abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 884 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    onion avatar 1.3.2008 00:47 onion | skóre: 8 | blog: onion | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Zajimave, inkriminovany DSL-362T vlastnim uz rok a pul a zatim (klep, klep) nebyl jediny vazny problem. Pravdou je, ze musi byt zapojen v bridge modu, protoze jinak nepropousti pakety s jinym ToS nez 0x0 (coz vyrazuje napr. openssh klienta, ktery ToS spravne nastavuje), ale to neni nijak zasadni problem, stejne za nim 24/7/365 bezi router v podobe plnokrevneho PC. A je treba rict, ze linka (potazmo modem) rozhodne nezahali ;)
    1.3.2008 14:26 Lukáš Kotek | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    S tím se musím ztotožnit. Také vlastním D-Link DSL-362T a rozhodně si nemůžu stěžovat, mám ho někdy od října 2006 a za tu dobu s ním nebyl jediný problém. U mě plná spokojenost. Tehdy mi byl doporučen známým, který ho také delší dobu používal a já bych ho doporučil s klidným srdcem dál. Ne nemá to být PR :-D - a samozřejmě, vždy se najde vadný kus.
    Lidstvo vydává obrovské prostředky na ochranu sebe sama před sebou samým. Znáte lepší definici šílenství?
    Bluebear avatar 1.3.2008 01:03 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    S výrobky firmy D-Link nemám osobní zkušenost, ale obecně mi už pár kusů hardwaru rukama prošlo a udělal jsem tuto zkušenost: u každého výrobce se najdou dobré modely a šmejdy. Pokud si můžeš vybrat, je třeba nehledět na značku, ale na konkrétní typy výrobků a zjistit si o nich všechny informace. U levnějších výrobků může fluktuovat kvalita mezi jednotlivými kusy, ale myslím, že to se týká spíš mechanických komponent (u klávesnic a u myší je to extrémně vidět) - tam je to prostě otázka štěstí, buď dostaneš dobrý ročník, nebo špatný. :-)

    Často se navíc dá i ze šmejdu udělat docela dobrá věc, pokud seženeš zkušeného hardwarového bastlíře, aby spravil to, co výrobce zmrvil. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Luk avatar 1.3.2008 01:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Často se navíc dá i ze šmejdu udělat docela dobrá věc, pokud seženeš zkušeného hardwarového bastlíře, aby spravil to, co výrobce zmrvil.
    Ten to ale musí udělat zadarmo nebo za nepatrnou odměnu. Pokud by měl být odměněn standardně, bylo by levnější šmejd zahodit a koupit nový výrobek.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bluebear avatar 1.3.2008 01:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Ano, ale někdy to takový machr udělá jen proto, že ho to zaujme jako technický problém, nebo z přátelství.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    1.3.2008 03:02 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Bluebear nežije v reálném světe, má v kanclu Yokotashiho. :-)
    1.3.2008 07:14 Petr Masopust | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Ty dlinky co mi prosly rukama taky nefungovaly jak mely, ale nebylo to tak hrozne - vetsinou pomahal restart. Co se tyce fw tak mam podobne zkusenosti - par wifi mi bezi na presne kombinaci verzi fw jinak se spolu proste nedomluvi (pro stouraly: vsechny zarizeni jsou od dlinku).
    1.3.2008 08:56 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Nie si sám. :-(

    http://www.abclinuxu.cz/hardware/pripojeni-na-sit/adsl/d-link-dsl-562t
    1.3.2008 09:20 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem

    S ADSL modemy zkušenosti nemám, nicméně mám zajímavou zkušenost se switchem DGS-1224T od DLinku. Jde o 24portový gigabitový switch. Je podezřele levný, takže jsem od něj neočekával žádné zázraky, nicméně podařilo se mu překonat veškeré mé očekávání.

    Celý "switching fabric" tohoto switche se totiž přepíná na rychlost nejnižšího z aktivních portů switche. Pokud tedy do něj máte připojena jen gigabitová zařízení, switchá gigabitově. Jakmile tam připojíte jedno stovkové zařízení, začne switchat stovkou (i na gigabitových portech). A samozřejmě, jakmile některý port jede na pouhých deseti megách, tak touto rychlostí pracuje i celý switch... Můj názor na takto se chovající zařízení je nepublikovatelný.

    eXces avatar 1.3.2008 12:12 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Já potřeboval wifi router a koupil jsem ten nejlevnější, co byl - d-link. Nejenže neuměl věci, které výrobce propagoval (to ho naučil až nový firmware), ale občas vytuhnul. Nahrání nového firmware byl taky porod, nereagování přístroje a jeho nepochopitelné oživení.. Škoda mluvit. Pak sem tam nahrál firmware z straightcore, takže to alespoň něco umí, ale teď tu síť prostě na své T40 ve windows nenajdu - když pustím linux, tak ji vidím bez problému. Naprosto nechápu čím to může být, ale radost z toho nemám...
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    1.3.2008 12:55 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Aspoň je vidět, že výrobky této firmy jsou poněkud "zvláštní" kvality..Opravdu od nich raději nic nechci.
    1.3.2008 14:31 KaiSVK | blog: kaiov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Tam, kde u nas nemoze ist normalny switch (ME3400), a je potrebne "drzat trasu" :) tam ide D-Link SOHO switch, zpomedzi "znaciek" SOHO switchov Planet, Roline, TrendNet a este nejake co ani znacky nie su, vychadzaju zo skusenosti cca 2 rokov SOHO D-Link uplne najlepsie ... je sice pravda ze autor pise o DSL modeme, ale ... D-link je ok

    KaiSVK
    Changing mental contexts from one task to another wastes a lot of time. /Aaron Griffin/
    1.3.2008 14:55 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Vyhnout se D-Linku obloukem - Tak takový názor sdílím též. Měl jsem modem DSL-362T. Nejenom, že se přesně jak autor popisuje často zasekává, ale ještě ke všemu neumí propouštět SSH a FTP ze strany od uživatele do Internetu. Takže jako modem připojený k Linuxovému routeru do nějaké menší síťky je absolutně k ničemu.

    Jinak u nás v práci nasazujeme Zyxely a mohu říci, že naprostá spokojenost.
    1.3.2008 16:25 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Tak po Zyxelu se také porozhlížím.. Nedávno mi v jedné prodejně ukazovali nějaký model s cenou kolem 1100 Kč, takže zatím je to favorit..
    pol128 avatar 1.3.2008 15:20 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Ja používam router DI-514 v nepretržitej prevádzke pre 3 počítače a routuje bez problémov. Dva počítače sú na LAN, jeden WiFi.
    1.3.2008 16:27 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Tak s ostatním zbožím od D-Linku zkušenost nemám, bohužel modemy jsou žalostné.. :-(
    pol128 avatar 1.3.2008 17:59 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Pravda, DSL modem mám Asus.
    carnero avatar 2.3.2008 11:51 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Taky se přidávám. k ADSL jsem si koupil WiFi router + ADSL modem v jednom přístroji. Od D-Link. Typ si teď už bohužel nevybavím, co však vím je, že minimálně dvakrát denně chcípl a bylo potřeba ho restartovat. Nikde nedokázali říct, co mu je a už vůbec ne ho opravit. Těsně před jeho plánovaným vyhozením z něj vypadl WiFi modul - zdá se, že celou dobu tam byl špatně nasunutý nebo byl vadný mechanismus, který ho měl držet ve slotu. O firmware je škoda se zmiňovat. Upgrade žádný nebyl a ve stávájící verzi nefungovala půlka věcí, která by měla. Třeba zapnutí WEP nebo WPA bylo zhola nemožné. Jedinou možností zabezpečení tak byl whitelist MAC adres.
    2.3.2008 14:01 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Takže reakce tady mi dali akorát další důvod D-Link už nidky nebrat. Myslel jsem, že jsem jediný, co má takovéto trable.. A vida.. Nejsem :-D
    2.3.2008 14:52 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem

    Měl jsem ADSL modem Zyxel, který fungoval spolehlivě 3 roky, pak jsem si koupil (novější a pokročilejší) SMC, který funguje výborně dodnes, ale má tolik bugů ve firmware, že několik pokročilých vlastností a vychytávek, které slibuje, zatím nefunguje. (Doufám, že bude update.) Každopádně už vydržel uptime cca 4 měsíce bez zatuhnutí a podporuje QoS, což je skvělé pro můj WiFi telefon.

    Všechny tyhle jednočipy, tj. WiFi routery, ADSL modemy kombinované případně s Wifi, kabelové modemy a další udělátka mají jednu podstatnou vlastnost: Nevydrží víc než cca 3 roky aktivní služby. Jeden WiFi router mi například vydržel tři roky, ale minulý rok v době letních veder mu přestal fungovat ethernetový port. Někdo vám může slibovat záruku pět let, ale počítejte s tím, že v takovém případě stejně zažijete několik reklamací. Záleží na tom, jak si ceníte svého času a jak dlouho si můžete dovolit čekat na reklamaci. Většinou se opravdu vyplatí to zařízení vyhodit oknem a koupit si jiné, v té době už mnohem vyspělejší.

    Já osobně bych všem doporučil vyhnout se na sto honů výrobkům firmy Microcom. Jejich zařízení, které jsem zažil, bylo přímo za trest. Každých 5 až 45 minut mělo WiFi výpadky, ze kterých se nedokázal žádný chipset normálně zotavit. Výpadky byly stejné se dvěma různými notebooky a se dvěma různými IP telefony. Docházelo k nim bez šifrování, s WEP i s WPA. Okamžitě jsem ten šrot (typ 3125) poslal na reklamaci. Poslali mi jiný, který dělal přesně totéž. To bylo prostě o nervy. Webové rozhraní občas zatuhlo, některé výpadky byly tak drsné, že vyžadovaly restart (routeru). To zařízení se dalo použít jen jako ethernetový router. Ale k čemu je mi ethernet? Desktop nemám a nechci, protože ho nemůžu přenášet volně po bytě, a notebooky přece nebudu přivazovat k drátům, to dá rozum. Nový firmware nikdy nevydali, přestože ho v reklamách slibovali ostošest. Když jsem se jich zeptal, zda bych tam mohl zkusit nahrát firmware pro identický router značky Ovislink, odpověděli mi, že můžu zkoušet, co chci, ale že ztratím záruku. To je odpověď z pohledu zákona správná, ale z lidského hlediska velmi sprostá. Výrobky od firmy Microcom si už nikdy nekoupím.

    Luk avatar 2.3.2008 16:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Já osobně bych všem doporučil vyhnout se na sto honů výrobkům firmy Microcom. Jejich zařízení, které jsem zažil, bylo přímo za trest.
    Má zkušenosti s klasickými (V.90,...) modemy firmy Microcom a nikdy s nimi nebyly problémy. Podobně i D-Link - WiFi AP od této firmy také fungují spolehlivě.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.3.2008 17:09 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem

    Můj Microcom nebyl ADSL ani V.9x modem, ale pouze WiFi a ethernetový router.

    Jde o to, že v každé generaci těch zařízení bývá jiný chipset a jiný firmware. Firma Microcom vůbec nic nevyrábí, ve skutečnosti se jmenuje Fincom nebo tak nějak, nakupuje různé levné jednočipy, něco na nich tu a tam zbastlí a s výhodou je prodá. Takže člověk může mít štěstí a natrefit na levné zařízení, které je použitelné. Nebo taky může mít smůlu a koupit naprostý šrot, jako se to stalo mně. Že ty chyby byly způsobeny routerem, o tom není nejmenších pochyb. Přinejmenším 5 dalších WiFi zařízení to potvrdilo jednoznačně.

    Zařízení Ovislink, která jsou s Microcomem v mnoha typech identická, používají a doporučují desítky amatérských komunitních WiFi sítí, které se po České republice rozmohly, když ještě nebylo k mání levné vysokorychlostní připojení. Neviděl jsem, že by si na Ovislink někdo stěžoval. A přesto mi při pomyšlení na téměř identické zařízení od Microcomu ještě dnes běhá mráz po zádech.

    Luk avatar 2.3.2008 18:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Tohle dělá spousta firem, že ve skutečnosti nic přímo nevyrábějí a jen skládají komponenty od jiných firem. Důležité je, jak kvalitní díly skládají a jakou mají úroveň kontroly.
    Neviděl jsem, že by si na Ovislink někdo stěžoval.
    Před takovýmo 2-3 lety jsem těch stížností na Ovislink četl kvanta. Prý se často sekaly. Ale je možné, že už je to minulostí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.3.2008 19:04 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem

    Jak to tak čtu, tak je fakt na routování, WiFi AP, a jakékoli sítové věci, pokročilejší než prosté SWITCHování, použít prostě starší počítač ...

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    2.3.2008 19:11 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    Bohatě stačí si koupit nějaký HW na který se dá dostat linux.
    2.3.2008 20:11 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Radím všem- Vyhnout se D-Linku obloukem
    A ten tu zrovna mam. Kdyby měl někdo zájem jednu P133 Mhz mu za odvoz daruji..

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.