abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:33 | Komunita

    Libre Graphics Meeting 2026, tj. čtyřdenní konference a setkání vývojářů a uživatelů svobodných a otevřených grafických softwarů, proběhne od 22. do 25. dubna v Norimberku. Dění lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Zajímavý software

    Vývojář Alexandre Gomes Gaigalas na GitHubu zveřejnil c89cc.sh, parser a kompilátor jazyka C89 napsaný v pouhém jediném skriptu o přibližně 8000 řádcích čistého bashe (bez dalších externích závislostí), který generuje ELF64 binárky pro x86-64. Jedná se o velmi jednoduchý kompilátor, který nepodporuje direktivy #include a dokonce ani funkci printf (lze použít puts), všechny dostupné deklarace lze nalézt v proměnné _BUILTIN_LIBC na konci skriptu. Skript je volně dostupný pod ISC licencí.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 5
    včera 23:33 | Nasazení Linuxu

    Francouzská vláda oznámila, že v rámci strategie 'digitální suverenity' zahájí 'přechod od systému Windows k počítačům s operačním systémem Linux' (sa sortie de Windows au profit de postes sous système d'exploitation Linux). DINUM (meziresortní ředitelství pro digitální technologie) požádalo ministerstva, aby do podzimu 2026 vypracovaly konkrétní plány nasazení Linuxu. Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 7
    včera 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    9.4. 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    9.4. 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    9.4. 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1270 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    21.4.2007 23:56 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Mám tu jediný HDTV video a s mplayerem a volbou -vo sdl jede dobře. Procesor Sempron 2400+@2500+ a 512MB RAM. Drivery na moji atinku jsou asi taky nejnovější.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2007 00:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Na HDTV filmy/seriály se koukám v jednom kuse (s VLC), žádné problémy nemám.
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 01:56 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    jaky mas ale pocitac a architekturu?

    0K1AS
    Max avatar 22.4.2007 01:59 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    On má Athlona 64 X2 4600+ nebo něco podobnýho ...., toho vůbec radši neposlouchej ;-), ten to řeší všechno hrubým výpočetním výkonem a my chudší to umíme jinak, viz níže :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 02:02 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    jj, taky sem si rikal, myslim ze sem to tu nekde na foru zahlid ;-)
    Max avatar 22.4.2007 01:57 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Co tak zkusit něco jako :
    mplayer -lavdopts lowres=0:fast:skiploopfilter=all video.avi
    
    S tímhle jsem si dal úplně v poho filmy v 1080p ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 02:00 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    jeste malickost: nemam mplayer a jeste se me ho nepodarilo nainstalovat(tedy ani moc jsem se nesnazil - jediny co jsem zkusil bylo sudo apt-get install mplayer). Problem bude asi v amd64.

    0K1AS
    Max avatar 22.4.2007 02:05 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Pod vlc se mi bohužel nepodořilo upravit optimalizace nějak rozumě, aby to jelo a ve xine jsem to nezkoušel (jako optimalizovat, přehrávání bylo samozřejmě běs :().
    Tak si ho ručně zkompiluj ;-). Stejně pochybuji, že je v balíčku třeba zakompilovaná podporo pro DTS audio, což se začíná čím dál tím víc vyskytovat v BR ripech, který jsou samozřejmě kóděný do h.264 ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 02:07 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    kompilovat se me to nechce, pokud nemusim. Jeste uvidim jak to bude v FF 7.04, ale tohle me doopravdy zvedlo z zidle.. si clovek ani nevychutna X-men 2 United

    0K1AS
    Max avatar 22.4.2007 02:12 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    A co jsi si myslel? Jsi si nikde nečetl o náročnosti h.264? Jinak co jsem tak slyšel, tak na win to nejni o moc lepší ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 13:50 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    heh, taky sem psal ze me hdtv pod win a jeste se starsi 6600 behalo nadherne.

    0K1AS
    Max avatar 23.4.2007 07:18 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Ono je to jen o nastavení filtrů, bůch ví, co jsi tam používal za kodeky a jak jsi je měl nastavený. Apropo 720p je tak nějak ok, ale zkoušel jsi i 1080p ?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Heidelberg avatar 23.4.2007 12:21 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    no ano 1080i v mov se sekalo tak ze to bezelo jak kdyby ten pocitac byla 386, jeden snimek tak za pul minuty, jinak hdtv 1080 video v mpeg2 v poho...

    0K1AS
    David Ježek avatar 23.4.2007 13:59 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    pozor na jablka a hrusky. mov je pouze container. dulezity je kodek uvnitr, ale usuzuju, ze to bude apple h264. protos to nestihal.
    Max avatar 22.4.2007 02:11 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Ještě k tomu DTS audiu, který je většinou jako 6ch. Já mám jen dvě repra a slyšel jsem jen pár zvuků z repráků, ale třeba hlasy lidí ne. Vše se dá potom ještě přikrášlit dalším parametrem pro mplayer, který symuluje sluchátka, takže výsledný příkaz potom bude nějak takhle :
    mplayer -lavdopts lowres=0:fast:skiploopfilter=all -channels 6 -af hrtf video.avi 
    
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 22.4.2007 02:01 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Jo, abych nezapoměl, mám Bartona 2500+@3200+, ale myslím, že by si to dal i nenataktovaný ... :)
    Zdar Max
    PS: samozřejmě se bavímo o h.264, protože 1080p může být cokoliv a většinou je to mpeg2(a ten přehraješ celkem lehce na všem) => na 40GB blueray discích.
    Měl jsem sen ... :(
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2007 02:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Pro jistotu dodám, že MPEG-2 se dá u nvidií HW akcelerovat přes XvMC.
    kouzer avatar 22.4.2007 07:29 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Já mám přesně opačné zkušenosti. Můj procesor jede na 2GHz a ve win mi HDTV strašně trhá a v Linuxu ve VLC mi to jde krásně plynule. Tedy zatím jsem zkoušel jenom dva (trailer k Transformers a film Elephants dream).
    Linux user #448944.
    belisarivs avatar 22.4.2007 08:30 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Je vubec hw akcelerace h.264 v ovldacich nvidie vubec implementovana? I v tech pro Linux?
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 22.4.2007 08:34 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    2x vubec. No fuj.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Jiří Němec avatar 22.4.2007 18:06 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    I pod windows je nepoužitelná. Pár lidí to na mém oblíbeném HD trackeru rozchodili a velice rychle se vrátili k plně softwarovému coreavc.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    belisarivs avatar 22.4.2007 08:32 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Nevim co je na kompilaci mplayera tak sloziteho.

    ./configure

    fakeroot debian/rules binary

    cd ..

    dpkg -i mplayer...
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 22.4.2007 08:34 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Jo, dpkg musis spustit jako root. Ale to urcite vis.
    IRC is just multiplayer notepad.
    22.4.2007 09:52 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Nebo fakeroot.
    Josef Kufner avatar 22.4.2007 11:16 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Pokud nemáš jako uživatel práva někam zapisovat, tak ti fakeroot nepomůže. Fakeroot jen simuluje vlastnictví souborů, aby jsi mohl ubalit balíček, ve kterém patří vše rootovi nebo i někomu jinému.

    Co by ale mohl mít je alias dpkg="sudo dpkg". Mám takle aptitude a je to fajn ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Pravák Bob avatar 22.4.2007 09:12 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    A jaký používáš output modul? Jestli OpenGL tak se nediv, zkus Xvideo extensions.
    knowledge brings fear
    Jan Drábek avatar 22.4.2007 09:16 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    No já mám z tří různých počítačů (jeden Intel další AMD) jiné zkušenosti
    INTEL 1,7; GK NV FX5200; Linux=ano (mírně se seká i s vyladěným mplaerem); Windows kdyby se rozkrájeli, prostě jen zvuk zvládnou
    AMD 2800XP;GK ATI 9200SE; Linux=ano (mírně se seká ve výchozím nastavení); Windows ani ťůk, byla to školní učebna tak ostatní jen zírali.
    AMD 3000+;GK ATI 9200; Linux=ano; Windows=ne
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    David Ježek avatar 22.4.2007 10:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    máš to hodně nespecifikovaný, takže:
    1. HDTV = 720p, 1080i nebo 1080p?
    2. je to TS, mkv, nebo něco jinýho?
    3. je velký rozdíl mezi x264, MPEG2 TS či xvidem (ten už sem taky viděl, ale to dělaj už jen prasata. jediné co respektuji je buď originální MPEG2 TS(typicky 1080i ze satelitu) nebo x264/mkv, což je pak už rip od nějaké grupy)
    4. VLC za jistých hvězdných konstelací obecně trhá H.264(x264)+mkv i když máš dostatečně výkonný cpu. proto na tyhle věci já osobně radši mplayer (ve win MPUI)
    5. no a samozřejmě současně běžící beryl mi osobně nepřijde jako dobrý nápad
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 13:53 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    1) 720p

    2) mkv

    5) dokonce kdyz u toho bezel beryl tak se to trhalo min :-D

    0K1AS
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 13:56 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    3) ano xvid je pomerne humus, ale zase pro slabsi pocitace jedina volba. Ja tedy uprednostuju x264.

    0K1AS
    belisarivs avatar 22.4.2007 14:13 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Proc humus? Prece nabizi lepsi pomer kvalita x zabrane misto oproti mpeg2.
    IRC is just multiplayer notepad.
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 15:23 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Oproti x264 jsem myslel.

    0K1AS
    David Ježek avatar 22.4.2007 15:57 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    oproti x264 je to skutecne utrpeni. zejmena pak ve vyssich rozlisenim, preci jen u zalezitosti tupy halfPAL si x264 nevede nic moc (potrebuje pro ukazani svych schopnosti preci jen rozliseni pokud mozno co nejvyssi, byt je to hodne ovlivneno nastavenim). jinak xvid bezesporu daleko lepsi MPEG2, o tom se prit nebudu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.