Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
K dnešnímu dni na mé kartičce nVidia 9600M GT běží s svobodnými ovladači Nouveau Openarena - naprosto v pohodě! Přikládám screenshot ze hry. Další člověk s Quadrem hlásí též funkční OpenArenu!
Pokud máte kartu ze série NV50, můžete se brzy těšit na poměrně dobrou podporu 3D! Hra je poměrně stabilní, několik artefaktů v menu, ale při hře žádné.
Glxgears a další dema fungují bez problémů, suspend též a podpora Kernel Mode Setting je nyní naprosto stabilní pro všechny karty. XVideo funguje s Xserverem ve verzi 1.7 bez potřeby kompozitního správce oken a DRI2 (na kterém byla testována openarena) je nyní už dostatečně stabilní. Počet FPS v glxgears díky naprosto nicnevypovídající hodnotě neuvádím.
Tiskni
Sdílej:
to by měla být NV4x, tam dokonce OpenArena běhala už před rokem, ale přechodem na KMS se mohlo něco rozbít. Mám pocit, že 7200 je integrovaná grafika, u kterých nejsem moc seznámen s funkčností, ale za pokus nic nedáš. Ovšem připomínám, že i když se začlo kapku pracovat na gallium (3D), tak je to pořád nepodporované, takže pokuď nějaké to 3D nepoběží, tak zatím nemá cenu zakládat bug/informovat o tom vývojáře..
na NV30 se pomalu také pracuje, ale vývoj bude pomalejší než v případě NV40/50
Na mém desktopu s C2Q a NV 8800 gt zkušební cd s 64bit Fedorou propadlo panice hned při bootu.
naprostý souhlas...
VDec: vo config request - 576 x 240 (preferred colorspace: Planar YV12) Could not find matching colorspace - retrying with -vf scale... Opening video filter: [scale] [fbdev2] Can't put VSCREENINFO: Invalid argument [fbdev2] Can't put VSCREENINFO: Invalid argument [fbdev2] Can't put VSCREENINFO: Invalid argument [fbdev2] Can't put VSCREENINFO: Invalid argument [fbdev2] Can't put VSCREENINFO: Invalid argument [fbdev2] Can't put VSCREENINFO: Invalid argument [fbdev2] Can't put VSCREENINFO: Invalid argument [fbdev2] Can't put VSCREENINFO: Invalid argument The selected video_out device is incompatible with this codec. Try appending the scale filter to your filter list, e.g. -vf spp,scale instead of -vf spp. FATAL: Could not initialize video filters (-vf) or video output (-vo). Exiting... (End of file)
nj, na to jsem zapomněl, taky mě to štve, dneska jim to zkusím připomenout na IRC
Just no implemented yet. Ale znám na to dobrý workaraund:
$fsbet -vxres 640 -vyres 480 $fbset "1440x900-17"Poté mi funguje jak mplayer, tak DirectFB(jen kdyby mi na něm ještě valilo to GTKčko).
Nene, tohle předtím fungovalo
2-3 měsíce zpět jsem to používal, spíš se něco změnilo, co to znefunkčnilo...
Myslím, že odkedy je X.org modulárna záležitosť, tak začlenenie nejako nedáva zmysel. Alebo som nepochopil otázke.Používam Slackware a vanilla jadro. Kým nouveau nebude v X.org, tak v oficiálnom repository Slackware-u nebude. Iné repository nie som ochotný používať a dávať to dohromady sám síce môžem, ale je to za hranicou trablov, ktoré som ochotný akceptovať. (Stačí, že si súbory navzájom prepisuje X.org a nVidia a pri update jadra nesmiem zabudnúť na modul pre VirtualBox a tuším aj TrueCrypt ...).
pouzivam nouveau kernel tree (komplet kernel z nouveau gitu, ale je mozne pouzit jenom moduly oproti jadru >= 2.6.30), libdrm z gitu (gentoo ebuild), xf86-video-nouveau git (gentoo ebuild). Začlenění do Xorg se zatím nechystá, distribuce to pomalu adoptují (Debian, Ubuntu, Fedora - ta má Nouveau jako default)... Začlenění do kernelu vidím reálně kolem .32, ale možná mě mile překvapí .31 Přidání podpory pro 3D už proběhlo (je to v hlavním repozitáři, nevím jestli je to také v officiálních vydáních, ale tak i nemá cenu používat jinou verzi, než z gitu, protože je to stejně dost experimentální a kód se mění téměř každý den)