abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:22 | Zajímavý software

    OpenClaw je open-source AI asistent pro vykonávaní různých úkolů, ovládaný uživatelem prostřednictvím běžných chatovacích aplikací jako jsou například WhatsApp, Telegram nebo Discord. Asistent podporuje jak různé cloudové modely, tak i lokální, nicméně doporučován je pouze proprietární model Claude Opus 4.5 od firmy Anthropic v placené variantě. GitHubová stránka projektu OpenClaw.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    dnes 03:00 | Komunita

    Projekt VideoLAN a multimediální přehrávač VLC (Wikipedie) dnes slaví 25 let. Vlastní, tenkrát ještě studentský projekt, začal již v roce 1996 na vysoké škole École Centrale Paris. V první únorový den roku 2001 ale škola oficiálně povolila přelicencování zdrojových kódů na GPL a tím pádem umožnila používání VLC mimo akademickou půdu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:11 | Humor

    Moltbook je sociální síť podobná Redditu, ovšem pouze pro agenty umělé inteligence - lidé se mohou účastnit pouze jako pozorovatelé. Agenti tam například rozebírají podivné chování lidí, hledají chyby své vlastní sociální sítě, případně spolu filozofují o existenciálních otázkách 🤖.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 18:00 | Humor

    scx_horoscope je „vědecky pochybný, kosmicky vtipný“ plně funkční plánovač CPU založený na sched_ext. Počítá s polohami Slunce a planet, fázemi měsíce a znameními zvěrokruhu. Upozornil na něj PC Gamer.

    |🇵🇸 | Komentářů: 4
    30.1. 18:22 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bruselu konference FOSDEM 2026 (Free and Open source Software Developers’ European Meeting). Program konference je velice nabitý: 37 místností, 71 tracků, 1184 přednášejících, 1069 přednášek, prezentací a workshopů. Sledovat je lze i online. K dispozici budou jejich videozáznamy. Aktuální dění lze sledovat na sociálních sítích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    30.1. 18:00 | IT novinky

    Společnost Nex Computer stojící za "notebooky bez procesorů a pamětí" NexDock představila telefon NexPhone, který může funguje jako desktop PC, stačí k němu připojit monitor, klávesnici a myš nebo NexDock. Telefon by měl být k dispozici ve třetím čtvrtletí letošního roku. Jeho cena by měla být 549 dolarů. Předobjednat jej lze s vratní zálohou 199 dolarů. V dual-bootu by měl být předinstalovaný Android s Linuxem (Debian) jako aplikací a Windows 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    30.1. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 9.0 softwaru pro správu elektronických knih Calibre (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnuta je podpora AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    30.1. 14:22 | Nová verze

    Wasmer byl vydán ve verzi 7.0. Jedná se o běhové prostředí pro programy ve WebAssembly. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    30.1. 12:22 | Zajímavý software

    V reakci na nepopulární plán Microsoftu ještě více ve Windows prohloubit integraci umělé inteligence Copilot, Opera na sociální síti 𝕏 oznámila, že připravuje nativní linuxovou verzi prohlížeče Opera GX. Jedná se o internetový prohlížeč zaměřený pro hráče, přičemž obsahuje všechny základní funkce běžného prohlížeče Opera. Kromě integrace sociálních sítí prohlížeč například disponuje 'omezovačem', který umožňuje uživatelům omezit využití sítě, procesoru a paměti prohlížečem, aby se tak šetřily systémové zdroje pro jinou aktivitu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    30.1. 06:22 | Zajímavý software

    NVIDIA vydala nativního klienta své cloudové herní služby GeForce NOW pro Linux. Zatím v beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (24%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (31%)
    Celkem 710 hlasů
     Komentářů: 22, poslední 29.1. 23:06
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Stydím se za svůj rodný jazyk?

    24.5.2006 08:47 | Přečteno: 2154× | Lampárna | poslední úprava: 24.5.2006 08:57

    Moje stránky jsou v angličtině, programy, které vytvářím mají jako primární jazyk angličtinu a tak asi také spadám do kategorie na zastřelení.

    Nějak pořád nemůžu najít co je na tom špatně? To mám lidi z celého světa nutit ke čtení česky psaných stránek? Mnohem pravděpodobnější je, že by se na to vykašlali. A já se vždy naivně domníval, že cílem zveřejnění nečeho je co největší publikum.

    Ano je tu možnost mít dvě verze stránek a tak jsem to jeden čas dělal, ale psát všechny změny do dvou verzí nebylo v mých silách a stejně to nakonec skončilo tak, že český návštěvník asi v polovině případů dostal anglický text. Nicméně pokud se najde dobrovolník, který překlady bude udržovat, tak nechť se ozve ;-).

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.5.2006 09:07 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Tak to piš čínsky. To si přečte nejvíce lidí :-)
    24.5.2006 09:09 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Tím bych si nebyl jistý, pokud se kouknu na návštěvnost, tak Česko má asi 10% a Čína 1% ;-).
    kyknos avatar 24.5.2006 09:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    To urcite ne. Mandarinsky sice rozumi dvakrat tolik lidi nez anglicky, ale znacna cast z nich je bud zcela a nebo pocitacove negramotna, zije v oblastech bez pristupu k internetu a predevsim zije v totalitni zemi s omezenym pristupem k informacim.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    24.5.2006 10:17 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    davam za 3 a plne souhlasim ;))
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    24.5.2006 10:26 Lukas | skóre: 12 | blog: Mind 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Souhlasim a podepisuji v plnem rozsahu ... :)
    24.5.2006 10:49 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Někdy je opravdu potřeba psát stránky a programy v angličtině a na českou verzi mnohdy nedojde. Ale není možné se kvůli tomu na někoho zlobit, udržovat soustavně dvě verze téhož textu je opravdu náročné. Zejména když jde o práci jednotlivce.

    Horší však je, když se někde začnou objevovat anglické nápisy vedle českých, případě vytlačí ty české zcela. Tato novinka se objevuje třeba na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity.
    kyknos avatar 24.5.2006 16:55 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    a co je na tom spatneho? ja proti anglickym napisum nic nemam. aspon to donuti lidi ucit se anglicky.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    24.5.2006 19:38 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Co je na tom špatného? Nejsme ani v Anglii, ani v Americe.
    24.5.2006 17:16 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Az je vytlaci zcela, tak to bude parada. Byl bych daleko stastnejsi byt muj matersky jazyk anglictina a ne cestina.
    24.5.2006 19:39 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Já bych styděl na něco takového jen pomyslet.
    24.5.2006 23:12 Radek Šlesinger | skóre: 13 | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    A kde? Neuvědomuji si, že bych někde viděl anglické nápisy. A na Janáčkově náměstí máme určitě všechno česky.
    25.5.2006 00:41 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Třeba v tom novým "akváriu", nebo na fyzice. Janáčkovo náměstí je bezvadný, tam je všechno starý a pěkný.
    25.5.2006 00:50 Radek Šlesinger | skóre: 13 | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Tak to se budu muset někdy podívat. Co se týče JN, řekl bych pouze starý. :-)
    25.5.2006 09:47 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Můj pohled na nové budovy je vždy silně pokřiven tím, že mě z výparů unikajících z nového nábytku a dalších nových věcí po pár hodinách vždycky rozbolí hlava. :-(
    Max avatar 24.5.2006 12:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Pokud jde o otázku ČJ vs. EN, tak je mi to úplně jedno. Osobně bych i klidně bral, kdyby se mluvilo jen EN. Na druhou stranu existují opravdu libozvučné jazyky(mě se hlavně líbí Fr a Ru :) [chorešo]=super slovíčko :-D ). Ohledně IT(apod.) je jasné, že univerzální jazyk musí být. Tím se stala EN. Pokud jde o technické stránky, nebo technickou náplň, tak samozřejmě EN. Kdo má čas a chuť, může udržuvat technické dokumenty i v jiných jazycích. Kampak by jsme se dostali, kdyby si japonci, rusové, arabové apod. psaly technické věci ve svých jazycích? Mno, určitě někam, ale to někam by bylo strašně pomalé. Univerzální jazyk usnadňuje komunikaci, to je jasné. Vůbec nechápu, proč chlapec protestuje :-/ (že by neuměl EN a tak mává kolem sebe?)
    Zdar Max
    PS:aby někdo neřekl, tak jsem se EN nikdy neučil a jako samouk zvládám decentní překlad manuálů ...
    Měl jsem sen ... :(
    Dalibor Smolík avatar 24.5.2006 12:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Osobně bych i klidně bral, kdyby se mluvilo jen EN.
    Angličtina mi nedělá žádné problémy, ale mluvit jen aglicky? Nedovedu si představit, že celá česká kultura, jazyk, historie, romány (např. Babička) byly pro budoucí generace jen v angličtině ... tak to asi ne ...
    Dovedu si ale představit angličtinu jako druhý, univerzální světový jazyk pro každého. Ale jako druhý.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    msk avatar 24.5.2006 16:27 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Anglictina mi ako univerzalny jazyk pride ako extremne tazkopadny jazyk, ale je mi jasne, ze pokial Zem nezacnu kolonizovat Klingoni, tak to asi nejaky ten rok takto bude :)
    24.5.2006 12:42 vlasta neubauer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    jen upozorňuji, že k těm libozvučným jažkykům patří i čeština a slovenčina. (a na opačné straně stojí samozřejmě němčina a další.)
    24.5.2006 12:50 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Němčina není zvukově hrozná (aspoň ne všude), francouzština mi přijde horší. Ale čeština a slovenština mi zní nejlépe, podtrhuje to krásný pravopis. (Proto tak nesnáším prznění textů vynecháváním diakritiky. ;-))

    Angličtina je také velmi přitažlivá. Je na první pohled jednoduchá, zní pěkně a nabízí velké množství všelijakých slovních spojení, až z toho oči a uši přecházejí.
    24.5.2006 13:35 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    hmm, a co taka finstina? tiez pekny jazyk, az na ten casty vyskyt zlomenin jazyka :-)
    24.5.2006 13:37 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Mockrát jsem ji neslyšel, ale zněla zvláštně. Hezky. :-)
    24.5.2006 15:17 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    :-) tak ja ju pocuvam pravidelne, niekolko krat denne ... napr Korpiklaani - Vakirauta :-)
    Valoun avatar 24.5.2006 15:18 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Tak si pust finské rádio, mají docela dobrý výběr. Nebo alternativní rádio Helsinki.
    24.5.2006 21:21 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Co je to za uchylarnu poustet reklamy na zacatku streamu?
    Dalibor Smolík avatar 24.5.2006 13:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Hezká je taky holandština. Jako když chrochtají prasata ... :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.5.2006 14:03 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Z takového komentáře by měli radost. :-) A dánština stojí také za poslech.
    Rezza avatar 24.5.2006 15:56 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    To ja jsem pred chvilkou dosel ze zkousky ze spanelstiny ;) Taky libozvucny jazyk :D
    msk avatar 24.5.2006 16:30 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Je na první pohled jednoduchá, zní pěkně a nabízí velké množství všelijakých slovních spojení

    Akurat jej zasadny problem je, ze na slovnych spojeniach sa prave cela zaklada. Takze sa nestaci naucit slovnu zasobu, ale aj kombinacie ( niekedy aj viacej ) slov, aby clovek povedal to, co v cestine, alebo po slovensky, vyjadri jednym-dvoma slovami.
    Dalibor Smolík avatar 24.5.2006 17:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    ideální slovní spojení: sníh napadl = snow attacked
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.5.2006 19:37 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Slovní spojení mají sice veliký význam, ale dá se bez nich aspoň v začátku učení obejít. Spolu s jednoduchou mluvnicí je tak angličtina jazyk, jehož základy je možné se velmi snadno a rychle naučit.
    24.5.2006 13:08 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Asi jsem to napsal zbytecne ostre, ale co, je to muj nazor...

    Jenze tady je ponekud rozdil mezi strankou, kterou jednou nekdo napise a uz na ni nesahne, ktera je jako predvoj k ceskemu textu a mezi programem, kterej je urcenej pro sirokou mezinaroni verejnost.

    V prvnim pripade je jasne, ze produkt (ta diplomka) je urcena ceskemu publiku. Tak nevidim zadny ani sebemensi duvod proc by web k tomu mel byt anglicky. Beru ceskou a anglickou verzi, ale ne jen anglickou. To je stranka, kterou jednou autor napise a tim to konci. Anglickou verzi stranek beru jako nepovinny doplnek.

    V pripade Michala Cihare a jeho programu je situace jina. Je to proste program pro sirokou verejnost a nasledkem toho je logicke, ze je primarne vyvijen v anglictine, tudiz i web bude v anglictine. Zde naopak cesky preklad programu a stranek beru jako nepovinny doplnek.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Shadow avatar 24.5.2006 14:19 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Vaše stránky (váš software, apod.) = vaše území = vaše právo = vaše pravidla.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Max avatar 24.5.2006 14:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stydím se za svůj rodný jazyk?
    Amen ...a je vyřešeno :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.