, nebo skladnice u Amazonu (kde to tedy zrovna moc videt neni).. protoze to neni horsi prace. I kdyz taky souhlasim s tou hypotezou, ze zen v IT je mnohem mene, nez by mohlo byt, a je to v podstate kulturni zalezitost (stejne jako rozsireny ageismus), trochu mi vadi, ze se casto fakticky boj o vyssi socialni status nejake skupiny (chtel jsem napsat socialni prava, ale tak to neni) vydava za snahu o genderovou rovnost. Viz treba nedavne kvoty na slozeni spravnich rad firem.
I v EU jsou vidět snahy právě o kurikulární navázání Technické výchovy na již probíhající výuku Výpočetní Techniky, viz třeba pokus Francie "Do každé školy dát 3D tiskárnu."K tomuto musím dodat, že jak už to v čechách bývá, bohužel chybí takovým akcím to hlavní: používaní. Zrovna nedávno jsem se bavil s kamarádem jak mají také 3D tiskárnu, ale ukazují ji jen jako marketingový tahák při dnech otevřených dveří. Ale studenti s ní vůbec nepracují. Navíc se jedná o zařízení, které stálo spoustu peněz. Vhodnější by bylo postavit RepRap, při jehož stavbě se zároveň studenti hodně naučí.
Nadcházející rok 2015 byl vyhlášen Rokem průmyslu a technického vzdělávání 2015Tohle miluju, tydlety propagační akce. A nadcházející rok 2016 bude vyhlášen Rokem doplň co chceš podle propagandy o co jsme se zasloužili - vyhodili jsme zkušené učitele - vzdělávání 2016. Místo soustavného zlepšování stavu (je to piplačka na léta dopředu) jsou jednodušší takovéto propagandy...
Jinak školy většinou pořídí komerční 3D tiskárnu a žáci si občas pak s ní ten RapRap skutečně postaví.Tak to ty soucastky prijdou hodne draho
modelářům co by ho rádi aktivně používaly ho do DDM nikdo nezaplatíModeláři si snad zvládnou postavit RepRap ze součástek z kontejneru, ne?
Zkušenosti ukázaly, že koupení do škol 3D tiskáren, robotických nebo mechatronických stavebnicAha, protože na výuku programování nestačí Pentium I z vrakoviště a k výuce fyziky nestačí pytel ledek a odporů z GMka za stovku. Proto radši koupíme sadu vodičů a nevodičů za 659 Kč bez DPH.
I v EU jsou vidět snahy právě o kurikulární navázání Technické výchovy na již probíhající výuku Výpočetní Techniky, viz třeba pokus Francie "Do každé školy dát 3D tiskárnu."Problém výuky IVT minimálně na českých školách určitě neleží v nedostatku 3D tiskáren.