abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 22:33 | Nová verze

    Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (56%)
     (32%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 252 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    HDTV v linuxu?

    21.4.2007 23:39 | Přečteno: 3675× | Software | poslední úprava: 31.5.2007 15:54

    Prave jsem zkusil film v HDTV! S mym oblibenym prehravacem s zapnutym/vypnutym berylem to byla hruza! V akcnejsich scenach se video trhalo jak na 486ce'

    Pokud vezmu v uvahu ze pod windows na mem 64bitovem Sempronu 2500@3000+ s 1GB ram a 6600TD grafikou(a to nemluvim o tom, ze ted mam 7600GS) to bezelo krasne tak me to trochu STVE!


    0K1AS

    PS: drivery na VGA jsou ty nejnovejsi. Prehravac VideoLAN 0.8.6

    -- UPDATE --
    Takže s enginem Xine v kombinaci s KMPlayerem se video neseká(ani MKV), ale místo zasekávání se tam objevují nepěkné artefakty a DTS nefunguje(moc jsem si s tím ještě nehrál)...


    s MPlayerem, to poměrně jde, ale má strašlivý problém s titulky a nezvládá WMV(w32codec pod 64bit nefungujou :-D...

    Kdyby nebylo toho že VideoLAN padá(v kombinaci s MKV a má čas od času trochu problémy s 1080TS), byl by to nejlepší přehrávač!(titulky funguji jak maji, bez artefaktu,zvuk funguje vzdycky dobre a ma vlastni implementaci podpory WMV ;-) )        

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jaky prehravac na HDTV?
     (10 %)
     (86 %)
     (3 %)
    Celkem 59 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.4.2007 23:56 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Mám tu jediný HDTV video a s mplayerem a volbou -vo sdl jede dobře. Procesor Sempron 2400+@2500+ a 512MB RAM. Drivery na moji atinku jsou asi taky nejnovější.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2007 00:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Na HDTV filmy/seriály se koukám v jednom kuse (s VLC), žádné problémy nemám.
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 01:56 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    jaky mas ale pocitac a architekturu?

    0K1AS
    Max avatar 22.4.2007 01:59 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    On má Athlona 64 X2 4600+ nebo něco podobnýho ...., toho vůbec radši neposlouchej ;-), ten to řeší všechno hrubým výpočetním výkonem a my chudší to umíme jinak, viz níže :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 02:02 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    jj, taky sem si rikal, myslim ze sem to tu nekde na foru zahlid ;-)
    Max avatar 22.4.2007 01:57 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Co tak zkusit něco jako :
    mplayer -lavdopts lowres=0:fast:skiploopfilter=all video.avi
    
    S tímhle jsem si dal úplně v poho filmy v 1080p ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 02:00 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    jeste malickost: nemam mplayer a jeste se me ho nepodarilo nainstalovat(tedy ani moc jsem se nesnazil - jediny co jsem zkusil bylo sudo apt-get install mplayer). Problem bude asi v amd64.

    0K1AS
    Max avatar 22.4.2007 02:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Pod vlc se mi bohužel nepodořilo upravit optimalizace nějak rozumě, aby to jelo a ve xine jsem to nezkoušel (jako optimalizovat, přehrávání bylo samozřejmě běs :().
    Tak si ho ručně zkompiluj ;-). Stejně pochybuji, že je v balíčku třeba zakompilovaná podporo pro DTS audio, což se začíná čím dál tím víc vyskytovat v BR ripech, který jsou samozřejmě kóděný do h.264 ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 02:07 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    kompilovat se me to nechce, pokud nemusim. Jeste uvidim jak to bude v FF 7.04, ale tohle me doopravdy zvedlo z zidle.. si clovek ani nevychutna X-men 2 United

    0K1AS
    Max avatar 22.4.2007 02:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    A co jsi si myslel? Jsi si nikde nečetl o náročnosti h.264? Jinak co jsem tak slyšel, tak na win to nejni o moc lepší ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 13:50 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    heh, taky sem psal ze me hdtv pod win a jeste se starsi 6600 behalo nadherne.

    0K1AS
    Max avatar 23.4.2007 07:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Ono je to jen o nastavení filtrů, bůch ví, co jsi tam používal za kodeky a jak jsi je měl nastavený. Apropo 720p je tak nějak ok, ale zkoušel jsi i 1080p ?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Heidelberg avatar 23.4.2007 12:21 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    no ano 1080i v mov se sekalo tak ze to bezelo jak kdyby ten pocitac byla 386, jeden snimek tak za pul minuty, jinak hdtv 1080 video v mpeg2 v poho...

    0K1AS
    David Ježek avatar 23.4.2007 13:59 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    pozor na jablka a hrusky. mov je pouze container. dulezity je kodek uvnitr, ale usuzuju, ze to bude apple h264. protos to nestihal.
    Max avatar 22.4.2007 02:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Ještě k tomu DTS audiu, který je většinou jako 6ch. Já mám jen dvě repra a slyšel jsem jen pár zvuků z repráků, ale třeba hlasy lidí ne. Vše se dá potom ještě přikrášlit dalším parametrem pro mplayer, který symuluje sluchátka, takže výsledný příkaz potom bude nějak takhle :
    mplayer -lavdopts lowres=0:fast:skiploopfilter=all -channels 6 -af hrtf video.avi 
    
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 22.4.2007 02:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Jo, abych nezapoměl, mám Bartona 2500+@3200+, ale myslím, že by si to dal i nenataktovaný ... :)
    Zdar Max
    PS: samozřejmě se bavímo o h.264, protože 1080p může být cokoliv a většinou je to mpeg2(a ten přehraješ celkem lehce na všem) => na 40GB blueray discích.
    Měl jsem sen ... :(
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2007 02:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Pro jistotu dodám, že MPEG-2 se dá u nvidií HW akcelerovat přes XvMC.
    kouzer avatar 22.4.2007 07:29 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Já mám přesně opačné zkušenosti. Můj procesor jede na 2GHz a ve win mi HDTV strašně trhá a v Linuxu ve VLC mi to jde krásně plynule. Tedy zatím jsem zkoušel jenom dva (trailer k Transformers a film Elephants dream).
    Linux user #448944.
    belisarivs avatar 22.4.2007 08:30 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Je vubec hw akcelerace h.264 v ovldacich nvidie vubec implementovana? I v tech pro Linux?
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 22.4.2007 08:34 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    2x vubec. No fuj.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Jiří Němec avatar 22.4.2007 18:06 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    I pod windows je nepoužitelná. Pár lidí to na mém oblíbeném HD trackeru rozchodili a velice rychle se vrátili k plně softwarovému coreavc.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    belisarivs avatar 22.4.2007 08:32 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Nevim co je na kompilaci mplayera tak sloziteho.

    ./configure

    fakeroot debian/rules binary

    cd ..

    dpkg -i mplayer...
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 22.4.2007 08:34 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Jo, dpkg musis spustit jako root. Ale to urcite vis.
    IRC is just multiplayer notepad.
    22.4.2007 09:52 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Nebo fakeroot.
    Josef Kufner avatar 22.4.2007 11:16 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Pokud nemáš jako uživatel práva někam zapisovat, tak ti fakeroot nepomůže. Fakeroot jen simuluje vlastnictví souborů, aby jsi mohl ubalit balíček, ve kterém patří vše rootovi nebo i někomu jinému.

    Co by ale mohl mít je alias dpkg="sudo dpkg". Mám takle aptitude a je to fajn ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Pravák Bob avatar 22.4.2007 09:12 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    A jaký používáš output modul? Jestli OpenGL tak se nediv, zkus Xvideo extensions.
    knowledge brings fear
    Jan Drábek avatar 22.4.2007 09:16 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    No já mám z tří různých počítačů (jeden Intel další AMD) jiné zkušenosti
    INTEL 1,7; GK NV FX5200; Linux=ano (mírně se seká i s vyladěným mplaerem); Windows kdyby se rozkrájeli, prostě jen zvuk zvládnou
    AMD 2800XP;GK ATI 9200SE; Linux=ano (mírně se seká ve výchozím nastavení); Windows ani ťůk, byla to školní učebna tak ostatní jen zírali.
    AMD 3000+;GK ATI 9200; Linux=ano; Windows=ne
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    David Ježek avatar 22.4.2007 10:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    máš to hodně nespecifikovaný, takže:
    1. HDTV = 720p, 1080i nebo 1080p?
    2. je to TS, mkv, nebo něco jinýho?
    3. je velký rozdíl mezi x264, MPEG2 TS či xvidem (ten už sem taky viděl, ale to dělaj už jen prasata. jediné co respektuji je buď originální MPEG2 TS(typicky 1080i ze satelitu) nebo x264/mkv, což je pak už rip od nějaké grupy)
    4. VLC za jistých hvězdných konstelací obecně trhá H.264(x264)+mkv i když máš dostatečně výkonný cpu. proto na tyhle věci já osobně radši mplayer (ve win MPUI)
    5. no a samozřejmě současně běžící beryl mi osobně nepřijde jako dobrý nápad
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 13:53 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    1) 720p

    2) mkv

    5) dokonce kdyz u toho bezel beryl tak se to trhalo min :-D

    0K1AS
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 13:56 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    3) ano xvid je pomerne humus, ale zase pro slabsi pocitace jedina volba. Ja tedy uprednostuju x264.

    0K1AS
    belisarivs avatar 22.4.2007 14:13 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    Proc humus? Prece nabizi lepsi pomer kvalita x zabrane misto oproti mpeg2.
    IRC is just multiplayer notepad.
    David Heidelberg avatar 22.4.2007 15:23 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    David Ježek avatar 22.4.2007 15:57 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDTV v linuxu?
    oproti x264 je to skutecne utrpeni. zejmena pak ve vyssich rozlisenim, preci jen u zalezitosti tupy halfPAL si x264 nevede nic moc (potrebuje pro ukazani svych schopnosti preci jen rozliseni pokud mozno co nejvyssi, byt je to hodne ovlivneno nastavenim). jinak xvid bezesporu daleko lepsi MPEG2, o tom se prit nebudu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.