Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
ac nerad .. zde musim s "odinem" souhlasit
Hodinky a holinky, trolle.
Státní VŠ jsou IIRC toliko dvě. Estetika vozidel nesouvisí (přímo) s jejich smrdutostí. (…)
Sluzba obcanum?Yup. V Praze asi není moc o čem mluvit, ale doporučuju se někdy zkusit aspoň na týden odstěhovat do nějaké obydlené zatáčky či křižovatky zapadlé kdesi v řiti (kupodivu tak žije docela dost našich občanů). Např. pro starší občany to bývá jediná možnost jak si v klidu zajít nakoupit či se dostat k doktorovi a když tam tuhle službu nemají a nebo ji mají zaplacenou jen třikrát denně (to nekecám!) tak to bývá docela dost seriózní problém. Jde o docela potřebnou službu.
A ano, mam vozidlo, za ktere se nemusim stydet.A k tomu malý penis jako bonus. Soudě dle tvé potřeby chlubit se svým "luxusním autem" i tvé zoosadistické zálibě v lovu zvířat.
A ano, mam vozidlo, za ktere se nemusim stydet. To ty nemas.AFAIK se za své kolo nestydí. Já také ne.
Ano, jezdí ztrátové spoje, protože si je u nich někdo (ministerstvo nebo kraj) objednal a zaplatil.Vždycky mi vrtalo hlavou, proč když jak ČD tak autobusová doprava (u nás IDS-JMK) má tisíce všelijakých aplikací a lze pomalu sledovat jejich polohy v reálném čase (nevím jestli je to pouze doména nerdíků a sotoušů nebo to využívají i běžní občané) přitom nejsou schopni pomoci stejných mobilních aplikací zjistit/zajistit si tu obsazenost a podle toho poslat adekvátní vozidlo. Na jedné straně jsou linky kde jsou autobusy narvané (typicky školní ráno a odpoledne a k tomu ještě odpolední a ranní fajronty u velké fabriky) a pak linky, typicky odpolední a večerní kdy jezdí ten samý autobusák s třema obsazenýma sedadlama. U lokálek to bývá stejné, ne-li horší. Když si teď ten „insider“, třeba mi to vysvětlíš.
Vede k tomu, že cestujících na nelukrativních tratích ubýváTéž to tak cítím. Byl-li v minulosti problém služby a úroveň (aspoň dle keců), teď začíná být spíš problém v tom že ani pomalu není čím jet.
a když pak někomu odejde auto, je v pr..li.Šikovný člověk by se měl umět v nouzi zaopatřit i když se na první pohled může zdát, že tím nejzoufalejším způsobem.
IMHO problém je, že zrovna provozní náklady velkého busu jsou ta nejmenší položka, větší problém je s platy řidičů (jeden stačit nebude) a fixními náklady provozovatele.No úplně zanedbatelné klidně i při 50l paliva na 100km to nebude. Ale započítat do toho řidiče (a údržbu!) mě vůbec nenapadlo. Docela by mě zajímalo co z ceny jízdného jde do čeho. Nejsem student dopravky ani nějaký manažer státního podniku, ale být někým zodpovědným, asi bych do vývoje investoval, protože v odlehlých částech naší respubliky to začne být (a nebo už je) problém.
a pak linky, typicky odpolední a večerní kdy jezdí ten samý autobusák s třema obsazenýma sedadlama.Jo to když byly v Německu záplavy 2013, tak jsem jednou jel vlakem jen s průvodčí a mašínfírou (ČD projížděj na severu kusem Německa a navíc jím konkuruje soukromá firma na +- stejné trati, vlivem zpoždění ze záplav jeli všichni, kromě mě, tou soukromou
).
Nebyly nějaké experimentální zastávky kam jel autobus až po tom co si ho lidi předem objednali?Netuším. Byly?
Vlastně nejefektivnější by byla služba typu Uber.Však něco takového. Buď máš nějaké stálé cestovatele, kterých máš ± stejně (školáci a komutéři jezdí furt stejně tam i zpět), k tomu nějaké objednávky než vyjede vozidlo z depa, něco málo jako rezerva pro offlinisty a kdo si neblokne místenku a bude se cpát půjde na střechu.
. Škoda že nás už nejezdí
.
šukafón je superAle je to 20t čistého matroše. To roztlačovat nebude žádný sirup. Jinak nevím kde u vás, ale jezdí to furt a všude akorát s jiným nátěrem.
.
Ono osobně použití vlaku pro mikromanageování dopravy je IMO blbost. Už jen že máš konstantní hrany grafu (=koleje v zemi).
Ale teď vážně: Není to opravu vůbec špatný nápad. Představ si lehkou hliníkovou konstrukci, lehkou třeba plastovou karoserii a nějaký malý motor s účinným převodem. A představ si to jako za sebe zapojitelné moduly které čekají na stanicích a přidávají se a odebírají do regionální soupravy dle počtu cestujících. Jediným limitem je pouze fakt že většina takových regionálek jsou jednokolejky a soupravy by se nevyhly.810 s jedním vagónem[trololo]Ovšem víc neuveze[/trololo]
ten mi čistě pocitově přijde trochu víc optimalizovanýTak ty nový vlaky jsou kompozity a umělá hmota, Brejlovec by takhle nedopadl.
.
A představ si to jako za sebe zapojitelné moduly které čekají na stanicích a přidávají se a odebírají do regionální soupravy dle počtu cestujících.To bych tam došel dřív pěšky, než by to přepřáhli
.
Jediným limitem je pouze fakt že většina takových regionálek jsou jednokolejky a soupravy by se nevyhly.Tak na zastávkách jsou snad větvení ne? (i když vlastně jsou i zastávky jako kus kolejiště :-/ , každopádně stejně se musíš vyhýbat i u normálních vlaků, trať Liberec-Turnov-Praha je jednokolejná neelektrifikovaná
)
.
Nebyly nějaké experimentální zastávky kam jel autobus až po tom co si ho lidi předem objednali? Ale zase čekat než ten autotub přijede :-/.Byly.
admin: odstraněn odkaz na dotazník, zřejmě šlo o komerční průzkum trhu
Tiskni
Sdílej: