Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
ac nerad .. zde musim s "odinem" souhlasit
Hodinky a holinky, trolle.
Státní VŠ jsou IIRC toliko dvě. Estetika vozidel nesouvisí (přímo) s jejich smrdutostí. (…)
Sluzba obcanum?Yup. V Praze asi není moc o čem mluvit, ale doporučuju se někdy zkusit aspoň na týden odstěhovat do nějaké obydlené zatáčky či křižovatky zapadlé kdesi v řiti (kupodivu tak žije docela dost našich občanů). Např. pro starší občany to bývá jediná možnost jak si v klidu zajít nakoupit či se dostat k doktorovi a když tam tuhle službu nemají a nebo ji mají zaplacenou jen třikrát denně (to nekecám!) tak to bývá docela dost seriózní problém. Jde o docela potřebnou službu.
A ano, mam vozidlo, za ktere se nemusim stydet.A k tomu malý penis jako bonus. Soudě dle tvé potřeby chlubit se svým "luxusním autem" i tvé zoosadistické zálibě v lovu zvířat.
A ano, mam vozidlo, za ktere se nemusim stydet. To ty nemas.AFAIK se za své kolo nestydí. Já také ne.
Ano, jezdí ztrátové spoje, protože si je u nich někdo (ministerstvo nebo kraj) objednal a zaplatil.Vždycky mi vrtalo hlavou, proč když jak ČD tak autobusová doprava (u nás IDS-JMK) má tisíce všelijakých aplikací a lze pomalu sledovat jejich polohy v reálném čase (nevím jestli je to pouze doména nerdíků a sotoušů nebo to využívají i běžní občané) přitom nejsou schopni pomoci stejných mobilních aplikací zjistit/zajistit si tu obsazenost a podle toho poslat adekvátní vozidlo. Na jedné straně jsou linky kde jsou autobusy narvané (typicky školní ráno a odpoledne a k tomu ještě odpolední a ranní fajronty u velké fabriky) a pak linky, typicky odpolední a večerní kdy jezdí ten samý autobusák s třema obsazenýma sedadlama. U lokálek to bývá stejné, ne-li horší. Když si teď ten „insider“, třeba mi to vysvětlíš.
Vede k tomu, že cestujících na nelukrativních tratích ubýváTéž to tak cítím. Byl-li v minulosti problém služby a úroveň (aspoň dle keců), teď začíná být spíš problém v tom že ani pomalu není čím jet.
a když pak někomu odejde auto, je v pr..li.Šikovný člověk by se měl umět v nouzi zaopatřit i když se na první pohled může zdát, že tím nejzoufalejším způsobem.
IMHO problém je, že zrovna provozní náklady velkého busu jsou ta nejmenší položka, větší problém je s platy řidičů (jeden stačit nebude) a fixními náklady provozovatele.No úplně zanedbatelné klidně i při 50l paliva na 100km to nebude. Ale započítat do toho řidiče (a údržbu!) mě vůbec nenapadlo. Docela by mě zajímalo co z ceny jízdného jde do čeho. Nejsem student dopravky ani nějaký manažer státního podniku, ale být někým zodpovědným, asi bych do vývoje investoval, protože v odlehlých částech naší respubliky to začne být (a nebo už je) problém.
a pak linky, typicky odpolední a večerní kdy jezdí ten samý autobusák s třema obsazenýma sedadlama.Jo to když byly v Německu záplavy 2013, tak jsem jednou jel vlakem jen s průvodčí a mašínfírou (ČD projížděj na severu kusem Německa a navíc jím konkuruje soukromá firma na +- stejné trati, vlivem zpoždění ze záplav jeli všichni, kromě mě, tou soukromou
Nebyly nějaké experimentální zastávky kam jel autobus až po tom co si ho lidi předem objednali?Netuším. Byly?
Vlastně nejefektivnější by byla služba typu Uber.Však něco takového. Buď máš nějaké stálé cestovatele, kterých máš ± stejně (školáci a komutéři jezdí furt stejně tam i zpět), k tomu nějaké objednávky než vyjede vozidlo z depa, něco málo jako rezerva pro offlinisty a kdo si neblokne místenku a bude se cpát půjde na střechu.
šukafón je superAle je to 20t čistého matroše. To roztlačovat nebude žádný sirup. Jinak nevím kde u vás, ale jezdí to furt a všude akorát s jiným nátěrem.
810 s jedním vagónem[trololo]Ovšem víc neuveze[/trololo]
ten mi čistě pocitově přijde trochu víc optimalizovanýTak ty nový vlaky jsou kompozity a umělá hmota, Brejlovec by takhle nedopadl.
A představ si to jako za sebe zapojitelné moduly které čekají na stanicích a přidávají se a odebírají do regionální soupravy dle počtu cestujících.To bych tam došel dřív pěšky, než by to přepřáhli
Jediným limitem je pouze fakt že většina takových regionálek jsou jednokolejky a soupravy by se nevyhly.Tak na zastávkách jsou snad větvení ne? (i když vlastně jsou i zastávky jako kus kolejiště :-/ , každopádně stejně se musíš vyhýbat i u normálních vlaků, trať Liberec-Turnov-Praha je jednokolejná neelektrifikovaná
Nebyly nějaké experimentální zastávky kam jel autobus až po tom co si ho lidi předem objednali? Ale zase čekat než ten autotub přijede :-/.Byly.
admin: odstraněn odkaz na dotazník, zřejmě šlo o komerční průzkum trhu
Tiskni
Sdílej: