abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Bezpečnostní upozornění

    Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:33 | Nová verze

    Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:33 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Komunita

    Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.10. 20:11 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.10. 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 16:00 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 12:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (40%)
     (47%)
     (14%)
     (16%)
     (18%)
     (14%)
     (18%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 160 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 07:30
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    24.5.2006 09:07 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Tak to piš čínsky. To si přečte nejvíce lidí :-)
    24.5.2006 09:09 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Tím bych si nebyl jistý, pokud se kouknu na návštěvnost, tak Česko má asi 10% a Čína 1% ;-).
    kyknos avatar 24.5.2006 09:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    To urcite ne. Mandarinsky sice rozumi dvakrat tolik lidi nez anglicky, ale znacna cast z nich je bud zcela a nebo pocitacove negramotna, zije v oblastech bez pristupu k internetu a predevsim zije v totalitni zemi s omezenym pristupem k informacim.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    24.5.2006 10:17 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    davam za 3 a plne souhlasim ;))
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    24.5.2006 10:26 Lukas | skóre: 12 | blog: Mind 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Souhlasim a podepisuji v plnem rozsahu ... :)
    24.5.2006 10:49 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Někdy je opravdu potřeba psát stránky a programy v angličtině a na českou verzi mnohdy nedojde. Ale není možné se kvůli tomu na někoho zlobit, udržovat soustavně dvě verze téhož textu je opravdu náročné. Zejména když jde o práci jednotlivce.

    Horší však je, když se někde začnou objevovat anglické nápisy vedle českých, případě vytlačí ty české zcela. Tato novinka se objevuje třeba na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity.
    kyknos avatar 24.5.2006 16:55 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    a co je na tom spatneho? ja proti anglickym napisum nic nemam. aspon to donuti lidi ucit se anglicky.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    24.5.2006 19:38 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Co je na tom špatného? Nejsme ani v Anglii, ani v Americe.
    24.5.2006 17:16 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Az je vytlaci zcela, tak to bude parada. Byl bych daleko stastnejsi byt muj matersky jazyk anglictina a ne cestina.
    24.5.2006 19:39 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Já bych styděl na něco takového jen pomyslet.
    24.5.2006 23:12 Radek Šlesinger | skóre: 13 | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    A kde? Neuvědomuji si, že bych někde viděl anglické nápisy. A na Janáčkově náměstí máme určitě všechno česky.
    25.5.2006 00:41 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Třeba v tom novým "akváriu", nebo na fyzice. Janáčkovo náměstí je bezvadný, tam je všechno starý a pěkný.
    25.5.2006 00:50 Radek Šlesinger | skóre: 13 | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Tak to se budu muset někdy podívat. Co se týče JN, řekl bych pouze starý. :-)
    25.5.2006 09:47 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Můj pohled na nové budovy je vždy silně pokřiven tím, že mě z výparů unikajících z nového nábytku a dalších nových věcí po pár hodinách vždycky rozbolí hlava. :-(
    Max avatar 24.5.2006 12:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Pokud jde o otázku ČJ vs. EN, tak je mi to úplně jedno. Osobně bych i klidně bral, kdyby se mluvilo jen EN. Na druhou stranu existují opravdu libozvučné jazyky(mě se hlavně líbí Fr a Ru :) [chorešo]=super slovíčko :-D ). Ohledně IT(apod.) je jasné, že univerzální jazyk musí být. Tím se stala EN. Pokud jde o technické stránky, nebo technickou náplň, tak samozřejmě EN. Kdo má čas a chuť, může udržuvat technické dokumenty i v jiných jazycích. Kampak by jsme se dostali, kdyby si japonci, rusové, arabové apod. psaly technické věci ve svých jazycích? Mno, určitě někam, ale to někam by bylo strašně pomalé. Univerzální jazyk usnadňuje komunikaci, to je jasné. Vůbec nechápu, proč chlapec protestuje :-/ (že by neuměl EN a tak mává kolem sebe?)
    Zdar Max
    PS:aby někdo neřekl, tak jsem se EN nikdy neučil a jako samouk zvládám decentní překlad manuálů ...
    Měl jsem sen ... :(
    Dalibor Smolík avatar 24.5.2006 12:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Osobně bych i klidně bral, kdyby se mluvilo jen EN.
    Angličtina mi nedělá žádné problémy, ale mluvit jen aglicky? Nedovedu si představit, že celá česká kultura, jazyk, historie, romány (např. Babička) byly pro budoucí generace jen v angličtině ... tak to asi ne ...
    Dovedu si ale představit angličtinu jako druhý, univerzální světový jazyk pro každého. Ale jako druhý.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    msk avatar 24.5.2006 16:27 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Anglictina mi ako univerzalny jazyk pride ako extremne tazkopadny jazyk, ale je mi jasne, ze pokial Zem nezacnu kolonizovat Klingoni, tak to asi nejaky ten rok takto bude :)
    24.5.2006 12:42 vlasta neubauer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    jen upozorňuji, že k těm libozvučným jažkykům patří i čeština a slovenčina. (a na opačné straně stojí samozřejmě němčina a další.)
    24.5.2006 12:50 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Němčina není zvukově hrozná (aspoň ne všude), francouzština mi přijde horší. Ale čeština a slovenština mi zní nejlépe, podtrhuje to krásný pravopis. (Proto tak nesnáším prznění textů vynecháváním diakritiky. ;-))

    Angličtina je také velmi přitažlivá. Je na první pohled jednoduchá, zní pěkně a nabízí velké množství všelijakých slovních spojení, až z toho oči a uši přecházejí.
    24.5.2006 13:35 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    hmm, a co taka finstina? tiez pekny jazyk, az na ten casty vyskyt zlomenin jazyka :-)
    24.5.2006 13:37 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Mockrát jsem ji neslyšel, ale zněla zvláštně. Hezky. :-)
    24.5.2006 15:17 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    :-) tak ja ju pocuvam pravidelne, niekolko krat denne ... napr Korpiklaani - Vakirauta :-)
    Valoun avatar 24.5.2006 15:18 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Tak si pust finské rádio, mají docela dobrý výběr. Nebo alternativní rádio Helsinki.
    24.5.2006 21:21 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Co je to za uchylarnu poustet reklamy na zacatku streamu?
    Dalibor Smolík avatar 24.5.2006 13:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Hezká je taky holandština. Jako když chrochtají prasata ... :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.5.2006 14:03 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Z takového komentáře by měli radost. :-) A dánština stojí také za poslech.
    Rezza avatar 24.5.2006 15:56 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    To ja jsem pred chvilkou dosel ze zkousky ze spanelstiny ;) Taky libozvucny jazyk :D
    msk avatar 24.5.2006 16:30 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Je na první pohled jednoduchá, zní pěkně a nabízí velké množství všelijakých slovních spojení

    Akurat jej zasadny problem je, ze na slovnych spojeniach sa prave cela zaklada. Takze sa nestaci naucit slovnu zasobu, ale aj kombinacie ( niekedy aj viacej ) slov, aby clovek povedal to, co v cestine, alebo po slovensky, vyjadri jednym-dvoma slovami.
    Dalibor Smolík avatar 24.5.2006 17:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    ideální slovní spojení: sníh napadl = snow attacked
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.5.2006 19:37 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Slovní spojení mají sice veliký význam, ale dá se bez nich aspoň v začátku učení obejít. Spolu s jednoduchou mluvnicí je tak angličtina jazyk, jehož základy je možné se velmi snadno a rychle naučit.
    24.5.2006 13:08 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Asi jsem to napsal zbytecne ostre, ale co, je to muj nazor...

    Jenze tady je ponekud rozdil mezi strankou, kterou jednou nekdo napise a uz na ni nesahne, ktera je jako predvoj k ceskemu textu a mezi programem, kterej je urcenej pro sirokou mezinaroni verejnost.

    V prvnim pripade je jasne, ze produkt (ta diplomka) je urcena ceskemu publiku. Tak nevidim zadny ani sebemensi duvod proc by web k tomu mel byt anglicky. Beru ceskou a anglickou verzi, ale ne jen anglickou. To je stranka, kterou jednou autor napise a tim to konci. Anglickou verzi stranek beru jako nepovinny doplnek.

    V pripade Michala Cihare a jeho programu je situace jina. Je to proste program pro sirokou verejnost a nasledkem toho je logicke, ze je primarne vyvijen v anglictine, tudiz i web bude v anglictine. Zde naopak cesky preklad programu a stranek beru jako nepovinny doplnek.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Shadow avatar 24.5.2006 14:19 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Vaše stránky (váš software, apod.) = vaše území = vaše právo = vaše pravidla.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Max avatar 24.5.2006 14:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Amen ...a je vyřešeno :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.